abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 september 2011 @ 21:45:56 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102457068

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en ontvangt graag PM's over Fyra naar Breda.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
Socios.jpg Socios, treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> NS Dienstregeling 2011
Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japen - Deel 1 - Igen
Treinen in Japan - Deel 2 - Igen
Berlijn - Zug-Chef
Praag - Zug-Chef
Wenen - Zug-Chef
Budapest - Zug-Chef

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
  dinsdag 27 september 2011 @ 21:46:50 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102457128
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:44 schreef greavy het volgende:
Met de huidige tarieven is het nog enigzins reëel.
Over het hele traject, ja.. maar ¤ 1,70 extra betalen om 6 minuten sneller van Breda naar Rotterdam te komen? :')
  dinsdag 27 september 2011 @ 21:47:49 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102457192
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:44 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Groot verschil is dat Purmerenders vanuit elke wijk rechtstreeks naar Amsterdam kunnen reizen en niet elke West-Brabander met het OV snel naar Rotterdam kan...
Maar in Purmerend wonen alleen maar ex-Amsterdammers, in West-Brabant niet alleen maar ex-Rotterdammers.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 27 september 2011 @ 21:48:13 #4
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_102457216
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Over het hele traject, ja.. maar ¤ 1,70 extra betalen om 6 minuten sneller van Breda naar Rotterdam te komen? :')
Je hebt gekken die dat ervoor over hebben.
  dinsdag 27 september 2011 @ 21:49:11 #5
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_102457273
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar in Purmerend wonen alleen maar ex-Amsterdammers, in West-Brabant niet alleen maar ex-Rotterdammers.
West-Brabant ligt dan ook beter dan Purmerend.
  dinsdag 27 september 2011 @ 21:51:24 #6
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_102457412
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:44 schreef greavy het volgende:
Niet nuttig,.. Stoptreinen kan daarzo wel.
Dan wil ik nog verder gaan: Roosendaal-Vlissingen afkoppelen.
  dinsdag 27 september 2011 @ 21:53:45 #7
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102457584
Even te Dordrecht Zuid:

SLT

Hoewel voorheen de NMBS reeks 77 nog de overhand had in UC 44603, raakt deze steeds meer weggestopt. Goedkoper is de Elektrische tractie wel, maar het maakt de afwisseling weer minder.

Hoewel vanaf deze kant het licht niet meer ideaal is, maar even wat geprobeerd. Hier HTRS 1507 met Br-shuttle 50073

Toeval dat ze net langs kwamen: NMBS 2836 met de Belgische I6 en I10 rijtuigen

Tenslotte nog een ICMm:

Voortaan zal ik deze tijd niet meer gebruiken om cargo's op te zoeken, de zonstand wordt slechter.
pi_102457652
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:51 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dan wil ik nog verder gaan: Roosendaal-Vlissingen afkoppelen.
Nee, Zeeland zal me een worst wezen maar Bergen op Zoom is echt wel relevant.. Als de NS iets om de reiziger zou geven, kwam er een IC Bergen op Zoom - Eindhoven bij.. tenminste fatsoenlijk 4x per uur BoZ - Rsd - Breda en Tilburg - Eindhoven. Vooral dat laatste is gewoon te triest met 2 IC's per uur.. Tussen 2 van de 5 grootste steden van Nederland, komop zeg :') .
  dinsdag 27 september 2011 @ 21:55:53 #9
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102457699
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:54 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zeeland zal me een worst wezen maar Bergen op Zoom is echt wel relevant..
Bijna sig-waardig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 27 september 2011 @ 21:57:15 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102457764
BTW: de vijf grootste steden van Nederland zijn toch Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Eindhoven? En laat daar nou normaliter vier keer per uur een trein tussen rijden (behalve Den Haag/Rotterdam - Eindhoven).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 27 september 2011 @ 21:57:43 #11
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_102457790
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:54 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nee, Zeeland zal me een worst wezen maar Bergen op Zoom is echt wel relevant.. Als de NS iets om de reiziger zou geven, kwam er een IC Bergen op Zoom - Eindhoven bij.. tenminste fatsoenlijk 4x per uur BoZ - Rsd - Breda en Tilburg - Eindhoven. Vooral dat laatste is gewoon te triest met 2 IC's per uur.. Tussen 2 van de 5 grootste steden van Nederland, komop zeg :') .
Dan zou ik gaan voor Bergen op Zoom-Venlo. De InterCity Den Haag-Venlo zou dan slechts tot Eindhoven rijden.
pi_102458224
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bijna sig-waardig.
Het is een vrij simpel te observeren feit dat zowel de stoptrein als IC tussen Bergen op Zoom en Roosendaal altijd stampvol zit.

quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:57 schreef Duvel het volgende:
BTW: de vijf grootste steden van Nederland zijn toch Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Eindhoven? En laat daar nou normaliter vier keer per uur een trein tussen rijden (behalve Den Haag/Rotterdam - Eindhoven).
Stad 5 en 6 dan.
  woensdag 28 september 2011 @ 08:33:14 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102467500
quote:
Project Via Breda mank als Fyra niet in Breda stopt

BREDA – Als de Fyra van Amsterdam naar Antwerpen niet stopt in Breda, zijn de gevolgen niet te overzien. Dat zegt PvdA-raadslid Frans Szablweksi in een brief aan het college van B&W in Breda.

Hij werd onaangenaam verrast toen Omroep Brabant dinsdag meldde dat de Fyra tussen Antwerpen en Amsterdam niet zou stoppen in Breda. Ook de internationale trein tussen Amsterdam en Brussel wordt opgeheven, zo blijkt uit het NS-spoorboekje 2012.

“Opmerkelijk en eigenlijk niet acceptabel is dat wij dit nieuws hebben moeten vernemen via de media en niet direct via het college”, vindt de sociaaldemocraat Szablewski. “Zelfs uren nadat de berichtgeving op teletekst te vinden was kwam er geen reactie van het college hierover nog enige informatie richting de gemeenteraad.”

De PvdA vindt dat de snelle verbinding tussen Amsterdam en Antwerpen ‘een van de aantrekkelijke onderdelen is van de ontwikkelingen bij het project Via Breda en de bouw van de nieuwe OV-Terminal’. De stoelpoten onder dat project worden weggezaagd als de Fyra naar het zuiden Breda niet meer aan doet.

De PvdA verwacht dat het college de commissie Economie en de gemeenteraad tot in detail informeert.
Bron: Breda Vandaag

En dat had Breda niet eerder kunnen bedenken voordat de eerste spade de grond in ging? :')
  woensdag 28 september 2011 @ 08:37:00 #14
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102467569
Sowieso, Breda :')
pi_102467659
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 08:37 schreef greavy het volgende:
Sowieso, Breda :')
  woensdag 28 september 2011 @ 08:45:56 #16
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102467700
Lekker in 1x doorscheuren van Rotterdam naar Antwerpen, zoals het hoort.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 september 2011 @ 09:38:15 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102468667
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 08:37 schreef greavy het volgende:
Sowieso, Breda :')
Dat dus.

Ze hadden het tien jaar vantevoren aan kunnen zien komen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  PR/Manusje van alles woensdag 28 september 2011 @ 09:39:30 #18
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102468692
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 08:37 schreef greavy het volgende:
Sowieso, Breda :')
Wie wil er nou in breda stoppen als je vanuit amsterdam naar het verre zuiden gaat. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_102469387
Waar is die foto in de OP van de valleilijn genomen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102469399
Ede-Wageningen lijkt me..
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 september 2011 @ 10:09:45 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102469411
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:09 schreef Ireyon het volgende:
Ede-Wageningen lijkt me..
Lijkt mij ook ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102470443
snap zowiezo niet waarom de internationale trein wordt geschrapt..
willen ze niemand uit nederland naar het buitenland meer hebben, of doen ze het om gegarandeerd minder mensen te vervoeren?

tis volgens mij namelijk een mooie en redelijk snelle manier belgie in zonder al te veel kosten..
pi_102473999
Er zou toch altijd ook een trein Den Haag - Breda - België via de HSL komen?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 september 2011 @ 12:49:13 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102474060
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 12:47 schreef Igen het volgende:
Er zou toch altijd ook een trein Den Haag - Breda - België via de HSL komen?
ja, maar die komt pas als alles op de HSL goed loopt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102474247
Die komt er dus wss niet..
pi_102474340
Ja, nou, dan is het toch terecht dat Breda zich genaaid voelt?
pi_102474400
Wat is er in hemelsnaam in Breda te beleven? Ik denk dat Antwerpen veel meer te bieden heeft dan Breda
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 september 2011 @ 13:02:01 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102474429
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 13:00 schreef b2py het volgende:
Wat is er in hemelsnaam in Breda te beleven? Ik denk dat Antwerpen veel meer te bieden heeft dan Breda
wannabe-stad he
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102474479
Het heeft volgens wiki wel een oud centrum met megaveel kerken en zooi..
pi_102474821
Het centrum van Breda is wel aardig, maar wat ik vreemder vind is dat iedereen uit Brabant nu via Rotterdam naar Antwerpen moet. Of met die aftanse boemel vanaf Roosendaal...
  woensdag 28 september 2011 @ 13:35:14 #31
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102475537
Niet haten op Breda, ik woon daar. Het is best een leuke stad, de rust van Brabant maar de Randstad (en België) is op een steenworp afstand - zeker met de HSL.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 september 2011 @ 13:36:29 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102475568
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 13:13 schreef KapiteinT het volgende:
Het centrum van Breda is wel aardig, maar wat ik vreemder vind is dat iedereen uit Brabant nu via Rotterdam naar Antwerpen moet. Of met die aftanse boemel vanaf Roosendaal...
Je hebt de bus ook nog
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 september 2011 @ 13:36:55 #33
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102475582
Voor de liefhebber :s) http://tinyvox.com/p27
  woensdag 28 september 2011 @ 13:46:55 #34
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_102475920
Zeg, geachte treinfanaten, ik val er zo maar even in, maar ik heb een vraagje.
Het zit namelijk zo, ik vraag me al geruime tijd af waar een bepaald geluid in de koploper/ICM door wordt veroorzaakt en ik heb er zelfs een topic over gemaakt, maar niemand weet wat ik bedoel of wat het is. Misschien weet iemand van jullie het wel, dus bij deze een linkje naar dat topic met de vraag of jullie het misschien wel weten. :)
Bedankt iig en groetjes, ;)

Storm

Link naar topic: Wat is dat 'laser'oplaadgeluid dat koplopertreinen maken @ opstarten?

PS. Het gaat NIET over het karakteristieke choppergeluid bij het wegrijden, het gaat om dat geluid dat je (eenmalig) hoort wanneer de trein wordt aangezet.
-|-|- Peace Through Power -|-|-
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 september 2011 @ 13:53:47 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102476114
ik gok op het inschakelen van de stuurstroom. Je kunt het een beetje vergelijken met het omdraaien van de contactsleutel in je auto.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 september 2011 @ 15:16:06 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102478383
Volgens mij is het het op toeren komen van een of andere ventilator.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 28 september 2011 @ 15:18:09 #37
4921 blup
Shoarma Sin Farma
  woensdag 28 september 2011 @ 15:29:29 #38
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102478853
Ik heb al een treinbaan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  PR/Manusje van alles woensdag 28 september 2011 @ 15:31:03 #39
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102478918
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb al een treinbaan.
_O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_102478975
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb al een treinbaan.
:D !!
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 28 september 2011 @ 15:34:21 #41
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102479025
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb al een treinbaan.
:')
Kan je thuis lekker door rijden.
pi_102479047
Rails is leuk maar die meuk eromheen hoef ik niet.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 28 september 2011 @ 16:06:36 #43
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102480115
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb al een treinbaan.
Mag jij botsen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102481161
quote:
5s.gif Op woensdag 28 september 2011 16:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

Mag jij botsen?
En zou hij ook treinen oppakken die ontspoort zijn? :P
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 28 september 2011 @ 16:40:57 #45
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102481271
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 16:37 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

En zou hij ook treinen oppakken die ontspoort zijn? :P
Als dat zou kunnen...

En nee: ik heb geen trafo met draaiknop op mijn werkplek.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 28 september 2011 @ 16:46:36 #46
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_102481474
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 13:00 schreef b2py het volgende:
Wat is er in hemelsnaam in Breda te beleven? Ik denk dat Antwerpen veel meer te bieden heeft dan Breda
Antwerpen is dan ook driemaal zo groot.

Maar goed. Breda had nooit moeten inzetten op een HSL-station midden in de stad, maar gewoon een mooi station aan de hogesnelheidslijn moeten laten bouwen. Ter hoogte van Princenhage is genoeg ruimte omdat daar voorheen de A16 lag.
Had meteen een mooi P+R-punt richting de Randstad kunnen worden. En voor de verbinding met de binnenstad had men dan ook wel iets creatiefs kunnen verzinnen. Een kabelbaan, een PRT, een metro. Of gewoon een vrije busbaan, whatever.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_102482414
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2011 16:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Als dat zou kunnen...

En nee: ik heb geen trafo met draaiknop op mijn werkplek.
Het zou voor NS en Arriva wel lekker goedkoop zijn. Eén persoon die alle treinen bestuurt. :P
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 28 september 2011 @ 17:31:57 #48
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102482858
Zo, mijn baantje bij de Railcatering is per 12 Oktober beëindigd. En wel om de volgende reden: "Je zit gemiddeld gekeken 10 tot 15 euro onder het gemiddelde. Wij zien wel een stijgende lijn, maar het is nu niet goed genoeg" ;( :{ :'( :( -O- |:(
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 september 2011 @ 17:33:52 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102482917
tjsa, de railcateraar bij de FYRA wordt er minder snel uitgegooid bij een lage omzet :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102483032
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:31 schreef greavy het volgende:
Zo, mijn baantje bij de Railcatering is per 12 Oktober beëindigd. En wel om de volgende reden: "Je zit gemiddeld gekeken 10 tot 15 euro onder het gemiddelde. Wij zien wel een stijgende lijn, maar het is nu niet goed genoeg" ;( :{ :'( :( -O- |:(
Railcatering.. gedoemt te mislukken met al die vertragingen (= lange overstaps)
  woensdag 28 september 2011 @ 17:56:51 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102483571
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:31 schreef greavy het volgende:
Zo, mijn baantje bij de Railcatering is per 12 Oktober beëindigd.
Dat zuigt.

Ik zei al dat het me een klotebedrijf lijkt om voor te werken... helaas heb ik gelijk gekregen :')
  woensdag 28 september 2011 @ 17:57:28 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102483591

De nieuwe commercial van NSH
  woensdag 28 september 2011 @ 17:59:48 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102483660
quote:
11s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
tjsa, de railcateraar bij de FYRA wordt er minder snel uitgegooid bij een lage omzet :')
Klopt... De cijfers bij Utrecht zijn strenger als in Rotterdam;

quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat zuigt.

Ik zei al dat het me een klotebedrijf lijkt om voor te werken... helaas heb ik gelijk gekregen :')
Servex verder schijnt wel tof te zijn. Railcatering Utrecht is alleen een beetje anders. Het "buitenbeentje" van de Servex, wordt altijd wat opzij geschoven.
Daarom is er ook zoveel verloop met Railcateraars. Gemiddeld 80 tot 90(!!) % van alle nieuwe railcateraars verdwijnen na de proefperiode weer _O- :W
pi_102484990
Servex is best okay hoor. Werk er nu ruim 2 jaar en nog altijd met plezier. Kan me indenken dat het voor Railcateraars moeilijk is..
Hooray for beer.
pi_102485083
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:59 schreef greavy het volgende:

[..]

Klopt... De cijfers bij Utrecht zijn strenger als in Rotterdam;

[..]

Servex verder schijnt wel tof te zijn. Railcatering Utrecht is alleen een beetje anders. Het "buitenbeentje" van de Servex, wordt altijd wat opzij geschoven.
Daarom is er ook zoveel verloop met Railcateraars. Gemiddeld 80 tot 90(!!) % van alle nieuwe railcateraars verdwijnen na de proefperiode weer _O- :W
Een target is volgens mij ook helemaal niet reeël in de railcatering. Je kunt mensen moeilijk verplichten iets te kopen. Ze hebben ergens zin in en als je pech hebt hebben ze nergens zin in.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 28 september 2011 @ 19:03:18 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102485542
Dat klopt.. Daarom is er ook teveel wisseling in personeel
pi_102485913
Ik vond de omzet van jou al hoog, maar kennelijk dus nog niet hoog genoeg.

Klote man!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102486083
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:59 schreef greavy het volgende:

[..]

Klopt... De cijfers bij Utrecht zijn strenger als in Rotterdam;

[..]

Servex verder schijnt wel tof te zijn. Railcatering Utrecht is alleen een beetje anders. Het "buitenbeentje" van de Servex, wordt altijd wat opzij geschoven.
Daarom is er ook zoveel verloop met Railcateraars. Gemiddeld 80 tot 90(!!) % van alle nieuwe railcateraars verdwijnen na de proefperiode weer _O- :W
Ik snap niet dat je uberhaupt bereidt bent geweest een verbintenis aan te gaan met zo'n kutbedrijf onder zulke voorwaarden. Werk moet wel een beetje gerespecteerd worden, hoe simpel ook.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 28 september 2011 @ 19:45:23 #59
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102487200
-laatmaar-

[ Bericht 99% gewijzigd door greavy op 28-09-2011 21:52:27 ]
pi_102487886
Greavy, dat zijn bedrijfsgevoelige cijfers.. denk niet dat je baas het leuk vindt dat je dat hier post...
Terwijl het voor ons niet eens heel relevant is ;)

(ookal ga je weg... er staat vast iets over in je contract.)
dag
pi_102489426
Damn wat is die trein van utrecht naar den haag super chill zeg, weet niet wat het type is ofzo maar op dd trein staat 2418, kan type zijn maar ook wagonnummer. Hij heeft iig spiegelende ramen, blauwe kleur om ramen en gele deuren, verder wit. Is van NS.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  woensdag 28 september 2011 @ 20:39:10 #63
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102489588
SLT dus. Zeg dat hier maar niet te hard. :X
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_102489637
Ow ja... SLT bestond ook nog en heeft ook die kleuren... ;( Die kom ik nooit tegen eigenlijk, was het bestaan alweer bijna vergeten ;)
pi_102489664
Wij en de rest van Nederland kunnen ons niet in die mening vinden :') ;)
  woensdag 28 september 2011 @ 20:42:47 #66
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102489758
SLT, mwoah... het heeft goede airco en dat is fijn op een hete zomerdag. Ook de automatisch sluitende deuren zijn wel fijn.

Maar verder...
- Die overdreven harde automatische omroep
- Dat constante gepiep bij de sluitende deuren
- Stotterende handmatige omroep
- Niet storingsvrij (winterproblemen, wil soms niet ontkoppelen, enz)
- Geen toilet
- Krappe zitplaatsen (zeker vierzitters!)

Wat mis ik nog?
  woensdag 28 september 2011 @ 20:50:51 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102490124
Oh. De IC van 16:47 uit Rotterdam ri Venlo was een stelletje 'verloren': De trein had bij aankomst in Rotterdam al +12, en het reed met een solo VIRM-IV (95xx). Uitstappen kostte al 3-4 minuten, instappen kostte nog eens 4 minuten.. Na 2 minuten van instappen zat de HC al wanhopig op zijn fluitje te blazen.. Dat mocht niet veel baten. Een wonder dat er relatief weinig mensen achterbleven. Ik heb maar gewacht op de IC van 17:03, die een stuk rustiger was. Voor mensen tot Dordrecht is dat handig. Voor verder dan Dordrecht (ri Breda en verder) natuurlijk weer niet.
  woensdag 28 september 2011 @ 20:52:01 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102490184
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:42 schreef James1988 het volgende:
SLT, mwoah... het heeft goede airco en dat is fijn op een hete zomerdag. Ook de automatisch sluitende deuren zijn wel fijn.

Maar verder...
- Die overdreven harde automatische omroep
- Dat constante gepiep bij de sluitende deuren
- Stotterende handmatige omroep
- Niet storingsvrij (winterproblemen, wil soms niet ontkoppelen, enz)
- Geen toilet
- Krappe zitplaatsen (zeker vierzitters!)
- Slecht zitcomfort
- 'Leeslampjes' in de eerste klas die geen kak helpen


Wat mis ik nog?
En vast nog wel meer
  woensdag 28 september 2011 @ 20:56:35 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102490399
Het zitcomfort van SLT vind ik op zich nog wel meevallen voor korte afstanden, pas als ik er een uur in zit vind ik het vervelende stoelen.

Bij DD-AR (groene bankjes) heb ik dat na 30 seconden al.
pi_102490825
quote:
4s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:01 schreef Peter het volgende:
Greavy, dat zijn bedrijfsgevoelige cijfers.. denk niet dat je baas het leuk vindt dat je dat hier post...
Terwijl het voor ons niet eens heel relevant is ;)

(ookal ga je weg... er staat vast iets over in je contract.)
Inderdaad :')
Ieder contract heeft een clausule over gevoelige informatie.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 28 september 2011 @ 21:31:25 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102491994
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:56 schreef James1988 het volgende:
Het zitcomfort van SLT vind ik op zich nog wel meevallen voor korte afstanden, pas als ik er een uur in zit vind ik het vervelende stoelen.

Bij DD-AR (groene bankjes) heb ik dat na 30 seconden al.
Mens. Moet je op de GOEDE banken gaan zitten. NIET op de planken.

Planken:


De banken:


  PR/Manusje van alles woensdag 28 september 2011 @ 21:33:22 #72
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102492081
die lui nemen zich veel te serieus bij de railcatering dan.... je gaat mensen die dit kutste baantje ooit willen doen ontslaan omdat mensen niet genoeg kopen? 8)7 _O- :W
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 28 september 2011 @ 21:34:59 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102492151
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:31 schreef greavy het volgende:

[..]

Mens. Moet je op de GOEDE banken gaan zitten. NIET op de planken.

Planken:
[ afbeelding ]

De banken:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Planken onder, banken boven?

Sorry, ik zit liever onderin :Y
  woensdag 28 september 2011 @ 21:35:40 #74
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102492183
Ik kwam een filmpje tegen van de SNCF. Over de TGV, die 24 September 30 jaar bestond. Paris Gare de Lyon hadden ze daardoor omgetoverd, en kwamen verschillende soorten TGV's daar te staan (eerst binnenrijdend)

Zoals ik de TGV in de "30-jaar" kleurstelling zie, ziet 'ie er wel geinig uit :)


De opvallende TGV is de IRIS 320, die metingen op het spoor kan doen.

[ Bericht 17% gewijzigd door greavy op 28-09-2011 21:40:45 ]
  woensdag 28 september 2011 @ 21:36:41 #75
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102492225
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Planken onder, banken boven?

Sorry, ik zit liever onderin :Y
Niet :N
Banken ook onder. Volgens mij van de 4 bakken is er één met banken. Ik durf het niet zeker te zeggen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 september 2011 @ 21:40:43 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102492398
SLT? Nog nooit mee gereisd :7
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 september 2011 @ 21:40:57 #77
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102492410
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
SLT? Nog nooit mee gereisd :7
Houden zo :Y
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 september 2011 @ 21:44:57 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102492602
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:40 schreef greavy het volgende:

[..]

Houden zo :Y
Ooit zal ik er wel eens aan moeten geloven, maar tot nu toe heb ik het altijd kunnen voorkomen. Utrecht - Baarn heb ik bijvoorbeeld bereisd enkele weken voordat de Sletjes er opdoken. Aan SGMm viel niet te ontkomen, maar dat was niet anders.

Qua Nederlands hoofdspoor heb ik nu alles gehad, behalve een aantal trajecten met grensovergangen, het vernieuwde Harlingen Haven en het vernieuwde Veendam.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 september 2011 @ 21:46:16 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102492677
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:44 schreef Peterselieman het volgende:

het vernieuwde Harlingen Haven
Het is bijna bij jou voor de deur, maar toch ben je er nog niet geweest? Ik was er een week na opening al :P
  woensdag 28 september 2011 @ 21:47:28 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102492735
Ook een toffe TGV die ik vond, is de TGV Rhin Rhone. Schermen in de trein (zie vanaf 1:45 !!! en daarna vanaf 8:37)

Waarom heb Fyra, Thalys, ICE en ander spul dat niet? Binnenlands mat. zoals SLT met zulke schermen zou wel tof zijn _O- _O- _O-
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 september 2011 @ 21:50:52 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102492905
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:46 schreef greavy het volgende:

[..]

Het is bijna bij jou voor de deur, maar toch ben je er nog niet geweest? Ik was er een week na opening al :P
Ik heb geen vrij reizen meer, dus dat soort stukjes spaar ik op voor de toekomst.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102492919
quote:
9s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
die lui nemen zich veel te serieus bij de railcatering dan.... je gaat mensen die dit kutste baantje ooit willen doen ontslaan omdat mensen niet genoeg kopen? 8)7 _O- :W
Je zou bijna uit medelijden iets bij ze kopen de volgende keer dat je ze ziet.. :')
  woensdag 28 september 2011 @ 21:53:17 #83
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102493010
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:51 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Je zou bijna uit medelijden iets bij ze kopen de volgende keer dat je ze ziet.. :')
Als je het een paar weken gedaan hebt, heb je wel meer respect voor dit werk. Dan ervaar je hoe zwaar het is, met die hele uitrusting ed.
  PR/Manusje van alles woensdag 28 september 2011 @ 21:54:37 #84
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102493073
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:53 schreef greavy het volgende:

[..]

Als je het een paar weken gedaan hebt, heb je wel meer respect voor dit werk. Dan ervaar je hoe zwaar het is, met die hele uitrusting ed.
Waarom beginnen mensen er aan... :{

Er moet toch wel ander werk te krijgen zijn waar je voldoening uit kan halen? Zeker als ze je daar zo behandelen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_102493076
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik heb geen vrij reizen meer, dus dat soort stukjes spaar ik op voor de toekomst.
idd :')!
dat dus :P
  woensdag 28 september 2011 @ 21:56:10 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102493157
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:35 schreef greavy het volgende:
Ik kwam een filmpje tegen van de SNCF. Over de TGV, die 24 September 30 jaar bestond. Paris Gare de Lyon hadden ze daardoor omgetoverd, en kwamen verschillende soorten TGV's daar te staan (eerst binnenrijdend)

Zoals ik de TGV in de "30-jaar" kleurstelling zie, ziet 'ie er wel geinig uit :)


De opvallende TGV is de IRIS 320, die metingen op het spoor kan doen.
Gaaf!! Die IRIS is van SNCF Infra zo te zien. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 september 2011 @ 21:56:27 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102493170
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

idd :')!
dat dus :P
Het is reizen met dagkaarten en dergelijke. En wanneer ik zin heb. Heb iig weer wat stukjes van de lijst af kunnen strepen de afgelopen weken. Gaat op de HSL na om enkele honderden meters die ik nog niet bereisd had :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102493458
mja.. k moet es wachten op goede dagkaarten :P

weekend kaartjes zij eiks niet interesant
pi_102493949
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:35 schreef greavy het volgende:
Ik kwam een filmpje tegen van de SNCF. Over de TGV, die 24 September 30 jaar bestond. Paris Gare de Lyon hadden ze daardoor omgetoverd, en kwamen verschillende soorten TGV's daar te staan (eerst binnenrijdend)

Zoals ik de TGV in de "30-jaar" kleurstelling zie, ziet 'ie er wel geinig uit :)


De opvallende TGV is de IRIS 320, die metingen op het spoor kan doen.
Indrukwekkend!
  woensdag 28 september 2011 @ 22:17:17 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102494335
Hij is erg fijn *O*
pi_102495263
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:46 schreef greavy het volgende:

[..]

Het is bijna bij jou voor de deur, maar toch ben je er nog niet geweest? Ik was er een week na opening al :P
Harlingen Haven kom ik nog best wel eens als ik een weekendje ga zeilen, was best vervelend toen het een tijd niet bestond...

Maar zo bijzonder is het nieuwe station nou ook weer niet hoor ;)
  woensdag 28 september 2011 @ 22:38:41 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102495389
Minder tof als de oude inderdaad :Y
  woensdag 28 september 2011 @ 22:45:15 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102495736
Goed, nadat ik dit heb gezien krijg ik toch wel veel zin in een ritje Railjet: 360-tour Railjet
  PR/Manusje van alles woensdag 28 september 2011 @ 22:46:33 #94
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102495803
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:45 schreef James1988 het volgende:
Goed, nadat ik dit heb gezien krijg ik toch wel veel zin in een ritje Railjet: 360-tour Railjet
dat zijn pas treinen _O_
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 28 september 2011 @ 22:47:06 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102495827
Economy ziet er gewoon comfortabeler uit dan de eerste klas van een aantal NS-treinen :D

(Al vind ik ICRm en ICMm eerste klas wel lekker zitten)
pi_102496064
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:47 schreef James1988 het volgende:
Economy ziet er gewoon comfortabeler uit dan de eerste klas van een aantal NS-treinen :D

(Al vind ik ICRm en ICMm eerste klas wel lekker zitten)
Economy Railjet ís vele malen comfortabeler dan de eerste klas van elke NS-trein (tenzij je ICE meetelt).
pi_102496144
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:31 schreef greavy het volgende:
Zo, mijn baantje bij de Railcatering is per 12 Oktober beëindigd. En wel om de volgende reden: "Je zit gemiddeld gekeken 10 tot 15 euro onder het gemiddelde. Wij zien wel een stijgende lijn, maar het is nu niet goed genoeg" ;( :{ :'( :( -O- |:(
:')
pi_102496330
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:42 schreef James1988 het volgende:
SLT, mwoah... het heeft goede airco en dat is fijn op een hete zomerdag. Ook de automatisch sluitende deuren zijn wel fijn.

Maar verder...
- Die overdreven harde automatische omroep
- Dat constante gepiep bij de sluitende deuren
- Stotterende handmatige omroep
- Niet storingsvrij (winterproblemen, wil soms niet ontkoppelen, enz)
- Geen toilet
- Krappe zitplaatsen (zeker vierzitters!)

Wat mis ik nog?
Amper verschil tussen eerste en tweede klas. Ja, de kleur stof van de banken. that's all.
Gedeelte waarin iedereen langs de ramen zit is klote, zeker als je ertussen moet staan.
Teveel sardientjes in een blikje.
pi_102497188
SLT ligt wel retestrak op het spoor, nog beter dan ICR/ICM _O_
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 september 2011 @ 23:17:03 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102497272
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 23:15 schreef TeringHenkie het volgende:
SLT ligt wel retestrak op het spoor, nog beter dan ICR/ICM _O_
komt door de Jacobsdraaistellen. Nadeel hiervan is wel dat de bakken korter moeten zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')