Ik heb eergister nog 2 714's gegetenquote:Op vrijdag 30 september 2011 17:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Niet mijn algemene kennis. De enige 714 die ik ken, is de eerste trein naar Zwolle 's ochtends.
Allemaal hoofdconducteurs waarschijnlijk?quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:51 schreef greavy het volgende:
"Dames en heren, in deze trein is kaartcontrole aanwezig. Houdt u alvast uw vervoersbewijs gereed. Alvast onze dank."
Komen vlak daarna 6(!!) S&V'ers binnen. Aan de andere kant nog eens 4. Volgens één van hun in het andere treinstel ook. Hoe bedoel je, goede controle
Tussen Rotterdam CS en Alexander de trein gecontroleerd, en na vertrek Alexander gelijk weer begonnen. Eens kijken wat ze na Gouda gaan doen.
Waarom hebben BOA's die bevoegdheid?quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:00 schreef greavy het volgende:
S&V = Service&Veiligheid = BOA. Die hebben dus de bevoegdheid wel.
Zie wat Peter onder mij schrijft.quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom hebben BOA's die bevoegdheid?
Een S&V'er is géén conducteur. Een conducteur heeft niet de bevoegdheid omdat hij/zij conducteur is, maar omdat hij/zij BOA is, en ook niet omdat de taak kaartcontrole onder zijn functie valt. Om het voor de reiziger duidelijker te maken, is de benaming 'Conducteur' in leven gebleven.quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:05 schreef Duvel het volgende:
Dat beantwoordt de vraag niet. Een conducteur of hoofdconducteur heeft de bevoegdheid naar mijn vervoerbewijs te vragen. Is iedere S&V'er een conducteur? Zo nee, waarom zou ik 'm dan mijn vervoerbewijs moeten laten zien?
Al zet je er 200 man S&V neer. Als ze OVC's op zicht doen is het geen goede controlequote:Op vrijdag 30 september 2011 17:51 schreef greavy het volgende:
"Dames en heren, in deze trein is kaartcontrole aanwezig. Houdt u alvast uw vervoersbewijs gereed. Alvast onze dank."
Komen vlak daarna 6(!!) S&V'ers binnen. Aan de andere kant nog eens 4. Volgens één van hun in het andere treinstel ook. Hoe bedoel je, goede controle
"Dames en heren, zoals u gemerkt hebt rijden wij momenteel niet de snelheid die u van ons gewend bent. Dit komt omdat we achter een Strukton G1206 met lege Klmos'n zitten. Onze excuses voor het ongemak"quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:06 schreef greavy het volgende:
Maken bij Oudewater een aardige remming, sukkelen gestaag verder. Er zat een trein van Strukton (G1206 + lege Klmos'n) voor ons. Gelukkig is er viersporigheid na Woerden :-)
Schande ja!quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Dames en heren, zoals u gemerkt hebt rijden wij momenteel niet de snelheid die u van ons gewend bent. Dit komt omdat we achter een Strukton G1206 met lege Klmos'n zitten. Onze excuses voor het ongemak"![]()
Werden allen gescand.quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Al zet je er 200 man S&V neer. Als ze OVC's op zicht doen is het geen goede controle
Nee, natuurlijk niet.. "Dames en heren, vanwege een werktrein voor ons moeten wij onze snelheid beperken. Wij hopen deze trein spoedig in te kunnen halen. "quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Dames en heren, zoals u gemerkt hebt rijden wij momenteel niet de snelheid die u van ons gewend bent. Dit komt omdat we achter een Strukton G1206 met lege Klmos'n zitten. Onze excuses voor het ongemak"![]()
Ook zo'n omroep waarvan elke reiziger denkt "Ach nee tuurlijk joh, de STrukton G1206 met lege Klmos'n, why didn't I think of that?"quote:
Durft zo iemand zelf wel aan boord te zijn vraag je je dan afquote:Op vrijdag 30 september 2011 18:54 schreef James1988 het volgende:
Net een conductrice train manager tegen een reiziger horen zeggen dat het ABSOLUUT TEN STRENGSTE VERBODEN IS om fietsen mee de Fyra in te nemen, en ook in Thalys mag het niet. WANT DAT IS LEVENSGEVAARLIJK vanwege de HOGE SNELHEDEN. Alleen verpakte vouwfietsen mogen mee.
Het was erg vermakelijk om te horen.
Is het toch ook?quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:54 schreef James1988 het volgende:
ABSOLUUT TEN STRENGSTE VERBODEN IS om fietsen mee de Fyra in te nemen, en ook in Thalys mag het niet. WANT DAT IS LEVENSGEVAARLIJK vanwege de HOGE SNELHEDEN.
[NS Miscommunicatiemodus] Er waren vandaag te weinig vertragingen op het spoor. Daarom hebben we besloten om goederentreinen voor alle intercity's uit te laten rijden. Onze excuses voor de gevallen dat u niet mooi van het Nederlandse landschap kunt genieten. [/NS Miscommunicatiemodus]quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:06 schreef greavy het volgende:
Maken bij Oudewater een aardige remming, sukkelen gestaag verder. Er zat een trein van Strukton (G1206 + lege Klmos'n) voor ons. Gelukkig is er viersporigheid na Woerden :-)
Nou... daar valt over te discussiëren volgens mij. Het is geen commerciële goederentrein, maar transport van werkmaterieel door een spooraannemer.quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Alhoewel WERKtrein ook weer niet juist is. Hij is dan niet met werkzaamheden bezig, dus gewoon een goederentrein.
Lekker!! En vast praktischer dan een double whopper. Die probeerde ik net te eten in de treinen dat lukte niet zo goedquote:Op vrijdag 30 september 2011 17:54 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik heb eergister nog 2 714's gegeten
Ik zei t je. 4bakken sgmm is niet genoeg.quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:50 schreef greavy het volgende:
"Dames en heren, zojuist hebben wij te horen gekregen dat wij een extra stop maken te Harderwijk in verband met een te volle stoptrein. Het eerstvolgende station is daardoor Harderwijk en geen Zwolle. Onze excuses voor dit ongemak."
Maar wij staan nu wel stil bij Putten, waar mensen op de knoppen drukken. Deuren zijn allemaal ontgrendeld. Extra stop te Putten dus ook.. Is nog niks over omgeroepen.
Stonden maar ca 15 man op het perron, maar toch. Hop niet dat wij gedegradeerd zijn tot Stoptrein, want wij gaan nu naar het passeerspoor, en komen tot stilstand...
Edit: En rijden weer, zonder ingehaald te zijn.
Pffff, je hebt ook zoiets als een werktreinbegeleider in het NVW, die begeleidt een werktrein binnen buitendienstgesteld gebied. Maar wat is dan de werktrein op weg naar zijn werkplek?quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:08 schreef greavy het volgende:
Dan is het toch een goederentrein, lijkt mij?
Ik vind een werktrein een trein die aan het werk is, niet die onderweg is van- of naar de werkzaamheden
In de stopper Utrecht - Zwolle? Serieus?quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:11 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik zei t je. 4bakken sgmm is niet genoeg.
Ja. Serieus. Zo is de stopper ut / zl om 8:01 ineens een sgmm. Sardientjes, blikje!quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
In de stopper Utrecht - Zwolle? Serieus?
zijn zes bakken gepland, maar iedereen zou toch moeten weten dat een extra stel geen overbodige luxe is in de spitsuren.quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
In de stopper Utrecht - Zwolle? Serieus?
Maar wij stopten alleen in Putten (stapte niemand uit, ca 10-15 man in). Harderwijk werd voorbij gecrossed.quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:11 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik zei t je. 4bakken sgmm is niet genoeg.
richting Leeuwarden komt eerder binnen en mensen richting Groningen kunnen zo overstappen. De andere richting op hebben ze ook 6 minuten overstap, dus ook genoeg tijd. Zit je in de stop-IC, dan kun je ook in Meppel overstappenquote:Op vrijdag 30 september 2011 19:18 schreef greavy het volgende:
Vaag gedoe. De IC's ri Groningen en Leeuwarden geven geen overstap meer op elkaar in Zwolle in de spits; Leeuwarden komt op 6, Groningen op 3. Ook Leeuwarden->Groningen overstap is ook niet normaal te halen.
In de spits word er los van elkaar gereden btw.
Ja, zo zou het misschien horen. Had ff verkeerd gerekend.quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
richting Leeuwarden komt eerder binnen en mensen richting Groningen kunne zo overstappen. De andere richting op hebben ze ook 6 minuten overstap, dus ook genoeg tijd. Zit je in de stop-IC, dan kun je ook in Meppel overstappen
Omdat het een BOA is.quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom hebben BOA's die bevoegdheid?
quote:My First Trainz Set: treintjes bouwen in de huiskamer op iPhone
Treintjes. Jongensspeelgoed voor mannen of mannenspeelgoed voor jongens? De ontwikkelaar van Trainz, een populaire treinsimulator voor de pc, heeft een nieuwe iPhone-app uitgebracht die een schittering zal doen brengen in menig jongensoog. My First Trainz Set laat je spoorwegen aanleggen in allerlei vertrekken van een huis, waarna je er vanuit de trein bezien over kan rijden.
Je kan tracks aanleggen in een slaapkamer, woonkamer, keuken of garage en in alle gevallen wordt de realiteit met een tikkeltje zout genomen. Een spoorstijl vanaf de eettafel naar de vloer is bijvoorbeeld geen probleem. Als je de rails hebt aangelegd, kun je de route voorzien van allerlei obstakels en decorstukken erom heen. Als je tevreden bent met de aankleding en de track zelf, kies je een van de negen treinen en rijd je ermee. Je kan ervoor kiezen de trein op het spoor te bekijken of voor conducteur te spelen.
My First Trainz Set is geen spel met doelstellingen die je moet halen. Je kan het ook niet uitspelen. Het is meer een Lego-doos waarmee je oneindig kan bouwen met dezelfde elementen. De onderstaande trailer is afkomstig van de pc-versie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |