Je kan toch zelf ook op wikipedia zoeken?quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wanneer worden die DDZ-bakken ingezet?
Nee sorry.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Je kan toch zelf ook op wikipedia zoeken?
En de nooduitwerpvensters in DDAR zijn ook al een paar jaar onklaar gemaakt.quote:
Op Wikipedia staat 'medio 2011'. Nee daar hebben we wat aan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Je kan toch zelf ook op wikipedia zoeken?
Nog anderhalve maand dus.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:59 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Op Wikipedia staat 'medio 2011'. Nee daar hebben we wat aan.
Pas in 2013 zijn alle stammen klaar. Tussendoor zullen ze wel 1 voor 1 instromen niet?quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:59 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Op Wikipedia staat 'medio 2011'. Nee daar hebben we wat aan.
Bovendien zouden de recentst afgeleverde treinstellen ook kwalitatief steeds slechter zijn geworden: steeds slechtere afwerking en steeds meer slordigheidsfoutjes.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:51 schreef Peterselieman het volgende:
De Deense Spoorwegen weigeren trouwens nog langer om IC4-treinstellen af te nemen van AnsaldoTilburg. De stellen moeten om de 2.000 kilometer onderhoud krijgen, terwijl het bij andere stellen om de 20.000 kilometer is
Ik weet niet hoeveel stellen er nu afgenomen zijn, maar het zijn er iig erg weinig.
http://www.business.dk/transport/fuldt-stop-for-ic-4
En dan te bedenken dat dit soort bedrijven nog min of meer beschermd wordt ook.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Bovendien zouden de recentst afgeleverde treinstellen ook kwalitatief steeds slechter zijn geworden: steeds slechtere afwerking en steeds meer slordigheidsfoutjes.
Wat een prutsbedrijf is het toch ook.
EN AnsaldoMaaskantje moet nu aan DSB een boete betalen van 1 miljoen Deense Kroon per maand (ongeveer 135.000 Euro) plus dat de niet afgenomen treinen natuurlijk niet betaald wordenquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Bovendien zouden de recentst afgeleverde treinstellen ook kwalitatief steeds slechter zijn geworden: steeds slechtere afwerking en steeds meer slordigheidsfoutjes.
Wat een prutsbedrijf is het toch ook.
Let maar op AnsaldoDenDungen wordt straks tegen alle Europese regels in in leven gehouden door Berlusconi en consorten zodat alle ellende weer opnieuw kan beginnen en let op!, wij mogen er straks weer voor opdraaienquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN AnsaldoMaaskantje moet nu aan DSB een boete betalen van 1 miljoen Deense Kroon per maand (ongeveer 135.000 Euro) plus dat de niet afgenomen treinen natuurlijk niet betaald worden![]()
Komt er dan toch dat faillissement?![]()
Die miljoen kronen dwangsom per maand zijn ook nog eens per treinstel hč.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN AnsaldoMaaskantje moet nu aan DSB een boete betalen van 1 miljoen Deense Kroon per maand (ongeveer 135.000 Euro) plus dat de niet afgenomen treinen natuurlijk niet betaald worden![]()
Komt er dan toch dat faillissement?![]()
Waar heb je dat gelezen? Overigens zou dat wel treurig zijn, als men software niet kan fixen. Software is net klei, je kunt er alles van maken en je kunt alles fixen. Als dit niet met software te fixen is is het een hardwarefalen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Die miljoen kronen dwangsom per maand zijn ook nog eens per treinstel hč.![]()
Op een ander forum las ik trouwens dat het kunnen koppelen van de treinstellen ook niks meer wordt. Als een van de stellen namelijk per ongeluk 'verkeerdom' staat dan crashen bij het koppelen de boordcomputers, en men denkt de software niet meer te kunnen fixen.
Nou ja, als het 'fixen' van je software net zoveel uur/geld gaat kosten als de oorspronkelijke ontwikkeling dan zou ik dat wel "niet te fixen" durven noemen... Total-loss zeg maarquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waar heb je dat gelezen? Overigens zou dat wel treurig zijn, als men software niet kan fixen. Software is net klei, je kunt er alles van maken en je kunt alles fixen. Als dit niet met software te fixen is is het een hardwarefalen.
Ja ok, zo kun je het interpreteren. Dat betekent dan simpelweg dat er een enorme prutser aan heeft zitten werken, en dan kan een deel van de schade wellicht nog verhaald worden op een leverancier. Al zal een rechter daar weer op zeggen "maar u heeft het werk goedgekeurd"....quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nou ja, als het 'fixen' van je software net zoveel uur/geld gaat kosten als de oorspronkelijke ontwikkeling dan zou ik dat wel "niet te fixen" durven noemen... Total-loss zeg maar
Heeft dat misschien te maken met die thermietlas vlak ernaast? Of is dat toeval?quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:50 schreef Watertornado het volgende:
Mijn "score" voor vandaag:
[ afbeelding ]
Een squat met daarin een scheurtje met als toegift nóg een scheurtje. Amersfoort, spoor 6, tussen de wissels in.
Hier: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?30,5376777quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waar heb je dat gelezen? Overigens zou dat wel treurig zijn, als men software niet kan fixen. Software is net klei, je kunt er alles van maken en je kunt alles fixen. Als dit niet met software te fixen is is het een hardwarefalen.
Het lijkt mij niet bepaald onlogisch dat AnsaldoBreda de broncode van de software geheimhoudt (of van een toeleverancier geheim moet houden) en DSB niet echt zin heeft om de software helemaal opnieuw te maken en misschien zelfs alle computer-apparatuur daarvoor te moeten gaan reverse-engineeren.quote:Sonntag wurde in Internetzeitschrift von Ingeniören behauptet, man werde nie die Mehrfachtraktion, dh. die Kupplung von zwei und mehreren Zugsets erreichen können. DSB hatte doch dafür vorher gemeldet, die "serielle" Kupplung der Triebsets in einer Richtung, dh. Ende Triebset 1 zu Nase Triebset 2, sei in Ordnung. Nur falls ein Set um 180 Grad gewendet wurde, also 'Nase' an 'Nase' Kuppeln angesagt ist, fallen mehrere der Bordsysteme aus (zB. Platzreservierung).
Ingeniřren meint, Mehrfachtraktion wird es nur geben, fast fest gekuppelt vom AusgangsBw ans Reiseziel gefahren wird.
Ik néém aan dat het wel met de thermietlas te maken heeft. Je zou je kunnen indenken dat hij niet goed afgeslepen is waardoor de trein van een randje af "stuitert", maar of dat een realistische situatie is . . .quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft dat misschien te maken met die thermietlas vlak ernaast? Of is dat toeval?
Ok dank je. Drehscheibe is een zeer interessant forum zo nu en dan, ook al ziet het er niet uit.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Hier: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?30,5376777
Dat is allemaal contractueel werk. Mijn gevoel zegt me dat AnsaldoBreda niet meer heel erg moeilijk gaat doen als de broncode wordt opgeëist door DSB.quote:Het lijkt mij niet bepaald onlogisch dat AnsaldoBreda de broncode van de software geheimhoudt (of van een toeleverancier geheim moet houden) en DSB niet echt zin heeft om de software helemaal opnieuw te maken en misschien zelfs alle computer-apparatuur daarvoor te moeten gaan reverse-engineeren.
Die golfslijtage doet vermoeden dat er bijvoorbeeld een centimeter lager lengtescheuren lopen die je aan de buitenkant niet ziet, denk ik dan... Dat rolling load stress verhaal wat toen in Engeland een ongeluk veroorzaakt heeft. (?)quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:07 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ik néém aan dat het wel met de thermietlas te maken heeft. Je zou je kunnen indenken dat hij niet goed afgeslepen is waardoor de trein van een randje af "stuitert", maar of dat een realistische situatie is . . .
Ik heb hier nog een foto van een deuk in het spoor (Utrecht Centraal, spoor 7a) maar daar zie ik geen lassen in de nabijheid.
Edit:
Oh, en deze zag ik net nog in mijn archief zitten, ook leuk.
[ afbeelding ]
Het fixen kan veel tijd kosten, zoals we bij de SLT wel gezien hebbenquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waar heb je dat gelezen? Overigens zou dat wel treurig zijn, als men software niet kan fixen. Software is net klei, je kunt er alles van maken en je kunt alles fixen. Als dit niet met software te fixen is is het een hardwarefalen.
Moeten die ook elke 2000 km de pits in? Dat is dus elke dag gewoon he.quote:
Dat is gewoon de volledig punctueel rijdende ICE 122quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:53 schreef bork het volgende:
mevr. Bork belde net ivm de uitslag van een afspraak van haar op de dag, ziet tussen Driebergen-Zeist en Bunnik een ICE-achtige grijze-achtige trein met een rode streep voorbijkomen (3 minuten geleden dus).
Is er een omgeleide Thalys of is Het Vogelbekdier op pad?
Tis wel schattigquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is gewoon de volledig punctueel rijdende ICE 122Vrouwen kunnen zo schattig zijn soms
Zeur niet. Een Kiosk, een Brooodzaak, een shoarmatent waar je gewoon aan een tafeltje kunt gaan zitten, bemande loketten, elk kwartier een trein naar Arnhem, Nijmegen, Utrecht en Amsterdam. Niks mis met Ede-Wageningen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:26 schreef Temlin het volgende:
Het is maar goed dat ede-wageningen verbouwd wordt, dat is wel zeker.
Niet als je in één keer goed looptquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
en een pokke-eind lopen naar lijn 88
Klopt. Heb omdat ik tijd over had toen het hele ommetje gelopenquote:
Daar kon je op wachten natuurlijk. Ik heb nooit begrepen waarom in 2004-2005 de perrons aan de westkant verlengd moesten worden, met die idote U-bocht in de Kwekerijwegquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:35 schreef bork het volgende:
Driebergen-Zeist gaat trouwens ook op de schop -> http://www.stationsgebieddriebergenzeist.nl/
Lelystad Zuid schijnt ook pauper te zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:12 schreef greavy het volgende:
Er zijn nog wel ergere stations volgens mij
Het komt er niet is net beslotenquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Lelystad Zuid schijnt ook pauper te zijn.
En nee, ik hoef er niet meer heenquote:Het gezelligste tuinfeest ooit op het strand van Almere. Dit jaar is de natuur de inspiratiebron. Libelle Zomerweek Summer Garden nodigt u uit in haar weelderige bloementuin vol workshops, modeshows, demonstraties en make-overs. Maar ook lekker barbecueën, shoppen, zingen, dansen, bijkletsen en loungen op het strand. Een dagje Libelle Zomerweek is ontspannen en genieten.
Kom met de trein naar dit evenement in Almere
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
O, wist niet dat men daar wat ging doen. Ze hadden de perrons wel wat breder kunnen maken nu doorgaande sporen niet of nauwelijks meer worden gebruikt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:47 schreef Duvel het volgende:
En Gouda ligt ook in verbouwing:
www.prorail.nl/gouda
Typisch dat het juist over toegankelijkheid gaat en dat er met geen woord gerept wordt over dat onnodige verlaagde perron met dat onnodig gevaarlijke trapje. Gaan ze dat ook gelijktrekken met de normale perronhoogte?quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:47 schreef Duvel het volgende:
En Gouda ligt ook in verbouwing:
www.prorail.nl/gouda
Daar stoppen toch geen treinen meer.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Typisch dat het juist over toegankelijkheid gaat en dat er met geen woord gerept wordt over dat onnodige verlaagde perron met dat onnodig gevaarlijke trapje. Gaan ze dat ook gelijktrekken met de normale perronhoogte?
Dan kan iemand die op een trein aan de andere kant staat te wachten er nog wel over achteruit vallenquote:
Ja las ik. En ze gaan met meer fietsplaatsen rijden en die fiets mag in het weekend gratis mee. Dat wordt lachen natuurlijkquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
Syntus blijft trouwens tot 2023 rijden op Zutphen - Oldenzaal. Ze hebben namelijk net de concessie Twente gewonnen.
Mogen ze met hetzelfde materieel doorrijden?quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
Syntus blijft trouwens tot 2023 rijden op Zutphen - Oldenzaal. Ze hebben namelijk net de concessie Twente gewonnen.
Ik meen ergens gelezen te hebben, weet zo gauw niet meer waarquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:10 schreef Peter het volgende:
[..]
Mogen ze met hetzelfde materieel doorrijden?
Hoezo? Gaat bij de arriva toch ook prima?quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja las ik. En ze gaan met meer fietsplaatsen rijden en die fiets mag in het weekend gratis mee. Dat wordt lachen natuurlijk
Die kan ook van de rand van het perron donderenquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan kan iemand die op een trein aan de andere kant staat te wachten er nog wel over achteruit vallen
Geen idee, maar ik denk niet dat het gaat gebeuren.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:10 schreef Peter het volgende:
[..]
Mogen ze met hetzelfde materieel doorrijden?
Was dat niet Arriva op Almelo - Mariënberg?quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik meen ergens gelezen te hebben, weet zo gauw niet meer waar, dat ze met gerenoveerde LINT- stellen gaan rijden. Waarschijnlijk in het rood.
Mag je bij Arriva in het weekend gratis je fiets mee?quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hoezo? Gaat bij de arriva toch ook prima?
Ja hallo, ik citeer uit post #205 van deze pagina van dit topic hoor.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik denk niet dat het gaat gebeuren.
[..]
Was dat niet Arriva op Almelo - Mariënberg?
Ja maar dat is stukken minder waarschijnlijk dan wanneer je midden op het perron staat en totaal niet op zoeen randje verdacht bent.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:11 schreef Peter het volgende:
[..]
Die kan ook van de rand van het perron donderen
quote:
Op de MLL mag je hem iedere dag de hele dag, inclusief spits, gratis mee en het werkt prima.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mag je bij Arriva in het weekend gratis je fiets mee?
Blinden moeten toch ook de voel-tegels op de vloer volgen?quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar dat is stukken minder waarschijnlijk dan wanneer je midden op het perron staat en totaal niet op zoeen randje verdacht bent.
Die had ik nog niet gelezen, maar ik denk dat de Linten het eind van de concessie niet zullen gaan halen, tenzij ze veel onderhoud gaan krijgen. De stellen zijn bij het begin van de concessie al 15 jaar oud en een probleemloos verleden hebben ze niet gehad ...quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja hallo, ik citeer uit post #205 van deze pagina van dit topic hoor.
Oh. Ik hoopte op de Noordelijke lijnen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:15 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Op de MLL mag je hem iedere dag de hele dag, inclusief spits, gratis mee en het werkt prima.
Wil je het graag?quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh. Ik hoopte op de Noordelijke lijnen.
Nou dan laten ze dat trapje lekker liggen tot er iemand een doodsmak op maaktquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:16 schreef Peter het volgende:
[..]
Blinden moeten toch ook de voel-tegels op de vloer volgen?
Ja, ik wil het graag. Ik stap graag met mijn racefiets in de trein om dan lekker een kilometertje of 50 naar huis te fietsen. Al gedaan vanuit Leeuwarden, Roodeschool en Beilen. Vanuit Groningen kun je alle kanten op, dus altijd wind mee.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:21 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wil je het graag?
Het is echt een verademing.
Tevens kan ik als station Hardinxveld geopend wordt in een kwartier in Gorinchem zijn, met fiets, ipv een half uur fietsen
Het doorgaande spoor wordt nog vaak door goederentreinen gebruikt... Beter zo dan die krengen iedere avond en nacht krom door de wissels.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:53 schreef Bitlord het volgende:
[..]
O, wist niet dat men daar wat ging doen. Ze hadden de perrons wel wat breder kunnen maken nu doorgaande sporen niet of nauwelijks meer worden gebruikt.
Die mening deel ik totaal niet. Het is niet nieuw, maar wel interessant (rangeerterreintje wat er eerst lag). En de voorzieningen zijn best goed voor elkaar. Zo staan er bijvoorbeeld al een jaar twee palen voor nieuwe vertrekstaten.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:05 schreef Temlin het volgende:
Ligt het aan mij is station Ede-Wageningen het meest paupere station wat er is. Dat busstation alleen al
Ja en de tegels liggen inmiddels weer recht.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
die palen jaStaan er al sinds september 2009
![]()
Het schuimplastic is bijna helemaal weggewaaid inmiddels
Dan zou je toch zeggen dat er ook nieuwe motoren in komen..quote:De bestaande treinen die Syntus momenteel inzet tussen Zutphen en Hengelo worden grondig opgeknapt waardoor het comfort (kwaliteit van de zitplaatsen en geluidsniveau) wordt verbeterd
Of betere isolatie.quote:Op donderdag 12 mei 2011 04:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan zou je toch zeggen dat er ook nieuwe motoren in komen..
Geen probleem dat de loc kapot is, hij kan toch nietr langs oisterwijkquote:Op donderdag 12 mei 2011 09:42 schreef greavy het volgende:
Het zit de NS vandaag niet mee..
- Defecte overweg tussen Oisterwijk en Boxtel
- Defecte trein bij Gilze-Rijen, betreft een ICRm-stam, loc is defect
Ik vind het sneuer voor de reizigers, ik moet morgen opnieuw naar Den Bosch voor een afspraak die dinsdag niet doorging ivm storingen etc. en ik hou nu al mijn hart vast (rare uitdrukking trouwens) over het feit dat ik er morgen wel komquote:Op donderdag 12 mei 2011 09:42 schreef greavy het volgende:
Het zit de NS vandaag niet mee..
- Defecte overweg tussen Oisterwijk en Boxtel
- Defecte trein bij Gilze-Rijen, betreft een ICRm-stam, loc is defect
Wat suf. Rijwielcombinatieterminal was zeker teveel gevraagd?quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:18 schreef Fixers het volgende:
Houten heeft wel een steeds hoger Zulthoven gehalte, de fietsenstalling onder het station heet heel hip 'fietstransferium'
Fietsappel!quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat suf. Rijwielcombinatieterminal was zeker teveel gevraagd?
Vaak komen vervoerders elkaar nog wel eens te hulp, relatief vaak is een lok van een goederenvervoerder zo voor een defecte reizigerstrein te zien.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:18 schreef James1988 het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk in z'n werk wanneer een baanvak is versperd door bijvoorbeeld een defecte trein? Wiens verantwoordelijk is het dan om het baanvak weer vrij te maken?
Als ie dat bij Dalfsen doet is het wel grappig jaquote:Op donderdag 12 mei 2011 14:58 schreef Yreal het volgende:
Machinist (op vragende toon) : Damens en heren, volgens mij is dit nieuw vennep ofzo?
Dan kunnen we nog de variant Schijnpoort spelenquote:Op donderdag 12 mei 2011 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
De machinist had gewoon stoppen op station Achter de Hoven.
Ja, toch? Komt jou die `Arriva-stem´ ook niet `je strot uit´? De manier waarop ze het omroept ook.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
Of we roepen voor Socios het baantje van treinomroeper in het leven. De hele dag stations omroepen in de treinen
Wat ik nog vervelender vind is: "dmsnhrn .. st... br.. id.. 'dag." Vooral als er wat aan de hand is kun je het nooit verstaan.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Heb je geluk. Ik begin er echt een hekel aan te krijgen, lol.
je moet proberen je er voor af te sluiten. Dan gaat het iets makkelijkerquote:Op donderdag 12 mei 2011 15:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Heb je geluk. Ik begin er echt een hekel aan te krijgen, lol.
Liever bandjes dan conducteurs waarvan je niet weet of ze omroepen, wat ze omroepen. Natuurlijk is het als dagelijkse reiziger irritant maar voor de incidentele reiziger zo verhelderend, zeker de systemen van ICMm.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, toch? Komt jou die `Arriva-stem´ ook niet `je strot uit´? De manier waarop ze het omroept ook.
Ik doe niet zelden demonstratief mijn oren dicht tijdens zo'n omroep. Vooral bij eindbestemmingen waar het `geratel´ en gezeik over `hoe over te stappen met de OV-Chipkaart´ voorbijkomt.
Vandaag moest het wel andersom op Groningen. De cta's deden het niet, dus onze omroepsters hebben ieder kwartier alle vertrekkende treinen van station Groningen omgeroepen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
Of we roepen voor Socios het baantje van treinomroeper in het leven. De hele dag stations omroepen in de treinen
Heel goed! Op Bruxelles-Midi is er ook een omroepster die aan één stuk door van alles omroept.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vandaag moest het wel andersom op Groningen. De cta's deden het niet, dus onze omroepsters hebben ieder kwartier alle vertrekkende treinen van station Groningen omgeroepen.
Zegt me zo niks. Foto?quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:59 schreef Fixers het volgende:
Ik zit nu in de fyra, en knor in volle vaart een gezellie file voorbij. Nu valt mij op dat aan de buitenkant van de bovenleidingportalen een extra kabeltje hangt. Het kabeltje in kwestie lijkt verder nergens mee verbonden. In Belgie heb ik dergelijke kabels ook wel gezien.
Waar dienen die kabels voor?
Nou, dan mag jij wel eens beter luisteren op Brussel zuid hoor.. Het is zeker niet aan één stuk door..quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Heel goed! Op Bruxelles-Midi is er ook een omroepster die aan één stuk door van alles omroept.En dat tempo ook, geweldig! Niet zo suf als dat standaard bandje dat in Nederland op de stations te horen is.
Volgens Wikipedia:quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:59 schreef Fixers het volgende:
Ik zit nu in de fyra, en knor in volle vaart een gezellie file voorbij. Nu valt mij op dat aan de buitenkant van de bovenleidingportalen een extra kabeltje hangt. Het kabeltje in kwestie lijkt verder nergens mee verbonden. In Belgie heb ik dergelijke kabels ook wel gezien.
Waar dienen die kabels voor?
quote:Bij bovenleidingen voor 25 kV wisselspanning is er ook vaak een negative feeder-kabel aanwezig die in tegenfase staat met de bovenleiding om de EMC-straling, die elektronische apparatuur stoort, te beperken. Ook is hier veelal een equipotentiaalleiding toegepast.
Het is de equipotentiaalgeleider, de negative feeder zit op isolatoren en zit hoger volgens mij, en aan de binnezijde (op de HSL).quote:
Zit op veel nieuwe trajecten Amsterdam - Utrecht, Hanzelijn, Boxtel - Eindhoven.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:59 schreef Fixers het volgende:
Ik zit nu in de fyra, en knor in volle vaart een gezellie file voorbij. Nu valt mij op dat aan de buitenkant van de bovenleidingportalen een extra kabeltje hangt. Het kabeltje in kwestie lijkt verder nergens mee verbonden. In Belgie heb ik dergelijke kabels ook wel gezien.
Waar dienen die kabels voor?
Niet de equi verwarren met de versterkingsleidingen!quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:57 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zit op veel nieuwe trajecten Amsterdam - Utrecht, Hanzelijn, Boxtel - Eindhoven.
Wat doet zo'n equi precies dan?quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niet de equi verwarren met de versterkingsleidingen!
Dat snap ik, maar waarom loopt dat niet gewoon via de aarde? Of is dit dat de bovenleidingen een kracht op elkaar uitoefenen ofzo?quote:
En bij de HSL hebben ze dan het AT-systeem toegepast?quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:28 schreef Duvel het volgende:
Hier meer over het 25kV-systeem:
http://www.infrasite.nl/d(...).php?ID_content=1030
Gisteren reed-ie wel om 15:54quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:11 schreef Sandrvich het volgende:
Vandaag met een vriend een poging gewaagd om de ÖBB'er te nemen ( vertrek Amsterdam 15h54 voorzien..). Uiteraard werd deze gereden met de normale Prio. Uiteindelijk geheel onverwachts nadat we het hadden opgegeven in Dordrecht, kwam hij daar binnen gereden als de volgende Benelux naar België. Zodoende er toch nog in kunnen zitten, chique trein wel!
'k Heb er tussen Wenen en Innsbruck in mogen reizen, ook een prachtig uitzicht daarquote:Op donderdag 12 mei 2011 20:18 schreef Zug-Chef het volgende:
De echte ÖBB-liefhebber pakt een EC tussen München en Verona over de Brenner, zelfde rijtuigen maar dan een flink mooier landschap
Omdat als je het via de aarde doet, allerlei buizen in de aarde gaan roesten enzo.quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:15 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar waarom loopt dat niet gewoon via de aarde? Of is dit dat de bovenleidingen een kracht op elkaar uitoefenen ofzo?
Die heb ik ook gezien, op schiedam centrumquote:Op donderdag 12 mei 2011 20:18 schreef Ascendancy het volgende:
Ik zag de OBB ongepland op Rotterdam rond 1 uur. Richting Amsterdam. Geen tijd om 'm te pakken helaas. Maar wat doe je een uur op Dordt
Goedenavond, was 't lekker onder die steenquote:Op donderdag 12 mei 2011 20:38 schreef Temlin het volgende:
Waarom hebben ze nooit bij de ov-chip ingevoerd dat je alleen bij het begin en eindpunt hoeft uit te checken.
Bijvoorbeeld, je reist met bus, trein en weer bus. Vervolgens 1 keer in- en uitcheken. Dan had het gewerkt. Met het systeem wat nu gebruikt wordt zijn de vervoersmaatschappijen belangrijker dan de reiziger.
We waren in Rotterdam al overgestapt op de IC naar Venlo en besloten in Dordrecht het op de Benelux richting Amsterdam te wagen, die was toen wederom Prio. En toen we de sneltrein naar Breda wilde pakken, kwam hij achter onze rug binnen gereden.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:18 schreef Ascendancy het volgende:
Ik zag de OBB ongepland op Rotterdam rond 1 uur. Richting Amsterdam. Geen tijd om 'm te pakken helaas. Maar wat doe je een uur op Dordt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |