abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 mei 2011 @ 23:44:38 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96578770

Welkom in alweer een nieuw deel van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

==========================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

==========================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.

>> NS Dienstregeling 2011
NS heeft besloten om het spoorboekje van Dienstregeling 2011 niet meer te drukken.
Hiervoor kan je nu online PDF-jes downloaden. Omdat NS deze niet in een gezamelijk bestand beschikbaar stelt, is dit door een forumgebruiker gedaan, en Hier te downloaden.
Dit is in een .rar ingepakt, en bevat alle documenten die op de NS website staan vermeld.

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Blijbol (Werkt niet in FF);
De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden;
De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen);
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar);
en als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

==========================
>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy

==========================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 9 mei 2011 @ 23:50:29 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96579095
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:

Ja. Op papier ja. Maar er is ook nog zoiets als maatschappelijke verantwoordelijkheid. En NS kan niet door BLIJVEN gaan met de schuld op zich nemen als prorail keer op keer op keer op keer faalt. Daar kan je natuurlijk wel je ogen voor BLIJVEN sluiten, zoals nu gebeurt, door jullie, en door de nieuwe topvrouw van Prorail, maar dat gaat heus wel ooit een keer mis :Y
Dat ben ik met je eens, het is niet terecht dat NS de schuld op zich neemt voor een falende infrastructuur. Maar als de treinen van NS stukgaan vanwege sneeuw in een compressor hoeft ProRail zich daar ook weer niet voor verantwoordelijk te stellen. Het enige wat ProRail beter kan doen is zorgen dat er afsleeplocs zijn op verschillende strategische punten zodat een lijn sneller kan worden vrijgemaakt (zoals met die defecte Thalys op de HSL, enkele maanden terug).

quote:
3s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

OF dat inderdaad, OF een OV-Chipkaart. Juist daar kan dat erg goed werken omdat en zo lang je maar 1 vervoerder hebt *O*
Men is in België al bezig met een OV-chipkaart, ook bij de NMBS. Het heet daar Mobib, en in tegenstelling tot Nederland sluit Mobib aan bij reeds bestaande systemen.

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:38 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Vergeet niet dat landen NIET verplicht zijn hun OV-netwerk in de etalage te gooien.

Maar anderzijds moet de NMBS bloeden voor jaren wanbeleid. Ik heb ze niets wereldschokkends zien verrichten voor de reiziger, het bestuur vereenzelvigt zich met chronische middelmatigheid en hun billenmaatjes op de Wetstraat vinden het geweldig. Bewijst eens te meer dat België op bijna alle terreinen dood- en doodziek is...
Helemaal mee eens. De NMBS is eigenlijk een afspiegeling van de Belgische staat, die tot de kern verrot is. De enige manier die ik nog zie is alles weggooien en opnieuw beginnen, zowel met het land als met het spoorbedrijf. Dat zal dus wel uitdraaien op Wallonië bij Frankrijk, Vlaanderen zelfstandig of als los onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden, van Brussel een soort Jeruzalem, en de NMBS 50/50 verdelen tussen de SNCF en Abellio België.

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:41 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Huisvrouw Melanie S. van H. G.

Als ze tenminste wakker wordt...
In Engeland is er de Office of Rail Regulation die eigenlijk een soort sturende rol heeft ten opzichte van de treinmaatschappijen. Daarnaast is er nog ATOC (Association of Train Operating Companies) die o.a. de Railcard (de Engelse VDU) uitgeeft. In Nederland liggen die taken eigenlijk allemaal bij NS, waardoor zij ten opzichte van de andere marktpartijen een oneerlijke concurrentiepositie hebben.
  maandag 9 mei 2011 @ 23:54:45 #4
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96579325
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, het is niet terecht dat NS de schuld op zich neemt voor een falende infrastructuur. Maar als de treinen van NS stukgaan vanwege sneeuw in een compressor hoeft ProRail zich daar ook weer niet voor verantwoordelijk te stellen. Het enige wat ProRail beter kan doen is zorgen dat er afsleeplocs zijn op verschillende strategische punten zodat een lijn sneller kan worden vrijgemaakt (zoals met die defecte Thalys op de HSL, enkele maanden terug).
Prorail kan ook zorgen dat bijvoorbeeld niet de wisselverwarming op een heel emplacement bij Den Haag gewoon uitgezet wordt half godverdomme december :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 mei 2011 @ 23:55:35 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96579367
quote:
3s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Prorail kan ook zorgen dat bijvoorbeeld niet de wisselverwarming op een heel emplacement bij Den Haag gewoon uitgezet wordt half godverdomme december :)
Dat klopt, dat is ook gewoon een fout van ProRail of een van hun aannemers.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 01:28:48 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96582267
Vandaag is eindelijk de handtekening gezet onder een contract voor de eerste 130 ICx-treinstellen, die vanaf 2016 bij Deutsche Bahn zullen instromen. Een aantal van deze treinen zullen ook geschikt zijn voor de diensten op Nederland, waardoor het waarschijnlijk is dat ze de huidige rijtuigen op de Berlijntrein ("de pimpel") gaan vervangen.

Op de website van Deutsche Bahn is een PDF-bestand geplaatst met daarin (in het Duits) uitgebreide specificaties van deze treinstellen. Treinstammen is eigenlijk een betere benaming, omdat net zoals bij het VIRM het mogelijk is om door het uitwisselen van bakken een andere trein te vormen.

In de PDF zijn ook wat artist's impressions opgenomen van de nieuwe treinen:

Het uiterlijk lijkt enigszins op de ICE-3 en Velaro D-stellen, in de huisstijl van DB Fernverkehr: wit met een rode streep






Luxe stoelen met in de armleuning geïntegreerde reserveringsdisplays


Schuiftredes zijn aanwezig, daarnaast zal één deur aan beide kanten van de treinstellen zijn voorzien van een rolstoellift.

Siemens heeft inmiddels ook een pagina (in het Duits) over ICx: Siemens Mobility - ICx

[ Bericht 3% gewijzigd door James1988 op 10-05-2011 12:35:38 ]
  Redactie Sport dinsdag 10 mei 2011 @ 03:54:01 #7
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_96583404
Aangezien er ook 12 stellen voor Nederland geschikt zijn zal er binnen een jaar of 8 ook wel een einde komen aan de getrokken pimpel. Men zal hem dan alleen wel uit de reguliere IC's moeten halen, want 200 meter trein is echt te kort (nu zijn de negen rijtuigen al niet genoeg in de spits).

Of een ander goed idee: NS koopt er ook twee en versterkt daarmee de spitstreinen tot Bentheim :s)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 10 mei 2011 @ 07:31:17 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96583881
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 01:28 schreef James1988 het volgende:

[ afbeelding ]
Schuiftredes zijn aanwezig, daarnaast zal één deur per rijtuig zijn voorzien van een rolstoellift.

Dat zijn nogal een paar rolstoelliften, of word er per treinstel bedoeld?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 07:40:33 #9
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96583933
Trein verbindt Antwerpen met China

AMSTERDAM – Er komt een treinverbinding tussen de haven van Antwerpen en de Chinese stad Chongqing. De trein legt zo’n 10.000 kilometer af en zou de helft sneller zijn dan vervoer per boot. Hierover berichten Belgische media maandag.

Antwerpen wil inspelen op de ontwikkeling van de Chinese binnenlanden. Chongqing is een van die binnenlandse steden die zich razendsnel ontwikkelt. De stad omvat 32 miljoen inwoners.
Volgens Marc van Peel, voorzitter van Antwerpse Havenbedrijf, is de verbinding bij uitstek geschikt om tijdwinst te behalen voor vervoerders. Het duurt 22 dagen om per trein in Chongqing te komen. Met de boot duurt het zes weken. De kosten zijn wel hoger.
Van Peel denkt dat de treinverbinding niet gaat concurreren met de scheepvaart. Volgens hem gaat het juist de handel stimuleren.
Zakenreis
Het project is de uitkomst van een zakenreis naar China van verschillende Belgische instanties waaronder het havenbedrijf van Antwerpen. De spoorverbinding zal worden uitgebaat door het Zwitserse spoorwegbedrijf Hupac.
De verbinding moet deze maand nog in gebruik worden genomen. Het project zal gebruik maken van bestaand spoor en zal ook Duitsland, Polen, Oekraïne, Rusland en Mongolië aandoen. Er komen alleen goederentransporten naar China.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 08:40:14 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96584536
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 22:56 schreef greavy het volgende:
Morgen 2 boeken halen, voor 215 euro :') _O-
Elektrische locomotieven serie 1200
Elektrische locomotieven serie 1300
Beide van Henk Bouman
Wat een prijs, je weet wat die dingen nieuw kostten? Je kunt misschien beter de boekenmarkt in Deventer afwachten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_96584722
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 01:28 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Schuiftredes zijn aanwezig, daarnaast zal één deur per rijtuig zijn voorzien van een rolstoellift.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 07:31 schreef greavy het volgende:
Dat zijn nogal een paar rolstoelliften, of word er per treinstel bedoeld?
Sowieso, prachtige uitvinding natuurlijk. Veel beter dan krampachtig overal in Europa de perrons willen verhogen. :')
  Moderator dinsdag 10 mei 2011 @ 09:20:19 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_96585353
Vanmorgen van Arnhem naar Utrecht proberen te komen, maar dat moest via Den Bosch door een aanrijding. Soit. Kom ik in Den Bosch, is er een aanrijding bij Geldermalsen... -O- Nu dus maar weer terug naar Arnhem...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 10 mei 2011 @ 09:38:53 #13
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96585891
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 09:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Vanmorgen van Arnhem naar Utrecht proberen te komen, maar dat moest via Den Bosch door een aanrijding. Soit. Kom ik in Den Bosch, is er een aanrijding bij Geldermalsen... -O- Nu dus maar weer terug naar Arnhem...
Ja, dat is idd lullig. :{ Heeft het OCCR wat te doen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_96585957
-

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2011 09:46:15 ]
pi_96586334
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 09:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Vanmorgen van Arnhem naar Utrecht proberen te komen, maar dat moest via Den Bosch door een aanrijding. Soit. Kom ik in Den Bosch, is er een aanrijding bij Geldermalsen... -O- Nu dus maar weer terug naar Arnhem...
Die dude heeft goed raak gesprongen, meteen 4 storingen op zijn naam
pi_96586370
Iemand nog een aanvulling ?
quote:
Geachte heer, mevrouw

Uw organisatie spreekt mij enorm aan, omdat ik affiniteit heb met het veilig vervoeren van personen in het algemeen, en alle aspecten die daarbij komen kijken.

De moderne technologieën boeien mij enorm en ik kan mij goed concentreren in een kleine omgeving.

Daarnaast zie ik de functie van treinmachinist bij Arriva als een mogelijkheid om mij verder te ontwikkelen.

Ik heb ook nagedacht over de nadelen van deze functie, het werken op onregelmatige tijden en het risico van zelfdoding op het spoor. Dit is voor mij geen belemmering om te solliciteren bij Arriva.

Ik hoop uitgenodigd te worden voor een gesprek waarin ik mijn enthousiasme over deze baan verder toe kan lichten.

Bijgaand treft u mijn CV aan. Ik kijk uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groeten,
Marko


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2011 09:53:47 ]
  Moderator dinsdag 10 mei 2011 @ 09:55:13 #17
155227 crew  Guppy
dus
pi_96586456
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 09:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, dat is idd lullig. :{ Heeft het OCCR wat te doen.
Ja, voor m'n werk vooral :') ben al vanaf 07:45 uur onderweg. Ben nu in Elst. Maar goed, ik vermaak me wel met m'n tijdschriften, boek en chococookie. Vind het lulliger voor de machinisten in kwestie
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_96586473
Sowieso even zakkelijk format erop los laten ;)

Oh, en vertellen waarom jij zo geweldig bent voor deze baan en ze je moeten bellen
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:01:06 #19
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96586650
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 09:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Iemand nog een aanvulling ?

[..]

Is dit je sollicitatiebrief? Daar valt nog wel een en ander aan aan te vullen en bij te schaven.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:01:57 #20
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96586678
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 09:55 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja, voor m'n werk vooral :') ben al vanaf 07:45 uur onderweg. Ben nu in Elst. Maar goed, ik vermaak me wel met m'n tijdschriften, boek en chococookie. Vind het lulliger voor de machinisten in kwestie
Oh, chococookie, dan heb je geen klagen nee. Voor de machinisten is het minder, net als voor de nabestaanden, de politie, et cetera. M.a.w.: niet doen, dat zelfdoodspringen voor treinen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_96586811
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is dit je sollicitatiebrief? Daar valt nog wel een en ander aan aan te vullen en bij te schaven.
meer een motivatiebrief
pi_96586893
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

meer een motivatiebrief
In je sollicitatiebrief motiveer je waarom jij moet worden gekozen voor de baan ;)
pi_96586913
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

In je sollicitatiebrief motiveer je waarom jij moet worden gekozen voor de baan ;)
Ja oke ;)
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:16:59 #24
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96587174
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

meer een motivatiebrief
Ik zie in de vacaturetekst niet dat ze een brief verwachten, dus je zou het inderdaad minder uitgebreid kunnen doen dan een echte sollicitatiebrief. Sowieso: "uw organisatie spreekt me aan" werkt niet, omdat de opleiding en selectie geheel door een ander bedrijf gedaan wordt. Tenzij je daar als opleider aan de slag wilt...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:31:28 #25
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_96587736
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 09:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Vanmorgen van Arnhem naar Utrecht proberen te komen, maar dat moest via Den Bosch door een aanrijding. Soit. Kom ik in Den Bosch, is er een aanrijding bij Geldermalsen... -O- Nu dus maar weer terug naar Arnhem...
Ik stond om 9.00 uur op perron 15 in Utrecht om naar Den Bosch te gaan,niks naar den Bosch en/of Arnhem; reisadvies: reis via Rotterdam |:( :(
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_96587879
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:31 schreef bork het volgende:

[..]

Ik stond om 9.00 uur op perron 15 in Utrecht om naar Den Bosch te gaan,niks naar den Bosch en/of Arnhem; reisadvies: reis via Rotterdam |:( :(
Ik had de bus genomen of weer lekker naar huis gegaan
  Moderator dinsdag 10 mei 2011 @ 10:51:01 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_96588437
Ik sta nu voor Utrecht, echt waar *O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:51:48 #28
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_96588461
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik sta nu voor Utrecht, echt waar *O*
Zijn goed bezig daar, kwam er gister langs. Ballast ligt er al voor een deel.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 mei 2011 @ 10:52:09 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96588469
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik sta nu voor Utrecht, echt waar *O*
Joepie *O*

Het heeft wat tijd mogen kosten :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 10 mei 2011 @ 11:42:14 #30
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_96590463
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik had de bus genomen of weer lekker naar huis gegaan
Ik ook, dat laatste dan :(
Een meevaller, ik was al ingechecked, bij uitchecken bleek mijn reisje de stationshal in en uit niets te kosten! :P

:'( :{

[ Bericht 17% gewijzigd door bork op 10-05-2011 11:47:49 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 10 mei 2011 @ 12:35:51 #31
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96592595
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 07:31 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat zijn nogal een paar rolstoelliften, of word er per treinstel bedoeld?
Woeps, correct. Eén deur per kant.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 13:01:32 #32
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96593680
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 08:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat een prijs, je weet wat die dingen nieuw kostten? Je kunt misschien beter de boekenmarkt in Deventer afwachten.
Die 2 boeken zijn erg gewild en niet echt goedkoper te verkrijgen..
  dinsdag 10 mei 2011 @ 13:06:01 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96593862
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 03:54 schreef dennistd het volgende:
Aangezien er ook 12 stellen voor Nederland geschikt zijn zal er binnen een jaar of 8 ook wel een einde komen aan de getrokken pimpel. Men zal hem dan alleen wel uit de reguliere IC's moeten halen, want 200 meter trein is echt te kort (nu zijn de negen rijtuigen al niet genoeg in de spits).

Of een ander goed idee: NS koopt er ook twee en versterkt daarmee de spitstreinen tot Bentheim :s)
Er zijn op dit moment 10 composities nodig voor de Pimpel, door er 12 te bestellen houdt DB wat achter de hand. Misschien is spitsversterking al de bedoeling, als ze dat ergens kwijt kunnen qua perronlengte.
pi_96595155
'k Zat net eens bij de compensatieregelingen te kijken, en bij de Beneluxtrein heb je dus pas vanaf 3 uur (!) vertraging recht op volledige teruggave. Dat is meer vertraging dan de ritduur van het hele traject van begin tot eind :') !
  dinsdag 10 mei 2011 @ 13:36:54 #35
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96595188
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:01 schreef greavy het volgende:

[..]

Die 2 boeken zijn erg gewild en niet echt goedkoper te verkrijgen..
Echt? Ik vind het echt idioot veel geld, iets van drie keer de nieuwwaarde...

Dat laat onverlet dat het inderdaad erg mooie boeken zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 10 mei 2011 @ 13:40:51 #36
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96595391
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Echt? Ik vind het echt idioot veel geld, iets van drie keer de nieuwwaarde...

Dat laat onverlet dat het inderdaad erg mooie boeken zijn.
Het is ook erg duur ja. Voor het boek over de 1200 locomotieven betaal ik 125 euro en 90 voor de 1300'boek.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 13:57:07 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96596024
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:40 schreef greavy het volgende:

[..]

Het is ook erg duur ja. Voor het boek over de 1200 locomotieven betaal ik 125 euro en 90 voor de 1300'boek.
Ik zoek alleen nog het 1000 boek, maar dat is nog duurder en dat heb ik er eigenlijk niet voor over.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:03:37 #38
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96596292
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:36 schreef Ireyon het volgende:
'k Zat net eens bij de compensatieregelingen te kijken, en bij de Beneluxtrein heb je dus pas vanaf 3 uur (!) vertraging recht op volledige teruggave. Dat is meer vertraging dan de ritduur van het hele traject van begin tot eind :') !
Ja nou ja, als ze elke keer dat er eentje uitvalt 600 man het hele bedrag moeten gaan uitbetalen, dan kunnen ze de tent wel sluiten natuurlijk :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:16:53 #39
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_96596880
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:36 schreef Ireyon het volgende:
'k Zat net eens bij de compensatieregelingen te kijken, en bij de Beneluxtrein heb je dus pas vanaf 3 uur (!) vertraging recht op volledige teruggave. Dat is meer vertraging dan de ritduur van het hele traject van begin tot eind :') !
Als de Benelux te laat is, mag je gewoon je Thalys nemen.
Bereid je wel voor op ruzie met het treinpersoneel, want die zijn niet goed op de hoogte van de internationale reizigersrechten.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:04:41 #40
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96599062
Hoe dat zit vraag ik mij ook wel eens af. Waar kan je dat terug lezen?
pi_96599811
James kwam een paar maanden geleden met een hoop leesvoer aanzetten waar inderdaad zo'n regeling in stond.. en nog een hoop heen-en-weer getwitter met NsHispeed die van niks wist.
pi_96601129
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:24 schreef Ireyon het volgende:
James kwam een paar maanden geleden met een hoop leesvoer aanzetten waar inderdaad zo'n regeling in stond.. en nog een hoop heen-en-weer getwitter met NsHispeed die van niks wist.
En kwam er een definitief antwoord?

Op een ander forum heb ik hier laatst ook over gediscussieerd, maar het bleek nogal een ingewikkeld verhaal. De crux is de EU-verordening over reizigersrechten en dan wel dit artikel:

quote:
"Artikel 16

Terugbetaling of vervoer langs een andere route

Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging bij aankomst op de eindbestemming krachtens de vervoerovereenkomst meer dan 60 minuten zal bedragen, krijgt de reiziger onmiddellijk de keuze tussen:

[..]

b) voortzetting van de reis langs de gebruikelijke of langs een andere route, onder vergelijkbare vervoersomstandigheden, naar de eindbestemming bij de vroegste gelegenheid; of
..."
Ten eerste: als de Benelux uitvalt dan bedraagt de vertraging 60 minuten, niet méér dan 60 minuten. Dus in principe mag je dan nog steeds niet met de Thalys maar moet je gewoon op de volgende Benelux wachten. Tenzij die ook vertraging heeft dus.

Ten tweede, hoe zit dat nou precies met die "vergelijkbare vervoersomstandigheden"? Dat is nog een lastig punt, want hier heerst een soort Babylonische spraakverwarring bij de EU. Waarschijnlijk is het originele voorstel in het Frans of Engels opgesteld, en daar wordt het als volgt uitgedrukt:

EN: comparable transport conditions
FR: conditions de transport comparables

Maar ja, 'conditions' is nogal dubbelzinnig.

NL: vergelijkbare vervoersomstandigheden

In de Nederlandse taalversie is gekozen om te doen alsof het om de omstandigheden gaat. Dan zou je kunnen zeggen dat 1e klas niet vergelijkbaar is met 2e klas, of een staanplaats niet vergelijkbaar met een bed in de slaapwagon. En dat een zitplaats in de Thalys wel vergelijkbaar is met een zitplaats in de Benelux. Maar was dat de juiste opvatting?

DE: vergleichbaren Beförderungsbedingungen
HU: hasonló szállítási feltételek ('soortgelijke vervoersvoorwaarden')
SV: likvärdiga transportvillkor ('gelijkwaardige / equivalente vervoersvoorwaarden')

In de Duitse, Zweedse en Hongaarse taalversies wordt het over een heel andere boeg gegooid, daar wordt 'conditions' zo geïnterpreteerd dat het om juridische voorwaarden gaat. Heeft een Thalys met reserverings- en toeslagplicht dan dezelfde voorwaarden als de Benelux waar je zomaar in kan stappen? En is dit überhaupt de juiste interpretatie, of moet je toch naar de Nederlandse versie kijken?

PT: condições de transporte equivalentes

En in de Portugese taalversie maken ze er ook iets moois van. De oranje stoelen van een ICM en de blauwe in een ICMm zijn vast wel vergelijkbaar, maar zijn ze ook equivalent? :+

Al met al kom ik er dus niet uit. Behalve dus dat dit artikel bij één uitgevallen Benelux sowieso nog niet van toepassing is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2011 16:02:55 ]
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:02:31 #43
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_96601290
Je pakt bij het Portugees het verkeerde woord. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_96601495
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:59 schreef Igen het volgende:

Al met al kom ik er dus niet uit. Behalve dus dat dit artikel bij één uitgevallen Benelux sowieso nog niet van toepassing is.
Mwah ik vind van wel hoor, redelijkerwijs kan verwacht worden dat de volgende Beneluxtrein ook vertraging heeft ;)
pi_96601517
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Je pakt bij het Portugees het verkeerde woord. ;)
:?

Als je de vertaling bedoelt: ik heb het voor de zekerheid in meerdere woordenboeken nagekeken en daar wordt steeds 'equivalente' met 'equivalent' vertaald.
En de Portugese zinsnede zelf komt uiteraard letterlijk uit de officiële Portugese versie van de verordening.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2011 16:10:47 ]
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:10:37 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96601716
Waarom is er in het Portugees dan geen discussie over de inhoud van condições ?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:14:23 #47
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_96601940
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom is er in het Portugees dan geen discussie over de inhoud van condições ?
Dat bedoel ik inderdaad. Je hebt het steeds over voorwaarden/omstandigheden, maar in het Portugees gaat het opeens over vergelijkbare.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_96602167
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat bedoel ik inderdaad. Je hebt het steeds over voorwaarden/omstandigheden, maar in het Portugees gaat het opeens over vergelijkbare.
Dat klopt, en dat was om aan te geven dat van de Nederlandse zinsnede 'vergelijkbare vervoersomstandigheden' beide woorden discutabel zijn.

En de andere taalversies zijn dan natuurlijk ook op beide punten discutabel.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2011 16:18:50 ]
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:20:21 #49
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_96602285
Ah, op die fiets. Het stond zo raar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_96604722
Toevoeging:

Zo te zien komt de term oorspronkelijk uit de drie jaar oudere verordening 261/2004 die gaat over rechten in het vliegverkeer. Daar wordt er natuurlijk gewoon mee bedoeld dat je ook bij vertraging en ellende niet met een economy-class ticket in de business-class mag vliegen etc.

Toegepast op het treinverkeer lijkt mij de meest logische interpretatie dus dat het erom gaat dat je met een kaartje voor de 2e klas niet in de 1e klas mag gaan zitten etc., maar dat de 2e klas van de Thalys wel degelijk vergelijkbaar is met de 2e klas van de Benelux.

Edit: De EU heeft zelf ook ontdekt (PDF, zie 5.3 op pagina 8) dat de formulering nogal vaag en onhandig is, ook voor het vliegverkeer. Het lijkt echter vooral om de vraag te gaan of een omboeking naar een andere vervoerder nog steeds steeds onder 'vergelijkbare vervoersomstandigheden' valt.

Maar ja, vanuit Nederland gezien zijn de Thalys en de Beneluxtrein allebei gewoon onderdeel van NS Hispeed. ;)

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2011 17:23:55 ]
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:25:38 #51
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96605607
Ja, met 2e klas mag je 2e klas in in de ander. Wel goed om te weten dat je dan Thalys mag nemen indien vertraging meer dan 60 minuten is. Ook al zal personeel dat stellig gaan ontkennen.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:42:16 #52
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96606276
Personeel kan natuurlijk ook niet zo maar zeggen "welkom aan boord met je goedkope Benelux-kaartje" terwijl de Thalys al bomvol zit met duurbetalende reizigers.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:14:05 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96610306
Maar ze mogen je ook niet weigeren..
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:18:04 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96610494
jawel hoor :) Je hebt geen geldig kaartje, geen verplichte reservering en de trein is vol :)

Bovendien doet het afbreuk aan de kwaliteit van het product waar mensen ZO duur voor betalen, als ze ineens opgescheept worden met gangpaden vol met staande reizigers, koffers, toiletten onbereikbaar, catering onbereikbaar, etc.

De EU kan wel zeggen dat je de thalys mag pakken, maar even kijken naar praktische uitvoerbaarheid was blijkbaar iets te veel gevraagd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:24:43 #55
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96610842
Anders gezegd: misschien moeten de regels omtrent "vergelijkbare" "omstandigheden" wel dusdanig geïnterpreteerd worden dat de Thalys daar buiten valt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96611792
Als de Thalys vol is, okee. Maar verder maakt Thalys natuurlijk de wetten niet hè.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:41:12 #57
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96611856
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 19:40 schreef Igen het volgende:
Als de Thalys vol is, okee. Maar verder maakt Thalys natuurlijk de wetten niet hè.
Nee maar goed, het is sowieso nog lang niet duidelijk of de Thalys wel onder "vergelijkbaar" valt. Ik kan me heel goed voorstellen van niet namelijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96611858
Sowieso vind ik Thalys 2de klas nu niet bijzonder luxe.. Komt zelfs niet eens in de buurt van de _O_ ÖBB rijtuigen _O_
pi_96611882
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee maar goed, het is sowieso nog lang niet duidelijk of de Thalys wel onder "vergelijkbaar" valt. Ik kan me heel goed voorstellen van niet namelijk.
Bron? Argumentatie?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:44:08 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96612044
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 19:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Bron? Argumentatie?
Nou een eenduidige bron is er dus niet, dat zijn we net de hele dag aan het constateren. Argumentatie: die situatie die ik hierboven beschreef. Hoe zou jij het vinden om een godsvermogen te betalen om daarmee zeker te zijn van comfortabel vervoer, en vervolgens te zien dat de trein vol stroomt met mensen die een fractie van jouw prijs betaald hebben, en die bovendien afbreuk doen aan jouw reiscomfort? Ik denk dat Thalys dan heel veel kwaaie reizigers over zich heen krijgt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:45:58 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96612177
Dat krijgen ze toch wel, als ze je in de trein laten slapen omdat de LGV dicht is en niemand de oude route nog kent :')
pi_96612199
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou een eenduidige bron is er dus niet, dat zijn we net de hele dag aan het constateren. Argumentatie: die situatie die ik hierboven beschreef. Hoe zou jij het vinden om een godsvermogen te betalen om daarmee zeker te zijn van comfortabel vervoer, en vervolgens te zien dat de trein vol stroomt met mensen die een fractie van jouw prijs betaald hebben, en die bovendien afbreuk doen aan jouw reiscomfort? Ik denk dat Thalys dan heel veel kwaaie reizigers over zich heen krijgt.
En als er gewoon zitplaatsen beschikbaar zijn? De Thalys heeft ook gewoon een tweede klas. Die is peperduur maar dat komt natuurlijk door de snelle route. En de EU-wet zegt gewoon expliciet dat de reiziger bij vertraging ook via een andere route mag reizen als dat sneller is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2011 19:48:05 ]
pi_96612341
De Thalys mag toch niet meer mensen vervoeren dan dat er zitplaatsen zijn? Dus als de trein vol is dan mag je gewoon geweigerd worden..
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:49:10 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96612398
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 19:46 schreef Igen het volgende:

En de EU-wet zegt gewoon expliciet dat de reiziger bij vertraging ook via een andere route mag reizen als dat sneller is.
Ja. Mits vergelijkbare bla bla en het is dus maar helemaal de vraag of daar hier sprake van is. Wat mij betreft dan :) Maar overtuig me maar als je durft hoor :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96612740
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja. Mits vergelijkbare bla bla en het is dus maar helemaal de vraag of daar hier sprake van is. Wat mij betreft dan :) Maar overtuig me maar als je durft hoor :P
De regeling komt van het vliegverkeer dus je moet even bedenken hoe het daar gaat.

Stel, je boekt met KLM een vlucht Schiphol-Londen in de economy-class, en wel eentje die toevallig met een propellervliegtuigje gaat. En nou valt die vlucht uit. Wat denk je dan wat de eerstvolgende vlucht met vergelijkbare vervoersomstandigheden is? Het volgende propellervliegtuigje dat een week later vliegt, of een economy-class stoel in de volgende Boeing naar Londen?

Maar ik krijg het idee dat jij vindt dat 2e klas in de Thalys een totaal ander niveau van luxe is dan 2e klas in een normale trein. Maar waarom heet het dan allebei '2e klas'? Waarom noemen ze het in de Thalys dan niet super-extra-deluxe-klas en super-extra-deluxe-klas-plus ofzo?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2011 19:55:38 ]
pi_96613002
Maar goed, het is allemaal toch wel net zo vaag dat je het niet zeker kan weten voordat hierover een rechtszaak is gevoerd.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:00:24 #67
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96613143
Nou, ik neem aan dat je zelf wel begrijp dat uit je eigen genoemde voorbeeld blijkt dat die situaties NIET vergelijkbaar zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 19:54 schreef Igen het volgende:

Maar ik krijg het idee dat jij vindt dat 2e klas in de Thalys een totaal ander niveau van luxe is dan 2e klas in een normale trein.
Het product Thalys is niet alleen 3 keer zo duur als het product Beneluxtrein vanwege het comfort en de zitplaatsgarantie. Dat heeft natuurlijk ook te maken met het verschil in reisduur. Sterker nog, dat heeft veel meer te maken met reisduur dan met comfort. Anders had ook nooit iemand het bedacht om toeslag voor Fyra te gaan rekenen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:01:07 #68
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96613194
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 19:58 schreef Igen het volgende:
Maar goed, het is allemaal toch wel net zo vaag dat je het niet zeker kan weten voordat hierover een rechtszaak is gevoerd.
Dat is ook weer zo :Y

Socios lijkt me daar wel bij uitstek de figuur naar *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:11:18 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96613916
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo :Y

Socios lijkt me daar wel bij uitstek de figuur naar *O*
Goed plan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 mei 2011 @ 20:12:46 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96614015
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo :Y

Socios lijkt me daar wel bij uitstek de figuur naar *O*
En jij zit met popcorn in de zaal?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_96614053
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En jij zit met popcorn in de zaal?
En pilssss c_/
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:16:12 #72
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96614245
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En jij zit met popcorn in de zaal?
EN bier *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 mei 2011 @ 20:18:34 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96614388
Ik zie het al voor me: een hele socios-tribune in de rechtszaal die hem bij ieder woord luid aanmoedigen _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:19:25 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96614444
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zie het al voor me: een hele socios-tribune in de rechtszaal die hem bij ieder woord luid aanmoedigen _O-
GO SOCIOS GO GET EM!!

HOE HOE HOE!

En emmers popcorn door de lucht en zo *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96614484
Ze kunnen gewoon de hele ONZ en KLB uitnodigen :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:20:39 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96614540
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:19 schreef Ascendancy het volgende:
Ze kunnen gewoon de hele ONZ en KLB uitnodigen :')
Gaan we de ArenA ombouwen ja? :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96614585
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

EN bier *O*
To slow :6
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 mei 2011 @ 20:24:45 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96614836
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gaan we de ArenA ombouwen ja? :o
mja, ietsje bescheidener mag wel ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:29:24 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96615176
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, ietsje bescheidener mag wel ;)
Oh, misschien overschat ik zijn aanhang in KLB en ONZ :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96615179
Als Melanie er is, kom ik ook :P
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_96615276
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh, misschien overschat ik zijn aanhang in KLB en ONZ :)
Ze hebben een grote bek, daar houdt het op.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:35:08 #82
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_96615500
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gaan we de ArenA ombouwen ja? :o
Dat is niet nodig.

FC Twente moet Ajax helemaal dronken spelen, dan kan de derde helft beginnen. Ik koop nu al mijn popcorn en cola! :D
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:36:11 #83
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_96615555
Tijd voor de hersporing, uit de categorie 'Belgenmoppen':

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 19:20 schreef borisz het volgende:

[..]

-Brussel-. De TGV tussen Amsterdam en Parijs is in Belgie ontspoort nadat de trein in een bocht omviel omdat het gewicht niet goed was verdeeld tussen de wagons. Er bleken pallets vol met wijn te zijn meegenomen en in één wagon gestopt . (anp)
pi_96615602
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:36 schreef Ofyles2 het volgende:
Tijd voor de hersporing, uit de categorie 'Belgenmoppen':

[..]

:|W
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:41:46 #85
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96615893
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:36 schreef Ofyles2 het volgende:
Tijd voor de hersporing, uit de categorie 'Belgenmoppen':

[..]

Dat geloof ik gewoon niet :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96616181
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:36 schreef Ofyles2 het volgende:
Tijd voor de hersporing, uit de categorie 'Belgenmoppen':

[..]

Pics or it didn't happen. Sinds wanneer vervoert Thalys pallets met wijn, het is nog veel te vroeg voor de Beaujolais Primeur.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:46:37 #87
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_96616216
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat geloof ik gewoon niet :o
Met een ICE zou de kans een stuk kleiner zijn, als ik uitga van de verspreide aandrijving (in plaats van een geclusterde zoals bij TGV-treinstellen).

Het had twee kanten kunnen uitgaan: dwarskrachten die overschreden worden of gewoon een simpele asbreuk...
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:47:35 #88
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96616290
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:46 schreef Fixers het volgende:

[..]

Pics or it didn't happen. Sinds wanneer vervoert Thalys pallets met wijn, het is nog veel te vroeg voor de Beaujolais Primeur.
En sinds wanneer gaat zo'n ding van de leg van een paar ton wijn. Een paar ton reizigers is ook nooit een probleem.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:48:34 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96616361
Wel een persoon onder de Thalys in Brussel trouwens, maar die heeft het overleefd.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)ussel-Centraal.dhtml

die met die wijn lijkt me onzin.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:51:44 #90
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_96616574
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel een persoon onder de Thalys in Brussel trouwens, maar die heeft het overleefd.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)ussel-Centraal.dhtml

die met die wijn lijkt me onzin.
Als de rest van de rijtuigen slechts kwart bezet is, dan vind ik dit wel overkomelijk...
  Redactie Sport dinsdag 10 mei 2011 @ 20:59:03 #91
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_96617063
Ik heb eens uitgerekend hoe een Pimpel-stam zit qua zitplaatsen verhoudt met een zevendelig ICx-stel:
511 2e kl. - 72 1e kl. - 583 totaal (IC 140-stam)
419 2e kl. - 80 1e kl. - 499 totaal (7-delige ICx)

Bijna 100 zitplaatsen minder dus, hoewel het aantal plaatsen per meter trein wel ietsjes hoger is (excl. loc gerekend, anders is het verschil nog groter). Oftewel: tijd voor achtdelige stellen in de pimpel :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_96617127
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:59 schreef dennistd het volgende:
Ik heb eens uitgerekend hoe een Pimpel-stam zit qua zitplaatsen verhoudt met een zevendelig ICx-stel:
511 2e kl. - 72 1e kl. - 583 totaal (IC 140-stam)
419 2e kl. - 80 1e kl. - 499 totaal (7-delige ICx)

Bijna 100 zitplaatsen minder dus, hoewel het aantal plaatsen per meter trein wel ietsjes hoger is (excl. loc gerekend, anders is het verschil nog groter). Oftewel: tijd voor achtdelige stellen in de pimpel :P
Dus ze zijn chiller en er passen meer mensen in. Ik zeg doen ^O^
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:06:14 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96617623
TGV-bakken zijn star gekoppeld: als er één bak omvalt, gaat de hele trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:13:30 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96618242
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:51 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Als de rest van de rijtuigen slechts kwart bezet is, dan vind ik dit wel overkomelijk...
Nou ik niet. Sowieso gaat het niet over de verdeling in de lengterichting lijkt me. En in de breedterichting kan het eigenlijk ook niet. Zo'n pallet heeft toch een bepaalde afmeting. Je krijgt het zwaartepunt van zo'n pallet nooit meer dan een meter uit de hartlijn van het rijtuig. En nogmaals: als dit echt een probleem is dan zou je dus een thalys kunnen laten ontsporen door met een man of 10 aan 1 kant van de bar tegen het raam aan te gaan staan.

Als dat echt zo is dan had dat de afgelopen 35 jaar al vele honderden ontsporingen tot gevolg gehad.

Het is gewoon onzin. Er is ook nergens een bericht van te vinden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:14:59 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96618381
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:06 schreef Duvel het volgende:
TGV-bakken zijn star gekoppeld: als er één bak omvalt, gaat de hele trein.
Ja, en douw jij maar eens 400 ton trein aan de kant met een pallet wijn :') Gaat gewoon niet gebeuren :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 mei 2011 @ 21:17:54 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96618639
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, en douw jij maar eens 400 ton trein aan de kant met een pallet wijn :') Gaat gewoon niet gebeuren :)
Precies. Het is lijkt me een broodje aap
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 10 mei 2011 @ 21:19:02 #97
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_96618726
In Simpelveld zijn van een aantal wagons (waarschijnlijk bedoelt men rijtuigen) de ramen ingegooid door vandalen (aldus twitter van de zlsm)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_96618821
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ik niet. Sowieso gaat het niet over de verdeling in de lengterichting lijkt me. En in de breedterichting kan het eigenlijk ook niet. Zo'n pallet heeft toch een bepaalde afmeting. Je krijgt het zwaartepunt van zo'n pallet nooit meer dan een meter uit de hartlijn van het rijtuig. En nogmaals: als dit echt een probleem is dan zou je dus een thalys kunnen laten ontsporen door met een man of 10 aan 1 kant van de bar tegen het raam aan te gaan staan.

Als dat echt zo is dan had dat de afgelopen 35 jaar al vele honderden ontsporingen tot gevolg gehad.

Het is gewoon onzin. Er is ook nergens een bericht van te vinden.
Het gaat volgens mij wel om de verdeling in lengterichting.. Als je aan de ene kant een hoop zware rijtuigen hebt en aan de andere kant een hoop lichte, dan kom je in een scherpe bocht in de problemen als omdat de trein zichzelf recht wil trekken.

Bij het wegrijden uit Eindhoven kun je mooi merken dat hier wel rekening mee wordt gehouden; de ICRm stam richting Tilburg zal met constante snelheid door de bocht rijden en pas accelereren nadat de hele stam op het rechte stuk staat, de VIRM richting Utrecht zal gewoon in de bocht al versnellen.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:20:11 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96618842
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:19 schreef dennistd het volgende:
In Simpelveld zijn van een aantal wagons (waarschijnlijk bedoelt men rijtuigen) de ramen ingegooid door vandalen (aldus twitter van de zlsm)
Mja. Als je de boel niet achter slot en grendel zet kan dat gebeuren.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:25:32 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96619287
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:19 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Het gaat volgens mij wel om de verdeling in lengterichting.. Als je aan de ene kant een hoop zware rijtuigen hebt en aan de andere kant een hoop lichte, dan kom je in een scherpe bocht in de problemen als omdat de trein zichzelf recht wil trekken.
Dat is op zich wel waar, maar ten eerste weet je als machinist dat een bocht scherp is, ten tweede hebben Thalys-composities aan beide kanten iets zwaars, en ten derde is het gewicht van een paar pallets wijn ZO verwaarloosbaar ten opzichte van de hele trein.

ALS dit echt gebeurd is, en ALS het echt daardoor komt, dan kan het hele TGV-park per direct aan de kant om extra stabilisatoren of whatever te laten monteren. Want dit mag natuurlijk nooit kunnen.

Maar het is ook niet gebeurd natuurlijk :)

Alle nieuwsberichten over Thalys van de afgelopen jaren in België
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96619386
Natuurlijk is het niet gebeurd, heb je gezien waar de quote vandaan komt :+

[3FM #2942] Nieuwe week voor de deur!
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:29:19 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96619559
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:26 schreef Ireyon het volgende:
Natuurlijk is het niet gebeurd, heb je gezien waar de quote vandaan komt :+

[3FM #2942] Nieuwe week voor de deur!
Nee, dat stond nergens :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96620012
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:26 schreef Ireyon het volgende:
Natuurlijk is het niet gebeurd, heb je gezien waar de quote vandaan komt :+

[3FM #2942] Nieuwe week voor de deur!
Ah zoiets, was te verwachten. Aan de andere kant: als de woordcompositie "in België" deel uitmaakt van een nieuwsbericht verbaas ik mij nergens meer over.
pi_96620176
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:34 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ah zoiets, was te verwachten. Aan de andere kant: als de woordcompositie "in België" deel uitmaakt van een nieuwsbericht verbaas ik mij nergens meer over.
Tenzij er in diezelfde zin de compositie 'heeft een regering' staat, dan geloof ik er niks meer van... _O-
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:40:41 #105
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96620531


[ Bericht 100% gewijzigd door greavy op 10-05-2011 21:40:52 ]
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:40:56 #106
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96620553
HET "ONMOGELIJKE" IS GEBEURD!!!!

Fyra toeslagen in NS-kaartautomaat voor de OV-Chipkaart

Nadat je je OV-Chipkaart voor de OV-Chipkaartlezer gehouden hebt bij de NS-kaartautomaat, krijg je dit scherm:"


Als je vervolgens klikt op "Kopen producten NS en Fyra" (waar overigens alleen Fyra-producten staan...) krijg je dit scherm:


Bij de toeslagen staan alle locaties netjes vermeld waar Fyra rijdt:


En dan kan je dit keuzescherm doorlopen (De Van-locatie moet je zelf ook selecteren):


Net als dagretour toeslag:


En om het helemaal makkelijk te maken bieden ze ook de Maandtoeslag:
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:47:03 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96621055
Geweldig. Nou nog een reden om toeslag te betalen voor dat schijtding.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96621391
Waar mensen zich druk over kunnen maken :D
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:53:38 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96621657
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:50 schreef Temlin het volgende:
Waar mensen zich druk over kunnen maken :D
Ja mooi he. Bijna honderd miljoen posts al nu. Allemaal dingen waar je je dat bij kunt afvragen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 mei 2011 @ 22:06:06 #110
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96622768
Het is wel netjes gemaakt. Maar dan nog, waarom zal je Fyra nemen als die zo onbetrouwbaar als de pest is.. Ga ik wel gewoon met de IC (Benelux als het even kan).
  dinsdag 10 mei 2011 @ 22:09:05 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96623041
Hopelijk gaan alle andere producten/kaarten ook op zo'n manier aangeboden worden. :)
  dinsdag 10 mei 2011 @ 22:17:38 #112
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96623842
Ik denk het wel, omdat het Kopen producten NS en Fyra heet. Dus dan mag je NS producten ook verwachten, nu alleen nog maar voor Fyra.
Ze vorderen in ieder geval wel gestaag..
  dinsdag 10 mei 2011 @ 22:25:49 #113
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_96624529
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 22:06 schreef greavy het volgende:
Het is wel netjes gemaakt. Maar dan nog, waarom zal je Fyra nemen als die zo onbetrouwbaar als de pest is.. Ga ik wel gewoon met de IC (Benelux als het even kan).
Omdat die takke-BNL zo mogelijk nog vaker te laat is en bovendien altijd ramvol zit?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 10 mei 2011 @ 22:40:04 #114
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_96625747
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:26 schreef Ireyon het volgende:
Natuurlijk is het niet gebeurd, heb je gezien waar de quote vandaan komt :+

[3FM #2942] Nieuwe week voor de deur!
Zal vast wel weer een grap van Woestijnvis (lees: Neveneffecten) zijn geweest...
pi_96626614
Een plaatje van een DDZ-tussenrijtuig in Haarlem!


Bron Flickr
  dinsdag 10 mei 2011 @ 22:52:52 #116
258802 Yreal
henk..!
pi_96626692
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 22:51 schreef Bitlord het volgende:
Een plaatje van een DDZ-tussenrijtuig in Haarlem!

[ afbeelding ]
Bron Flickr
Ziet er behoorlijk gelikt uit :)
  dinsdag 10 mei 2011 @ 23:00:41 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96627310
betere platen staan al weken op nicospilt.com
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96627317
Valt niet tegen!
pi_96627377
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
betere platen staan al weken op nicospilt.com
Nee dit is een andere. Die op Nicospilt.com heeft nog ventilatieroosters en ramen die open kunnen. Bovendien is die een stuk lelijker.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 mei 2011 @ 23:01:47 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96627397
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
betere platen staan al weken op nicospilt.com
Dat was een proefbak die gesloopt gaat worden. Dit is meende ik de eerste bak die opgeleverd is en ook echt zal gaan rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 10 mei 2011 @ 23:08:26 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96627999
Oh ja klopt :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96628386
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 22:51 schreef Bitlord het volgende:
Een plaatje van een DDZ-tussenrijtuig in Haarlem!

[ afbeelding ]
Bron Flickr
Ziet er netjes uit. ^O^

Die witte kozijnen vind ik stiekem ook wel wat hebben.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 23:13:57 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96628499
dat is gewoon het matgrijze rubber.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96629642
Ik lees op de website van de studenten OV-chipkaart dat het studentenreisproduct ook geladen kan worden op een al bestaande chipkaart van een aankomende student. Ik wist tot nu toe niet beter dan dat studenten hiervoor een nieuwe chipkaart kregen opgestuurd. Zie ook dit.
pi_96630591
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 23:33 schreef Bitlord het volgende:
Ik lees op de website van de studenten OV-chipkaart dat het studentenreisproduct ook geladen kan worden op een al bestaande chipkaart van een aankomende student. Ik wist tot nu toe niet beter dan dat studenten hiervoor een nieuwe chipkaart kregen opgestuurd. Zie ook dit.
De reden staat in datzelfde bericht: voortaan moet je als student zelf een persoonlijke chipkaart kopen.
pi_96631201
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
dat is gewoon het matgrijze rubber.
En toch vind ik het stiekem wel mooi. :P
pi_96633186
quote:
Dat is kopbak die volgens de huidige stand van zaken wel gesloopt gaat worden.
  woensdag 11 mei 2011 @ 08:19:03 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96636055
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 22:51 schreef Bitlord het volgende:
Een plaatje van een DDZ-tussenrijtuig in Haarlem!

[ afbeelding ]
Bron Flickr
Ik weet nog niet wat ik ervan vind... Het geel op de zijwanden is heel hoog opgetrokken voor mijn gevoel. Op een filmpje van het Haarlems Dagblad meen ik me te herinneren te hebben gezien dat de kozijnen inderdaad veel lichter zijn... Nou ja, we wachten het af. Het vinden van de deuren zal met deze kleurstelling wel geinig worden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 mei 2011 @ 09:10:57 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96636970
De kleurstelling aan de buitenkant is vrij onbelangrijk eigenlijk :) Als er maar een beetje comfortabele stoelen in komen :Y En toiletten en zo :Y En een restauratierijtuig :Y En couchettes :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 mei 2011 @ 09:19:20 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96637158
quote:
7s.gif Op woensdag 11 mei 2011 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:
De kleurstelling aan de buitenkant is vrij onbelangrijk eigenlijk :) Als er maar een beetje comfortabele stoelen in komen :Y En toiletten en zo :Y En een restauratierijtuig :Y En couchettes :Y
Kansloos. Wie weet. Kansloos. Kansloos.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 mei 2011 @ 09:20:39 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96637183
quote:
3s.gif Op woensdag 11 mei 2011 09:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Kansloos. Wie weet. Kansloos. Kansloos.
Oh jammer zeg :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 mei 2011 @ 09:33:30 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96637526
Zeg hoe zit het met die enorme kraan bij Rotterdam Centraal? Is die er al? Of? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 mei 2011 @ 09:38:56 #134
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_96637682
quote:
7s.gif Op woensdag 11 mei 2011 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:
De kleurstelling aan de buitenkant is vrij onbelangrijk eigenlijk :) Als er maar een beetje comfortabele stoelen in komen :Y En toiletten en zo :Y En een restauratierijtuig :Y En couchettes :Y
Ik hoop vooral een betrouwbare airo, er zit geen raam in wat open kan. Dat kan bij ICMm wel.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 11 mei 2011 @ 09:45:52 #135
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_96637897
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 09:38 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ik hoop vooral een betrouwbare airo, er zit geen raam in wat open kan. Dat kan bij ICMm wel.
Komen er geen vergelijkbare noodramen in?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 11 mei 2011 @ 09:56:23 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96638228
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 09:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Komen er geen vergelijkbare noodramen in?
Zitten die in Virm? Ook niet :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 mei 2011 @ 10:01:41 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96638415
quote:
3s.gif Op woensdag 11 mei 2011 09:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg hoe zit het met die enorme kraan bij Rotterdam Centraal? Is die er al? Of? :?
Gister waren ze nog met het opbouwen van het ding bezig. Zie ook: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=763722&page=212
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_96638737
'k Ga straks maar eens proberen om Fyra toeslag op m'n StudentenOV-chipkaart te laden.. wish me luck :P
  woensdag 11 mei 2011 @ 10:24:37 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96639122
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:01 schreef Peterselieman het volgende:
Gister waren ze nog met het opbouwen van het ding bezig. Zie ook: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=763722&page=212
Zo te zien zijn ze daar bezig met het opbouwen van de rupskraan. De rupskraan wordt gebruikt om die 70-heipalen-kraan op te bouwen, en dat is waar het eigenlijk om gaat :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96639690
Een kraan, opgebouwd door een kraan, om een kraan op te bouwen _O_
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 mei 2011 @ 10:51:04 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96640026
quote:
4s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo te zien zijn ze daar bezig met het opbouwen van de rupskraan. De rupskraan wordt gebruikt om die 70-heipalen-kraan op te bouwen, en dat is waar het eigenlijk om gaat :9
Ehm, de rupskraan is de grote kraan waar over gesproken wordt ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 mei 2011 @ 10:56:46 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96640238
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ehm, de rupskraan is de grote kraan waar over gesproken wordt ;)
Ehm, de rupskraan gaat geen 70 heipalen krijgen ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 mei 2011 @ 10:57:34 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96640266
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:42 schreef Ascendancy het volgende:
Een kraan, opgebouwd door een kraan, om een kraan op te bouwen _O_
Precies, zo gaat dat :Y Heb het bij mij thuis voor de deur ook al meerdere keren gezien :Y

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 mei 2011 @ 10:57:48 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96640275
quote:
3s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ehm, de rupskraan gaat geen 70 heipalen krijgen ;)
De fundering van de rupskraan heeft die wel ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 mei 2011 @ 10:58:50 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96640315
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 mei 2011 @ 10:58:59 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96640323
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 09:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh jammer zeg :)
Ja. ;(
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 mei 2011 @ 11:01:03 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96640395
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
Zie trouwens: http://www.rotterdamcentr(...)273580&channel=20900
Oh dus dit is het gewoon? -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 mei 2011 @ 11:03:49 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96640497
quote:
11s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh dus dit is het gewoon? -O-
Ja. Ikzelf had ook verwacht dat ze voor deze klus een torenkraan zouden gebruiken, maar kennelijk lukt het met deze kraan ook.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 mei 2011 @ 11:11:55 #149
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_96640799
quote:
5s.gif Op woensdag 11 mei 2011 09:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zitten die in Virm? Ook niet :N
Verrek, je hebt gelijk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_96640812
Pics van thalys en OBB interieur? Iedereen heeft het erover en ik kan niet meepraten :')
  woensdag 11 mei 2011 @ 11:24:38 #151
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_96641380
Wanneer worden die DDZ-bakken ingezet?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')