abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102552105
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:54 schreef remcoP het volgende:

[..]

:')
voorspelbaar +1
afgezaagd +2
pi_102553576
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:27 schreef James1988 het volgende:
Whee, ik heb een 714 *O*
xD. ;D
  Moderator vrijdag 30 september 2011 @ 16:43:44 #243
155227 crew  Guppy
dus
pi_102553870
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:27 schreef James1988 het volgende:
Whee, ik heb een 714 *O*
O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_102554517
Is dit het grote browsertopic?
  vrijdag 30 september 2011 @ 17:17:14 #245
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102554962
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Voeg ik speciaal een [afk]-tag toe, wordt hij niet eens gebruikt ;(

Mouse-over op 714 ;)
En hoe doe ik mouse-over op een touchscreen?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 30 september 2011 @ 17:31:06 #246
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102555358
Niet.Op de mobiele versie van Fok werkt ie ook niet, dacht ik
pi_102555422
Idd, iPad versie geeft ook geen alt aan.
  Moderator vrijdag 30 september 2011 @ 17:36:39 #248
155227 crew  Guppy
dus
pi_102555514
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 17:31 schreef greavy het volgende:
Niet.Op de mobiele versie van Fok werkt ie ook niet, dacht ik
Gelukkig hoort 714 bij je algemene kennis en heb je geen mouse over nodig :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 30 september 2011 @ 17:38:51 #249
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102555592
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2011 17:36 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Gelukkig hoort 714 bij je algemene kennis en heb je geen mouse over nodig :D
Niet mijn algemene kennis. De enige 714 die ik ken, is de eerste trein naar Zwolle 's ochtends.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator vrijdag 30 september 2011 @ 17:39:41 #250
155227 crew  Guppy
dus
pi_102555625
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2011 17:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Niet mijn algemene kennis. De enige 714 die ik ken, is de eerste trein naar Zwolle 's ochtends.
En die zijn ook onmisbaar :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 30 september 2011 @ 17:40:53 #251
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102555655
Treinen zijn wel redelijk essentieel hier inderdaad.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 30 september 2011 @ 17:51:05 #252
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102555935
"Dames en heren, in deze trein is kaartcontrole aanwezig. Houdt u alvast uw vervoersbewijs gereed. Alvast onze dank."

Komen vlak daarna 6(!!) S&V'ers binnen. Aan de andere kant nog eens 4. Volgens één van hun in het andere treinstel ook. Hoe bedoel je, goede controle :)
Tussen Rotterdam CS en Alexander de trein gecontroleerd, en na vertrek Alexander gelijk weer begonnen. Eens kijken wat ze na Gouda gaan doen.
pi_102556001
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2011 17:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Niet mijn algemene kennis. De enige 714 die ik ken, is de eerste trein naar Zwolle 's ochtends.
Ik heb eergister nog 2 714's gegeten :9
dag
  vrijdag 30 september 2011 @ 17:55:34 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102556036
2 treinen? Hmm. Smaakte het wat?
pi_102556042
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 17:51 schreef greavy het volgende:
"Dames en heren, in deze trein is kaartcontrole aanwezig. Houdt u alvast uw vervoersbewijs gereed. Alvast onze dank."

Komen vlak daarna 6(!!) S&V'ers binnen. Aan de andere kant nog eens 4. Volgens één van hun in het andere treinstel ook. Hoe bedoel je, goede controle :)
Tussen Rotterdam CS en Alexander de trein gecontroleerd, en na vertrek Alexander gelijk weer begonnen. Eens kijken wat ze na Gouda gaan doen.
Allemaal hoofdconducteurs waarschijnlijk?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 30 september 2011 @ 17:57:41 #256
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102556085
Nee. Bij mij liepen geen HC's. Het waren alleen maar S&V'ers.
Na Gouda zijn ze alweer opnieuw begonnen met controleren :)
  vrijdag 30 september 2011 @ 17:58:16 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102556100
Hebben S&V'ers eigenlijk die bevoegdheid wel?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102556113
Oh spoorpolitie bedoel je.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:00:07 #259
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102556158
S&V = Service&Veiligheid = BOA. Die hebben dus de bevoegdheid wel.
HC heeft ook alleen maar de bevoegdheid omdat deze een BOA is.

BOA=Buitengewoon Opsporings Ambtenaar
pi_102556180
BOA = Buitengewoon OpsporingsAmbtenaar aka, mogen bekeuren voor vooraf aangewezen overtredingen.
dag
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:01:24 #261
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102556182
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:00 schreef greavy het volgende:
S&V = Service&Veiligheid = BOA. Die hebben dus de bevoegdheid wel.
Waarom hebben BOA's die bevoegdheid?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:03:39 #262
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102556231
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom hebben BOA's die bevoegdheid?
Zie wat Peter onder mij schrijft.
Een ProRail BOA mag dan weer niet in de trein hiervoor bekeuren. Die heeft daar de bevoegdheid niet voor. een ProRail BOA mag weer wel in de trein controleren als de persoon daarvoor een strafbaar feit heeft gepleegd waar een ProRail BOA wel voor mag bekeuren (bijvoorbeeld spoorlopen)

Een NSR-BOA heeft alleen bevoegdheid op de treinen en stations. Ik dacht niet langs de baan enzo.
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:05:26 #263
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102556269
Dat beantwoordt de vraag niet. Een conducteur of hoofdconducteur heeft de bevoegdheid naar mijn vervoerbewijs te vragen. Is iedere S&V'er een conducteur? Zo nee, waarom zou ik 'm dan mijn vervoerbewijs moeten laten zien?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:06:11 #264
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102556283
Maken bij Oudewater een aardige remming, sukkelen gestaag verder. Er zat een trein van Strukton (G1206 + lege Klmos'n) voor ons. Gelukkig is er viersporigheid na Woerden :-)
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:08:23 #265
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102556321
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:05 schreef Duvel het volgende:
Dat beantwoordt de vraag niet. Een conducteur of hoofdconducteur heeft de bevoegdheid naar mijn vervoerbewijs te vragen. Is iedere S&V'er een conducteur? Zo nee, waarom zou ik 'm dan mijn vervoerbewijs moeten laten zien?
Een S&V'er is géén conducteur. Een conducteur heeft niet de bevoegdheid omdat hij/zij conducteur is, maar omdat hij/zij BOA is, en ook niet omdat de taak kaartcontrole onder zijn functie valt. Om het voor de reiziger duidelijker te maken, is de benaming 'Conducteur' in leven gebleven.
De bevoegdheden voor de NSR-BOA geven dus aan dat er beboet mag worden bij geen geldig vervoersbewijs.
S&V & (H)C's schelen qua bevoegdheden niet veel.
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:16:11 #266
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102556488
Een BOA mag naar mijn legitimatie vragen als dat nodig is. Waar staat dat ik een BOA mijn vervoerbewijs moet laten zien? De meeste S&V'ers die ik zie lopen lijken meer op aangeklede apen, en vooral de "S" lijken ze niet waar te maken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102556594
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 17:51 schreef greavy het volgende:
"Dames en heren, in deze trein is kaartcontrole aanwezig. Houdt u alvast uw vervoersbewijs gereed. Alvast onze dank."

Komen vlak daarna 6(!!) S&V'ers binnen. Aan de andere kant nog eens 4. Volgens één van hun in het andere treinstel ook. Hoe bedoel je, goede controle :)
Al zet je er 200 man S&V neer. Als ze OVC's op zicht doen is het geen goede controle ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102556621
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:06 schreef greavy het volgende:
Maken bij Oudewater een aardige remming, sukkelen gestaag verder. Er zat een trein van Strukton (G1206 + lege Klmos'n) voor ons. Gelukkig is er viersporigheid na Woerden :-)
"Dames en heren, zoals u gemerkt hebt rijden wij momenteel niet de snelheid die u van ons gewend bent. Dit komt omdat we achter een Strukton G1206 met lege Klmos'n zitten. Onze excuses voor het ongemak"

:') _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:23:59 #269
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102556635
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Dames en heren, zoals u gemerkt hebt rijden wij momenteel niet de snelheid die u van ons gewend bent. Dit komt omdat we achter een Strukton G1206 met lege Klmos'n zitten. Onze excuses voor het ongemak"

:') _O-
Schande ja!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:24:41 #270
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102556647
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Al zet je er 200 man S&V neer. Als ze OVC's op zicht doen is het geen goede controle ;)
Werden allen gescand.

@Duvel, Dat er steeds vaker meer naar de V gekeken word door dit personeel, komt ook door het personeel zelf. NS had S&V geïntroduceerd om zo meer flexibiliteit te hebben, met minder personeel. Dat is dus toch ergens mislukt, want het personeel vind zich meer voor de Veiligheid moet gedragen dan de Service. De exacte reden durf ik nu even niet te zeggen (zou ik - als ik thuis ben - weer even moeten spieken). Het S&V personeel word nog steeds op beide punten getraind, maar er word meer met het V dan het S gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')