Handig toch, kun je zien dat er een trein aankomt!quote:Op donderdag 29 september 2011 21:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hee, die ICM heeft een WUBO op zijn dak!
Ah, ik dacht al dat het Breukelen was, maar kon niet precies uitdokteren waar.quote:
Goed zo, vertel het ze!quote:Op donderdag 29 september 2011 22:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het is sowieso geel, niet oranje.
De 9216 en 9221, waar de ÖBB-rijtuigen normaal in moeten rijden, waren vandaag afgeschaft tussen Amsterdam en Antwerpen, volgens Railtime.quote:Op donderdag 29 september 2011 21:49 schreef greavy het volgende:
De ÖBB-rijtuigen waren niet inzetbaar vanwege problemen met versleten wielstellen. Van alle rijtuigen wordt dit dus vervangen (of ze dat dan ook gedaan hebben laat ik achterwege, sowieso 5 moesten). Rijtuigen zijn vanaf vandaag weer ingezet.
De rijtuigen waren wel gestart in Amsterdam in 9216. Waarschijnlijk meer het geval wat eerder ook was. Vanaf Roosendaal vervangend materieel.quote:Op vrijdag 30 september 2011 00:43 schreef Jacob1 het volgende:
[..]
De 9216 en 9221, waar de ÖBB-rijtuigen normaal in moeten rijden, waren vandaag afgeschaft tussen Amsterdam en Antwerpen, volgens Railtime.
DM'90 3406 staat op station Wolvega vanwege een brandoefening.quote:Op vrijdag 30 september 2011 00:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]
en PSM mag niet mee raden![]()
Inderdaad. De URL staat ook in "OEF WOLVEGA" en de datum "2011-09-28". Even googlen brengt mij tot een foto waar 3406 op staatquote:Op vrijdag 30 september 2011 07:42 schreef remcoP het volgende:
[..]
DM'90 3406 staat op station Wolvega vanwege een brandoefening.
Nijverdal had altijd CTA's, het is Nijverdal West die niets heeft hangen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 07:55 schreef greavy het volgende:
Ik lees op Twitter dat de oude CTA's op Nijverdal weg zijn. Daar gaan ze zelfs digitaliseren
Ik dacht dat daar geen CTA's hingen, maar ik zit dus fout
Dat is een stamkaart voor stads- en streekvervoer, NS had toch eigen stamkaarten?quote:Op vrijdag 30 september 2011 08:13 schreef greavy het volgende:
Bedoel je met stamkaart dit:
[ afbeelding ]
Dan is het het nummer onder je pasfoto.
nee ik heb alleen een persoonlijke Chipkaart.quote:Op vrijdag 30 september 2011 08:38 schreef greavy het volgende:
Het OV-Chipkaartnummer is het zestien cijferige nummer. En als je weer een nieuwe chipkaart hebt, verandert dit nummer inderdaad.
Serieus, stations zonder CTA's? In Utrecht toch ook eentje of niet?quote:Op vrijdag 30 september 2011 08:45 schreef Crientj het volgende:
[..]
Nijverdal had altijd CTA's, het is Nijverdal West die niets heeft hangen.
Het stokbrood is inmiddels afgebakken.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:12 schreef James1988 het volgende:
De Fyra van 8.54 reed uiteindelijk (vertrokken met +2), inmiddels staat die al 5 minuten stil op de brug over het Hollandsch Diep. Een stuk verderop staat er een Frans stokbrood met problemen.
Er zijn een heleboel stations en haltes zonder CTA's.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Serieus, stations zonder CTA's? In Utrecht toch ook eentje of niet?
Toch wel raar.
Zoals ik al aangaf: De problemen kwamen door een storing bij de Watergraafsmeer, waardoor er stammen opgesloten stonden daar, en dus niet konden vertrekken. Niks aan Hispeed te wijten.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:12 schreef James1988 het volgende:
Gaat lekker vandaag met die Fyra, de reisinformatie was ook weer geweldig.
De Fyra van 8.24 reed inderdaad niet, omroep en info klopte. Vervolgens schalde de omroep dat de trein van 54 over het uur niet zou rijden, de AV was het daar echter niet mee eens, en ook andere omroepberichten gaven aan dat de Fyra van .54 zou rijden.
De Fyra van 8.54 reed uiteindelijk (vertrokken met +2), inmiddels staat die al 5 minuten stil op de brug over het Hollandsch Diep. Een stuk verderop staat er een Frans stokbrood met problemen.
Alleen functioneel voor stations waar treinen met verschillende eindbestemmingen langskomen, of meerdere perrons hebben. Op een random boemmellijntje hoef je echt niet te vertellen dat de volgende trein ook weer naar hetzelfde station gaatquote:Op vrijdag 30 september 2011 09:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Serieus, stations zonder CTA's? In Utrecht toch ook eentje of niet?
Toch wel raar.
Ja, koper naar beneden gehaald, valt niet aan Hispeed te verwijten. Het toont alleen wel aan hoe kwetsbaar Fyra is.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf: De problemen kwamen door een storing bij de Watergraafsmeer, waardoor er stammen opgesloten stonden daar, en dus niet konden vertrekken. Niks aan Hispeed te wijten.
Ik was er iig blij mee, want ook de trein van 9.24 reed niet.quote:De trein van 8:54 zou eerst niet rijden wegens een defect aan het deursluitsysteem. Dit probleem was te Breda (gelukkig) weer opgelost.
Handig, dat ERTMS.quote:De problemen aan die Thalys hadden te maken met een ingreep van ETCS/ERTMS (?), maar zodra de trein ging rijden, greep het systeem weer in. De ingrepen waren allen niet verwacht: Het greep plots in, terwijl het niet nodig was
Die heeft NS nog steeds, maar die heb je dus niet nodig als je toevallig al een persoonlijke OV-chipkaart hebt. Het stamkaartnummer is dan hetzelfde als de laatste 7 cijfers van het chipkaartnummer.quote:Op vrijdag 30 september 2011 08:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is een stamkaart voor stads- en streekvervoer, NS had toch eigen stamkaarten?
Ofwel, de komende maand hoeft er nog geen overdracht van V250 aan NS Hispeed verwacht te worden.quote:Gemeente Lansingerland
Nachtelijke testritten HSL
De komende periode worden er tijdens de nachtelijke uren testritten uitgevoerd op het noordelijk en het zuidelijke deel van de Hogesnelheidslijn (HSL) tussen Schiphol, Rotterdam en de Belgische grens. Deze testritten worden uitgevoerd met een treinstel van het type V250 van de Italiaanse treinenbouwer AnsaldoBreda (treintype dat in de toekomst onder de productnaam Fyra zal gaan rijden op de HSL) en de maximale snelheid kan daarbij oplopen tot 250 km/u.
Tijdens de testen worden diverse technische aspecten en procedures getest.
Nacht testritten
Nacht testritten - vervolg
Vrijdag 30 september op zaterdag 1 oktober
Zaterdag 15 op zondag 16 oktober
Zaterdag 1 op zondag 2 oktober
Vrijdag 21 op zaterdag 22 oktober
Vrijdag 7 op zaterdag 8 oktober
Zaterdag 22 op zondag 23 oktober
Zaterdag 8 op zondag 9 oktober
Vrijdag 28 op zaterdag 29 oktober
Vrijdag 14 op zaterdag 15 oktober
Zaterdag 29 op zondag 30 oktober
Voor meer informatie kunt u de website van ProRial raadplegen.
Bij de Denen heeft AnsaldoBreda iig bewezen dat niet te kunnenquote:Op vrijdag 30 september 2011 10:58 schreef V2 het volgende:
Nou, hopelijk is AnsaldoBreda dan in staat geweest om treinstellen met een consistente kwaliteit af te leveren, met dezelfde (rij)eigenschappen als dat ene testexemplaar
Daar waren toch vooral problemen met de elektronica? Of was zelfs de loop niet goed?quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij de Denen heeft AnsaldoBreda iig bewezen dat niet te kunnen
Precies. Ik hoop het absoluut niet natuurlijk, laat dat duidelijk zijn, maar mij zou het niet enorm verbazen als het spectaculair mis gaat.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij de Denen heeft AnsaldoBreda iig bewezen dat niet te kunnen
Softwareproblemen met name, over slechte loopeigenschappen heb ik weinig gehoord. Maar als de trein niet rijdt merk je ook niks van de loopeigenschappen hequote:Op vrijdag 30 september 2011 11:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar waren toch vooral problemen met de elektronica? Of was zelfs de loop niet goed?
Zonde, al kan ik het me deels ook wel weer voorstellen, omdat de treinserie tussen Eindhoven en Venlo alleen in de spits echt druk is.quote:Op vrijdag 30 september 2011 12:39 schreef greavy het volgende:
Ik kreeg net te horen dat de serie 1900(IC Den Haag-Venlo) straks nog meer uitgekleed kan worden: NS is serieus aan het kijken om deze serie vanaf Eindhoven te laten stopperen naar Venlo. Hiermee word de serie 9600 op Eindhoven-Deurne dan opgeheven.
De kering op Venlo word dan verkort; Er word niet meer naar het schoonmaakperron gereden.
Bron: Anonieme NS-medewerker.
de PRE-Thalys rijtuigindeling bedoel jequote:Op vrijdag 30 september 2011 11:20 schreef Ireyon het volgende:
De Thalys-rijtuigindeling hangt hier nog steeds..
Klopt. Buiten de spits is die trein erg rustig. Daarom dat er buiten de spits een ICRm-TD10 stam ingewisseld word voor een VIRM-IV, en in de spits weer omgeruild word voor de ICRm-TD10 stam.quote:Op vrijdag 30 september 2011 12:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zonde, al kan ik het me deels ook wel weer voorstellen, omdat de treinserie tussen Eindhoven en Venlo alleen in de spits echt druk is.
"TEE Etoile du Nord"quote:Op vrijdag 30 september 2011 13:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
de PRE-Thalys rijtuigindeling bedoel je
Jij bent echt zo iemand die ze over 25 jaar moeten uitgraven uit z'n eigen huis, of niet?quote:Op vrijdag 30 september 2011 12:41 schreef greavy het volgende:
Dinsdag in Gouda 25 jaargangen van ns-blad De Koppeling ophalen
Alstom gelijk verbannen!quote:Op vrijdag 30 september 2011 13:36 schreef James1988 het volgende:
Metro's crashen in Shanghai: 271 gewonden, geen doden
'Apparatuur joint-venture Alstom verantwoordelijk voor crash metro's en HST's China'
Alstom: wij hebben geen rol gespeeld in crashes
Gaat lekker daar de laatste tijd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 30 september 2011 14:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Alstom gelijk verbannen!TrollSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:36 schreef V2 het volgende:
Ah ok, dan ben ik meteen ontmaskerd als Chrome-gebruiker
quote:
En hoe doe ik mouse-over op een touchscreen?quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voeg ik speciaal een [afk]-tag toe, wordt hij niet eens gebruikt
Mouse-over op 714
Gelukkig hoort 714 bij je algemene kennis en heb je geen mouse over nodigquote:Op vrijdag 30 september 2011 17:31 schreef greavy het volgende:
Niet.Op de mobiele versie van Fok werkt ie ook niet, dacht ik
Niet mijn algemene kennis. De enige 714 die ik ken, is de eerste trein naar Zwolle 's ochtends.quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Gelukkig hoort 714 bij je algemene kennis en heb je geen mouse over nodig
En die zijn ook onmisbaarquote:Op vrijdag 30 september 2011 17:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Niet mijn algemene kennis. De enige 714 die ik ken, is de eerste trein naar Zwolle 's ochtends.
Ik heb eergister nog 2 714's gegetenquote:Op vrijdag 30 september 2011 17:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Niet mijn algemene kennis. De enige 714 die ik ken, is de eerste trein naar Zwolle 's ochtends.
Allemaal hoofdconducteurs waarschijnlijk?quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:51 schreef greavy het volgende:
"Dames en heren, in deze trein is kaartcontrole aanwezig. Houdt u alvast uw vervoersbewijs gereed. Alvast onze dank."
Komen vlak daarna 6(!!) S&V'ers binnen. Aan de andere kant nog eens 4. Volgens één van hun in het andere treinstel ook. Hoe bedoel je, goede controle
Tussen Rotterdam CS en Alexander de trein gecontroleerd, en na vertrek Alexander gelijk weer begonnen. Eens kijken wat ze na Gouda gaan doen.
Waarom hebben BOA's die bevoegdheid?quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:00 schreef greavy het volgende:
S&V = Service&Veiligheid = BOA. Die hebben dus de bevoegdheid wel.
Zie wat Peter onder mij schrijft.quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom hebben BOA's die bevoegdheid?
Een S&V'er is géén conducteur. Een conducteur heeft niet de bevoegdheid omdat hij/zij conducteur is, maar omdat hij/zij BOA is, en ook niet omdat de taak kaartcontrole onder zijn functie valt. Om het voor de reiziger duidelijker te maken, is de benaming 'Conducteur' in leven gebleven.quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:05 schreef Duvel het volgende:
Dat beantwoordt de vraag niet. Een conducteur of hoofdconducteur heeft de bevoegdheid naar mijn vervoerbewijs te vragen. Is iedere S&V'er een conducteur? Zo nee, waarom zou ik 'm dan mijn vervoerbewijs moeten laten zien?
Al zet je er 200 man S&V neer. Als ze OVC's op zicht doen is het geen goede controlequote:Op vrijdag 30 september 2011 17:51 schreef greavy het volgende:
"Dames en heren, in deze trein is kaartcontrole aanwezig. Houdt u alvast uw vervoersbewijs gereed. Alvast onze dank."
Komen vlak daarna 6(!!) S&V'ers binnen. Aan de andere kant nog eens 4. Volgens één van hun in het andere treinstel ook. Hoe bedoel je, goede controle
"Dames en heren, zoals u gemerkt hebt rijden wij momenteel niet de snelheid die u van ons gewend bent. Dit komt omdat we achter een Strukton G1206 met lege Klmos'n zitten. Onze excuses voor het ongemak"quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:06 schreef greavy het volgende:
Maken bij Oudewater een aardige remming, sukkelen gestaag verder. Er zat een trein van Strukton (G1206 + lege Klmos'n) voor ons. Gelukkig is er viersporigheid na Woerden :-)
Schande ja!quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Dames en heren, zoals u gemerkt hebt rijden wij momenteel niet de snelheid die u van ons gewend bent. Dit komt omdat we achter een Strukton G1206 met lege Klmos'n zitten. Onze excuses voor het ongemak"![]()
Werden allen gescand.quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Al zet je er 200 man S&V neer. Als ze OVC's op zicht doen is het geen goede controle
Nee, natuurlijk niet.. "Dames en heren, vanwege een werktrein voor ons moeten wij onze snelheid beperken. Wij hopen deze trein spoedig in te kunnen halen. "quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Dames en heren, zoals u gemerkt hebt rijden wij momenteel niet de snelheid die u van ons gewend bent. Dit komt omdat we achter een Strukton G1206 met lege Klmos'n zitten. Onze excuses voor het ongemak"![]()
Ook zo'n omroep waarvan elke reiziger denkt "Ach nee tuurlijk joh, de STrukton G1206 met lege Klmos'n, why didn't I think of that?"quote:
Durft zo iemand zelf wel aan boord te zijn vraag je je dan afquote:Op vrijdag 30 september 2011 18:54 schreef James1988 het volgende:
Net een conductrice train manager tegen een reiziger horen zeggen dat het ABSOLUUT TEN STRENGSTE VERBODEN IS om fietsen mee de Fyra in te nemen, en ook in Thalys mag het niet. WANT DAT IS LEVENSGEVAARLIJK vanwege de HOGE SNELHEDEN. Alleen verpakte vouwfietsen mogen mee.
Het was erg vermakelijk om te horen.
Is het toch ook?quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:54 schreef James1988 het volgende:
ABSOLUUT TEN STRENGSTE VERBODEN IS om fietsen mee de Fyra in te nemen, en ook in Thalys mag het niet. WANT DAT IS LEVENSGEVAARLIJK vanwege de HOGE SNELHEDEN.
[NS Miscommunicatiemodus] Er waren vandaag te weinig vertragingen op het spoor. Daarom hebben we besloten om goederentreinen voor alle intercity's uit te laten rijden. Onze excuses voor de gevallen dat u niet mooi van het Nederlandse landschap kunt genieten. [/NS Miscommunicatiemodus]quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:06 schreef greavy het volgende:
Maken bij Oudewater een aardige remming, sukkelen gestaag verder. Er zat een trein van Strukton (G1206 + lege Klmos'n) voor ons. Gelukkig is er viersporigheid na Woerden :-)
Nou... daar valt over te discussiëren volgens mij. Het is geen commerciële goederentrein, maar transport van werkmaterieel door een spooraannemer.quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Alhoewel WERKtrein ook weer niet juist is. Hij is dan niet met werkzaamheden bezig, dus gewoon een goederentrein.
Lekker!! En vast praktischer dan een double whopper. Die probeerde ik net te eten in de treinen dat lukte niet zo goedquote:Op vrijdag 30 september 2011 17:54 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik heb eergister nog 2 714's gegeten
Ik zei t je. 4bakken sgmm is niet genoeg.quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:50 schreef greavy het volgende:
"Dames en heren, zojuist hebben wij te horen gekregen dat wij een extra stop maken te Harderwijk in verband met een te volle stoptrein. Het eerstvolgende station is daardoor Harderwijk en geen Zwolle. Onze excuses voor dit ongemak."
Maar wij staan nu wel stil bij Putten, waar mensen op de knoppen drukken. Deuren zijn allemaal ontgrendeld. Extra stop te Putten dus ook.. Is nog niks over omgeroepen.
Stonden maar ca 15 man op het perron, maar toch. Hop niet dat wij gedegradeerd zijn tot Stoptrein, want wij gaan nu naar het passeerspoor, en komen tot stilstand...
Edit: En rijden weer, zonder ingehaald te zijn.
Pffff, je hebt ook zoiets als een werktreinbegeleider in het NVW, die begeleidt een werktrein binnen buitendienstgesteld gebied. Maar wat is dan de werktrein op weg naar zijn werkplek?quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:08 schreef greavy het volgende:
Dan is het toch een goederentrein, lijkt mij?
Ik vind een werktrein een trein die aan het werk is, niet die onderweg is van- of naar de werkzaamheden
In de stopper Utrecht - Zwolle? Serieus?quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:11 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik zei t je. 4bakken sgmm is niet genoeg.
Ja. Serieus. Zo is de stopper ut / zl om 8:01 ineens een sgmm. Sardientjes, blikje!quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
In de stopper Utrecht - Zwolle? Serieus?
zijn zes bakken gepland, maar iedereen zou toch moeten weten dat een extra stel geen overbodige luxe is in de spitsuren.quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
In de stopper Utrecht - Zwolle? Serieus?
Maar wij stopten alleen in Putten (stapte niemand uit, ca 10-15 man in). Harderwijk werd voorbij gecrossed.quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:11 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik zei t je. 4bakken sgmm is niet genoeg.
richting Leeuwarden komt eerder binnen en mensen richting Groningen kunnen zo overstappen. De andere richting op hebben ze ook 6 minuten overstap, dus ook genoeg tijd. Zit je in de stop-IC, dan kun je ook in Meppel overstappenquote:Op vrijdag 30 september 2011 19:18 schreef greavy het volgende:
Vaag gedoe. De IC's ri Groningen en Leeuwarden geven geen overstap meer op elkaar in Zwolle in de spits; Leeuwarden komt op 6, Groningen op 3. Ook Leeuwarden->Groningen overstap is ook niet normaal te halen.
In de spits word er los van elkaar gereden btw.
Ja, zo zou het misschien horen. Had ff verkeerd gerekend.quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
richting Leeuwarden komt eerder binnen en mensen richting Groningen kunne zo overstappen. De andere richting op hebben ze ook 6 minuten overstap, dus ook genoeg tijd. Zit je in de stop-IC, dan kun je ook in Meppel overstappen
Omdat het een BOA is.quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom hebben BOA's die bevoegdheid?
quote:My First Trainz Set: treintjes bouwen in de huiskamer op iPhone
Treintjes. Jongensspeelgoed voor mannen of mannenspeelgoed voor jongens? De ontwikkelaar van Trainz, een populaire treinsimulator voor de pc, heeft een nieuwe iPhone-app uitgebracht die een schittering zal doen brengen in menig jongensoog. My First Trainz Set laat je spoorwegen aanleggen in allerlei vertrekken van een huis, waarna je er vanuit de trein bezien over kan rijden.
Je kan tracks aanleggen in een slaapkamer, woonkamer, keuken of garage en in alle gevallen wordt de realiteit met een tikkeltje zout genomen. Een spoorstijl vanaf de eettafel naar de vloer is bijvoorbeeld geen probleem. Als je de rails hebt aangelegd, kun je de route voorzien van allerlei obstakels en decorstukken erom heen. Als je tevreden bent met de aankleding en de track zelf, kies je een van de negen treinen en rijd je ermee. Je kan ervoor kiezen de trein op het spoor te bekijken of voor conducteur te spelen.
My First Trainz Set is geen spel met doelstellingen die je moet halen. Je kan het ook niet uitspelen. Het is meer een Lego-doos waarmee je oneindig kan bouwen met dezelfde elementen. De onderstaande trailer is afkomstig van de pc-versie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |