Toch is het waar. Geen idee hoe het komt, maar sommige OV Chipkaart lezers (die van NS en GVB) reageren ook op mijn Servexpas. Als ik die er voor houd krijg ik de mededeling dat ik niet in kan checken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies, zo is het. Hoewel ik dat verhaal over andere pasjes ZO vaak hoorOok van buschauffeurs en alles
Na ja, dan noem je ook wat idd
Klopt, kan ook alleen maar op die chip reageren, mijn entree/registratiepas bij het werk reageert ook met die paaltjes.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:07 schreef Dr_Flash het volgende:
dat zal dan ook een RFID chip zijn. Maar al die bankpasjes daar reageert ie echt niet op hoor
Mijn collegekaart (Universiteit Twente) zorgde ook altijd voor een valse herkenning. Zit inderdaad een rfid-chip op om gebouwen in te komen en voor de universiteits-bieb etc.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:04 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Toch is het waar. Geen idee hoe het komt, maar sommige OV Chipkaart lezers (die van NS en GVB) reageren ook op mijn Servexpas. Als ik die er voor houd krijg ik de mededeling dat ik niet in kan checken.
Dacht het wel jaquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Thx man!
Gaat dat dan ook automatisch in de volgende OPS mee eigenlijk?
Dat is nou ook niet echt een klein omritje ofzo om iemand op te pikken.. Als je allebij op hetzelfde moment in de trein stap ben je er net zo snel..quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:56 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Jij reist nog een om voor wat vrienden ofzo? Gisteren nog een topic van iemand die Deventer - Amersfoort via Zwolle wilde doen omdat daar d'r vriendin opstapte.. Ruim 100 posts vol moeilijk gedoe omdat die kaart zoiets dus onmogelijk maakt.
Linkje ?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 20:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is nou ook niet echt een klein omritje ofzo om iemand op te pikken.. Als je allebij op hetzelfde moment in de trein stap ben je er net zo snel..
Ja dat dus, sorry, ben een beetje moe.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Deventer 10:14 - Amersfoort 10:52
Zwolle 10:16 - Amersfoort 10:52
Ik denk dat 'ie dat bedoeltDat is ongeveer hetzelfde
Kankerquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Maar je hebt blijkbaar toch niet het hele verhaal gevolgd. Het ging namelijk om een meereis-kaartje zodat 1 van de twee gratis kon reizen, de andere betaalt nu alleen een klein beetje extra om via Zwolle te reizen, dus totaal goedkoper uit samen!
Maar goed, zullen we het nu weer over wat leukers gaan hebben?
Nou kreeg ik gister geen korting doordeweeks met de bus. Is dat een fout met dat weekendabon korting product ofzo?quote:Studenten Weekendabon Vrij reizen, Studenten OV-chipkaart
Tweede klasse
Ingangsdatum:01-09-2011
Studenten Weekendabon korting, Studenten OV-chipkaart
Tweede klasse
Ingangsdatum:01-09-2011
Ik heb vandaag (weekend) wel gratis gereisd :-)quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
kijk eens naar de ingangsdatum en dan naar de datum van vandaag?
Je snapt toch wel dat je bent gematst door de conductrice?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:12 schreef placeholder het volgende:
[..]
Ik heb vandaag (weekend) wel gratis gereisd :-)
Of de conductrice deed niet moeilijk. Ik had iig niet ingechecked bij de NS-paal omdat ik gratis kon reizen met mn OV.
Nee. Want je kon weer gratis reizen vanaf 16 augustus toch?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat je bent gematst door de conductrice?
Dat laatste dus. Als je met een studie begint dan is het vanaf 1 september gratis reizen, geen dag eerder.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:16 schreef placeholder het volgende:
[..]
Nee. Want je kon weer gratis reizen vanaf 16 augustus toch?
Of geldt dat alleen voor mensen die al een OV hadden?
Ok. Mazzel gehad dus. Thanks for the info!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat laatste dus. Als je met een studie begint dan is het vanaf 1 september gratis reizen, geen dag eerder.
Gast... lever je OV in en ga niet studeren. Als je niet snapt wat "geldig vanaf 1-9" betekent..quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:16 schreef placeholder het volgende:
[..]
Nee. Want je kon weer gratis reizen vanaf 16 augustus toch?
Of geldt dat alleen voor mensen die al een OV hadden?
Is goed. Ik ga me meteen uitschrijven! Ik stop ook wel meteen met leven anders. Heeft toch geen zin meer.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gast... lever je OV in en ga niet studeren. Als je niet snapt wat "geldig vanaf 1-9" betekent..
Rustig joh. Je weet toch waarom hij nog naar school moet?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:30 schreef Ireyon het volgende:
Holy fuck![]()
En dat krijgt stufi / heeft stemrecht / mag zelfstandig de straat op
Moet? Leerplicht gaat maar tot 16 hoor. Dit soort volk staat het gewoon vrij om ons geld te kostenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Rustig joh. Je weet toch waarom hij nog naar school moet?
Als je er voor kiest dan ben je min of meer weer leerplichtig jaquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moet? Leerplicht gaat maar tot 16 hoor. Dit soort volk staat het gewoon vrij om ons geld te kosten
SNCF is kut, maar hun audiovisuele identiteit is wel geniaal.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Enige leuke aan Thalys / SNCF is
Verder vind ik geheel Frankrijk maar niks, maar dat is persoonlijk denk ik.
Meen je nou serieus dat je in Frankrijk geen treinen in mooie landschappen hebt?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 23:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Haha tja ZO kan je het ook bekijken ja.
Maar ik ga dan toch liever wat treintjes in een fraai landschap klikken
Ik geloof dat je bedoelt "voor het reizen zonder geldig vervoersbewijs".quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt mazzel gehad. Je had officieel een boete moeten krijgen voor het niet reizen met een geldig vervoersbewijs
Uh ja. De strekking is overigens wel duidelijk lijkt mequote:Op vrijdag 26 augustus 2011 23:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik geloof dat je bedoelt "voor het reizen zonder geldig vervoersbewijs".
Ik heb momenteel een geldig vervoersbewijs in mijn beurs zitten, maar ik reis nu niet. Krijg ik dan nu een boete?
geen last van de medereizigers?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 00:28 schreef James1988 het volgende:
Ik heb vandaag 2,5 uur in de auto gezeten, op en neer naar m'n werk. Ik wist meteen weer waarom ik liever met de trein naar m'n werk ga dan met de auto:
- Ik kan in alle gemak een beker koffie nuttigen en ontbijten
- Afvalbak is altijd in de buurt
- Ik zit lekker ontspannen
- Ik kan dingen doen ipv alleen maar op de weg te letten
- Geen last van medeweggebruikers die ineens - zonder te knipperen of wat - hun auto voor de mijne gooien waardoor ik bijna achterin ze zit
- Vertraginkje? Even stilstaan voor een rood sein? Geen probleem, m'n reis blijft net zo ontspannen
- Niet zoeken naar een parkeerplaats die soms ook nog grof geld per uur kost
En van de weinige voordelen die de auto heeft t.o.v. de trein is de flexibiliteit van vertrekken. En dat de trein me niet voor de deur afzet.
Heerlijk
Ik heb eigenlijk nooit last van medereizigers. Hoogstens van mensen die niet wachten met instappen tot de laatste is uitgestapt.quote:
Je kan altijd harder dan 120quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 00:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nooit last van medereizigers. Hoogstens van mensen die niet wachten met instappen tot de laatste is uitgestapt.
Ik heb wel last van mede-automobilisten. Vooral als het het type is dat z'n richtingaanwijzer niet weet te gebruiken, en met 91 km/h een vrachtwagen inhaalt die 90 km/h rijdt op een weg waar je 120 mag (en best harder kan bij de juiste omstandigheden).
Dat klopt. Maar het moet wel verantwoord zijn. Op een drukke weg ga ik niet als een malloot met 140 me overal tussendoor wurmen omdat ik dat niet verantwoord acht. Echter, om 3 uur 's nachts op een doodstille snelweg, is het een heel ander verhaal.quote:
Dan rij je 133? Stout hoorquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 01:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar het moet wel verantwoord zijn. Op een drukke weg ga ik niet als een malloot met 140 me overal tussendoor wurmen omdat ik dat niet verantwoord acht. Echter, om 3 uur 's nachts op een doodstille snelweg, is het een heel ander verhaal.
Krijg de kak bij NS. Nunspeet-Putten lag er uit door koperdiefstal. Maar toen kwam later in de ochtend blikseminslag tussen 'Nunspeet en 't Harde', en die kak NS zegt niks meer over koperdiefstal, hebben het alleen nog maar over de blikseminslag. 2 Storingen tegelijk daarzo.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:52 schreef dennistd het volgende:
Tussen Winterswijk en Lichtenvoorde-Groenlo is een trein op een boom gereden.
Maar als je die continu hoort op een station begint het je wel te irriteren. En de deun blijft in je hoofd zitten.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Enige leuke aan Thalys / SNCF is
Verder vind ik geheel Frankrijk maar niks, maar dat is persoonlijk denk ik.
Ik ben een paar jaar geleden begonnen met gewoon 120 rijden. Ik heb nog geen nadelen gevonden, alleen voordelen.quote:
Klopt. Ik heb m'n hele Interrail vakantie met dat deuntje in m'n hoofd gezeten.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 07:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar als je die continu hoort op een station begint het je wel te irriteren. En de deun blijft in je hoofd zitten.
waarom die run op bordjes?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet je wel HOE veel bordjes er in Frankrijk te halen zijn? Daar kan je een leven lang mee bezig zijn
Dup ta da dapquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:07 schreef Sandrvich het volgende:
En hier het hele bijbehorende liedje.
Ik denk dat het andersom is hoor. Dat alleen dat jingletje voor SNCF gecomponeerd is en dat die gabber er een remixnummer van gemaakt heeftquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:07 schreef Sandrvich het volgende:
En hier het hele bijbehorende liedje.
Hoe heb je dat ontdektquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:16 schreef James1988 het volgende:
Nee hoor. Bel de klantenservice van de SNCF maar eens, dan krijg je het ook te horen.
De SNCF heeft een hele tijd een website gehad over hun nieuwe brand image, www.sncf-ideesdavance.com. Die website is nu offline. Daar stonden ook een paar audiovoorbeelden.quote:
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=3&t=14513quote:Werkgroep spoor NOORD-NL opgericht. Onderzoek naar beter gebruik Noordelijke spoorlijneno Staatslijn b-162 Harlingen-Duitsland
De Harlinger musicus Loek van der Heide heeft een Werkgroep SPOOR op gericht.
Hiermee wil hij met onderzoeken en politieke lobby een pleidooi voeren voor een beter gebruik van Staatslijn 162-b Harlingen- Noord- Europa via Nieuweschans-grens.
Zeehaven Harlingen was in 1845 al aanleiding, tot concessie aanvragen bij de rijksoverheid in het belang van de opkomende zuivel- strokarton- en textiel industrie in Noordelijk- en Oostelijk Nederland. De ingenieurs, gebr. Balkema (Delfzijl) en Tarte - Du Portail (Walloni Belgi) waren in dat jaar 'belanghebbers' naast voornoemd, de industrie in het Harlinger achterland.
Ook nu vormt deze -in 1863 aangelegde- staatsspoorlijn een deel van de oplossing van het fileprobleem in de Noordflank van de randstad.
Hiertoe vond, tegelijk met de oprichting van bovengenoemde werkgroep, bij de Kamer v Koophandel Leeuwarden het startsein plaats voor een uitgebreid onderzoek naar ombuiging van Wegvracht- naar Spoorwegvervoer in het verlengde van een gewenste exploitatieverruiming van eerder genoemde staatslijn tussen Harlingen en Duitsland- en Noordelijk Europa, Baltische Staten Scandinavi en Rusland/Polen.
Opzich niet zo erg, het probleem is alleen dat de TRDL gewoon te lui is om je naar een ander spoor te leiden.. En laat ARI dus al het werk doen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus al bij al? 10 minuten schade?Wat een drama
volgens mij is dat nog steeds prorail en geen NSquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 23:13 schreef greavy het volgende:
Kak NS. Vandaag 2x voor de inrijder bij Lunetten ofzo voor het rooie gezet (toen ik uit Eindhoven naar Utrecht ging). Eerst 7 minuten omdat er een ICE op spoor 7 stond (er waren andere sporen vrij volgens de Mcn, maar de TRDL liet ARI het werk doen..). De tweede keer wederom zelfde plek, maar nu 9 minuten, want toen stond de SPR naar Den Bosch-Breda op spoor 7, en liet de TRDL wederom ARI zijn werk leveren![]()
Als ik toen nog naar Eindhoven moest, had ik m'n trein gegarandeerd gemist. Maar m'n dienst zat er op
Vanochtend nog voor de inrijder gestaan bij dat motorrijlesterrein tussen Overvecht en CS. Dat kwam omdat er een goederentrein met kalk ons inhaalde en voorlangs mocht, terwijl dat pokke ding achter ons zat
In principe valt zo'n P-sein op rood als een rijweg naar de vrije baan met een S wordt ingesteld. Hoe dat met een automatisch sein werkt, weet ik zo niet uit mijn hoofd.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 21:32 schreef SpeedyRich het volgende:
Ziggy, ik heb dat stop/door post van je door gelezen. Ik had 1 vraagje klopt het dat ook een P-sein door een S kan afvallen naar rood ? En hoe zit dat met een automatisch sein ?
Ga je daarheen. Kan je kiezen uit 2 of 4 gratis kaartjes. Kies je voor iets, krijg je een formulier. Staat er daaronder bij de Algemene Voorwaarden die je moet accepteren:quote:Beste Houtsma,
Dit is uw kans op 1 dag gratis onbeperkt reizen met de trein
klik hier
Let op: deze actie is tijdelijk, u kunt kiezen uit 2 of 4 gratis treinkaartjes
Wacht dus niet en pak die gratis trein kaartjes klik hier
Krijg lekker de kak. Ik hoef gn spam-mails. En over 365 dagen durende actie maar n winnaar...quote:Ja, ik ben ouder dan 16 jaar en ga akkoord met de Spelvoorwaarden en de Privacyverklaring die beschrijft hoe mijn persoonsgegevens worden verwerkt. Meer in het bijzonder stem ik ermee in dat ik door de volgende partijen per mail benaderd kan worden voor direct marketing doeleinden m.b.t. de meest uiteenlopende onderwerpen: i) ThisILike mag mij zowel eigen reclame-uitingen en aanbiedingen versturen, als ook die van en namens door haar geselecteerde adverteerders. Daarnaast ii) mag ik benaderd worden door de sponsors (TravelBird, Gratis.nl, MyDealies.nl, Fletcher Hotel Groep, Ladymail, Soap DGT, MoneyMiljonair, FruzzelMedia, Consomeo) van deze actie, die mij hun eigen reclame-uitingen en aanbiedingen kunnen versturen, alsmede die van door hen geselecteerde adverteerders.
quote:Deelname aan de promotionele actie “Win een dag onbeperkt trein reizen in Nederland” geschiedt automatisch en zonder extra kosten indien u zich tussen 29-06-2011 en 29-06-2012 inschrijft bij ThisILike. Uit alle deelnemers wordt n winnaar getrokken. Op deelname aan de actie “Win een dag onbeperkt trein reizen in Nederland” zijn de spel voorwaarden “Win een dag onbeperkt trein reizen in Nederland” van toepassing. ThisILike is een handelsnaam van iDNA B.V. Surinameplein 124, 1058 GV, Amsterdam, Nederland. KvK: 34377401. Info: info.nl@thisilike.net
HIer zou Uriah Heep zijn vingers bij aflikken, zonder twijfel...quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 23:13 schreef greavy het volgende:
Kak NS. Vandaag 2x voor de inrijder bij Lunetten ofzo voor het rooie gezet (toen ik uit Eindhoven naar Utrecht ging). Eerst 7 minuten omdat er een ICE op spoor 7 stond (er waren andere sporen vrij volgens de Mcn, maar de TRDL liet ARI het werk doen..). De tweede keer wederom zelfde plek, maar nu 9 minuten, want toen stond de SPR naar Den Bosch-Breda op spoor 7, en liet de TRDL wederom ARI zijn werk leveren![]()
Als ik toen nog naar Eindhoven moest, had ik m'n trein gegarandeerd gemist. Maar m'n dienst zat er op
Vanochtend nog voor de inrijder gestaan bij dat motorrijlesterrein tussen Overvecht en CS. Dat kwam omdat er een goederentrein met kalk ons inhaalde en voorlangs mocht, terwijl dat pokke ding achter ons zat
Click&Buy kan toch ook gewoon zes (of vier of twee?) dagkaartjes hebben gekocht, zonder dat NS van de actie wist?quote:Op maandag 29 augustus 2011 00:22 schreef greavy het volgende:
Krijg lekker de RAMBAM bij Clickandbuy en samenwerkende met NS !
- Krijg een e-mail van ClickandBuy, met de tekst
[..]
Ga je daarheen. Kan je kiezen uit 2 of 4 gratis kaartjes. Kies je voor iets, krijg je een formulier. Staat er daaronder bij de Algemene Voorwaarden die je moet accepteren:
[..]
Krijg lekker de kak. Ik hoef gn spam-mails. En over 365 dagen durende actie maar n winnaar...
Dat staat daar weer onder:
[..]
Die kans acht ik ongeveer 100% groter...quote:Op maandag 29 augustus 2011 10:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Click&Buy kan toch ook gewoon zes (4+2) dagkaartjes hebben gekocht, zonder dat NS van de actie wist?
In Zwitserland heb ik ook diverse nieuwe doelen gezien voor oude spoorstavenquote:[ link | afbeelding ]
In Gildehaus heeft men heel creatief een hekwerk gemaakt van onder andere oude spoorstaven
Als ik dat eerde rhad geweten dan was ik naar arnhem gegaan vandaagquote:Op maandag 29 augustus 2011 15:11 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Aldus de NS op twitter vanmorgen:
[ afbeelding ]
Wees blij dat ze het nog proberenquote:Op maandag 29 augustus 2011 16:03 schreef Dr_Flash het volgende:
We proberen inmiddels Utrecht Centraal binnen te rijden. Sinds 10 min. Of zo
dat komt door de eerdere problemen bij Arnhemquote:Op maandag 29 augustus 2011 16:06 schreef b2py het volgende:
Het ziet er ook niet al te best uit op de AV van Ut
keren in ede wageningenquote:Op maandag 29 augustus 2011 16:07 schreef Yreal het volgende:
Er komen op utrecht maar 4 treinen per uur uit arnhem, dus waar al die vertraging nou vandaan komt..?
Misschien vanwege een storing ergens?quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vanmorgen moest ik naar Amsterdam voor school, stap ik heel verrassend in een ICMm tussen Enkhuizen - Amersfoort... Normaal rijden daar alleen maar VIRM's..
Om welke redenen wordt een trein eigenlijk anders ingezet?
Gewoon dat eten in haar decollet gooien, geen medelijden hebben...quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ga zo stranden in Ede... Logistieke problemen of zo... Zucht
En nu zit er ranzig wijf tegenover me een bak te eten en met volle bek te bellen
tsja, is niet netjes, maar wel begrijpelijk ...quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Gewoon dat eten in haar decollet gooien, geen medelijden hebben...
Onbeschofte mensen vragen om een onbeschofte aanpak.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tsja, is niet netjes, maar wel begrijpelijk ...
Ik moest lachenquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:55 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Onbeschofte mensen vragen om een onbeschofte aanpak.
Nou. Als je nagaat hoeveel treinen er totaal komen, is vertraging nog niet eens zo vreemd. Zeker niet als een trein al te laat is. Dan kom je gegarandeerd voor het rooie bij de inrijder te staan.quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:07 schreef Yreal het volgende:
Er komen op utrecht maar 4 treinen per uur uit arnhem, dus waar al die vertraging nou vandaan komt..?
Ik zou het gedaan hebben...quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik moest lachenhet is een bak patat trouwens, mooie boel zou dat geven
Dat is dan wel slecht georganiseerd, want behalve heel veel treinen zijn daar ook heel veel sporen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Nou. Als je nagaat hoeveel treinen er totaal komen, is vertraging nog niet eens zo vreemd. Zeker niet als een trein al te laat is. Dan kom je gegarandeerd voor het rooie bij de inrijder te staan.
klopt. In de spits is het tussen De Haar aansluiting en Utrecht ongeveer 9 treinen per uur per richting. Als dan eentje vertraagt is dan volgen er vaak meer.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Nou. Als je nagaat hoeveel treinen er totaal komen, is vertraging nog niet eens zo vreemd. Zeker niet als een trein al te laat is. Dan kom je gegarandeerd voor het rooie bij de inrijder te staan.
Die ICE werd keurig voorlangs gelaten hoorquote:Op maandag 29 augustus 2011 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. In de spits is het tussen De Haar aansluiting en Utrecht ongeveer 9 treinen per uur per richting. Als dan eentje vertraagt is dan volgen er vaak meer.
Typisch. Meneer de TRDL is in Utrecht vaak van de luie kant: Wat ARI kan doen, laat het ARI doen. Geeft vaak kopzorgen bij de Railcatering... T vaak sta je voor nop voor de inrijder, omdat er een trein ACHTER jou voorrang krijgt...quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:03 schreef Dr_Flash het volgende:
We proberen inmiddels Utrecht Centraal binnen te rijden. Sinds 10 min. Of zo
tijd dus dat er een systeem ontworpen wordt dat niet alleen plaatselijk maar ook landelijk doorrekent wat de beste volgorde van afhandeling is. Hierdoor kun je er voor zorgen dat er in totaal minder vertragingen zijn, rekening houdend met alle beperkingen die er zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Typisch. Meneer de TRDL is in Utrecht vaak van de luie kant: Wat ARI kan doen, laat het ARI doen. Geeft vaak kopzorgen bij de Railcatering... T vaak sta je voor nop voor de inrijder, omdat er een trein ACHTER jou voorrang krijgt...
Ik maak mij er ook niet druk om, als ik mijn trein mis. De UM zal het alleen niet fijn vinden. En als het te vaak gebeurt doe jij toch wat foutquote:Op maandag 29 augustus 2011 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja precies, boeiend, dan ga je toch in de volgende trein koffie slijten? Dat boeit dus juist NIKS dan
Als ze jou dat aanrekenen moet je ze gewoon in de stront laten barsten. Simpel zatquote:Op maandag 29 augustus 2011 18:47 schreef greavy het volgende:
En als het te vaak gebeurt doe jij toch wat fout
Is het ook niet. Maar er word wel verlangd van jou dat je je trein probeert te halen, ook al moet je een sprintje trekken.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:49 schreef b2py het volgende:
Het is toch niet jouw schuld dat de trein te laat is en je dus je volgende dienst mist?
Als hun weten dat jij er niks aan kan doen (bijvoorbeeld te weinig tijd), verwijten zij het jou ook niet. Maar bij 5 minuten overstap kan je de trein nog halen: Dan komt de 'Runner'(die de bakken vult, tassen klaar zet ed) met nog een medewerker de spullen naar jou toebrengen, en neemt de spullen van je vorige rit mee terug.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als ze jou dat aanrekenen moet je ze gewoon in de stront laten barsten. Simpel zat
Dat klopt. Ik heb er plezier in, en daar gaat het tenslotte om.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:56 schreef b2py het volgende:
Dat lijkt me ook niet meer dan logisch, als je er maar plezier in hebt en je een mooie vangst hebt aan het eind van de maand, toch?
quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik heb er plezier in, en daar gaat het tenslotte om.
Nigger whut?quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:09 schreef James1988 het volgende:
Voor de railcatering werken lijkt me echt kut als ik die verhalen van greavy zo eens lees
ARI doet het voor zover ik weet lokaal niet eens, maar houdt het in principe strikt de van te voren vastgelegde volgorde van treinen aan. Tenzij de treindienstleider op 'verwerk vertraging' klikt, dan wordt de vertraging in het schema vastgelegd en de volgorde aangepast en krijgt de machinist een rood sein als 'ie de vertraging inhaalt.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tijd dus dat er een systeem ontworpen wordt dat niet alleen plaatselijk maar ook landelijk doorrekent wat de beste volgorde van afhandeling is. Hierdoor kun je er voor zorgen dat er in totaal minder vertragingen zijn, rekening houdend met alle beperkingen die er zijn.
Ik zou zo'n blauwe klok best thuis willen hebbenquote:
Loemp groot man. Kan je beter bij www.BahnShop1435.de een echte mooie uitzoekenquote:Op maandag 29 augustus 2011 19:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zou zo'n blauwe klok best thuis willen hebben
Voor als ik een groot huis hebquote:Op maandag 29 augustus 2011 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Loemp groot man. Kan je beter bij www.BahnShop1435.de een echte mooie uitzoeken
Een mooie spoorse wandklok is er nog niet in Fort Deventer trouwens. Maar eens kijkenquote:Op maandag 29 augustus 2011 19:38 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Voor als ik een groot huis heblater als ik groot ben
Al die dingen over 'je zorgt maar dat je je vertraging inhaalt', onkostenvergoeding enzovoorts.quote:
Nja maar goed, in de bottom line heeftie er wel lol in hoor ik netquote:Op maandag 29 augustus 2011 19:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Al die dingen over 'je zorgt maar dat je je vertraging inhaalt', onkostenvergoeding enzovoorts.
Dat komt omdat Greavy een treinofiel is. Voor ieder mens die dat niet is is het een rampenplan. Alleen maar studenten aannemen die OV hebben omdat dat geld scheeltquote:Op maandag 29 augustus 2011 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja maar goed, in de bottom line heeftie er wel lol in hoor ik net
En die mogen dus zelf hun reis tot werk betalen, belachelijkquote:Op maandag 29 augustus 2011 19:54 schreef greavy het volgende:
Hebben genoeg ouderen. Zit zelf iemand van 42, 38, 34 etc. Genoeg die geen SOV hebben.
Reiskostenvergoedingquote:Op maandag 29 augustus 2011 19:55 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En die mogen dus zelf hun reis tot werk betalen, belachelijk
Er bestaan full-time railcateraars?quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Reiskostenvergoeding
Fulltimers krijgen [dacht ik] een JTK
Zitten personen met 38 en 40 uren contract ja.quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:58 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Er bestaan full-time railcateraars?![]()
Wat is er fout gegaan in hun leven dan
Voor wat voor traject dan? Den Helder - Nieuweschans via Kerkrade Centrum?quote:
Nee, via Vlissingen en Maastricht Randwyckquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor wat voor traject dan? Den Helder - Nieuweschans via Kerkrade Centrum?
EN dan maar uitleggen wat je in de IC Amsterdam - Amersfoort te zoeken hebtquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, via Vlissingen en Maastricht Randwyck
zal vd week alle foto's een uploaden. Was een mooie tocht!quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:55 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Nadat ik gisteravond klaar was met werken, viel mij de 01 1075+rijtuigen te Utrecht op: Was net op tijd klaar om mee naar Rotterdam te kunnen. Te Rotterdam dit pracht plaatje even kunnen schieten. Eigenlijk was het wel te donker...
Kortste routequote:Op maandag 29 augustus 2011 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN dan maar uitleggen wat je in de IC Amsterdam - Amersfoort te zoeken hebt
Van den Helder naar Vlissingen? Van Maastricht naar Nieuweschans?quote:
Nou, lijkt me nietquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:32 schreef Igen het volgende:
Of mag je met een via-kaartje ook het via-station skippen?
quote:Nu met een ruimte dertien uur vertraging onderweg van Emmerich naar Amsterdam is V 250-stel 4808 wat daarmee het negende uitgeleverde stel is.
De Watergraafsmeer staat redelijk vol, dus nu worden er ook wat van die dingen op de Dijksgracht gestald bij het andere sloopmaterieel.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Boeiend. Al zet je die hele watergraafsmeer vol met die kutonzin.
Eens.quote:RIJDEN met je donder
quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:55 schreef James1988 het volgende:
nu worden er ook wat van die dingen op de Dijksgracht gestald bij het andere sloopmaterieel.
Jij snapt hetquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Watergraafsmeer staat redelijk vol, dus nu worden er ook wat van die dingen op de Dijksgracht gestald bij het andere sloopmaterieel.
Waarom is er geen intercity van Hoorn Kersenboogerd naar Zetten-Andelst?quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:27 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Waarom is er geen intercity van Eindh. naar Tilburg Uni...
Waarom is er geen intercity van Schubbekutteveen-West naar Nooitgedachtland-Oost...quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:27 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Waarom is er geen intercity van Eindh. naar Tilburg Uni...
Omdat heerlen woonboulevaard gesloopt moet worden.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:30 schreef Basekid_NZ het volgende:
Waarom is er geen intercity van Heerlen Woonboulevaard naar Rijswijk
quote:Rusland geeft groen licht voor tunnel naar VS
Stephanie van Strijen − 24/08/11, 17:22afp
De Russische overheid heeft groen licht gegeven voor een tunnel die Rusland met de Verenigde Staten moet verbinden. De 100 kilometer lange spoorlijn gaat onder de Beringstraat door lopen en kost ruim 68 miljard euro. Dit meldt de Britse krant The Times.
De toestemming werd gegeven op een driedaagse conferentie die deze week plaatsvond in Yakutsk, waar de Russen samen met vertegenwoordigers uit de VS, China en Engeland over de ontsluiting van het afgelegen noordoosten van Rusland spraken.
De verwachting is dat het project tussen de 10 en 15 jaar gaat duren, zei Victor Razbegin van het Russische ministerie van Economische Zaken. Rusland en de VS nemen ieder 25 procent van de kosten voor hun rekening. De rest wordt betaald door private investeerders en internationale financile instellingen.
Aan Russische zijde maakt de tunnel onderdeel uit van een plan om het spoorwegnetwerk tot 2030 met ongeveer 3800 kilometer naar het noordoosten uit te breiden. In 2013 al moet de huidige Siberi-expres tot Yakutsk komen.
Vervoer van goederen wordt door de aanleg van de tunnel minder duur, sneller en zekerder. Met de aanleg van een spoorlijn door Siberi en onder de Beringstraat door, wordt het straks mogelijk om vanuit Londen, via Rusland, helemaal naar de oostkust van Amerika te reizen.
En dan vacum zuigen zodat er 1000km/u gereden kan worden met maglevquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:26 schreef mschol het volgende:
[..]
nu nog een trein tunnel tussen london en newyork ofzo en we kunnen wel rond de wereld
Inderdaad, op hengelo en enschede staan er wat.quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Over sloopmaterieel gesproken...
In de stopper (Enschede-)Almelo-Apeldoorn rijdt momenteel weer een Plan V'tje![]()
Sterker nog, vanavond zit ik in een dubbel V'tje van Almelo naar Deventer! Welkome afwisseling met al het SGMm gedoe...
Staat op Somda en nog andere treinfora. Zal hij dus wel vandaan hebben.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 07:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ah oke grappig. Wist ik niet
Hoe kom je aan zulke info als ik vragen mag?
Oke grappig. maar waarom naar Enschede?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 07:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Staat op Somda en nog andere treinfora. Zal hij dus wel vandaan hebben.
Treinstel 904 is vorige week zaterdag uit Maastricht met 3 of 4 andere V'tjes naar de Dijksgracht gereden, die andere V's achter gelaten, en toen doorgereden naar Es. Waarbij de voorzitter van de stichting Mat'64 de Mcn was op de trein
Die op Enschede staat (afgelopen weekend in ieder geval) staat met grote stickers op de deur dat die niet geschikt is om een treindienst mee te rijdenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:46 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Inderdaad, op hengelo en enschede staan er wat.
Ik loop even naar Woord van de dag. Deel 26!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:32 schreef Peterselieman het volgende:
is het niet om vogelbeksloopmaterieel op te stellen?
auw, sterkte, hopelijk mag je ibuprofen slikken, ik mag dat helaas nietquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Deze week geen trein meer voor mij, de kaakchirurg heeft me uitgeschakeld
Ik mag dat gelukkig wel, en ik 'mag' ook antibiotica, want de kaakchirurg heeft een gat in m'n kaak gemaakt. Ik heb nu een opening tussen kaak- en mondholte, en da's niet goed. Het is wel gehecht, maar heel zwak, en kan dus zo weer open springen... En dan kan er eten en drinken in, naar m'n neus. En dat kan dan lekker gaan ontsteken en zo, je weet welquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:21 schreef bork het volgende:
[..]
auw, sterkte, hopelijk mag je ibuprofen slikken, ik mag dat helaas niet![]()
Normaal gesproken goed voor een piek in de geboortecijfers over een tijdje. Neem aan dat jij je daar wel even medeplichtig aan gemaakt hebtquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:21 schreef bork het volgende:
[..]
auw, sterkte, hopelijk mag je ibuprofen slikken, ik mag dat helaas niet![]()
Gelukkig heb ik weer stroom![]()
Raar hoor, bijna 5 uur niks.
Is het dan niet zo dat de stoomlok er mag rijden, als het onder een bepaalde snelheid blijft?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:05 schreef dennistd het volgende:
Zet voor de 65 018 nog maar een extra loc, aangezien hij niet zelfstandig over de havenspoorlijn mag rijden ivm het niet hebben van ETCS.
Tegenwoordig niet meer toch? ATB-E is niet voor niets bedacht.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:14 schreef greavy het volgende:
[..]
De NT 700'jes hebben bijvoorbeeld ook geen ATB, maar die mogen wel het land door, met maixmaal 40 km/h
Zonder ATB mag je nog rijden bij mijn weten.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tegenwoordig niet meer toch? ATB-E is niet voor niets bedacht.
Volgens mij alleen op buiten dienst gestelde baanvakken, bijvoorbeeld voor werktreinen zoals de Speno-slijptrein.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Zonder ATB mag je nog rijden bij mijn weten.
Klinkt goedquote:Treinreizigers op het traject Amsterdam-Arnhem kunnen volgend jaar rekenen op snellere reistijden. Dat komt doordat goederentreinen steeds vaker via de Betuweroute rijden en niet over het reguliere spoornet. Dat meldt spoorbeheerder ProRail dinsdag.
Door de vrijgekomen ruimte op het normale spoornet kunnen treinen sneller rijden. Het gaat vooral om intercity's en om internationale treinen naar Duitsland.
Op de hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en de Belgische grens gaan meer treinen rijden. Prorail heeft daarvoor een verzoek van NS Hispeed goedgekeurd. De exploitatie van de hogesnelheidslijn is tot op heden niet kostendekkend.
Reizigers moeten ook in 2012 rekening houden met vertragingen en het uitvallen van lijnen. Op de stations van Amsterdam, Utrecht, Den Bosch, Breda, Zwolle en Eindhoven staan ingrijpende werkzaamheden gepland.
Mooie verpakking voor: de treinen kunnen station Arnhem een stuk sneller binnen rijden en voor de rooie staan is er nauwelijks meer bij.quote:
Ja, en andersom kunnen ze heel hard richting Amsterdam rijden, maar staan ze toch nog een half uur voor rood omdat er minder perrons beschikbaar zijn vanwege werkzaamhedenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mooie verpakking voor: de treinen kunnen station Arnhem een stuk sneller binnen rijden en voor de rooie staan is er nauwelijks meer bij.
Mooie verpakking voor "de IC's hebben nu alleen nog maar last van de sprinters naar Rhenen"quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mooie verpakking voor: de treinen kunnen station Arnhem een stuk sneller binnen rijden en voor de rooie staan is er nauwelijks meer bij.
Dan moet dat wel kunnen ...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:18 schreef b2py het volgende:
dat prutstukkie? lijkt me nogal nutteloos.. gewoon sneller achter de ic's aangooien
Hell no. Je kan dan beter de blokken wat korter maken zodat de ICE niet bij Bunnik staat te wachten omdat er een Sprinter en een IC niet Utrecht in kunnen rijden.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:27 schreef b2py het volgende:
snellere wissels neerleggen is in mijn visie ook veel beter, dat levert zoveel vertraging op..
Dat is misschien nog wel het raarste ja. Hoe vaak je daar niet tegen vele minuten aan loopt.... ZO VEEL SPOORquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:39 schreef TeringHenkie het volgende:
omdat er een Sprinter en een IC niet Utrecht in kunnen rijden.
noemen we het weer stoptrein. Heb je ook geen last van de sprinters meerquote:
Dat prutstukkie ja. Als jij van Utrecht naar Arnhem de IC pakt en je zit achter een vertraagde sprinter, is Wolfheze het eerste EN het laatste station waar je met enigszins snelheid doorheen kan rijden. Tussen Maarn en De Klomp mag je ook nog in de remmen omdat de sprinter niet harder dan 80 door het afbuigende wissel mag.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:18 schreef b2py het volgende:
dat prutstukkie? lijkt me nogal nutteloos.. gewoon sneller achter de ic's aangooien
Ga maar na:quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:08 schreef b2py het volgende:
Beetje jammer dan, ik dacht dat het op dat stukje wel meeviel
Er komen ook in Utrecht diveunders, Flesquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee waarom? Dan ontvlecht je alleen maar het verkeer Arnhem - Nijmegen met Arnhem - Utrecht. Dat hele gezeik met dat sprintertje naar Rhenen staat daar gewoon los van hoor
Ehm ja. Ook dat staat er in principe los vanquote:
Tot Schalkwijk ja. Daar begint het eerste Grote Water. Er volgen er nog 5.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:31 schreef b2py het volgende:
Haal je nu niet 2 dingen door elkaar? Utrecht - Arnhem en Utrecht - Den bosch?
Utrecht Den Bosch wordt toch al viersporig gemaakt? Hoe ziet de eindsituatie eruit op dat nieuwe station, ik zie op het plaatje maar viersporig, dus pas daarna 6? sporen.
Gaat voorlopig niet gebeuren lijkt me. Ze hebben niet echt voorbereidend werk gedaan voor een 2e brug dus het lijkt me logisch dat die plannen er nog niet doorheen zijn. Maar de Linge is daar amper een kanaal man.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:25 schreef James1988 het volgende:
De brug over de Linge is vorig jaar nog door ProRail vervangen, de oude brug was op. De nieuwe brug is echter nog steeds tweesporig, dus of het daar ooit breder gaat worden?
Bron: http://www.leidschdagblad(...)llegale-ov-poortjes-quote:Leiden treedt op tegen illegale ov-poortjes
De gemeente Leiden gaat optreden tegen de omstreden ov-chipkaartpoortjes op het station omdat ze zonder vergunning zijn neergezet. Dat heeft het stadsbestuur gisteren besloten na juridisch advies van het Amsterdamse advocatenkantoor Stibbe. Hoe de gemeente de NS gaat aanpakken, wil het stadsbestuur niet zeggen.
Politiek Leiden en de NS liggen al jaren overhoop over de poortjes die op goede dag in de stationshal verschenen. De gemeente vindt dat de hal een open doorgang moet blijven tussen binnenstad en LUMC. De NS stelt dat de poortjes onmisbaar zijn voor de veiligheid en niet bij de perrons kunnen staan. De juristen van Stibbe concluderen dat Leiden de poortjes kan aanvechten omdat ze zonder vergunning zijn neergezet. Bovendien staat in het bestemmingsplan dat de hal een ’voetgangerstraverse’ moet zijn en blijven.
Uit het advies van Stibbe blijkt echter, dat ook de NS een stok heeft om mee te slaan. Nergens is vastgelegd wat een traverse precies is en waaraan hij moet voldoen. Formeel kan iemand er ook met poortjes nog doorheen lopen en valt te beargumenteren dat de hal dus een traverse is. Dat er een chipkaart voor nodig is doet, juridisch gezien, mogelijk geen afbreuk aan de definitie van een traverse. De NS kan mogelijk ook grijpen naar de wetgeving omtrent tolheffing. Voor tolhuisjes is geen vergunning nodig. En al zegt boerenverstand het stadsbestuur en Stibbe dat de tolwet daar nooit chippoortjes mee heeft beoogd, ook dat staat nergens gedefinieerd.
Oe, gezellig ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, lees tegenwoordig elke 2 weken een dikke Grisham ben wel geinteresseerd in juridische steekpartijenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 00:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bron: http://www.leidschdagblad(...)llegale-ov-poortjes-
Dat is ook weer zo, het is niet bepaald de grootste brug die er is.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 00:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Gaat voorlopig niet gebeuren lijkt me. Ze hebben niet echt voorbereidend werk gedaan voor een 2e brug dus het lijkt me logisch dat die plannen er nog niet doorheen zijn. Maar de Linge is daar amper een kanaal man.
Dat was volgens mij sowieso de bedoeling, want die stomme Arriva-trein kruist mooi alle andere treinenquote:Als er daar een brug komt zal die wel voor de ontvlechting van de lijn naar Gorkum gaan. Dan weet je zeker dat je je overstap niet meer haalt
quote:Tracbesluit NS-station Arnhem moet over
Laatste update: 31 augustus 2011 10:56 info .ARNHEM - Er moet een nieuw tracbesluit komen voor de renovatie en uitbreiding van het sporencomplex bij het NS-station in Arnhem.
Foto: ANP Dat heeft de Raad van State woensdag besloten. Minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu heeft volgens de Raad te veel onzekerheid laten bestaan over de hoeveelheid trillingshinder die omwonenden van het spoor zullen ondervinden.
Lees meer (NU.NL)
Als je alles zo voluit wilt schrijven moet je wel de goede grammatica gebruiken. Het is Masarykovo en het is ndraž.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 02:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Praha Masarykovoske nadrazi:
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:27 schreef James1988 het volgende:
Toevallig precies dezelfde trajecten afgelegd?
ik zou de humor wel van zo'n actie inzien iigquote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:36 schreef Yreal het volgende:
Vanochtend in de trein toen we bij utrecht cs aankwamen
Blablabla
Aan bijna iedereen in deze trein, werkze en tot vanavond !
Zulke dingen zijn eigenlijk nooit grappig als je ze na vertelt..
Ik deed dan ookquote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:38 schreef mschol het volgende:
[..]
ik zou de humor wel van zo'n actie inzien iig
Wanneer weet ik niet, wel dat het was vanwege onderhoud aan het spoor.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:01 schreef Bitlord het volgende:
Nu ik in de trein van Tiel naar Arnhem zit (Syntus 54 ex NS 34??) bedenk ik me ineens dat ik me nog uit oude spoorboekjes kan herinneren dat tot enkele jaren geleden in elk geval 1 avond per week maar mogelijk vaker er op deze lijn s avonds geen treinen maar bussen werden ingezet. Kan iemand dat nog terugvinden en weet iemand ook waarom dat was?
Dt kan ook een reden zijn. Ik zal mij er eens wat dieper in gaan verdiepenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De NS vond een trein niet rendabel 's avonds?
Jepjep. klopt.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
NS-logo was er al vanaf gestript zag ik
Daar rijdt de NS ook niet hequote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
NS is ook in het oosten creatief met de kilometers zo te zien![]()
Enschede - Glanerbrug telt als 9, maar van oostrandje perron naar oostrandje perron houdt het bij 5700 meter wel op
Elke maand alleen woon-werkverkeer per trein met hetzelfde aantal dagen?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar![]()
Aug 2007: 3738 km
Aug 2011: 3738 kmokee doorlopen maar weer, niks te zien hier
Nee, maar je mag er wel met een NS vervoersbewijs reizen!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:36 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Daar rijdt de NS ook niet he
Ik ben er echt nog nooit geweestquote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:40 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nee, maar je mag er wel met een NS vervoersbewijs reizen!
Nou, neequote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:39 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Elke maand alleen woon-werkverkeer per trein met hetzelfde aantal dagen?
Was al eerder aangehaald. Het is wel zeker dat het stel naar Amersfoort gaat maar niet voor hoelang, en al helemaal niet naar het Spoorwegmuseum. De Plan V 904 in Enschede is van Stichting Mat'64, niet van Spoorwegmuseum. Die hebben al een ander V'tje.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
In Enschede staat nu een Mat'64 trein met nummertje 904. De trein blijft in Enschede 2 maand staan, dan schijnt de trein terug te gaan naar Amersfoort om daar opgeknapt te worden, en vervolgens naar het spoorwegmuseum in Utrecht. De trein moet met 2 machinisten worden bestuurd. whehe
Oke okequote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Was al eerder aangehaald. Het is wel zeker dat het stel naar Amersfoort gaat maar niet voor hoelang, en al helemaal niet naar het Spoorwegmuseum. De Plan V 904 in Enschede is van Stichting Mat'64, niet van Spoorwegmuseum. Die hebben al een ander V'tje.
Wel is er een zeer goed samenwerkingsverband tussen de Stichting Mat'64 en Stichting DE-III. Vandaar bij de rit uit Maastricht via Dijksgracht naar Enschede ook met een rood hoedje voorop
Stichting Mat'64 en Stichting DE-III kijken of er ergens plaats is om beide treinstellen (V 904 en U 115) te stallen en aan te werken.
De NS-stickers MOESTEN er zsm af van NS. De stickers dat het 'terzijde' gesteld mat. is, blijft waarschijnlijk langer zitten. Dit om te voorkomen dat NSR machinisten er mee aan de haal gaan..
Of natuurlijk nieuwe, duidelijke teksten op de deuren dat het van de Stichting Mat'64 is.
Wie heeft het je wijs gemaakt dat het met 2 machinisten bestuurd moet worden? Emiel (voorzitter van deze stichting) is zelf bevoegd machinist op veel trajecten in NL & van het materieel.
ja gelukkig wel, anders kom je daar nooit. Hebben ze wel een heel duur boemelstation gebouwt.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Die onderste display
Schiphol
via Utrecht Centraal, Bijlmer Arena en Amsterdam Zuid
Daaronder
Stopt ook in Bijlmer ArenA
ja inderdaad!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar een auto zonder krassen bij de Riet op de foto te zetten?![]()
hierboven is wel een fucking heel oud kaartjequote:
Wat de eerste of de 2e?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:27 schreef greavy het volgende:
Dat is ook het kaartje die wij van de Treinreiswinkel bij de Paris Visite kregen. Wel erg verouderd dus...
Nekschot voor de meester die dan ook echt wegrijdt.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:45 schreef Bitlord het volgende:
Arnhem. Spoor 10. CNL van 21:37 vertrekt met +2 richting
Munchen. Op spoor 11 staat de IC van 21:39 naar Zwolle. Ook om 21:39'fluit de conducteur van deze trein. Medewerkers service & Veiligheid raken in paniek; deze kunnen nOoit gelijk vertrekken. Blijkt dat de conducteur van de IC een verkeerd sein op veilig zag staan. Nu rijdt de trein om 21:44 alsnog weg, met al vijf minuten de deuren dicht.
In Belgi gaat het trouwens altijd op die manier h, want daar gaat een sein sowieso pas op groen als de conducteur de deuren gesloten en gesleuteld heeft.quote:Op donderdag 1 september 2011 00:51 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Nekschot voor de meester die dan ook echt wegrijdt.
Koud kunstje voor kwajongens om met een dopsleutel sein meester te geven.quote:Op donderdag 1 september 2011 00:54 schreef Igen het volgende:
[..]
In Belgi gaat het trouwens altijd op die manier h, want daar gaat een sein sowieso pas op groen als de conducteur de deuren gesloten en gesleuteld heeft.
oei, dan ben ik te laat, nooit geplaatquote:Op donderdag 1 september 2011 08:30 schreef greavy het volgende:
De roze OV-C VIRM's zijn nu weer Geel-Blauw
quote:Op donderdag 1 september 2011 08:30 schreef greavy het volgende:
De roze OV-C VIRM's zijn nu weer Geel-Blauw
En veel boeiender misschien nog: waarom staat dat raam open??quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar een auto zonder krassen bij de Riet op de foto te zetten?
Dat lijkt zo ?quote:Op donderdag 1 september 2011 10:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En veel boeiender misschien nog: waarom staat dat raam open??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |