Tot Schalkwijk ja. Daar begint het eerste Grote Water. Er volgen er nog 5.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:31 schreef b2py het volgende:
Haal je nu niet 2 dingen door elkaar? Utrecht - Arnhem en Utrecht - Den bosch?
Utrecht Den Bosch wordt toch al viersporig gemaakt? Hoe ziet de eindsituatie eruit op dat nieuwe station, ik zie op het plaatje maar viersporig, dus pas daarna 6? sporen.
Gaat voorlopig niet gebeuren lijkt me. Ze hebben niet echt voorbereidend werk gedaan voor een 2e brug dus het lijkt me logisch dat die plannen er nog niet doorheen zijn. Maar de Linge is daar amper een kanaal man.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:25 schreef James1988 het volgende:
De brug over de Linge is vorig jaar nog door ProRail vervangen, de oude brug was op. De nieuwe brug is echter nog steeds tweesporig, dus of het daar ooit breder gaat worden?
Bron: http://www.leidschdagblad(...)llegale-ov-poortjes-quote:Leiden treedt op tegen illegale ov-poortjes
De gemeente Leiden gaat optreden tegen de omstreden ov-chipkaartpoortjes op het station omdat ze zonder vergunning zijn neergezet. Dat heeft het stadsbestuur gisteren besloten na juridisch advies van het Amsterdamse advocatenkantoor Stibbe. Hoe de gemeente de NS gaat aanpakken, wil het stadsbestuur niet zeggen.
Politiek Leiden en de NS liggen al jaren overhoop over de poortjes die op goede dag in de stationshal verschenen. De gemeente vindt dat de hal een open doorgang moet blijven tussen binnenstad en LUMC. De NS stelt dat de poortjes onmisbaar zijn voor de veiligheid en niet bij de perrons kunnen staan. De juristen van Stibbe concluderen dat Leiden de poortjes kan aanvechten omdat ze zonder vergunning zijn neergezet. Bovendien staat in het bestemmingsplan dat de hal een ’voetgangerstraverse’ moet zijn en blijven.
Uit het advies van Stibbe blijkt echter, dat ook de NS een stok heeft om mee te slaan. Nergens is vastgelegd wat een traverse precies is en waaraan hij moet voldoen. Formeel kan iemand er ook met poortjes nog doorheen lopen en valt te beargumenteren dat de hal dus een traverse is. Dat er een chipkaart voor nodig is doet, juridisch gezien, mogelijk geen afbreuk aan de definitie van een traverse. De NS kan mogelijk ook grijpen naar de wetgeving omtrent tolheffing. Voor tolhuisjes is geen vergunning nodig. En al zegt boerenverstand het stadsbestuur en Stibbe dat de tolwet daar nooit chippoortjes mee heeft beoogd, ook dat staat nergens gedefinieerd.
Oe, gezellig ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, lees tegenwoordig elke 2 weken een dikke Grisham ben wel geinteresseerd in juridische steekpartijenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 00:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bron: http://www.leidschdagblad(...)llegale-ov-poortjes-
Dat is ook weer zo, het is niet bepaald de grootste brug die er is.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 00:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Gaat voorlopig niet gebeuren lijkt me. Ze hebben niet echt voorbereidend werk gedaan voor een 2e brug dus het lijkt me logisch dat die plannen er nog niet doorheen zijn. Maar de Linge is daar amper een kanaal man.
Dat was volgens mij sowieso de bedoeling, want die stomme Arriva-trein kruist mooi alle andere treinenquote:Als er daar een brug komt zal die wel voor de ontvlechting van de lijn naar Gorkum gaan. Dan weet je zeker dat je je overstap niet meer haalt
quote:Tracébesluit NS-station Arnhem moet over
Laatste update: 31 augustus 2011 10:56 info .ARNHEM - Er moet een nieuw tracébesluit komen voor de renovatie en uitbreiding van het sporencomplex bij het NS-station in Arnhem.
Foto: ANP Dat heeft de Raad van State woensdag besloten. Minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu heeft volgens de Raad te veel onzekerheid laten bestaan over de hoeveelheid trillingshinder die omwonenden van het spoor zullen ondervinden.
Lees meer (NU.NL)
Als je alles zo voluit wilt schrijven moet je wel de goede grammatica gebruiken. Het is Masarykovo en het is nádraží.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 02:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Praha Masarykovoske nadrazi:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |