quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:52 schreef greavy het volgende:
JOEPIE. Een forumban op Rolandrail. Omdat ik een aantal berichten niet "tip-top in orde" had gepost.
Aha, Me gusta!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:45 schreef greavy het volgende:
www.actuelevertrektijden.nl is van DenS
Alleen jammer dat dit niet meer werkt:
[..]
Inderdaad.quote:
Ja, eigenlijk wel ja. Je mag daar totaal geen foutjes maken... Dat maakt het bepaalt niet leuk..quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Ik zou er serieus trots op zijn gewoon
Nog even zo doorgaan en dan blijven alleen de toffe fora over: wij, HGBTF, en Skyscrapercityquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:04 schreef greavy het volgende:
Ja, eigenlijk wel ja. Je mag daar totaal geen foutjes maken... Dat maakt het bepaalt niet leuk..
En OVNLquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nog even zo doorgaan en dan blijven alleen de toffe fora over: wij, HGBTF, en Skyscrapercity
Daar kom ik eigenlijk nooit... ik vergeet het gewoon steedsquote:
Same voor Somda.quote:Maar laat dat rolandrail lekker in de stront zakken man, psychopaat dat het is.
Nee, wist niet dat het zo dichtbij was eigenlijk. Nou ja vorige keer was ik wel op Nord en niet op Est, slaat ook nergens op eigenlijkquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:33 schreef greavy het volgende:
Leuke uitbreiding!
Was je nog op Gare de Lyon, ben je niet eens de brug overgelopen naar Gare de Austerlitz?
Klopt. Binnenkort verhuizen naar een nieuwe server, aantal dingen staan dus al uit. Website wordt ook helemaal anders.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:45 schreef greavy het volgende:
www.actuelevertrektijden.nl is van DenS
Alleen jammer dat dit niet meer werkt:
[..]
Oké, niet zo erg hoorquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, wist niet dat het zo dichtbij was eigenlijk. Nou ja vorige keer was ik wel op Nord en niet op Est, slaat ook nergens op eigenlijkMagoe, komt wel weer een keer
HGBTF is tegenwoordig ook niet veel soeps meer, vooral roepen hoe goed de NMBS is en vooral geen negatief commentaar posten "omdat de NMBS ook mee leest". Paupersquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nog even zo doorgaan en dan blijven alleen de toffe fora over: wij, HGBTF, en Skyscrapercity
Oh is dat zo ja? Ik kom er eigenlijk weinig meerquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:21 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
HGBTF is tegenwoordig ook niet veel soeps meer, vooral roepen hoe goed de NMBS is en vooral geen negatief commentaar posten "omdat de NMBS ook mee leest". Paupers
Er zitten inderdaad een hoop mensen die niet tegen verandering kunnen en alles prima vinden hoe het gaat, en bij wie het geld kennelijk tegen de plinten opklotst.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:21 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
HGBTF is tegenwoordig ook niet veel soeps meer, vooral roepen hoe goed de NMBS is
NMBS-medewerkers zijn inderdaad wat voorzichtiger, maar eveneens kritisch. Wel begrijpbaar dat die wat voorzichtiger zijn.quote:en vooral geen negatief commentaar posten "omdat de NMBS ook mee leest".
Valt mee. Andere fora zijn erger. Toch, greavy?quote:Paupers
Had 't bericht gemist. Heb zelf geen zin om een website te runnen. De kennis om het op te zetten heb ik wel.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:15 schreef Yreal het volgende:
Jij deed toch iets ICT nogwattes greavy? Zelf een chille spoorwebsite gaan runnen dan![]()
Nu jij het over OHIH hebt.. Daar heb ik ook al een ban. Daar was de reden dat ik niet in discussie mag gaan met een NSR-medewerker. Maar ook negatief over NSR mag daar veelal ook niet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:26 schreef James1988 het volgende:
[...]
Valt mee. Andere fora zijn erger. Toch, greavy?
Heldquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:31 schreef greavy het volgende:
De teller staat dus op 3, OHIH als eerste, toen volgde Somda, en vandaag Rolandrail.
Klopt ja. Toen een tijdje terug ineens "op verzoek van Hispeed" het HSL-topic verplaatst werd was dat natuurlijk helemaal een kluchtquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Nu jij het over OHIH hebt.. Daar heb ik ook al een ban. Daar was de reden dat ik niet in discussie mag gaan met een NSR-medewerker. Maar ook negatief over NSR mag daar veelal ook niet.
Applaus!quote:De teller staat dus op 3, OHIH als eerste, toen volgde Somda, en vandaag Rolandrail.
Hm, dat is niet het idee wat ik heb bij HGBTF, ik vind het een vrij toegankelijk forum waar ook genoeg insiders informatie delen (zoals Stefanovic die bij de NMBS iets met planning doet, en nighttrain die wat bij Eurotunnel doet).quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:32 schreef Sandrvich het volgende:
@ James: Dat NMBS werknemers voorzichtiger zijn is begrijpelijk inderdaad. Maar als ik ergens mijn vraagtekens bij plaats naar aanleiding van de gang van zaken wordt het bericht per direct verwijderd "omdat de NMBS mee leest". (Ik heb totaal NIETS met de NMBS te maken) Mij lijkt het doel van een forum dat je juist met elkaar over dingen openlijk kan discussiëren.
Vreemd wel. De volgorde had precies andersom moeten zijn qua relaxtheidquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Nu jij het over OHIH hebt.. Daar heb ik ook al een ban. Daar was de reden dat ik niet in discussie mag gaan met een NSR-medewerker. Maar ook negatief over NSR mag daar veelal ook niet.
De teller staat dus op 3, OHIH als eerste, toen volgde Somda, en vandaag Rolandrail.
Welke de volgende is.. Dat weet ik nog niet. Heb nog geen kandidaat op het oog.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Held
Welke treinensite is de volgende?
Precies een jaar te laat.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ha!
I know. Ik meende wel dat ik meer posts had dan die 2. Maar volgens mij was dat nog op het oude forum, het Holland Hoogbouw Forum.quote:
Er is een Infrastructuurforum en een spoorwegen internationaal-forumquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Skyscrapercity... god, daar heb ik nog een account van tien jaar geleden meen ik. Ik krijg nog wel ieder jaar een mailtje voor mijn verjaardag, dat dan weer wel.
Is daar ook iets treinerigs te beleven dan?
De verbouw van de stations van Rotterdam, Den Haag en Utrecht. Af en toe verschijnt er iets van de stationsomgeving van Amsterdam.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Skyscrapercity... god, daar heb ik nog een account van tien jaar geleden meen ik. Ik krijg nog wel ieder jaar een mailtje voor mijn verjaardag, dat dan weer wel.
Is daar ook iets treinerigs te beleven dan?
Oh die aflevering (seizoen 17, aflevering 4) is gaaf, vooral omdat ze er ook allerlei officials bij halen die het ook echt als een trein beoordelenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:22 schreef KapiteinT het volgende:
Een tip voor Top Gear liefhebbers hier. In aflevering 4 van het 17e seizoen (nieuwste seizoen) bouwen ze een auto-trein. Maar dan natuurlijk wel op z'n Top Gears. Geniaal.![]()
Verkrijgbaar in de krochten van het internet.
Trijden rijden nooit.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
waarom rijden er geen trijden rond almelo?
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
waarom rijden er geen trijden rond almelo?
quote:Hengelo-Almelo
Woensdag 24 Augustus 09:04
Oorzaak
Tussen Almelo en Hengelo rijden minder treinen door een defecte trein.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 10:30 uur verholpen.
Reisadvies
Dat duurt nog lang ja, maar is wel helemaal volgens de oorspronkelijke planning dat het hele project in 2015 klaar moet zijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 03:37 schreef TeringHenkie het volgende:
Volgens http://www.utrecht.nl/ima(...)0voorjaar%202011.pdf zijn de nieuwe dive-unders bij de Waterlinieweg pas in 2014 klaar
Vet, daar zat ik ook in laatst.quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Terug in Parijs.Een Rubberbandenmetro
Nooit eerder in gereisd. Ehm.. bijna nooit
Lees meer (AD)quote:Rusland geeft groen licht voor tunnel naar VS
Š afp
De Russische overheid heeft groen licht gegeven voor een tunnel die Rusland met de Verenigde Staten moet verbinden. De 100 kilometer lange spoorlijn gaat onder de Beringstraat door lopen en kost ruim 68 miljard euro. Dit meldt de Britse krant The Times.
Dat is niet het grootste probleem. Wat denk je er van dat er een breuklijn overgestoken moet worden en de tunnel dus flexibel gebouwd moet worden.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:24 schreef V2 het volgende:
Benieuwd hoe ze het spoorwijdteverschil gaan oplossen ...
VGA natuurlijk: http://nl.wikipedia.org/wiki/Variabele_asbreedtequote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:24 schreef V2 het volgende:
Benieuwd hoe ze het spoorwijdteverschil gaan oplossen ...
Flexibele spoorwijdte, flexibele tunnel ... laten ze heel 't ding dan maar van rubber makenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is niet het grootste probleem. Wat denk je er van dat er een breuklijn overgestoken moet worden en de tunnel dus flexibel gebouwd moet worden.
Stel je niet aan. Er zijn zo veel spoorlijnen die door tektonisch aktieve gebieden lopen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is niet het grootste probleem. Wat denk je er van dat er een breuklijn overgestoken moet worden en de tunnel dus flexibel gebouwd moet worden.
Oké, welke sjaak heeft dat geschreven/bedacht? AnsaldoBreda heeft toch echt al diverse verplichtingen niet nagekomen. Niet alleen bij Nederland niet...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:30 schreef James1988 het volgende:
AnsaldoBreda zal haar contractuele verplichtingen (DSB IC4, Fyra V250, nieuwe hogesnelheidstreinen voor Italië i.s.m. Bombardier) nakomen, maar geen nieuwe projecten van zulke schaal meer aangaan.
mja, daar ligt het spoor meestal bovengronds, hier ondergronds. Maar misschien dat het tussen Rusland en Alaska nog meevalt qua seismische activiteitenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stel je niet aan. Er zijn zo veel spoorlijnen die door tektonisch aktieve gebieden lopen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Seikan_Tunnelquote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar das boven water... Toch heel andere koek
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Waar komt die aanname eigenlijk vandaan?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
mja, daar ligt het spoor meestal bovengronds, hier ondergronds.
Denk AnsaldoBreda niet direct de onderdelen levert alleen de garantie, de onderdelen komen weer van derde leveranciers. AnsaldoBreda levert de assemblage, garantie is een juridisch zaak waarbij AnsaldoBreda verantwoordelijk is voor de fouten en deze moet herstellen. Hoe zij dat doen, is niet de zaak van NSHiSpeed zolang het maar gemaakt wordt.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:30 schreef James1988 het volgende:
Nog meer opvallend nieuws: Finmeccanica, het moederbedrijf van AnsaldoBreda, heeft de CEO aan de kant gezet en vervangen door een ander. AnsaldoBreda zal geherstructureerd worden en de markt voor intercity- en hogesnelheidstreinen verlaten. Deze activiteiten hebben het bedrijf de afgelopen jaren miljarden gekost.
Concreet betekent dit dat AnsaldoBreda zich in de toekomst zal focussen op de takken waar ze wel goed zijn: light rail, trams en metro's. AnsaldoBreda zal haar contractuele verplichtingen (DSB IC4, Fyra V250, nieuwe hogesnelheidstreinen voor Italië i.s.m. Bombardier) nakomen, maar geen nieuwe projecten van zulke schaal meer aangaan.
Wat dit inhoudt voor de IC4 en de V250 op langere termijn is zeer de vraag: wat als er nu over 10 jaar reserve-onderdelen nodig zijn? Kan AnsaldoBreda die nog wel leveren? Naarmate de tijd voortgaat verlaten mensen het bedrijf, en komen er anderen binnen. Heeft AnsaldoBreda de kennis dan nog wel om een reserve-bogie te leveren, bijvoorbeeld?
Zo nee, dan worden reserve-onderdelen voor een V250 nog dan reserve-onderdelen voor Mat '64 op dit moment zijn. Dat lijkt me geen fijne positie voor NS Hispeed/NSFSC/NedTrain om in te zitten.
Bron: ing.dk (Deens)
Het hangt er van af welk type activiteiten er zijn. Soms drijven platen van elkaar af, zoals op IJsland, maar soms schuren ze ook langs elkaar heen, zoals aan de westkust van de VS. tussen Frankrijk en Spanje zijn de platen heel vroeger juist op elkaar gebotst en zijn de Pyreneeën gevormd.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Waar komt die aanname eigenlijk vandaan?
Juist seismisch aktieve gebieden worden gekenmerkt door veel gebergtevorming en DUS tunnels.
Laat ik het zo zeggen: de V250- en IC4-bestellingen worden niet ineens stopgezet.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:37 schreef greavy het volgende:
[..]
Oké, welke sjaak heeft dat geschreven/bedacht? AnsaldoBreda heeft toch echt al diverse verplichtingen niet nagekomen. Niet alleen bij Nederland niet...
Als je kijkt naar de SLT's: daar zit maar 2 jaar fabrieksgarantie op. Daarna hebben Siemens en Bombardier geen enkele contractuele verplichting meer, want het onderhoud doet NS zelf.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:51 schreef Brembo het volgende:
[..]
Denk AnsaldoBreda niet direct de onderdelen levert alleen de garantie, de onderdelen komen weer van derde leveranciers. AnsaldoBreda levert de assemblage, garantie is een juridisch zaak waarbij AnsaldoBreda verantwoordelijk is voor de fouten en deze moet herstellen. Hoe zij dat doen, is niet de zaak van NSHiSpeed zolang het maar gemaakt wordt.
klopt helemaalquote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Dude, je hoeft mij niet te vertellen hoe platentektoniek werkt hoor![]()
Maar als er langs een breukzone beweging is van wat voor aard dan ook, dan is je tunnel gewoon vet stuk. Of dat nou een subductie of een dilatatie is
Kan je een trein niet over een wiebelbrug laten rijden?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:31 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Kan je je tunnel niet in de zee "hangen"? Zo ontwijk je de grootste schokken.
Trouwens, de kanaaltunnel is hetzelfde geval, die schijnt ook last te hebben van aardbevingen.
Ik ben geen deskundige, ik lees alleen veel en onthoud veel, de bizarre weersomstandigheden in de Beringstraat zijn niet te doen m.b.t. een bovengrondse verbinding, graven dus maar.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een klucht is die HSL ook (aan het worden)...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:30 schreef James1988 het volgende:
Nog meer opvallend nieuws: Finmeccanica, het moederbedrijf van AnsaldoBreda, heeft de CEO aan de kant gezet en vervangen door een ander. AnsaldoBreda zal geherstructureerd worden en de markt voor intercity- en hogesnelheidstreinen verlaten. Deze activiteiten hebben het bedrijf de afgelopen jaren miljarden gekost.
Concreet betekent dit dat AnsaldoBreda zich in de toekomst zal focussen op de takken waar ze wel goed zijn: light rail, trams en metro's. AnsaldoBreda zal haar contractuele verplichtingen (DSB IC4, Fyra V250, nieuwe hogesnelheidstreinen voor Italië i.s.m. Bombardier) nakomen, maar geen nieuwe projecten van zulke schaal meer aangaan.
Wat dit inhoudt voor de IC4 en de V250 op langere termijn is zeer de vraag: wat als er nu over 10 jaar reserve-onderdelen nodig zijn? Kan AnsaldoBreda die nog wel leveren? Naarmate de tijd voortgaat verlaten mensen het bedrijf, en komen er anderen binnen. Heeft AnsaldoBreda de kennis dan nog wel om een reserve-bogie te leveren, bijvoorbeeld?
Zo nee, dan worden reserve-onderdelen voor een V250 nog dan reserve-onderdelen voor Mat '64 op dit moment zijn. Dat lijkt me geen fijne positie voor NS Hispeed/NSFSC/NedTrain om in te zitten.
Bron: ing.dk (Deens)
Beter.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:09 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Rotterdam - Londen in minder dan 3 uur
EN NIEMAND LAAT MIJ DIT EVEN WETENquote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:21 schreef Ireyon het volgende:
't Wordt wel supertof om een ICE in Roosendaal te platen wanneer de HSL eruit ligt
Het gebouw bij het station staat al een tijdje leeg en gaat tegen de vlakte. Ten noorden van Tilburg (langs de spoorlijn Tilburg - Den Bosch) is een nieuw gebouw opgeleverd waar nu NedTrain Componentenbedrijf gehuisvest is.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat weten jullie over de huidige situatie rondom de NS-werkplaats te Tilburg?
99 % van de problemen komt toch aan het begin of het einde van de trein aan het licht. Meestal bij het einde is het gebrekkig onderhoud de hoofdoorzaak. Langere garantie betekent ook hogere kosten.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: de V250- en IC4-bestellingen worden niet ineens stopgezet.
[..]
Als je kijkt naar de SLT's: daar zit maar 2 jaar fabrieksgarantie op. Daarna hebben Siemens en Bombardier geen enkele contractuele verplichting meer, want het onderhoud doet NS zelf.
Duidelijkquote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Volgens mij heeft James die ICE gewoon bewust stil gehouden zodat hij de enige was die er foto's van kon maken![]()
Als je 10 minuten langer had gewacht, had je 'm kunnen hebben. De trein bleef van 11:00 tot ongeveer 12:00 in Breda ivm lunch enzo.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:16 schreef greavy het volgende:
Dat kak-ding heb ik tot 12:15 niet terug gezien
Heel station Breda gaat op de schop, tegen 2015 moet er een gloednieuw station staan. Lijkt me wel dat er dan ook nieuwe toiletten komen. Eerder verwacht ik het nietquote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:46 schreef Ireyon het volgende:
Zijn er trouwens plannen om (zeer binnenkort) fatsoenlijk sanitair op Breda te plaatsen? Je kan je rijke internationale Fyra-reizigers toch niet naar een ander perron in zo'n coke- en spermakluis verwijzen? 'k Bedoel.. in Rotterdam en Den Haag kan 't ook, tijdens een verbouwing..
Sterkte!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Stroomstoring rond Utrecht. Sta nu stil bij Bilthoven, we worden teruggebracht naar Amersfoort
Dat is wel kut ja.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Stroomstoring rond Utrecht. Sta nu stil bij Bilthoven, we worden teruggebracht naar Amersfoort
*pakt gelijk de spullen en rent naar de scooter*quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:19 schreef Zug-Chef het volgende:
greavy moet je niet ff naar Zwijndrecht station gaan, de HUSA 189 096 met bologna komt zo langs daar ri haven.
lelijke trein manquote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:19 schreef Zug-Chef het volgende:
greavy moet je niet ff naar Zwijndrecht station gaan, de HUSA 189 096 met bologna komt zo langs daar ri haven.
Je maakt écht prachtige foto's. Heb je eigenlijk een persoonlijk favoriet?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Mensen die denken, wtf gaat dit over. Nou deze trein dus:
[ link | afbeelding ]
Maar dan 350 kilometer verderop
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |