ehm, ik mag die dag qua reizen doen wat ik wil, m.a.w.geen andere verplichtingen (werk/koken/kid verzorgen etc.)quote:
whutquote:Op zondag 21 augustus 2011 23:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waar blijft je verslag je Fles?![]()
Nadat ik jouw naar Nederland geschopt hebt heb ik nog even eindpunt lijn D gedaan, een eindpunt lijn C en dan met de H terug naar Parijs nord, meer nog dan gepland![]()
En, geloof het of niet Fles, heeft gewoon geweigerd om, toen we eindpunt marne la vallee-chessy bereikt hadden, Disneyland Parijs in te gaan... zelfs met vrijkaarten
Goede vraag, daar kan ik ook weinig verder over vinden. Wat ik hoofdzakelijk kan vinden is een commerciële maximumsnelheid van 300 km/h, met wat afwijkingen her en der (220 km/h voor de bogen richting Lille, 270 km/h rondom Parijs).quote:
Da's opvallend, want met die snelheden zit je boven de marge die de beveiligingssystemen (TVM-430 en ERTMS) aanhouden boven de maximumsnelheid. Naar mijn weten zou je trein dan stilgezet moeten worden...quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoidie 319 was vlak buiten Parijs. Ik heb wel bij Breda nog 314 gereden
Die 314 rijdt niet meer zo hard hoorquote:Op maandag 22 augustus 2011 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoidie 319 was vlak buiten Parijs. Ik heb wel bij Breda nog 314 gereden
Even nagevraagd aan een Hispeed-expert:quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn GPS zal ook wel wat afwijking hebben denk ikmaar meer info dan wat mijn GPS geeft heb ik niet, dus daar moeten we het mee doen
Edit: discussie kabbelt even verder, conclusie lijkt te zijn dat telefoon-GPS wat meer afwijking heeft wanneer het aankomt op hoge snelheden.quote:(...) vmax HSL is 300 maar 314 zou je theoretisch wel kunnen halen. Maar niet constant. Ligt ook aan vmax etcs.
Over het algemeen is het juist een goede gedachte om eerst een OV-structuur (bijv bus/trein/station) aan te leggen en daarna huizen te gaan bouwen. Daarmee stimuleer je OV-gebruik zodra de wijk groeit en groeit. Doe je het andersom, dan heeft iedereen al een auto en heeft het OV niet zoveel zin meer.quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
Wat te denken van al die nieuwe stations tussen Dordrecht en Gorinchem. Daar bouwen ze stations op plaatsen waar nu geen huizen in de buurt staan.
Daarom is station Enschede de Eschmarke ook zo'n populair station zekerquote:Op maandag 22 augustus 2011 20:07 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Over het algemeen is het juist een goede gedachte om eerst een OV-structuur (bijv bus/trein/station) aan te leggen en daarna huizen te gaan bouwen. Daarmee stimuleer je OV-gebruik zodra de wijk groeit en groeit. Doe je het andersom, dan heeft iedereen al een auto en heeft het OV niet zoveel zin meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mja, voor sommige van die nieuwe stations kijken ze wel heel erg naar de lange termijn. Overigens moet je wel rekening houden met het type wijk waarin je voorzieningen treft, want in uitgestrekte villawijken heeft het minder zin dan in wijken waar de bebouwing een stuk dichter opeengepakt zit.quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:07 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Over het algemeen is het juist een goede gedachte om eerst een OV-structuur (bijv bus/trein/station) aan te leggen en daarna huizen te gaan bouwen. Daarmee stimuleer je OV-gebruik zodra de wijk groeit en groeit. Doe je het andersom, dan heeft iedereen al een auto en heeft het OV niet zoveel zin meer.
quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Daarom is station Enschede de Eschmarke ook zo'n populair station zekerNee, maar dat is WEL waarom Den Haag Ypenburg een beetjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Daarom is station Enschede de Eschmarke ook zo'n populair station zekerWat dacht je van de HOV (bus)-as tussen Enschede en Glanerbrug? En gezien waar het spoor er daar ligt in vergelijking met de bus?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:WatcherZero schreef op Skyscrapercity:
Just heard another 18 CSR trains (dont know the model) have been pulled from service, and a magazines (Caixin Century Magazine ) alleging that it wasnt the safety systems failures publically said to be the culprit that caused the BL trains to be recalled, the workers found a 7.1mm long, 2.4mm high crack on an axle and Ministry safety rules state that if a crack longer than 2mm is found they must be withdrawn from service.
En een uur later thuis, dat is ook knap volgens mij!quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nog even een bewijsje van....Wie deze ook binnenhaalt... Succesik heb hier erg veel moeite voor moeten doen
[ afbeelding ]
Zeikerd daar. Heb je een gloednieuw station, mag de trein niet tot 't eind door. Puntje perron moeten ze blijven staanquote:Treinen Veendam stoppen eerder na één klacht
VEENDAM - De treinen op het nieuwe station van Veendam rijden voorlopig niet meer tot het eind van het perron. Ze stoppen ongeveer 150 meter daarvoor.
De gemeente Veendam en Arriva hebben hiervoor gekozen na klachten van één omwonende. Deze heeft last van de trillingen, die de draaiende motor van de trein veroorzaakt. Reizigers moeten nu een stuk verder lopen om de trein te bereiken. Vooral voor ouderen is dit lastig.
De gemeente hoopt snel met een definitieve oplossing te komen, in overleg met Arriva en perronbeheerder ProRail. Deze laatste twee wilden maandag niet reageren.
Ze hoeven iig minder ver te lopen dan op Roodeschool. Daar woont ook een zeurpietquote:
mja, dan hou je geen klant voor het ov of de weg meer over ...quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Nimby's moeten gewoon dood. Allemaal. Algemeen / Landsbelang zou altijd voor persoonlijk belang moeten gaan.
Hoiquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
EN nu op mijn veel boeiendere post reageren of jullie gaan er allemaal aan
Dat is trouwens de bovenverdieping. Het is echt massavervoerquote:Op maandag 22 augustus 2011 22:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Mooi tochtje Fles!![]()
Die ene trein met 3-2 opstelling doet me terugdenken aan de eerste stelletjes SM-90 (Railhopper) die hier rondgereden hebben... Helaas allemaal al weer gesloopt
Whaa!quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is trouwens de bovenverdieping. Het is echt massavervoer
O ja, die hebben dat ook... Daar kom ik eigenlijk nooit...quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Die 3-2 opstelling doet mij vooral denken aan de indeling van de GTW'tjes bij Veolia op de Maaslijn.
Tuurlijk joh, klinkt goedquote:Op maandag 22 augustus 2011 22:29 schreef Flycoo het volgende:
Zijn er nog mensen die foto's willen zien van en reisje per stoom en v200 naar Dampflokwerk Meiningen? Dan kan ik die wel eens neerzetten na t weekend
Duplex SLT ja daar is het goed mee te vergelijken. EN dat is dan een lange lijn he. Het gewone RER D mat is meer like duplex GVB zilvermeeuwenquote:Op maandag 22 augustus 2011 23:23 schreef Yreal het volgende:
Leuke foto's ja. 3-2 is wel janken ja. Dat is alsof je een SLT met een DD-AR kruist..
WOWOWOWOW we gaan niet schelden he. Ik hou best van ouwe meuk qua materieel maar die zilvermeeuwen...als ze DAAR nou eens een keertje de Bunnikside mee zouden kunnen vervoeren vanaf Holendrecht. Dan zouden bij ArenA ongeveer die stellen wel afgefikt zijnquote:Op maandag 22 augustus 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Duplex SLT ja daar is het goed mee te vergelijken. EN dat is dan een lange lijn he. Het gewone RER D mat is meer like duplex GVB zilvermeeuwen
bah nu kan ik niet meer slapenquote:Op maandag 22 augustus 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Duplex SLT ja daar is het goed mee te vergelijken. EN dat is dan een lange lijn he. Het gewone RER D mat is meer like duplex GVB zilvermeeuwen
Nee, gepost op Cdgquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:05 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
En een uur later thuis, dat is ook knap volgens mij!
Tuig..quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik word vandaag in de trein verblijd met de restanten van Marokkanenmuziek uit een mp3 speler...
Op de vraag of het zachter kan: "kankerhoer, jij moet bek houden, jij hebt niet respect, ies diesciemienasie!!"
Zucht...
jammer dat ze geen respect voor de medemens hebben ...quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik word vandaag in de trein verblijd met de restanten van Marokkanenmuziek uit een mp3 speler...
Op de vraag of het zachter kan: "kankerhoer, jij moet bek houden, jij hebt niet respect, ies diesciemienasie!!"
Zucht...
want?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:05 schreef Ireyon het volgende:
Jammer dat je nu al weet dat dit 90% van de keren niet zal kloppen
Eigen ervaring. De omroep "De eerste klas rijtuigen bevinden zich vooraan/achteraan de trein" is echt om te janken zo vaak onjuist, net als dat ik "De Intercity naar .. van .. uur zoveel rijdt vandaag in omgekeerde rijtuigvolgorde"-omroep vaak hoor wanneer de volgorde gewoon is zoals op de rijtuigvolgordeborden staat. Ze proberen hier informatie te geven over iets wat ze zelf gewoon niet weten.quote:
Waarom is het dan juist de IC-Berlijn waarbij ik die omgekeerde volgorde (of juist niet, maar wel omgeroepen) zo vaak tegenkom? En niet alleen de trein naar Duitsland, die dus in Amsterdam gerangeerd heeft. Ook de trein uit Duitsland heeft er last van.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:30 schreef Zug-Chef het volgende:
In Duitsland bijvoorbeeld heeft elke trein gewoon z'n standaard lengte. Treinserie X rijdt altijd met lok + 5 Dosto-rijtuigen. IC-serie Y rijdt altijd met lok + 7 IC rijtuigen. Dat werkt veel beter want dan weet je altijd wat er komt en hoe het komt.
Als het klopt zou het mooi zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:00 schreef James1988 het volgende:
Amsterdam Centraal krijgt ook de nieuwe reisinformatieschermen, als laatste van het land. Voor spoor 15 (Fyra-perron) is er dit:
[ link | afbeelding ]
Ziet er wat mij betreft goed uit.
Met welke andere treinen vergelijk je dan? Hoe veel andere treinen zijn er überhaupt die een vaste samenstelling en volgorde hebben?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom is het dan juist de IC-Berlijn waarbij ik die omgekeerde volgorde (of juist niet, maar wel omgeroepen) zo vaak tegenkom? En niet alleen de trein naar Duitsland, die dus in Amsterdam gerangeerd heeft. Ook de trein uit Duitsland heeft er last van.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Bla bla bla ... .. bla ... DB alles beter ... bla .. bla
Voor de goede orde, het waren twee meisjes die die taal uitsloegenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:29 schreef Yreal het volgende:
Gelukkig ben ik 2 meter lang, dan zijn de meeste niet zo heel stoer in hun eentje.
Tenzij ze een mes hebben, dus dan hou ik mijn mond als ze toch gaan lopen schelden..
Ook wel eens gehad, tussen Schiphol en Den Haagquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:41 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Voor de goede orde, het waren twee meisjes die die taal uitsloegen
Heeft Hispeed wat op bedacht: De eerste klas rijtuigen op beide uiteindes van de trein (sowieso bij de Benelux). Hierdoor rijdt het niet meer in verkeerde rijtuigvolgorde..quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Eigen ervaring. De omroep "De eerste klas rijtuigen bevinden zich vooraan/achteraan de trein" is echt om te janken zo vaak onjuist, net als dat ik "De Intercity naar .. van .. uur zoveel rijdt vandaag in omgekeerde rijtuigvolgorde"-omroep vaak hoor wanneer de volgorde gewoon is zoals op de rijtuigvolgordeborden staat. Ze proberen hier informatie te geven over iets wat ze zelf gewoon niet weten.
Ik zou dat spelletje doorspelen en die tokkie tot verlies dwingen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Zucht...
Voordeel t.o.v. pinpas/chipknip vervalt dan geheel, want daarbij is dat niet nodig. Stukje eigen verantwoordelijkheid van de reiziger: als zijn OVC gestolen/verloren is, dient hij hem te laten blokkeren. Zo is het nu al.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:01 schreef greavy het volgende:
Onlangs heb ik een hele discussie gehad over de implentatie van de OV-Chipkaart bij de stations, als een extra betaalmiddel. Voorbeeld hiervoor is de Kiosk, broodzaak en dergelijke..
Een conclusie hieruit was, is dat de wil er maar al te graag is. Er zijn alleen een aantal belangrijke 'beveiligingslekken';
- Je OV-Chip gestolen, een ander plundert de kaart..
Oplossing: Alleen P-OVC's toelaten. Nadeel: Kost teveel tijd, elke keer identiteit controleren (dmv pasfoto?)
Klopt. TLS heeft nu een uitzonderingspositie omdat het alleen maar een kaart is voor het OV.quote:Etc
Nog een nadeel is dat de OV-C niet als 'bank' gebruikt mag worden; DNB zal dit ook niet toestaan..
Wanneer de OVC ook gebruikt wordt voor betaling bij Smullers e.d. zal DNB striktere veiligheidseisen vragen. Dit houdt in dat de chips in de OVC vervangen zullen moeten worden door sterker beveiligde chips (iets waar al jaren om wordt gevraagd).quote:Dan nog: Servex is geen vervoerder, hoe ligt het juridisch als een niet-vervoerder dit gebruikt?
Met wie had je deze discussie? Niemand die zo snugger was om te roepen dat voor contant geld precies hetzelfde geldt?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:01 schreef greavy het volgende:
- Je OV-Chip gestolen, een ander plundert de kaart..
Medewerker (Unitleider) van Railcatering / Servex..quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:06 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
Met wie had je deze discussie? Niemand die zo snugger was om te roepen dat voor contant geld precies hetzelfde geldt?
Laat ze dan liever onderzoek doen naar een betere implementatie van de OV-chipkaart als vervoerbewijs. In plaats van het ding willen gebruiken voor zaken waar die helemaal niet voor gemaakt is...quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:12 schreef greavy het volgende:
het gaat over betere implentatie van een nieuwe betaalmogelijkheid. Denk dus aan de OV-Chipkaart.
Volgens mij hebben ze het zelf in hun systeem gezet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:30 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk vinden ze jouw site dan duidelijker dan hun eigen systemen of NS.nl
Servex doet er zelf onderzoek naar (weliswaar in overleg met NS)..quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:55 schreef ReisT het volgende:
[..]
Laat ze dan liever onderzoek doen naar een betere implementatie van de OV-chipkaart als vervoerbewijs. In plaats van het ding willen gebruiken voor zaken waar die helemaal niet voor gemaakt is...
URL? of ben ik nu zo scheel dat deze al 20x voorbij is gekomen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:28 schreef DenS het volgende:
Hmm. Ok. Die hebben dus de hele dag AV opstaan met auto refresh+4000 views p/dag.
quote:Aantal minuten vertraging vandaag op Utrecht CS: minuten (0 uren)
I had my dignity to think aboutquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zou dat spelletje doorspelen en die tokkie tot verlies dwingen.
Dat klopt, dat is ook een beetje een apart verhaal.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:26 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Het eerste wat ik me afvraag bij jou verhaal James is waarom de Britse overheid daar iets mee te maken heeft. Het spoorvervoer was in Engeland toch al heel lang geprivatiseerd?
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:52 schreef greavy het volgende:
JOEPIE. Een forumban op Rolandrail. Omdat ik een aantal berichten niet "tip-top in orde" had gepost.
Aha, Me gusta!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:45 schreef greavy het volgende:
www.actuelevertrektijden.nl is van DenS
Alleen jammer dat dit niet meer werkt:
[..]
Inderdaad.quote:
Ja, eigenlijk wel ja. Je mag daar totaal geen foutjes maken... Dat maakt het bepaalt niet leuk..quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Ik zou er serieus trots op zijn gewoon
Nog even zo doorgaan en dan blijven alleen de toffe fora over: wij, HGBTF, en Skyscrapercityquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:04 schreef greavy het volgende:
Ja, eigenlijk wel ja. Je mag daar totaal geen foutjes maken... Dat maakt het bepaalt niet leuk..
En OVNLquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nog even zo doorgaan en dan blijven alleen de toffe fora over: wij, HGBTF, en Skyscrapercity
Daar kom ik eigenlijk nooit... ik vergeet het gewoon steedsquote:
Same voor Somda.quote:Maar laat dat rolandrail lekker in de stront zakken man, psychopaat dat het is.
Nee, wist niet dat het zo dichtbij was eigenlijk. Nou ja vorige keer was ik wel op Nord en niet op Est, slaat ook nergens op eigenlijkquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:33 schreef greavy het volgende:
Leuke uitbreiding!
Was je nog op Gare de Lyon, ben je niet eens de brug overgelopen naar Gare de Austerlitz?
Klopt. Binnenkort verhuizen naar een nieuwe server, aantal dingen staan dus al uit. Website wordt ook helemaal anders.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:45 schreef greavy het volgende:
www.actuelevertrektijden.nl is van DenS
Alleen jammer dat dit niet meer werkt:
[..]
Oké, niet zo erg hoorquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, wist niet dat het zo dichtbij was eigenlijk. Nou ja vorige keer was ik wel op Nord en niet op Est, slaat ook nergens op eigenlijkMagoe, komt wel weer een keer
HGBTF is tegenwoordig ook niet veel soeps meer, vooral roepen hoe goed de NMBS is en vooral geen negatief commentaar posten "omdat de NMBS ook mee leest". Paupersquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nog even zo doorgaan en dan blijven alleen de toffe fora over: wij, HGBTF, en Skyscrapercity
Oh is dat zo ja? Ik kom er eigenlijk weinig meerquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:21 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
HGBTF is tegenwoordig ook niet veel soeps meer, vooral roepen hoe goed de NMBS is en vooral geen negatief commentaar posten "omdat de NMBS ook mee leest". Paupers
Er zitten inderdaad een hoop mensen die niet tegen verandering kunnen en alles prima vinden hoe het gaat, en bij wie het geld kennelijk tegen de plinten opklotst.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:21 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
HGBTF is tegenwoordig ook niet veel soeps meer, vooral roepen hoe goed de NMBS is
NMBS-medewerkers zijn inderdaad wat voorzichtiger, maar eveneens kritisch. Wel begrijpbaar dat die wat voorzichtiger zijn.quote:en vooral geen negatief commentaar posten "omdat de NMBS ook mee leest".
Valt mee. Andere fora zijn erger. Toch, greavy?quote:Paupers
Had 't bericht gemist. Heb zelf geen zin om een website te runnen. De kennis om het op te zetten heb ik wel.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:15 schreef Yreal het volgende:
Jij deed toch iets ICT nogwattes greavy? Zelf een chille spoorwebsite gaan runnen dan![]()
Nu jij het over OHIH hebt.. Daar heb ik ook al een ban. Daar was de reden dat ik niet in discussie mag gaan met een NSR-medewerker. Maar ook negatief over NSR mag daar veelal ook niet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:26 schreef James1988 het volgende:
[...]
Valt mee. Andere fora zijn erger. Toch, greavy?
Heldquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:31 schreef greavy het volgende:
De teller staat dus op 3, OHIH als eerste, toen volgde Somda, en vandaag Rolandrail.
Klopt ja. Toen een tijdje terug ineens "op verzoek van Hispeed" het HSL-topic verplaatst werd was dat natuurlijk helemaal een kluchtquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Nu jij het over OHIH hebt.. Daar heb ik ook al een ban. Daar was de reden dat ik niet in discussie mag gaan met een NSR-medewerker. Maar ook negatief over NSR mag daar veelal ook niet.
Applaus!quote:De teller staat dus op 3, OHIH als eerste, toen volgde Somda, en vandaag Rolandrail.
Hm, dat is niet het idee wat ik heb bij HGBTF, ik vind het een vrij toegankelijk forum waar ook genoeg insiders informatie delen (zoals Stefanovic die bij de NMBS iets met planning doet, en nighttrain die wat bij Eurotunnel doet).quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:32 schreef Sandrvich het volgende:
@ James: Dat NMBS werknemers voorzichtiger zijn is begrijpelijk inderdaad. Maar als ik ergens mijn vraagtekens bij plaats naar aanleiding van de gang van zaken wordt het bericht per direct verwijderd "omdat de NMBS mee leest". (Ik heb totaal NIETS met de NMBS te maken) Mij lijkt het doel van een forum dat je juist met elkaar over dingen openlijk kan discussiëren.
Vreemd wel. De volgorde had precies andersom moeten zijn qua relaxtheidquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Nu jij het over OHIH hebt.. Daar heb ik ook al een ban. Daar was de reden dat ik niet in discussie mag gaan met een NSR-medewerker. Maar ook negatief over NSR mag daar veelal ook niet.
De teller staat dus op 3, OHIH als eerste, toen volgde Somda, en vandaag Rolandrail.
Welke de volgende is.. Dat weet ik nog niet. Heb nog geen kandidaat op het oog.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Held
Welke treinensite is de volgende?
Precies een jaar te laat.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ha!
I know. Ik meende wel dat ik meer posts had dan die 2. Maar volgens mij was dat nog op het oude forum, het Holland Hoogbouw Forum.quote:
Er is een Infrastructuurforum en een spoorwegen internationaal-forumquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Skyscrapercity... god, daar heb ik nog een account van tien jaar geleden meen ik. Ik krijg nog wel ieder jaar een mailtje voor mijn verjaardag, dat dan weer wel.
Is daar ook iets treinerigs te beleven dan?
De verbouw van de stations van Rotterdam, Den Haag en Utrecht. Af en toe verschijnt er iets van de stationsomgeving van Amsterdam.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Skyscrapercity... god, daar heb ik nog een account van tien jaar geleden meen ik. Ik krijg nog wel ieder jaar een mailtje voor mijn verjaardag, dat dan weer wel.
Is daar ook iets treinerigs te beleven dan?
Oh die aflevering (seizoen 17, aflevering 4) is gaaf, vooral omdat ze er ook allerlei officials bij halen die het ook echt als een trein beoordelenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:22 schreef KapiteinT het volgende:
Een tip voor Top Gear liefhebbers hier. In aflevering 4 van het 17e seizoen (nieuwste seizoen) bouwen ze een auto-trein. Maar dan natuurlijk wel op z'n Top Gears. Geniaal.![]()
Verkrijgbaar in de krochten van het internet.
Trijden rijden nooit.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
waarom rijden er geen trijden rond almelo?
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
waarom rijden er geen trijden rond almelo?
quote:Hengelo-Almelo
Woensdag 24 Augustus 09:04
Oorzaak
Tussen Almelo en Hengelo rijden minder treinen door een defecte trein.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 10:30 uur verholpen.
Reisadvies
Dat duurt nog lang ja, maar is wel helemaal volgens de oorspronkelijke planning dat het hele project in 2015 klaar moet zijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 03:37 schreef TeringHenkie het volgende:
Volgens http://www.utrecht.nl/ima(...)0voorjaar%202011.pdf zijn de nieuwe dive-unders bij de Waterlinieweg pas in 2014 klaar
Vet, daar zat ik ook in laatst.quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Terug in Parijs.Een Rubberbandenmetro
Nooit eerder in gereisd. Ehm.. bijna nooit
Lees meer (AD)quote:Rusland geeft groen licht voor tunnel naar VS
© afp
De Russische overheid heeft groen licht gegeven voor een tunnel die Rusland met de Verenigde Staten moet verbinden. De 100 kilometer lange spoorlijn gaat onder de Beringstraat door lopen en kost ruim 68 miljard euro. Dit meldt de Britse krant The Times.
Dat is niet het grootste probleem. Wat denk je er van dat er een breuklijn overgestoken moet worden en de tunnel dus flexibel gebouwd moet worden.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:24 schreef V2 het volgende:
Benieuwd hoe ze het spoorwijdteverschil gaan oplossen ...
VGA natuurlijk: http://nl.wikipedia.org/wiki/Variabele_asbreedtequote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:24 schreef V2 het volgende:
Benieuwd hoe ze het spoorwijdteverschil gaan oplossen ...
Flexibele spoorwijdte, flexibele tunnel ... laten ze heel 't ding dan maar van rubber makenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is niet het grootste probleem. Wat denk je er van dat er een breuklijn overgestoken moet worden en de tunnel dus flexibel gebouwd moet worden.
Stel je niet aan. Er zijn zo veel spoorlijnen die door tektonisch aktieve gebieden lopen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is niet het grootste probleem. Wat denk je er van dat er een breuklijn overgestoken moet worden en de tunnel dus flexibel gebouwd moet worden.
Oké, welke sjaak heeft dat geschreven/bedacht? AnsaldoBreda heeft toch echt al diverse verplichtingen niet nagekomen. Niet alleen bij Nederland niet...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:30 schreef James1988 het volgende:
AnsaldoBreda zal haar contractuele verplichtingen (DSB IC4, Fyra V250, nieuwe hogesnelheidstreinen voor Italië i.s.m. Bombardier) nakomen, maar geen nieuwe projecten van zulke schaal meer aangaan.
mja, daar ligt het spoor meestal bovengronds, hier ondergronds. Maar misschien dat het tussen Rusland en Alaska nog meevalt qua seismische activiteitenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stel je niet aan. Er zijn zo veel spoorlijnen die door tektonisch aktieve gebieden lopen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Seikan_Tunnelquote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar das boven water... Toch heel andere koek
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Waar komt die aanname eigenlijk vandaan?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
mja, daar ligt het spoor meestal bovengronds, hier ondergronds.
Denk AnsaldoBreda niet direct de onderdelen levert alleen de garantie, de onderdelen komen weer van derde leveranciers. AnsaldoBreda levert de assemblage, garantie is een juridisch zaak waarbij AnsaldoBreda verantwoordelijk is voor de fouten en deze moet herstellen. Hoe zij dat doen, is niet de zaak van NSHiSpeed zolang het maar gemaakt wordt.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:30 schreef James1988 het volgende:
Nog meer opvallend nieuws: Finmeccanica, het moederbedrijf van AnsaldoBreda, heeft de CEO aan de kant gezet en vervangen door een ander. AnsaldoBreda zal geherstructureerd worden en de markt voor intercity- en hogesnelheidstreinen verlaten. Deze activiteiten hebben het bedrijf de afgelopen jaren miljarden gekost.
Concreet betekent dit dat AnsaldoBreda zich in de toekomst zal focussen op de takken waar ze wel goed zijn: light rail, trams en metro's. AnsaldoBreda zal haar contractuele verplichtingen (DSB IC4, Fyra V250, nieuwe hogesnelheidstreinen voor Italië i.s.m. Bombardier) nakomen, maar geen nieuwe projecten van zulke schaal meer aangaan.
Wat dit inhoudt voor de IC4 en de V250 op langere termijn is zeer de vraag: wat als er nu over 10 jaar reserve-onderdelen nodig zijn? Kan AnsaldoBreda die nog wel leveren? Naarmate de tijd voortgaat verlaten mensen het bedrijf, en komen er anderen binnen. Heeft AnsaldoBreda de kennis dan nog wel om een reserve-bogie te leveren, bijvoorbeeld?
Zo nee, dan worden reserve-onderdelen voor een V250 nog dan reserve-onderdelen voor Mat '64 op dit moment zijn. Dat lijkt me geen fijne positie voor NS Hispeed/NSFSC/NedTrain om in te zitten.
Bron: ing.dk (Deens)
Het hangt er van af welk type activiteiten er zijn. Soms drijven platen van elkaar af, zoals op IJsland, maar soms schuren ze ook langs elkaar heen, zoals aan de westkust van de VS. tussen Frankrijk en Spanje zijn de platen heel vroeger juist op elkaar gebotst en zijn de Pyreneeën gevormd.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Waar komt die aanname eigenlijk vandaan?
Juist seismisch aktieve gebieden worden gekenmerkt door veel gebergtevorming en DUS tunnels.
Laat ik het zo zeggen: de V250- en IC4-bestellingen worden niet ineens stopgezet.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:37 schreef greavy het volgende:
[..]
Oké, welke sjaak heeft dat geschreven/bedacht? AnsaldoBreda heeft toch echt al diverse verplichtingen niet nagekomen. Niet alleen bij Nederland niet...
Als je kijkt naar de SLT's: daar zit maar 2 jaar fabrieksgarantie op. Daarna hebben Siemens en Bombardier geen enkele contractuele verplichting meer, want het onderhoud doet NS zelf.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:51 schreef Brembo het volgende:
[..]
Denk AnsaldoBreda niet direct de onderdelen levert alleen de garantie, de onderdelen komen weer van derde leveranciers. AnsaldoBreda levert de assemblage, garantie is een juridisch zaak waarbij AnsaldoBreda verantwoordelijk is voor de fouten en deze moet herstellen. Hoe zij dat doen, is niet de zaak van NSHiSpeed zolang het maar gemaakt wordt.
klopt helemaalquote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Dude, je hoeft mij niet te vertellen hoe platentektoniek werkt hoor![]()
Maar als er langs een breukzone beweging is van wat voor aard dan ook, dan is je tunnel gewoon vet stuk. Of dat nou een subductie of een dilatatie is
Kan je een trein niet over een wiebelbrug laten rijden?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:31 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Kan je je tunnel niet in de zee "hangen"? Zo ontwijk je de grootste schokken.
Trouwens, de kanaaltunnel is hetzelfde geval, die schijnt ook last te hebben van aardbevingen.
Ik ben geen deskundige, ik lees alleen veel en onthoud veel, de bizarre weersomstandigheden in de Beringstraat zijn niet te doen m.b.t. een bovengrondse verbinding, graven dus maar.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een klucht is die HSL ook (aan het worden)...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:30 schreef James1988 het volgende:
Nog meer opvallend nieuws: Finmeccanica, het moederbedrijf van AnsaldoBreda, heeft de CEO aan de kant gezet en vervangen door een ander. AnsaldoBreda zal geherstructureerd worden en de markt voor intercity- en hogesnelheidstreinen verlaten. Deze activiteiten hebben het bedrijf de afgelopen jaren miljarden gekost.
Concreet betekent dit dat AnsaldoBreda zich in de toekomst zal focussen op de takken waar ze wel goed zijn: light rail, trams en metro's. AnsaldoBreda zal haar contractuele verplichtingen (DSB IC4, Fyra V250, nieuwe hogesnelheidstreinen voor Italië i.s.m. Bombardier) nakomen, maar geen nieuwe projecten van zulke schaal meer aangaan.
Wat dit inhoudt voor de IC4 en de V250 op langere termijn is zeer de vraag: wat als er nu over 10 jaar reserve-onderdelen nodig zijn? Kan AnsaldoBreda die nog wel leveren? Naarmate de tijd voortgaat verlaten mensen het bedrijf, en komen er anderen binnen. Heeft AnsaldoBreda de kennis dan nog wel om een reserve-bogie te leveren, bijvoorbeeld?
Zo nee, dan worden reserve-onderdelen voor een V250 nog dan reserve-onderdelen voor Mat '64 op dit moment zijn. Dat lijkt me geen fijne positie voor NS Hispeed/NSFSC/NedTrain om in te zitten.
Bron: ing.dk (Deens)
Beter.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:09 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Rotterdam - Londen in minder dan 3 uur
EN NIEMAND LAAT MIJ DIT EVEN WETENquote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:21 schreef Ireyon het volgende:
't Wordt wel supertof om een ICE in Roosendaal te platen wanneer de HSL eruit ligt
Het gebouw bij het station staat al een tijdje leeg en gaat tegen de vlakte. Ten noorden van Tilburg (langs de spoorlijn Tilburg - Den Bosch) is een nieuw gebouw opgeleverd waar nu NedTrain Componentenbedrijf gehuisvest is.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat weten jullie over de huidige situatie rondom de NS-werkplaats te Tilburg?
99 % van de problemen komt toch aan het begin of het einde van de trein aan het licht. Meestal bij het einde is het gebrekkig onderhoud de hoofdoorzaak. Langere garantie betekent ook hogere kosten.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: de V250- en IC4-bestellingen worden niet ineens stopgezet.
[..]
Als je kijkt naar de SLT's: daar zit maar 2 jaar fabrieksgarantie op. Daarna hebben Siemens en Bombardier geen enkele contractuele verplichting meer, want het onderhoud doet NS zelf.
Duidelijkquote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Volgens mij heeft James die ICE gewoon bewust stil gehouden zodat hij de enige was die er foto's van kon maken![]()
Als je 10 minuten langer had gewacht, had je 'm kunnen hebben. De trein bleef van 11:00 tot ongeveer 12:00 in Breda ivm lunch enzo.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:16 schreef greavy het volgende:
Dat kak-ding heb ik tot 12:15 niet terug gezien
Heel station Breda gaat op de schop, tegen 2015 moet er een gloednieuw station staan. Lijkt me wel dat er dan ook nieuwe toiletten komen. Eerder verwacht ik het nietquote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:46 schreef Ireyon het volgende:
Zijn er trouwens plannen om (zeer binnenkort) fatsoenlijk sanitair op Breda te plaatsen? Je kan je rijke internationale Fyra-reizigers toch niet naar een ander perron in zo'n coke- en spermakluis verwijzen? 'k Bedoel.. in Rotterdam en Den Haag kan 't ook, tijdens een verbouwing..
Sterkte!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Stroomstoring rond Utrecht. Sta nu stil bij Bilthoven, we worden teruggebracht naar Amersfoort
Dat is wel kut ja.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Stroomstoring rond Utrecht. Sta nu stil bij Bilthoven, we worden teruggebracht naar Amersfoort
*pakt gelijk de spullen en rent naar de scooter*quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:19 schreef Zug-Chef het volgende:
greavy moet je niet ff naar Zwijndrecht station gaan, de HUSA 189 096 met bologna komt zo langs daar ri haven.
lelijke trein manquote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:19 schreef Zug-Chef het volgende:
greavy moet je niet ff naar Zwijndrecht station gaan, de HUSA 189 096 met bologna komt zo langs daar ri haven.
Je maakt écht prachtige foto's. Heb je eigenlijk een persoonlijk favoriet?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Mensen die denken, wtf gaat dit over. Nou deze trein dus:
[ link | afbeelding ]
Maar dan 350 kilometer verderop
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Echt, what the fuckquote:Laatst bewerkt door spiketrain op Donderdag 25 aug 2011 om 12:50:48; reden: Eén fotolink is genoeg, Somda is geen fotoforum.
Gewoon die post weer editenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:15 schreef James1988 het volgende:
De 3 foto's van die ICE in Breda had ik ook op Somda gedumpt... nu zie ik daar onder mijn post dit staat:
[..]
Echt, what the fuck
Überhaupt, Somdaquote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:15 schreef James1988 het volgende:
De 3 foto's van die ICE in Breda had ik ook op Somda gedumpt... nu zie ik daar onder mijn post dit staat:
[..]
Echt, what the fuck
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben weer thuis. Tot Bilthoven kon nog wel en daar wist ik een goede aansluiting op CXX lijn 77. De rest is techniek
garantie/verzekering gevalletje, en wel voor de zetter maar wel kutSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De reis Utrecht-Breda heb ik gepland zónder een 'Via' in te geven.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Hij heeft weer een voorbeeldje verzonnen hoor![]()
En plan nou nogeens 5 opties voor Schiphol - Breda?
Nope. Eén van de weinige toffe dingen aan de Fyra is het personeelquote:Op donderdag 25 augustus 2011 20:29 schreef greavy het volgende:
Dan ga je toch niet voor die idiote Fyra een toeslag betalen op Rotterdam - Breda
Behalve dan degenen die het "Deze toeslag kunt u aan boord van deze trein kopen voor 10 euro" op het meest denigrerend mogelijke toontje omroepenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 20:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nope. Eén van de weinige toffe dingen aan de Fyra is het personeel
ik kijk naar de datum en concludeer dat er iets niet kloptquote:Geachte heer PSM,
Op 19-09-2011 is uw gratis Voordeelurenabonnement verlopen. We hopen dat hier met veel plezier gebruik van hebt gemaakt en hopen u nog regelmatig in de trein te mogen begroeten. U reist extra voordelig als u nu gebruik maakt van de mogelijkheid het Uitgestudeerd aanbod te verlengen.
Tussen Antwerpen en Brussel zal er geen 300 km/h-baan gebouwd gaan worden. Dat kost kapitalen, slechts weinig treinen kunnen daadwerkelijk zo hard, en voordat ze die snelheid hebben mogen ze weer gaan remmen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand enig idee hoe lang het nog gaat duren voordat er tussen Antwerpen en Brussel een fatsoenlijke HSL ligt? Want dan heb je er pas ECHT wat aan natuurlijk
300 hoeft ook niet. Maar 200 zou al lekker zijn. Er is nu al jaren een beperking tot 40 km/h geloof ik omdat er bij Duffel een brug op instorten staat. Ook vlak na Mechelen zit zo'n brug waar je alleen stapvoets overheen kan. Dat slaat gewoon nergens op. Die 48 km moet in 20-25 minuten kunnen en niet in de 41 die er nu voor staat.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tussen Antwerpen en Brussel zal er geen 300 km/h-baan gebouwd gaan worden. Dat kost kapitalen, slechts weinig treinen kunnen daadwerkelijk zo hard, en voordat ze die snelheid hebben mogen ze weer gaan remmen.
Wat wél gebeurt is dat het bestaande spoor wordt aangepakt zodat de gemiddelde snelheid omhoog gaat (er zijn stukken waar je echt maar 60 mag ofzo). Daarnaast is er de nieuwe spoorlijn 25N, onderdeel van het Diabolo-project, waarmee ook weer wat snelheidswinst geboekt wordt. Oplevering voor lijn 25N staat gepland in 2012 en ligt op schema.
25N gaat dat als maximumsnelheid krijgen. Die snelheid zal alleen amper gehaald worden vanwege een paar bochten in het traject.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
300 hoeft ook niet. Maar 200 zou al lekker zijn.
Dat wordt ook aangepakt, naar mijn weten.quote:Er is nu al jaren een beperking tot 40 km/h geloof ik omdat er bij Duffel een brug op instorten staat. Ook vlak na Mechelen zit zo'n brug waar je alleen stapvoets overheen kan.
Helemaal mee eens. Het is vergelijkbaar aan Amsterdam - Rotterdam dus moet het ook net zo snel kunnen.quote:Dat slaat gewoon nergens op. Die 48 km moet in 20-25 minuten kunnen en niet in de 41 die er nu voor staat.
Kunnen we het nogeens hebben over het feit dat "160 km/h" staat tot "hogesnelheidsverbinding" als "lul" staat tot "drumstel" natuurlijk, maar okeequote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:19 schreef James1988 het volgende:
Zie de GvA. Men wil een maximumsnelheid van 160 km/h op lijn 25 kunnen realiseren. Dit in het kader van afspraken tussen Nederland en België over de hogesnelheidsverbinding.
Het gaat een kleine ontlasting brengen, en de luchthaven van Brussel wordt beter bereikbaar.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
die 25N maar van Schaarbeek tot Mechelen?Dat lost toch geen flikker op zowat man. Kan je net zo goed nog een extra tremrail leggen van Amsterdam Sloterdijk naar Schiphol of zo
Eensquote:Pak dan minstens het hele stuk BrusselZuid - Antwerpen C.
In Amsterdam was er enorm verzet tegen de aanleg van de westelijke metroverbinding in de jaren '70. Daaruit volgt dat Amsterdammers nog steeds iets hebben tegen de aanleg van nieuwe metrolijnen, hoe goed de Noord/Zuid-lijn nu ook gaat.quote:Met desnoods een extra tunnelbuis door Brussel. Al ben je dan ook wel weer 25 jaar verder en een hoop centen.
quote:Hell, wie weet hebben ze tegen die tijd wel een REGERING zelfs![]()
![]()
Helemaal mee eens. Dat zou 200 km/h moeten zijn in een kaarsrechte lijn tussen Antwerpen en Brussel, non-stop.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kunnen we het nogeens hebben over het feit dat "160 km/h" staat tot "hogesnelheidsverbinding" als "lul" staat tot "drumstel" natuurlijk, maar okee
Hoe dan? Zonder boog tussen Melsbroek en Diegem heb je er voor de luchthaven nog steeds geen klap aanquote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:31 schreef James1988 het volgende:
Het gaat een kleine ontlasting brengen, en de luchthaven van Brussel wordt beter bereikbaar.
Ja precies. Het is erg frustrerend. Als je van Rotterdam naar Parijs rijdt is het net alsof je ontzettend lekker aan het sechsen bent met een bloedlekker wijf, maar dat je dan tussen Antwerpen en Brussel ineens gebeld wordt door je moeder en dat je dan drie kwartier lang moet uitleggen waarom je vanavond geen tuinbonen komt eten. Dat idee.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:57 schreef greavy het volgende:
Antwerpen - Brussel is zelfs met de Thalys geen pretje. De Stoptrein is bij wijze van spreken even snel
ik zie sluitseinenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:56 schreef greavy het volgende:
Ik kwam deze foto tegen van mij op 17 augustus..
Nu realiseer ik mij pas waarom ik hem zo vroeg geknipt had. Dat was ik bij het uploaden even vergeten
Een passage van een VIRM en de G1206 met de Blerick shuttle, welke je hier zelden met de neuzen naast elkaar zal krijgen..
[ afbeelding ]
Maakt niet uit joh hij was op Somda en Rolandrail toch al vermoordquote:
Dat dusquote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maakt niet uit joh hij was op Somda en Rolandrail toch al vermoord![]()
Balie zes? Dat moet Amsterdam Centraal zijn, de andere HiSPeed kantoren gaan maar tot 5quote:
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Balie zes? Dat moet Amsterdam Centraal zijn, de andere HiSPeed kantoren gaan maar tot 5
Goed punt, dat is wel vaker enigszins verwarrend.quote:
En ook niet te verwarren met het EBI-switch-wissel, dat een gele kist heeft tussen de spoorstaven.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
en ziet eruit als een rechthoekig geel plankje tussen de sporen (niet te verwarren met de schuine gele plankjes naast het spoor, dat is ATB-Vv),
Nee dat is de vrijbalkquote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En ook niet te verwarren met EBI-switch-wissel, dat een gele kist heeft tussen de spoorstaven.
Dat verschil zie je ook lekker met die oranje natriumlampen in de nacht wou je zeggenquote:
Huh, wat? Failsafe installatie aan het spoor? Ze leren het nog wel eensquote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op de HSL zijn zowel ERTMS Level 1 als Level 2 geïnstalleerd, zodat bij een storing in het GSM-R-netwerk de treinen alsnog kunnen rijden.
Die boog zijn ze nu juist aan het aanleggenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe dan? Zonder boog tussen Melsbroek en Diegem heb je er voor de luchthaven nog steeds geen klap aanMaar daar liggen al ZO veel snelwegen...
Dat duurt drie minuten volgens mij dat je niet opnieuw in kunt checken, met die vijf minuten vertraging had je dus ook nog een keer kunnen proberen in te checkenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:25 schreef ErkendFokker het volgende:
Dus ik dat pasje nog een keer ervoor: u bent uigecheckt reis kost 0 cent. So far dus niet echt een probleem, want ik zou gewoon nog een keer inchecken en dan zou alles goed zijn. Ware het niet dat je niet meteen weer kan inchecken. Ik kreeg tekens de melding: u bent al uitgecheckt.
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 20:51 schreef greavy het volgende:
Conclusie: Fyra is gewoon kut. Alleen op rechtstreekse trajecten levert het veel op.
ik durfde het er niet op te wagen, je weet nooit wat er nog meer kan gebeuren met die kaart : pquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat duurt drie minuten volgens mij dat je niet opnieuw in kunt checken, met die vijf minuten vertraging had je dus ook nog een keer kunnen proberen in te checken
maar wel handig dat ik het weet, voor de volgende keerquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat duurt drie minuten volgens mij dat je niet opnieuw in kunt checken, met die vijf minuten vertraging had je dus ook nog een keer kunnen proberen in te checken
Als je niet die 3 minuten wacht krijg je PWIEPWOEPWIE "U bent al uitgecheckt". Oh ja, en je krijgt dan een schok van 230 Volt door je flikker, maar daar leer je vanquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:34 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
ik durfde het er niet op te wagen, je weet nooit wat er nog meer kan gebeuren met die kaart : p
Nou, dat is eerder vanwege politieke druk. Valt Level 2 weg, dan is er tenminste nog een beetje snelheid (160 km/h) i.p.v. stilstaande treinen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:32 schreef V2 het volgende:
[..]
Huh, wat? Failsafe installatie aan het spoor? Ze leren het nog wel eens![]()
Ach, het is het een of het ander.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je niet die 3 minuten wacht krijg je PWIEPWOEPWIE "U bent al uitgecheckt". Oh ja, en je krijgt dan een schok van 230 Volt door je flikker, maar daar leer je van
Ik begrijp dan weer niet waarom er twéé handelingen nodig zijn als je daar wilt uitstappen. Waarom gaat niet gewoon vanzelf de deur open als je uitcheckt? Kan je die deur-open-knopjes gewoon afschaffen in de tram.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij het GVB hebben toeristen in de tram vaak niet door dat je op een knopje moet drukken voor de deur open gaat, dus die checken dan tig keer achter elkaar wanhopig in en uit terwijl de deur dicht blijft. Een melding "U bent al uitgecheckt" zou dan volgens mij wel helpen om het duidelijk te laten worden dat nog een andere handeling nodig is.
Nee hoor, ze stonden er gister nog.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
een Köf en een Sik. Hebben daar jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren op een achterafje gestaan. ZIjn nu wel weg, al een tijdje
http://nl.wikipedia.org/wiki/Baureihe_360quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:51 schreef MarkoAlmelo het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)=nl&t=h&z=21&vpsrc=6
Wat voor loc's staan daar op het harde?
Bedanktquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
een Köf en een Sik. Hebben daar jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren op een achterafje gestaan. ZIjn nu wel weg, al een tijdje
Normale reizigers maken dan ook geen rondjes.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:29 schreef ReisT het volgende:
Tja dat krijg je dus met een systeem dat alleen gemaakt is voor enkele reizen van A naar B, dus niet voor rondjes...
Hate me.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Normale reizigers maken dan ook geen rondjes.
De NS zou ook gewoon kunnen besluiten om alle stations met poortjes af te sluiten, net als bij de metro. Dan heb je al dat gedoe over goedgekeurde reisroutes helemaal niet meer nodig.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Hoezo helpt dat? Dan kun je nog steeds van Schiphol naar Amsterdam Centraal reizen via Groningen...quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:12 schreef Igen het volgende:
[..]
De NS zou ook gewoon kunnen besluiten om alle stations met poortjes af te sluiten, net als bij de metro. Dan heb je al dat gedoe over goedgekeurde reisroutes helemaal niet meer nodig.
Ja, maar waarom zouden normale reizigers dat doen als ze niet zonder de volle mep te betalen in Groningen het station uit kunnen?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hoezo helpt dat? Dan kun je nog steeds van Schiphol naar Amsterdam Centraal reizen via Groningen...
Jij reist nog een om voor wat vrienden ofzo? Gisteren nog een topic van iemand die Deventer - Amersfoort via Zwolle wilde doen omdat daar d'r vriendin opstapte.. Ruim 100 posts vol moeilijk gedoe omdat die kaart zoiets dus onmogelijk maakt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Nou ja als je toch op iemand anders moet wachten boeien die 3 minuten niet zo natuurlijkquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:56 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Jij reist nog een om voor wat vrienden ofzo? Gisteren nog een topic van iemand die Deventer - Amersfoort via Zwolle wilde doen omdat daar d'r vriendin opstapte.. Ruim 100 posts vol moeilijk gedoe omdat die kaart zoiets dus onmogelijk maakt.
Ik heb het betreffende topic neit gelezen, maar die overstap in Zwolle is maar 6 minuten ofzo. Als je in die tijd naar een ander perron moet én je vriendin moet zoeken én drie minuten bij de chipkaartpaal moet wachten wordt het allemaal wel krap.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja als je toch op iemand anders moet wachten boeien die 3 minuten niet zo natuurlijk
Uitchecken, naar ander perron, vriendin zoeken, inchecken, gaan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb het betreffende topic neit gelezen, maar die overstap in Zwolle is maar 6 minuten ofzo. Als je in die tijd naar een ander perron moet én je vriendin moet zoeken én drie minuten bij de chipkaartpaal moet wachten wordt het allemaal wel krap.
Nee precies. Nadeel is dan wel dat er in Zwolle maar één vervoerder komt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:08 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Uitchecken, naar ander perron, vriendin zoeken, inchecken, gaan.
Lijkt mij toch niet zo'n grote ramp...
Bij gelijke spoorbezetting heb je daar in Zwolle dan dus niet zo veel aan voor wat betreft de plaatsing van de CICO'squote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:33 schreef dennistd het volgende:
In Zwolle komen er twee: Arriva gaat vanaf december 2012 Zwolle-Emmen rijden.
En Zwolle-Enschede wordt ook aanbesteedt als de tunnel in Nijverdal klaar is dacht ik.
Zie je niet vaak, dat er wat staat op spoortje 40. Wel eens een VST, maar erg weinig elektrisch matquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[ afbeelding ]
Weer eens een ander uitzicht op het werk.
Wat een onzin, een pinpas heeft helemaal geen RFID-chip en werkt alleen bij direct contact. Die hebben geen hol met elkaar te maken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Maar dat 'probeer opnieuw' komt waarschijnlijk door de pinpas of een andere pas waar ook een chip op staat. Tenminste dat is wat ik heb gehoord.
Precies, zo is het. Hoewel ik dat verhaal over andere pasjes ZO vaak hoorquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:37 schreef Q. het volgende:
[..]
Wat een onzin, een pinpas heeft helemaal geen RFID-chip en werkt alleen bij direct contact. Die hebben geen hol met elkaar te maken.
Buschauffeurs zijn nou niet bepaald de meest intelligent bevolkingsgroep.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies, zo is het. Hoewel ik dat verhaal over andere pasjes ZO vaak hoorOok van buschauffeurs en alles
Na ja, dan noem je ook wat idd
Als je twee pasjes in je portemoinee tegen de automaat aanhoudt geeft de automaat dat ook weer, dat er twee passen gevonden zijn en niet wil werkenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies, zo is het. Hoewel ik dat verhaal over andere pasjes ZO vaak hoorOok van buschauffeurs en alles
Na ja, dan noem je ook wat idd
Controleren ze dan nog wel eens?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:
De helft van de conducteurs scannen de chipkaart niet eens
We gebruiken het inderdaad nauwelijks. Af en toe met Spurtje om rijden en de VST overnacht er wel eens, maar that's it. Gelukkig bestaan er geen roestbeperkingen qua bovenleiding, want die draad is daar standaard helemaal groen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zie je niet vaak, dat er wat staat op spoortje 40. Wel eens een VST, maar erg weinig elektrisch mat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |