Peterselieman | vrijdag 23 september 2011 @ 11:37 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> NS Dienstregeling 2011 Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japen - Deel 1 - Igen Treinen in Japan - Deel 2 - Igen Berlijn - Zug-Chef Praag - Zug-Chef Wenen - Zug-Chef Budapest - Zug-Chef Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
| |
Peterselieman | vrijdag 23 september 2011 @ 11:40 |
De locomotieven verschillen tien jaar in leeftijd. De 1600/1800-serie is tien jaar ouder dan de 1700-serie. Ook zijn ze technisch enorm verschillend, waardoor ze niet zonder meer uitwisselbaar zijn voor de verschillende treinen die er rondrijden. | |
James1988 | vrijdag 23 september 2011 @ 11:40 |
De leeftijd. De 1800-locs zijn zo'n 10 jaar ouder dan de 1700, en sommige componenten zijn dus dringend aan onderhoud/vervanging toe (zoals de accu's). Bij de 1700 speelt dit veel minder. Damn you PSM! ![]() | |
Duvel | vrijdag 23 september 2011 @ 11:42 |
Deze componenten verschillen o.a.: - compressor - chopper - uitbedrading stuurstroomkabel - statische omvormer - remsysteem | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 23 september 2011 @ 11:43 |
Okee interessant, dat wist ik niet. Ik dacht dat het verschil qua nummer vooral betrekking had op het vermogen en zulks. | |
Fixers | vrijdag 23 september 2011 @ 11:57 |
Wat zijn dan de verschillen tussen DDM1 en de latere versie dubbeldekkers die nu met 1700's of eigen motorrijtuigen rondknorren? Voor de leek zien ze er hetzelfde uit. | |
Yreal | vrijdag 23 september 2011 @ 11:59 |
http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,41.6,,0,-1.35 Het staat op dat viaduct nu helemaal vol gebouwt met v250 ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 23 september 2011 @ 12:04 |
Duidelijk! bedankt ![]() | |
James1988 | vrijdag 23 september 2011 @ 12:07 |
Ik zag ze eerder deze week staan ja ![]() | |
Duvel | vrijdag 23 september 2011 @ 12:19 |
Voor de leek wel... | |
Peterselieman | vrijdag 23 september 2011 @ 12:43 |
de bakken DDM-1 zijn langer, de bekabeling is anders, het interieur is anders en nog heel wat andere technische zaken. Op de kopbak bij een setje DDM-1 zit ook een stroomafnemer om zo de rijtuigen warm te kunnen houden als er geen loc aan vast zit. Oorspronkelijk was namelijk het doel om DDM-1 in de spitsuren in te zetten en de locs tussendoor met Cargo te laten rijden. | |
greavy | vrijdag 23 september 2011 @ 12:51 |
"Dames en heren, de Stoptrein van 7 uur 58 naar Barendrecht, Rotterdam, Den Haag en Leiden zal vandaag niet om 7 uur 58 vertrekken. Deze stoptrein vertrekt vandaag, tevens eenmalig, om 8 uur 2 van spoor 2. Voor meer informatie van deze aanpassing in de dienstregeling verwijzen wij u naar onze klantenservice, of het Servicepersoneel op het station" Handig (NOT). Dienstregeling zomaar aanpassen? En alsnog, Zwijndrecht heeft GEEN servicepersoneel... | |
James1988 | vrijdag 23 september 2011 @ 12:55 |
Ofwel, 4 minuten vertraging en een spoorwijziging, maar dan anders aangekleed. Boeiend. ![]() | |
greavy | vrijdag 23 september 2011 @ 12:56 |
Op Lombardijen werd hetzelfde omgeroepen.. Maar geen spoorwijziging. De omroep vind ik - als het om vertraging gaat - wel stom aangekleed. | |
James1988 | vrijdag 23 september 2011 @ 13:54 |
Vanochtend daar nog een snelremming gehad (maar dan de andere kant op). 160 naar 0 in een paar tellen, het stonk behoorlijk naar rubber. Daarna met een sukkeldrafje de Groene Hart-tunnel in, ik kon zien dat de muren bedekt zijn met iets wat op structuurverf lijkt xDNS.nl | |
Darkwing_Duck | vrijdag 23 september 2011 @ 14:07 |
Vraag voor de NRW Kenners ![]() Ik vertrek zo naar met de auto naar Duitsland en blijf een weekendje, en ga met de trein terug. Ik wil vanuit station Bestwig uiteindelijk naar Rotterdam, maar wil nog een dagje besteden in de NRW met een dagticket. Wie o wie weet een leuke bahnstrecke ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 23 september 2011 @ 14:11 |
Eerste wat me zo te binnen schiet: Eerst via Hagen naar Wuppertal-Oberbarmen, dan met de Schwebebahn naar Wuppertal-Vohwinkel, vanaf daar met de S9 naar Essen en dan naar huis. | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 23 september 2011 @ 14:20 |
Is een NRw-ticket ook geldig in die Schwebebahn? ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 23 september 2011 @ 14:24 |
Ja. En ook in de bus, dus van Wuppertal met bus 332 naar Hattingen (1x per uur vanaf W-Barmen / Alter Markt / Werther Brücke) en dan weer met de trein verder, dat is ook nog een leuke optie. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2011 14:30:13 ] | |
Darkwing_Duck | vrijdag 23 september 2011 @ 14:35 |
Ik twijfelde dus al over die zweefbaan ja, maar ook ik wist niet of dat inlcusief was, bedankt voor de bevestiging. Tevens meen ik me te herrineren dat ik met Dr Flash weleen een apart kaartje heb moeten kopen Toen heb ik dit filmpje gemaakt | |
KapiteinT | vrijdag 23 september 2011 @ 14:41 |
Mooi filmpje! Wat lijkt me dat heerlijk om zo langs de file te razen. ![]() | |
James1988 | vrijdag 23 september 2011 @ 14:42 |
Met Thalys kan het nu dus al. Met Fyra aan soortgelijke snelheden ergens volgend jaar... | |
KapiteinT | vrijdag 23 september 2011 @ 14:43 |
Moet je er alleen wel even zelf voor zorgen dat je Thalys vertraging heeft. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 23 september 2011 @ 14:44 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 23 september 2011 @ 14:45 |
Nee hoor. Thalys rijdt standaard 300 op de HSL. | |
KapiteinT | vrijdag 23 september 2011 @ 14:46 |
Ook al op de Noordsectie? Is de dienstregeling inmiddels aangepast? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 23 september 2011 @ 14:46 |
Ik dacht dat youtube het geluid eronder vandaan gesloopt was ivm rechten, maar dat is dus niet zo, tevens heb ik het orgineel gevonden, dus die stuur ik je nog een keer op. Weet jij nog een leuke baanstrecke trouwens Dr. Flaswillemjandiederik ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 23 september 2011 @ 14:47 |
Mooi filmpje. ![]() En wat voor kaartje jullie toen hadden weet ik niet, maar de schwebebahn is gewoon onderdeel van het Verbundtarif, net als alle andere metro / tram / bus-verbindingen. En bijvoorbeeld de H-bahn bij de TU Dortmund ook. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2011 14:48:23 ] | |
Darkwing_Duck | vrijdag 23 september 2011 @ 14:49 |
Oh wacht, ik weet niet of er verschillen zijn tussen NRW dagticket, en een nrw treindagticket? Ik wou iig het treindagticket... | |
#ANONIEM | vrijdag 23 september 2011 @ 14:50 |
Een puur treindagticket bestaat niet, tenminste niet specifiek voor NRW. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2011 14:51:02 ] | |
James1988 | vrijdag 23 september 2011 @ 14:53 |
Ik heb wel het idee dat een kruisende Thalys harder rijdt dan een tijd terug. Daarnaast is Thalys altijd wel iets vertraagd bij vertrek vanaf Schiphol, het instappen duurt daar nogal lang om een of andere vage reden. Zal wel iets met koffers te maken hebben. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 23 september 2011 @ 14:54 |
Ok, thx voor de info ![]() | |
KapiteinT | vrijdag 23 september 2011 @ 15:06 |
Volgens de reisplanner doet de Thalys 25 minuten over Schiphol - Rotterdam. De Fyra 26. De dienstregeling gaat dus nog uit van 160km/h. Als je hem dus harder voorbij ziet rijden, zal hij dus wel vertraging aan het inhalen zijn. [ Bericht 0% gewijzigd door KapiteinT op 23-09-2011 15:21:15 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 23 september 2011 @ 15:17 |
Je kan uit Bestwig wel doorrijden naar Warburg en dan over Altenbeken naar Paderborn. Niet wondermooi, maar wel dat leuke viadukt. Hoewel je er weinig van ziet als je er zelf overheen rijdt natuurlijk.... | |
Crientj | vrijdag 23 september 2011 @ 15:19 |
Welke idioot verzint om een sgmm in tr zetten als stoptrein utrecht - zwolle. Leuk, sardientjes in een blikje. | |
Duvel | vrijdag 23 september 2011 @ 15:19 |
Eh, toch gewoon 26,4 meter? | |
Peterselieman | vrijdag 23 september 2011 @ 15:24 |
ik meende altijd dat de bakken bij het DDM iets langer waren, maar ik zal het wel mis hebben dan ![]() | |
Duvel | vrijdag 23 september 2011 @ 15:26 |
Volgens mij heeft Talbot de mallen van DDM tevoorschijn gehaald en er DD-AR van gebouwd, maar ik heb geen bewijzen... | |
Peterselieman | vrijdag 23 september 2011 @ 15:54 |
voor zover ik na kan gaan heb je gelijk. | |
Ou-Tannu | vrijdag 23 september 2011 @ 16:18 |
wie wat bewaard heeft nog wat ![]() | |
Guppy | vrijdag 23 september 2011 @ 17:30 |
Wederom maar 4 bakjes VIRM tussen Utrecht en Arnhem in de spits van 17:23 uur... Mensen blijven achter op het perron en kunnen niet mee | |
ReisT | vrijdag 23 september 2011 @ 18:00 |
De machinist was ook niet erg handig bezig, om in Amsterdam Amstel die trein helemaal vooraan neer te zetten (alsof-ie tien bakken mee had). En dat dan in Utrecht wéér te doen! "Hoe kweek ik onnodige extra vertraging - les 1" | |
Guppy | vrijdag 23 september 2011 @ 18:04 |
Dat ook ja ![]() | |
ReisT | vrijdag 23 september 2011 @ 18:50 |
Ik stap altijd in Amstel in het voorste stel, en dat stopte dus op de normale plaats, alleen de rest van de trein ontbrak... In Utrecht weer eruit, lekker druk op dat perron... | |
Ireyon | vrijdag 23 september 2011 @ 23:12 |
Geen extra trein België http://www.bndestem.nl/re(...)tra-trein-Belgie.ece Wel.. niet.. wel.. niet.. wel.. en nu voorlopig weer even niet. | |
Sandrvich | zaterdag 24 september 2011 @ 01:11 |
Greavy, was jij toevallig die uitbundige railcateraar aan de omroep deze avond in de IC naar de randstad vanuit Zwolle (vertrek 19h46)? ![]() | |
greavy | zaterdag 24 september 2011 @ 02:10 |
Nee. Tot en met 8 NovemberOktober werk ik niet. Ben ff 2 weken vrij ivm familie omstandigheden. [ Bericht 14% gewijzigd door greavy op 24-09-2011 08:12:47 ] | |
Fixers | zaterdag 24 september 2011 @ 09:03 |
Meh, aanrijding tussen Utrecht en Hilversum. Ik ma g een ommetje via Amersfoort maken. Jammer dat de attente omroep in de sprinter naar Utrecht met omreisadvies onverstaanbaar was omdat ze bij siemens niet eens twee draadjes kunnen vast solderen. Doen ze ook zulke kwaliteit leveren in hun kernreactoren? | |
Ascendancy | zaterdag 24 september 2011 @ 09:45 |
Het is inderdaad wonderlijk hoe slecht de kwaliteit van omroepen in treinen vaak is. Die in de SLT deed het eerst helemaal niet ![]() | |
bork | zaterdag 24 september 2011 @ 12:00 |
oh, in Overvecht kon je met de bus naar Hilversum ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 24 september 2011 @ 13:25 |
Crien, ga jij of DenS nog steeds over actuelevertrektijden.nl? | |
James1988 | zaterdag 24 september 2011 @ 14:10 |
Het ligt deels ook aan het personeel, als je die microfoon niet zo ongeveer opeet krijg je dat haperende resultaat. En Siemens gaat stoppen met de bouw van kerncentrales. | |
Dr_Flash | zaterdag 24 september 2011 @ 16:18 |
Het is een beetje mis aan het gaan in Deventer. Ic naar Rotterdam van 16:03 staat er nog steeds, storing aan de deuren. Ic naar nijmegen van 16:14 +5, sprinter naar Apeldoorn van 16:06 rijdt net pas weg, Ic van 16:14 naar Den Haag +10... | |
Dr_Flash | zaterdag 24 september 2011 @ 16:32 |
Dit is echt ZO dom he. Eerst wachten tot die van 16:14 met +10 eindelijk weg is, en DAN eens die van 16:03 gaan opheffen. Nou, dan betaal maar GtbV ook. Omgang met de situatie: Waardeloos. | |
James1988 | zaterdag 24 september 2011 @ 16:42 |
Ach meid, wil je erover praten? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 24 september 2011 @ 16:58 |
Neuh, ben het kwijt nu ![]() | |
Fixers | zaterdag 24 september 2011 @ 17:44 |
Het is meer de kwaliteit van de geluidsinstallatie die slecht is. Vooral in de sletjes lijkt het alsof er her en der wat draadjes loszitten. Geluid valt steeds weg. Ik heb in een slt nog nooit een goede handmatige omroep gehoord. | |
James1988 | zaterdag 24 september 2011 @ 19:13 |
Wat ik heb begrepen is dat je de microfoon zo ongeveer op moet eten als je erin praat, en veel machinisten en conducteurs weten dat niet. De kwaliteit van de handmatige omroepen in SLT is daarom vaak slecht. Ik heb slechts een paar keer een goed verstaanbaar omroepbericht gehoord. ![]() | |
DenS | zaterdag 24 september 2011 @ 20:33 |
Ja.. Dat is nog onze website. Hoezo? | |
DenS | zaterdag 24 september 2011 @ 20:34 |
Hm, en een paar keer klagen via twitter helpt ook wel. Regelmatig tweets verstuurd naar NS met klachten over de omroepsystemen in de SLT. Worden er nu wel een paar gefixed, maar nu de rest nog. ![]() ohai vanaf account van lief trouwens. ^^/ | |
greavy | zaterdag 24 september 2011 @ 21:40 |
Dat van de omroepberichten in SLT is al bekend, en daar moet er iets aangepast worden in - onder andere - de software. Er schijnt ook wat mis te zijn met de bekabeling... | |
Peterselieman | zaterdag 24 september 2011 @ 22:17 |
Komende week ga ik trouwens poging 2 doen voor Rotterdam - Breda met de FYRA | |
Frozen-assassin | zaterdag 24 september 2011 @ 22:22 |
Heb deze avond voor het eerst gereisd met de Fyra.. Op zich merk ik niet zoveel van de snelheid, maar goed, dat kan ook komen omdat het donker was.. Wel vind ik de tijdverschil enorm tussen de reguliere trein van A'dam CS naar Rotterdam en de Fyra erorm. Verder beetje last gehad van een aanrijding met een persoon vanochtend tussen Hoorn - Enkhuizen
| |
James1988 | zaterdag 24 september 2011 @ 23:17 |
Het snelheidsverschil merk je pas als je iets passeert waarvan je de snelheid weet. Zo kun je bijvoorbeeld langs de A4 rijden waar de auto's een maximumsnelheid hebben van 100 km/h, of langs de A16 (130 km/h). Of wanneer je een trein op het conventionele spoor inhaalt. ![]() | |
Duvel | zondag 25 september 2011 @ 00:00 |
Daarbij is het tijdsverschil enorm omdat je nogal een stuk afsnijdt. | |
#ANONIEM | zondag 25 september 2011 @ 02:04 |
![]() Het gevolg van paupers in de stoptrein van Amsterdam naar Uitgeest ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2011 02:08:41 ] | |
Duvel | zondag 25 september 2011 @ 02:12 |
Nee... godver... Daders gepakt? | |
TeringHenkie | zondag 25 september 2011 @ 02:50 |
Mijn vader heeft afgelopen week een keer mogen rapen op Den Dolder. Wanneer gaan ze die gasten nou eens een oormerk geven? | |
dennistd | zondag 25 september 2011 @ 09:35 |
Zo, even wat plaatjes van gisteren:![]() V100 212 007 bij Metelen ![]() P8 38 2267 in Gronau ![]() Railbussen in Enschede (overweg Oldenzaalsestraat) | |
greavy | zondag 25 september 2011 @ 09:39 |
Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Ik had graag gewild. Maar ik moest werken (niet bij de Railcatering, maar bij mijn stage) ![]() Leuke foto's! | |
#ANONIEM | zondag 25 september 2011 @ 09:56 |
De halte erna (Bloemendaal om precies te zijn) werden ze eruit gezet, en ik zag ze buiten wel met wat mensen van de NS staan. Hoe dat afgelopen is weet ik niet, we stonden alleen wel zo'n 5 minuten stil. | |
Peterselieman | zondag 25 september 2011 @ 10:53 |
nice, Dennis | |
Peterselieman | zondag 25 september 2011 @ 10:56 |
Hoop dat ze de schade mogen vergoeden. Dus ook de schade die er is omdat het treinstel enkele dagen niet ingezet kan worden. | |
Fixers | zondag 25 september 2011 @ 11:34 |
Ik heb hier in het topic volgens mij wel eens gelezen dat NS vrij actief is met het verhalen van dit soort schades op de dader. | |
ZwartmetSuiker | zondag 25 september 2011 @ 11:42 |
Volkomen terecht, goede ontwikkeling. | |
greavy | zondag 25 september 2011 @ 13:12 |
"Dames en heren, zoals u merkt staan wij voor een rood sein. Een goederentrein zal ons eerst passeren" Paar tellen later, worden wij van achteren ingehaald door een ERS-containertrein. Die mocht dus eerst het station doorrijden ![]() En die goederentrein staat nu stilstaand op Utrecht CS, te wachten op groen sein aan de Oost-zijde... | |
#ANONIEM | zondag 25 september 2011 @ 13:20 |
En op welk station stonden jullie? Waren de sporen daar lang genoeg om de goederentrein daar aan de kant te kunnen zetten? | |
greavy | zondag 25 september 2011 @ 13:23 |
Utrecht CS. Ik kwam uit Rotterdam en ga naar Leeuwarden btw. Hebben daardoor 6 minuten vertraging ![]() En die goederentrein had 4(!) minuten op 'ons' spoor stil gestaan. Laat 'm dan ook doorrijden, of stuur 'm via de hoogste sporen (spoor 17 ofzo). Hij ging toch naar Venlo (kwam uit Kijfhoek, via Utrecht omgeleid ivm Moerdijkbrug eruit) | |
Zug-Chef | zondag 25 september 2011 @ 13:27 |
Die er meestal in Zwolle alweer uitgereden zijn. Lang leve rijtijdspeling ![]() | |
greavy | zondag 25 september 2011 @ 13:29 |
Dat klopt inderdaad. Maar voor de mensen die naar Enschede ed moeten, is het wel +30 | |
Zug-Chef | zondag 25 september 2011 @ 13:31 |
Hoeft niet, ligt aan het treinpersoneel van de IC uit Amf ri Es. Ook die trein heeft rijtijd zat tussen Amf en Apd dus ze kunnen wachten, wat vaak ook wel gebeurd. Overigens zit een deel van de rijtijdspeling ook al tussen Ut en Amf. | |
greavy | zondag 25 september 2011 @ 13:32 |
Sneltram tussen Maastricht en Hasselt in 2017 Vanaf 2017 moet er een elektrische sneltram rijden tussen het Belgische Hasselt en Maastricht. De tramlijn moet jaarlijks 6,8 miljoen reizigers vervoeren en zou in totaal bijna 200 miljoen euro kosten. Dat heeft de Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V) bekendgemaakt. De sneltram Hasselt-Maastricht maakt deel uit van het Limburgse Spartacusplan. Het is de eerste van drie geplande sneltramlijnen. Lees Meer | |
greavy | zondag 25 september 2011 @ 13:33 |
De afgelopen weken dat ik Amf-Ut gecaterd heb, en vertraging had, wordt er vanaf +3 niet meer gewacht. Paar keer al "sluitsein-aansluiting" gehad daardoor. De KnoCo laat het niet toe langer te wachten. | |
greavy | zondag 25 september 2011 @ 13:36 |
En het gaat ook nog eens om de INT naar Berlijn. Die Duitsers wachten echt niet te lang hier. | |
Zug-Chef | zondag 25 september 2011 @ 13:39 |
Tja, maar je moet natuurlijk niet gokken op zo'n krappe overstap, maar gewoon 15 tot 30 min eerder op reis gaan. INT gemist = hoop gezeik en gedoe en zie het maar te regelen om de trein van 2 uur later in te mogen. | |
greavy | zondag 25 september 2011 @ 13:40 |
En inderdaad, de INT was weer pleite, reden 13:39 binnen. ![]() Idd, ik plan internationale reizen waarbij je aan een bepaalde trein vast zit altijd ruim. | |
greavy | zondag 25 september 2011 @ 14:15 |
Fuuut. Met 15 bakjes net de Veluwe overgescheurd. Waarvan het voorste drietje naar Groningen (Solo!!) gaat, de volgende 9 bakjes naar Leeuwarden, en het achterste drietje blijft in Zwolle achter.. Erg logische verdeling ![]() Ik heb wel de coupé voor mij alleen.. Alhoewel ik in Leeuwarden er 8 naar voren moet lopen ![]() En voor jullie het vergeten: Zo, m'n laptop is lekker opgeladen de hele tijd door :-) [ Bericht 49% gewijzigd door greavy op 25-09-2011 14:22:28 ] | |
ZwartmetSuiker | zondag 25 september 2011 @ 14:30 |
Hahaha prachtig. | |
greavy | zondag 25 september 2011 @ 14:32 |
Zeker. Zonder eerste klas kaartje dus. Waarom extra betalen als dat niet hoeft? Personeel kan je niks maken, want nergens staat dat de stopcontacten voorbehouden zijn aan eersteklas reizigers. | |
greavy | zondag 25 september 2011 @ 14:41 |
"Dames en heren, vanwege problemen met de tractie installatie in het achterste treinstel zullen wij niet op volle snelheid kunnen rijden. Wij verwachten een vertraging van 10 tot 15 minuten bij aankomst in Leeuwarden. Reizigers voor Harlingen, wij proberen voor u uw overstap te laten halen." | |
#ANONIEM | zondag 25 september 2011 @ 14:42 |
God straft onmiddellijk voor 9 bakken Leeuwarden en 3 bakken Groningen. ![]() Of verbruikt jouw laptop zo veel stroom dat er niet meer genoeg voor tractie overblijft? ![]() [ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2011 14:43:34 ] | |
greavy | zondag 25 september 2011 @ 14:43 |
Inderdaad.. 9 bakjes Leeuwarden is zware overkill. Laat ik nou net in de achterste zitten.. Netjes omgeroepen.. HC liep netdoor de trein, en vroeg wie er naar Harlingen moest. Zijn advies was dan om alvast naar voren te lopen in Steenwijk (waar wij met -2 aankwamen). Maar in ons treinstel was niemand voor Harlingen, HC zit nu in de middelste om de overstappers in Heerenveen naar voren te sturen.
![]() ![]() | |
greavy | zondag 25 september 2011 @ 14:57 |
Die problemen met de tractie installatie zijn ook al voorbij gok ik zo.. Waren met -2 in Heerenveen ![]() | |
Zyron | zondag 25 september 2011 @ 15:37 |
Ik heb het vast eerder gevraagd maar het gaat nu eindelijk gebeuren: Ik ga op 8 oktober een rondje NRW doen, 5 man voor 36 euro. Starten in Almelo en willen in Venlo het land weer in. Waar en hoe kunnen we het ticket kopen en wat zijn lijnen die we MOETEN doen? | |
Zug-Chef | zondag 25 september 2011 @ 15:38 |
Op het perron 5 in Enschede staat een DB automaat waar je een NRW ticket kan halen. Als die defect is (wat nogal eens het geval is), melden aan de conducteur, meestal laat ie je dan tijdens het lange stationnement in Gronau alsnog een uit de automaat halen. Hoe? Met papiergeld, enigzins gepast betalen. Ohja, voordat je de trein naar Venlo pakt, vergeet niet per persoon een Zusatz-ticket te halen voor het laatste stukje Kaldenkirchen-Venlo. | |
James1988 | zondag 25 september 2011 @ 15:57 |
Op Somda:
| |
HaverMoutKoekje | zondag 25 september 2011 @ 16:30 |
Hemeltje lief, alle kleuters van nederland lijken wel op station Arnhem rond te lopen?! | |
ZwartmetSuiker | zondag 25 september 2011 @ 16:53 |
Waarom kan ik bij Railworks maar met 1 trein tegelijk rijden? | |
Zyron | zondag 25 september 2011 @ 17:00 |
Dank ZugChef. Dat Zusatzticket haal ik waar en tegen welke prijs ongeveer? | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2011 @ 17:45 |
Ok cool, ik kom r vanaaf ff op terug, ok? Zit nu mobiel ![]() | |
MTL | zondag 25 september 2011 @ 17:56 |
Welke gek heeft er bedacht dat bij het overstappen op een "via-station" eveneens die stomme 3 minuten uit- en inchecktijd zit met de OV Chipkaart? Rij je van Zutphen naar Amsterdam via Zwolle (nog even wat afgeven bij een vriend, die zou op het station staan), trein komt binnen, trap oprennen, snel uitchecken, pakketje afgeven, incheck... f*ck, "U bent al uitgecheckt". Ja dat weet ik verdorie, ik moet weer inchecken, moet die stomme trein halen naar Amersfoort (officiële overstaptijd 6 minuten, maar die palen staan ook nog eens een keer alleen maar aan de voorzijde >.<). Telkens weer proberen, lukt het eindelijk, rijd die trein net weg ![]() Kunnen ze het niet zo maken dat als je probeert in te checken bij dezelfde paal je inderdaad die melding krijgt om te voorkomen dat mensen per ongeluk weer inchecken, maar dat als je bij een andere paal incheckt, je ook gewoon daadwerkelijk weer ingecheckt wordt? Zou een hoop ergernis schelen. | |
#ANONIEM | zondag 25 september 2011 @ 17:57 |
Ergens bij een automaat in het VRR-gebied, dus binnen het rondje Venlo / Mönchengladbach / Düsseldorf / Wuppertal / Ruhrgebied / Krefeld. Kost 2 euro nogwat. Met een combinatie van een NRW-ticket en een Nederlands dagkaartje / studenten-OV / etc. heb je trouwens geen Zusatsticket nodig. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2011 17:59:15 ] | |
Peterselieman | zondag 25 september 2011 @ 18:11 |
kaartje kopen. Heb je het hele probleem niet | |
Zyron | zondag 25 september 2011 @ 18:29 |
Wij hebben Ah-kaartjes dus geen noodzaak dus? | |
DenS | zondag 25 september 2011 @ 18:34 |
Schiet eensop xD, ongeduldig is. | |
Duvel | zondag 25 september 2011 @ 18:35 |
Omdat het geen Trainz is. | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2011 @ 18:39 |
Ja, hoi. Ik wil dus hier in mijn nieuwe huis een schermpje monteren waarop de AV van het station alhier te zien zijn. Is er een mogelijkheid om alleen die frame te tonen, zodat het net echt een T7 lijkt? En waarom zie ik bij de Pimpel niet staan dat ie van NS HiSpeed is? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2011 @ 18:40 |
Nou hup, Antworte bitte ![]() | |
DenS | zondag 25 september 2011 @ 18:40 |
Hmm, mogelijk is er. kom er later op terug, eerst eten. | |
ZwartmetSuiker | zondag 25 september 2011 @ 18:41 |
Het kan dus echt niet? Dan ga ik wel weer een keer Trainz spelen ![]() | |
Duvel | zondag 25 september 2011 @ 18:41 |
Veel plezier! ![]() | |
Duvel | zondag 25 september 2011 @ 18:41 |
Het maakt mij niet uit hoor, ik heb zelf geen ervaring met Trainz, het ziet er wel mooi uit en meerdere treinen kunnen rijden is ook gaaf. | |
ZwartmetSuiker | zondag 25 september 2011 @ 18:44 |
Ik vind het juist wel lache om een paar treinen ergens neer te zetten op een baan en ze dan automatisch te laten rijden. Ze houden dan wel rekening met seinen enzo dus crashen kan dan niet. En dan zelf er doorheen rijden met iets anders, dan stopt alles wel goed. | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2011 @ 18:44 |
Tss dat kan allemaal niet hoor ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 25 september 2011 @ 18:48 |
Het vervelende is dat de NS-site net doet alsof deze grensovergang niet bestaat. Ik heb dus geen flauw idee wat de officiële regeling voor het stukje Venlo - Grens is. Maar in de praktijk denk ik dat NRW-ticket + AH-kaartje geen probleem zou moeten zijn. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2011 18:49:56 ] | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2011 @ 18:49 |
Reken maar van wel. Zusatzticket kan je in Venlo uit de DUitse automaat halen. En doe het maar ![]() | |
#ANONIEM | zondag 25 september 2011 @ 18:52 |
Oh okee. Mijn eigen ervaring is dat studenten-OV + VRR-dagkaartje genoeg is, maar met een actiedagkaartje heb ik het nooit geprobeerd. | |
Duvel | zondag 25 september 2011 @ 18:53 |
Dat kan in Railworks, maar dan moet je een apart scenario aanmaken. Je kunt die treinen alleen niet overnemen geloof ik. | |
ZwartmetSuiker | zondag 25 september 2011 @ 18:53 |
Dan moet je per trein instellen hoe en wat toch? | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 25 september 2011 @ 18:55 |
Met NRW-ticket + NS-jaarkaart ook geen probleem. Maar inderdaad.. de informatievoorziening van de NS blinkt niet uit voor die grens-trajecten. Enschede-Gronau is trouwens je NRW-ticket vanaf Enschede al geldig, maar dat traject is het enige Nederlandse stukje wat de Bahn noemt. | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2011 @ 18:58 |
Mijn ervaring is dat er juist tussen Vl en Kkn zwaar gecontroleerd wordt. EN misschien kom je met een NS-jaarkaart nog weg, maar met een AH/Blokker/Kruidvat/Ebay zeker niet ![]() | |
Zug-Chef | zondag 25 september 2011 @ 19:00 |
NS-Jaarkaart volgens mij ook niet, je moet OF een Zusatz-ticket OF een enkele reis/retour Venlo - Kaldenkirchen hebben voor dat stukje. Als je slim bent haal je zo'n geval, die zijn 2 maanden geldig. Mocht je dan niet gecontroleerd worden, kan je nog eens. | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2011 @ 19:02 |
1 maand. Al een tijdje. | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 25 september 2011 @ 19:04 |
Ik kwam er dan niet alleen mee weg, de betreffende conducteur heeft ook niets gezegd over dat ik geen geldig vervoersbewijs zou hebben... Ik ben wel gecontroleerd op dat traject! | |
Zug-Chef | zondag 25 september 2011 @ 19:07 |
Hoe dan ook, we lullen over 2 euro. Who cares. Tenzij je een arme student bent natuurlijk ![]() | |
DenS | zondag 25 september 2011 @ 19:09 |
ja, ja. Stuur wel even een pm. | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2011 @ 19:15 |
Ja precies, je bent geschift als je dat risico neemt m.i. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2011 @ 19:16 |
Vet tof super dank je ![]() | |
#ANONIEM | zondag 25 september 2011 @ 19:17 |
Ik ben ook wel eens gecontroleerd daar, zonder dat er ook iets over werd gezegd. Dus: dit zijn wel heel grote woorden. | |
#ANONIEM | zondag 25 september 2011 @ 19:20 |
2,60 intussen hè. En in dit geval 5 keer. | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2011 @ 19:24 |
Prima joh, doe wat je nuttig vindt ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 25 september 2011 @ 19:30 |
Ik ben dat traject al heel vaak gereden en het ergste wat tot nu toe gebeurd is, is dat een douanier m'n tas controleerde en een pakje roggebrood voor een explosief aanzag. ![]() | |
Zyron | zondag 25 september 2011 @ 19:42 |
Neuh, die 2 euro care ik niet om. De rest ook niet. Halen we dan in Wuppertal of iets dergelijks wel. | |
DenS | zondag 25 september 2011 @ 20:50 |
![]() | |
mschol | zondag 25 september 2011 @ 20:54 |
ik beschouw mijzelf altijd als arme student, scheelt in de uitgaven ![]() zijn er hier trouwens naast real-life trein fans ook mensen die dingen doen met modelbouw? (kom ik zo op doordat ik bezig ben met het schoonmaken van een 12v lego trein set ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 25 september 2011 @ 21:05 |
Ik heb een Lego-trein, nog zoeen met blauwe rails. En mijn andere modelbaan is schaal 1:1. | |
Fixers | zondag 25 september 2011 @ 21:43 |
Die met die losse middenrails? Die had ik ook, maar na een jaar stapten ze ineens over op dat 9 volt systeem. Kon ik niet meer uitbreiden. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 25 september 2011 @ 21:50 |
Ja, op vakantie in Japan kon ik het niet laten om een modeltreintje schaal N te kopen van een van de treinstellen waar ik mee had gereisd. Thuis een rondje rails erbij, kan ik leuk modeltreintje rijden. Leuk ding wel. Verlichting aangepast aan de rijrichting, motor onzichtbaar weggewerkt... plaatje ![]() | |
AIex | zondag 25 september 2011 @ 21:52 |
Dat pmmetje zou ik ook wel willen, was ook zoiets van plan. | |
mschol | zondag 25 september 2011 @ 22:19 |
yup, met losse middenrails.. het is van m'n broer geweest, dus ergens tussen de 30-25 jaar oud.. alle rails is nu gewassen... nu moet ik alle middenstukken gaan schoonmaken met wasbenzine ![]() das echt een rampen plan.. ik moet nog wat dingetjes vervangen die kapot zijn gegaan over de tijd.. dat is gelukkig nog wel te regelen via bricklink ![]() ik heb wel ontdekt dat de raampjes in mijn locomotief voor ~60 USD per stuk worden verkocht ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door mschol op 25-09-2011 22:24:56 ] | |
#ANONIEM | zondag 25 september 2011 @ 22:30 |
Er is ook een modeltreintopic hè Modelspoor, deel VIII | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2011 @ 22:30 |
huu het gaat al 5 postst over modeltreinen ![]() | |
mschol | zondag 25 september 2011 @ 22:34 |
boehoe... dat zijn ook treinen ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 25 september 2011 @ 23:04 |
Goed topic. | |
greavy | zondag 25 september 2011 @ 23:21 |
Wel de echte hè, die uit Friesland? | |
James1988 | zondag 25 september 2011 @ 23:49 |
Oh, voor de liefhebbers van Belgische rijtuigen: om een of andere reden is de ÖBB-stam niet inzetbaar, er rijden I6/I10-rijtuigen in hun plaats. En er heeft een ProRailer zitten slapen: vanuit 's-Hertogenbosch werd een Benelux naar Boxtel gestuurd i.p.v. naar Breda. | |
#ANONIEM | maandag 26 september 2011 @ 00:35 |
Uiteraard, van Van Dijk's. Maar vanwege het glimmende papiertje waar die in verpakt zitten kun je die dus maar beter niet meenemen op internationale treinreizen. ![]() | |
greavy | maandag 26 september 2011 @ 07:48 |
Hmm. Ik kan er wel inkomen ja. Maar goed dat je de echte hebt ![]() Tussen Venlo en Kaldenkirchen zijn ze streng met controleren. In Kaldenkirchen staat ook vaak douane met 1 of 2 honden, die de trein dan doorlopen. | |
Ireyon | maandag 26 september 2011 @ 08:14 |
Welke tijdstippen ![]() Dacht dat die ÖBB-stam nog altijd trein 9252 (v. Asd 15:53) reed, maar dat faalde vorige week 2x jammerlijk.. ![]() | |
greavy | maandag 26 september 2011 @ 08:15 |
Rijdt in de omloop van de OBB-rijtuigen | |
Ireyon | maandag 26 september 2011 @ 09:52 |
Hmm ja dat wordt dus weer gokken aangezien die omloop zo willekeurig als de pest is.. | |
dennistd | maandag 26 september 2011 @ 10:27 |
Ik lees net op somda dat het een andere omloop is, aangezien ze altijd in België moeten overnachten. | |
#ANONIEM | maandag 26 september 2011 @ 11:49 |
over ander materieel gesproken, een virm als ic naar enschede ![]() | |
Peterselieman | maandag 26 september 2011 @ 11:50 |
Wen er maar aan. Vanaf 3 oktober zie je ze vaker ![]() | |
#ANONIEM | maandag 26 september 2011 @ 11:51 |
hoezo? | |
Peterselieman | maandag 26 september 2011 @ 11:55 |
Er komt een omloop te rijden die geloof ik gepland staat met 12 bakken VIRM. Dit omdat er een voortrein Leeuwarden - Rotterdam verdwijnt. Op datzelfde tijdstip rijden er ook 12 bakken VIRM tussen Leeuwarden/Groningen en Schiphol. | |
#ANONIEM | maandag 26 september 2011 @ 12:00 |
oke grappig. Keer wat anders. Vooral in de ochtendspits is het hard nodig ![]() | |
#ANONIEM | maandag 26 september 2011 @ 12:01 |
![]() Ik ben vorige maand vanuit Den Helder naar Enschede verkast, en was blij dat eindelijk echte treinen kon nemen ![]() Volgen die evil schommelboten me dus hiernaartoe ![]() ![]() ICM(m) ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2011 12:03:18 ] | |
#ANONIEM | maandag 26 september 2011 @ 12:05 |
haha ![]() | |
Peterselieman | maandag 26 september 2011 @ 12:11 |
Hier kun je lezen welke treinen het betreft: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2011-7/mat.txt Tijden moet je er zelf bij zoeken | |
Yreal | maandag 26 september 2011 @ 12:20 |
Treintjes kijken vanaf de motor is leuker dan motoren kijken vanaf de trein =] virms inhalen door de binnenbocht is tof ! | |
Dobbeldoos | maandag 26 september 2011 @ 12:47 |
Kan iemand de snelste route geven van Oostende naar Groningen, en hoe ik de prijs per ticket/groep (in Belgie) kan berekenen? | |
Dr_Flash | maandag 26 september 2011 @ 13:01 |
De snelste route is 14:14 Oostende V 14:27 x 14:35 Brugge 15:34 x 15:50 Brussel-Zuid 17:01 x 17:20 Rotterdam Centraal 18:17 x 18:38 Amersfoort 20:14 Groningen 6:00 uur precies. Wel met Thalys tussen Brussel en Rotterdam, dus duurder. Prijsinfo aan het loket, dat is internationaal vrijwel niet te vinden op internet. | |
Mr.Jorn. | maandag 26 september 2011 @ 13:38 |
Mag je in Belgie met een Go-Pass kaartje vanaf Oostende, via Antwerpen en daar uitstappen, de dag spenderen en 's avonds verder reizen naar Essen? Want in principe ligt Antwerpen op de route. | |
Duvel | maandag 26 september 2011 @ 13:40 |
Voor zover ik weet zijn dat twee reizen. | |
Peterselieman | maandag 26 september 2011 @ 13:47 |
Klopt. In België mag je de reis niet onderbreken | |
Peterselieman | maandag 26 september 2011 @ 13:58 |
De spoorbrug bij Akkrum was vandaag weer eens stuk. Het mechanisme van de brug functioneerde perfect, maar een defecte camera zorgde er voor dat de brug niet meer gesloten kon worden ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 september 2011 @ 14:05 |
Ja, mag. Moet je alleen wel 2 regels invullen ![]() | |
DenS | maandag 26 september 2011 @ 14:38 |
Komt eraan zo. Nu onderweg naar huis. | |
Hugo__Boss | maandag 26 september 2011 @ 14:54 |
Niemand die ziet dat je bent uitgestapt toch? Je moet daar toch overstappen.. | |
#ANONIEM | maandag 26 september 2011 @ 15:04 |
Wordt de stoptrein Amsterdam - Haarlem - Uitgeest vanaf de dienstregeling 2012 eigenlijk met sprintermaterieel gereden? Te denken aan een SLT bijvoorbeeld? Nu rijdt er nog gewoon DD-AR namelijk. Want hier: http://www.treinreiziger.(...)/dienstregeling_2012 of hier: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Dienstregeling_2012 wordt de stoptrein opeens als 'sprinter' vermeld... En klopt het dan ook dat de Intercity tussen Amsterdam en Zandvoort ook door een sprinter wordt vervangen? [ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2011 15:06:29 ] | |
Dr_Flash | maandag 26 september 2011 @ 15:07 |
Ze hebben daar conducteurs die WEL hun treinnummer in hun tang zetten. En die WEL iedere hooguit 50 km controleren. En die WEL op die nummertjes letten. Hell, ze hebben zelfs een PET op daar ![]() | |
dennistd | maandag 26 september 2011 @ 15:30 |
Zo, mijn filmpje van afgelopen weekend is klaar: | |
greavy | maandag 26 september 2011 @ 16:21 |
Omloop OBB-rtgn is: Normaal: 9216-9221-9252-9257 Onderhoudsslag: 9228-9233 De Belgische I6/I10 (OBB=ook I6/I10 ofzo) rijden inderdaad een andere omloop, die in Brussel begint EN eindigt. | |
DutchErrorist | maandag 26 september 2011 @ 17:41 |
Ik zat vanochtend in zo'n heul ollerwetse trein met bruine stoffe bekleding (Zwolle - Arnhem en verder) ![]() Zitten er eigenlijk machinisten in dit topic? | |
#ANONIEM | maandag 26 september 2011 @ 18:20 |
weer het oude treingevoel...een plan v naar zwolle (vanaf deventer) | |
Crientj | maandag 26 september 2011 @ 18:21 |
Godverdomme, weer een springer bij Bilthoven. | |
ziggyziggyziggy | maandag 26 september 2011 @ 18:31 |
Nope. | |
Surveillance-Fiets | maandag 26 september 2011 @ 18:41 |
Het was weer prijzenknallers bij de NS ja. ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 26 september 2011 @ 18:56 |
Die springer zorgt voor verwarring op station Deventer:![]() Rijdt de intercity van 18:49 nou wel of niet ![]() ![]() wel dus, maar waarschijnlijk vervangend materieel v.a. Amersfoort | |
#ANONIEM | maandag 26 september 2011 @ 18:58 |
haha. Dan heb ik je net gemist. Ik zag de ondertitel een half uurtje geleden erop staan ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 september 2011 @ 19:11 |
Zwaai de volgende keer ff, leukerd ![]() | |
Peter | maandag 26 september 2011 @ 19:15 |
Staat er al een verrekijker / telescoop voor je raam? ![]() | |
Crientj | maandag 26 september 2011 @ 19:18 |
Hop. 2 uur en 10 min ![]() Nou ja, leuk is anders. Maar damn.. Ik liep net langs bhv en t ziet er nu echt heel misselijk makend uit. Niet zoals die keer met die schootmobiel.. Zeg maar, wie bhv kent; vanaf de kaartautomaat tot de deur v/d kiosk op spoor 1 hingen er doeken. Ben zelfs nog staande gehouden door een brandweerman omdat ik via de parkeerplaats naar de fietsenstalling wilde lopen & ik moest omlopen. Trein zag er ook leuk uit, not.. Stond nog stil tussen bhv en overweg Leyenseweg, ook met een doek ervoor. Heb medelijden met de mensen die er nu nog inzitten.. | |
Sandrvich | maandag 26 september 2011 @ 19:19 |
Die Benelux met Belgische rijtuigen heeft -naar het schijnt- ook NMBS couchettes mee. ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 26 september 2011 @ 19:25 |
Dat maakt het natuurlijk wel makkelijker om te zien naar welk raam ik moet zwaaien ![]() | |
Duvel | maandag 26 september 2011 @ 19:29 |
Getver... ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 september 2011 @ 19:40 |
Niet nodig. Kan de bordjes hier lezen, de omroep verstaan ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 september 2011 @ 20:09 |
Bah joh ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 26 september 2011 @ 20:26 |
Vage handel, ik moet morgen van bestwig naar vlaardingen. Tot aan de grens is een NRW dagticket het goedkoopst zonder twijfel, maar daarna: Enschede vlaardingrn is 1,90 duurder dan venlo vlaardingen... Maar een toeslagticket is, 2,60 dus maakt over venlo rijden weer duurder... Dillema :p Rijd er internetmaterieel naar rotterdam vanaf enschede? | |
Duvel | maandag 26 september 2011 @ 20:28 |
Met een beetje mazzel heb je ICMm. Grotere kans op Venlo - Rotterdam volgens mij. | |
greavy | maandag 26 september 2011 @ 20:29 |
Ja, normaal is het (bijna) altijd ICMm, met WiFi dus. Vanaf Venlo ri Rotterdam rijdt er gemengd. Daar rijdt ICRm, ICMm en VIRM | |
b2py | maandag 26 september 2011 @ 20:29 |
denk eerder in de 1700/1600/500 dan in de 1900 hoor ![]() | |
greavy | maandag 26 september 2011 @ 20:29 |
Vanaf Venlo is de kans 30 tot 40%. Vanaf Enschede is de kans ruim 95%. | |
b2py | maandag 26 september 2011 @ 20:30 |
En weer eens een stroomstoring, nu rond Weesp. Was dat niet ook al 'laatst'? | |
Darkwing_Duck | maandag 26 september 2011 @ 20:33 |
Zijn alle ICMm's al omgebouwd? | |
greavy | maandag 26 september 2011 @ 20:34 |
Alle ICMm's die rijden hebben allen WiFi. Let wel; WiFi werkt NIET als je een statische foto van een VIRM in landschap op de OBIS schermen ziet. Als de schermen uit staan, kan WiFi nog wel werken. | |
Darkwing_Duck | maandag 26 september 2011 @ 21:02 |
Nog meer voors en tegens om voor danwel tegen venlo/ enschede te kiezen? | |
b2py | maandag 26 september 2011 @ 21:07 |
Venlo is 1:53 en Enschede is 2:28.. | |
b2py | maandag 26 september 2011 @ 21:08 |
Doen ze wel goed trouwens, nu al extra melding op de NS site over Weeps | |
Darkwing_Duck | maandag 26 september 2011 @ 21:11 |
Ja maar venlo is gekut met een extra kaartje en , zoals vorige keer, achterste treinstellen die zonder aankondiging toch maar het depot inrijden :/ | |
Sandrvich | maandag 26 september 2011 @ 21:12 |
Handig om te weten! Ik begon laatst al te denken dat het aan mijn ipod lag... | |
b2py | maandag 26 september 2011 @ 21:13 |
Als je dat half uurtje niet erg vindt, zou ik Enschede kiezen | |
greavy | maandag 26 september 2011 @ 21:31 |
Prorail heeft geld teveel.... Ze zijn al een aantal dagen onderhoud aan het uitvoeren aan de sporen op het industrieterrein De Lindt in Zwijndrecht. Echter, een goederentrein komt er al sinds februari niet meer... En zal ook niet snel meer terug komen. Beetje zinloos, niet? Een bedrijf uit Keulen (KölnGleis) is vandaag aanwezig met een ballastprofileermachine om het nieuwe ballast te stoppen ofzoiets Ook overwegen worden vernieuwd: Fred Prinsen is echter de hoofdaannemer: Het derde spoor (links) is weggehaald: Althans, de wissels zijn al weg, en op een deel de bielzen en rails. Er ligt echter nog wel wat, maar is verreweg van aangesloten. Eventjes meten! En iets wegslijpen aan de zijkant: Maar dan beginnen ze toch aan het laatste stuk: Terwijl de mensen van Fred Prinsen al weg waren, moest deze machine nog terug rijden naar de plaats waar aan de vrachtwagen gekoppeld kon worden. En er moest een wissel gekrukt worden, waar hun niet het juiste materiaal voor hadden. Een paar harde trappen, duwen e.d. hielp niet, en werd er iets alternatiefs gezocht... Nu weer verder onderweg. Hier waren de werkzaamheden al afgerond Deze overweg was net afgerond Langs het oude kantoor van Van Leeuwen Buizen Toen was de bestemming bereikt, en word de machine voor transport over de weg voorbereid. Inmiddels zijn de autobanden al op de weg gezet, en worden er nog wat dingetjes vast gezet. Hierna komt de vrachtwagen aan, om aan de voorkant aan te koppelen: De lucht wordt opgepompt, zodat het geheel recht komt te staan: En toen was het geheel transportklaar, en ging het uiteindelijk vertrekken: [ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 26-09-2011 21:47:07 ] | |
mschol | maandag 26 september 2011 @ 21:35 |
wat weet jij dat zij niet weten dan? ![]() ![]() | |
greavy | maandag 26 september 2011 @ 21:39 |
Vandaag nog geïnformeerd bij Van Leeuwen Buizen (ken degene die daar afdelingschef is bij de logistieke afdelingen). Van Leeuwen Buizen neemt voorlopig geen goederenvervoer per spoor terug. En er is geen andere aansluiting meer. Tenzij ze nog meer gaan omgooien.. | |
Surveillance-Fiets | maandag 26 september 2011 @ 21:42 |
ach, was al gepland, is al betaald jwtz | |
Peterselieman | maandag 26 september 2011 @ 21:43 |
ga die foto's een fixen ![]() Het gebeurt wel vaker dat er aan niet gebruikte sporen toch onderhoud plaatsvindt. Dit is al ingepland en zomaar meer ongedaan worden gemaakt. | |
greavy | maandag 26 september 2011 @ 21:43 |
Dat zal het wel zijn ![]() | |
greavy | maandag 26 september 2011 @ 21:44 |
? | |
Peterselieman | maandag 26 september 2011 @ 21:45 |
er zijn er drie die niet werken ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 26 september 2011 @ 21:46 |
Ach lache toch, beter dan dat het verpauperd. | |
greavy | maandag 26 september 2011 @ 21:47 |
Gefixt, zag het ook net | |
greavy | maandag 26 september 2011 @ 21:48 |
Dat wel. En heb ik weer eens een paar (unieke) foto's erbij. ![]() | |
James1988 | maandag 26 september 2011 @ 21:48 |
Bij het spoor geldt: als er van infrastructuur iets rigoreus wordt opgeknapt, gaat het binnen een jaar tegen de vlakte. | |
ZwartmetSuiker | maandag 26 september 2011 @ 21:49 |
Hoe dat zo? | |
Peter | maandag 26 september 2011 @ 21:50 |
"Het spoor is in goede conditie, prima onderhouden en toch gebruikt niemand het.. Dan kunnen we het dus slopen want we hebben er alles aan gedaan en toch is het ongebruikt.." ? | |
James1988 | maandag 26 september 2011 @ 21:53 |
Geen idee, maar zowel in Nederland als België is dat vaker dan eens zo gebleken. ![]() | |
Peterselieman | maandag 26 september 2011 @ 21:55 |
mooie serie trouwens | |
Peterselieman | maandag 26 september 2011 @ 21:57 |
hier nog niet voorbij gekomen: het DDM-1 met een 1700-loc is nu officieel toegelaten | |
greavy | maandag 26 september 2011 @ 23:38 |
Geinig toeter"concert" | |
mschol | dinsdag 27 september 2011 @ 00:07 |
lol.. | |
#ANONIEM | dinsdag 27 september 2011 @ 00:24 |
de ic van 00.19 van deventer naar enschede stopt op alle tussengelegen stations..maar waarom? | |
James1988 | dinsdag 27 september 2011 @ 07:49 |
Ter vervanging van een uitgevallen stoptrein? | |
James1988 | dinsdag 27 september 2011 @ 08:47 |
Defecte Fyra op de HSL, dus klassiek van Breda naar Rotterdam. Wel vervelend dat de trein steeds tot bijna-stilstand komt nog voor hij bij Dordrecht is ![]() | |
Frozen-assassin | dinsdag 27 september 2011 @ 08:52 |
Waarom valt die Fyra zo vaak uit, het lijkt erop dat het slecht gebouwd is? | |
James1988 | dinsdag 27 september 2011 @ 09:14 |
De Fyra die er nu rijdt is nog niet eens de 'echte' Fyra, maar zijn gehuurde intercityrijtuigen (ICRm) met een Bombardier-locomotief (type Traxx 2 MS) ervoor. De 'echte Fyra' zijn de V250-treinstellen zoals ze gebouwd worden door het Italiaanse Anfaaldo AnsaldoBreda, waar ook een hoop controverse rond is. De eerste V250 werd in juli 2009 naar ons land gebracht (besteld in 2004!) en was nog niet voorzien van een interieur. Dit treinstel is uitgebreid getest, en is pasgeleden terug gegaan naar Italië voor afbouw. Ondertussen zijn er wat meer stellen geleverd, een stuk of 6 in totaal. Deze stellen staan allemaal geparkeerd op de Dijksgracht bij Amsterdam. Typetoelating voor die dingen is nog steeds niet rond (meer dan 2 jaar na aflevering eerste stel) en de toekomst van AnsaldoBreda zelf is ook hoogst onzeker. Ze falen niet alleen voor NS, maar ook bij een grotere order van de Deense spoorwegen (DSB) hebben ze enorm gefaald. De DSB-stellen (IC4) zijn vierdelige dieseltreinstellen bedoeld voor het intercityverkeer in Denemarken, en ze zijn besteld in 2000. Er zijn 83 stellen besteld, aanvankelijk zouden die in 2003 geleverd moeten worden. Dat werd later 2006. Het is nu 2011 en de Denen hebben de helft, maar slechts een paar stellen zijn inzetbaar. Per IC4-stel worden er nog zo'n 1500 tot 2000 fouten geconstateerd, en de treinstellen kunnen alleen gekoppeld rijden als ze niet verkeerdom gekoppeld worden. De elektrische bedrading schijnt een zooitje te zijn, en ze hebben gemiddeld iedere 2000 km een beurt nodig, 10x zo vaak als andere stellen in Denemarken. Niet zo gek dat DSB inmiddels aan het onderzoeken is hoe ze onder het contract uit kunnen... | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 september 2011 @ 09:35 |
Ik lees dat AnsaldoBreda Parijse Metrostellen gaat reviseren. Zouden ze niet eerst even de HSL stellen aan Nederland en denemarken afmaken? | |
James1988 | dinsdag 27 september 2011 @ 09:41 |
Tsja, dat zijn weer verschillende afdelingen binnen het bedrijf. Trams en metro's doen ze vooralsnog wat beter dan treinen. ![]() | |
Q. | dinsdag 27 september 2011 @ 10:24 |
Was die troep niet bijna failliet? | |
James1988 | dinsdag 27 september 2011 @ 10:31 |
Dat gaat niet gebeuren. Finmeccanica (de eigenaar van AnsaldoBreda en Ansaldo STS) heeft onlangs aangekondigd zich te heroriënteren op haar activiteiten, en er gaan geruchten over een mogelijke verkoop van beide bedrijven aan Alstom. De Italiaanse overheid is inmiddels aan het onderzoeken of zij een groot aandeel kunnen krijgen, om zo te voorkomen dat het bedrijf in buitenlandse handen valt. | |
Frozen-assassin | dinsdag 27 september 2011 @ 11:09 |
Ah ja, had ik kunnen weten. Zie wel eens die V250-treinen staan daar, ziet op het oog mooi uit. Jammer dat de leverancier er lang over doet.. | |
Kentekenplaat | dinsdag 27 september 2011 @ 11:27 |
Als ik jou was zou ik een bezoekje aan de opticiën overwegen. | |
James1988 | dinsdag 27 september 2011 @ 11:30 |
Over smaakt valt niet te twisten. Ik vind de treinen in het echt mooier dan op foto's. | |
greavy | dinsdag 27 september 2011 @ 11:43 |
Maar alsnog is één ding een feit: Lelijker kàn bijna niet. | |
James1988 | dinsdag 27 september 2011 @ 11:45 |
Natuurlijk wel. | |
Yreal | dinsdag 27 september 2011 @ 11:46 |
Wacht maar tot je hem van dichtbij ziet ![]() of van binnen ![]() ![]() ![]() of de cabine ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 27 september 2011 @ 11:50 |
Verklaar u nader? Niet dat ik een V250-liefhebber ben (integendeel) ofzo. | |
greavy | dinsdag 27 september 2011 @ 12:01 |
Is een gegeven feit ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 27 september 2011 @ 12:06 |
Gaat lekker daar dan met die treinstellen, poeh... | |
Yreal | dinsdag 27 september 2011 @ 12:07 |
Dat hoe dichter bij je komt , hoe lelijker die neus word, Dat het interieur eruit ziet als SLT Dat de cabine net zo modern is als een oostbloktrein van 1976 ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 27 september 2011 @ 12:08 |
Serieus? Wat ik had begrepen is dat de cabine nog een prototype was... | |
mschol | dinsdag 27 september 2011 @ 12:10 |
moet hij er mooi uitzien dan? functioneel lijkt me belangrijker
| |
James1988 | dinsdag 27 september 2011 @ 12:39 |
Nja... - Geen fietsen - Geen restauratierijtuig (ipv daarvan: cateringtrolley) - Geen wifi - Geen HC-hok Een ICMm verslaat een V250 op 3 van de 4 punten. ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 27 september 2011 @ 12:40 |
Geen WiFi? Goedkoop ![]() | |
Yreal | dinsdag 27 september 2011 @ 12:45 |
mag het hopen. De Randstadrails zijn 10x moderner ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 27 september 2011 @ 12:46 |
Daar hebben ze ook echt de knaken voor momenteel... ![]() | |
James1988 | dinsdag 27 september 2011 @ 12:48 |
Tsja.... het staat er echt. De Italiaanse overheid zou ¤ 4 miljard willen reserveren. | |
Yreal | dinsdag 27 september 2011 @ 12:49 |
geld moet rollen ![]() | |
greavy | dinsdag 27 september 2011 @ 15:05 |
NSR-machinisten kregen dit in hun postvakjes...![]() | |
Yreal | dinsdag 27 september 2011 @ 15:16 |
Logisch toch? | |
#ANONIEM | dinsdag 27 september 2011 @ 16:12 |
Echt weer Nederland zeikland hoor. ![]() Voor de deur waar ik woon toeteren de metrobestuurders soms ook kort naar elkaar, maar daar ga ik ook niet over zeuren. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 27 september 2011 @ 16:46 |
Onnodig gebruik is inderdaad storend, ze zwaaien maar mooi naar elkaar. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 september 2011 @ 16:54 |
Wat is eigenlijk op dit moment de schrootlijn? | |
dennistd | dinsdag 27 september 2011 @ 17:21 |
Mja, echt schroot is er niet... Zwolle-Emmen misschien (met alleen Plan V's). Maar dat is niet echt afwisselend.. | |
Ireyon | dinsdag 27 september 2011 @ 17:24 |
Op lijnen waar DD-AR rijdt, rijdt schroot ![]() | |
greavy | dinsdag 27 september 2011 @ 17:38 |
DD-AR is het beste materieel - op Plan V na - wat er nog rond rijdt. | |
Ireyon | dinsdag 27 september 2011 @ 17:43 |
Kutter dan DD-AR kan bijna niet.. gegeven feit. | |
greavy | dinsdag 27 september 2011 @ 17:45 |
FYP Bij DDAR moet je niet op de "planken" banken gaan zitten, maar op de banken met tenminste een "kussen", | |
Yreal | dinsdag 27 september 2011 @ 17:51 |
Zit weer eens in de trein ![]() | |
Frozen-assassin | dinsdag 27 september 2011 @ 17:57 |
DD-AR is inderdaad rijp voor de sloop net als al die Plan V's bij Zwolle - Emmen..
| |
Peterselieman | dinsdag 27 september 2011 @ 17:57 |
mja, de metrostellen voor Kopenhagen werden geloof ik tien jaar te laat afgeleverd. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 27 september 2011 @ 17:59 |
Waarom is DD-AR beter dan VIRM? Behalve dan die deuren die je slaan bij het optrekken en afremmen. | |
Peterselieman | dinsdag 27 september 2011 @ 18:01 |
Zo, eindelijk het HSL-spoor Rotterdam - Breda uit kunnen proberen. Gaat lekker snel, al takt het spul imo wel erg vroeg weer aan op het normale net. Vijf kilometer vanaf Prinsenbeek is imo wel erg snel ... Daarna vanaf Breda tot Zwolle in de 3600 gezeten. Wat een pokke-eind is dat. Vooral als je in Vught rechts ingehaald wordt door de IC naar Schiphol en deze in Den Bosch uiteraard net wegrijdt wanneer de 3600 binnenkomt. Jammer van die achterlichtaansluiting, want anders was het een mooie snelle verbinding richting Noorden geweest. | |
#ANONIEM | dinsdag 27 september 2011 @ 18:05 |
Ooh valt mee ja ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 27 september 2011 @ 18:08 |
geen doedelzakgeluid, al zal dit bij het VIRM ook steeds minder worden vanwege het vervangen van de tractieinstallatie bij een groot deel van de stellen. | |
Ireyon | dinsdag 27 september 2011 @ 18:17 |
Dat is sowieso nooit een haalbare overstap hoor.. Tenzij de 3600 te vroeg is, je helemaal achterin zit en de 3500 vertraging heeft.. | |
James1988 | dinsdag 27 september 2011 @ 18:21 |
Ik heb de overstap 3600 - 3500 1x gehaald, in een jaar tijd dat ik op het traject Breda - Utrecht (v.v.) reisde. Die ene keer was het wel een lekker snelle reis ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 27 september 2011 @ 18:23 |
ik weet dat ie niet haalbaar is, al had ik het liever anders gezien ... | |
Duvel | dinsdag 27 september 2011 @ 18:54 |
Vanmiddag even wezen kijken op Rotterdam Centraal, en het schiet leuk op!![]() ICMm als intercity naar Venlo. Belachelijk! Terug naar de Noordoost met dat materieel! ![]() De Traxxxen verbleken snel onder de felle Nederlandse zon. Hier zo'n bleekscheet voor een Fyra naar Amsterdam. ![]() The odd one out. [ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 27-09-2011 19:02:03 ] | |
Peterselieman | dinsdag 27 september 2011 @ 18:56 |
Geinig, ik was anderhalf uur voor jou in Rotterdam en heb die grijze FYRA-loc nog in Breda zien staan ![]() | |
Duvel | dinsdag 27 september 2011 @ 18:59 |
Ik was anderhalf uur na jou in Rotterdam, en toen was ie daar! Geinig! Het gaat wel hard trouwens, met die kap. De rest moet ik nog zien. | |
Peterselieman | dinsdag 27 september 2011 @ 19:06 |
absoluut gaat het hard. Het is een gigantisch project, zoals er wel meer zijn trouwens. Ik noem de spoortunnel in Delft en het nieuwe station in Arnhem. Over Arnhem gesproken: de treinen mogen dan wel weer normaal rijden, het station is nog verre van af. Zo is de aankleding van de tunnel nog niet klaar en zijn de perronopgangen bij de eerste twee perrons nog niet afgewerkt. | |
Duvel | dinsdag 27 september 2011 @ 19:10 |
Klopt, Arnhem moet nog verder worden afgewerkt, en het is wachten op de bouw van de "OV-terminal". Als die aanbesteding een keer wil lukken, heb je dus nog een keer zoveel jaar bouwput daar. Maar de spoorcapaciteit is enorm toegenomen in Arnhem, niet in het minst door die dive-under. En vergeet Utrecht niet: daar zijn ze nu in de hal bezig, wordt ook enorm. | |
Peterselieman | dinsdag 27 september 2011 @ 19:14 |
klopt, maar Utrecht is op dit moment nog een echte bouwput waarin de overlast de komende periode alleen maar toe in plaats van af zal gaan nemen. Ben overigens vandaag niet in Utrecht geweest. Deed een rondje Groningen - Zwolle - Amersfoort - Amsterdam - Haarlem - Leiden - Den Haag HS - Rotterdam - Breda - Tilburg - Den Bosch - Nijmegen - Arnhem - Zwolle - Groningen | |
Duvel | dinsdag 27 september 2011 @ 19:14 |
Ik heb d'r geen zin in. Gouda is ook al zo'n teringbende. | |
Peterselieman | dinsdag 27 september 2011 @ 19:16 |
Daar zijn ze toch met de spoortunnel bezig zag ik enkele weken geleden? | |
Duvel | dinsdag 27 september 2011 @ 19:17 |
Dit jaar liften, volgend jaar roltrappen. Bende, zooi, afzien. En een nieuw Huis van de Stad, en de weg langs het station compleet in verbouwing. Overal één grote bouwput. | |
Peterselieman | dinsdag 27 september 2011 @ 19:18 |
Lekker ![]() | |
greavy | dinsdag 27 september 2011 @ 19:34 |
Ik heb die Belgische I6/I10 stam ook gezien vandaag (en op de foto). Wat een bonte samenstelling. 5 Rijtuigen, zaten hooguit 2 rijtuigen zelfde type in ![]() | |
James1988 | dinsdag 27 september 2011 @ 19:35 |
Nog een paar jaar doorbijten en dan kan het er weer decennia tegenaan ![]() | |
KapiteinT | dinsdag 27 september 2011 @ 20:09 |
Vandaag zag ik het koninklijke rijtuig langs Hoofddorp scheuren. Hij reed alleen met een 1700/1800 loc richting Leiden. Was iets na 4 uur. Iemand enig idee wat hij daar deed? | |
Peterselieman | dinsdag 27 september 2011 @ 20:11 |
lijkt mij een conditierit te zijn geweest | |
greavy | dinsdag 27 september 2011 @ 20:11 |
Hij reed een conditierit. Was een 1700 loc. | |
greavy | dinsdag 27 september 2011 @ 20:12 |
Zoals al eerder hier geopperd, is het scherp stellen van mijn camera niet altijd goed (voornamelijk wat verder weg). Zie ook Probleem met scherp stellen Ik zit nu te denken, kan ik beter nieuw objectief aanschaffen, of valt dit anders op te lossen (dat liever ![]() | |
KapiteinT | dinsdag 27 september 2011 @ 20:19 |
Aah niks bijzonders dus. Was zo verbaasd dat ik bijna tegen een scooter aan fietste. ![]() | |
greavy | dinsdag 27 september 2011 @ 20:22 |
Dat rijtuig is wel bijzonder heur ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 27 september 2011 @ 20:29 |
mja, beetje minimalistisch ingericht ... | |
KapiteinT | dinsdag 27 september 2011 @ 21:08 |
Op de site van Locov staat de detailuitwerking van de dienstregeling 2012. Ik heb weer even wat te lezen. ![]() Beetje jammer dat de nieuwe spitstreinen tussen Hoofddorp en Leiden maar uit 3 ritten per spits per richting bestaat. ![]() [ Bericht 24% gewijzigd door KapiteinT op 27-09-2011 21:17:37 ] | |
Ireyon | dinsdag 27 september 2011 @ 21:21 |
Lekker boeiend, 't is pas echt schandalig dat ze ongestraft de IC Amsterdam - Vlissingen zo mogen verneuken om iedereen dat Fyragezwel in te jagen. | |
James1988 | dinsdag 27 september 2011 @ 21:27 |
Rotterdam Blaak wordt ook een intercitystation toch? ![]() Oh, alleen voor de 2100 (Vlissingen - Roosendaal - Amsterdam). De 1900 (Venlo - Den Haag) blijft dat station voorbijrazen. Ofwel: de 2100 wordt gedegradeerd tot sneltrein. Hopelijk krijgt Maatschappij voor Beter OV wat voor elkaar met hun klacht bij de NMa. | |
Peterselieman | dinsdag 27 september 2011 @ 21:30 |
voor wat het woord Intercity helaas nog waard is ![]() Hiermee doe je een echte IC zoals Groningen - Assen - Zwolle - Amersfoort - Utrecht - Gouda - Den Haag Centraal tekort | |
greavy | dinsdag 27 september 2011 @ 21:31 |
1900 blijft gewoon de extra stops voor de 2100 voorbij razen. | |
James1988 | dinsdag 27 september 2011 @ 21:31 |
Ofwel, alles om de reiziger de Fyra in te jagen. Óf je reist snel en betaalt bij. Óf je reist snel en je stapt over. Óf je reist langzamer. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 27 september 2011 @ 21:33 |
Tsja, IC's worden zo halve stoptreinen ![]() | |
James1988 | dinsdag 27 september 2011 @ 21:34 |
Stoptreinen heten tegenwoordig sprinter, sneltreinen heten in het vervolg intercity. Simpel, toch?![]() | |
Ireyon | dinsdag 27 september 2011 @ 21:36 |
Slaat nergens op natuurlijk. Juist voor reizigers tussen Rotterdam en Breda is Fyra wél een alternatief, de stop een Blaak kan er voor die trein makkelijk bij.. Maar nee hoor, lekker Zeeuwen en West-Brabanders pesten ![]() | |
Duvel | dinsdag 27 september 2011 @ 21:40 |
De Fyra is door de prijsstelling nooit een serieus alternatief. | |
greavy | dinsdag 27 september 2011 @ 21:44 |
Met de huidige tarieven is het nog enigzins reëel. | |
Ofyles2 | dinsdag 27 september 2011 @ 21:44 |
Ik vraag me af of een InterCity in Zeeland nuttig is. Ik neig naar twee stoptreinen per uur op Roosendaal-Vlissingen. Wat betreft Rotterdam-Roosendaal: ik vrees dat NS die verbinding compleet opgeeft, tot groot genoegen van Veolia (Brabantliner Rotterdam-Bergen op Zoom). Net zoals op het treintraject Amsterdam-Purmerend. Groot verschil is dat Purmerenders vanuit elke wijk rechtstreeks naar Amsterdam kunnen reizen en niet elke West-Brabander met het OV snel naar Rotterdam kan... | |
greavy | dinsdag 27 september 2011 @ 21:44 |
Niet nuttig,.. Stoptreinen kan daarzo wel. |