abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102528027
hier in Zaandam zijn de sloopstellen Plan T weggehaald bij de oud ijzerboer aan de Uiterdijk. ze hebben enkele jaren hier gelegen. wellicht zijn ze ook naar Groningen overgebracht
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 29 september 2011 @ 21:20:54 #153
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102528164
Hee, die ICM heeft een WUBO op zijn dak!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_102528376
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hee, die ICM heeft een WUBO op zijn dak!
Handig toch, kun je zien dat er een trein aankomt!
  donderdag 29 september 2011 @ 21:33:25 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102528834
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:05 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Hier ongeveer.
Ah, ik dacht al dat het Breukelen was, maar kon niet precies uitdokteren waar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 september 2011 @ 21:49:29 #156
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102529674
De ÖBB-rijtuigen waren niet inzetbaar vanwege problemen met versleten wielstellen. Van alle rijtuigen wordt dit dus vervangen (of ze dat dan ook gedaan hebben laat ik achterwege, sowieso 5 moesten). Rijtuigen zijn vanaf vandaag weer ingezet.
  donderdag 29 september 2011 @ 22:00:42 #157
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102530161
Vandaag gespeeld met het nieuwe objectief. Hier een kleine selectie van online gezet:\

DBS 1613 passeert Zwijndrecht met een UnitCargo, bestaande uit ketelwagens en schuifwandwagens van verschillende typen...

Zoals sommigen weten heb ik afschuw aan: VIRM & SLT. Maar alsnog een VIRM & SLT gefotografeerd..

Hit the red light

De brug open. Het is maar goed dat de seinen dan rood zijn..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 september 2011 @ 22:02:06 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102530250
De seinen staan op de laatste foto op rood en niet op oranje :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 september 2011 @ 22:03:44 #159
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102530330
Waarom ik oranje typte :?
Ik wou rood typen :o

Owja. Morgen weer in het al te mooie Leeuwarden kijken :P

Heb binnenkort mijn portie wel weer gehad; In een maand tijd 5x naar Leeuwarden reizen, en moet 2x ook weer terug (andere 3x met auto terug) :P
  donderdag 29 september 2011 @ 22:41:54 #160
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102532369
Het is sowieso geel, niet oranje. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 29 september 2011 @ 22:43:28 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102532448
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 22:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het is sowieso geel, niet oranje. ;)
Goed zo, vertel het ze!

Ik heb ook wel eens een oud seinwezenboek gezien waarin nog werd gesproken van seinbeeld "geel flikker".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102533878
Het is soberzo amber :P
  donderdag 29 september 2011 @ 23:47:36 #163
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102535477
Hoera spectaculair. IC naar utrecht van 23.35van rotterdam cs heeft 15 minuten vertraging. leggen ze zomaar de trein van spoor 14, die net werd schoongemaakt in. en om 23.35 weg
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_102536466


en PSM mag niet mee raden :W :+
pi_102537089
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:49 schreef greavy het volgende:
De ÖBB-rijtuigen waren niet inzetbaar vanwege problemen met versleten wielstellen. Van alle rijtuigen wordt dit dus vervangen (of ze dat dan ook gedaan hebben laat ik achterwege, sowieso 5 moesten). Rijtuigen zijn vanaf vandaag weer ingezet.
De 9216 en 9221, waar de ÖBB-rijtuigen normaal in moeten rijden, waren vandaag afgeschaft tussen Amsterdam en Antwerpen, volgens Railtime.
pi_102537875
Ik ben vast spuit elf met dit bericht, maar toch goed nieuws.

http://tvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=103930

^O^
  vrijdag 30 september 2011 @ 07:17:08 #167
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102539104
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 00:43 schreef Jacob1 het volgende:

[..]

De 9216 en 9221, waar de ÖBB-rijtuigen normaal in moeten rijden, waren vandaag afgeschaft tussen Amsterdam en Antwerpen, volgens Railtime.
De rijtuigen waren wel gestart in Amsterdam in 9216. Waarschijnlijk meer het geval wat eerder ook was. Vanaf Roosendaal vervangend materieel.
pi_102539266
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 00:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]

en PSM mag niet mee raden :W :+
DM'90 3406 staat op station Wolvega vanwege een brandoefening.
  vrijdag 30 september 2011 @ 07:50:19 #169
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102539313
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 07:42 schreef remcoP het volgende:

[..]

DM'90 3406 staat op station Wolvega vanwege een brandoefening.
Inderdaad. De URL staat ook in "OEF WOLVEGA" en de datum "2011-09-28". Even googlen brengt mij tot een foto waar 3406 op staat
  vrijdag 30 september 2011 @ 07:55:43 #170
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102539352
Ik lees op Twitter dat de oude CTA's op Nijverdal weg zijn. Daar gaan ze zelfs digitaliseren :')
Ik dacht dat daar geen CTA's hingen, maar ik zit dus fout :P
pi_102539444
Hallo

Weet iemand waar ik mijn stamkaart nummer kan vinden op mij OV?
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  vrijdag 30 september 2011 @ 08:13:06 #172
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102539487
Bedoel je met stamkaart dit:

Dan is het het nummer onder je pasfoto.

Of heb je een OV-Chipkaart?
Bij de OV-Chipkaart is het het zestien cijferige nummer. Maar een OVC is geen stamkaart.
  vrijdag 30 september 2011 @ 08:22:49 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102539579
Problemen met de Fyra: Wegens een storing (even onbekend welke) kunnen er sowieso 2 Fyra stammen niet van de Watergraafsmeer komen. Gevolg: Uitvallende Fyra's.
pi_102539714
met mijn OV-chipkaart.
De vorige keer had ik een ander nummer bij mijn traject abbonnement en nu heb ik weer een ander nummer.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  vrijdag 30 september 2011 @ 08:38:13 #175
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102539751
Het OV-Chipkaartnummer is het zestien cijferige nummer. En als je weer een nieuwe chipkaart hebt, verandert dit nummer inderdaad.
pi_102539860
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 september 2011 07:55 schreef greavy het volgende:
Ik lees op Twitter dat de oude CTA's op Nijverdal weg zijn. Daar gaan ze zelfs digitaliseren :')
Ik dacht dat daar geen CTA's hingen, maar ik zit dus fout :P
Nijverdal had altijd CTA's, het is Nijverdal West die niets heeft hangen.
  vrijdag 30 september 2011 @ 08:47:08 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102539894
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 08:13 schreef greavy het volgende:
Bedoel je met stamkaart dit:
[ afbeelding ]
Dan is het het nummer onder je pasfoto.
Dat is een stamkaart voor stads- en streekvervoer, NS had toch eigen stamkaarten?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102539924
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 08:38 schreef greavy het volgende:
Het OV-Chipkaartnummer is het zestien cijferige nummer. En als je weer een nieuwe chipkaart hebt, verandert dit nummer inderdaad.
nee ik heb alleen een persoonlijke Chipkaart.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_102540224
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 08:45 schreef Crientj het volgende:

[..]

Nijverdal had altijd CTA's, het is Nijverdal West die niets heeft hangen.
Serieus, stations zonder CTA's? In Utrecht toch ook eentje of niet?

Toch wel raar.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 30 september 2011 @ 09:12:38 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102540272
Gaat lekker vandaag met die Fyra, de reisinformatie was ook weer geweldig.

De Fyra van 8.24 reed inderdaad niet, omroep en info klopte. Vervolgens schalde de omroep dat de trein van 54 over het uur niet zou rijden, de AV was het daar echter niet mee eens, en ook andere omroepberichten gaven aan dat de Fyra van .54 zou rijden.

De Fyra van 8.54 reed uiteindelijk (vertrokken met +2), inmiddels staat die al 5 minuten stil op de brug over het Hollandsch Diep. Een stuk verderop staat er een Frans stokbrood met problemen. :')
pi_102540279
Waarom zou dat raar zijn? Alle informatie die nodig is staat op een vertrekstaat en Nijverdal West heeft echt geen CTA nodig.
pi_102540303
enschede drienerlo richting enschede heeft er ook geen :P

almelo de riet momenteel ook niet :o

er werden trouwens net een paar oude dm90 treinen weggereden van het opstelterrein in hengelo.. Die gaan naar amersfoort?
  vrijdag 30 september 2011 @ 09:15:14 #183
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102540316
Een ander Frans stokbrood kruiste mijn stilstaande Fyra, het hele ding schudde heen en weer. _O-
  vrijdag 30 september 2011 @ 09:16:11 #184
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_102540330
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 09:12 schreef James1988 het volgende:
De Fyra van 8.54 reed uiteindelijk (vertrokken met +2), inmiddels staat die al 5 minuten stil op de brug over het Hollandsch Diep. Een stuk verderop staat er een Frans stokbrood met problemen. :')
Het stokbrood is inmiddels afgebakken.
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  vrijdag 30 september 2011 @ 09:47:35 #185
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102540939
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2011 09:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Serieus, stations zonder CTA's? In Utrecht toch ook eentje of niet?

Toch wel raar.
Er zijn een heleboel stations en haltes zonder CTA's.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 30 september 2011 @ 09:51:22 #186
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102541016
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 09:12 schreef James1988 het volgende:
Gaat lekker vandaag met die Fyra, de reisinformatie was ook weer geweldig.

De Fyra van 8.24 reed inderdaad niet, omroep en info klopte. Vervolgens schalde de omroep dat de trein van 54 over het uur niet zou rijden, de AV was het daar echter niet mee eens, en ook andere omroepberichten gaven aan dat de Fyra van .54 zou rijden.

De Fyra van 8.54 reed uiteindelijk (vertrokken met +2), inmiddels staat die al 5 minuten stil op de brug over het Hollandsch Diep. Een stuk verderop staat er een Frans stokbrood met problemen. :')
Zoals ik al aangaf: De problemen kwamen door een storing bij de Watergraafsmeer, waardoor er stammen opgesloten stonden daar, en dus niet konden vertrekken. Niks aan Hispeed te wijten.
De trein van 8:54 zou eerst niet rijden wegens een defect aan het deursluitsysteem. Dit probleem was te Breda (gelukkig) weer opgelost.

De problemen aan die Thalys hadden te maken met een ingreep van ETCS/ERTMS (?), maar zodra de trein ging rijden, greep het systeem weer in. De ingrepen waren allen niet verwacht: Het greep plots in, terwijl het niet nodig was
pi_102541334
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2011 09:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Serieus, stations zonder CTA's? In Utrecht toch ook eentje of niet?

Toch wel raar.
Alleen functioneel voor stations waar treinen met verschillende eindbestemmingen langskomen, of meerdere perrons hebben. Op een random boemmellijntje hoef je echt niet te vertellen dat de volgende trein ook weer naar hetzelfde station gaat :)
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 30 september 2011 @ 10:06:52 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102541368
Bijvoorbeeld Delfzijl, Veendam, Baflo hoeven dat niet, lijkt mij.
  vrijdag 30 september 2011 @ 10:26:59 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102541922
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 09:51 schreef greavy het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf: De problemen kwamen door een storing bij de Watergraafsmeer, waardoor er stammen opgesloten stonden daar, en dus niet konden vertrekken. Niks aan Hispeed te wijten.
Ja, koper naar beneden gehaald, valt niet aan Hispeed te verwijten. Het toont alleen wel aan hoe kwetsbaar Fyra is.
quote:
De trein van 8:54 zou eerst niet rijden wegens een defect aan het deursluitsysteem. Dit probleem was te Breda (gelukkig) weer opgelost.
Ik was er iig blij mee, want ook de trein van 9.24 reed niet. :)
quote:
De problemen aan die Thalys hadden te maken met een ingreep van ETCS/ERTMS (?), maar zodra de trein ging rijden, greep het systeem weer in. De ingrepen waren allen niet verwacht: Het greep plots in, terwijl het niet nodig was
Handig, dat ERTMS. :')

De problemen met de Fyra vind ik niet zo erg, hetzelfde geldt voor de Thalys. Wat me vooral stoorde waren de elkaar tegensprekende omroepberichten en andere informatiebronnen. De omroep meldt dat de trein niet rijdt, volgens de AV rijdt hij wel, enzovoorts. :s)
  vrijdag 30 september 2011 @ 10:36:20 #190
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_102542180
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 september 2011 08:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is een stamkaart voor stads- en streekvervoer, NS had toch eigen stamkaarten?
Die heeft NS nog steeds, maar die heb je dus niet nodig als je toevallig al een persoonlijke OV-chipkaart hebt. Het stamkaartnummer is dan hetzelfde als de laatste 7 cijfers van het chipkaartnummer.
  vrijdag 30 september 2011 @ 10:38:02 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102542248
quote:
Gemeente Lansingerland

Nachtelijke testritten HSL

De komende periode worden er tijdens de nachtelijke uren testritten uitgevoerd op het noordelijk en het zuidelijke deel van de Hogesnelheidslijn (HSL) tussen Schiphol, Rotterdam en de Belgische grens. Deze testritten worden uitgevoerd met een treinstel van het type V250 van de Italiaanse treinenbouwer AnsaldoBreda (treintype dat in de toekomst onder de productnaam Fyra zal gaan rijden op de HSL) en de maximale snelheid kan daarbij oplopen tot 250 km/u.

Tijdens de testen worden diverse technische aspecten en procedures getest.

Nacht testritten

Nacht testritten - vervolg

Vrijdag 30 september op zaterdag 1 oktober
Zaterdag 15 op zondag 16 oktober
Zaterdag 1 op zondag 2 oktober
Vrijdag 21 op zaterdag 22 oktober
Vrijdag 7 op zaterdag 8 oktober
Zaterdag 22 op zondag 23 oktober
Zaterdag 8 op zondag 9 oktober
Vrijdag 28 op zaterdag 29 oktober
Vrijdag 14 op zaterdag 15 oktober
Zaterdag 29 op zondag 30 oktober

Voor meer informatie kunt u de website van ProRial raadplegen.
Ofwel, de komende maand hoeft er nog geen overdracht van V250 aan NS Hispeed verwacht te worden.
  vrijdag 30 september 2011 @ 10:39:10 #192
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_102542280
Zou dat ding al ooit eerder 250km/h hebben gereden? :D Hopelijk blijft dat ding in de rails :')
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 30 september 2011 @ 10:39:36 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102542293
Ja hoor, tijdens testritten is er een snelheid van 283 km/h behaald.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 september 2011 @ 10:45:24 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102542485
Met een opdrukThalys er achter?
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 september 2011 @ 10:47:11 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102542530
_O-

Maar nee. Zelfstandig.

En ook geen straalaandrijving ofzo erachter. :')
  vrijdag 30 september 2011 @ 10:53:57 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102542733
De Fyra moet in de testritten minimaal 275 gereden hebben (250+10%). Dat was idd 283 zelfstandig
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 september 2011 @ 10:54:50 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102542760
Maar goed, LowSpeed heeft er vertrouwen in dat het goed gaat komen, want in de komende tijd krijgen 51 NS-machinisten opleiding om met de TRAXX te kunnen rijden. Zo kan het rijdend personeel van LowSpeed opleiding op de kruimeldief krijgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 september 2011 @ 10:58:35 #198
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_102542873
Nou, hopelijk is AnsaldoBreda dan in staat geweest om treinstellen met een consistente kwaliteit af te leveren, met dezelfde (rij)eigenschappen als dat ene testexemplaar *)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 30 september 2011 @ 11:00:01 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102542931
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 september 2011 10:58 schreef V2 het volgende:
Nou, hopelijk is AnsaldoBreda dan in staat geweest om treinstellen met een consistente kwaliteit af te leveren, met dezelfde (rij)eigenschappen als dat ene testexemplaar *)
Bij de Denen heeft AnsaldoBreda iig bewezen dat niet te kunnen :')
  vrijdag 30 september 2011 @ 11:00:44 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102542959
Het word hoog tijd dat de DB met ICE gaat rijden tussen Amerdam en Londen :Y
Heb je weer een alternatief om Fyra te mijden :P
  vrijdag 30 september 2011 @ 11:01:08 #201
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102542965
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 11:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bij de Denen heeft AnsaldoBreda iig bewezen dat niet te kunnen :')
Daar waren toch vooral problemen met de elektronica? Of was zelfs de loop niet goed?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 september 2011 @ 11:01:22 #202
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_102542974
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 11:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bij de Denen heeft AnsaldoBreda iig bewezen dat niet te kunnen :')
Precies. Ik hoop het absoluut niet natuurlijk, laat dat duidelijk zijn, maar mij zou het niet enorm verbazen als het spectaculair mis gaat.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 30 september 2011 @ 11:02:07 #203
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_102542992
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 september 2011 11:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Daar waren toch vooral problemen met de elektronica? Of was zelfs de loop niet goed?
Softwareproblemen met name, over slechte loopeigenschappen heb ik weinig gehoord. Maar als de trein niet rijdt merk je ook niks van de loopeigenschappen he ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 30 september 2011 @ 11:04:50 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102543100
Softwareproblemen, niet A+A-zijde of B+B-zijde kunnen koppelen, iedere 2000 km een onderhoudsbeurt nodig, just to name a few.
  vrijdag 30 september 2011 @ 11:09:14 #205
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102543236
Hmm. De Belgen hebben het niet zo goed gedaan; Woensdagavond laat (/nacht) kwam een defect klassiekertje Maastricht binnen, en is pas vanochtend (!!) weggesleept. Heeft dus anderhalve tot twee dagen spoor 4 in Maastricht geblokkeerd...
De overige Maastricht-Brussel expressen ed vertrokken daardoor van spoor 6. Gevolg: Mensen die de 5-minuten overstap ri Eindhoven ev wilden halen, kregen +30.

Edit: Voor de honderdmiljoenste keer weer een aanrijding (zelfdoding) bij Helmond, en wederom weer de bekende overweg...

Edit2: Een sms die ik 'vergeten' was: De 7503, de eerste DDZ-stam, is vandaag op proefrit. Om 10:15 uit Leidschendam naar Haarlem.
  vrijdag 30 september 2011 @ 11:14:42 #206
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102543407
De Thalys die problemen had met ERTMS bleek niet alleen dat probleem te hebben. Het was iets erger: Een stroomafnemer is verdwenen (kapot,verloren etc)
DBS 6511 had deze Thalys vanaf de Watergraafsmeer gesleept, en gaat voor herstel naar Frankrijk terug. Transport via conventioneel spoor. Verdere tijden nog onbekend
Mijn bron meld dat het om dezelfde Thalys gaat als op de HSL stil stond.

Word Ireyon blij, een Thalys in Roosendaal :P
  vrijdag 30 september 2011 @ 11:17:20 #207
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102543507
Thalys is jaren lang door Roosendaal gekomen, zo'n 13 jaar als ik me niet vergis.

ICE daarentegen... O-)
pi_102543602
De Thalys-rijtuigindeling hangt hier nog steeds.. :')
  vrijdag 30 september 2011 @ 11:22:33 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102543676
Dus ergens op de HSL hangt wat rotzooi in de bovenleiding, maar ze weten niet waar?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 september 2011 @ 11:24:10 #210
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102543732
De pantograaf is al opgeruimd enzo hoor.
  vrijdag 30 september 2011 @ 11:24:27 #211
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102543745
Jammer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 september 2011 @ 12:39:28 #212
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102546112
Ik kreeg net te horen dat de serie 1900(IC Den Haag-Venlo) straks nog meer uitgekleed kan worden: NS is serieus aan het kijken om deze serie vanaf Eindhoven te laten stopperen naar Venlo. Hiermee word de serie 9600 op Eindhoven-Deurne dan opgeheven.
De kering op Venlo word dan verkort; Er word niet meer naar het schoonmaakperron gereden.
Bron: Anonieme NS-medewerker.
  vrijdag 30 september 2011 @ 12:41:25 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102546171
Dinsdag in Gouda 25 jaargangen van ns-blad De Koppeling ophalen :D
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 september 2011 @ 12:58:16 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102546724
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 12:39 schreef greavy het volgende:
Ik kreeg net te horen dat de serie 1900(IC Den Haag-Venlo) straks nog meer uitgekleed kan worden: NS is serieus aan het kijken om deze serie vanaf Eindhoven te laten stopperen naar Venlo. Hiermee word de serie 9600 op Eindhoven-Deurne dan opgeheven.
De kering op Venlo word dan verkort; Er word niet meer naar het schoonmaakperron gereden.
Bron: Anonieme NS-medewerker.

Zonde, al kan ik het me deels ook wel weer voorstellen, omdat de treinserie tussen Eindhoven en Venlo alleen in de spits echt druk is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102546787
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 11:20 schreef Ireyon het volgende:
De Thalys-rijtuigindeling hangt hier nog steeds.. :')
de PRE-Thalys rijtuigindeling bedoel je :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 september 2011 @ 13:02:29 #216
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102546863
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 september 2011 12:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zonde, al kan ik het me deels ook wel weer voorstellen, omdat de treinserie tussen Eindhoven en Venlo alleen in de spits echt druk is.
Klopt. Buiten de spits is die trein erg rustig. Daarom dat er buiten de spits een ICRm-TD10 stam ingewisseld word voor een VIRM-IV, en in de spits weer omgeruild word voor de ICRm-TD10 stam.
De stoptrein daarentegen zit altijd knettervol in de spits. Dat kan natuurlijk voor capaciteitsproblemen zorgen in de spits. Misschien is dan een spitstoevoeger op Deurne-Eindhoven nog niet zo'n slecht idee.
  vrijdag 30 september 2011 @ 13:08:10 #217
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102547012
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 september 2011 13:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

de PRE-Thalys rijtuigindeling bedoel je :')
"TEE Etoile du Nord"
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 september 2011 @ 13:08:44 #218
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102547022
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 12:41 schreef greavy het volgende:
Dinsdag in Gouda 25 jaargangen van ns-blad De Koppeling ophalen :D
Jij bent echt zo iemand die ze over 25 jaar moeten uitgraven uit z'n eigen huis, of niet? :D
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 september 2011 @ 13:10:59 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102547078
Denk het ja _O-
Maar binnenkort moet ik weer wat uitzoeken, heb eea dubbel. En de rest weer even netjes ordenen :P
Op de Rails heb ik al aardig compleet nu :)
  vrijdag 30 september 2011 @ 13:11:46 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102547103
Daarom:

  vrijdag 30 september 2011 @ 13:13:37 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102547165
Zoveel heb ik ook nog niet hoor. Heb circa 57 jaargangen Op de Rails, binnenkort 25 jaargangen De Koppeling, en 3 dozen met verschillende verzamelitems.
Oja, niet vergeten: Nog circa 10 van die groene klappers van de NS met bedieningsvoorschriften, en de Matboeken van 14 verschillende soorten NS-mat :P
  vrijdag 30 september 2011 @ 13:17:52 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102547308
Ik heb alleen 18 jaargangen Railmagazine o.i.d. :') Oh en wel talloze boeken natuurlijk, maar die tijdschriften, nee, die boeien me niet. Van welke jaren zijn die Koppelingen eigenlijk? Want vanaf half jaren '90 worden het steeds meer interne juichblaadjes in plaats van inhoudelijk interessant nieuws.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 september 2011 @ 13:18:54 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102547349
1976 t/m 2001, helemaal compleet
  vrijdag 30 september 2011 @ 13:36:13 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102548239
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 september 2011 13:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

"TEE Etoile du Nord"
Niet eens, gewoon de drugstoeristen nachttrein van Roosendaal naar Parijs. :P
  vrijdag 30 september 2011 @ 14:29:13 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102549689
quote:
Alstom gelijk verbannen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 30 september 2011 @ 14:33:16 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102549804
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 14:29 schreef greavy het volgende:

[..]

Alstom gelijk verbannen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Troll :')
  vrijdag 30 september 2011 @ 15:27:40 #228
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102551324
Whee, ik heb een 714 *O*
  vrijdag 30 september 2011 @ 15:28:31 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102551348
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:27 schreef James1988 het volgende:
Whee, ik heb een 714 *O*
Wat?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 september 2011 @ 15:30:33 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102551405
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat?
Voeg ik speciaal een [afk]-tag toe, wordt hij niet eens gebruikt ;(

Mouse-over op 714 ;)
  vrijdag 30 september 2011 @ 15:34:07 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102551507
Huh, afko's worden toch altijd onderstreept?

Edit: niet dus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 september 2011 @ 15:34:46 #232
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_102551522
Vroeger markeerde hij het gebruik van de afk-tag toch?

Edit: juist, dat dus :P
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 30 september 2011 @ 15:35:39 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102551552
Firefox onderstreept ze standaard. Chrome volgens mij niet.
  vrijdag 30 september 2011 @ 15:36:17 #234
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_102551572
Ah ok, dan ben ik meteen ontmaskerd als Chrome-gebruiker :P
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 30 september 2011 @ 15:37:20 #235
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102551603
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:36 schreef V2 het volgende:
Ah ok, dan ben ik meteen ontmaskerd als Chrome-gebruiker :P
:@
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102551989
Chrome :r

Firefox *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102552007
Opera :@
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_102552063
IE *O*

op mobiel: Opera :s)
pi_102552076
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:53 schreef mschol het volgende:
IE :r
  vrijdag 30 september 2011 @ 15:54:49 #240
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102552100
Mosaic FTW!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102552105
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:54 schreef remcoP het volgende:

[..]

:')
voorspelbaar +1
afgezaagd +2
pi_102553576
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:27 schreef James1988 het volgende:
Whee, ik heb een 714 *O*
xD. ;D
  Moderator vrijdag 30 september 2011 @ 16:43:44 #243
155227 crew  Guppy
dus
pi_102553870
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:27 schreef James1988 het volgende:
Whee, ik heb een 714 *O*
O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_102554517
Is dit het grote browsertopic?
  vrijdag 30 september 2011 @ 17:17:14 #245
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102554962
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Voeg ik speciaal een [afk]-tag toe, wordt hij niet eens gebruikt ;(

Mouse-over op 714 ;)
En hoe doe ik mouse-over op een touchscreen?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 30 september 2011 @ 17:31:06 #246
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102555358
Niet.Op de mobiele versie van Fok werkt ie ook niet, dacht ik
pi_102555422
Idd, iPad versie geeft ook geen alt aan.
  Moderator vrijdag 30 september 2011 @ 17:36:39 #248
155227 crew  Guppy
dus
pi_102555514
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 17:31 schreef greavy het volgende:
Niet.Op de mobiele versie van Fok werkt ie ook niet, dacht ik
Gelukkig hoort 714 bij je algemene kennis en heb je geen mouse over nodig :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 30 september 2011 @ 17:38:51 #249
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102555592
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2011 17:36 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Gelukkig hoort 714 bij je algemene kennis en heb je geen mouse over nodig :D
Niet mijn algemene kennis. De enige 714 die ik ken, is de eerste trein naar Zwolle 's ochtends.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator vrijdag 30 september 2011 @ 17:39:41 #250
155227 crew  Guppy
dus
pi_102555625
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2011 17:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Niet mijn algemene kennis. De enige 714 die ik ken, is de eerste trein naar Zwolle 's ochtends.
En die zijn ook onmisbaar :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 30 september 2011 @ 17:40:53 #251
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102555655
Treinen zijn wel redelijk essentieel hier inderdaad.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 30 september 2011 @ 17:51:05 #252
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102555935
"Dames en heren, in deze trein is kaartcontrole aanwezig. Houdt u alvast uw vervoersbewijs gereed. Alvast onze dank."

Komen vlak daarna 6(!!) S&V'ers binnen. Aan de andere kant nog eens 4. Volgens één van hun in het andere treinstel ook. Hoe bedoel je, goede controle :)
Tussen Rotterdam CS en Alexander de trein gecontroleerd, en na vertrek Alexander gelijk weer begonnen. Eens kijken wat ze na Gouda gaan doen.
pi_102556001
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2011 17:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Niet mijn algemene kennis. De enige 714 die ik ken, is de eerste trein naar Zwolle 's ochtends.
Ik heb eergister nog 2 714's gegeten :9
dag
  vrijdag 30 september 2011 @ 17:55:34 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102556036
2 treinen? Hmm. Smaakte het wat?
pi_102556042
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 17:51 schreef greavy het volgende:
"Dames en heren, in deze trein is kaartcontrole aanwezig. Houdt u alvast uw vervoersbewijs gereed. Alvast onze dank."

Komen vlak daarna 6(!!) S&V'ers binnen. Aan de andere kant nog eens 4. Volgens één van hun in het andere treinstel ook. Hoe bedoel je, goede controle :)
Tussen Rotterdam CS en Alexander de trein gecontroleerd, en na vertrek Alexander gelijk weer begonnen. Eens kijken wat ze na Gouda gaan doen.
Allemaal hoofdconducteurs waarschijnlijk?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 30 september 2011 @ 17:57:41 #256
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102556085
Nee. Bij mij liepen geen HC's. Het waren alleen maar S&V'ers.
Na Gouda zijn ze alweer opnieuw begonnen met controleren :)
  vrijdag 30 september 2011 @ 17:58:16 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102556100
Hebben S&V'ers eigenlijk die bevoegdheid wel?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102556113
Oh spoorpolitie bedoel je.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:00:07 #259
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102556158
S&V = Service&Veiligheid = BOA. Die hebben dus de bevoegdheid wel.
HC heeft ook alleen maar de bevoegdheid omdat deze een BOA is.

BOA=Buitengewoon Opsporings Ambtenaar
pi_102556180
BOA = Buitengewoon OpsporingsAmbtenaar aka, mogen bekeuren voor vooraf aangewezen overtredingen.
dag
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:01:24 #261
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102556182
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:00 schreef greavy het volgende:
S&V = Service&Veiligheid = BOA. Die hebben dus de bevoegdheid wel.
Waarom hebben BOA's die bevoegdheid?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:03:39 #262
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102556231
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom hebben BOA's die bevoegdheid?
Zie wat Peter onder mij schrijft.
Een ProRail BOA mag dan weer niet in de trein hiervoor bekeuren. Die heeft daar de bevoegdheid niet voor. een ProRail BOA mag weer wel in de trein controleren als de persoon daarvoor een strafbaar feit heeft gepleegd waar een ProRail BOA wel voor mag bekeuren (bijvoorbeeld spoorlopen)

Een NSR-BOA heeft alleen bevoegdheid op de treinen en stations. Ik dacht niet langs de baan enzo.
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:05:26 #263
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102556269
Dat beantwoordt de vraag niet. Een conducteur of hoofdconducteur heeft de bevoegdheid naar mijn vervoerbewijs te vragen. Is iedere S&V'er een conducteur? Zo nee, waarom zou ik 'm dan mijn vervoerbewijs moeten laten zien?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:06:11 #264
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102556283
Maken bij Oudewater een aardige remming, sukkelen gestaag verder. Er zat een trein van Strukton (G1206 + lege Klmos'n) voor ons. Gelukkig is er viersporigheid na Woerden :-)
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:08:23 #265
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102556321
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:05 schreef Duvel het volgende:
Dat beantwoordt de vraag niet. Een conducteur of hoofdconducteur heeft de bevoegdheid naar mijn vervoerbewijs te vragen. Is iedere S&V'er een conducteur? Zo nee, waarom zou ik 'm dan mijn vervoerbewijs moeten laten zien?
Een S&V'er is géén conducteur. Een conducteur heeft niet de bevoegdheid omdat hij/zij conducteur is, maar omdat hij/zij BOA is, en ook niet omdat de taak kaartcontrole onder zijn functie valt. Om het voor de reiziger duidelijker te maken, is de benaming 'Conducteur' in leven gebleven.
De bevoegdheden voor de NSR-BOA geven dus aan dat er beboet mag worden bij geen geldig vervoersbewijs.
S&V & (H)C's schelen qua bevoegdheden niet veel.
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:16:11 #266
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102556488
Een BOA mag naar mijn legitimatie vragen als dat nodig is. Waar staat dat ik een BOA mijn vervoerbewijs moet laten zien? De meeste S&V'ers die ik zie lopen lijken meer op aangeklede apen, en vooral de "S" lijken ze niet waar te maken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102556594
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 17:51 schreef greavy het volgende:
"Dames en heren, in deze trein is kaartcontrole aanwezig. Houdt u alvast uw vervoersbewijs gereed. Alvast onze dank."

Komen vlak daarna 6(!!) S&V'ers binnen. Aan de andere kant nog eens 4. Volgens één van hun in het andere treinstel ook. Hoe bedoel je, goede controle :)
Al zet je er 200 man S&V neer. Als ze OVC's op zicht doen is het geen goede controle ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102556621
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:06 schreef greavy het volgende:
Maken bij Oudewater een aardige remming, sukkelen gestaag verder. Er zat een trein van Strukton (G1206 + lege Klmos'n) voor ons. Gelukkig is er viersporigheid na Woerden :-)
"Dames en heren, zoals u gemerkt hebt rijden wij momenteel niet de snelheid die u van ons gewend bent. Dit komt omdat we achter een Strukton G1206 met lege Klmos'n zitten. Onze excuses voor het ongemak"

:') _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:23:59 #269
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102556635
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Dames en heren, zoals u gemerkt hebt rijden wij momenteel niet de snelheid die u van ons gewend bent. Dit komt omdat we achter een Strukton G1206 met lege Klmos'n zitten. Onze excuses voor het ongemak"

:') _O-
Schande ja!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:24:41 #270
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102556647
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Al zet je er 200 man S&V neer. Als ze OVC's op zicht doen is het geen goede controle ;)
Werden allen gescand.

@Duvel, Dat er steeds vaker meer naar de V gekeken word door dit personeel, komt ook door het personeel zelf. NS had S&V geïntroduceerd om zo meer flexibiliteit te hebben, met minder personeel. Dat is dus toch ergens mislukt, want het personeel vind zich meer voor de Veiligheid moet gedragen dan de Service. De exacte reden durf ik nu even niet te zeggen (zou ik - als ik thuis ben - weer even moeten spieken). Het S&V personeel word nog steeds op beide punten getraind, maar er word meer met het V dan het S gedaan.
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:25:41 #271
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102556662
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Dames en heren, zoals u gemerkt hebt rijden wij momenteel niet de snelheid die u van ons gewend bent. Dit komt omdat we achter een Strukton G1206 met lege Klmos'n zitten. Onze excuses voor het ongemak"

:') _O-
Nee, natuurlijk niet.. "Dames en heren, vanwege een werktrein voor ons moeten wij onze snelheid beperken. Wij hopen deze trein spoedig in te kunnen halen. "
Alhoewel WERKtrein ook weer niet juist is. Hij is dan niet met werkzaamheden bezig, dus gewoon een goederentrein.
pi_102556665
quote:
4s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Schande ja!
Ook zo'n omroep waarvan elke reiziger denkt "Ach nee tuurlijk joh, de STrukton G1206 met lege Klmos'n, why didn't I think of that?" ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:28:37 #273
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102556724
Oh. S&V personeel is in Utrecht de trein uit gegaan.
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:39:06 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102556999
Wat de neuk is een Klmos en waarom zou het mij iets interesseren dat ik erachter hang? Dat ding moet gewoon oprotten.

Gelukkig rijden ze niet op de HSL. Daar rijden alleen maar stokbroden en zuurstokken. En straks - ooit - stofzuigers en tubes tandpasta.
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:40:43 #275
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102557032
Dan valt de stofzuiger 3x op een dag extra te vermijden. Thalys - tube tandpaste altijd beter als de stofzuiger.
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:42:49 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102557073
Tsja, die stokbroden en tubes tandpasta gaan niet in Breda komen denk ik. Of hoogstens bij hoge uitzondering.

Het geschud van het rijtuig waar ik nu in zit is niet leuk trouwens, als ik een glas melk bij me had gehad, zou het nu boter zijn geweest.
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:50:12 #277
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102557280
"Dames en heren, zojuist hebben wij te horen gekregen dat wij een extra stop maken te Harderwijk in verband met een te volle stoptrein. Het eerstvolgende station is daardoor Harderwijk en geen Zwolle. Onze excuses voor dit ongemak."
Maar wij staan nu wel stil bij Putten, waar mensen op de knoppen drukken. Deuren zijn allemaal ontgrendeld. Extra stop te Putten dus ook.. Is nog niks over omgeroepen.
Stonden maar ca 15 man op het perron, maar toch. Hop niet dat wij gedegradeerd zijn tot Stoptrein, want wij gaan nu naar het passeerspoor, en komen tot stilstand...

Edit: En rijden weer, zonder ingehaald te zijn.
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:54:59 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102557384
Net een conductrice train manager tegen een reiziger horen zeggen dat het ABSOLUUT TEN STRENGSTE VERBODEN IS om fietsen mee de Fyra in te nemen, en ook in Thalys mag het niet. WANT DAT IS LEVENSGEVAARLIJK vanwege de HOGE SNELHEDEN. Alleen verpakte vouwfietsen mogen mee.

Het was erg vermakelijk om te horen.
pi_102557445
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:54 schreef James1988 het volgende:
Net een conductrice train manager tegen een reiziger horen zeggen dat het ABSOLUUT TEN STRENGSTE VERBODEN IS om fietsen mee de Fyra in te nemen, en ook in Thalys mag het niet. WANT DAT IS LEVENSGEVAARLIJK vanwege de HOGE SNELHEDEN. Alleen verpakte vouwfietsen mogen mee.

Het was erg vermakelijk om te horen.
Durft zo iemand zelf wel aan boord te zijn vraag je je dan af :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102557448
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:54 schreef James1988 het volgende:
ABSOLUUT TEN STRENGSTE VERBODEN IS om fietsen mee de Fyra in te nemen, en ook in Thalys mag het niet. WANT DAT IS LEVENSGEVAARLIJK vanwege de HOGE SNELHEDEN.
Is het toch ook?
In normale treinen kan het best met 140km/h, maar de frya, met 160km/h DUH, iedereen weet dat dat levensgevaarlijk is :+ Door die 20km/h extra gaan fietsen vliegen, vrouwen en kinderwagens schieten door de wagon. Levensgevaarlijk :Y
*hoewel imo de fyra bij voorbaat al levensgevaarlijk is :')

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2011 18:58:44 ]
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:58:22 #281
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102557478
En wij denderen lekker snel Harderwijk voorbij. Omroep faalde dus toch :P
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:59:55 #282
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102557527
Sowieso is het wat mij betreft retarded. Sloop de helft van de stoelen in een V250 eruit en zet er wat montagepunten voor fietsen in. Tevens geschikt voor rolstoelen, kinderwagens en al dan niet overtollige schoonmoeders.
  vrijdag 30 september 2011 @ 19:03:18 #283
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102557634
Zoals de Duitse IC-rijtuigen hebben dus. De stuurstanden die fietsrijtuig zijn (komen niet in Nederland), en de stammen die geen stuurstand hebben hebben een koprijtuig voor fietsen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 september 2011 @ 19:04:42 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102557665
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:06 schreef greavy het volgende:
Maken bij Oudewater een aardige remming, sukkelen gestaag verder. Er zat een trein van Strukton (G1206 + lege Klmos'n) voor ons. Gelukkig is er viersporigheid na Woerden :-)
[NS Miscommunicatiemodus] Er waren vandaag te weinig vertragingen op het spoor. Daarom hebben we besloten om goederentreinen voor alle intercity's uit te laten rijden. Onze excuses voor de gevallen dat u niet mooi van het Nederlandse landschap kunt genieten. [/NS Miscommunicatiemodus]
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 september 2011 @ 19:06:47 #285
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102557725
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:25 schreef greavy het volgende:

[..]

Alhoewel WERKtrein ook weer niet juist is. Hij is dan niet met werkzaamheden bezig, dus gewoon een goederentrein.
Nou... daar valt over te discussiëren volgens mij. Het is geen commerciële goederentrein, maar transport van werkmaterieel door een spooraannemer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 september 2011 @ 19:08:47 #286
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102557790
Dan is het toch een goederentrein, lijkt mij?
Ik vind een werktrein een trein die aan het werk is, niet die onderweg is van- of naar de werkzaamheden
  Moderator vrijdag 30 september 2011 @ 19:09:59 #287
155227 crew  Guppy
dus
pi_102557840
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 17:54 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik heb eergister nog 2 714's gegeten :9
Lekker!! En vast praktischer dan een double whopper. Die probeerde ik net te eten in de treinen dat lukte niet zo goed :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_102557877
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:50 schreef greavy het volgende:
"Dames en heren, zojuist hebben wij te horen gekregen dat wij een extra stop maken te Harderwijk in verband met een te volle stoptrein. Het eerstvolgende station is daardoor Harderwijk en geen Zwolle. Onze excuses voor dit ongemak."
Maar wij staan nu wel stil bij Putten, waar mensen op de knoppen drukken. Deuren zijn allemaal ontgrendeld. Extra stop te Putten dus ook.. Is nog niks over omgeroepen.
Stonden maar ca 15 man op het perron, maar toch. Hop niet dat wij gedegradeerd zijn tot Stoptrein, want wij gaan nu naar het passeerspoor, en komen tot stilstand...

Edit: En rijden weer, zonder ingehaald te zijn.
Ik zei t je. 4bakken sgmm is niet genoeg.
  vrijdag 30 september 2011 @ 19:11:54 #289
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102557905
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 19:08 schreef greavy het volgende:
Dan is het toch een goederentrein, lijkt mij?
Ik vind een werktrein een trein die aan het werk is, niet die onderweg is van- of naar de werkzaamheden
Pffff, je hebt ook zoiets als een werktreinbegeleider in het NVW, die begeleidt een werktrein binnen buitendienstgesteld gebied. Maar wat is dan de werktrein op weg naar zijn werkplek?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 september 2011 @ 19:12:31 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102557921
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2011 19:11 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ik zei t je. 4bakken sgmm is niet genoeg.
In de stopper Utrecht - Zwolle? Serieus? :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102557970
quote:
4s.gif Op vrijdag 30 september 2011 19:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

In de stopper Utrecht - Zwolle? Serieus? :')
Ja. Serieus. Zo is de stopper ut / zl om 8:01 ineens een sgmm. Sardientjes, blikje!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 september 2011 @ 19:15:05 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102558010
quote:
4s.gif Op vrijdag 30 september 2011 19:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

In de stopper Utrecht - Zwolle? Serieus? :')
zijn zes bakken gepland, maar iedereen zou toch moeten weten dat een extra stel geen overbodige luxe is in de spitsuren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 september 2011 @ 19:16:12 #293
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102558038
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2011 19:11 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ik zei t je. 4bakken sgmm is niet genoeg.
Maar wij stopten alleen in Putten (stapte niemand uit, ca 10-15 man in). Harderwijk werd voorbij gecrossed.
  vrijdag 30 september 2011 @ 19:18:04 #294
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102558084
Vaag gedoe. De IC's ri Groningen en Leeuwarden geven geen overstap meer op elkaar in Zwolle in de spits; Leeuwarden komt op 6, Groningen op 3. Ook Leeuwarden->Groningen overstap is ook niet normaal te halen.
In de spits word er los van elkaar gereden btw.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 september 2011 @ 19:20:32 #295
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102558163
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 19:18 schreef greavy het volgende:
Vaag gedoe. De IC's ri Groningen en Leeuwarden geven geen overstap meer op elkaar in Zwolle in de spits; Leeuwarden komt op 6, Groningen op 3. Ook Leeuwarden->Groningen overstap is ook niet normaal te halen.
In de spits word er los van elkaar gereden btw.
richting Leeuwarden komt eerder binnen en mensen richting Groningen kunnen zo overstappen. De andere richting op hebben ze ook 6 minuten overstap, dus ook genoeg tijd. Zit je in de stop-IC, dan kun je ook in Meppel overstappen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 september 2011 @ 19:23:25 #296
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102558243
Hoe ARI extra vertragingen tot stand brengt:
Mijn IC kwam om 19:17 binnen, en hoort 19:20 te vertrekken.
De IC ri Groningen kwam om 19:21 pas binnen.. Wij hadden dus wel kunnen vertrekken. Groningen vertrok pas 19:23. Wij hebben dus +6.
  vrijdag 30 september 2011 @ 19:24:53 #297
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102558295
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 september 2011 19:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

richting Leeuwarden komt eerder binnen en mensen richting Groningen kunne zo overstappen. De andere richting op hebben ze ook 6 minuten overstap, dus ook genoeg tijd. Zit je in de stop-IC, dan kun je ook in Meppel overstappen :P
Ja, zo zou het misschien horen. Had ff verkeerd gerekend.
Voorheen was het gewoon cross platform. Nu komt de IC uit Roosendaal op 5 binnen. Zet die op 6, en ons op 5. Veel makkelijker/logischer enzovoorts.
pi_102559548
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom hebben BOA's die bevoegdheid?
Omdat het een BOA is.
  vrijdag 30 september 2011 @ 20:01:14 #299
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102559636
quote:
My First Trainz Set: treintjes bouwen in de huiskamer op iPhone

Treintjes. Jongensspeelgoed voor mannen of mannenspeelgoed voor jongens? De ontwikkelaar van Trainz, een populaire treinsimulator voor de pc, heeft een nieuwe iPhone-app uitgebracht die een schittering zal doen brengen in menig jongensoog. My First Trainz Set laat je spoorwegen aanleggen in allerlei vertrekken van een huis, waarna je er vanuit de trein bezien over kan rijden.

Je kan tracks aanleggen in een slaapkamer, woonkamer, keuken of garage en in alle gevallen wordt de realiteit met een tikkeltje zout genomen. Een spoorstijl vanaf de eettafel naar de vloer is bijvoorbeeld geen probleem. Als je de rails hebt aangelegd, kun je de route voorzien van allerlei obstakels en decorstukken erom heen. Als je tevreden bent met de aankleding en de track zelf, kies je een van de negen treinen en rijd je ermee. Je kan ervoor kiezen de trein op het spoor te bekijken of voor conducteur te spelen.
My First Trainz Set is geen spel met doelstellingen die je moet halen. Je kan het ook niet uitspelen. Het is meer een Lego-doos waarmee je oneindig kan bouwen met dezelfde elementen. De onderstaande trailer is afkomstig van de pc-versie.
pi_102561193
conducteur spelen? :') |:(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 september 2011 @ 20:49:55 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102561662
Schiphol - Rotterdam met Thalys, 18 min _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')