abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101222496

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en ontvangt graag PM's over Fyra naar Breda.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
Socios.jpg Socios, treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> NS Dienstregeling 2011
Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor Belgi (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door Belgi, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Vis - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japen - Deel 1 - Igen
Treinen in Japan - Deel 2 - Igen
Berlijn - Zug-Chef
Praag - Zug-Chef
Wenen - Zug-Chef
Budapest - Zug-Chef

[ Bericht 1% gewijzigd door Dr_Flash op 26-08-2011 18:51:40 ]
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_101222504
Game on :s)
pi_101222629
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies, zo is het. Hoewel ik dat verhaal over andere pasjes ZO vaak hoor :') Ook van buschauffeurs en alles :') Na ja, dan noem je ook wat idd :')
Toch is het waar. Geen idee hoe het komt, maar sommige OV Chipkaart lezers (die van NS en GVB) reageren ook op mijn Servexpas. Als ik die er voor houd krijg ik de mededeling dat ik niet in kan checken.

Als ik bij GVB of NS incheck door mijn portemonnee er voor te houden, krijg ik eerst dat ik ingecheckt ben, en meteen daarna dat ik niet in kan checken. Ik ben dan wel gewoon ingecheckt.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:06:24 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_101222678
Heb ik ook gehad, maar dan omdat chipkaart 1 wel saldo had en chipkaart 2 een negatief saldo :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_101222701
dat zal dan ook een RFID chip zijn. Maar al die bankpasjes daar reageert ie echt niet op hoor :N
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:09:02 #6
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_101222772
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 17:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Game on :s)

Game on!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_101223745
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 17:07 schreef Dr_Flash het volgende:
dat zal dan ook een RFID chip zijn. Maar al die bankpasjes daar reageert ie echt niet op hoor :N
Klopt, kan ook alleen maar op die chip reageren, mijn entree/registratiepas bij het werk reageert ook met die paaltjes.
pi_101224975
Wie o wie verzorgt de inhoud van de openingspost? Wellicht is het leuk om mijn reports van de zomervakantie over Berlijn, Praag, Wenen en Budapest in de OP mee te nemen?
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:32:54 #9
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101225127
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 18:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Wie o wie verzorgt de inhoud van de openingspost? Wellicht is het leuk om mijn reports van de zomervakantie over Berlijn, Praag, Wenen en Budapest in de OP mee te nemen?
* James1988 wijst naar Fles
pi_101225574
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 17:04 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Toch is het waar. Geen idee hoe het komt, maar sommige OV Chipkaart lezers (die van NS en GVB) reageren ook op mijn Servexpas. Als ik die er voor houd krijg ik de mededeling dat ik niet in kan checken.
Mijn collegekaart (Universiteit Twente) zorgde ook altijd voor een valse herkenning. Zit inderdaad een rfid-chip op om gebouwen in te komen en voor de universiteits-bieb etc.
pi_101225805
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 18:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo beter meneertje? :s)
pi_101225835
Thx man!

Gaat dat dan ook automatisch in de volgende OPS mee eigenlijk?
pi_101225861
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 18:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Thx man!

Gaat dat dan ook automatisch in de volgende OPS mee eigenlijk?
Dacht het wel ja :Y
pi_101226071
Leuk, een deel daarvan had ik nog helemaal niet gezien. :)
pi_101230304
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:56 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Jij reist nog een om voor wat vrienden ofzo? Gisteren nog een topic van iemand die Deventer - Amersfoort via Zwolle wilde doen omdat daar d'r vriendin opstapte.. Ruim 100 posts vol moeilijk gedoe omdat die kaart zoiets dus onmogelijk maakt.
Dat is nou ook niet echt een klein omritje ofzo om iemand op te pikken.. Als je allebij op hetzelfde moment in de trein stap ben je er net zo snel..
pi_101231685
pi_101232580
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 20:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat is nou ook niet echt een klein omritje ofzo om iemand op te pikken.. Als je allebij op hetzelfde moment in de trein stap ben je er net zo snel..
Linkje ?
pi_101232676
Deventer 10:14 - Amersfoort 10:52
Zwolle 10:16 - Amersfoort 10:52

Ik denk dat 'ie dat bedoelt ;) Dat is ongeveer hetzelfde
pi_101232824
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 21:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Deventer 10:14 - Amersfoort 10:52
Zwolle 10:16 - Amersfoort 10:52

Ik denk dat 'ie dat bedoelt ;) Dat is ongeveer hetzelfde
Ja dat dus, sorry, ben een beetje moe.

Als ik in leiden ben en samen met iemand uit Amsterdam naar utrecht wil zie ik diegene daar wel.. net als die journalist van het vorige topic. Je kan ook gewoon moeilijk doen om het moeilijk doen.. :|W
pi_101232969
Maar je hebt blijkbaar toch niet het hele verhaal gevolgd. Het ging namelijk om een meereis-kaartje zodat 1 van de twee gratis kon reizen, de andere betaalt nu alleen een klein beetje extra om via Zwolle te reizen, dus totaal goedkoper uit samen!

Maar goed, zullen we het nu weer over wat leukers gaan hebben?
pi_101233044
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 21:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Maar je hebt blijkbaar toch niet het hele verhaal gevolgd. Het ging namelijk om een meereis-kaartje zodat 1 van de twee gratis kon reizen, de andere betaalt nu alleen een klein beetje extra om via Zwolle te reizen, dus totaal goedkoper uit samen!

Maar goed, zullen we het nu weer over wat leukers gaan hebben?
Kanker :') en daar HONDERD posts over? :')
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:10:55 #22
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_101234769
Ik heb een weekend OV op m'n persoonlijke OV-chipkaart.
Die bestaat uit de volgende producten:
quote:
Studenten Weekendabon Vrij reizen, Studenten OV-chipkaart
Tweede klasse
Ingangsdatum:01-09-2011
Studenten Weekendabon korting, Studenten OV-chipkaart
Tweede klasse
Ingangsdatum:01-09-2011
Nou kreeg ik gister geen korting doordeweeks met de bus. Is dat een fout met dat weekendabon korting product ofzo?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:11:48 #23
Maffe Fries
pi_101234816
kijk eens naar de ingangsdatum en dan naar de datum van vandaag?
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:12:53 #24
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_101234874
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
kijk eens naar de ingangsdatum en dan naar de datum van vandaag?
Ik heb vandaag (weekend) wel gratis gereisd :-)
Of de conductrice deed niet moeilijk. Ik had iig niet ingechecked bij de NS-paal omdat ik gratis kon reizen met mn OV.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:14:14 #25
Maffe Fries
pi_101234942
Je hebt mazzel gehad. Je had officieel een boete moeten krijgen voor het niet reizen met een geldig vervoersbewijs
pi_101234992
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:12 schreef placeholder het volgende:

[..]

Ik heb vandaag (weekend) wel gratis gereisd :-)
Of de conductrice deed niet moeilijk. Ik had iig niet ingechecked bij de NS-paal omdat ik gratis kon reizen met mn OV.
Je snapt toch wel dat je bent gematst door de conductrice?
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:16:52 #27
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_101235089
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat je bent gematst door de conductrice?
Nee. Want je kon weer gratis reizen vanaf 16 augustus toch?
Of geldt dat alleen voor mensen die al een OV hadden? :')
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:17:57 #28
Maffe Fries
pi_101235154
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:16 schreef placeholder het volgende:

[..]

Dat laatste dus. Als je met een studie begint dan is het vanaf 1 september gratis reizen, geen dag eerder.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:18:42 #29
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_101235187
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat laatste dus. Als je met een studie begint dan is het vanaf 1 september gratis reizen, geen dag eerder.
Ok. Mazzel gehad dus. Thanks for the info!
pi_101235193
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:16 schreef placeholder het volgende:

[..]

Gast... lever je OV in en ga niet studeren. Als je niet snapt wat "geldig vanaf 1-9" betekent..
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:19:44 #31
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_101235243
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

Gast... lever je OV in en ga niet studeren. Als je niet snapt wat "geldig vanaf 1-9" betekent..
Is goed. Ik ga me meteen uitschrijven! Ik stop ook wel meteen met leven anders. Heeft toch geen zin meer.
pi_101235833
Holy fuck :|W
En dat krijgt stufi / heeft stemrecht / mag zelfstandig de straat op :|W
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:33:10 #33
Maffe Fries
pi_101236000
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:30 schreef Ireyon het volgende:
Holy fuck :|W
En dat krijgt stufi / heeft stemrecht / mag zelfstandig de straat op :|W
Rustig joh. Je weet toch waarom hij nog naar school moet?
pi_101236093
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Rustig joh. Je weet toch waarom hij nog naar school moet?
Moet? Leerplicht gaat maar tot 16 hoor. Dit soort volk staat het gewoon vrij om ons geld te kosten -O-
pi_101236186
Ontopic, euh..
dag
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:37:44 #36
Maffe Fries
pi_101236233
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Moet? Leerplicht gaat maar tot 16 hoor. Dit soort volk staat het gewoon vrij om ons geld te kosten -O-
Als je er voor kiest dan ben je min of meer weer leerplichtig ja ;)

Maar goed, dit topic gaat over tsjoek tsjoeks
pi_101236281
Oh niet weer die Thalys reclame. Dat slaat echt ZO nergens op -O-
pi_101237066
Enige leuke aan Thalys / SNCF is
Verder vind ik geheel Frankrijk maar niks, maar dat is persoonlijk denk ik.
pi_101237106
Weet je wel HOE veel bordjes er in Frankrijk te halen zijn? Daar kan je een leven lang mee bezig zijn _O_
pi_101237388
Haha tja ZO kan je het ook bekijken ja.

Maar ik ga dan toch liever wat treintjes in een fraai landschap klikken :P
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:03:18 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101237430
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:56 schreef Zug-Chef het volgende:
SNCF is kut, maar hun audiovisuele identiteit is wel geniaal.
pi_101238474
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 23:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Haha tja ZO kan je het ook bekijken ja.

Maar ik ga dan toch liever wat treintjes in een fraai landschap klikken :P
Meen je nou serieus dat je in Frankrijk geen treinen in mooie landschappen hebt? :o
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:26:15 #43
45532 ziggyziggyziggy
pi_101238578
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt mazzel gehad. Je had officieel een boete moeten krijgen voor het niet reizen met een geldig vervoersbewijs
Ik geloof dat je bedoelt "voor het reizen zonder geldig vervoersbewijs". ;)
Ik heb momenteel een geldig vervoersbewijs in mijn beurs zitten, maar ik reis nu niet. Krijg ik dan nu een boete?
pi_101239088
Het Hongaarse deuntje vind ik ook best geniaal:

(Gelukkig kan niemand Hongaars zodat ik er niet bij hoef te vertellen dat het enige fatsoenlijke voorbeeld dat ik kan vinden een melding van een wel 8 uur vertraagde trein is :+ )
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:51:22 #45
Maffe Fries
pi_101239588
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 23:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik geloof dat je bedoelt "voor het reizen zonder geldig vervoersbewijs". ;)
Ik heb momenteel een geldig vervoersbewijs in mijn beurs zitten, maar ik reis nu niet. Krijg ik dan nu een boete?
Uh ja. De strekking is overigens wel duidelijk lijkt me ;)
pi_101239833
vandaag in 4 soorten materieel gezeten en nieuwe lijntjes gedaan: zwolle kampen in dm 90 groningen zwolle - vv icmm
deventer zwolle virm
groningen - zuidhorn vv GTW
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:28:51 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101241268
Ik heb vandaag 2,5 uur in de auto gezeten, op en neer naar m'n werk. Ik wist meteen weer waarom ik liever met de trein naar m'n werk ga dan met de auto:

- Ik kan in alle gemak een beker koffie nuttigen en ontbijten
- Afvalbak is altijd in de buurt
- Ik zit lekker ontspannen
- Ik kan dingen doen ipv alleen maar op de weg te letten
- Geen last van medeweggebruikers die ineens - zonder te knipperen of wat - hun auto voor de mijne gooien waardoor ik bijna achterin ze zit
- Vertraginkje? Even stilstaan voor een rood sein? Geen probleem, m'n reis blijft net zo ontspannen
- Niet zoeken naar een parkeerplaats die soms ook nog grof geld per uur kost

En van de weinige voordelen die de auto heeft t.o.v. de trein is de flexibiliteit van vertrekken. En dat de trein me niet voor de deur afzet.

Heerlijk :Y
pi_101241691
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 00:28 schreef James1988 het volgende:
Ik heb vandaag 2,5 uur in de auto gezeten, op en neer naar m'n werk. Ik wist meteen weer waarom ik liever met de trein naar m'n werk ga dan met de auto:

- Ik kan in alle gemak een beker koffie nuttigen en ontbijten
- Afvalbak is altijd in de buurt
- Ik zit lekker ontspannen
- Ik kan dingen doen ipv alleen maar op de weg te letten
- Geen last van medeweggebruikers die ineens - zonder te knipperen of wat - hun auto voor de mijne gooien waardoor ik bijna achterin ze zit
- Vertraginkje? Even stilstaan voor een rood sein? Geen probleem, m'n reis blijft net zo ontspannen
- Niet zoeken naar een parkeerplaats die soms ook nog grof geld per uur kost

En van de weinige voordelen die de auto heeft t.o.v. de trein is de flexibiliteit van vertrekken. En dat de trein me niet voor de deur afzet.

Heerlijk :Y
geen last van de medereizigers?
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:58:47 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101242375
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 00:39 schreef mschol het volgende:

[..]

geen last van de medereizigers?
Ik heb eigenlijk nooit last van medereizigers. Hoogstens van mensen die niet wachten met instappen tot de laatste is uitgestapt.

Ik heb wel last van mede-automobilisten. Vooral als het het type is dat z'n richtingaanwijzer niet weet te gebruiken, en met 91 km/h een vrachtwagen inhaalt die 90 km/h rijdt op een weg waar je 120 mag (en best harder kan bij de juiste omstandigheden).

[ Bericht 18% gewijzigd door James1988 op 27-08-2011 01:09:42 ]
pi_101243177
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 00:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nooit last van medereizigers. Hoogstens van mensen die niet wachten met instappen tot de laatste is uitgestapt.

Ik heb wel last van mede-automobilisten. Vooral als het het type is dat z'n richtingaanwijzer niet weet te gebruiken, en met 91 km/h een vrachtwagen inhaalt die 90 km/h rijdt op een weg waar je 120 mag (en best harder kan bij de juiste omstandigheden).
Je kan altijd harder dan 120 :7
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 01:29:26 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101243247
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 01:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar het moet wel verantwoord zijn. Op een drukke weg ga ik niet als een malloot met 140 me overal tussendoor wurmen omdat ik dat niet verantwoord acht. Echter, om 3 uur 's nachts op een doodstille snelweg, is het een heel ander verhaal.
pi_101243413
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 01:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar het moet wel verantwoord zijn. Op een drukke weg ga ik niet als een malloot met 140 me overal tussendoor wurmen omdat ik dat niet verantwoord acht. Echter, om 3 uur 's nachts op een doodstille snelweg, is het een heel ander verhaal.
Dan rij je 133? Stout hoor :P
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 07:37:16 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101246020
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:52 schreef dennistd het volgende:
Tussen Winterswijk en Lichtenvoorde-Groenlo is een trein op een boom gereden.
Krijg de kak bij NS. Nunspeet-Putten lag er uit door koperdiefstal. Maar toen kwam later in de ochtend blikseminslag tussen 'Nunspeet en 't Harde', en die kak NS zegt niks meer over koperdiefstal, hebben het alleen nog maar over de blikseminslag. 2 Storingen tegelijk daarzo.
En Hilversum lag eruit door blikseminslag. En rondom Roermond waren problemen met wissels (waardoor treinen uit Maastricht/Heerlen met +30 reden). Was een leuk dagje als Railcateraar gister.
Heb Deventer gezien, maar ook Arnhem. Moesten een rondje maken Utrecht-Den Bosch-Deventer-Utrecht :P
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 07:41:39 #54
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101246031
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar als je die continu hoort op een station begint het je wel te irriteren. En de deun blijft in je hoofd zitten.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:33:52 #55
45532 ziggyziggyziggy
pi_101248376
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 01:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik ben een paar jaar geleden begonnen met gewoon 120 rijden. Ik heb nog geen nadelen gevonden, alleen voordelen.
pi_101249141
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 07:41 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar als je die continu hoort op een station begint het je wel te irriteren. En de deun blijft in je hoofd zitten.
Klopt. Ik heb m'n hele Interrail vakantie met dat deuntje in m'n hoofd gezeten.

Mede door dit filmpje.
pi_101250649
En hier het hele bijbehorende liedje.
pi_101250869
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet je wel HOE veel bordjes er in Frankrijk te halen zijn? Daar kan je een leven lang mee bezig zijn _O_
waarom die run op bordjes?

tevens, weet niet wie dat overzicht laatst postte, maar daar stond 2x een marne la vallee chessy bordje op.. was dat i.v.m. het rer & tgv station?
pi_101251064
Daarom :7

ik

vijf keer zelfs, goed kijken :P
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:40:10 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101253313
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 13:07 schreef Sandrvich het volgende:
Dup ta da dap
pi_101253453
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 13:07 schreef Sandrvich het volgende:
Ik denk dat het andersom is hoor. Dat alleen dat jingletje voor SNCF gecomponeerd is en dat die gabber er een remixnummer van gemaakt heeft :Y
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:16:34 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101254389
Nee hoor. Bel de klantenservice van de SNCF maar eens, dan krijg je het ook te horen.
pi_101255434
pi_101256357
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 15:16 schreef James1988 het volgende:
Nee hoor. Bel de klantenservice van de SNCF maar eens, dan krijg je het ook te horen.
Hoe heb je dat ontdekt :') ?
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:30:20 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101256540
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 16:24 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hoe heb je dat ontdekt :') ?
De SNCF heeft een hele tijd een website gehad over hun nieuwe brand image, www.sncf-ideesdavance.com. Die website is nu offline. Daar stonden ook een paar audiovoorbeelden. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 27-08-2011 16:37:04 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:34:41 #66
Maffe Fries
pi_101258485
quote:
Werkgroep spoor NOORD-NL opgericht. Onderzoek naar beter gebruik Noordelijke spoorlijnen w/o Staatslijn b-162 Harlingen-Duitsland

De Harlinger musicus Loek van der Heide heeft een Werkgroep SPOOR op gericht.
Hiermee wil hij met onderzoeken en politieke lobby een pleidooi voeren voor een beter gebruik van Staatslijn 162-b Harlingen- Noord- Europa via Nieuweschans-grens.
Zeehaven Harlingen was in 1845 al aanleiding, tot concessie aanvragen bij de rijksoverheid in het belang van de opkomende zuivel- strokarton- en textiel industrie in Noordelijk- en Oostelijk Nederland. De ingenieurs, gebr. Balkema (Delfzijl) en Tarte - Du Portail (Walloni Belgi) waren in dat jaar 'belanghebbers' naast voornoemd, de industrie in het Harlinger achterland.

Ook nu vormt deze -in 1863 aangelegde- staatsspoorlijn een deel van de oplossing van het fileprobleem in de Noordflank van de randstad.
Hiertoe vond, tegelijk met de oprichting van bovengenoemde werkgroep, bij de Kamer v Koophandel Leeuwarden het startsein plaats voor een uitgebreid onderzoek naar ombuiging van Wegvracht- naar Spoorwegvervoer in het verlengde van een gewenste exploitatieverruiming van eerder genoemde staatslijn tussen Harlingen en Duitsland- en Noordelijk Europa, Baltische Staten Scandinavi en Rusland/Polen.
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=3&t=14513

Socios waar ben je?
pi_101267538
Ziggy, ik heb dat stop/door post van je door gelezen. Ik had 1 vraagje klopt het dat ook een P-sein door een S kan afvallen naar rood ? En hoe zit dat met een automatisch sein ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:13:57 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101271233
Kak NS. Vandaag 2x voor de inrijder bij Lunetten ofzo voor het rooie gezet (toen ik uit Eindhoven naar Utrecht ging). Eerst 7 minuten omdat er een ICE op spoor 7 stond (er waren andere sporen vrij volgens de Mcn, maar de TRDL liet ARI het werk doen..). De tweede keer wederom zelfde plek, maar nu 9 minuten, want toen stond de SPR naar Den Bosch-Breda op spoor 7, en liet de TRDL wederom ARI zijn werk leveren -O-
Als ik toen nog naar Eindhoven moest, had ik m'n trein gegarandeerd gemist. Maar m'n dienst zat er op :)

Vanochtend nog voor de inrijder gestaan bij dat motorrijlesterrein tussen Overvecht en CS. Dat kwam omdat er een goederentrein met kalk ons inhaalde en voorlangs mocht, terwijl dat pokke ding achter ons zat :r
pi_101271746
Dus al bij al? 10 minuten schade? :? Wat een drama -O-
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:30:49 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101271821
Ook leuk in Utrecht, door die werkzaamheden bij Arnhem zijn o.a. ICE en CNL omgeleid. Ik heb het al een paar keer meegemaakt dat de sprinter naar Breda keurig op tijd vertrok, en nog ruim voor Utrecht Lunetten de sprinter bijna 10 minuten stil werd gezet omdat de CNL voor mocht gaan.

Die vertraging wordt soms net weggewerkt tegen de tijd dat Breda bereikt wordt, soms binnenkomst met +5. Het is niet erg, maar toch iets van "Mm, moet dat nou?"

Immers, als je die CNL 2 minuten later laat vertrekken (en de sprinter dus gewoon op tijd) is die sprinter al bij Houten Castellum, waar de CNL hem via de buitensporen zou kunnen passeren.
  zondag 28 augustus 2011 @ 07:41:12 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101279972
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus al bij al? 10 minuten schade? :? Wat een drama -O-
Opzich niet zo erg, het probleem is alleen dat de TRDL gewoon te lui is om je naar een ander spoor te leiden.. En laat ARI dus al het werk doen.
  zondag 28 augustus 2011 @ 08:53:12 #72
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_101280226
quote:
18s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:13 schreef greavy het volgende:
Kak NS. Vandaag 2x voor de inrijder bij Lunetten ofzo voor het rooie gezet (toen ik uit Eindhoven naar Utrecht ging). Eerst 7 minuten omdat er een ICE op spoor 7 stond (er waren andere sporen vrij volgens de Mcn, maar de TRDL liet ARI het werk doen..). De tweede keer wederom zelfde plek, maar nu 9 minuten, want toen stond de SPR naar Den Bosch-Breda op spoor 7, en liet de TRDL wederom ARI zijn werk leveren -O-
Als ik toen nog naar Eindhoven moest, had ik m'n trein gegarandeerd gemist. Maar m'n dienst zat er op :)

Vanochtend nog voor de inrijder gestaan bij dat motorrijlesterrein tussen Overvecht en CS. Dat kwam omdat er een goederentrein met kalk ons inhaalde en voorlangs mocht, terwijl dat pokke ding achter ons zat :r
volgens mij is dat nog steeds prorail en geen NS
sorry.
  zondag 28 augustus 2011 @ 09:13:48 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101280328
Ja, ook kak Prorail dan. Gister ook nog te Rotterdam 7 minuten voor het rooie gestaan omdat de Fyra met +22 binnen kwam (ri Breda) en daardoor de Thalys op 'ons' spoor gezet werd. Er waren 3 andere perronsporen leeg, maar daar konden wij weer eens niet heen...
  zondag 28 augustus 2011 @ 09:15:31 #74
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101280340
Vrijdag ochtend, een beetje veels te vroeg...

SSN 01 1075+rijtuigen opweg om reizigers op te halen voor de Meiningen Express

Toen werd er even, vol onder stoom, omgelopen

En hier wachtte het tot het wisseltje weer omgelegd was naar spoor 1B.
  zondag 28 augustus 2011 @ 09:17:26 #75
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_101280352
Mooie foto's genomen op Rotterdam CS
sorry.
  zondag 28 augustus 2011 @ 09:19:26 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101280369
Dank. Ze hadden wat scherper gekunnen, maar omdat het wel erg vroeg was, is dit het beste geworden. Bij een lagere sluitertijd werd de foto nog onscherper.
  zondag 28 augustus 2011 @ 09:24:06 #77
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
  zondag 28 augustus 2011 @ 10:05:47 #78
45532 ziggyziggyziggy
pi_101280813
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 21:32 schreef SpeedyRich het volgende:
Ziggy, ik heb dat stop/door post van je door gelezen. Ik had 1 vraagje klopt het dat ook een P-sein door een S kan afvallen naar rood ? En hoe zit dat met een automatisch sein ?
In principe valt zo'n P-sein op rood als een rijweg naar de vrije baan met een S wordt ingesteld. Hoe dat met een automatisch sein werkt, weet ik zo niet uit mijn hoofd.
  Redactie Sport zondag 28 augustus 2011 @ 22:17:12 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_101310243
Vanmiddag even van Bentheim Nord naar Ochtrup Brechte (Bundeswehr-depot) geweest:

In Bentheim Nord kwam de BE20 (v200) aan met 3 rijtuigen (waarvan 1 bagagewagen)

Na vertrek wordt al snel het spoor Bentheim-Oldenzaal overgestoken met een blik op wat locs.

In Gildehaus heeft men heel creatief een hekwerk gemaakt van onder andere oude spoorstaven

Behalve de Bentheimer Eisenbahn reed ook DB Regio een aantal treinen, hier in Ochtrup Brechte

Hetzelfde treinstel in Bentheim Nord

Op de terugweg nog even op station Bentheim de Grensland Expres op de foto gezet

Heb je deze al trouwens Fles? Is een nieuw station:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 29 augustus 2011 @ 00:10:07 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101316540
Toffe foto's!
  maandag 29 augustus 2011 @ 00:12:40 #81
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_101316638
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 00:10 schreef greavy het volgende:
Toffe foto's!
ditto *O* *O* *O* :Y :Y
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 29 augustus 2011 @ 00:22:28 #82
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101317020
Krijg lekker de RAMBAM bij Clickandbuy en samenwerkende met NS !

- Krijg een e-mail van ClickandBuy, met de tekst
quote:
Beste Houtsma,
Dit is uw kans op 1 dag gratis onbeperkt reizen met de trein
klik hier
Let op: deze actie is tijdelijk, u kunt kiezen uit 2 of 4 gratis treinkaartjes
Wacht dus niet en pak die gratis trein kaartjes klik hier
Ga je daarheen. Kan je kiezen uit 2 of 4 gratis kaartjes. Kies je voor iets, krijg je een formulier. Staat er daaronder bij de Algemene Voorwaarden die je moet accepteren:
quote:
Ja, ik ben ouder dan 16 jaar en ga akkoord met de Spelvoorwaarden en de Privacyverklaring die beschrijft hoe mijn persoonsgegevens worden verwerkt. Meer in het bijzonder stem ik ermee in dat ik door de volgende partijen per mail benaderd kan worden voor direct marketing doeleinden m.b.t. de meest uiteenlopende onderwerpen: i) ThisILike mag mij zowel eigen reclame-uitingen en aanbiedingen versturen, als ook die van en namens door haar geselecteerde adverteerders. Daarnaast ii) mag ik benaderd worden door de sponsors (TravelBird, Gratis.nl, MyDealies.nl, Fletcher Hotel Groep, Ladymail, Soap DGT, MoneyMiljonair, FruzzelMedia, Consomeo) van deze actie, die mij hun eigen reclame-uitingen en aanbiedingen kunnen versturen, alsmede die van door hen geselecteerde adverteerders.
Krijg lekker de kak. Ik hoef gn spam-mails. En over 365 dagen durende actie maar n winnaar...
Dat staat daar weer onder:
quote:
Deelname aan de promotionele actie “Win een dag onbeperkt trein reizen in Nederland” geschiedt automatisch en zonder extra kosten indien u zich tussen 29-06-2011 en 29-06-2012 inschrijft bij ThisILike. Uit alle deelnemers wordt n winnaar getrokken. Op deelname aan de actie “Win een dag onbeperkt trein reizen in Nederland” zijn de spel voorwaarden “Win een dag onbeperkt trein reizen in Nederland” van toepassing. ThisILike is een handelsnaam van iDNA B.V. Surinameplein 124, 1058 GV, Amsterdam, Nederland. KvK: 34377401. Info: info.nl@thisilike.net
pi_101318527
Reg anders een mailadresje voor je spam. Heb ik ook, works fine as a charm...
pi_101319355
ClickAndBuy is sowieso een grote boevenbende. Ik gebruikte het voor iTunes, totdat ze plotseling zo maar 17 euro afschreven. Heb meerdere keren gemaild en gebeld, maar zonder resultaat. Gelukkig ging het bij mij maar om 17 euro. Heb ook verhalen gelezen van mensen die een stuk meer kwijt waren.

Als ik jou was, zou ik dus ver bij ClickAndBuy vandaan blijven.
  maandag 29 augustus 2011 @ 01:51:24 #85
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_101319573
quote:
18s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:13 schreef greavy het volgende:

HIer zou Uriah Heep zijn vingers bij aflikken, zonder twijfel...
pi_101324219
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 00:22 schreef greavy het volgende:
Krijg lekker de RAMBAM bij Clickandbuy en samenwerkende met NS !

- Krijg een e-mail van ClickandBuy, met de tekst

[..]

Ga je daarheen. Kan je kiezen uit 2 of 4 gratis kaartjes. Kies je voor iets, krijg je een formulier. Staat er daaronder bij de Algemene Voorwaarden die je moet accepteren:

[..]

Krijg lekker de kak. Ik hoef gn spam-mails. En over 365 dagen durende actie maar n winnaar...
Dat staat daar weer onder:

[..]

Click&Buy kan toch ook gewoon zes (of vier of twee?) dagkaartjes hebben gekocht, zonder dat NS van de actie wist?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2011 10:49:34 ]
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:49:22 #87
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101324242
Ja, oke. Dat zou ook nog kunnen..
  Redactie Sport maandag 29 augustus 2011 @ 10:49:42 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_101324249
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Click&Buy kan toch ook gewoon zes (4+2) dagkaartjes hebben gekocht, zonder dat NS van de actie wist?
Die kans acht ik ongeveer 100% groter...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 29 augustus 2011 @ 12:38:10 #89
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_101326922
quote:
[ link | afbeelding ]
In Gildehaus heeft men heel creatief een hekwerk gemaakt van onder andere oude spoorstaven
In Zwitserland heb ik ook diverse nieuwe doelen gezien voor oude spoorstaven
- Paal voor andreas kruis
- Lawine galerij
- Goot dwars over de weg (2 parralel met een ruime er tussen)
- Houders om planken over te leggen als brug
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_101331273
Seinstoring bij Arnhem, drie kraaien wie er in de prijzen hangt :Y

Dan maar even door de dive-under :o wist niet dat die al in gebruik was :o
pi_101331598
Aldus de NS op twitter vanmorgen:
pi_101331895
Ah leuk :) ben ik ook eens ergens op tijd bij :D al is het per toeval, en geen muffins :')
pi_101332772
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 15:11 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Aldus de NS op twitter vanmorgen:
[ afbeelding ]
Als ik dat eerde rhad geweten dan was ik naar arnhem gegaan vandaag ;(
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_101333425
We proberen inmiddels Utrecht Centraal binnen te rijden. Sinds 10 min. Of zo :')
pi_101333537
Het ziet er ook niet al te best uit op de AV van Ut ;)
pi_101333565
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:03 schreef Dr_Flash het volgende:
We proberen inmiddels Utrecht Centraal binnen te rijden. Sinds 10 min. Of zo :')
Wees blij dat ze het nog proberen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 augustus 2011 @ 16:07:24 #97
Maffe Fries
pi_101333596
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:06 schreef b2py het volgende:
Het ziet er ook niet al te best uit op de AV van Ut ;)
dat komt door de eerdere problemen bij Arnhem
pi_101333606
Er komen op utrecht maar 4 treinen per uur uit arnhem, dus waar al die vertraging nou vandaan komt..?
pi_101333612
Hoe komt het toch eigenlijk dat er in Nederland zo ontzettend vaak seinstoringen zijn?

En waarom rijdt de IC naar Maastricht niet? Ook vanwege de storing? Dat zou dan wel een behoorlijk argument zijn om meer corridorrijden in te voeren.

[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2011 16:11:50 ]
pi_101333652
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:07 schreef Yreal het volgende:
Er komen op utrecht maar 4 treinen per uur uit arnhem, dus waar al die vertraging nou vandaan komt..?
keren in ede wageningen
pi_101333676
....en binnen met +43 :') maar eens n formuliertje schrijven *O*
pi_101333734
dat heb ik al lang niet gedaan :(
  maandag 29 augustus 2011 @ 17:11:27 #103
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_101336063
Vanmorgen moest ik naar Amsterdam voor school, stap ik heel verrassend in een ICMm tussen Enkhuizen - Amersfoort... Normaal rijden daar alleen maar VIRM's..

Om welke redenen wordt een trein eigenlijk anders ingezet?
pi_101336302
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vanmorgen moest ik naar Amsterdam voor school, stap ik heel verrassend in een ICMm tussen Enkhuizen - Amersfoort... Normaal rijden daar alleen maar VIRM's..

Om welke redenen wordt een trein eigenlijk anders ingezet?
Misschien vanwege een storing ergens?
Of misschien was er materieel defect wat normaal daar rijdt

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2011 17:18:32 ]
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 17:49:50 #105
155227 crew  Guppy
dus
pi_101337559
Ik ga zo stranden in Ede... Logistieke problemen of zo... Zucht

En nu zit er ranzig wijf tegenover me een bak te eten en met volle bek te bellen :r
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 29 augustus 2011 @ 17:51:28 #106
111382 Ofyles2
pi_101337603
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ga zo stranden in Ede... Logistieke problemen of zo... Zucht

En nu zit er ranzig wijf tegenover me een bak te eten en met volle bek te bellen :r
Gewoon dat eten in haar decollet gooien, geen medelijden hebben...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 augustus 2011 @ 17:53:33 #107
Maffe Fries
pi_101337661
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:51 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Gewoon dat eten in haar decollet gooien, geen medelijden hebben...
tsja, is niet netjes, maar wel begrijpelijk ...
  maandag 29 augustus 2011 @ 17:55:19 #108
111382 Ofyles2
pi_101337726
quote:
10s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

tsja, is niet netjes, maar wel begrijpelijk ...
Onbeschofte mensen vragen om een onbeschofte aanpak.
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 17:59:11 #109
155227 crew  Guppy
dus
pi_101337850
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:55 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Onbeschofte mensen vragen om een onbeschofte aanpak.
Ik moest lachen :D het is een bak patat trouwens, mooie boel zou dat geven
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 29 augustus 2011 @ 18:00:52 #110
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101337916
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:07 schreef Yreal het volgende:
Nou. Als je nagaat hoeveel treinen er totaal komen, is vertraging nog niet eens zo vreemd. Zeker niet als een trein al te laat is. Dan kom je gegarandeerd voor het rooie bij de inrijder te staan.
  maandag 29 augustus 2011 @ 18:02:30 #111
111382 Ofyles2
pi_101337969
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:59 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik moest lachen :D het is een bak patat trouwens, mooie boel zou dat geven
Ik zou het gedaan hebben...
pi_101338012
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:00 schreef greavy het volgende:

[..]

Nou. Als je nagaat hoeveel treinen er totaal komen, is vertraging nog niet eens zo vreemd. Zeker niet als een trein al te laat is. Dan kom je gegarandeerd voor het rooie bij de inrijder te staan.
Dat is dan wel slecht georganiseerd, want behalve heel veel treinen zijn daar ook heel veel sporen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2011 18:04:06 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 augustus 2011 @ 18:03:55 #113
Maffe Fries
pi_101338028
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:00 schreef greavy het volgende:

[..]

klopt. In de spits is het tussen De Haar aansluiting en Utrecht ongeveer 9 treinen per uur per richting. Als dan eentje vertraagt is dan volgen er vaak meer.
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 18:09:41 #114
155227 crew  Guppy
dus
pi_101338205
Nou ja, het stoptreintje maar eens testen dan :)
pi_101339162
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt. In de spits is het tussen De Haar aansluiting en Utrecht ongeveer 9 treinen per uur per richting. Als dan eentje vertraagt is dan volgen er vaak meer.
Die ICE werd keurig voorlangs gelaten hoor :Y daarna heb ik zeker nog 5 minuten stil gestaan.
  maandag 29 augustus 2011 @ 18:39:37 #116
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101339197
Gister waren wij in Zwolle, en moesten weer naar Utrecht. De omroep begon te roepen:
"Dames en heren, de Intercity naar Amersfoort, Hilversum, Duivendrecht, Amsterdam Zuid en Schiphol van 19 uur 16 vertrekt over ongeveer 20 minuten [...]"
Het was toen 19:11...
Het deel uit Leeuwarden stond er al, die uiteindelijk vertrokken is om 19:22. Volgens de HC stond het deel uit Groningen ergens bij Meppel stil... En hoe de Machinist ook zijn best deed om op tijd in Amersfoort te komen, dit werd niet beloond. De stoptrein naar Utrecht reed voor ons, waardoor de vertraging alleen maar toenam. Eenmaal gepasseerd bij 't Harde (of is 't Wezep?), werd er vol tractie gegeven. Vertraging in Amersfoort 2 minuten (op vertrektijd binnen rollend). Onze deuren gaan open, aan de overzijde de deurtjes dicht.
Toen ben ik met mijn collega maar met de stoptrein naar Utrecht getuft.
  maandag 29 augustus 2011 @ 18:41:53 #117
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101339294
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Typisch. Meneer de TRDL is in Utrecht vaak van de luie kant: Wat ARI kan doen, laat het ARI doen. Geeft vaak kopzorgen bij de Railcatering... T vaak sta je voor nop voor de inrijder, omdat er een trein ACHTER jou voorrang krijgt...
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 18:42:22 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_101339314
Zhe drahmah
pi_101339394
Vandaag is de dive-under in arnhem geopend, toch weer een kilometer spoor rijker :P.
pi_101339416
Ja precies, boeiend, dan ga je toch in de volgende trein koffie slijten? Dat boeit dus juist NIKS dan :D
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 augustus 2011 @ 18:46:59 #121
Maffe Fries
pi_101339477
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:41 schreef greavy het volgende:

[..]

Typisch. Meneer de TRDL is in Utrecht vaak van de luie kant: Wat ARI kan doen, laat het ARI doen. Geeft vaak kopzorgen bij de Railcatering... T vaak sta je voor nop voor de inrijder, omdat er een trein ACHTER jou voorrang krijgt...
tijd dus dat er een systeem ontworpen wordt dat niet alleen plaatselijk maar ook landelijk doorrekent wat de beste volgorde van afhandeling is. Hierdoor kun je er voor zorgen dat er in totaal minder vertragingen zijn, rekening houdend met alle beperkingen die er zijn.
  maandag 29 augustus 2011 @ 18:47:41 #122
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101339502
quote:
10s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja precies, boeiend, dan ga je toch in de volgende trein koffie slijten? Dat boeit dus juist NIKS dan :D
Ik maak mij er ook niet druk om, als ik mijn trein mis. De UM zal het alleen niet fijn vinden. En als het te vaak gebeurt doe jij toch wat fout :P
Dienst Zwolle: 12 Minuten om van spoor 12 (momenteel 8) naar de unit te lopen, spullen te dumpen, en nieuwe spullen op te pakken en naar spoor 11 lopen is gewoon krap. Bij Eindhoven heb je 18 minuten ofzoiets.
pi_101339556
Het is toch niet jouw schuld dat de trein te laat is en je dus je volgende dienst mist?
pi_101339587
CRIENTJ :'(

pi_101339630
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:47 schreef greavy het volgende:
En als het te vaak gebeurt doe jij toch wat fout :P
Als ze jou dat aanrekenen moet je ze gewoon in de stront laten barsten. Simpel zat ^O^
  maandag 29 augustus 2011 @ 18:51:36 #126
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101339634
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:49 schreef b2py het volgende:
Het is toch niet jouw schuld dat de trein te laat is en je dus je volgende dienst mist?
Is het ook niet. Maar er word wel verlangd van jou dat je je trein probeert te halen, ook al moet je een sprintje trekken.
Wanneer wij een miniscule vertraging hebben, moet dit zsm doorgegeven worden aan de UM (Unit Medewerker (Leidinggevende). Die kan dan voor jou alternatieven bedenken. Wij mogen niks op eigen initiatief doen bij verstoringen of vertragingen.
  maandag 29 augustus 2011 @ 18:53:22 #127
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101339696
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als ze jou dat aanrekenen moet je ze gewoon in de stront laten barsten. Simpel zat ^O^
Als hun weten dat jij er niks aan kan doen (bijvoorbeeld te weinig tijd), verwijten zij het jou ook niet. Maar bij 5 minuten overstap kan je de trein nog halen: Dan komt de 'Runner'(die de bakken vult, tassen klaar zet ed) met nog een medewerker de spullen naar jou toebrengen, en neemt de spullen van je vorige rit mee terug.
pi_101339773
Dat lijkt me ook niet meer dan logisch, als je er maar plezier in hebt en je een mooie vangst hebt aan het eind van de maand, toch? ;)
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:02:50 #129
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101340035
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:56 schreef b2py het volgende:
Dat lijkt me ook niet meer dan logisch, als je er maar plezier in hebt en je een mooie vangst hebt aan het eind van de maand, toch? ;)
Dat klopt. Ik heb er plezier in, en daar gaat het tenslotte om.
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:09:40 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101340304
Voor de railcatering werken lijkt me echt kut als ik die verhalen van greavy zo eens lees :')
pi_101340848
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:02 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik heb er plezier in, en daar gaat het tenslotte om.
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:09 schreef James1988 het volgende:
Voor de railcatering werken lijkt me echt kut als ik die verhalen van greavy zo eens lees :')
Nigger whut? :?
pi_101340875
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

tijd dus dat er een systeem ontworpen wordt dat niet alleen plaatselijk maar ook landelijk doorrekent wat de beste volgorde van afhandeling is. Hierdoor kun je er voor zorgen dat er in totaal minder vertragingen zijn, rekening houdend met alle beperkingen die er zijn.
ARI doet het voor zover ik weet lokaal niet eens, maar houdt het in principe strikt de van te voren vastgelegde volgorde van treinen aan. Tenzij de treindienstleider op 'verwerk vertraging' klikt, dan wordt de vertraging in het schema vastgelegd en de volgorde aangepast en krijgt de machinist een rood sein als 'ie de vertraging inhaalt.

Maar ik ben maar een leek, dus ziggyziggyziggy moet het maar zeggen als ik onzin verkondig. :)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2011 19:25:44 ]
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 19:25:52 #133
155227 crew  Guppy
dus
pi_101340983
quote:
11s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[ afbeelding ]
Ik zou zo'n blauwe klok best thuis willen hebben :@
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:36:19 #134
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101341483
Ik heb eens geprobeerd zo'n complete bak thuis te krijgen :')
Alleen vonden de mensen die het vervangen dat geen tof idee. Hun gooien het uiteindelijk in de container...
pi_101341553
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zou zo'n blauwe klok best thuis willen hebben :@
Loemp groot man. Kan je beter bij www.BahnShop1435.de een echte mooie uitzoeken O+
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 19:38:16 #136
155227 crew  Guppy
dus
pi_101341591
quote:
3s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Loemp groot man. Kan je beter bij www.BahnShop1435.de een echte mooie uitzoeken O+
Voor als ik een groot huis heb :Y later als ik groot ben
pi_101341707
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:38 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Voor als ik een groot huis heb :Y later als ik groot ben
Een mooie spoorse wandklok is er nog niet in Fort Deventer trouwens. Maar eens kijken :) Ik vind spoorse dingen in mijn huis vet tof. Maar het moet geen Riekje van Waterhuizen worden zeg maar. Het moet zo subtiel, dat spoorhobbyisten zeggen "Hee kijk, tof" EN dat niet-spoorhobbyisten dat ook zeggen :o _O-
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:46:02 #138
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101342024
quote:
10s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

Nigger whut? :?
Al die dingen over 'je zorgt maar dat je je vertraging inhaalt', onkostenvergoeding enzovoorts. :')
pi_101342131
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Al die dingen over 'je zorgt maar dat je je vertraging inhaalt', onkostenvergoeding enzovoorts. :')
Nja maar goed, in de bottom line heeftie er wel lol in hoor ik net :s)
pi_101342333
Overigens vind ik eigenlijk dat Servex / Starbucks ook de catering van de Treindienstleidingposten moet regelen. Zo van "als ik die en die aansluiting niet regel voor koffieleut Greavy, dan heb ik zelf morgen niks te zuipen"

Beetje reverse dependencies inbouwen :P
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:54:08 #141
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101342411
Lol. _O-
pi_101342416
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nja maar goed, in de bottom line heeftie er wel lol in hoor ik net :s)
Dat komt omdat Greavy een treinofiel is. Voor ieder mens die dat niet is is het een rampenplan. Alleen maar studenten aannemen die OV hebben omdat dat geld scheelt :')
Je werkt verdomme voor een onderneming van de NS.
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:54:54 #143
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101342453
Hebben genoeg ouderen. Zit zelf iemand van 42, 38, 34 etc. Genoeg die geen SOV hebben.
pi_101342492
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:54 schreef greavy het volgende:
Hebben genoeg ouderen. Zit zelf iemand van 42, 38, 34 etc. Genoeg die geen SOV hebben.
En die mogen dus zelf hun reis tot werk betalen, belachelijk :N
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:55:58 #145
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101342519

Nadat ik gisteravond klaar was met werken, viel mij de 01 1075+rijtuigen te Utrecht op: Was net op tijd klaar om mee naar Rotterdam te kunnen. Te Rotterdam dit pracht plaatje even kunnen schieten. Eigenlijk was het wel te donker...
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:56:29 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101342545
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:55 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

En die mogen dus zelf hun reis tot werk betalen, belachelijk :N
Reiskostenvergoeding :Y
Fulltimers krijgen [dacht ik] een JTK
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:58:04 #147
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101342624
quote:
11s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[ afbeelding ]
Zou je die niet mogen hebben als verzamelaar?
pi_101342656
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:56 schreef greavy het volgende:

[..]

Reiskostenvergoeding :Y
Er bestaan full-time railcateraars? :o
Wat is er fout gegaan in hun leven dan _O-
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:59:31 #149
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101342713
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:58 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Er bestaan full-time railcateraars? :o
Wat is er fout gegaan in hun leven dan _O-
Zitten personen met 38 en 40 uren contract ja.
Waaronder de Unit Medewerkers (oftewel: de Leidinggevenden).
pi_101343464
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:56 schreef greavy het volgende:
Voor wat voor traject dan? Den Helder - Nieuweschans via Kerkrade Centrum?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 augustus 2011 @ 20:14:30 #151
Maffe Fries
pi_101343516
quote:
5s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Voor wat voor traject dan? Den Helder - Nieuweschans via Kerkrade Centrum?
Nee, via Vlissingen en Maastricht Randwyck
pi_101343884
quote:
12s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee, via Vlissingen en Maastricht Randwyck
EN dan maar uitleggen wat je in de IC Amsterdam - Amersfoort te zoeken hebt :')
pi_101344497
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:55 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]

Nadat ik gisteravond klaar was met werken, viel mij de 01 1075+rijtuigen te Utrecht op: Was net op tijd klaar om mee naar Rotterdam te kunnen. Te Rotterdam dit pracht plaatje even kunnen schieten. Eigenlijk was het wel te donker...
zal vd week alle foto's een uploaden. Was een mooie tocht!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 augustus 2011 @ 20:31:08 #154
Maffe Fries
pi_101344613
quote:
10s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

EN dan maar uitleggen wat je in de IC Amsterdam - Amersfoort te zoeken hebt :')
Kortste route *)
pi_101344722
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kortste route *)
Van den Helder naar Vlissingen? Van Maastricht naar Nieuweschans? ;)

Of mag je met een via-kaartje ook het via-station skippen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2011 20:33:50 ]
pi_101344941
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:32 schreef Igen het volgende:

Of mag je met een via-kaartje ook het via-station skippen?

Nou, lijkt me niet :N :P
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:43:49 #157
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101345343
Elders gevonden (op Tweakers):
quote:
Nu met een ruimte dertien uur vertraging onderweg van Emmerich naar Amsterdam is V 250-stel 4808 wat daarmee het negende uitgeleverde stel is.
pi_101345861
Boeiend. Al zet je die hele watergraafsmeer vol met die kutonzin.

RIJDEN met je donder :(
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:55:19 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101345988
quote:
15s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Boeiend. Al zet je die hele watergraafsmeer vol met die kutonzin.
De Watergraafsmeer staat redelijk vol, dus nu worden er ook wat van die dingen op de Dijksgracht gestald bij het andere sloopmaterieel.
quote:
RIJDEN met je donder :(
Eens. :s)
pi_101346036
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:55 schreef James1988 het volgende:
nu worden er ook wat van die dingen op de Dijksgracht gestald bij het andere sloopmaterieel.
_O- ^O^
pi_101346530
"bij het andere sloopmaterieel"

whehe.. komt best goed met die treintjes :)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 augustus 2011 @ 21:13:29 #162
Maffe Fries
pi_101347176
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

De Watergraafsmeer staat redelijk vol, dus nu worden er ook wat van die dingen op de Dijksgracht gestald bij het andere sloopmaterieel.
Jij snapt het _O_ ^O^
pi_101348079
Waarom is er geen intercity van Eindh. naar Tilburg Uni... :(
pi_101348185
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:27 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Waarom is er geen intercity van Hoorn Kersenboogerd naar Zetten-Andelst? :(
  maandag 29 augustus 2011 @ 21:30:01 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101348218
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:27 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Waarom is er geen intercity van Schubbekutteveen-West naar Nooitgedachtland-Oost... :(

Daarom niet! :s)
pi_101348260
JAMES *; _O-
pi_101348279
Waarom is er geen intercity van Heerlen Woonboulevaard naar Rijswijk :(
pi_101348695
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:30 schreef Basekid_NZ het volgende:
Waarom is er geen intercity van Heerlen Woonboulevaard naar Rijswijk :(
Omdat heerlen woonboulevaard gesloopt moet worden. :(
pi_101351107
De directe verbinding zonder stops tussen Woerden en Hilversum Noord hoeft niet meer!
Ik vertrek over 2 weken een half jaar naar Australie en ga daarna lekker rondrijden in een auto van de zaak
  PR/Manusje van alles maandag 29 augustus 2011 @ 22:27:32 #170
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_101351722
Nooitgedacht bestaat echt.. een gehucht bij het dorpje Rolde onder de rook van provinciedorp Assen
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_101355516
Over sloopmaterieel gesproken...

In de stopper (Enschede-)Almelo-Apeldoorn rijdt momenteel weer een Plan V'tje O+
Sterker nog, vanavond zit ik in een dubbel V'tje van Almelo naar Deventer! Welkome afwisseling met al het SGMm gedoe...
pi_101356887
quote:
Rusland geeft groen licht voor tunnel naar VS
Stephanie van Strijen − 24/08/11, 17:22
afp
De Russische overheid heeft groen licht gegeven voor een tunnel die Rusland met de Verenigde Staten moet verbinden. De 100 kilometer lange spoorlijn gaat onder de Beringstraat door lopen en kost ruim 68 miljard euro. Dit meldt de Britse krant The Times.

De toestemming werd gegeven op een driedaagse conferentie die deze week plaatsvond in Yakutsk, waar de Russen samen met vertegenwoordigers uit de VS, China en Engeland over de ontsluiting van het afgelegen noordoosten van Rusland spraken.

De verwachting is dat het project tussen de 10 en 15 jaar gaat duren, zei Victor Razbegin van het Russische ministerie van Economische Zaken. Rusland en de VS nemen ieder 25 procent van de kosten voor hun rekening. De rest wordt betaald door private investeerders en internationale financile instellingen.

Aan Russische zijde maakt de tunnel onderdeel uit van een plan om het spoorwegnetwerk tot 2030 met ongeveer 3800 kilometer naar het noordoosten uit te breiden. In 2013 al moet de huidige Siberi-expres tot Yakutsk komen.

Vervoer van goederen wordt door de aanleg van de tunnel minder duur, sneller en zekerder. Met de aanleg van een spoorlijn door Siberi en onder de Beringstraat door, wordt het straks mogelijk om vanuit Londen, via Rusland, helemaal naar de oostkust van Amerika te reizen.
pi_101357845
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 00:02 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

nu nog een trein tunnel tussen london en newyork ofzo en we kunnen wel rond de wereld :P
pi_101358393
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 00:26 schreef mschol het volgende:

[..]

nu nog een trein tunnel tussen london en newyork ofzo en we kunnen wel rond de wereld :P
En dan vacum zuigen zodat er 1000km/u gereden kan worden met maglev O+
pi_101358467
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Over sloopmaterieel gesproken...

In de stopper (Enschede-)Almelo-Apeldoorn rijdt momenteel weer een Plan V'tje O+
Sterker nog, vanavond zit ik in een dubbel V'tje van Almelo naar Deventer! Welkome afwisseling met al het SGMm gedoe...
Inderdaad, op hengelo en enschede staan er wat.
  Redactie Sport dinsdag 30 augustus 2011 @ 03:50:51 #176
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_101360300
Nouja, dat zegt niet alles, want n V'tje op Enschede is de 904, die van de stichting mat'64 is om museumstel te worden.
PM mij!
pi_101360713
ah oke grappig. Wist ik niet :)
Hoe kom je aan zulke info als ik vragen mag ;) ?

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2011 07:49:50 ]
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 07:58:38 #178
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101360856
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 07:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ah oke grappig. Wist ik niet :)
Hoe kom je aan zulke info als ik vragen mag ;) ?
Staat op Somda en nog andere treinfora. Zal hij dus wel vandaan hebben.

Treinstel 904 is vorige week zaterdag uit Maastricht met 3 of 4 andere V'tjes naar de Dijksgracht gereden, die andere V's achter gelaten, en toen doorgereden naar Es. Waarbij de voorzitter van de stichting Mat'64 de Mcn was op de trein :)
pi_101360860
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 07:58 schreef greavy het volgende:

[..]

Staat op Somda en nog andere treinfora. Zal hij dus wel vandaan hebben.

Treinstel 904 is vorige week zaterdag uit Maastricht met 3 of 4 andere V'tjes naar de Dijksgracht gereden, die andere V's achter gelaten, en toen doorgereden naar Es. Waarbij de voorzitter van de stichting Mat'64 de Mcn was op de trein :)
Oke grappig. maar waarom naar Enschede?
pi_101362090
Dat is een tijdelijke opstelplek, blijkbaar waren er even geen andere mogelijkheden voorhanden.
Hooray for beer.
pi_101362358
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 00:46 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Inderdaad, op hengelo en enschede staan er wat.
Die op Enschede staat (afgelopen weekend in ieder geval) staat met grote stickers op de deur dat die niet geschikt is om een treindienst mee te rijden :o
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:30:01 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101369823
Is bij NSR inderdaad terzijde gesteld.

Verder nog een late nabrander: Vrijdag de 26e heeft VolkerRail met de 203-2 alle terzijde gestelde DH's van Dijksgracht naar Amersfoort gebracht. Dit om ruimte te maken voor Plan V's die via Dijksgracht naar Watergraafsmeer en verder naar sloper gaan, op te stellen.
De volgorde was bij rit 1: 3118+3117+3111+3114, tweede rit de 3210+3214+3107 en de derde rit de 3108, 3218, 3109 en de 3106.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:32:41 #183
Maffe Fries
pi_101369943
is het niet om vogelbeksloopmaterieel op te stellen?
pi_101370045
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:32 schreef Peterselieman het volgende:
is het niet om vogelbeksloopmaterieel op te stellen?
Ik loop even naar Woord van de dag. Deel 26! *O*
  Moderator dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:15:50 #185
155227 crew  Guppy
dus
pi_101373737
Deze week geen trein meer voor mij, de kaakchirurg heeft me uitgeschakeld :X
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:21:57 #186
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_101373997
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 16:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Deze week geen trein meer voor mij, de kaakchirurg heeft me uitgeschakeld :X
auw, sterkte, hopelijk mag je ibuprofen slikken, ik mag dat helaas niet :(
Gelukkig heb ik weer stroom *O*
Raar hoor, bijna 5 uur niks.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:31:02 #187
155227 crew  Guppy
dus
pi_101374349
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 16:21 schreef bork het volgende:

[..]

Ik mag dat gelukkig wel, en ik 'mag' ook antibiotica, want de kaakchirurg heeft een gat in m'n kaak gemaakt. Ik heb nu een opening tussen kaak- en mondholte, en da's niet goed. Het is wel gehecht, maar heel zwak, en kan dus zo weer open springen... En dan kan er eten en drinken in, naar m'n neus. En dat kan dan lekker gaan ontsteken en zo, je weet wel :')
pi_101374403
Grrr springers...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:51:57 #189
Maffe Fries
pi_101375269
http://www.zie.nl/video/a(...)gebruik/m1eztopfk68s

Met een hoofdrol voor de Wadlopers
pi_101376227
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 16:21 schreef bork het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik weer stroom *O*
Raar hoor, bijna 5 uur niks.
Normaal gesproken goed voor een piek in de geboortecijfers over een tijdje. Neem aan dat jij je daar wel even medeplichtig aan gemaakt hebt :Y :7
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:38:58 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101379213
Wadlopers rijden alweer in Argentini :Y

pi_101379428
Toch supertof dat onze oude wadlopertjes nu gebruikt worden voor de heropening van een internationale spoorlijn tussen Argentini en Uruguay? O+ ^O^
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:53:45 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101379790
Zeker :Y

Is er iemand hier die zaterdag nog naar de Wereld Haven Dagen 2011 (Rotterdam) gaat? SSN rijdt dan met de 65 018 + een paar rijtuigen over de Havenspoorlijn.
Zaterdag tevens de 01 1075 van SSN met een paar rijtuigen naar Beekbergen.

Beide stammen zijn korter als gewoonlijk; 3 tot 5 rijtuigen maximaal. Exacte samenstelling nog onbekend.
  Redactie Sport dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:05:36 #194
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_101380324
Zet voor de 65 018 nog maar een extra loc, aangezien hij niet zelfstandig over de havenspoorlijn mag rijden ivm het niet hebben van ETCS.
PM mij!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:14:36 #195
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101380775
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 19:05 schreef dennistd het volgende:
Zet voor de 65 018 nog maar een extra loc, aangezien hij niet zelfstandig over de havenspoorlijn mag rijden ivm het niet hebben van ETCS.
Is het dan niet zo dat de stoomlok er mag rijden, als het onder een bepaalde snelheid blijft?
Of geld dat regeltje niet als er ETCS ligt?

De NT 700'jes hebben bijvoorbeeld ook geen ATB, maar die mogen wel het land door, met maixmaal 40 km/h ;)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:21:27 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101381118
Zie ook dit topic op Skycrapercity, toen de stoomtrein in 2009 ook reed: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1207737
Zonder voorspan!

Maar of dat dit jaar nog mag. Hoe heeft het vorig jaar eigenlijk gereden?
  Redactie Sport dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:23:26 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_101381218
Ik vond op youtube dit filmpje, kijk even vanaf 1:00:
PM mij!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:25:12 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101381313
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 19:14 schreef greavy het volgende:

[..]
De NT 700'jes hebben bijvoorbeeld ook geen ATB, maar die mogen wel het land door, met maixmaal 40 km/h ;)
Tegenwoordig niet meer toch? ATB-E is niet voor niets bedacht.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:25:35 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101381341
Je hebt gelijk, ik las het ook al op Rolandrail, na even een jaar terug gekeken te hebben.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:26:19 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101381389
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 19:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Tegenwoordig niet meer toch? ATB-E is niet voor niets bedacht.
Zonder ATB mag je nog rijden bij mijn weten.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:35:02 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101381824
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 19:26 schreef greavy het volgende:

[..]

Zonder ATB mag je nog rijden bij mijn weten.
Volgens mij alleen op buiten dienst gestelde baanvakken, bijvoorbeeld voor werktreinen zoals de Speno-slijptrein.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:37:51 #202
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101381971
Vage shit dan allemaal.
pi_101382122
quote:
Treinreizigers op het traject Amsterdam-Arnhem kunnen volgend jaar rekenen op snellere reistijden. Dat komt doordat goederentreinen steeds vaker via de Betuweroute rijden en niet over het reguliere spoornet. Dat meldt spoorbeheerder ProRail dinsdag.

Door de vrijgekomen ruimte op het normale spoornet kunnen treinen sneller rijden. Het gaat vooral om intercity's en om internationale treinen naar Duitsland.

Op de hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en de Belgische grens gaan meer treinen rijden. Prorail heeft daarvoor een verzoek van NS Hispeed goedgekeurd. De exploitatie van de hogesnelheidslijn is tot op heden niet kostendekkend.

Reizigers moeten ook in 2012 rekening houden met vertragingen en het uitvallen van lijnen. Op de stations van Amsterdam, Utrecht, Den Bosch, Breda, Zwolle en Eindhoven staan ingrijpende werkzaamheden gepland.
Klinkt goed :)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:03:36 #204
Maffe Fries
pi_101383119
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 19:41 schreef Basekid_NZ het volgende:

[..]

Klinkt goed :)
Mooie verpakking voor: de treinen kunnen station Arnhem een stuk sneller binnen rijden en voor de rooie staan is er nauwelijks meer bij.
pi_101383214
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mooie verpakking voor: de treinen kunnen station Arnhem een stuk sneller binnen rijden en voor de rooie staan is er nauwelijks meer bij.
Ja, en andersom kunnen ze heel hard richting Amsterdam rijden, maar staan ze toch nog een half uur voor rood omdat er minder perrons beschikbaar zijn vanwege werkzaamheden 8-)
pi_101383375
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mooie verpakking voor "de IC's hebben nu alleen nog maar last van de sprinters naar Rhenen" :')

Dooie mus weer dit.

VIERSPORIG MAKEN gaddemmit :(
pi_101383700
dat prutstukkie? lijkt me nogal nutteloos.. gewoon sneller achter de ic's aangooien
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:22:33 #208
Maffe Fries
pi_101383889
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:18 schreef b2py het volgende:
dat prutstukkie? lijkt me nogal nutteloos.. gewoon sneller achter de ic's aangooien
Dan moet dat wel kunnen ...
pi_101383906
Gewoon die stoptrein Utrecht-Rhenen eruit gooien. Laten ze dat stuk spoor maar weer zoals vroegah naar Amersfoort doortrekken, niet aansluiten op Utrecht-Arnhem :P
pi_101383976
er zit 7 minuten tussen ic en sprinter, dat moet wel te verkleinen zijn. En anders, met de GVU maar naar bunnik en de sprinters vanaf Driebergen laten rijden met aansluiting 2x per uur IC..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:26:53 #211
Maffe Fries
pi_101384109
Mja, ze gaan in Utrecht de stromen van/naar Arnhem en Den Bosch meer ontvlechten door diveunders te maken. Als je dat doet dan kan het idd een stuk sneller in de toekomst. Die sprinter naar Arnhem moet nu nog heel wat sporen oversteken om linksaf te kunnen. Straks gaat die net als de IC de diveunder in en gaat het allemaal een stuk sneller.
pi_101384143
snellere wissels neerleggen is in mijn visie ook veel beter, dat levert zoveel vertraging op..
pi_101384674
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:27 schreef b2py het volgende:
snellere wissels neerleggen is in mijn visie ook veel beter, dat levert zoveel vertraging op..
Hell no. Je kan dan beter de blokken wat korter maken zodat de ICE niet bij Bunnik staat te wachten omdat er een Sprinter en een IC niet Utrecht in kunnen rijden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:42:27 #214
Maffe Fries
pi_101384848
je kunt beter n, n, n doen. Maar goed dat is duur, dus dan moet je keuzes maken.
pi_101384881
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:39 schreef TeringHenkie het volgende:
omdat er een Sprinter en een IC niet Utrecht in kunnen rijden.
Dat is misschien nog wel het raarste ja. Hoe vaak je daar niet tegen vele minuten aan loopt.... ZO VEEL SPOOR :o Hoe moeilijk kan dat zijn??
pi_101384915
sowieso sprinters..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:44:56 #217
Maffe Fries
pi_101384972
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:43 schreef b2py het volgende:
sowieso sprinters..
noemen we het weer stoptrein. Heb je ook geen last van de sprinters meer
pi_101385011
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:18 schreef b2py het volgende:
Dat prutstukkie ja. Als jij van Utrecht naar Arnhem de IC pakt en je zit achter een vertraagde sprinter, is Wolfheze het eerste EN het laatste station waar je met enigszins snelheid doorheen kan rijden. Tussen Maarn en De Klomp mag je ook nog in de remmen omdat de sprinter niet harder dan 80 door het afbuigende wissel mag.
pi_101386400
Beetje jammer dan, ik dacht dat het op dat stukje wel meeviel :(
pi_101386927
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 21:08 schreef b2py het volgende:
Beetje jammer dan, ik dacht dat het op dat stukje wel meeviel :(
Ga maar na:

Bunnik (8 km) afremmen voor de stop van de sprinter
Driebergen-Zeist (12 km) afremmen voor de stop van de sprinter
Maarn (20 km) afremmen voor de stop van de sprinter
De Haar (27 km) afremmen voor het afbuigend wissel van de sprinter
De Klomp (34 km) moet je zelf stoppen
Ede-Wageningen (41 km) moet je zelf stoppen
Wolfheze (50 km) nou okee dan
Oosterbeek (54 km) is al bijna bij de inrijder van Arnhem
Arnhem (58 km) moet je zelf stoppen.

Je hebt nauwelijks ergens de baanvaksnelheid (130) kunnen aantikken.
pi_101387168
Lukt op de zaanlijn gelukkig wel :), zal wel beter worden toch met die dive unders? (A)
pi_101387241
Nee waarom? Dan ontvlecht je alleen maar het verkeer Arnhem - Nijmegen met Arnhem - Utrecht. Dat hele gezeik met dat sprintertje naar Rhenen staat daar gewoon los van hoor :)
pi_101387273
ik bedoelde die bij utrecht ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:24:00 #224
Maffe Fries
pi_101387290
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee waarom? Dan ontvlecht je alleen maar het verkeer Arnhem - Nijmegen met Arnhem - Utrecht. Dat hele gezeik met dat sprintertje naar Rhenen staat daar gewoon los van hoor :)
Er komen ook in Utrecht diveunders, Fles ;)
pi_101387513
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 21:23 schreef b2py het volgende:
ik bedoelde die bij utrecht ;)
Ehm ja. Ook dat staat er in principe los van :D

Enige voordeel is misschien DAT de geschetste situatie minder vaak zal hoeven voorkomen, maar als je met een IC toch achter een vertraagde sprinter komt te zitten dan blijft het probleem. Het probleem wat je gewoon oplost met viersporigheid, dan kun je er voorbij :Y En dat hoeft zelfs niet overal, want tussen Driebergen en De Haar is daar gewoon niet heel veel ruimte voor, zeker na de verbreding van de A12.

Maar als je het gewoon eens tot Bunnik of Driebergen viersporig maakt. Dan kun je daar al voorbij die vertraagde sprinter zijn en is alles opgelost *O*

EN op dat stuk is wel ruimte :Y EN er liggen geen grote watergangen tussen (want juist HET grote probleem is bij een eventuele verviersporigheiding (?) van Utrecht - Den Bosch.
pi_101387759
Haal je nu niet 2 dingen door elkaar? Utrecht - Arnhem en Utrecht - Den bosch?
Utrecht Den Bosch wordt toch al viersporig gemaakt? Hoe ziet de eindsituatie eruit op dat nieuwe station Vaartsche rijn , ik zie op het plaatje maar viersporig, dus pas daarna 6? sporen.
pi_101387812
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 21:31 schreef b2py het volgende:
Haal je nu niet 2 dingen door elkaar? Utrecht - Arnhem en Utrecht - Den bosch?
Utrecht Den Bosch wordt toch al viersporig gemaakt? Hoe ziet de eindsituatie eruit op dat nieuwe station, ik zie op het plaatje maar viersporig, dus pas daarna 6? sporen.
Tot Schalkwijk ja. Daar begint het eerste Grote Water. Er volgen er nog 5.

Denk maar niet dat dat er voor 2020 ligt hoor :N
pi_101388015
ja, dat is wel waar, het kost super veel geld. Maar na Castellum heb je alleen Culemborg en daarna alweer Geldermalsen waar je zou kunnen passeren. En Etmet werkt ook met 2 sporen, dus dan moet 4 tot Schalkwijk ook werken.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:11:17 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101390047
Volgens mij wordt slechts tot Geldermalsen de boel viersporig gemaakt. Geldermalsen - Den Bosch zou tweesporig blijven.

Alleen weet ik niet meer waar ik dat vandaan heb.
pi_101390118
Hou je nog steeds 3 grote watergangen over. Al kun je de Linge bagatelliseren. Maar die is nog steeds groter dan alles wat je tussen Utrecht en Arnhem tegenkomt.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:25:38 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101390825
De brug over de Linge is vorig jaar nog door ProRail vervangen, de oude brug was op. De nieuwe brug is echter nog steeds tweesporig, dus of het daar ooit breder gaat worden?
pi_101392190
Niet voor PHS iig
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:37:45 #233
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101394860
Nu ik toch bezig ben om mijn oude site offline te halen (durkhoutsma.nl/treinen/Fotoos), komen er een selectie van op Flickr. Dit houdt in dat tzt veel foto's dus niet meer zullen werken van hier. Ik hoop dit toch eind September afgerond te hebben, om dat domein te kunnen beindigen.

Ook kwam ik nog wat leuke plaatjes tegen:

dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:40:03 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101394957
Als ik jou was zou ik de domeinnaam wel aanhouden, en dan gewoon laten redirecten naar je Flickr-pagina ofzo. Daarmee voorkom je dat domainsquatters met je naam aan de haal gaan. :)

Leuke fotoverzameling
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:43:08 #235
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101395116
Daar heb je gelijk in. Misschien dat ik het hosting-abonnement dan wel doe downgraden..

Dank!
Ik kijk nog even wat de mogelijkheden zijn om de links waar foto's staan in de OP van mij wel werkend te krijgen (desnoods via een mod die het bericht weer bewerkbaar maakt ofzo) cq een deel van de foto's gewoon daar online te houden (als ik het domein toch behoud..)
pi_101396460
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 22:25 schreef James1988 het volgende:
De brug over de Linge is vorig jaar nog door ProRail vervangen, de oude brug was op. De nieuwe brug is echter nog steeds tweesporig, dus of het daar ooit breder gaat worden?
Gaat voorlopig niet gebeuren lijkt me. Ze hebben niet echt voorbereidend werk gedaan voor een 2e brug dus het lijkt me logisch dat die plannen er nog niet doorheen zijn. Maar de Linge is daar amper een kanaal man.
Als er daar een brug komt zal die wel voor de ontvlechting van de lijn naar Gorkum gaan. Dan weet je zeker dat je je overstap niet meer haalt 8-)
  woensdag 31 augustus 2011 @ 00:25:43 #237
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_101396831
Waar is Duuf? :?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 augustus 2011 @ 00:27:55 #238
Maffe Fries
pi_101396887
quote:
Leiden treedt op tegen illegale ov-poortjes

De gemeente Leiden gaat optreden tegen de omstreden ov-chipkaartpoortjes op het station omdat ze zonder vergunning zijn neergezet. Dat heeft het stadsbestuur gisteren besloten na juridisch advies van het Amsterdamse advocatenkantoor Stibbe. Hoe de gemeente de NS gaat aanpakken, wil het stadsbestuur niet zeggen.

Politiek Leiden en de NS liggen al jaren overhoop over de poortjes die op goede dag in de stationshal verschenen. De gemeente vindt dat de hal een open doorgang moet blijven tussen binnenstad en LUMC. De NS stelt dat de poortjes onmisbaar zijn voor de veiligheid en niet bij de perrons kunnen staan. De juristen van Stibbe concluderen dat Leiden de poortjes kan aanvechten omdat ze zonder vergunning zijn neergezet. Bovendien staat in het bestemmingsplan dat de hal een ’voetgangerstraverse’ moet zijn en blijven.

Uit het advies van Stibbe blijkt echter, dat ook de NS een stok heeft om mee te slaan. Nergens is vastgelegd wat een traverse precies is en waaraan hij moet voldoen. Formeel kan iemand er ook met poortjes nog doorheen lopen en valt te beargumenteren dat de hal dus een traverse is. Dat er een chipkaart voor nodig is doet, juridisch gezien, mogelijk geen afbreuk aan de definitie van een traverse. De NS kan mogelijk ook grijpen naar de wetgeving omtrent tolheffing. Voor tolhuisjes is geen vergunning nodig. En al zegt boerenverstand het stadsbestuur en Stibbe dat de tolwet daar nooit chippoortjes mee heeft beoogd, ook dat staat nergens gedefinieerd.
Bron: http://www.leidschdagblad(...)llegale-ov-poortjes-
  woensdag 31 augustus 2011 @ 00:33:39 #239
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_101397033
quote:
Oe, gezellig ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, lees tegenwoordig elke 2 weken een dikke Grisham ben wel geinteresseerd in juridische steekpartijen :9
  woensdag 31 augustus 2011 @ 00:53:34 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101397494
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 00:14 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Gaat voorlopig niet gebeuren lijkt me. Ze hebben niet echt voorbereidend werk gedaan voor een 2e brug dus het lijkt me logisch dat die plannen er nog niet doorheen zijn. Maar de Linge is daar amper een kanaal man.
Dat is ook weer zo, het is niet bepaald de grootste brug die er is.
quote:
Als er daar een brug komt zal die wel voor de ontvlechting van de lijn naar Gorkum gaan. Dan weet je zeker dat je je overstap niet meer haalt 8-)
Dat was volgens mij sowieso de bedoeling, want die stomme Arriva-trein kruist mooi alle andere treinen _O-
  woensdag 31 augustus 2011 @ 02:16:14 #241
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_101398875
Beroun, Tsjechie:
Dieseltrein richting Zdice

Dieseltrein met daarachter City-Elefant (dubbeldekker elektrisch) voor de S7 stadslijn Beroun - Karlstejn - Zadni Treban - Praha hl.n.

Krivoklat zastavka (motorovni osobni vlak - diesel): (Beroun - Beroun zavodi - Krivoklat

Zdice (historische dieseltrein)

Praha Smichovske nadrazi:

Praha Masarykovoske nadrazi:

weer de city-olifant:

woensdag 31 augustus 2011 @ 02:35:35 #242
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_101399038
ГОСТРИНО, Kostrino, Oekraine oblast Zakarpatija.

De kaartverkoop, wisselbediening, treintijdeninformatie en tevens gratis bier:

Spoorbrug Гострино шт richting Сянка

Avondspits in Kostrino:

Mukaceve Мукачеве

Onderweg in de elektrischka van Mukaceve-Chop-Uzhgorod

woensdag 31 augustus 2011 @ 07:56:12 #243
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101400079
Leuke foto's!
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:32:04 #244
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101403739
quote:
Tracbesluit NS-station Arnhem moet over
Laatste update: 31 augustus 2011 10:56 info .ARNHEM - Er moet een nieuw tracbesluit komen voor de renovatie en uitbreiding van het sporencomplex bij het NS-station in Arnhem.

Foto: ANP Dat heeft de Raad van State woensdag besloten. Minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu heeft volgens de Raad te veel onzekerheid laten bestaan over de hoeveelheid trillingshinder die omwonenden van het spoor zullen ondervinden.
Lees meer (NU.NL)
pi_101403864
En uiteindelijk heeft alleen het goederenvervoer er last van omdat die 's nachts maar 40 mag ipv 60..
pi_101410334
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 02:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Praha Masarykovoske nadrazi:
Als je alles zo voluit wilt schrijven moet je wel de goede grammatica gebruiken. Het is Masarykovo en het is ndraž.
pi_101412210
Hilversum Noord heeft nieuwe displays:

Driebergen-Zeist ook:
pi_101412380
Die van Hilversum Noord hangen er al tijden..
  woensdag 31 augustus 2011 @ 15:56:22 #249
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_101412938
Die onderste display

Schiphol
via Utrecht Centraal, Bijlmer Arena en Amsterdam Zuid

Daaronder

Stopt ook in Bijlmer ArenA :')
  PR/Manusje van alles woensdag 31 augustus 2011 @ 15:57:48 #250
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_101412977
Assen heeft ze ook, sinds kort
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_101413823
Fucking Emmen heeft AV-schermen gekregen. :')

En vanaf maandag a.s. ook een spitstrein Ommen-Zwolle (13824) op ma t/m vr. :')
Hooray for beer.
pi_101415020
Yeah.. zit eindelijk in een Oostenrijkse rijtuig. Eerste klas is super netjes, Dus zo wil ik wel vaker vervoerd worden :)
  woensdag 31 augustus 2011 @ 17:27:55 #253
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101416107
"Dames en heren [30 seconden stil] Dames en heren, de trein van [20 seconden stil]"
Live: "Wegens een storing in het omroepsysteem waren voorgaande mededelingen niet doorgekomen. De stoptrein naar Rotterdam, Delft, Den Haag Holland Spoor en Leiden Centraal van 17 uur 25 staat gereed op spoor 3"
  woensdag 31 augustus 2011 @ 18:47:00 #254
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_101419111
BBC is in samenwerking met Lonely Planet creatief geweest met stations enjoy

http://www.bbc.com/travel(...)tiful-train-stations
pi_101420590
Hoe krijg je het voor elkaar :')
Aug 2007: 3738 km
Aug 2011: 3738 km

:') okee doorlopen maar weer, niks te zien hier :P
  woensdag 31 augustus 2011 @ 19:27:57 #256
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101420901
Toevallig precies dezelfde trajecten afgelegd? :+
pi_101420956
Ik heb gefaald met kilometers bijhouden.. Ben het zo vaak vergeten dat het geen zin meer heeft ook ;( .
pi_101421107
Dus eigenlijk moeten we het er vaker over hebben zodat we jou er weer aan herinneren dat je het bij moet houden? ;)
Ik moet m'n sig trouwens ook weer even bijwerken... --edit-- fixed!
  woensdag 31 augustus 2011 @ 19:33:54 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101421190
Ik hou m'n kilometers niet bij, maar heb wel een ritregistratie omdat ik met de OV-chipkaart reis. Het is vast wel mogelijk om dat aan een afstandentabel te koppelen en zo automatisch een benadering te krijgen van de afgelegde kilometers (sommige bestemmingen kun je op 2 manieren bereiken voor dezelfde prijs, zoals Breda - Rotterdam).
pi_101422260
Vanavond even geen zin in vriendin en daarom even de deur uit. Rondje Utrecht-Tiel-Arnhem-Utrecht, om even te kijken bij station Arnhem. Verder heb ik Geldermalsen-Elst nog nooit per trein gedaan.

Gister ook een uitje om voor het eerst in mn leven de Afsluitdijk te bezoeken: trein Utrecht-Alkmaar, 350 Alkmaar - Leeuwarden en daarna trein Leeuwarden -Utrecht. 18 uur vertrokken en 24 uur terug.
pi_101422571
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:27 schreef James1988 het volgende:
Toevallig precies dezelfde trajecten afgelegd? :+
:D nee dat zeker niet :N
pi_101423892
Vanochtend in de trein toen we bij utrecht cs aankwamen

Blablabla
Aan bijna iedereen in deze trein, werkze en tot vanavond !

Zulke dingen zijn eigenlijk nooit grappig als je ze na vertelt.. :{
pi_101423956
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:36 schreef Yreal het volgende:
Vanochtend in de trein toen we bij utrecht cs aankwamen

Blablabla
Aan bijna iedereen in deze trein, werkze en tot vanavond !

Zulke dingen zijn eigenlijk nooit grappig als je ze na vertelt.. :{
ik zou de humor wel van zo'n actie inzien iig :P
pi_101424638
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:38 schreef mschol het volgende:

[..]

ik zou de humor wel van zo'n actie inzien iig :P
Ik deed dan ook :D op mijn brakke ochtend
pi_101425195
Nu ik in de trein van Tiel naar Arnhem zit (Syntus 54 ex NS 34??) bedenk ik me ineens dat ik me nog uit oude spoorboekjes kan herinneren dat tot enkele jaren geleden in elk geval 1 avond per week maar mogelijk vaker er op deze lijn s avonds geen treinen maar bussen werden ingezet. Kan iemand dat nog terugvinden en weet iemand ook waarom dat was?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:08:06 #266
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101425605
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:01 schreef Bitlord het volgende:
Nu ik in de trein van Tiel naar Arnhem zit (Syntus 54 ex NS 34??) bedenk ik me ineens dat ik me nog uit oude spoorboekjes kan herinneren dat tot enkele jaren geleden in elk geval 1 avond per week maar mogelijk vaker er op deze lijn s avonds geen treinen maar bussen werden ingezet. Kan iemand dat nog terugvinden en weet iemand ook waarom dat was?
Wanneer weet ik niet, wel dat het was vanwege onderhoud aan het spoor.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:09:33 #267
45532 ziggyziggyziggy
pi_101425700
De NS vond een trein niet rendabel 's avonds?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:11:18 #268
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101425804
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De NS vond een trein niet rendabel 's avonds?
Dt kan ook een reden zijn. Ik zal mij er eens wat dieper in gaan verdiepen
pi_101425895
Dat laatste lijkt me eerder ja. Dat onderhoud ben je met een maandje wel mee klaar aan zo'n suf lijntje.
pi_101426218
In Enschede staat nu een Mat'64 trein met nummertje 904. De trein blijft in Enschede 2 maand staan, dan schijnt de trein terug te gaan naar Amersfoort om daar opgeknapt te worden, en vervolgens naar het spoorwegmuseum in Utrecht. De trein moet met 2 machinisten worden bestuurd. whehe
pi_101426458
NS-logo was er al vanaf gestript zag ik :Y
pi_101426629
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
NS-logo was er al vanaf gestript zag ik :Y
Jepjep. klopt.
En er zitten dus 2 stickers op de machinistendeur met erop dat er geen treindienst ofzo mee mag worden gereden :+
pi_101427262
NS is ook in het oosten creatief met de kilometers zo te zien :')

Enschede - Glanerbrug telt als 9, maar van oostrandje perron naar oostrandje perron houdt het bij 5700 meter wel op :')
pi_101427322
quote:
10s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
NS is ook in het oosten creatief met de kilometers zo te zien :')

Enschede - Glanerbrug telt als 9, maar van oostrandje perron naar oostrandje perron houdt het bij 5700 meter wel op :')
Daar rijdt de NS ook niet he :9
pi_101427435
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar :')
Aug 2007: 3738 km
Aug 2011: 3738 km

:') okee doorlopen maar weer, niks te zien hier :P
Elke maand alleen woon-werkverkeer per trein met hetzelfde aantal dagen?
pi_101427510
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:36 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Daar rijdt de NS ook niet he :9
Nee, maar je mag er wel met een NS vervoersbewijs reizen! :Y
pi_101427575
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:40 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Nee, maar je mag er wel met een NS vervoersbewijs reizen! :Y
Ik ben er echt nog nooit geweest _O-
pi_101427588
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:39 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Elke maand alleen woon-werkverkeer per trein met hetzelfde aantal dagen?
Nou, nee :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Dr_Flash op 31-08-2011 21:48:23 ]
pi_101427715
Arnhem. Spoor 10. CNL van 21:37 vertrekt met +2 richting
Munchen. Op spoor 11 staat de IC van 21:39 naar Zwolle. Ook om 21:39'fluit de conducteur van deze trein. Medewerkers service & Veiligheid raken in paniek; deze kunnen nOoit gelijk vertrekken. Blijkt dat de conducteur van de IC een verkeerd sein op veilig zag staan. Nu rijdt de trein om 21:44 alsnog weg, met al vijf minuten de deuren dicht.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:55:42 #280
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101428222
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
In Enschede staat nu een Mat'64 trein met nummertje 904. De trein blijft in Enschede 2 maand staan, dan schijnt de trein terug te gaan naar Amersfoort om daar opgeknapt te worden, en vervolgens naar het spoorwegmuseum in Utrecht. De trein moet met 2 machinisten worden bestuurd. whehe
Was al eerder aangehaald. Het is wel zeker dat het stel naar Amersfoort gaat maar niet voor hoelang, en al helemaal niet naar het Spoorwegmuseum. De Plan V 904 in Enschede is van Stichting Mat'64, niet van Spoorwegmuseum. Die hebben al een ander V'tje.
Wel is er een zeer goed samenwerkingsverband tussen de Stichting Mat'64 en Stichting DE-III. Vandaar bij de rit uit Maastricht via Dijksgracht naar Enschede ook met een rood hoedje voorop ;)
Stichting Mat'64 en Stichting DE-III kijken of er ergens plaats is om beide treinstellen (V 904 en U 115) te stallen en aan te werken.

De NS-stickers MOESTEN er zsm af van NS. De stickers dat het 'terzijde' gesteld mat. is, blijft waarschijnlijk langer zitten. Dit om te voorkomen dat NSR machinisten er mee aan de haal gaan..
Of natuurlijk nieuwe, duidelijke teksten op de deuren dat het van de Stichting Mat'64 is.

Wie heeft het je wijs gemaakt dat het met 2 machinisten bestuurd moet worden? Emiel (voorzitter van deze stichting) is zelf bevoegd machinist op veel trajecten in NL & van het materieel.
pi_101428329
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:55 schreef greavy het volgende:

[..]

Was al eerder aangehaald. Het is wel zeker dat het stel naar Amersfoort gaat maar niet voor hoelang, en al helemaal niet naar het Spoorwegmuseum. De Plan V 904 in Enschede is van Stichting Mat'64, niet van Spoorwegmuseum. Die hebben al een ander V'tje.
Wel is er een zeer goed samenwerkingsverband tussen de Stichting Mat'64 en Stichting DE-III. Vandaar bij de rit uit Maastricht via Dijksgracht naar Enschede ook met een rood hoedje voorop ;)
Stichting Mat'64 en Stichting DE-III kijken of er ergens plaats is om beide treinstellen (V 904 en U 115) te stallen en aan te werken.

De NS-stickers MOESTEN er zsm af van NS. De stickers dat het 'terzijde' gesteld mat. is, blijft waarschijnlijk langer zitten. Dit om te voorkomen dat NSR machinisten er mee aan de haal gaan..
Of natuurlijk nieuwe, duidelijke teksten op de deuren dat het van de Stichting Mat'64 is.

Wie heeft het je wijs gemaakt dat het met 2 machinisten bestuurd moet worden? Emiel (voorzitter van deze stichting) is zelf bevoegd machinist op veel trajecten in NL & van het materieel.
Oke oke :)
Een machinist (en perronmanager) heeft mij dat wijsgemaakt.

(vader van een kameraad)
pi_101428720
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Die onderste display

Schiphol
via Utrecht Centraal, Bijlmer Arena en Amsterdam Zuid

Daaronder

Stopt ook in Bijlmer ArenA :')
ja gelukkig wel, anders kom je daar nooit. Hebben ze wel een heel duur boemelstation gebouwt.
pi_101430354

:7

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2011 22:37:37 ]
pi_101430658
Geinig :)
pi_101431186
Hoe krijg je het voor elkaar een auto zonder krassen bij de Riet op de foto te zetten? :o
pi_101431470
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Geinig :)
ja inderdaad!

De goederentrein heeft vorige week 20 minuten stil gestaan naast het perron (en op de overweg ^O^ )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
6s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 22:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar een auto zonder krassen bij de Riet op de foto te zetten? :o
:D
  woensdag 31 augustus 2011 @ 23:15:10 #287
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_101432412
Zo ben ik weer, en ik mag de titel RER koning dragen vanaf nu, afgelopen zaterdag heb ik allen RER lijnen bereden ( A, B, C, D en E)

En ik heb dus ontdekt dat er op bijna alle kaartjes nog een stukje ontbreekt van de RER namelijk het stukje tussen corbeil en Melun is ook RER

Ik ben er nog niet, ik moet nog 3 transilien lijnen : :7 en dan heb ik ale het reizigersspoor van ile de france gehad :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 31-08-2011 23:19:10 (:X) ]
pi_101432599
Waar is lijn E op de kaart? :?

De enige keer dat ik met de RER ben geweest was trouwens als klein kind, we kampeerden toen in Dourdan (bij het eindpunt van C4) en het was wel een wonder om zonder overstappen de tunnel in te gaan en direct onder de Eiffeltoren uit de trein te kunnen stappen. :)

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2011 23:20:53 ]
  woensdag 31 augustus 2011 @ 23:23:45 #289
200192 Darkwing_Duck
pi_101432858
Hm dit is eigenl
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 23:18 schreef Igen het volgende:
Waar is lijn E op de kaart? :?
hierboven is wel een fucking heel oud kaartje

Maar ook deze klopt dus niet

Want ook hier staat de D nog incompleet op, terwijl de laaste trajectwijziging toch in 1996 was. Ik kan het haast niet voorstellen, maar in alle communicatie mist dus gewoon een stuk RER D :')
  woensdag 31 augustus 2011 @ 23:27:16 #290
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101432995
Dat is ook het kaartje die wij van de Treinreiswinkel bij de Paris Visite kregen. Wel erg verouderd dus...
  woensdag 31 augustus 2011 @ 23:29:56 #291
200192 Darkwing_Duck
pi_101433130
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 23:27 schreef greavy het volgende:
Dat is ook het kaartje die wij van de Treinreiswinkel bij de Paris Visite kregen. Wel erg verouderd dus...
Wat de eerste of de 2e?
Lijn E is er dus als laatste bijgekomen...

Enniewee, het is dus de RATP die dus in all zijn kaarten, en folders verzuimd om een stuk RER D te vermelden. Geen enkele tourist die daar trouwens moet zijn, maar wel ronduit slordig.

Op de Kaartjes die de SNCF verstrekt staat het stukje wel gewoon ingetekend ( dus een stukje groene lijn rechtsonder)

woensdag 31 augustus 2011 @ 23:30:16 #292
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101433146
De tweede kregen wij.
pi_101436492
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:45 schreef Bitlord het volgende:
Arnhem. Spoor 10. CNL van 21:37 vertrekt met +2 richting
Munchen. Op spoor 11 staat de IC van 21:39 naar Zwolle. Ook om 21:39'fluit de conducteur van deze trein. Medewerkers service & Veiligheid raken in paniek; deze kunnen nOoit gelijk vertrekken. Blijkt dat de conducteur van de IC een verkeerd sein op veilig zag staan. Nu rijdt de trein om 21:44 alsnog weg, met al vijf minuten de deuren dicht.
Nekschot voor de meester die dan ook echt wegrijdt.
pi_101436585
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 00:51 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Nekschot voor de meester die dan ook echt wegrijdt.
In Belgi gaat het trouwens altijd op die manier h, want daar gaat een sein sowieso pas op groen als de conducteur de deuren gesloten en gesleuteld heeft.
  donderdag 1 september 2011 @ 01:25:03 #295
111382 Ofyles2
pi_101437217
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2011 00:54 schreef Igen het volgende:

[..]

In Belgi gaat het trouwens altijd op die manier h, want daar gaat een sein sowieso pas op groen als de conducteur de deuren gesloten en gesleuteld heeft.
Koud kunstje voor kwajongens om met een dopsleutel sein meester te geven.

Was een tijdje terug in het nieuws, vond het amateuristisch dat de machinist niets in de gaten had...
  donderdag 1 september 2011 @ 08:28:10 #296
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101439611
Deze foto kwam ik op Flickr tegen:

RIP :P
  donderdag 1 september 2011 @ 08:30:33 #297
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101439644
De roze OV-C VIRM's zijn nu weer Geel-Blauw :)
  donderdag 1 september 2011 @ 09:18:16 #298
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_101440325
quote:
6s.gif Op donderdag 1 september 2011 08:30 schreef greavy het volgende:
oei, dan ben ik te laat, nooit geplaat :(
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 september 2011 @ 10:17:10 #299
Maffe Fries
pi_101441375
quote:
6s.gif Op donderdag 1 september 2011 08:30 schreef greavy het volgende:
*O*

Twee gedrochten minder op het spoor
pi_101441445
quote:
6s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 22:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En veel boeiender misschien nog: waarom staat dat raam open??
pi_101441676
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En veel boeiender misschien nog: waarom staat dat raam open??
Dat lijkt zo ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')