abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96641501
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wanneer worden die DDZ-bakken ingezet?
Je kan toch zelf ook op wikipedia zoeken?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 11 mei 2011 @ 11:32:47 #153
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_96641756
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:27 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Je kan toch zelf ook op wikipedia zoeken?
Nee sorry.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 11 mei 2011 @ 11:33:38 #154
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96641807
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Verrek, je hebt gelijk.
En de nooduitwerpvensters in DDAR zijn ook al een paar jaar onklaar gemaakt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_96645710
Ik zit in een ICL-rijtuig :D in de Pimpel :D
pi_96647640
Omgespoten?
pi_96647843
Gewoon in DB kleuren als je dat bedoelt..
pi_96649183
mooi tripje in schotland gemaakt, kwam daar ook was opmerkelijks tegen in Mallaig:





1ste klas:

2de klas:



keuken:


jammer genoeg met de andere trein teruggegaan:

betrof een:
Class 156 Super Sprinter


hier vertrek ander stel uit glasgow queen street:

en van glasgow naar edingborough in een turbostar class 170 gezeten:


verder deze nog tegengekomen:

en onderweg deze ook tegengekomen:
een Class 67

en de caledonian sleeper en nog een mooi goederentreintje alleen was mijn camera net leeg toen ik de eerste foto schoot van de class 67

verder hier nog onderdoorgelopen en overheen gereden:



ik heb nog wel meer foto's, onder andere van bordjes, gigantische vertrekborden en foto's van station glasgow queen street maar die post ik wel op aanvraag
  woensdag 11 mei 2011 @ 14:41:49 #159
258802 Yreal
henk..!
pi_96649522
Die eerste, dat is nog eens een trein _O_ _O_
pi_96650239
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:27 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Je kan toch zelf ook op wikipedia zoeken?
Op Wikipedia staat 'medio 2011'. Nee daar hebben we wat aan. :N
pi_96650402
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 14:59 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Op Wikipedia staat 'medio 2011'. Nee daar hebben we wat aan. :N
Nog anderhalve maand dus. :+
pi_96652809
Bevind ik mij zomaar in de fyra van Breda naar Schiphol, ingechecked met reizen op saldo én een toeslag geladen op mijn chip. God, wat ben ik toch een model reiziger... :D
pi_96653435
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 14:59 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Op Wikipedia staat 'medio 2011'. Nee daar hebben we wat aan. :N
Pas in 2013 zijn alle stammen klaar. Tussendoor zullen ze wel 1 voor 1 instromen niet? :)
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 mei 2011 @ 16:51:53 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96655485
De Deense Spoorwegen weigeren trouwens nog langer om IC4-treinstellen af te nemen van AnsaldoTilburg. De stellen moeten om de 2.000 kilometer onderhoud krijgen, terwijl het bij andere stellen om de 20.000 kilometer is :')

Ik weet niet hoeveel stellen er nu afgenomen zijn, maar het zijn er iig erg weinig.

http://www.business.dk/transport/fuldt-stop-for-ic-4
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_96656017
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2011 16:51 schreef Peterselieman het volgende:
De Deense Spoorwegen weigeren trouwens nog langer om IC4-treinstellen af te nemen van AnsaldoTilburg. De stellen moeten om de 2.000 kilometer onderhoud krijgen, terwijl het bij andere stellen om de 20.000 kilometer is :')

Ik weet niet hoeveel stellen er nu afgenomen zijn, maar het zijn er iig erg weinig.

http://www.business.dk/transport/fuldt-stop-for-ic-4
Bovendien zouden de recentst afgeleverde treinstellen ook kwalitatief steeds slechter zijn geworden: steeds slechtere afwerking en steeds meer slordigheidsfoutjes.

Wat een prutsbedrijf is het toch ook.
pi_96657621
De V250 gaat nooit af komen *O*
dag
  woensdag 11 mei 2011 @ 17:31:35 #167
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_96657696
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 17:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Bovendien zouden de recentst afgeleverde treinstellen ook kwalitatief steeds slechter zijn geworden: steeds slechtere afwerking en steeds meer slordigheidsfoutjes.

Wat een prutsbedrijf is het toch ook.
En dan te bedenken dat dit soort bedrijven nog min of meer beschermd wordt ook.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 11 mei 2011 @ 17:58:20 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96658946
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 17:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Bovendien zouden de recentst afgeleverde treinstellen ook kwalitatief steeds slechter zijn geworden: steeds slechtere afwerking en steeds meer slordigheidsfoutjes.

Wat een prutsbedrijf is het toch ook.
EN AnsaldoMaaskantje moet nu aan DSB een boete betalen van 1 miljoen Deense Kroon per maand (ongeveer 135.000 Euro) plus dat de niet afgenomen treinen natuurlijk niet betaald worden :s)

Komt er dan toch dat faillissement? :X O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 mei 2011 @ 18:05:44 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96659270
Ik had zoiets een paar delen terug al gemeld, maar dit is weer nieuw nieuws. Wat een incompetent faalbedrijf is het toch ook...

Edit: overigens schijnt een typetoelating voor de V250 eraan te komen... aldus wat geroezemoes op Twitter. Maar nergens een officiële bron.

[ Bericht 37% gewijzigd door James1988 op 11-05-2011 18:19:22 ]
  woensdag 11 mei 2011 @ 18:23:24 #170
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_96659992
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2011 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

EN AnsaldoMaaskantje moet nu aan DSB een boete betalen van 1 miljoen Deense Kroon per maand (ongeveer 135.000 Euro) plus dat de niet afgenomen treinen natuurlijk niet betaald worden :s)

Komt er dan toch dat faillissement? :X O-)
Let maar op AnsaldoDenDungen wordt straks tegen alle Europese regels in in leven gehouden door Berlusconi en consorten zodat alle ellende weer opnieuw kan beginnen en let op!, wij mogen er straks weer voor opdraaien :( :Y :N :X
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 11 mei 2011 @ 18:24:34 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96660052
Oh, nog meer interessants: IC4 trains crash daily. Dagelijks vallen er IC4-treinen uit.

Ik zou bijna gaan lachen als het niet zo dieptriest zou zijn.
pi_96661201
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2011 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

EN AnsaldoMaaskantje moet nu aan DSB een boete betalen van 1 miljoen Deense Kroon per maand (ongeveer 135.000 Euro) plus dat de niet afgenomen treinen natuurlijk niet betaald worden :s)

Komt er dan toch dat faillissement? :X O-)
Die miljoen kronen dwangsom per maand zijn ook nog eens per treinstel hč. >:)

Op een ander forum las ik trouwens dat het kunnen koppelen van de treinstellen ook niks meer wordt. Als een van de stellen namelijk per ongeluk 'verkeerdom' staat dan crashen bij het koppelen de boordcomputers, en men denkt de software niet meer te kunnen fixen. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2011 18:49:32 ]
pi_96661277
Mijn "score" voor vandaag:



Een squat met daarin een scheurtje met als toegift nóg een scheurtje. Amersfoort, spoor 6, tussen de wissels in.
Beter onethisch dan oneetbaar
  woensdag 11 mei 2011 @ 18:54:17 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96661457
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Die miljoen kronen dwangsom per maand zijn ook nog eens per treinstel hč. >:)

Op een ander forum las ik trouwens dat het kunnen koppelen van de treinstellen ook niks meer wordt. Als een van de stellen namelijk per ongeluk 'verkeerdom' staat dan crashen bij het koppelen de boordcomputers, en men denkt de software niet meer te kunnen fixen. :')
Waar heb je dat gelezen? Overigens zou dat wel treurig zijn, als men software niet kan fixen. Software is net klei, je kunt er alles van maken en je kunt alles fixen. Als dit niet met software te fixen is is het een hardwarefalen.
pi_96661857
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waar heb je dat gelezen? Overigens zou dat wel treurig zijn, als men software niet kan fixen. Software is net klei, je kunt er alles van maken en je kunt alles fixen. Als dit niet met software te fixen is is het een hardwarefalen.
Nou ja, als het 'fixen' van je software net zoveel uur/geld gaat kosten als de oorspronkelijke ontwikkeling dan zou ik dat wel "niet te fixen" durven noemen... Total-loss zeg maar :{
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:04:36 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96661969
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Nou ja, als het 'fixen' van je software net zoveel uur/geld gaat kosten als de oorspronkelijke ontwikkeling dan zou ik dat wel "niet te fixen" durven noemen... Total-loss zeg maar :{
Ja ok, zo kun je het interpreteren. Dat betekent dan simpelweg dat er een enorme prutser aan heeft zitten werken, en dan kan een deel van de schade wellicht nog verhaald worden op een leverancier. Al zal een rechter daar weer op zeggen "maar u heeft het werk goedgekeurd"....
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:05:10 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96661999
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:50 schreef Watertornado het volgende:
Mijn "score" voor vandaag:

[ afbeelding ]

Een squat met daarin een scheurtje met als toegift nóg een scheurtje. Amersfoort, spoor 6, tussen de wissels in.
Heeft dat misschien te maken met die thermietlas vlak ernaast? Of is dat toeval?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96662077
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waar heb je dat gelezen? Overigens zou dat wel treurig zijn, als men software niet kan fixen. Software is net klei, je kunt er alles van maken en je kunt alles fixen. Als dit niet met software te fixen is is het een hardwarefalen.
Hier: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?30,5376777
quote:
Sonntag wurde in Internetzeitschrift von Ingeniören behauptet, man werde nie die Mehrfachtraktion, dh. die Kupplung von zwei und mehreren Zugsets erreichen können. DSB hatte doch dafür vorher gemeldet, die "serielle" Kupplung der Triebsets in einer Richtung, dh. Ende Triebset 1 zu Nase Triebset 2, sei in Ordnung. Nur falls ein Set um 180 Grad gewendet wurde, also 'Nase' an 'Nase' Kuppeln angesagt ist, fallen mehrere der Bordsysteme aus (zB. Platzreservierung).

Ingeniřren meint, Mehrfachtraktion wird es nur geben, fast fest gekuppelt vom AusgangsBw ans Reiseziel gefahren wird.
Het lijkt mij niet bepaald onlogisch dat AnsaldoBreda de broncode van de software geheimhoudt (of van een toeleverancier geheim moet houden) en DSB niet echt zin heeft om de software helemaal opnieuw te maken en misschien zelfs alle computer-apparatuur daarvoor te moeten gaan reverse-engineeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2011 19:07:27 ]
pi_96662118
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heeft dat misschien te maken met die thermietlas vlak ernaast? Of is dat toeval?
Ik néém aan dat het wel met de thermietlas te maken heeft. Je zou je kunnen indenken dat hij niet goed afgeslepen is waardoor de trein van een randje af "stuitert", maar of dat een realistische situatie is . . .

Ik heb hier nog een foto van een deuk in het spoor (Utrecht Centraal, spoor 7a) maar daar zie ik geen lassen in de nabijheid.

Edit:

Oh, en deze zag ik net nog in mijn archief zitten, ook leuk.

Beter onethisch dan oneetbaar
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:10:08 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96662258
quote:
Ok dank je. Drehscheibe is een zeer interessant forum zo nu en dan, ook al ziet het er niet uit. :+
quote:
Het lijkt mij niet bepaald onlogisch dat AnsaldoBreda de broncode van de software geheimhoudt (of van een toeleverancier geheim moet houden) en DSB niet echt zin heeft om de software helemaal opnieuw te maken en misschien zelfs alle computer-apparatuur daarvoor te moeten gaan reverse-engineeren.
Dat is allemaal contractueel werk. Mijn gevoel zegt me dat AnsaldoBreda niet meer heel erg moeilijk gaat doen als de broncode wordt opgeëist door DSB.
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:14:44 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96662539
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:07 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Ik néém aan dat het wel met de thermietlas te maken heeft. Je zou je kunnen indenken dat hij niet goed afgeslepen is waardoor de trein van een randje af "stuitert", maar of dat een realistische situatie is . . .

Ik heb hier nog een foto van een deuk in het spoor (Utrecht Centraal, spoor 7a) maar daar zie ik geen lassen in de nabijheid.

Edit:

Oh, en deze zag ik net nog in mijn archief zitten, ook leuk.

[ afbeelding ]
Die golfslijtage doet vermoeden dat er bijvoorbeeld een centimeter lager lengtescheuren lopen die je aan de buitenkant niet ziet, denk ik dan... Dat rolling load stress verhaal wat toen in Engeland een ongeluk veroorzaakt heeft. (?)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 mei 2011 @ 19:30:50 #182
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96663389
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waar heb je dat gelezen? Overigens zou dat wel treurig zijn, als men software niet kan fixen. Software is net klei, je kunt er alles van maken en je kunt alles fixen. Als dit niet met software te fixen is is het een hardwarefalen.
Het fixen kan veel tijd kosten, zoals we bij de SLT wel gezien hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:38:39 #183
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96663863
SLT, die rampenbak.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 mei 2011 @ 19:48:06 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96664408
quote:
13s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:38 schreef Duvel het volgende:
SLT, die rampenbak.
mja, het rijdt ondertussen wel ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:48:07 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96664409
quote:
13s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:38 schreef Duvel het volgende:
SLT, die rampenbak.
Moeten die ook elke 2000 km de pits in? Dat is dus elke dag gewoon he.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:53:14 #186
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_96664673
mevr. Bork belde net ivm de uitslag van een afspraak van haar op de dag, ziet tussen Driebergen-Zeist en Bunnik een ICE-achtige grijze-achtige trein met een rode streep voorbijkomen (3 minuten geleden dus).
Is er een omgeleide Thalys of is Het Vogelbekdier op pad?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:57:50 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96664955
Je kan veel over SLT zeggen, maar het rijdt wél en tegenwoordig betrouwbaar ook.

@bork: ik denk dat het vogelbekdier weer op pad is dan. never mind

[ Bericht 10% gewijzigd door James1988 op 11-05-2011 20:06:19 ]
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:58:04 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96664962
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:53 schreef bork het volgende:
mevr. Bork belde net ivm de uitslag van een afspraak van haar op de dag, ziet tussen Driebergen-Zeist en Bunnik een ICE-achtige grijze-achtige trein met een rode streep voorbijkomen (3 minuten geleden dus).
Is er een omgeleide Thalys of is Het Vogelbekdier op pad?
Dat is gewoon de volledig punctueel rijdende ICE 122 :D Vrouwen kunnen zo schattig zijn soms O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96665403
Ligt het aan mij is station Ede-Wageningen het meest paupere station wat er is. Dat busstation alleen al :')
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:09:56 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96665628
Dat ligt aan jou.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:12:35 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96665784
Er zijn nog wel ergere stations volgens mij :Y
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:15:01 #192
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_96665913
quote:
17s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is gewoon de volledig punctueel rijdende ICE 122 :D Vrouwen kunnen zo schattig zijn soms O+
Tis wel schattig :6 O+
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:24:37 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96666546
Zeg ik toch? :Y :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96666704
Het is maar goed dat ede-wageningen verbouwd wordt, dat is wel zeker.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:30:55 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96667032
quote:
99s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:26 schreef Temlin het volgende:
Het is maar goed dat ede-wageningen verbouwd wordt, dat is wel zeker.
Zeur niet. Een Kiosk, een Brooodzaak, een shoarmatent waar je gewoon aan een tafeltje kunt gaan zitten, bemande loketten, elk kwartier een trein naar Arnhem, Nijmegen, Utrecht en Amsterdam. Niks mis met Ede-Wageningen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 mei 2011 @ 20:32:40 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96667148
En elk half uur een rijdende smurf naar Amersfoort
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:33:54 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96667228
En toiletten. En een lift. En een fietsenstalling.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:35:10 #198
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_96667320
Driebergen-Zeist gaat trouwens ook op de schop -> http://www.stationsgebieddriebergenzeist.nl/
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 mei 2011 @ 20:35:29 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96667340
en een pokke-eind lopen naar lijn 88 :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:36:14 #200
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96667380
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
en een pokke-eind lopen naar lijn 88 :P
Niet als je in één keer goed loopt :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 mei 2011 @ 20:37:52 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96667478
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet als je in één keer goed loopt :+
Klopt. Heb omdat ik tijd over had toen het hele ommetje gelopen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:38:36 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96667514
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:35 schreef bork het volgende:
Driebergen-Zeist gaat trouwens ook op de schop -> http://www.stationsgebieddriebergenzeist.nl/
Daar kon je op wachten natuurlijk. Ik heb nooit begrepen waarom in 2004-2005 de perrons aan de westkant verlengd moesten worden, met die idote U-bocht in de Kwekerijweg 8)7

Nu komt er alsnog de ongelijkvloerse kruising aan de oostkant dus. Twee keer de boel maanden op de schop, twee keer kosten. Chapeau _O_ Achterlijke gasmongolen :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96667557
Driebergen-Zeist _O_
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:43:14 #204
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_96667787
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:12 schreef greavy het volgende:
Er zijn nog wel ergere stations volgens mij :Y
Lelystad Zuid schijnt ook pauper te zijn. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_96667946
De treindienst Zutphen - Oldenzaal blijft ook na december 2013 tot 2023 gereden worden door Syntus. Ze hebben daar de trein- en busconcessie gewonnen in Twente.

Belangrijkste treinverbeteringen:
- frequentieverhoging van 2 naar 4x per uur tussen Goor en Oldenzaal.
- gerenoveerde LINT-treinstellen (ik verwacht in het rood)
- de treinen krijgen een nieuw comfortabeler interieur met oplaadpunten voor stroom (?), daarnaast meer fietsenplaatesn
- de fiets kan gratis mee in het weekeinde.
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:46:04 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96667963
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Lelystad Zuid schijnt ook pauper te zijn. ;)
Het komt er niet is net besloten :+

Voor de mensen die nog niet weten dat het er al ligt sinds 1987 of zo _O- (okee, in ruwbouw :+ )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:47:10 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96668010
En Gouda ligt ook in verbouwing:
www.prorail.nl/gouda
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_96668024
Station Westervoort komt er wel. Duurt de reis Arnhem - Winterswijk nog 2 minuten langer :')
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:49:40 #209
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96668139
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]een Brooodzaak
Die op zaterdag ochtend om kwart voor 9 gesloten is...
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:51:26 #210
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_96668237
Hey en zaterdag a.s. allemaal naar overvecht!

http://utrecht.nieuws.nl/nieuws/27326
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:52:13 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96668272
Daar komtie weer hoor *O*

quote:
Het gezelligste tuinfeest ooit op het strand van Almere. Dit jaar is de natuur de inspiratiebron. Libelle Zomerweek Summer Garden nodigt u uit in haar weelderige bloementuin vol workshops, modeshows, demonstraties en make-overs. Maar ook lekker barbecueën, shoppen, zingen, dansen, bijkletsen en loungen op het strand. Een dagje Libelle Zomerweek is ontspannen en genieten.

Kom met de trein naar dit evenement in Almere
En nee, ik hoef er niet meer heen :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96668329
quote:
4s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:47 schreef Duvel het volgende:
En Gouda ligt ook in verbouwing:
www.prorail.nl/gouda
O, wist niet dat men daar wat ging doen. Ze hadden de perrons wel wat breder kunnen maken nu doorgaande sporen niet of nauwelijks meer worden gebruikt.
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:56:41 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96668496
quote:
4s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:47 schreef Duvel het volgende:
En Gouda ligt ook in verbouwing:
www.prorail.nl/gouda
Typisch dat het juist over toegankelijkheid gaat en dat er met geen woord gerept wordt over dat onnodige verlaagde perron met dat onnodig gevaarlijke trapje. Gaan ze dat ook gelijktrekken met de normale perronhoogte?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96668568
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Typisch dat het juist over toegankelijkheid gaat en dat er met geen woord gerept wordt over dat onnodige verlaagde perron met dat onnodig gevaarlijke trapje. Gaan ze dat ook gelijktrekken met de normale perronhoogte?
Daar stoppen toch geen treinen meer.
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:59:06 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96668628
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:57 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Daar stoppen toch geen treinen meer.
Dan kan iemand die op een trein aan de andere kant staat te wachten er nog wel over achteruit vallen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:03:13 #216
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_96668863
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 mei 2011 @ 21:06:22 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96669042
Syntus blijft trouwens tot 2023 rijden op Zutphen - Oldenzaal. Ze hebben namelijk net de concessie Twente gewonnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:07:54 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96669149
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
Syntus blijft trouwens tot 2023 rijden op Zutphen - Oldenzaal. Ze hebben namelijk net de concessie Twente gewonnen.
Ja las ik. En ze gaan met meer fietsplaatsen rijden en die fiets mag in het weekend gratis mee. Dat wordt lachen natuurlijk :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96669302
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
Syntus blijft trouwens tot 2023 rijden op Zutphen - Oldenzaal. Ze hebben namelijk net de concessie Twente gewonnen.
Mogen ze met hetzelfde materieel doorrijden? :+
dag
pi_96669358
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:10 schreef Peter het volgende:

[..]

Mogen ze met hetzelfde materieel doorrijden? :+
Ik meen ergens gelezen te hebben, weet zo gauw niet meer waar :+, dat ze met gerenoveerde LINT- stellen gaan rijden. Waarschijnlijk in het rood.
pi_96669360
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja las ik. En ze gaan met meer fietsplaatsen rijden en die fiets mag in het weekend gratis mee. Dat wordt lachen natuurlijk :')
Hoezo? Gaat bij de arriva toch ook prima?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_96669366
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan kan iemand die op een trein aan de andere kant staat te wachten er nog wel over achteruit vallen :Y
Die kan ook van de rand van het perron donderen :+
Dit een idee?
dag
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 mei 2011 @ 21:12:27 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96669426
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:10 schreef Peter het volgende:

[..]

Mogen ze met hetzelfde materieel doorrijden? :+
Geen idee, maar ik denk niet dat het gaat gebeuren.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik meen ergens gelezen te hebben, weet zo gauw niet meer waar :+, dat ze met gerenoveerde LINT- stellen gaan rijden. Waarschijnlijk in het rood.
Was dat niet Arriva op Almelo - Mariënberg?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:13:49 #224
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_96669527
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:11 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Hoezo? Gaat bij de arriva toch ook prima?
Mag je bij Arriva in het weekend gratis je fiets mee? :s)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_96669556
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik denk niet dat het gaat gebeuren.

[..]

Was dat niet Arriva op Almelo - Mariënberg?
Ja hallo, ik citeer uit post #205 van deze pagina van dit topic hoor. :X

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2011 21:14:37 ]
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:15:07 #226
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96669614
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:11 schreef Peter het volgende:

[..]

Die kan ook van de rand van het perron donderen :+
Ja maar dat is stukken minder waarschijnlijk dan wanneer je midden op het perron staat en totaal niet op zoeen randje verdacht bent.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96669634
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[ afbeelding ]
:D

Zo dacht ik vroeger ook en toen ik voor het eerst mocht stemmen koos ik dus voor de SP. Maar intussen weet ik wel dat het idee achter privatisering iets anders ligt en heus wel ergens op slaat.
pi_96669643
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Mag je bij Arriva in het weekend gratis je fiets mee? :s)
Op de MLL mag je hem iedere dag de hele dag, inclusief spits, gratis mee en het werkt prima. ^O^
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_96669753
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja maar dat is stukken minder waarschijnlijk dan wanneer je midden op het perron staat en totaal niet op zoeen randje verdacht bent.
Blinden moeten toch ook de voel-tegels op de vloer volgen? :+
dag
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 mei 2011 @ 21:17:06 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96669768
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja hallo, ik citeer uit post #205 van deze pagina van dit topic hoor. :X
Die had ik nog niet gelezen, maar ik denk dat de Linten het eind van de concessie niet zullen gaan halen, tenzij ze veel onderhoud gaan krijgen. De stellen zijn bij het begin van de concessie al 15 jaar oud en een probleemloos verleden hebben ze niet gehad ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:17:19 #231
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_96669787
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:15 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Op de MLL mag je hem iedere dag de hele dag, inclusief spits, gratis mee en het werkt prima. ^O^
Oh. Ik hoopte op de Noordelijke lijnen. -O-
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:17:57 #232
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_96669830
Syntus wint aanbesteding OV in Twente

Samenvattend (voor trein)

Een belangrijke verbetering is dat in de spits de trein tussen de stations Goor, Hengelo en Oldenzaal van twee naar vier keer per uur gaat.

De bestaande treinen die Syntus momenteel inzet tussen Zutphen en Hengelo worden grondig opgeknapt waardoor het comfort (kwaliteit van de zitplaatsen en geluidsniveau) wordt verbeterd en het serviceniveau (twee rolstoelplaatsen per treinstel, fietsplaatsen en diverse oplaadpunten) wordt uitgebreid. Ook die verbeteringen worden in de huisstijl Twents uitgevoerd.

Op zaterdag, zondag en feestdagen mag de fiets gratis mee in de trein
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_96670125
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Oh. Ik hoopte op de Noordelijke lijnen. -O-
Wil je het graag?
Het is echt een verademing.
Tevens kan ik als station Hardinxveld geopend wordt in een kwartier in Gorinchem zijn, met fiets, ipv een half uur fietsen *O*
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_96670328
Geen toilet zeker :P
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:28:37 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96670599
quote:
12s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:16 schreef Peter het volgende:

[..]

Blinden moeten toch ook de voel-tegels op de vloer volgen? :+
Nou dan laten ze dat trapje lekker liggen tot er iemand een doodsmak op maakt ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:33:41 #236
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_96670933
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:21 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Wil je het graag?
Het is echt een verademing.
Tevens kan ik als station Hardinxveld geopend wordt in een kwartier in Gorinchem zijn, met fiets, ipv een half uur fietsen *O*
Ja, ik wil het graag. Ik stap graag met mijn racefiets in de trein om dan lekker een kilometertje of 50 naar huis te fietsen. Al gedaan vanuit Leeuwarden, Roodeschool en Beilen. Vanuit Groningen kun je alle kanten op, dus altijd wind mee.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:37:58 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96671199
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:53 schreef Bitlord het volgende:

[..]

O, wist niet dat men daar wat ging doen. Ze hadden de perrons wel wat breder kunnen maken nu doorgaande sporen niet of nauwelijks meer worden gebruikt.
Het doorgaande spoor wordt nog vaak door goederentreinen gebruikt... Beter zo dan die krengen iedere avond en nacht krom door de wissels.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:33:24 #238
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_96675067
quote:
99s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:05 schreef Temlin het volgende:
Ligt het aan mij is station Ede-Wageningen het meest paupere station wat er is. Dat busstation alleen al :')
Die mening deel ik totaal niet. Het is niet nieuw, maar wel interessant (rangeerterreintje wat er eerst lag). En de voorzieningen zijn best goed voor elkaar. Zo staan er bijvoorbeeld al een jaar twee palen voor nieuwe vertrekstaten.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:47:11 #239
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96675880
die palen ja :D Staan er al sinds september 2009 :')

Het schuimplastic is bijna helemaal weggewaaid inmiddels _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 mei 2011 @ 23:15:21 #240
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_96677634
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
die palen ja :D Staan er al sinds september 2009 :')

Het schuimplastic is bijna helemaal weggewaaid inmiddels _O-
Ja en de tegels liggen inmiddels weer recht.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Sport donderdag 12 mei 2011 @ 04:00:44 #241
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_96683734
quote:
De bestaande treinen die Syntus momenteel inzet tussen Zutphen en Hengelo worden grondig opgeknapt waardoor het comfort (kwaliteit van de zitplaatsen en geluidsniveau) wordt verbeterd
Dan zou je toch zeggen dat er ook nieuwe motoren in komen..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 12 mei 2011 @ 06:24:01 #242
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_96683850
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 04:00 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dan zou je toch zeggen dat er ook nieuwe motoren in komen..
Of betere isolatie. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 12 mei 2011 @ 08:13:09 #243
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96684500
Wel geinig dat de eis niet was dat er nieuwe treinen moesten komen. Dat is weer eens wat nieuws.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 12 mei 2011 @ 08:53:25 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96685146
En verstandig.
  donderdag 12 mei 2011 @ 09:42:29 #245
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96686299
Het zit de NS vandaag niet mee..
- Defecte overweg tussen Oisterwijk en Boxtel
- Defecte trein bij Gilze-Rijen, betreft een ICRm-stam, loc is defect
  donderdag 12 mei 2011 @ 10:36:54 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96688285
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:42 schreef greavy het volgende:
Het zit de NS vandaag niet mee..
- Defecte overweg tussen Oisterwijk en Boxtel
- Defecte trein bij Gilze-Rijen, betreft een ICRm-stam, loc is defect
Geen probleem dat de loc kapot is, hij kan toch nietr langs oisterwijk :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 12 mei 2011 @ 10:48:38 #247
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_96688757
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:42 schreef greavy het volgende:
Het zit de NS vandaag niet mee..
- Defecte overweg tussen Oisterwijk en Boxtel
- Defecte trein bij Gilze-Rijen, betreft een ICRm-stam, loc is defect
Ik vind het sneuer voor de reizigers, ik moet morgen opnieuw naar Den Bosch voor een afspraak die dinsdag niet doorging ivm storingen etc. en ik hou nu al mijn hart vast (rare uitdrukking trouwens) over het feit dat ik er morgen wel kom :o
Is de NS zelf verantwoordelijk voor het onderhoud of zit dat bij Pro-Rail en dan a) voor rijdend materiaal en b) spoorbeveiliging?
bvd
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:12:23 #248
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_96689740
a) NS
b) ProRail
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:13:02 #249
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96689767
Rijdend materieel is NS zelf, infrastructuur is voor ProRail (die vervolgens weer aannemers heeft, en die mogelijk weer onderaannemers hebben)
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:14:33 #250
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_96689849
Ja nogal logisch ieder bedrijf is natuurlijk verantwoordelijk voor z'n eigen spullen.
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:16:29 #251
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_96689949
Rijdend materieel is de verantwoordelijkheid van NS, en wordt in de praktijk uitbesteed aan NedTrain.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:17:24 #252
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_96689993
Dank u allemaal :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_96690029
Houten heeft wel een steeds hoger Zulthoven gehalte, de fietsenstalling onder het station heet heel hip 'fietstransferium' :')
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:25:47 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96690365
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:18 schreef Fixers het volgende:
Houten heeft wel een steeds hoger Zulthoven gehalte, de fietsenstalling onder het station heet heel hip 'fietstransferium' :')
Wat suf. Rijwielcombinatieterminal was zeker teveel gevraagd? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96691768
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat suf. Rijwielcombinatieterminal was zeker teveel gevraagd? :+
Fietsappel! _O_

Beter onethisch dan oneetbaar
  donderdag 12 mei 2011 @ 12:18:05 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96692409
Ziet er best grappig uit zo snachts :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 12 mei 2011 @ 12:18:54 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96692443
Hoe gaat het eigenlijk in z'n werk wanneer een baanvak is versperd door bijvoorbeeld een defecte trein? Wiens verantwoordelijk is het dan om het baanvak weer vrij te maken?
pi_96693989
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 12:18 schreef James1988 het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk in z'n werk wanneer een baanvak is versperd door bijvoorbeeld een defecte trein? Wiens verantwoordelijk is het dan om het baanvak weer vrij te maken?
Vaak komen vervoerders elkaar nog wel eens te hulp, relatief vaak is een lok van een goederenvervoerder zo voor een defecte reizigerstrein te zien.
  donderdag 12 mei 2011 @ 14:39:25 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96697961
De verkeersleiding kan zelfs een loc vorderen om een defecte trein weg te slepen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_96698568
Net zoals de politie een trein onmiddellijk kan vorderen.
pi_96698719
Machinist (op vragende toon) : Damens en heren, volgens mij is dit nieuw vennep ofzo?
  donderdag 12 mei 2011 @ 15:02:14 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96698914
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:58 schreef Yreal het volgende:
Machinist (op vragende toon) : Damens en heren, volgens mij is dit nieuw vennep ofzo?
Als ie dat bij Dalfsen doet is het wel grappig ja :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96699145
Ik hoorde laatst wel een conducteur die Wijhe en Wijchen door elkaar haalde _O- Op zich wel dezelfde trein, maar wel ruim anderhalf uur reizen van elkaar vandaan :D
  donderdag 12 mei 2011 @ 15:11:53 #264
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96699362
Laatst in SLT een leuke bij Barendrecht "Het volgende station is Driebergen-Zeist, station Driebergen-Zeist"
Mcn erover heen: BARENDRECHT, STATION BARENDRECHT
Bij Zwijndrecht: "Het volgende station is Rhenen. Dit is het eindpunt blablabla"
Mcn: "Station Zwijndrecht, geen eindpunt voor deze trein. Station Zwijndrecht"
  donderdag 12 mei 2011 @ 15:12:45 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96699403
Ik hoorde onlangs in de ICE bij binnenkomst in Duisburg de trainmanager in 3 talen zeggen dat de trein nog verder ging naar Düsseldorf, Konstanz, Bonn en Frankfurt :X

Leuk plekje wel, Konstanz :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96699483
In de trein van Groningen naar Veendam bij binnenrijden Groningen Europapark: "Dames en heren, het volgende station is Veendam. etc.". :')

In de trein van Leeuwarden naar Groningen even na vertrek: "Dames en heren, het volgende station is Achter de hoven". :') Om vervolgens met extra gas bij datzelfde station voorbij te rijden.

Geautomatiseerde omroepen. :') Gewoon de machinist of conducteur laten omroepen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 mei 2011 @ 15:16:44 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96699547
De machinist had gewoon stoppen op station Achter de Hoven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_96699586
Laddy's and Gentlemen, this is your captain speaking... ect ect..

:') !!!
  donderdag 12 mei 2011 @ 15:18:28 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96699639
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
De machinist had gewoon stoppen op station Achter de Hoven.
Dan kunnen we nog de variant Schijnpoort spelen :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 mei 2011 @ 15:19:24 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96699673
Of we roepen voor Socios het baantje van treinomroeper in het leven. De hele dag stations omroepen in de treinen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_96699762
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
Of we roepen voor Socios het baantje van treinomroeper in het leven. De hele dag stations omroepen in de treinen :P
Ja, toch? Komt jou die `Arriva-stem´ ook niet `je strot uit´? De manier waarop ze het omroept ook. :')

Ik doe niet zelden demonstratief mijn oren dicht tijdens zo'n omroep. Vooral bij eindbestemmingen waar het `geratel´ en gezeik over `hoe over te stappen met de OV-Chipkaart´ voorbijkomt. :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 mei 2011 @ 15:22:25 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96699789
ik hoor het al niet eens meer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_96699847
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:22 schreef Peterselieman het volgende:
ik hoor het al niet eens meer
Heb je geluk. Ik begin er echt een hekel aan te krijgen, lol.
pi_96700011
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:23 schreef Socios het volgende:

[..]

Heb je geluk. Ik begin er echt een hekel aan te krijgen, lol.
Wat ik nog vervelender vind is: "dmsnhrn .. st... br.. id.. 'dag." Vooral als er wat aan de hand is kun je het nooit verstaan.
Beter onethisch dan oneetbaar
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 mei 2011 @ 15:29:46 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96700055
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:23 schreef Socios het volgende:

[..]

Heb je geluk. Ik begin er echt een hekel aan te krijgen, lol.
je moet proberen je er voor af te sluiten. Dan gaat het iets makkelijker :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_96701403
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:21 schreef Socios het volgende:

[..]

Ja, toch? Komt jou die `Arriva-stem´ ook niet `je strot uit´? De manier waarop ze het omroept ook. :')

Ik doe niet zelden demonstratief mijn oren dicht tijdens zo'n omroep. Vooral bij eindbestemmingen waar het `geratel´ en gezeik over `hoe over te stappen met de OV-Chipkaart´ voorbijkomt. :')
Liever bandjes dan conducteurs waarvan je niet weet of ze omroepen, wat ze omroepen. Natuurlijk is het als dagelijkse reiziger irritant maar voor de incidentele reiziger zo verhelderend, zeker de systemen van ICMm.
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:48:31 #277
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_96703618
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
Of we roepen voor Socios het baantje van treinomroeper in het leven. De hele dag stations omroepen in de treinen :P
Vandaag moest het wel andersom op Groningen. De cta's deden het niet, dus onze omroepsters hebben ieder kwartier alle vertrekkende treinen van station Groningen omgeroepen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_96704053
Ik zit nu in de fyra, en knor in volle vaart een gezellie file voorbij. Nu valt mij op dat aan de buitenkant van de bovenleidingportalen een extra kabeltje hangt. Het kabeltje in kwestie lijkt verder nergens mee verbonden. In Belgie heb ik dergelijke kabels ook wel gezien.

Waar dienen die kabels voor?
pi_96706043
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vandaag moest het wel andersom op Groningen. De cta's deden het niet, dus onze omroepsters hebben ieder kwartier alle vertrekkende treinen van station Groningen omgeroepen.
Heel goed! Op Bruxelles-Midi is er ook een omroepster die aan één stuk door van alles omroept. :D En dat tempo ook, geweldig! Niet zo suf als dat standaard bandje dat in Nederland op de stations te horen is.
  donderdag 12 mei 2011 @ 18:09:22 #280
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_96706685
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:59 schreef Fixers het volgende:
Ik zit nu in de fyra, en knor in volle vaart een gezellie file voorbij. Nu valt mij op dat aan de buitenkant van de bovenleidingportalen een extra kabeltje hangt. Het kabeltje in kwestie lijkt verder nergens mee verbonden. In Belgie heb ik dergelijke kabels ook wel gezien.

Waar dienen die kabels voor?
Zegt me zo niks. Foto?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 12 mei 2011 @ 18:10:48 #281
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96706736
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:51 schreef Socios het volgende:

[..]

Heel goed! Op Bruxelles-Midi is er ook een omroepster die aan één stuk door van alles omroept. :D En dat tempo ook, geweldig! Niet zo suf als dat standaard bandje dat in Nederland op de stations te horen is.
Nou, dan mag jij wel eens beter luisteren op Brussel zuid hoor.. Het is zeker niet aan één stuk door..
En vaak is er geen drol van te verstaan..
pi_96706961
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:59 schreef Fixers het volgende:
Ik zit nu in de fyra, en knor in volle vaart een gezellie file voorbij. Nu valt mij op dat aan de buitenkant van de bovenleidingportalen een extra kabeltje hangt. Het kabeltje in kwestie lijkt verder nergens mee verbonden. In Belgie heb ik dergelijke kabels ook wel gezien.

Waar dienen die kabels voor?
Volgens Wikipedia:
quote:
Bij bovenleidingen voor 25 kV wisselspanning is er ook vaak een negative feeder-kabel aanwezig die in tegenfase staat met de bovenleiding om de EMC-straling, die elektronische apparatuur stoort, te beperken. Ook is hier veelal een equipotentiaalleiding toegepast.
  donderdag 12 mei 2011 @ 18:41:56 #283
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96707955
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens Wikipedia:

[..]

Het is de equipotentiaalgeleider, de negative feeder zit op isolatoren en zit hoger volgens mij, en aan de binnezijde (op de HSL).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_96708628
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:59 schreef Fixers het volgende:
Ik zit nu in de fyra, en knor in volle vaart een gezellie file voorbij. Nu valt mij op dat aan de buitenkant van de bovenleidingportalen een extra kabeltje hangt. Het kabeltje in kwestie lijkt verder nergens mee verbonden. In Belgie heb ik dergelijke kabels ook wel gezien.

Waar dienen die kabels voor?
Zit op veel nieuwe trajecten Amsterdam - Utrecht, Hanzelijn, Boxtel - Eindhoven.
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:04:21 #285
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96709028
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:57 schreef Brembo het volgende:

[..]

Zit op veel nieuwe trajecten Amsterdam - Utrecht, Hanzelijn, Boxtel - Eindhoven.
Niet de equi verwarren met de versterkingsleidingen! :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:10:01 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96709317
En precies 24 uur na de ICE achtige spot van mevr. Bork nu WEL een V250 door Utrecht C :o gesleept door 2 railion Diesellocs :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96709417
quote:
3s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Niet de equi verwarren met de versterkingsleidingen! :)
Wat doet zo'n equi precies dan?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:13:23 #288
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96709476
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:12 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Wat doet zo'n equi precies dan?
Potentiaalvereffenen. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_96709591
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Potentiaalvereffenen. :')
Dat snap ik, maar waarom loopt dat niet gewoon via de aarde? Of is dit dat de bovenleidingen een kracht op elkaar uitoefenen ofzo?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:16:52 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96709647
't Is een ding dat eigenlijk alleen bij 25kV-systemen echt nut heeft: het is een aarddraad die alle bovenleidingportalen met elkaar verbindt. Omdat het een aarddraad is, loopt een deel van de retourstroom er doorheen (bij 25kV is het spoor geaard). Dat de retourstroom op dat punt door die draad gaat lopen is goed omdat het een deel van het veld van de bovenleiding opheft, en zo de beďnvloeding naar de omgeving verkleint.

Tegelijk zorgt het voor de veiligheid: als er een isolator in de bovenleiding faalt, komt de paal niet onder spanning maar schakelt de beveiliging uit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:28:52 #291
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96710305
Hier meer over het 25kV-systeem:
http://www.infrasite.nl/d(...).php?ID_content=1030
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_96710550
quote:
3s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:28 schreef Duvel het volgende:
Hier meer over het 25kV-systeem:
http://www.infrasite.nl/d(...).php?ID_content=1030
En bij de HSL hebben ze dan het AT-systeem toegepast?
pi_96712870
Vandaag met een vriend een poging gewaagd om de ÖBB'er te nemen ( vertrek Amsterdam 15h54 voorzien..). Uiteraard werd deze gereden met de normale Prio. Uiteindelijk geheel onverwachts nadat we het hadden opgegeven in Dordrecht, kwam hij daar binnen gereden als de volgende Benelux naar België. Zodoende er toch nog in kunnen zitten, chique trein wel! ^O^
pi_96713276
Ik zag de OBB ongepland op Rotterdam rond 1 uur. Richting Amsterdam. Geen tijd om 'm te pakken helaas. Maar wat doe je een uur op Dordt :{
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_96713307
De echte ÖBB-liefhebber pakt een EC tussen München en Verona over de Brenner, zelfde rijtuigen maar dan een flink mooier landschap :)
pi_96713834
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:11 schreef Sandrvich het volgende:
Vandaag met een vriend een poging gewaagd om de ÖBB'er te nemen ( vertrek Amsterdam 15h54 voorzien..). Uiteraard werd deze gereden met de normale Prio. Uiteindelijk geheel onverwachts nadat we het hadden opgegeven in Dordrecht, kwam hij daar binnen gereden als de volgende Benelux naar België. Zodoende er toch nog in kunnen zitten, chique trein wel! ^O^
Gisteren reed-ie wel om 15:54 :)

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:18 schreef Zug-Chef het volgende:
De echte ÖBB-liefhebber pakt een EC tussen München en Verona over de Brenner, zelfde rijtuigen maar dan een flink mooier landschap :)
'k Heb er tussen Wenen en Innsbruck in mogen reizen, ook een prachtig uitzicht daar _O_ . Alleen dan krijg je wel te maken met het enige nadeel van zulke rijtuigen, slechts 2 personen die fatsoenlijk uit 't raam kunnen kijken..
pi_96714260
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:15 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar waarom loopt dat niet gewoon via de aarde? Of is dit dat de bovenleidingen een kracht op elkaar uitoefenen ofzo?
Omdat als je het via de aarde doet, allerlei buizen in de aarde gaan roesten enzo. ;)

Wikipedia: Zwerfstroom

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2011 20:34:52 ]
pi_96714384
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:18 schreef Ascendancy het volgende:
Ik zag de OBB ongepland op Rotterdam rond 1 uur. Richting Amsterdam. Geen tijd om 'm te pakken helaas. Maar wat doe je een uur op Dordt :{
Die heb ik ook gezien, op schiedam centrum :P
pi_96714566
Waarom hebben ze nooit bij de ov-chip ingevoerd dat je alleen bij het begin en eindpunt hoeft uit te checken.
Bijvoorbeeld, je reist met bus, trein en weer bus. Vervolgens 1 keer in- en uitcheken. Dan had het gewerkt. Met het systeem wat nu gebruikt wordt zijn de vervoersmaatschappijen belangrijker dan de reiziger.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_96714853
quote:
99s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:38 schreef Temlin het volgende:
Waarom hebben ze nooit bij de ov-chip ingevoerd dat je alleen bij het begin en eindpunt hoeft uit te checken.
Bijvoorbeeld, je reist met bus, trein en weer bus. Vervolgens 1 keer in- en uitcheken. Dan had het gewerkt. Met het systeem wat nu gebruikt wordt zijn de vervoersmaatschappijen belangrijker dan de reiziger.
Goedenavond, was 't lekker onder die steen :') ?
pi_96715109
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:18 schreef Ascendancy het volgende:
Ik zag de OBB ongepland op Rotterdam rond 1 uur. Richting Amsterdam. Geen tijd om 'm te pakken helaas. Maar wat doe je een uur op Dordt :{
We waren in Rotterdam al overgestapt op de IC naar Venlo en besloten in Dordrecht het op de Benelux richting Amsterdam te wagen, die was toen wederom Prio. En toen we de sneltrein naar Breda wilde pakken, kwam hij achter onze rug binnen gereden. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')