abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96701403
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:21 schreef Socios het volgende:

[..]

Ja, toch? Komt jou die `Arriva-stem´ ook niet `je strot uit´? De manier waarop ze het omroept ook. :')

Ik doe niet zelden demonstratief mijn oren dicht tijdens zo'n omroep. Vooral bij eindbestemmingen waar het `geratel´ en gezeik over `hoe over te stappen met de OV-Chipkaart´ voorbijkomt. :')
Liever bandjes dan conducteurs waarvan je niet weet of ze omroepen, wat ze omroepen. Natuurlijk is het als dagelijkse reiziger irritant maar voor de incidentele reiziger zo verhelderend, zeker de systemen van ICMm.
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:48:31 #277
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_96703618
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
Of we roepen voor Socios het baantje van treinomroeper in het leven. De hele dag stations omroepen in de treinen :P
Vandaag moest het wel andersom op Groningen. De cta's deden het niet, dus onze omroepsters hebben ieder kwartier alle vertrekkende treinen van station Groningen omgeroepen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_96704053
Ik zit nu in de fyra, en knor in volle vaart een gezellie file voorbij. Nu valt mij op dat aan de buitenkant van de bovenleidingportalen een extra kabeltje hangt. Het kabeltje in kwestie lijkt verder nergens mee verbonden. In Belgie heb ik dergelijke kabels ook wel gezien.

Waar dienen die kabels voor?
pi_96706043
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vandaag moest het wel andersom op Groningen. De cta's deden het niet, dus onze omroepsters hebben ieder kwartier alle vertrekkende treinen van station Groningen omgeroepen.
Heel goed! Op Bruxelles-Midi is er ook een omroepster die aan één stuk door van alles omroept. :D En dat tempo ook, geweldig! Niet zo suf als dat standaard bandje dat in Nederland op de stations te horen is.
  donderdag 12 mei 2011 @ 18:09:22 #280
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_96706685
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:59 schreef Fixers het volgende:
Ik zit nu in de fyra, en knor in volle vaart een gezellie file voorbij. Nu valt mij op dat aan de buitenkant van de bovenleidingportalen een extra kabeltje hangt. Het kabeltje in kwestie lijkt verder nergens mee verbonden. In Belgie heb ik dergelijke kabels ook wel gezien.

Waar dienen die kabels voor?
Zegt me zo niks. Foto?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 12 mei 2011 @ 18:10:48 #281
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96706736
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:51 schreef Socios het volgende:

[..]

Heel goed! Op Bruxelles-Midi is er ook een omroepster die aan één stuk door van alles omroept. :D En dat tempo ook, geweldig! Niet zo suf als dat standaard bandje dat in Nederland op de stations te horen is.
Nou, dan mag jij wel eens beter luisteren op Brussel zuid hoor.. Het is zeker niet aan één stuk door..
En vaak is er geen drol van te verstaan..
pi_96706961
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:59 schreef Fixers het volgende:
Ik zit nu in de fyra, en knor in volle vaart een gezellie file voorbij. Nu valt mij op dat aan de buitenkant van de bovenleidingportalen een extra kabeltje hangt. Het kabeltje in kwestie lijkt verder nergens mee verbonden. In Belgie heb ik dergelijke kabels ook wel gezien.

Waar dienen die kabels voor?
Volgens Wikipedia:
quote:
Bij bovenleidingen voor 25 kV wisselspanning is er ook vaak een negative feeder-kabel aanwezig die in tegenfase staat met de bovenleiding om de EMC-straling, die elektronische apparatuur stoort, te beperken. Ook is hier veelal een equipotentiaalleiding toegepast.
  donderdag 12 mei 2011 @ 18:41:56 #283
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96707955
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens Wikipedia:

[..]

Het is de equipotentiaalgeleider, de negative feeder zit op isolatoren en zit hoger volgens mij, en aan de binnezijde (op de HSL).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_96708628
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:59 schreef Fixers het volgende:
Ik zit nu in de fyra, en knor in volle vaart een gezellie file voorbij. Nu valt mij op dat aan de buitenkant van de bovenleidingportalen een extra kabeltje hangt. Het kabeltje in kwestie lijkt verder nergens mee verbonden. In Belgie heb ik dergelijke kabels ook wel gezien.

Waar dienen die kabels voor?
Zit op veel nieuwe trajecten Amsterdam - Utrecht, Hanzelijn, Boxtel - Eindhoven.
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:04:21 #285
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96709028
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:57 schreef Brembo het volgende:

[..]

Zit op veel nieuwe trajecten Amsterdam - Utrecht, Hanzelijn, Boxtel - Eindhoven.
Niet de equi verwarren met de versterkingsleidingen! :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:10:01 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96709317
En precies 24 uur na de ICE achtige spot van mevr. Bork nu WEL een V250 door Utrecht C :o gesleept door 2 railion Diesellocs :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96709417
quote:
3s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Niet de equi verwarren met de versterkingsleidingen! :)
Wat doet zo'n equi precies dan?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:13:23 #288
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96709476
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:12 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Wat doet zo'n equi precies dan?
Potentiaalvereffenen. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_96709591
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Potentiaalvereffenen. :')
Dat snap ik, maar waarom loopt dat niet gewoon via de aarde? Of is dit dat de bovenleidingen een kracht op elkaar uitoefenen ofzo?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:16:52 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96709647
't Is een ding dat eigenlijk alleen bij 25kV-systemen echt nut heeft: het is een aarddraad die alle bovenleidingportalen met elkaar verbindt. Omdat het een aarddraad is, loopt een deel van de retourstroom er doorheen (bij 25kV is het spoor geaard). Dat de retourstroom op dat punt door die draad gaat lopen is goed omdat het een deel van het veld van de bovenleiding opheft, en zo de beïnvloeding naar de omgeving verkleint.

Tegelijk zorgt het voor de veiligheid: als er een isolator in de bovenleiding faalt, komt de paal niet onder spanning maar schakelt de beveiliging uit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:28:52 #291
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96710305
Hier meer over het 25kV-systeem:
http://www.infrasite.nl/d(...).php?ID_content=1030
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_96710550
quote:
3s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:28 schreef Duvel het volgende:
Hier meer over het 25kV-systeem:
http://www.infrasite.nl/d(...).php?ID_content=1030
En bij de HSL hebben ze dan het AT-systeem toegepast?
pi_96712870
Vandaag met een vriend een poging gewaagd om de ÖBB'er te nemen ( vertrek Amsterdam 15h54 voorzien..). Uiteraard werd deze gereden met de normale Prio. Uiteindelijk geheel onverwachts nadat we het hadden opgegeven in Dordrecht, kwam hij daar binnen gereden als de volgende Benelux naar België. Zodoende er toch nog in kunnen zitten, chique trein wel! ^O^
pi_96713276
Ik zag de OBB ongepland op Rotterdam rond 1 uur. Richting Amsterdam. Geen tijd om 'm te pakken helaas. Maar wat doe je een uur op Dordt :{
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_96713307
De echte ÖBB-liefhebber pakt een EC tussen München en Verona over de Brenner, zelfde rijtuigen maar dan een flink mooier landschap :)
pi_96713834
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:11 schreef Sandrvich het volgende:
Vandaag met een vriend een poging gewaagd om de ÖBB'er te nemen ( vertrek Amsterdam 15h54 voorzien..). Uiteraard werd deze gereden met de normale Prio. Uiteindelijk geheel onverwachts nadat we het hadden opgegeven in Dordrecht, kwam hij daar binnen gereden als de volgende Benelux naar België. Zodoende er toch nog in kunnen zitten, chique trein wel! ^O^
Gisteren reed-ie wel om 15:54 :)

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:18 schreef Zug-Chef het volgende:
De echte ÖBB-liefhebber pakt een EC tussen München en Verona over de Brenner, zelfde rijtuigen maar dan een flink mooier landschap :)
'k Heb er tussen Wenen en Innsbruck in mogen reizen, ook een prachtig uitzicht daar _O_ . Alleen dan krijg je wel te maken met het enige nadeel van zulke rijtuigen, slechts 2 personen die fatsoenlijk uit 't raam kunnen kijken..
pi_96714260
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:15 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar waarom loopt dat niet gewoon via de aarde? Of is dit dat de bovenleidingen een kracht op elkaar uitoefenen ofzo?
Omdat als je het via de aarde doet, allerlei buizen in de aarde gaan roesten enzo. ;)

Wikipedia: Zwerfstroom

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2011 20:34:52 ]
pi_96714384
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:18 schreef Ascendancy het volgende:
Ik zag de OBB ongepland op Rotterdam rond 1 uur. Richting Amsterdam. Geen tijd om 'm te pakken helaas. Maar wat doe je een uur op Dordt :{
Die heb ik ook gezien, op schiedam centrum :P
pi_96714566
Waarom hebben ze nooit bij de ov-chip ingevoerd dat je alleen bij het begin en eindpunt hoeft uit te checken.
Bijvoorbeeld, je reist met bus, trein en weer bus. Vervolgens 1 keer in- en uitcheken. Dan had het gewerkt. Met het systeem wat nu gebruikt wordt zijn de vervoersmaatschappijen belangrijker dan de reiziger.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_96714853
quote:
99s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:38 schreef Temlin het volgende:
Waarom hebben ze nooit bij de ov-chip ingevoerd dat je alleen bij het begin en eindpunt hoeft uit te checken.
Bijvoorbeeld, je reist met bus, trein en weer bus. Vervolgens 1 keer in- en uitcheken. Dan had het gewerkt. Met het systeem wat nu gebruikt wordt zijn de vervoersmaatschappijen belangrijker dan de reiziger.
Goedenavond, was 't lekker onder die steen :') ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')