Die rijtuigen zijn militaire begeleidingsrijtuigen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
3. Amersfoort. RN 6470 met twee onbekende grijze rijtuigen. Iemand enig idee wat dit is of waar het bij hoort? Er stonden trouwens ook een aantal Plan U's in keurig NS-geel met blauwe banen daar, ook lang niet gezien![]()
[ afbeelding ]
Een mat'54 erachter zou wat neus betreft ook niet verkeerd staanquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
2. Amersfoort. Een aardige line-up van de 4202, de 2992 en een rode Plan U.
[ afbeelding ]
Vroeger zag dat wasemmertje er toch een stukkie beter uitquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, even wat plaatjes van gisteren:
1. Leeuwarden. Doooon't steal mah bucket!!![]()
[ afbeelding ]
Een steward weet ik niet, maar tot Nsch gaat er wel een extra machinist mee. De trein splitst namelijk in Nsch in een deel naar Leer en een deel naar Groningen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:17 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je die tussen Nieuweschans en Leer altijd want op dat traject gaat er altijd een steward van Arriva mee en die heeft tussen Groningen en Nieuweschans de koffieleut al met de mcn gedaan dus maakt tussendoor dan maar een rondje langs de reizigers.
Eigenlijk zou het wel tof zijn om daar ook nog een stel voor Veendam aan te hangen. Kan je lekker met vleugeltreinen gaan klooien en zoquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een steward weet ik niet, maar tot Nsch gaat er wel een extra machinist mee. De trein splitst namelijk in Nsch in een deel naar Leer en een deel naar Groningen.
De Noord-Oost maar dan in het klein?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eigenlijk zou het wel tof zijn om daar ook nog een stel voor Veendam aan te hangen. Kan je lekker met vleugeltreinen gaan klooien en zo
Om 5.45 's ochtends splitst er wel wat op Zuidbroek richting Veendam.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eigenlijk zou het wel tof zijn om daar ook nog een stel voor Veendam aan te hangen. Kan je lekker met vleugeltreinen gaan klooien en zo
Dat is maar een deel van de dag zo. De rest van de tijd rijdt de trein naar Winschoten door naar Nieuweschans en staat deze daar een half uur te wachten op de volgende inzetquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een steward weet ik niet, maar tot Nsch gaat er wel een extra machinist mee. De trein splitst namelijk in Nsch in een deel naar Leer en een deel naar Groningen.
Ja precies. Doorgaande stellen Stavoren - Veendam en Harlingen - Leer, en vleugelen maarquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
De Noord-Oost maar dan in het klein?![]()
Zal wel lekker langs het perron passen in Almelo De Riet, die 72 bakken van jequote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:35 schreef dennistd het volgende:
Zo stel ik ook een vleugeltrein (Enschede/Oldenzaal)-Hengelo-Almelo-(Mariënberg/Nijverdal/Deventer)-Zwolle-Lelystad-Almere-(Utrecht/Schiphol/Amsterdam) voor...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
je vergeet amersfoort, zowel vanuit deventer/almelo als uit almere!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:35 schreef dennistd het volgende:
Zo stel ik ook een vleugeltrein (Enschede/Oldenzaal)-Hengelo-Almelo-(Mariënberg/Nijverdal/Deventer)-Zwolle-Lelystad-Almere-(Utrecht/Schiphol/Amsterdam) voor...
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal wel lekker langs het perron passen in Almelo De Riet, die 72 bakken van je
Gewoon het perron verlengenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
Oh ja dat staat op 70 iddquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:16 schreef James1988 het volgende:
72 bakken, dan krijgen we mooi weer het record voor langste reizigerstrein terug
quote:Was een nfl van hier (Elders ook bekend als Fles).
DAN TELT HET TOCH NIET MAN HANSBLEKERNOGWATquote:
Ik was het niet.quote:
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
DAN TELT HET TOCH NIET MAN HANSBLEKERNOGWAT
waar zou ik gezien zijn en waarom zegtie niks tegen mij?
Ik dacht al dat jij het niet zou zijnquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik was het niet.
Er komen meer mensen op Amersfoort op een gemiddelde werkdag blijkbaar.
Sukkel.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:43 schreef greavy het volgende:
[..]
[..]
Ik dacht al dat jij het niet zou zijn
Dankje gevonden, sorry voor offtopic.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Rechts naast invoeren zit er 1 de rest zit onder de klik. Zocht er laatst ook uren naar....
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Lekker op de bonnefooi wat lijntjes pakken.
Oh dat klinkt wel heel fout trouwens...
idioot bedrijf trouwens.. je moet op trein werken maar geen vrij vervoerquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 09:05 schreef greavy het volgende:
In de IC naar Utrecht controle.
HC:
"Kaartje hoef ik niet te zien, je bent toch van de Railcatering"...
Terwijl niet eens vrij vervoer van de RC / Servex / NS hebben ...
Omdatquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 09:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoe kan t dat de trein van Nijmegen naar roosendaal van 09:18 uur stampvol zit?!
quote:
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 09:34 schreef brandsrus het volgende:
Omdat iedereen die trein van 09.18 pakt
Dit dus. Servex is weer wat verder gestegen in mijn minachting. Bij elk bedrijf waar je werkt hoort mijns inziens reiskostenvergoeding.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 09:07 schreef mschol het volgende:
[..]
idioot bedrijf trouwens.. je moet op trein werken maar geen vrij vervoer
misschien mag hij de kilometers declareren.. maar dan nog vind ik het niet kloppen, er moet gewoon een speciale kaart geregeld worden voor dat soort mensenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:18 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dit dus. Servex is weer wat verder gestegen in mijn minachting. Bij elk bedrijf waar je werkt hoort mijns inziens reiskostenvergoeding.
Je krijgt reiskosten vergoed. Maximaal 7,98 per dag. Fulltime medewerkers krijgen een Jaartraject abonnement. Parttimers krijgen reiskosten vergoeding.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:18 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dit dus. Servex is weer wat verder gestegen in mijn minachting. Bij elk bedrijf waar je werkt hoort mijns inziens reiskostenvergoeding.
7,98 om op je vertrekplaats te komen? Of in totaal?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Je krijgt reiskosten vergoed. Maximaal 7,98 per dag.
Zo ken ik wel meer baantjesquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
er zit trouwens wel apart volk bij de railcatering.persoonlijk lijkt het mij klote werk. steeds maar vriendelijk moeten doen tegen niet vriendelijke reizigers ed...
zo vanzelf sprekend is dat niet hoorquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:18 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Enige koffie die op/rond het station enigzins te doen is is die van de Broodzaak.
Woon-werk verkeer. Tijdens werk uiteraard gratis. En als we de trein gelopen hebben lekker eerste klas uitrusten (zitten dus).quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
7,98 om op je vertrekplaats te komen? Of in totaal?
wil je veel te veel betalen voor je spul?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Uiteraard. Maar die hebben ze niet in Leeuwarden.
Hmm cool, zal vast wel ergens een foto opduikenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 22:46 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik zag vandaag een aparte combinatie rijden bij Hoogeveen. Twee VIRM-stellen met een plan V daar aan gekoppeld.
Ik zag deze te Amersfoort staan, toen ik weer naar Utrecht ging. Heb later nog wel een foto dat ze gekoppeld stonden (weliswaar met de iPhone gemaakt)quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 22:46 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik zag vandaag een aparte combinatie rijden bij Hoogeveen. Twee VIRM-stellen met een plan V daar aan gekoppeld.
Even als voorbeeld een dienst van een machinist van standplaats Hengelo:quote:Op zondag 21 augustus 2011 05:18 schreef dan13lv het volgende:
http://ns4ns.nl/downloads/diensten/
iemand die me uit kan leggen wat al deze dingen betekenen?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | NormM Fac Rijkar Treinr Wzh Vertrek Aankomst ---------------------------------------------------------------------- SGMM SPR 7045 15:17 Hgl 15:25 Es ICM IC 1658 15:57 Es 17:22 Amf SGMM SPR 5862 18:06 Amf 18:54 Asd * 18:54 Asd 19:41 Asd IRM S 2679 19:41 Asd 20:32 Gvc IRM IC 2079 20:53 Gvc 21:31 Ut IC 1779 P 21:51 Ut 22:05 Amf ICM IC 1779 22:07 Amf 23:32 Es LM 80180 P 23:43 Es 23:50 Hgl |
Lekker belangrijk, daar werk ik voor. Die paar euro per dag kan me niet boeienquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wil je veel te veel betalen voor je spul?
Nooit geweten dat er een extra trein Ommen - Zwolle rijdt, op 07:57 (13824)quote:Op zondag 21 augustus 2011 05:18 schreef dan13lv het volgende:
http://ns4ns.nl/downloads/diensten/
iemand die me uit kan leggen wat al deze dingen betekenen?
nee, niet geldig.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:49 schreef Kabaam het volgende:
Weet iemand of de NS-meereiskaart ook geldig is i.c.m de e-ticket Dagkaart van de actie van Albert Heijn?
Alvast bedankt ^^
Het antwoord staat in de actievoorwaarden van de Spoordeelweken ...quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:49 schreef Kabaam het volgende:
Weet iemand of de NS-meereiskaart ook geldig is i.c.m de e-ticket Dagkaart van de actie van Albert Heijn?
Alvast bedankt ^^
Gebouwd door...quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Uiteraard hiermee natuurlijk vanzelfsprekend.
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Gare_TGV_Haute-Picardiequote:Op zondag 21 augustus 2011 22:25 schreef Bitlord het volgende:
Eergisteren bleek dat onze laatste camping van de vakantie op ongeveer 300 meter van de LGV Nord lag. Ik mocht van de jongens even een uurtje met de auto weg en kon toen in korte tijd onderstaand filmpje schieten. Die treinen gaan echt hard zeg en rijden in tijd gezien behoorlijk dicht achter elkaar...
Ja, dat was dus ook mijn argument...quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
Had hij geen zin om de bordjes van het treintje in het pretpark te knallen?
quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En, geloof het of niet Fles, heeft gewoon geweigerd om, toen we eindpunt marne la vallee-chessy bereikt hadden, Disneyland Parijs in te gaan... zelfs met vrijkaarten
Eigenlijk heb je wel ballen ja... nooit in Disneyland geweest, vrijkaarten voor je neus.. en wat doe je? De Kroeg in Tegenover het station...quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja maar dat is toch vet man. Heb je 640 km gereden, sta je daar en dan zeg je. "Naah, Ik ben een Eftelinger, always have always will. Dit kan niet"
Goed zoquote:Op zondag 21 augustus 2011 23:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je wel ballen ja... nooit in Disneyland geweest, vrijkaarten voor je neus.. en wat doe je? De Kroeg in Tegenover het station...
Lekkerquote:Op zondag 21 augustus 2011 23:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Volgende week zaterdag gaan we lijn K dus even doen, en ik heb maar 1 kans die dag want er is 1 trein heen en 1 trein terug, de rest van de dag is verbust ivm werkzaamheden, of keertijden van 3,5 uur
En Zondag Rag ik even nog 5,5 uur RER D en C er door heen, en vanaf dan ben ik de RER KoningEn heb ik het RER Netwerk Compleet, Rest mij dan nog 2,5 Transilien Lijntje... ik hoop voor eind van het jaar dat ik rond ben
Ik heb inmiddels nu, zoals Fles dat vroeger had, Wat rondjes op de plank staan als voorraad..
trustequote:Op zondag 21 augustus 2011 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga slapen. Vanavond was er even iets anders belangrijk dan bordjes en kilometers
Van de week komt er heus wel een verslag
Free pas? waarvoor dan?quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:59 schreef bork het volgende:
[..]
LekkerIk heb net free-pas gekregen voor as donderdag, echter nog geen idee
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |