Dat ben ik met je eens, het is niet terecht dat NS de schuld op zich neemt voor een falende infrastructuur. Maar als de treinen van NS stukgaan vanwege sneeuw in een compressor hoeft ProRail zich daar ook weer niet voor verantwoordelijk te stellen. Het enige wat ProRail beter kan doen is zorgen dat er afsleeplocs zijn op verschillende strategische punten zodat een lijn sneller kan worden vrijgemaakt (zoals met die defecte Thalys op de HSL, enkele maanden terug).quote:Op maandag 9 mei 2011 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja. Op papier ja. Maar er is ook nog zoiets als maatschappelijke verantwoordelijkheid. En NS kan niet door BLIJVEN gaan met de schuld op zich nemen als prorail keer op keer op keer op keer faalt. Daar kan je natuurlijk wel je ogen voor BLIJVEN sluiten, zoals nu gebeurt, door jullie, en door de nieuwe topvrouw van Prorail, maar dat gaat heus wel ooit een keer mis
Men is in België al bezig met een OV-chipkaart, ook bij de NMBS. Het heet daar Mobib, en in tegenstelling tot Nederland sluit Mobib aan bij reeds bestaande systemen.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
OF dat inderdaad, OF een OV-Chipkaart. Juist daar kan dat erg goed werken omdat en zo lang je maar 1 vervoerder hebt
Helemaal mee eens. De NMBS is eigenlijk een afspiegeling van de Belgische staat, die tot de kern verrot is. De enige manier die ik nog zie is alles weggooien en opnieuw beginnen, zowel met het land als met het spoorbedrijf. Dat zal dus wel uitdraaien op Wallonië bij Frankrijk, Vlaanderen zelfstandig of als los onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden, van Brussel een soort Jeruzalem, en de NMBS 50/50 verdelen tussen de SNCF en Abellio België.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:38 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat landen NIET verplicht zijn hun OV-netwerk in de etalage te gooien.
Maar anderzijds moet de NMBS bloeden voor jaren wanbeleid. Ik heb ze niets wereldschokkends zien verrichten voor de reiziger, het bestuur vereenzelvigt zich met chronische middelmatigheid en hun billenmaatjes op de Wetstraat vinden het geweldig. Bewijst eens te meer dat België op bijna alle terreinen dood- en doodziek is...
In Engeland is er de Office of Rail Regulation die eigenlijk een soort sturende rol heeft ten opzichte van de treinmaatschappijen. Daarnaast is er nog ATOC (Association of Train Operating Companies) die o.a. de Railcard (de Engelse VDU) uitgeeft. In Nederland liggen die taken eigenlijk allemaal bij NS, waardoor zij ten opzichte van de andere marktpartijen een oneerlijke concurrentiepositie hebben.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Huisvrouw Melanie S. van H. G.
Als ze tenminste wakker wordt...
Prorail kan ook zorgen dat bijvoorbeeld niet de wisselverwarming op een heel emplacement bij Den Haag gewoon uitgezet wordt half godverdomme decemberquote:Op maandag 9 mei 2011 23:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, het is niet terecht dat NS de schuld op zich neemt voor een falende infrastructuur. Maar als de treinen van NS stukgaan vanwege sneeuw in een compressor hoeft ProRail zich daar ook weer niet voor verantwoordelijk te stellen. Het enige wat ProRail beter kan doen is zorgen dat er afsleeplocs zijn op verschillende strategische punten zodat een lijn sneller kan worden vrijgemaakt (zoals met die defecte Thalys op de HSL, enkele maanden terug).
Dat klopt, dat is ook gewoon een fout van ProRail of een van hun aannemers.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Prorail kan ook zorgen dat bijvoorbeeld niet de wisselverwarming op een heel emplacement bij Den Haag gewoon uitgezet wordt half godverdomme december
Dat zijn nogal een paar rolstoelliften, of word er per treinstel bedoeld?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:28 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Schuiftredes zijn aanwezig, daarnaast zal één deur per rijtuig zijn voorzien van een rolstoellift.
Wat een prijs, je weet wat die dingen nieuw kostten? Je kunt misschien beter de boekenmarkt in Deventer afwachten.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:56 schreef greavy het volgende:
Morgen 2 boeken halen, voor 215 euro![]()
![]()
Elektrische locomotieven serie 1200
Elektrische locomotieven serie 1300
Beide van Henk Bouman
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:28 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Schuiftredes zijn aanwezig, daarnaast zal één deur per rijtuig zijn voorzien van een rolstoellift.
Sowieso, prachtige uitvinding natuurlijk. Veel beter dan krampachtig overal in Europa de perrons willen verhogen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 07:31 schreef greavy het volgende:
Dat zijn nogal een paar rolstoelliften, of word er per treinstel bedoeld?
Ja, dat is idd lullig.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Vanmorgen van Arnhem naar Utrecht proberen te komen, maar dat moest via Den Bosch door een aanrijding. Soit. Kom ik in Den Bosch, is er een aanrijding bij Geldermalsen...Nu dus maar weer terug naar Arnhem...
Die dude heeft goed raak gesprongen, meteen 4 storingen op zijn naamquote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Vanmorgen van Arnhem naar Utrecht proberen te komen, maar dat moest via Den Bosch door een aanrijding. Soit. Kom ik in Den Bosch, is er een aanrijding bij Geldermalsen...Nu dus maar weer terug naar Arnhem...
quote:Geachte heer, mevrouw
Uw organisatie spreekt mij enorm aan, omdat ik affiniteit heb met het veilig vervoeren van personen in het algemeen, en alle aspecten die daarbij komen kijken.
De moderne technologieën boeien mij enorm en ik kan mij goed concentreren in een kleine omgeving.
Daarnaast zie ik de functie van treinmachinist bij Arriva als een mogelijkheid om mij verder te ontwikkelen.
Ik heb ook nagedacht over de nadelen van deze functie, het werken op onregelmatige tijden en het risico van zelfdoding op het spoor. Dit is voor mij geen belemmering om te solliciteren bij Arriva.
Ik hoop uitgenodigd te worden voor een gesprek waarin ik mijn enthousiasme over deze baan verder toe kan lichten.
Bijgaand treft u mijn CV aan. Ik kijk uit naar uw reactie.
Met vriendelijke groeten,
Marko
Ja, voor m'n werk vooralquote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, dat is idd lullig.Heeft het OCCR wat te doen.
Is dit je sollicitatiebrief? Daar valt nog wel een en ander aan aan te vullen en bij te schaven.quote:
Oh, chococookie, dan heb je geen klagen nee. Voor de machinisten is het minder, net als voor de nabestaanden, de politie, et cetera. M.a.w.: niet doen, dat zelfdoodspringen voor treinen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:55 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, voor m'n werk vooralben al vanaf 07:45 uur onderweg. Ben nu in Elst. Maar goed, ik vermaak me wel met m'n tijdschriften, boek en chococookie. Vind het lulliger voor de machinisten in kwestie
meer een motivatiebriefquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is dit je sollicitatiebrief? Daar valt nog wel een en ander aan aan te vullen en bij te schaven.
Ja okequote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
In je sollicitatiebrief motiveer je waarom jij moet worden gekozen voor de baan
Ik zie in de vacaturetekst niet dat ze een brief verwachten, dus je zou het inderdaad minder uitgebreid kunnen doen dan een echte sollicitatiebrief. Sowieso: "uw organisatie spreekt me aan" werkt niet, omdat de opleiding en selectie geheel door een ander bedrijf gedaan wordt. Tenzij je daar als opleider aan de slag wilt...quote:
Ik stond om 9.00 uur op perron 15 in Utrecht om naar Den Bosch te gaan,niks naar den Bosch en/of Arnhem; reisadvies: reis via Rotterdamquote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Vanmorgen van Arnhem naar Utrecht proberen te komen, maar dat moest via Den Bosch door een aanrijding. Soit. Kom ik in Den Bosch, is er een aanrijding bij Geldermalsen...Nu dus maar weer terug naar Arnhem...
Ik had de bus genomen of weer lekker naar huis gegaanquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:31 schreef bork het volgende:
[..]
Ik stond om 9.00 uur op perron 15 in Utrecht om naar Den Bosch te gaan,niks naar den Bosch en/of Arnhem; reisadvies: reis via Rotterdam![]()
Zijn goed bezig daar, kwam er gister langs. Ballast ligt er al voor een deel.quote:
Ik ook, dat laatste danquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik had de bus genomen of weer lekker naar huis gegaan
Woeps, correct. Eén deur per kant.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 07:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat zijn nogal een paar rolstoelliften, of word er per treinstel bedoeld?
Die 2 boeken zijn erg gewild en niet echt goedkoper te verkrijgen..quote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat een prijs, je weet wat die dingen nieuw kostten? Je kunt misschien beter de boekenmarkt in Deventer afwachten.
Er zijn op dit moment 10 composities nodig voor de Pimpel, door er 12 te bestellen houdt DB wat achter de hand. Misschien is spitsversterking al de bedoeling, als ze dat ergens kwijt kunnen qua perronlengte.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 03:54 schreef dennistd het volgende:
Aangezien er ook 12 stellen voor Nederland geschikt zijn zal er binnen een jaar of 8 ook wel een einde komen aan de getrokken pimpel. Men zal hem dan alleen wel uit de reguliere IC's moeten halen, want 200 meter trein is echt te kort (nu zijn de negen rijtuigen al niet genoeg in de spits).
Of een ander goed idee: NS koopt er ook twee en versterkt daarmee de spitstreinen tot Bentheim
Echt? Ik vind het echt idioot veel geld, iets van drie keer de nieuwwaarde...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Die 2 boeken zijn erg gewild en niet echt goedkoper te verkrijgen..
Het is ook erg duur ja. Voor het boek over de 1200 locomotieven betaal ik 125 euro en 90 voor de 1300'boek.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Echt? Ik vind het echt idioot veel geld, iets van drie keer de nieuwwaarde...
Dat laat onverlet dat het inderdaad erg mooie boeken zijn.
Ik zoek alleen nog het 1000 boek, maar dat is nog duurder en dat heb ik er eigenlijk niet voor over.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Het is ook erg duur ja. Voor het boek over de 1200 locomotieven betaal ik 125 euro en 90 voor de 1300'boek.
Ja nou ja, als ze elke keer dat er eentje uitvalt 600 man het hele bedrag moeten gaan uitbetalen, dan kunnen ze de tent wel sluiten natuurlijkquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:36 schreef Ireyon het volgende:
'k Zat net eens bij de compensatieregelingen te kijken, en bij de Beneluxtrein heb je dus pas vanaf 3 uur (!) vertraging recht op volledige teruggave. Dat is meer vertraging dan de ritduur van het hele traject van begin tot eind!
Als de Benelux te laat is, mag je gewoon je Thalys nemen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:36 schreef Ireyon het volgende:
'k Zat net eens bij de compensatieregelingen te kijken, en bij de Beneluxtrein heb je dus pas vanaf 3 uur (!) vertraging recht op volledige teruggave. Dat is meer vertraging dan de ritduur van het hele traject van begin tot eind!
En kwam er een definitief antwoord?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:24 schreef Ireyon het volgende:
James kwam een paar maanden geleden met een hoop leesvoer aanzetten waar inderdaad zo'n regeling in stond.. en nog een hoop heen-en-weer getwitter met NsHispeed die van niks wist.
Ten eerste: als de Benelux uitvalt dan bedraagt de vertraging 60 minuten, niet méér dan 60 minuten. Dus in principe mag je dan nog steeds niet met de Thalys maar moet je gewoon op de volgende Benelux wachten. Tenzij die ook vertraging heeft dus.quote:"Artikel 16
Terugbetaling of vervoer langs een andere route
Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging bij aankomst op de eindbestemming krachtens de vervoerovereenkomst meer dan 60 minuten zal bedragen, krijgt de reiziger onmiddellijk de keuze tussen:
[..]
b) voortzetting van de reis langs de gebruikelijke of langs een andere route, onder vergelijkbare vervoersomstandigheden, naar de eindbestemming bij de vroegste gelegenheid; of
..."
Mwah ik vind van wel hoor, redelijkerwijs kan verwacht worden dat de volgende Beneluxtrein ook vertraging heeftquote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:59 schreef Igen het volgende:
Al met al kom ik er dus niet uit. Behalve dus dat dit artikel bij één uitgevallen Benelux sowieso nog niet van toepassing is.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Je pakt bij het Portugees het verkeerde woord.
Dat bedoel ik inderdaad. Je hebt het steeds over voorwaarden/omstandigheden, maar in het Portugees gaat het opeens over vergelijkbare.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom is er in het Portugees dan geen discussie over de inhoud van condições ?
Dat klopt, en dat was om aan te geven dat van de Nederlandse zinsnede 'vergelijkbare vervoersomstandigheden' beide woorden discutabel zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat bedoel ik inderdaad. Je hebt het steeds over voorwaarden/omstandigheden, maar in het Portugees gaat het opeens over vergelijkbare.
Nee maar goed, het is sowieso nog lang niet duidelijk of de Thalys wel onder "vergelijkbaar" valt. Ik kan me heel goed voorstellen van niet namelijk.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:40 schreef Igen het volgende:
Als de Thalys vol is, okee. Maar verder maakt Thalys natuurlijk de wetten niet hè.
Bron? Argumentatie?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee maar goed, het is sowieso nog lang niet duidelijk of de Thalys wel onder "vergelijkbaar" valt. Ik kan me heel goed voorstellen van niet namelijk.
Nou een eenduidige bron is er dus niet, dat zijn we net de hele dag aan het constateren. Argumentatie: die situatie die ik hierboven beschreef. Hoe zou jij het vinden om een godsvermogen te betalen om daarmee zeker te zijn van comfortabel vervoer, en vervolgens te zien dat de trein vol stroomt met mensen die een fractie van jouw prijs betaald hebben, en die bovendien afbreuk doen aan jouw reiscomfort? Ik denk dat Thalys dan heel veel kwaaie reizigers over zich heen krijgt.quote:
En als er gewoon zitplaatsen beschikbaar zijn? De Thalys heeft ook gewoon een tweede klas. Die is peperduur maar dat komt natuurlijk door de snelle route. En de EU-wet zegt gewoon expliciet dat de reiziger bij vertraging ook via een andere route mag reizen als dat sneller is.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou een eenduidige bron is er dus niet, dat zijn we net de hele dag aan het constateren. Argumentatie: die situatie die ik hierboven beschreef. Hoe zou jij het vinden om een godsvermogen te betalen om daarmee zeker te zijn van comfortabel vervoer, en vervolgens te zien dat de trein vol stroomt met mensen die een fractie van jouw prijs betaald hebben, en die bovendien afbreuk doen aan jouw reiscomfort? Ik denk dat Thalys dan heel veel kwaaie reizigers over zich heen krijgt.
Ja. Mits vergelijkbare bla bla en het is dus maar helemaal de vraag of daar hier sprake van is. Wat mij betreft danquote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:46 schreef Igen het volgende:
En de EU-wet zegt gewoon expliciet dat de reiziger bij vertraging ook via een andere route mag reizen als dat sneller is.
De regeling komt van het vliegverkeer dus je moet even bedenken hoe het daar gaat.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Mits vergelijkbare bla bla en het is dus maar helemaal de vraag of daar hier sprake van is. Wat mij betreft danMaar overtuig me maar als je durft hoor
Het product Thalys is niet alleen 3 keer zo duur als het product Beneluxtrein vanwege het comfort en de zitplaatsgarantie. Dat heeft natuurlijk ook te maken met het verschil in reisduur. Sterker nog, dat heeft veel meer te maken met reisduur dan met comfort. Anders had ook nooit iemand het bedacht om toeslag voor Fyra te gaan rekenen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:54 schreef Igen het volgende:
Maar ik krijg het idee dat jij vindt dat 2e klas in de Thalys een totaal ander niveau van luxe is dan 2e klas in een normale trein.
Dat is ook weer zoquote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:58 schreef Igen het volgende:
Maar goed, het is allemaal toch wel net zo vaag dat je het niet zeker kan weten voordat hierover een rechtszaak is gevoerd.
Goed plan.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo![]()
Socios lijkt me daar wel bij uitstek de figuur naar
En jij zit met popcorn in de zaal?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo![]()
Socios lijkt me daar wel bij uitstek de figuur naar
En pilssssquote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En jij zit met popcorn in de zaal?
EN bierquote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En jij zit met popcorn in de zaal?
GO SOCIOS GO GET EM!!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zie het al voor me: een hele socios-tribune in de rechtszaal die hem bij ieder woord luid aanmoedigen
Gaan we de ArenA ombouwen ja?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:19 schreef Ascendancy het volgende:
Ze kunnen gewoon de hele ONZ en KLB uitnodigen
Oh, misschien overschat ik zijn aanhang in KLB en ONZquote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ietsje bescheidener mag wel
Ze hebben een grote bek, daar houdt het op.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, misschien overschat ik zijn aanhang in KLB en ONZ
Dat is niet nodig.quote:
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:20 schreef borisz het volgende:
[..]
-Brussel-. De TGV tussen Amsterdam en Parijs is in Belgie ontspoort nadat de trein in een bocht omviel omdat het gewicht niet goed was verdeeld tussen de wagons. Er bleken pallets vol met wijn te zijn meegenomen en in één wagon gestopt . (anp)
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:36 schreef Ofyles2 het volgende:
Tijd voor de hersporing, uit de categorie 'Belgenmoppen':
[..]
Dat geloof ik gewoon nietquote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:36 schreef Ofyles2 het volgende:
Tijd voor de hersporing, uit de categorie 'Belgenmoppen':
[..]
Pics or it didn't happen. Sinds wanneer vervoert Thalys pallets met wijn, het is nog veel te vroeg voor de Beaujolais Primeur.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:36 schreef Ofyles2 het volgende:
Tijd voor de hersporing, uit de categorie 'Belgenmoppen':
[..]
Met een ICE zou de kans een stuk kleiner zijn, als ik uitga van de verspreide aandrijving (in plaats van een geclusterde zoals bij TGV-treinstellen).quote:
En sinds wanneer gaat zo'n ding van de leg van een paar ton wijn. Een paar ton reizigers is ook nooit een probleem.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:46 schreef Fixers het volgende:
[..]
Pics or it didn't happen. Sinds wanneer vervoert Thalys pallets met wijn, het is nog veel te vroeg voor de Beaujolais Primeur.
Als de rest van de rijtuigen slechts kwart bezet is, dan vind ik dit wel overkomelijk...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel een persoon onder de Thalys in Brussel trouwens, maar die heeft het overleefd.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ussel-Centraal.dhtml
die met die wijn lijkt me onzin.
Dus ze zijn chiller en er passen meer mensen in. Ik zeg doenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:59 schreef dennistd het volgende:
Ik heb eens uitgerekend hoe een Pimpel-stam zit qua zitplaatsen verhoudt met een zevendelig ICx-stel:
511 2e kl. - 72 1e kl. - 583 totaal (IC 140-stam)
419 2e kl. - 80 1e kl. - 499 totaal (7-delige ICx)
Bijna 100 zitplaatsen minder dus, hoewel het aantal plaatsen per meter trein wel ietsjes hoger is (excl. loc gerekend, anders is het verschil nog groter). Oftewel: tijd voor achtdelige stellen in de pimpel
Nou ik niet. Sowieso gaat het niet over de verdeling in de lengterichting lijkt me. En in de breedterichting kan het eigenlijk ook niet. Zo'n pallet heeft toch een bepaalde afmeting. Je krijgt het zwaartepunt van zo'n pallet nooit meer dan een meter uit de hartlijn van het rijtuig. En nogmaals: als dit echt een probleem is dan zou je dus een thalys kunnen laten ontsporen door met een man of 10 aan 1 kant van de bar tegen het raam aan te gaan staan.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Als de rest van de rijtuigen slechts kwart bezet is, dan vind ik dit wel overkomelijk...
Ja, en douw jij maar eens 400 ton trein aan de kant met een pallet wijnquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:06 schreef Duvel het volgende:
TGV-bakken zijn star gekoppeld: als er één bak omvalt, gaat de hele trein.
Precies. Het is lijkt me een broodje aapquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en douw jij maar eens 400 ton trein aan de kant met een pallet wijnGaat gewoon niet gebeuren
Het gaat volgens mij wel om de verdeling in lengterichting.. Als je aan de ene kant een hoop zware rijtuigen hebt en aan de andere kant een hoop lichte, dan kom je in een scherpe bocht in de problemen als omdat de trein zichzelf recht wil trekken.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ik niet. Sowieso gaat het niet over de verdeling in de lengterichting lijkt me. En in de breedterichting kan het eigenlijk ook niet. Zo'n pallet heeft toch een bepaalde afmeting. Je krijgt het zwaartepunt van zo'n pallet nooit meer dan een meter uit de hartlijn van het rijtuig. En nogmaals: als dit echt een probleem is dan zou je dus een thalys kunnen laten ontsporen door met een man of 10 aan 1 kant van de bar tegen het raam aan te gaan staan.
Als dat echt zo is dan had dat de afgelopen 35 jaar al vele honderden ontsporingen tot gevolg gehad.
Het is gewoon onzin. Er is ook nergens een bericht van te vinden.
Mja. Als je de boel niet achter slot en grendel zet kan dat gebeuren.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:19 schreef dennistd het volgende:
In Simpelveld zijn van een aantal wagons (waarschijnlijk bedoelt men rijtuigen) de ramen ingegooid door vandalen (aldus twitter van de zlsm)
Dat is op zich wel waar, maar ten eerste weet je als machinist dat een bocht scherp is, ten tweede hebben Thalys-composities aan beide kanten iets zwaars, en ten derde is het gewicht van een paar pallets wijn ZO verwaarloosbaar ten opzichte van de hele trein.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het gaat volgens mij wel om de verdeling in lengterichting.. Als je aan de ene kant een hoop zware rijtuigen hebt en aan de andere kant een hoop lichte, dan kom je in een scherpe bocht in de problemen als omdat de trein zichzelf recht wil trekken.
Nee, dat stond nergensquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:26 schreef Ireyon het volgende:
Natuurlijk is het niet gebeurd, heb je gezien waar de quote vandaan komt![]()
[3FM #2942] Nieuwe week voor de deur!
Ah zoiets, was te verwachten. Aan de andere kant: als de woordcompositie "in België" deel uitmaakt van een nieuwsbericht verbaas ik mij nergens meer over.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:26 schreef Ireyon het volgende:
Natuurlijk is het niet gebeurd, heb je gezien waar de quote vandaan komt![]()
[3FM #2942] Nieuwe week voor de deur!
Tenzij er in diezelfde zin de compositie 'heeft een regering' staat, dan geloof ik er niks meer van...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:34 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ah zoiets, was te verwachten. Aan de andere kant: als de woordcompositie "in België" deel uitmaakt van een nieuwsbericht verbaas ik mij nergens meer over.
Ja mooi he. Bijna honderd miljoen posts al nu. Allemaal dingen waar je je dat bij kunt afvragenquote:
Omdat die takke-BNL zo mogelijk nog vaker te laat is en bovendien altijd ramvol zit?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:06 schreef greavy het volgende:
Het is wel netjes gemaakt. Maar dan nog, waarom zal je Fyra nemen als die zo onbetrouwbaar als de pest is.. Ga ik wel gewoon met de IC (Benelux als het even kan).
Zal vast wel weer een grap van Woestijnvis (lees: Neveneffecten) zijn geweest...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:26 schreef Ireyon het volgende:
Natuurlijk is het niet gebeurd, heb je gezien waar de quote vandaan komt![]()
[3FM #2942] Nieuwe week voor de deur!
Ziet er behoorlijk gelikt uitquote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:51 schreef Bitlord het volgende:
Een plaatje van een DDZ-tussenrijtuig in Haarlem!
[ afbeelding ]
Bron Flickr
Nee dit is een andere. Die op Nicospilt.com heeft nog ventilatieroosters en ramen die open kunnen. Bovendien is die een stuk lelijker.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
betere platen staan al weken op nicospilt.com
Dat was een proefbak die gesloopt gaat worden. Dit is meende ik de eerste bak die opgeleverd is en ook echt zal gaan rijden.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
betere platen staan al weken op nicospilt.com
Ziet er netjes uit.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:51 schreef Bitlord het volgende:
Een plaatje van een DDZ-tussenrijtuig in Haarlem!
[ afbeelding ]
Bron Flickr
De reden staat in datzelfde bericht: voortaan moet je als student zelf een persoonlijke chipkaart kopen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:33 schreef Bitlord het volgende:
Ik lees op de website van de studenten OV-chipkaart dat het studentenreisproduct ook geladen kan worden op een al bestaande chipkaart van een aankomende student. Ik wist tot nu toe niet beter dan dat studenten hiervoor een nieuwe chipkaart kregen opgestuurd. Zie ook dit.
Dat is kopbak die volgens de huidige stand van zaken wel gesloopt gaat worden.quote:Op woensdag 11 mei 2011 00:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
http://www.flickr.com/pho(...)8175/in/photostream/
Ik weet nog niet wat ik ervan vind... Het geel op de zijwanden is heel hoog opgetrokken voor mijn gevoel. Op een filmpje van het Haarlems Dagblad meen ik me te herinneren te hebben gezien dat de kozijnen inderdaad veel lichter zijn... Nou ja, we wachten het af. Het vinden van de deuren zal met deze kleurstelling wel geinig worden.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:51 schreef Bitlord het volgende:
Een plaatje van een DDZ-tussenrijtuig in Haarlem!
[ afbeelding ]
Bron Flickr
Kansloos. Wie weet. Kansloos. Kansloos.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:
De kleurstelling aan de buitenkant is vrij onbelangrijk eigenlijkAls er maar een beetje comfortabele stoelen in komen
En toiletten en zo
En een restauratierijtuig
En couchettes
Oh jammer zegquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kansloos. Wie weet. Kansloos. Kansloos.
Ik hoop vooral een betrouwbare airo, er zit geen raam in wat open kan. Dat kan bij ICMm wel.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:
De kleurstelling aan de buitenkant is vrij onbelangrijk eigenlijkAls er maar een beetje comfortabele stoelen in komen
En toiletten en zo
En een restauratierijtuig
En couchettes
Komen er geen vergelijkbare noodramen in?quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:38 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik hoop vooral een betrouwbare airo, er zit geen raam in wat open kan. Dat kan bij ICMm wel.
Zitten die in Virm? Ook nietquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Komen er geen vergelijkbare noodramen in?
Gister waren ze nog met het opbouwen van het ding bezig. Zie ook: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=763722&page=212quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg hoe zit het met die enorme kraan bij Rotterdam Centraal? Is die er al? Of?
Zo te zien zijn ze daar bezig met het opbouwen van de rupskraan. De rupskraan wordt gebruikt om die 70-heipalen-kraan op te bouwen, en dat is waar het eigenlijk om gaatquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:01 schreef Peterselieman het volgende:
Gister waren ze nog met het opbouwen van het ding bezig. Zie ook: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=763722&page=212
Ehm, de rupskraan is de grote kraan waar over gesproken wordtquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo te zien zijn ze daar bezig met het opbouwen van de rupskraan. De rupskraan wordt gebruikt om die 70-heipalen-kraan op te bouwen, en dat is waar het eigenlijk om gaat
Ehm, de rupskraan gaat geen 70 heipalen krijgenquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ehm, de rupskraan is de grote kraan waar over gesproken wordt
Precies, zo gaat datquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:42 schreef Ascendancy het volgende:
Een kraan, opgebouwd door een kraan, om een kraan op te bouwen
De fundering van de rupskraan heeft die welquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehm, de rupskraan gaat geen 70 heipalen krijgen
Oh dus dit is het gewoon?quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
Zie trouwens: http://www.rotterdamcentr(...)273580&channel=20900
Ja. Ikzelf had ook verwacht dat ze voor deze klus een torenkraan zouden gebruiken, maar kennelijk lukt het met deze kraan ook.quote:
Je kan toch zelf ook op wikipedia zoeken?quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wanneer worden die DDZ-bakken ingezet?
Nee sorry.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Je kan toch zelf ook op wikipedia zoeken?
En de nooduitwerpvensters in DDAR zijn ook al een paar jaar onklaar gemaakt.quote:
Op Wikipedia staat 'medio 2011'. Nee daar hebben we wat aan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Je kan toch zelf ook op wikipedia zoeken?
Nog anderhalve maand dus.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:59 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Op Wikipedia staat 'medio 2011'. Nee daar hebben we wat aan.
Pas in 2013 zijn alle stammen klaar. Tussendoor zullen ze wel 1 voor 1 instromen niet?quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:59 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Op Wikipedia staat 'medio 2011'. Nee daar hebben we wat aan.
Bovendien zouden de recentst afgeleverde treinstellen ook kwalitatief steeds slechter zijn geworden: steeds slechtere afwerking en steeds meer slordigheidsfoutjes.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:51 schreef Peterselieman het volgende:
De Deense Spoorwegen weigeren trouwens nog langer om IC4-treinstellen af te nemen van AnsaldoTilburg. De stellen moeten om de 2.000 kilometer onderhoud krijgen, terwijl het bij andere stellen om de 20.000 kilometer is
Ik weet niet hoeveel stellen er nu afgenomen zijn, maar het zijn er iig erg weinig.
http://www.business.dk/transport/fuldt-stop-for-ic-4
En dan te bedenken dat dit soort bedrijven nog min of meer beschermd wordt ook.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Bovendien zouden de recentst afgeleverde treinstellen ook kwalitatief steeds slechter zijn geworden: steeds slechtere afwerking en steeds meer slordigheidsfoutjes.
Wat een prutsbedrijf is het toch ook.
EN AnsaldoMaaskantje moet nu aan DSB een boete betalen van 1 miljoen Deense Kroon per maand (ongeveer 135.000 Euro) plus dat de niet afgenomen treinen natuurlijk niet betaald wordenquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Bovendien zouden de recentst afgeleverde treinstellen ook kwalitatief steeds slechter zijn geworden: steeds slechtere afwerking en steeds meer slordigheidsfoutjes.
Wat een prutsbedrijf is het toch ook.
Let maar op AnsaldoDenDungen wordt straks tegen alle Europese regels in in leven gehouden door Berlusconi en consorten zodat alle ellende weer opnieuw kan beginnen en let op!, wij mogen er straks weer voor opdraaienquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN AnsaldoMaaskantje moet nu aan DSB een boete betalen van 1 miljoen Deense Kroon per maand (ongeveer 135.000 Euro) plus dat de niet afgenomen treinen natuurlijk niet betaald worden![]()
Komt er dan toch dat faillissement?![]()
Die miljoen kronen dwangsom per maand zijn ook nog eens per treinstel hè.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN AnsaldoMaaskantje moet nu aan DSB een boete betalen van 1 miljoen Deense Kroon per maand (ongeveer 135.000 Euro) plus dat de niet afgenomen treinen natuurlijk niet betaald worden![]()
Komt er dan toch dat faillissement?![]()
Waar heb je dat gelezen? Overigens zou dat wel treurig zijn, als men software niet kan fixen. Software is net klei, je kunt er alles van maken en je kunt alles fixen. Als dit niet met software te fixen is is het een hardwarefalen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Die miljoen kronen dwangsom per maand zijn ook nog eens per treinstel hè.![]()
Op een ander forum las ik trouwens dat het kunnen koppelen van de treinstellen ook niks meer wordt. Als een van de stellen namelijk per ongeluk 'verkeerdom' staat dan crashen bij het koppelen de boordcomputers, en men denkt de software niet meer te kunnen fixen.
Nou ja, als het 'fixen' van je software net zoveel uur/geld gaat kosten als de oorspronkelijke ontwikkeling dan zou ik dat wel "niet te fixen" durven noemen... Total-loss zeg maarquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waar heb je dat gelezen? Overigens zou dat wel treurig zijn, als men software niet kan fixen. Software is net klei, je kunt er alles van maken en je kunt alles fixen. Als dit niet met software te fixen is is het een hardwarefalen.
Ja ok, zo kun je het interpreteren. Dat betekent dan simpelweg dat er een enorme prutser aan heeft zitten werken, en dan kan een deel van de schade wellicht nog verhaald worden op een leverancier. Al zal een rechter daar weer op zeggen "maar u heeft het werk goedgekeurd"....quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nou ja, als het 'fixen' van je software net zoveel uur/geld gaat kosten als de oorspronkelijke ontwikkeling dan zou ik dat wel "niet te fixen" durven noemen... Total-loss zeg maar
Heeft dat misschien te maken met die thermietlas vlak ernaast? Of is dat toeval?quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:50 schreef Watertornado het volgende:
Mijn "score" voor vandaag:
[ afbeelding ]
Een squat met daarin een scheurtje met als toegift nóg een scheurtje. Amersfoort, spoor 6, tussen de wissels in.
Hier: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?30,5376777quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waar heb je dat gelezen? Overigens zou dat wel treurig zijn, als men software niet kan fixen. Software is net klei, je kunt er alles van maken en je kunt alles fixen. Als dit niet met software te fixen is is het een hardwarefalen.
Het lijkt mij niet bepaald onlogisch dat AnsaldoBreda de broncode van de software geheimhoudt (of van een toeleverancier geheim moet houden) en DSB niet echt zin heeft om de software helemaal opnieuw te maken en misschien zelfs alle computer-apparatuur daarvoor te moeten gaan reverse-engineeren.quote:Sonntag wurde in Internetzeitschrift von Ingeniören behauptet, man werde nie die Mehrfachtraktion, dh. die Kupplung von zwei und mehreren Zugsets erreichen können. DSB hatte doch dafür vorher gemeldet, die "serielle" Kupplung der Triebsets in einer Richtung, dh. Ende Triebset 1 zu Nase Triebset 2, sei in Ordnung. Nur falls ein Set um 180 Grad gewendet wurde, also 'Nase' an 'Nase' Kuppeln angesagt ist, fallen mehrere der Bordsysteme aus (zB. Platzreservierung).
Ingeniøren meint, Mehrfachtraktion wird es nur geben, fast fest gekuppelt vom AusgangsBw ans Reiseziel gefahren wird.
Ik néém aan dat het wel met de thermietlas te maken heeft. Je zou je kunnen indenken dat hij niet goed afgeslepen is waardoor de trein van een randje af "stuitert", maar of dat een realistische situatie is . . .quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft dat misschien te maken met die thermietlas vlak ernaast? Of is dat toeval?
Ok dank je. Drehscheibe is een zeer interessant forum zo nu en dan, ook al ziet het er niet uit.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Hier: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?30,5376777
Dat is allemaal contractueel werk. Mijn gevoel zegt me dat AnsaldoBreda niet meer heel erg moeilijk gaat doen als de broncode wordt opgeëist door DSB.quote:Het lijkt mij niet bepaald onlogisch dat AnsaldoBreda de broncode van de software geheimhoudt (of van een toeleverancier geheim moet houden) en DSB niet echt zin heeft om de software helemaal opnieuw te maken en misschien zelfs alle computer-apparatuur daarvoor te moeten gaan reverse-engineeren.
Die golfslijtage doet vermoeden dat er bijvoorbeeld een centimeter lager lengtescheuren lopen die je aan de buitenkant niet ziet, denk ik dan... Dat rolling load stress verhaal wat toen in Engeland een ongeluk veroorzaakt heeft. (?)quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:07 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ik néém aan dat het wel met de thermietlas te maken heeft. Je zou je kunnen indenken dat hij niet goed afgeslepen is waardoor de trein van een randje af "stuitert", maar of dat een realistische situatie is . . .
Ik heb hier nog een foto van een deuk in het spoor (Utrecht Centraal, spoor 7a) maar daar zie ik geen lassen in de nabijheid.
Edit:
Oh, en deze zag ik net nog in mijn archief zitten, ook leuk.
[ afbeelding ]
Het fixen kan veel tijd kosten, zoals we bij de SLT wel gezien hebbenquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waar heb je dat gelezen? Overigens zou dat wel treurig zijn, als men software niet kan fixen. Software is net klei, je kunt er alles van maken en je kunt alles fixen. Als dit niet met software te fixen is is het een hardwarefalen.
Moeten die ook elke 2000 km de pits in? Dat is dus elke dag gewoon he.quote:
Dat is gewoon de volledig punctueel rijdende ICE 122quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:53 schreef bork het volgende:
mevr. Bork belde net ivm de uitslag van een afspraak van haar op de dag, ziet tussen Driebergen-Zeist en Bunnik een ICE-achtige grijze-achtige trein met een rode streep voorbijkomen (3 minuten geleden dus).
Is er een omgeleide Thalys of is Het Vogelbekdier op pad?
Tis wel schattigquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is gewoon de volledig punctueel rijdende ICE 122Vrouwen kunnen zo schattig zijn soms
Zeur niet. Een Kiosk, een Brooodzaak, een shoarmatent waar je gewoon aan een tafeltje kunt gaan zitten, bemande loketten, elk kwartier een trein naar Arnhem, Nijmegen, Utrecht en Amsterdam. Niks mis met Ede-Wageningen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:26 schreef Temlin het volgende:
Het is maar goed dat ede-wageningen verbouwd wordt, dat is wel zeker.
Niet als je in één keer goed looptquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
en een pokke-eind lopen naar lijn 88
Klopt. Heb omdat ik tijd over had toen het hele ommetje gelopenquote:
Daar kon je op wachten natuurlijk. Ik heb nooit begrepen waarom in 2004-2005 de perrons aan de westkant verlengd moesten worden, met die idote U-bocht in de Kwekerijwegquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:35 schreef bork het volgende:
Driebergen-Zeist gaat trouwens ook op de schop -> http://www.stationsgebieddriebergenzeist.nl/
Lelystad Zuid schijnt ook pauper te zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:12 schreef greavy het volgende:
Er zijn nog wel ergere stations volgens mij
Het komt er niet is net beslotenquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Lelystad Zuid schijnt ook pauper te zijn.
En nee, ik hoef er niet meer heenquote:Het gezelligste tuinfeest ooit op het strand van Almere. Dit jaar is de natuur de inspiratiebron. Libelle Zomerweek Summer Garden nodigt u uit in haar weelderige bloementuin vol workshops, modeshows, demonstraties en make-overs. Maar ook lekker barbecueën, shoppen, zingen, dansen, bijkletsen en loungen op het strand. Een dagje Libelle Zomerweek is ontspannen en genieten.
Kom met de trein naar dit evenement in Almere
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
O, wist niet dat men daar wat ging doen. Ze hadden de perrons wel wat breder kunnen maken nu doorgaande sporen niet of nauwelijks meer worden gebruikt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:47 schreef Duvel het volgende:
En Gouda ligt ook in verbouwing:
www.prorail.nl/gouda
Typisch dat het juist over toegankelijkheid gaat en dat er met geen woord gerept wordt over dat onnodige verlaagde perron met dat onnodig gevaarlijke trapje. Gaan ze dat ook gelijktrekken met de normale perronhoogte?quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:47 schreef Duvel het volgende:
En Gouda ligt ook in verbouwing:
www.prorail.nl/gouda
Daar stoppen toch geen treinen meer.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Typisch dat het juist over toegankelijkheid gaat en dat er met geen woord gerept wordt over dat onnodige verlaagde perron met dat onnodig gevaarlijke trapje. Gaan ze dat ook gelijktrekken met de normale perronhoogte?
Dan kan iemand die op een trein aan de andere kant staat te wachten er nog wel over achteruit vallenquote:
Ja las ik. En ze gaan met meer fietsplaatsen rijden en die fiets mag in het weekend gratis mee. Dat wordt lachen natuurlijkquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
Syntus blijft trouwens tot 2023 rijden op Zutphen - Oldenzaal. Ze hebben namelijk net de concessie Twente gewonnen.
Mogen ze met hetzelfde materieel doorrijden?quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
Syntus blijft trouwens tot 2023 rijden op Zutphen - Oldenzaal. Ze hebben namelijk net de concessie Twente gewonnen.
Ik meen ergens gelezen te hebben, weet zo gauw niet meer waarquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:10 schreef Peter het volgende:
[..]
Mogen ze met hetzelfde materieel doorrijden?
Hoezo? Gaat bij de arriva toch ook prima?quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja las ik. En ze gaan met meer fietsplaatsen rijden en die fiets mag in het weekend gratis mee. Dat wordt lachen natuurlijk
Die kan ook van de rand van het perron donderenquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan kan iemand die op een trein aan de andere kant staat te wachten er nog wel over achteruit vallen
Geen idee, maar ik denk niet dat het gaat gebeuren.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:10 schreef Peter het volgende:
[..]
Mogen ze met hetzelfde materieel doorrijden?
Was dat niet Arriva op Almelo - Mariënberg?quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik meen ergens gelezen te hebben, weet zo gauw niet meer waar, dat ze met gerenoveerde LINT- stellen gaan rijden. Waarschijnlijk in het rood.
Mag je bij Arriva in het weekend gratis je fiets mee?quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hoezo? Gaat bij de arriva toch ook prima?
Ja hallo, ik citeer uit post #205 van deze pagina van dit topic hoor.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik denk niet dat het gaat gebeuren.
[..]
Was dat niet Arriva op Almelo - Mariënberg?
Ja maar dat is stukken minder waarschijnlijk dan wanneer je midden op het perron staat en totaal niet op zoeen randje verdacht bent.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:11 schreef Peter het volgende:
[..]
Die kan ook van de rand van het perron donderen
quote:
Op de MLL mag je hem iedere dag de hele dag, inclusief spits, gratis mee en het werkt prima.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mag je bij Arriva in het weekend gratis je fiets mee?
Blinden moeten toch ook de voel-tegels op de vloer volgen?quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar dat is stukken minder waarschijnlijk dan wanneer je midden op het perron staat en totaal niet op zoeen randje verdacht bent.
Die had ik nog niet gelezen, maar ik denk dat de Linten het eind van de concessie niet zullen gaan halen, tenzij ze veel onderhoud gaan krijgen. De stellen zijn bij het begin van de concessie al 15 jaar oud en een probleemloos verleden hebben ze niet gehad ...quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja hallo, ik citeer uit post #205 van deze pagina van dit topic hoor.
Oh. Ik hoopte op de Noordelijke lijnen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:15 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Op de MLL mag je hem iedere dag de hele dag, inclusief spits, gratis mee en het werkt prima.
Wil je het graag?quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh. Ik hoopte op de Noordelijke lijnen.
Nou dan laten ze dat trapje lekker liggen tot er iemand een doodsmak op maaktquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:16 schreef Peter het volgende:
[..]
Blinden moeten toch ook de voel-tegels op de vloer volgen?
Ja, ik wil het graag. Ik stap graag met mijn racefiets in de trein om dan lekker een kilometertje of 50 naar huis te fietsen. Al gedaan vanuit Leeuwarden, Roodeschool en Beilen. Vanuit Groningen kun je alle kanten op, dus altijd wind mee.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:21 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wil je het graag?
Het is echt een verademing.
Tevens kan ik als station Hardinxveld geopend wordt in een kwartier in Gorinchem zijn, met fiets, ipv een half uur fietsen
Het doorgaande spoor wordt nog vaak door goederentreinen gebruikt... Beter zo dan die krengen iedere avond en nacht krom door de wissels.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:53 schreef Bitlord het volgende:
[..]
O, wist niet dat men daar wat ging doen. Ze hadden de perrons wel wat breder kunnen maken nu doorgaande sporen niet of nauwelijks meer worden gebruikt.
Die mening deel ik totaal niet. Het is niet nieuw, maar wel interessant (rangeerterreintje wat er eerst lag). En de voorzieningen zijn best goed voor elkaar. Zo staan er bijvoorbeeld al een jaar twee palen voor nieuwe vertrekstaten.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:05 schreef Temlin het volgende:
Ligt het aan mij is station Ede-Wageningen het meest paupere station wat er is. Dat busstation alleen al
Ja en de tegels liggen inmiddels weer recht.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
die palen jaStaan er al sinds september 2009
![]()
Het schuimplastic is bijna helemaal weggewaaid inmiddels
Dan zou je toch zeggen dat er ook nieuwe motoren in komen..quote:De bestaande treinen die Syntus momenteel inzet tussen Zutphen en Hengelo worden grondig opgeknapt waardoor het comfort (kwaliteit van de zitplaatsen en geluidsniveau) wordt verbeterd
Of betere isolatie.quote:Op donderdag 12 mei 2011 04:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan zou je toch zeggen dat er ook nieuwe motoren in komen..
Geen probleem dat de loc kapot is, hij kan toch nietr langs oisterwijkquote:Op donderdag 12 mei 2011 09:42 schreef greavy het volgende:
Het zit de NS vandaag niet mee..
- Defecte overweg tussen Oisterwijk en Boxtel
- Defecte trein bij Gilze-Rijen, betreft een ICRm-stam, loc is defect
Ik vind het sneuer voor de reizigers, ik moet morgen opnieuw naar Den Bosch voor een afspraak die dinsdag niet doorging ivm storingen etc. en ik hou nu al mijn hart vast (rare uitdrukking trouwens) over het feit dat ik er morgen wel komquote:Op donderdag 12 mei 2011 09:42 schreef greavy het volgende:
Het zit de NS vandaag niet mee..
- Defecte overweg tussen Oisterwijk en Boxtel
- Defecte trein bij Gilze-Rijen, betreft een ICRm-stam, loc is defect
Wat suf. Rijwielcombinatieterminal was zeker teveel gevraagd?quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:18 schreef Fixers het volgende:
Houten heeft wel een steeds hoger Zulthoven gehalte, de fietsenstalling onder het station heet heel hip 'fietstransferium'
Fietsappel!quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat suf. Rijwielcombinatieterminal was zeker teveel gevraagd?
Vaak komen vervoerders elkaar nog wel eens te hulp, relatief vaak is een lok van een goederenvervoerder zo voor een defecte reizigerstrein te zien.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:18 schreef James1988 het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk in z'n werk wanneer een baanvak is versperd door bijvoorbeeld een defecte trein? Wiens verantwoordelijk is het dan om het baanvak weer vrij te maken?
Als ie dat bij Dalfsen doet is het wel grappig jaquote:Op donderdag 12 mei 2011 14:58 schreef Yreal het volgende:
Machinist (op vragende toon) : Damens en heren, volgens mij is dit nieuw vennep ofzo?
Dan kunnen we nog de variant Schijnpoort spelenquote:Op donderdag 12 mei 2011 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
De machinist had gewoon stoppen op station Achter de Hoven.
Ja, toch? Komt jou die `Arriva-stem´ ook niet `je strot uit´? De manier waarop ze het omroept ook.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
Of we roepen voor Socios het baantje van treinomroeper in het leven. De hele dag stations omroepen in de treinen
Wat ik nog vervelender vind is: "dmsnhrn .. st... br.. id.. 'dag." Vooral als er wat aan de hand is kun je het nooit verstaan.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Heb je geluk. Ik begin er echt een hekel aan te krijgen, lol.
je moet proberen je er voor af te sluiten. Dan gaat het iets makkelijkerquote:Op donderdag 12 mei 2011 15:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Heb je geluk. Ik begin er echt een hekel aan te krijgen, lol.
Liever bandjes dan conducteurs waarvan je niet weet of ze omroepen, wat ze omroepen. Natuurlijk is het als dagelijkse reiziger irritant maar voor de incidentele reiziger zo verhelderend, zeker de systemen van ICMm.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, toch? Komt jou die `Arriva-stem´ ook niet `je strot uit´? De manier waarop ze het omroept ook.
Ik doe niet zelden demonstratief mijn oren dicht tijdens zo'n omroep. Vooral bij eindbestemmingen waar het `geratel´ en gezeik over `hoe over te stappen met de OV-Chipkaart´ voorbijkomt.
Vandaag moest het wel andersom op Groningen. De cta's deden het niet, dus onze omroepsters hebben ieder kwartier alle vertrekkende treinen van station Groningen omgeroepen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
Of we roepen voor Socios het baantje van treinomroeper in het leven. De hele dag stations omroepen in de treinen
Heel goed! Op Bruxelles-Midi is er ook een omroepster die aan één stuk door van alles omroept.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vandaag moest het wel andersom op Groningen. De cta's deden het niet, dus onze omroepsters hebben ieder kwartier alle vertrekkende treinen van station Groningen omgeroepen.
Zegt me zo niks. Foto?quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:59 schreef Fixers het volgende:
Ik zit nu in de fyra, en knor in volle vaart een gezellie file voorbij. Nu valt mij op dat aan de buitenkant van de bovenleidingportalen een extra kabeltje hangt. Het kabeltje in kwestie lijkt verder nergens mee verbonden. In Belgie heb ik dergelijke kabels ook wel gezien.
Waar dienen die kabels voor?
Nou, dan mag jij wel eens beter luisteren op Brussel zuid hoor.. Het is zeker niet aan één stuk door..quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Heel goed! Op Bruxelles-Midi is er ook een omroepster die aan één stuk door van alles omroept.En dat tempo ook, geweldig! Niet zo suf als dat standaard bandje dat in Nederland op de stations te horen is.
Volgens Wikipedia:quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:59 schreef Fixers het volgende:
Ik zit nu in de fyra, en knor in volle vaart een gezellie file voorbij. Nu valt mij op dat aan de buitenkant van de bovenleidingportalen een extra kabeltje hangt. Het kabeltje in kwestie lijkt verder nergens mee verbonden. In Belgie heb ik dergelijke kabels ook wel gezien.
Waar dienen die kabels voor?
quote:Bij bovenleidingen voor 25 kV wisselspanning is er ook vaak een negative feeder-kabel aanwezig die in tegenfase staat met de bovenleiding om de EMC-straling, die elektronische apparatuur stoort, te beperken. Ook is hier veelal een equipotentiaalleiding toegepast.
Het is de equipotentiaalgeleider, de negative feeder zit op isolatoren en zit hoger volgens mij, en aan de binnezijde (op de HSL).quote:
Zit op veel nieuwe trajecten Amsterdam - Utrecht, Hanzelijn, Boxtel - Eindhoven.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:59 schreef Fixers het volgende:
Ik zit nu in de fyra, en knor in volle vaart een gezellie file voorbij. Nu valt mij op dat aan de buitenkant van de bovenleidingportalen een extra kabeltje hangt. Het kabeltje in kwestie lijkt verder nergens mee verbonden. In Belgie heb ik dergelijke kabels ook wel gezien.
Waar dienen die kabels voor?
Niet de equi verwarren met de versterkingsleidingen!quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:57 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zit op veel nieuwe trajecten Amsterdam - Utrecht, Hanzelijn, Boxtel - Eindhoven.
Wat doet zo'n equi precies dan?quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niet de equi verwarren met de versterkingsleidingen!
Dat snap ik, maar waarom loopt dat niet gewoon via de aarde? Of is dit dat de bovenleidingen een kracht op elkaar uitoefenen ofzo?quote:
En bij de HSL hebben ze dan het AT-systeem toegepast?quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:28 schreef Duvel het volgende:
Hier meer over het 25kV-systeem:
http://www.infrasite.nl/d(...).php?ID_content=1030
Gisteren reed-ie wel om 15:54quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:11 schreef Sandrvich het volgende:
Vandaag met een vriend een poging gewaagd om de ÖBB'er te nemen ( vertrek Amsterdam 15h54 voorzien..). Uiteraard werd deze gereden met de normale Prio. Uiteindelijk geheel onverwachts nadat we het hadden opgegeven in Dordrecht, kwam hij daar binnen gereden als de volgende Benelux naar België. Zodoende er toch nog in kunnen zitten, chique trein wel!
'k Heb er tussen Wenen en Innsbruck in mogen reizen, ook een prachtig uitzicht daarquote:Op donderdag 12 mei 2011 20:18 schreef Zug-Chef het volgende:
De echte ÖBB-liefhebber pakt een EC tussen München en Verona over de Brenner, zelfde rijtuigen maar dan een flink mooier landschap
Omdat als je het via de aarde doet, allerlei buizen in de aarde gaan roesten enzo.quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:15 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar waarom loopt dat niet gewoon via de aarde? Of is dit dat de bovenleidingen een kracht op elkaar uitoefenen ofzo?
Die heb ik ook gezien, op schiedam centrumquote:Op donderdag 12 mei 2011 20:18 schreef Ascendancy het volgende:
Ik zag de OBB ongepland op Rotterdam rond 1 uur. Richting Amsterdam. Geen tijd om 'm te pakken helaas. Maar wat doe je een uur op Dordt
Goedenavond, was 't lekker onder die steenquote:Op donderdag 12 mei 2011 20:38 schreef Temlin het volgende:
Waarom hebben ze nooit bij de ov-chip ingevoerd dat je alleen bij het begin en eindpunt hoeft uit te checken.
Bijvoorbeeld, je reist met bus, trein en weer bus. Vervolgens 1 keer in- en uitcheken. Dan had het gewerkt. Met het systeem wat nu gebruikt wordt zijn de vervoersmaatschappijen belangrijker dan de reiziger.
We waren in Rotterdam al overgestapt op de IC naar Venlo en besloten in Dordrecht het op de Benelux richting Amsterdam te wagen, die was toen wederom Prio. En toen we de sneltrein naar Breda wilde pakken, kwam hij achter onze rug binnen gereden.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:18 schreef Ascendancy het volgende:
Ik zag de OBB ongepland op Rotterdam rond 1 uur. Richting Amsterdam. Geen tijd om 'm te pakken helaas. Maar wat doe je een uur op Dordt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |