Je kan toch zelf ook op wikipedia zoeken?quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wanneer worden die DDZ-bakken ingezet?
Nee sorry.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Je kan toch zelf ook op wikipedia zoeken?
En de nooduitwerpvensters in DDAR zijn ook al een paar jaar onklaar gemaakt.quote:
Op Wikipedia staat 'medio 2011'. Nee daar hebben we wat aan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Je kan toch zelf ook op wikipedia zoeken?
Nog anderhalve maand dus.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:59 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Op Wikipedia staat 'medio 2011'. Nee daar hebben we wat aan.
Pas in 2013 zijn alle stammen klaar. Tussendoor zullen ze wel 1 voor 1 instromen niet?quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:59 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Op Wikipedia staat 'medio 2011'. Nee daar hebben we wat aan.
Bovendien zouden de recentst afgeleverde treinstellen ook kwalitatief steeds slechter zijn geworden: steeds slechtere afwerking en steeds meer slordigheidsfoutjes.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:51 schreef Peterselieman het volgende:
De Deense Spoorwegen weigeren trouwens nog langer om IC4-treinstellen af te nemen van AnsaldoTilburg. De stellen moeten om de 2.000 kilometer onderhoud krijgen, terwijl het bij andere stellen om de 20.000 kilometer is
Ik weet niet hoeveel stellen er nu afgenomen zijn, maar het zijn er iig erg weinig.
http://www.business.dk/transport/fuldt-stop-for-ic-4
En dan te bedenken dat dit soort bedrijven nog min of meer beschermd wordt ook.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Bovendien zouden de recentst afgeleverde treinstellen ook kwalitatief steeds slechter zijn geworden: steeds slechtere afwerking en steeds meer slordigheidsfoutjes.
Wat een prutsbedrijf is het toch ook.
EN AnsaldoMaaskantje moet nu aan DSB een boete betalen van 1 miljoen Deense Kroon per maand (ongeveer 135.000 Euro) plus dat de niet afgenomen treinen natuurlijk niet betaald wordenquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Bovendien zouden de recentst afgeleverde treinstellen ook kwalitatief steeds slechter zijn geworden: steeds slechtere afwerking en steeds meer slordigheidsfoutjes.
Wat een prutsbedrijf is het toch ook.
Let maar op AnsaldoDenDungen wordt straks tegen alle Europese regels in in leven gehouden door Berlusconi en consorten zodat alle ellende weer opnieuw kan beginnen en let op!, wij mogen er straks weer voor opdraaienquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN AnsaldoMaaskantje moet nu aan DSB een boete betalen van 1 miljoen Deense Kroon per maand (ongeveer 135.000 Euro) plus dat de niet afgenomen treinen natuurlijk niet betaald worden![]()
Komt er dan toch dat faillissement?![]()
Die miljoen kronen dwangsom per maand zijn ook nog eens per treinstel hè.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN AnsaldoMaaskantje moet nu aan DSB een boete betalen van 1 miljoen Deense Kroon per maand (ongeveer 135.000 Euro) plus dat de niet afgenomen treinen natuurlijk niet betaald worden![]()
Komt er dan toch dat faillissement?![]()
Waar heb je dat gelezen? Overigens zou dat wel treurig zijn, als men software niet kan fixen. Software is net klei, je kunt er alles van maken en je kunt alles fixen. Als dit niet met software te fixen is is het een hardwarefalen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Die miljoen kronen dwangsom per maand zijn ook nog eens per treinstel hè.![]()
Op een ander forum las ik trouwens dat het kunnen koppelen van de treinstellen ook niks meer wordt. Als een van de stellen namelijk per ongeluk 'verkeerdom' staat dan crashen bij het koppelen de boordcomputers, en men denkt de software niet meer te kunnen fixen.
Nou ja, als het 'fixen' van je software net zoveel uur/geld gaat kosten als de oorspronkelijke ontwikkeling dan zou ik dat wel "niet te fixen" durven noemen... Total-loss zeg maarquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waar heb je dat gelezen? Overigens zou dat wel treurig zijn, als men software niet kan fixen. Software is net klei, je kunt er alles van maken en je kunt alles fixen. Als dit niet met software te fixen is is het een hardwarefalen.
Ja ok, zo kun je het interpreteren. Dat betekent dan simpelweg dat er een enorme prutser aan heeft zitten werken, en dan kan een deel van de schade wellicht nog verhaald worden op een leverancier. Al zal een rechter daar weer op zeggen "maar u heeft het werk goedgekeurd"....quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nou ja, als het 'fixen' van je software net zoveel uur/geld gaat kosten als de oorspronkelijke ontwikkeling dan zou ik dat wel "niet te fixen" durven noemen... Total-loss zeg maar
Heeft dat misschien te maken met die thermietlas vlak ernaast? Of is dat toeval?quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:50 schreef Watertornado het volgende:
Mijn "score" voor vandaag:
[ afbeelding ]
Een squat met daarin een scheurtje met als toegift nóg een scheurtje. Amersfoort, spoor 6, tussen de wissels in.
Hier: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?30,5376777quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waar heb je dat gelezen? Overigens zou dat wel treurig zijn, als men software niet kan fixen. Software is net klei, je kunt er alles van maken en je kunt alles fixen. Als dit niet met software te fixen is is het een hardwarefalen.
Het lijkt mij niet bepaald onlogisch dat AnsaldoBreda de broncode van de software geheimhoudt (of van een toeleverancier geheim moet houden) en DSB niet echt zin heeft om de software helemaal opnieuw te maken en misschien zelfs alle computer-apparatuur daarvoor te moeten gaan reverse-engineeren.quote:Sonntag wurde in Internetzeitschrift von Ingeniören behauptet, man werde nie die Mehrfachtraktion, dh. die Kupplung von zwei und mehreren Zugsets erreichen können. DSB hatte doch dafür vorher gemeldet, die "serielle" Kupplung der Triebsets in einer Richtung, dh. Ende Triebset 1 zu Nase Triebset 2, sei in Ordnung. Nur falls ein Set um 180 Grad gewendet wurde, also 'Nase' an 'Nase' Kuppeln angesagt ist, fallen mehrere der Bordsysteme aus (zB. Platzreservierung).
Ingeniøren meint, Mehrfachtraktion wird es nur geben, fast fest gekuppelt vom AusgangsBw ans Reiseziel gefahren wird.
Ik néém aan dat het wel met de thermietlas te maken heeft. Je zou je kunnen indenken dat hij niet goed afgeslepen is waardoor de trein van een randje af "stuitert", maar of dat een realistische situatie is . . .quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft dat misschien te maken met die thermietlas vlak ernaast? Of is dat toeval?
Ok dank je. Drehscheibe is een zeer interessant forum zo nu en dan, ook al ziet het er niet uit.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Hier: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?30,5376777
Dat is allemaal contractueel werk. Mijn gevoel zegt me dat AnsaldoBreda niet meer heel erg moeilijk gaat doen als de broncode wordt opgeëist door DSB.quote:Het lijkt mij niet bepaald onlogisch dat AnsaldoBreda de broncode van de software geheimhoudt (of van een toeleverancier geheim moet houden) en DSB niet echt zin heeft om de software helemaal opnieuw te maken en misschien zelfs alle computer-apparatuur daarvoor te moeten gaan reverse-engineeren.
Die golfslijtage doet vermoeden dat er bijvoorbeeld een centimeter lager lengtescheuren lopen die je aan de buitenkant niet ziet, denk ik dan... Dat rolling load stress verhaal wat toen in Engeland een ongeluk veroorzaakt heeft. (?)quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:07 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ik néém aan dat het wel met de thermietlas te maken heeft. Je zou je kunnen indenken dat hij niet goed afgeslepen is waardoor de trein van een randje af "stuitert", maar of dat een realistische situatie is . . .
Ik heb hier nog een foto van een deuk in het spoor (Utrecht Centraal, spoor 7a) maar daar zie ik geen lassen in de nabijheid.
Edit:
Oh, en deze zag ik net nog in mijn archief zitten, ook leuk.
[ afbeelding ]
Het fixen kan veel tijd kosten, zoals we bij de SLT wel gezien hebbenquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waar heb je dat gelezen? Overigens zou dat wel treurig zijn, als men software niet kan fixen. Software is net klei, je kunt er alles van maken en je kunt alles fixen. Als dit niet met software te fixen is is het een hardwarefalen.
Moeten die ook elke 2000 km de pits in? Dat is dus elke dag gewoon he.quote:
Dat is gewoon de volledig punctueel rijdende ICE 122quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:53 schreef bork het volgende:
mevr. Bork belde net ivm de uitslag van een afspraak van haar op de dag, ziet tussen Driebergen-Zeist en Bunnik een ICE-achtige grijze-achtige trein met een rode streep voorbijkomen (3 minuten geleden dus).
Is er een omgeleide Thalys of is Het Vogelbekdier op pad?
Tis wel schattigquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is gewoon de volledig punctueel rijdende ICE 122Vrouwen kunnen zo schattig zijn soms
Zeur niet. Een Kiosk, een Brooodzaak, een shoarmatent waar je gewoon aan een tafeltje kunt gaan zitten, bemande loketten, elk kwartier een trein naar Arnhem, Nijmegen, Utrecht en Amsterdam. Niks mis met Ede-Wageningen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:26 schreef Temlin het volgende:
Het is maar goed dat ede-wageningen verbouwd wordt, dat is wel zeker.
Niet als je in één keer goed looptquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
en een pokke-eind lopen naar lijn 88
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |