quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Over het hele traject, ja.. maar ¤ 1,70 extra betalen om 6 minuten sneller van Breda naar Rotterdam te komen?quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:44 schreef greavy het volgende:
Met de huidige tarieven is het nog enigzins reëel.
Maar in Purmerend wonen alleen maar ex-Amsterdammers, in West-Brabant niet alleen maar ex-Rotterdammers.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Groot verschil is dat Purmerenders vanuit elke wijk rechtstreeks naar Amsterdam kunnen reizen en niet elke West-Brabander met het OV snel naar Rotterdam kan...
Je hebt gekken die dat ervoor over hebben.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Over het hele traject, ja.. maar ¤ 1,70 extra betalen om 6 minuten sneller van Breda naar Rotterdam te komen?
West-Brabant ligt dan ook beter dan Purmerend.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar in Purmerend wonen alleen maar ex-Amsterdammers, in West-Brabant niet alleen maar ex-Rotterdammers.
Dan wil ik nog verder gaan: Roosendaal-Vlissingen afkoppelen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:44 schreef greavy het volgende:
Niet nuttig,.. Stoptreinen kan daarzo wel.
Nee, Zeeland zal me een worst wezen maar Bergen op Zoom is echt wel relevant.. Als de NS iets om de reiziger zou geven, kwam er een IC Bergen op Zoom - Eindhoven bij.. tenminste fatsoenlijk 4x per uur BoZ - Rsd - Breda en Tilburg - Eindhoven. Vooral dat laatste is gewoon te triest met 2 IC's per uur.. Tussen 2 van de 5 grootste steden van Nederland, komop zegquote:Op dinsdag 27 september 2011 21:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan wil ik nog verder gaan: Roosendaal-Vlissingen afkoppelen.
Bijna sig-waardig.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zeeland zal me een worst wezen maar Bergen op Zoom is echt wel relevant..
Dan zou ik gaan voor Bergen op Zoom-Venlo. De InterCity Den Haag-Venlo zou dan slechts tot Eindhoven rijden.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nee, Zeeland zal me een worst wezen maar Bergen op Zoom is echt wel relevant.. Als de NS iets om de reiziger zou geven, kwam er een IC Bergen op Zoom - Eindhoven bij.. tenminste fatsoenlijk 4x per uur BoZ - Rsd - Breda en Tilburg - Eindhoven. Vooral dat laatste is gewoon te triest met 2 IC's per uur.. Tussen 2 van de 5 grootste steden van Nederland, komop zeg.
Het is een vrij simpel te observeren feit dat zowel de stoptrein als IC tussen Bergen op Zoom en Roosendaal altijd stampvol zit.quote:
Stad 5 en 6 dan.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:57 schreef Duvel het volgende:
BTW: de vijf grootste steden van Nederland zijn toch Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Eindhoven? En laat daar nou normaliter vier keer per uur een trein tussen rijden (behalve Den Haag/Rotterdam - Eindhoven).
Bron: Breda Vandaagquote:Project Via Breda mank als Fyra niet in Breda stopt
BREDA – Als de Fyra van Amsterdam naar Antwerpen niet stopt in Breda, zijn de gevolgen niet te overzien. Dat zegt PvdA-raadslid Frans Szablweksi in een brief aan het college van B&W in Breda.
Hij werd onaangenaam verrast toen Omroep Brabant dinsdag meldde dat de Fyra tussen Antwerpen en Amsterdam niet zou stoppen in Breda. Ook de internationale trein tussen Amsterdam en Brussel wordt opgeheven, zo blijkt uit het NS-spoorboekje 2012.
“Opmerkelijk en eigenlijk niet acceptabel is dat wij dit nieuws hebben moeten vernemen via de media en niet direct via het college”, vindt de sociaaldemocraat Szablewski. “Zelfs uren nadat de berichtgeving op teletekst te vinden was kwam er geen reactie van het college hierover nog enige informatie richting de gemeenteraad.”
De PvdA vindt dat de snelle verbinding tussen Amsterdam en Antwerpen ‘een van de aantrekkelijke onderdelen is van de ontwikkelingen bij het project Via Breda en de bouw van de nieuwe OV-Terminal’. De stoelpoten onder dat project worden weggezaagd als de Fyra naar het zuiden Breda niet meer aan doet.
De PvdA verwacht dat het college de commissie Economie en de gemeenteraad tot in detail informeert.
Dat dus.quote:
Wie wil er nou in breda stoppen als je vanuit amsterdam naar het verre zuiden gaat.quote:
ja, maar die komt pas als alles op de HSL goed looptquote:Op woensdag 28 september 2011 12:47 schreef Igen het volgende:
Er zou toch altijd ook een trein Den Haag - Breda - België via de HSL komen?
wannabe-stad hequote:Op woensdag 28 september 2011 13:00 schreef b2py het volgende:
Wat is er in hemelsnaam in Breda te beleven? Ik denk dat Antwerpen veel meer te bieden heeft dan Breda
Je hebt de bus ook nogquote:Op woensdag 28 september 2011 13:13 schreef KapiteinT het volgende:
Het centrum van Breda is wel aardig, maar wat ik vreemder vind is dat iedereen uit Brabant nu via Rotterdam naar Antwerpen moet. Of met die aftanse boemel vanaf Roosendaal...
quote:
En zou hij ook treinen oppakken die ontspoort zijn?quote:
Als dat zou kunnen...quote:Op woensdag 28 september 2011 16:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En zou hij ook treinen oppakken die ontspoort zijn?
Antwerpen is dan ook driemaal zo groot.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:00 schreef b2py het volgende:
Wat is er in hemelsnaam in Breda te beleven? Ik denk dat Antwerpen veel meer te bieden heeft dan Breda
Het zou voor NS en Arriva wel lekker goedkoop zijn. Eén persoon die alle treinen bestuurt.quote:Op woensdag 28 september 2011 16:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als dat zou kunnen...
En nee: ik heb geen trafo met draaiknop op mijn werkplek.
Railcatering.. gedoemt te mislukken met al die vertragingen (= lange overstaps)quote:Op woensdag 28 september 2011 17:31 schreef greavy het volgende:
Zo, mijn baantje bij de Railcatering is per 12 Oktober beëindigd. En wel om de volgende reden: "Je zit gemiddeld gekeken 10 tot 15 euro onder het gemiddelde. Wij zien wel een stijgende lijn, maar het is nu niet goed genoeg"![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat zuigt.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:31 schreef greavy het volgende:
Zo, mijn baantje bij de Railcatering is per 12 Oktober beëindigd.
Klopt... De cijfers bij Utrecht zijn strenger als in Rotterdam;quote:Op woensdag 28 september 2011 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
tjsa, de railcateraar bij de FYRA wordt er minder snel uitgegooid bij een lage omzet
Servex verder schijnt wel tof te zijn. Railcatering Utrecht is alleen een beetje anders. Het "buitenbeentje" van de Servex, wordt altijd wat opzij geschoven.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zuigt.
Ik zei al dat het me een klotebedrijf lijkt om voor te werken... helaas heb ik gelijk gekregen
Een target is volgens mij ook helemaal niet reeël in de railcatering. Je kunt mensen moeilijk verplichten iets te kopen. Ze hebben ergens zin in en als je pech hebt hebben ze nergens zin in.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt... De cijfers bij Utrecht zijn strenger als in Rotterdam;
[..]
Servex verder schijnt wel tof te zijn. Railcatering Utrecht is alleen een beetje anders. Het "buitenbeentje" van de Servex, wordt altijd wat opzij geschoven.
Daarom is er ook zoveel verloop met Railcateraars. Gemiddeld 80 tot 90(!!) % van alle nieuwe railcateraars verdwijnen na de proefperiode weer![]()
Ik snap niet dat je uberhaupt bereidt bent geweest een verbintenis aan te gaan met zo'n kutbedrijf onder zulke voorwaarden. Werk moet wel een beetje gerespecteerd worden, hoe simpel ook.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt... De cijfers bij Utrecht zijn strenger als in Rotterdam;
[..]
Servex verder schijnt wel tof te zijn. Railcatering Utrecht is alleen een beetje anders. Het "buitenbeentje" van de Servex, wordt altijd wat opzij geschoven.
Daarom is er ook zoveel verloop met Railcateraars. Gemiddeld 80 tot 90(!!) % van alle nieuwe railcateraars verdwijnen na de proefperiode weer![]()
En vast nog wel meerquote:Op woensdag 28 september 2011 20:42 schreef James1988 het volgende:
SLT, mwoah... het heeft goede airco en dat is fijn op een hete zomerdag. Ook de automatisch sluitende deuren zijn wel fijn.
Maar verder...
- Die overdreven harde automatische omroep
- Dat constante gepiep bij de sluitende deuren
- Stotterende handmatige omroep
- Niet storingsvrij (winterproblemen, wil soms niet ontkoppelen, enz)
- Geen toilet
- Krappe zitplaatsen (zeker vierzitters!)
- Slecht zitcomfort
- 'Leeslampjes' in de eerste klas die geen kak helpen
Wat mis ik nog?
Inderdaadquote:Op woensdag 28 september 2011 20:01 schreef Peter het volgende:
Greavy, dat zijn bedrijfsgevoelige cijfers.. denk niet dat je baas het leuk vindt dat je dat hier post...
Terwijl het voor ons niet eens heel relevant is
(ookal ga je weg... er staat vast iets over in je contract.)
Mens. Moet je op de GOEDE banken gaan zitten. NIET op de planken.quote:Op woensdag 28 september 2011 20:56 schreef James1988 het volgende:
Het zitcomfort van SLT vind ik op zich nog wel meevallen voor korte afstanden, pas als ik er een uur in zit vind ik het vervelende stoelen.
Bij DD-AR (groene bankjes) heb ik dat na 30 seconden al.
Planken onder, banken boven?quote:Op woensdag 28 september 2011 21:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Mens. Moet je op de GOEDE banken gaan zitten. NIET op de planken.
Planken:
[ afbeelding ]
De banken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nietquote:Op woensdag 28 september 2011 21:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Planken onder, banken boven?
Sorry, ik zit liever onderin
Ooit zal ik er wel eens aan moeten geloven, maar tot nu toe heb ik het altijd kunnen voorkomen. Utrecht - Baarn heb ik bijvoorbeeld bereisd enkele weken voordat de Sletjes er opdoken. Aan SGMm viel niet te ontkomen, maar dat was niet anders.quote:
Het is bijna bij jou voor de deur, maar toch ben je er nog niet geweest? Ik was er een week na opening alquote:Op woensdag 28 september 2011 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
het vernieuwde Harlingen Haven
Ik heb geen vrij reizen meer, dus dat soort stukjes spaar ik op voor de toekomst.quote:Op woensdag 28 september 2011 21:46 schreef greavy het volgende:
[..]
Het is bijna bij jou voor de deur, maar toch ben je er nog niet geweest? Ik was er een week na opening al
Je zou bijna uit medelijden iets bij ze kopen de volgende keer dat je ze ziet..quote:Op woensdag 28 september 2011 21:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
die lui nemen zich veel te serieus bij de railcatering dan.... je gaat mensen die dit kutste baantje ooit willen doen ontslaan omdat mensen niet genoeg kopen?![]()
![]()
Als je het een paar weken gedaan hebt, heb je wel meer respect voor dit werk. Dan ervaar je hoe zwaar het is, met die hele uitrusting ed.quote:Op woensdag 28 september 2011 21:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je zou bijna uit medelijden iets bij ze kopen de volgende keer dat je ze ziet..
Waarom beginnen mensen er aan...quote:Op woensdag 28 september 2011 21:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Als je het een paar weken gedaan hebt, heb je wel meer respect voor dit werk. Dan ervaar je hoe zwaar het is, met die hele uitrusting ed.
iddquote:Op woensdag 28 september 2011 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb geen vrij reizen meer, dus dat soort stukjes spaar ik op voor de toekomst.
Gaaf!! Die IRIS is van SNCF Infra zo te zien.quote:Op woensdag 28 september 2011 21:35 schreef greavy het volgende:
Ik kwam een filmpje tegen van de SNCF. Over de TGV, die 24 September 30 jaar bestond. Paris Gare de Lyon hadden ze daardoor omgetoverd, en kwamen verschillende soorten TGV's daar te staan (eerst binnenrijdend)
Zoals ik de TGV in de "30-jaar" kleurstelling zie, ziet 'ie er wel geinig uit
De opvallende TGV is de IRIS 320, die metingen op het spoor kan doen.
Het is reizen met dagkaarten en dergelijke. En wanneer ik zin heb. Heb iig weer wat stukjes van de lijst af kunnen strepen de afgelopen weken. Gaat op de HSL na om enkele honderden meters die ik nog niet bereisd hadquote:
Indrukwekkend!quote:Op woensdag 28 september 2011 21:35 schreef greavy het volgende:
Ik kwam een filmpje tegen van de SNCF. Over de TGV, die 24 September 30 jaar bestond. Paris Gare de Lyon hadden ze daardoor omgetoverd, en kwamen verschillende soorten TGV's daar te staan (eerst binnenrijdend)
Zoals ik de TGV in de "30-jaar" kleurstelling zie, ziet 'ie er wel geinig uit
De opvallende TGV is de IRIS 320, die metingen op het spoor kan doen.
Harlingen Haven kom ik nog best wel eens als ik een weekendje ga zeilen, was best vervelend toen het een tijd niet bestond...quote:Op woensdag 28 september 2011 21:46 schreef greavy het volgende:
[..]
Het is bijna bij jou voor de deur, maar toch ben je er nog niet geweest? Ik was er een week na opening al
dat zijn pas treinenquote:Op woensdag 28 september 2011 22:45 schreef James1988 het volgende:
Goed, nadat ik dit heb gezien krijg ik toch wel veel zin in een ritje Railjet: 360-tour Railjet
Economy Railjet ís vele malen comfortabeler dan de eerste klas van elke NS-trein (tenzij je ICE meetelt).quote:Op woensdag 28 september 2011 22:47 schreef James1988 het volgende:
Economy ziet er gewoon comfortabeler uit dan de eerste klas van een aantal NS-treinen
(Al vind ik ICRm en ICMm eerste klas wel lekker zitten)
quote:Op woensdag 28 september 2011 17:31 schreef greavy het volgende:
Zo, mijn baantje bij de Railcatering is per 12 Oktober beëindigd. En wel om de volgende reden: "Je zit gemiddeld gekeken 10 tot 15 euro onder het gemiddelde. Wij zien wel een stijgende lijn, maar het is nu niet goed genoeg"![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Amper verschil tussen eerste en tweede klas. Ja, de kleur stof van de banken. that's all.quote:Op woensdag 28 september 2011 20:42 schreef James1988 het volgende:
SLT, mwoah... het heeft goede airco en dat is fijn op een hete zomerdag. Ook de automatisch sluitende deuren zijn wel fijn.
Maar verder...
- Die overdreven harde automatische omroep
- Dat constante gepiep bij de sluitende deuren
- Stotterende handmatige omroep
- Niet storingsvrij (winterproblemen, wil soms niet ontkoppelen, enz)
- Geen toilet
- Krappe zitplaatsen (zeker vierzitters!)
Wat mis ik nog?
komt door de Jacobsdraaistellen. Nadeel hiervan is wel dat de bakken korter moeten zijn.quote:Op woensdag 28 september 2011 23:15 schreef TeringHenkie het volgende:
SLT ligt wel retestrak op het spoor, nog beter dan ICR/ICM
Ik denk ook dat het zwaartepunt erg laag ligt. Daardoor hellen de bakken wat minder over in bogen/wissels. Stel je zou bij VIRM het zwaartepunt zo dicht mogelijk op het steunvlak tussen de bakken en de draaistellen weten te krijgen, dan zouden ze wat minder schommelen (zoals ICM).quote:Op woensdag 28 september 2011 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
maar het blijft opvallend trouwens dat ze zo strak liggen. Vroegah deden ze dat door het gewicht wat hoger te maken zoals bij Mat'54. Trok niet erg snel op, maar ligt als een huis op het spoor.
Denk dat je in de praktijk 85% haalt ofzo.quote:Op donderdag 29 september 2011 09:15 schreef James1988 het volgende:
In 14 bakken VIRM kun je zo'n 2000 man proppen. Dan zit hij wel tot het randje toe vol en heb je veel mopperende reizigers, maar het kan wel.
Ik begin echt wat te missen hoor, ik altijd maar denken dat 12 bakken het maximum was ooitquote:Op donderdag 29 september 2011 09:15 schreef James1988 het volgende:
In 14 bakken VIRM kun je zo'n 2000 man proppen. Dan zit hij wel tot het randje toe vol en heb je veel mopperende reizigers, maar het kan wel.
twitter:NS_Station twitterde op donderdag 29-09-2011 om 09:15:10FOTO! Tweet vandaag je mooiste stationsfoto naar ons; de allermooiste sturen wij een prachtig fotoboek over stations! #NS reageer retweet
twitter:NS_Station twitterde op donderdag 29-09-2011 om 09:18:38Meedoen aan onze fotoactie? Tweet vandaag je mooiste stationsfoto met mention @NS_Station en win! RT=Fijn #NS #Station reageer retweet
Naar mijn weten is 3 gekoppelde stellen met een maximale baklengte van 14 het maximum. In het verleden hebben zulke samenstellingen ook rondgereden.quote:Op donderdag 29 september 2011 09:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik begin echt wat te missen hoor, ik altijd maar denken dat 12 bakken het maximum was ooit
6+4+4?
Voorschrift is gewoon: reizigerstrein maximaal 15 bakken. Verder geen fail.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:50 schreef greavy het volgende:
Die fail sloeg niet op jou, maar op NS. NS heeft de voorschriften destijds niet gewijzigd. door deze reden komt het wel eens voor dat er 'ineens' 16 bakjes klaar staan, en er dan een zesje of viertje af moet...
6+4+4 staat zelfs voor twee treinen zo gepland. Gaat om de trein 522 (vertrek 6:45 uit Leeuwarden en Groningen) en trein 557 (vertrek 16:21 uur uit Utrecht). Tussen Zwolle en Utrecht rijden ze op de maximale lengte.quote:Op donderdag 29 september 2011 09:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik begin echt wat te missen hoor, ik altijd maar denken dat 12 bakken het maximum was ooit
6+4+4?
Dit zijn regeltjes voor het Nederlandse materieel. Elk materieel heeft andere voorwaarden, zoals hierboven al beschreven.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:53 schreef James1988 het volgende:
Al vraag ik me af hoe dat met Eurostar e320 zal gaan dan, dat zijn 16 bakken Velaro (lengte 400 meter).
Of dat mag, durf ik niet te zeggen. Ik weet dat er ooit een proef is geweest met 3 stellen SLT. Dat rijdt ook regelmatig in de reizigersdienst. 4 Stellen SLT heb ik nog niet eerder in reizigersdienst gezien of ergens gelezen/foto gezien.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:56 schreef James1988 het volgende:
16 bakken SLT zou dus ook uit vier viertjes kunnen bestaan? Kunnen de systemen dat aan?
quote:Utrecht Centraal
Oorzaak
Rond Utrecht Centraal rijden geen treinen door een seinstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Je hebt geen idee waar je over praat man.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:20 schreef b2py het volgende:
Het heeft nog geen 2 uur geduurd en lang niet alles was eruit zoals toen..
Reserves?quote:Op donderdag 29 september 2011 11:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom gaat het zo vaak fout daar? Tuurlijk, het is hartstikke druk maar juist daarom zou ik meer reserves verwachten.
Het maximum is 270 meter (wat ook de maximumlengte is van perrons op stoptreinstations) dus de langst mogelijke combi is 6+6+4. Vier viertjes aan elkaar kan niet (want 4x70 = 280 meter). Met 3 stuks rijden dat doen ze nu in principe niet omdat dat (nog) te storingsgevoelig is.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Of dat mag, durf ik niet te zeggen. Ik weet dat er ooit een proef is geweest met 3 stellen SLT. Dat rijdt ook regelmatig in de reizigersdienst. 4 Stellen SLT heb ik nog niet eerder in reizigersdienst gezien of ergens gelezen/foto gezien.
De relais zijn erg betrouwbaar idd. Maar niet als ze de verkeerde relais gaan omwisselen, zoals vanmorgen in Ut..quote:Op donderdag 29 september 2011 14:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Reserves als in de systemen die het regelen. Maar ik weet niet of het vaak daaraan ligt, aangezien die relais betrouwbaar zijn.
Dat weet ik toch nietquote:Op donderdag 29 september 2011 16:35 schreef Crientj het volgende:
Serieus? Koop je filters gewoon via ebay of een chinese webshop. Veel goedkoper. ;x
Ja, en dan heb je ze na 9 weken nog niet in huisquote:Op donderdag 29 september 2011 16:35 schreef Crientj het volgende:
Serieus? Koop je filters gewoon via ebay of een chinese webshop. Veel goedkoper. ;x
quote:Op donderdag 29 september 2011 16:39 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, en dan heb je ze na 9 weken nog niet in huis![]()
Pakketje schijnt al een maand ergens in Amsterdam te liggen, maar naar mij toe brengen ho maar!
Nee, je Foursquare!quote:Op donderdag 29 september 2011 16:12 schreef greavy het volgende:
Bitlord, op m'n Twitter meegelezen zeker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |