Liever bandjes dan conducteurs waarvan je niet weet of ze omroepen, wat ze omroepen. Natuurlijk is het als dagelijkse reiziger irritant maar voor de incidentele reiziger zo verhelderend, zeker de systemen van ICMm.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, toch? Komt jou die `Arriva-stem´ ook niet `je strot uit´? De manier waarop ze het omroept ook.
Ik doe niet zelden demonstratief mijn oren dicht tijdens zo'n omroep. Vooral bij eindbestemmingen waar het `geratel´ en gezeik over `hoe over te stappen met de OV-Chipkaart´ voorbijkomt.
Vandaag moest het wel andersom op Groningen. De cta's deden het niet, dus onze omroepsters hebben ieder kwartier alle vertrekkende treinen van station Groningen omgeroepen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
Of we roepen voor Socios het baantje van treinomroeper in het leven. De hele dag stations omroepen in de treinen
Heel goed! Op Bruxelles-Midi is er ook een omroepster die aan één stuk door van alles omroept.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vandaag moest het wel andersom op Groningen. De cta's deden het niet, dus onze omroepsters hebben ieder kwartier alle vertrekkende treinen van station Groningen omgeroepen.
Zegt me zo niks. Foto?quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:59 schreef Fixers het volgende:
Ik zit nu in de fyra, en knor in volle vaart een gezellie file voorbij. Nu valt mij op dat aan de buitenkant van de bovenleidingportalen een extra kabeltje hangt. Het kabeltje in kwestie lijkt verder nergens mee verbonden. In Belgie heb ik dergelijke kabels ook wel gezien.
Waar dienen die kabels voor?
Nou, dan mag jij wel eens beter luisteren op Brussel zuid hoor.. Het is zeker niet aan één stuk door..quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Heel goed! Op Bruxelles-Midi is er ook een omroepster die aan één stuk door van alles omroept.En dat tempo ook, geweldig! Niet zo suf als dat standaard bandje dat in Nederland op de stations te horen is.
Volgens Wikipedia:quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:59 schreef Fixers het volgende:
Ik zit nu in de fyra, en knor in volle vaart een gezellie file voorbij. Nu valt mij op dat aan de buitenkant van de bovenleidingportalen een extra kabeltje hangt. Het kabeltje in kwestie lijkt verder nergens mee verbonden. In Belgie heb ik dergelijke kabels ook wel gezien.
Waar dienen die kabels voor?
quote:Bij bovenleidingen voor 25 kV wisselspanning is er ook vaak een negative feeder-kabel aanwezig die in tegenfase staat met de bovenleiding om de EMC-straling, die elektronische apparatuur stoort, te beperken. Ook is hier veelal een equipotentiaalleiding toegepast.
Het is de equipotentiaalgeleider, de negative feeder zit op isolatoren en zit hoger volgens mij, en aan de binnezijde (op de HSL).quote:
Zit op veel nieuwe trajecten Amsterdam - Utrecht, Hanzelijn, Boxtel - Eindhoven.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:59 schreef Fixers het volgende:
Ik zit nu in de fyra, en knor in volle vaart een gezellie file voorbij. Nu valt mij op dat aan de buitenkant van de bovenleidingportalen een extra kabeltje hangt. Het kabeltje in kwestie lijkt verder nergens mee verbonden. In Belgie heb ik dergelijke kabels ook wel gezien.
Waar dienen die kabels voor?
Niet de equi verwarren met de versterkingsleidingen!quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:57 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zit op veel nieuwe trajecten Amsterdam - Utrecht, Hanzelijn, Boxtel - Eindhoven.
Wat doet zo'n equi precies dan?quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niet de equi verwarren met de versterkingsleidingen!
Dat snap ik, maar waarom loopt dat niet gewoon via de aarde? Of is dit dat de bovenleidingen een kracht op elkaar uitoefenen ofzo?quote:
En bij de HSL hebben ze dan het AT-systeem toegepast?quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:28 schreef Duvel het volgende:
Hier meer over het 25kV-systeem:
http://www.infrasite.nl/d(...).php?ID_content=1030
Gisteren reed-ie wel om 15:54quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:11 schreef Sandrvich het volgende:
Vandaag met een vriend een poging gewaagd om de ÖBB'er te nemen ( vertrek Amsterdam 15h54 voorzien..). Uiteraard werd deze gereden met de normale Prio. Uiteindelijk geheel onverwachts nadat we het hadden opgegeven in Dordrecht, kwam hij daar binnen gereden als de volgende Benelux naar België. Zodoende er toch nog in kunnen zitten, chique trein wel!
'k Heb er tussen Wenen en Innsbruck in mogen reizen, ook een prachtig uitzicht daarquote:Op donderdag 12 mei 2011 20:18 schreef Zug-Chef het volgende:
De echte ÖBB-liefhebber pakt een EC tussen München en Verona over de Brenner, zelfde rijtuigen maar dan een flink mooier landschap
Omdat als je het via de aarde doet, allerlei buizen in de aarde gaan roesten enzo.quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:15 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar waarom loopt dat niet gewoon via de aarde? Of is dit dat de bovenleidingen een kracht op elkaar uitoefenen ofzo?
Die heb ik ook gezien, op schiedam centrumquote:Op donderdag 12 mei 2011 20:18 schreef Ascendancy het volgende:
Ik zag de OBB ongepland op Rotterdam rond 1 uur. Richting Amsterdam. Geen tijd om 'm te pakken helaas. Maar wat doe je een uur op Dordt
Goedenavond, was 't lekker onder die steenquote:Op donderdag 12 mei 2011 20:38 schreef Temlin het volgende:
Waarom hebben ze nooit bij de ov-chip ingevoerd dat je alleen bij het begin en eindpunt hoeft uit te checken.
Bijvoorbeeld, je reist met bus, trein en weer bus. Vervolgens 1 keer in- en uitcheken. Dan had het gewerkt. Met het systeem wat nu gebruikt wordt zijn de vervoersmaatschappijen belangrijker dan de reiziger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |