Gaan we de ArenA ombouwen ja?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:19 schreef Ascendancy het volgende:
Ze kunnen gewoon de hele ONZ en KLB uitnodigen
Oh, misschien overschat ik zijn aanhang in KLB en ONZquote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ietsje bescheidener mag wel
Ze hebben een grote bek, daar houdt het op.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, misschien overschat ik zijn aanhang in KLB en ONZ
Dat is niet nodig.quote:
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:20 schreef borisz het volgende:
[..]
-Brussel-. De TGV tussen Amsterdam en Parijs is in Belgie ontspoort nadat de trein in een bocht omviel omdat het gewicht niet goed was verdeeld tussen de wagons. Er bleken pallets vol met wijn te zijn meegenomen en in één wagon gestopt . (anp)
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:36 schreef Ofyles2 het volgende:
Tijd voor de hersporing, uit de categorie 'Belgenmoppen':
[..]
Dat geloof ik gewoon nietquote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:36 schreef Ofyles2 het volgende:
Tijd voor de hersporing, uit de categorie 'Belgenmoppen':
[..]
Pics or it didn't happen. Sinds wanneer vervoert Thalys pallets met wijn, het is nog veel te vroeg voor de Beaujolais Primeur.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:36 schreef Ofyles2 het volgende:
Tijd voor de hersporing, uit de categorie 'Belgenmoppen':
[..]
Met een ICE zou de kans een stuk kleiner zijn, als ik uitga van de verspreide aandrijving (in plaats van een geclusterde zoals bij TGV-treinstellen).quote:
En sinds wanneer gaat zo'n ding van de leg van een paar ton wijn. Een paar ton reizigers is ook nooit een probleem.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:46 schreef Fixers het volgende:
[..]
Pics or it didn't happen. Sinds wanneer vervoert Thalys pallets met wijn, het is nog veel te vroeg voor de Beaujolais Primeur.
Als de rest van de rijtuigen slechts kwart bezet is, dan vind ik dit wel overkomelijk...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel een persoon onder de Thalys in Brussel trouwens, maar die heeft het overleefd.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ussel-Centraal.dhtml
die met die wijn lijkt me onzin.
Dus ze zijn chiller en er passen meer mensen in. Ik zeg doenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:59 schreef dennistd het volgende:
Ik heb eens uitgerekend hoe een Pimpel-stam zit qua zitplaatsen verhoudt met een zevendelig ICx-stel:
511 2e kl. - 72 1e kl. - 583 totaal (IC 140-stam)
419 2e kl. - 80 1e kl. - 499 totaal (7-delige ICx)
Bijna 100 zitplaatsen minder dus, hoewel het aantal plaatsen per meter trein wel ietsjes hoger is (excl. loc gerekend, anders is het verschil nog groter). Oftewel: tijd voor achtdelige stellen in de pimpel
Nou ik niet. Sowieso gaat het niet over de verdeling in de lengterichting lijkt me. En in de breedterichting kan het eigenlijk ook niet. Zo'n pallet heeft toch een bepaalde afmeting. Je krijgt het zwaartepunt van zo'n pallet nooit meer dan een meter uit de hartlijn van het rijtuig. En nogmaals: als dit echt een probleem is dan zou je dus een thalys kunnen laten ontsporen door met een man of 10 aan 1 kant van de bar tegen het raam aan te gaan staan.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Als de rest van de rijtuigen slechts kwart bezet is, dan vind ik dit wel overkomelijk...
Ja, en douw jij maar eens 400 ton trein aan de kant met een pallet wijnquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:06 schreef Duvel het volgende:
TGV-bakken zijn star gekoppeld: als er één bak omvalt, gaat de hele trein.
Precies. Het is lijkt me een broodje aapquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en douw jij maar eens 400 ton trein aan de kant met een pallet wijnGaat gewoon niet gebeuren
Het gaat volgens mij wel om de verdeling in lengterichting.. Als je aan de ene kant een hoop zware rijtuigen hebt en aan de andere kant een hoop lichte, dan kom je in een scherpe bocht in de problemen als omdat de trein zichzelf recht wil trekken.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ik niet. Sowieso gaat het niet over de verdeling in de lengterichting lijkt me. En in de breedterichting kan het eigenlijk ook niet. Zo'n pallet heeft toch een bepaalde afmeting. Je krijgt het zwaartepunt van zo'n pallet nooit meer dan een meter uit de hartlijn van het rijtuig. En nogmaals: als dit echt een probleem is dan zou je dus een thalys kunnen laten ontsporen door met een man of 10 aan 1 kant van de bar tegen het raam aan te gaan staan.
Als dat echt zo is dan had dat de afgelopen 35 jaar al vele honderden ontsporingen tot gevolg gehad.
Het is gewoon onzin. Er is ook nergens een bericht van te vinden.
Mja. Als je de boel niet achter slot en grendel zet kan dat gebeuren.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:19 schreef dennistd het volgende:
In Simpelveld zijn van een aantal wagons (waarschijnlijk bedoelt men rijtuigen) de ramen ingegooid door vandalen (aldus twitter van de zlsm)
Dat is op zich wel waar, maar ten eerste weet je als machinist dat een bocht scherp is, ten tweede hebben Thalys-composities aan beide kanten iets zwaars, en ten derde is het gewicht van een paar pallets wijn ZO verwaarloosbaar ten opzichte van de hele trein.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het gaat volgens mij wel om de verdeling in lengterichting.. Als je aan de ene kant een hoop zware rijtuigen hebt en aan de andere kant een hoop lichte, dan kom je in een scherpe bocht in de problemen als omdat de trein zichzelf recht wil trekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |