WOWOWOWOW we gaan niet schelden he. Ik hou best van ouwe meuk qua materieel maar die zilvermeeuwen...als ze DAAR nou eens een keertje de Bunnikside mee zouden kunnen vervoeren vanaf Holendrecht. Dan zouden bij ArenA ongeveer die stellen wel afgefikt zijnquote:Op maandag 22 augustus 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Duplex SLT ja daar is het goed mee te vergelijken. EN dat is dan een lange lijn he. Het gewone RER D mat is meer like duplex GVB zilvermeeuwen
bah nu kan ik niet meer slapenquote:Op maandag 22 augustus 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Duplex SLT ja daar is het goed mee te vergelijken. EN dat is dan een lange lijn he. Het gewone RER D mat is meer like duplex GVB zilvermeeuwen
Nee, gepost op Cdgquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:05 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
En een uur later thuis, dat is ook knap volgens mij!
Tuig..quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik word vandaag in de trein verblijd met de restanten van Marokkanenmuziek uit een mp3 speler...
Op de vraag of het zachter kan: "kankerhoer, jij moet bek houden, jij hebt niet respect, ies diesciemienasie!!"
Zucht...
jammer dat ze geen respect voor de medemens hebben ...quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik word vandaag in de trein verblijd met de restanten van Marokkanenmuziek uit een mp3 speler...
Op de vraag of het zachter kan: "kankerhoer, jij moet bek houden, jij hebt niet respect, ies diesciemienasie!!"
Zucht...
want?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:05 schreef Ireyon het volgende:
Jammer dat je nu al weet dat dit 90% van de keren niet zal kloppen
Eigen ervaring. De omroep "De eerste klas rijtuigen bevinden zich vooraan/achteraan de trein" is echt om te janken zo vaak onjuist, net als dat ik "De Intercity naar .. van .. uur zoveel rijdt vandaag in omgekeerde rijtuigvolgorde"-omroep vaak hoor wanneer de volgorde gewoon is zoals op de rijtuigvolgordeborden staat. Ze proberen hier informatie te geven over iets wat ze zelf gewoon niet weten.quote:
Waarom is het dan juist de IC-Berlijn waarbij ik die omgekeerde volgorde (of juist niet, maar wel omgeroepen) zo vaak tegenkom? En niet alleen de trein naar Duitsland, die dus in Amsterdam gerangeerd heeft. Ook de trein uit Duitsland heeft er last van.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:30 schreef Zug-Chef het volgende:
In Duitsland bijvoorbeeld heeft elke trein gewoon z'n standaard lengte. Treinserie X rijdt altijd met lok + 5 Dosto-rijtuigen. IC-serie Y rijdt altijd met lok + 7 IC rijtuigen. Dat werkt veel beter want dan weet je altijd wat er komt en hoe het komt.
Als het klopt zou het mooi zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:00 schreef James1988 het volgende:
Amsterdam Centraal krijgt ook de nieuwe reisinformatieschermen, als laatste van het land. Voor spoor 15 (Fyra-perron) is er dit:
[ link | afbeelding ]
Ziet er wat mij betreft goed uit.
Met welke andere treinen vergelijk je dan? Hoe veel andere treinen zijn er überhaupt die een vaste samenstelling en volgorde hebben?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom is het dan juist de IC-Berlijn waarbij ik die omgekeerde volgorde (of juist niet, maar wel omgeroepen) zo vaak tegenkom? En niet alleen de trein naar Duitsland, die dus in Amsterdam gerangeerd heeft. Ook de trein uit Duitsland heeft er last van.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Bla bla bla ... .. bla ... DB alles beter ... bla .. bla
Voor de goede orde, het waren twee meisjes die die taal uitsloegenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:29 schreef Yreal het volgende:
Gelukkig ben ik 2 meter lang, dan zijn de meeste niet zo heel stoer in hun eentje.
Tenzij ze een mes hebben, dus dan hou ik mijn mond als ze toch gaan lopen schelden..
Ook wel eens gehad, tussen Schiphol en Den Haagquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:41 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Voor de goede orde, het waren twee meisjes die die taal uitsloegen
Heeft Hispeed wat op bedacht: De eerste klas rijtuigen op beide uiteindes van de trein (sowieso bij de Benelux). Hierdoor rijdt het niet meer in verkeerde rijtuigvolgorde..quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Eigen ervaring. De omroep "De eerste klas rijtuigen bevinden zich vooraan/achteraan de trein" is echt om te janken zo vaak onjuist, net als dat ik "De Intercity naar .. van .. uur zoveel rijdt vandaag in omgekeerde rijtuigvolgorde"-omroep vaak hoor wanneer de volgorde gewoon is zoals op de rijtuigvolgordeborden staat. Ze proberen hier informatie te geven over iets wat ze zelf gewoon niet weten.
Ik zou dat spelletje doorspelen en die tokkie tot verlies dwingen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Zucht...
Voordeel t.o.v. pinpas/chipknip vervalt dan geheel, want daarbij is dat niet nodig. Stukje eigen verantwoordelijkheid van de reiziger: als zijn OVC gestolen/verloren is, dient hij hem te laten blokkeren. Zo is het nu al.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:01 schreef greavy het volgende:
Onlangs heb ik een hele discussie gehad over de implentatie van de OV-Chipkaart bij de stations, als een extra betaalmiddel. Voorbeeld hiervoor is de Kiosk, broodzaak en dergelijke..
Een conclusie hieruit was, is dat de wil er maar al te graag is. Er zijn alleen een aantal belangrijke 'beveiligingslekken';
- Je OV-Chip gestolen, een ander plundert de kaart..
Oplossing: Alleen P-OVC's toelaten. Nadeel: Kost teveel tijd, elke keer identiteit controleren (dmv pasfoto?)
Klopt. TLS heeft nu een uitzonderingspositie omdat het alleen maar een kaart is voor het OV.quote:Etc
Nog een nadeel is dat de OV-C niet als 'bank' gebruikt mag worden; DNB zal dit ook niet toestaan..
Wanneer de OVC ook gebruikt wordt voor betaling bij Smullers e.d. zal DNB striktere veiligheidseisen vragen. Dit houdt in dat de chips in de OVC vervangen zullen moeten worden door sterker beveiligde chips (iets waar al jaren om wordt gevraagd).quote:Dan nog: Servex is geen vervoerder, hoe ligt het juridisch als een niet-vervoerder dit gebruikt?
Met wie had je deze discussie? Niemand die zo snugger was om te roepen dat voor contant geld precies hetzelfde geldt?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:01 schreef greavy het volgende:
- Je OV-Chip gestolen, een ander plundert de kaart..
Medewerker (Unitleider) van Railcatering / Servex..quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:06 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
Met wie had je deze discussie? Niemand die zo snugger was om te roepen dat voor contant geld precies hetzelfde geldt?
Laat ze dan liever onderzoek doen naar een betere implementatie van de OV-chipkaart als vervoerbewijs. In plaats van het ding willen gebruiken voor zaken waar die helemaal niet voor gemaakt is...quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:12 schreef greavy het volgende:
het gaat over betere implentatie van een nieuwe betaalmogelijkheid. Denk dus aan de OV-Chipkaart.
Volgens mij hebben ze het zelf in hun systeem gezet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:30 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk vinden ze jouw site dan duidelijker dan hun eigen systemen of NS.nl
Servex doet er zelf onderzoek naar (weliswaar in overleg met NS)..quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:55 schreef ReisT het volgende:
[..]
Laat ze dan liever onderzoek doen naar een betere implementatie van de OV-chipkaart als vervoerbewijs. In plaats van het ding willen gebruiken voor zaken waar die helemaal niet voor gemaakt is...
URL? of ben ik nu zo scheel dat deze al 20x voorbij is gekomen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:28 schreef DenS het volgende:
Hmm. Ok. Die hebben dus de hele dag AV opstaan met auto refresh+4000 views p/dag.
quote:Aantal minuten vertraging vandaag op Utrecht CS: minuten (0 uren)
I had my dignity to think aboutquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zou dat spelletje doorspelen en die tokkie tot verlies dwingen.
Dat klopt, dat is ook een beetje een apart verhaal.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:26 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Het eerste wat ik me afvraag bij jou verhaal James is waarom de Britse overheid daar iets mee te maken heeft. Het spoorvervoer was in Engeland toch al heel lang geprivatiseerd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |