Dat ben ik met je eens, het is niet terecht dat NS de schuld op zich neemt voor een falende infrastructuur. Maar als de treinen van NS stukgaan vanwege sneeuw in een compressor hoeft ProRail zich daar ook weer niet voor verantwoordelijk te stellen. Het enige wat ProRail beter kan doen is zorgen dat er afsleeplocs zijn op verschillende strategische punten zodat een lijn sneller kan worden vrijgemaakt (zoals met die defecte Thalys op de HSL, enkele maanden terug).quote:Op maandag 9 mei 2011 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja. Op papier ja. Maar er is ook nog zoiets als maatschappelijke verantwoordelijkheid. En NS kan niet door BLIJVEN gaan met de schuld op zich nemen als prorail keer op keer op keer op keer faalt. Daar kan je natuurlijk wel je ogen voor BLIJVEN sluiten, zoals nu gebeurt, door jullie, en door de nieuwe topvrouw van Prorail, maar dat gaat heus wel ooit een keer mis
Men is in België al bezig met een OV-chipkaart, ook bij de NMBS. Het heet daar Mobib, en in tegenstelling tot Nederland sluit Mobib aan bij reeds bestaande systemen.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
OF dat inderdaad, OF een OV-Chipkaart. Juist daar kan dat erg goed werken omdat en zo lang je maar 1 vervoerder hebt
Helemaal mee eens. De NMBS is eigenlijk een afspiegeling van de Belgische staat, die tot de kern verrot is. De enige manier die ik nog zie is alles weggooien en opnieuw beginnen, zowel met het land als met het spoorbedrijf. Dat zal dus wel uitdraaien op Wallonië bij Frankrijk, Vlaanderen zelfstandig of als los onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden, van Brussel een soort Jeruzalem, en de NMBS 50/50 verdelen tussen de SNCF en Abellio België.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:38 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat landen NIET verplicht zijn hun OV-netwerk in de etalage te gooien.
Maar anderzijds moet de NMBS bloeden voor jaren wanbeleid. Ik heb ze niets wereldschokkends zien verrichten voor de reiziger, het bestuur vereenzelvigt zich met chronische middelmatigheid en hun billenmaatjes op de Wetstraat vinden het geweldig. Bewijst eens te meer dat België op bijna alle terreinen dood- en doodziek is...
In Engeland is er de Office of Rail Regulation die eigenlijk een soort sturende rol heeft ten opzichte van de treinmaatschappijen. Daarnaast is er nog ATOC (Association of Train Operating Companies) die o.a. de Railcard (de Engelse VDU) uitgeeft. In Nederland liggen die taken eigenlijk allemaal bij NS, waardoor zij ten opzichte van de andere marktpartijen een oneerlijke concurrentiepositie hebben.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Huisvrouw Melanie S. van H. G.
Als ze tenminste wakker wordt...
Prorail kan ook zorgen dat bijvoorbeeld niet de wisselverwarming op een heel emplacement bij Den Haag gewoon uitgezet wordt half godverdomme decemberquote:Op maandag 9 mei 2011 23:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, het is niet terecht dat NS de schuld op zich neemt voor een falende infrastructuur. Maar als de treinen van NS stukgaan vanwege sneeuw in een compressor hoeft ProRail zich daar ook weer niet voor verantwoordelijk te stellen. Het enige wat ProRail beter kan doen is zorgen dat er afsleeplocs zijn op verschillende strategische punten zodat een lijn sneller kan worden vrijgemaakt (zoals met die defecte Thalys op de HSL, enkele maanden terug).
Dat klopt, dat is ook gewoon een fout van ProRail of een van hun aannemers.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Prorail kan ook zorgen dat bijvoorbeeld niet de wisselverwarming op een heel emplacement bij Den Haag gewoon uitgezet wordt half godverdomme december
Dat zijn nogal een paar rolstoelliften, of word er per treinstel bedoeld?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:28 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Schuiftredes zijn aanwezig, daarnaast zal één deur per rijtuig zijn voorzien van een rolstoellift.
Wat een prijs, je weet wat die dingen nieuw kostten? Je kunt misschien beter de boekenmarkt in Deventer afwachten.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:56 schreef greavy het volgende:
Morgen 2 boeken halen, voor 215 euro![]()
![]()
Elektrische locomotieven serie 1200
Elektrische locomotieven serie 1300
Beide van Henk Bouman
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:28 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Schuiftredes zijn aanwezig, daarnaast zal één deur per rijtuig zijn voorzien van een rolstoellift.
Sowieso, prachtige uitvinding natuurlijk. Veel beter dan krampachtig overal in Europa de perrons willen verhogen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 07:31 schreef greavy het volgende:
Dat zijn nogal een paar rolstoelliften, of word er per treinstel bedoeld?
Ja, dat is idd lullig.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Vanmorgen van Arnhem naar Utrecht proberen te komen, maar dat moest via Den Bosch door een aanrijding. Soit. Kom ik in Den Bosch, is er een aanrijding bij Geldermalsen...Nu dus maar weer terug naar Arnhem...
Die dude heeft goed raak gesprongen, meteen 4 storingen op zijn naamquote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Vanmorgen van Arnhem naar Utrecht proberen te komen, maar dat moest via Den Bosch door een aanrijding. Soit. Kom ik in Den Bosch, is er een aanrijding bij Geldermalsen...Nu dus maar weer terug naar Arnhem...
quote:Geachte heer, mevrouw
Uw organisatie spreekt mij enorm aan, omdat ik affiniteit heb met het veilig vervoeren van personen in het algemeen, en alle aspecten die daarbij komen kijken.
De moderne technologieën boeien mij enorm en ik kan mij goed concentreren in een kleine omgeving.
Daarnaast zie ik de functie van treinmachinist bij Arriva als een mogelijkheid om mij verder te ontwikkelen.
Ik heb ook nagedacht over de nadelen van deze functie, het werken op onregelmatige tijden en het risico van zelfdoding op het spoor. Dit is voor mij geen belemmering om te solliciteren bij Arriva.
Ik hoop uitgenodigd te worden voor een gesprek waarin ik mijn enthousiasme over deze baan verder toe kan lichten.
Bijgaand treft u mijn CV aan. Ik kijk uit naar uw reactie.
Met vriendelijke groeten,
Marko
Ja, voor m'n werk vooralquote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, dat is idd lullig.Heeft het OCCR wat te doen.
Is dit je sollicitatiebrief? Daar valt nog wel een en ander aan aan te vullen en bij te schaven.quote:
Oh, chococookie, dan heb je geen klagen nee. Voor de machinisten is het minder, net als voor de nabestaanden, de politie, et cetera. M.a.w.: niet doen, dat zelfdoodspringen voor treinen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:55 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, voor m'n werk vooralben al vanaf 07:45 uur onderweg. Ben nu in Elst. Maar goed, ik vermaak me wel met m'n tijdschriften, boek en chococookie. Vind het lulliger voor de machinisten in kwestie
meer een motivatiebriefquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is dit je sollicitatiebrief? Daar valt nog wel een en ander aan aan te vullen en bij te schaven.
Ja okequote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
In je sollicitatiebrief motiveer je waarom jij moet worden gekozen voor de baan
Ik zie in de vacaturetekst niet dat ze een brief verwachten, dus je zou het inderdaad minder uitgebreid kunnen doen dan een echte sollicitatiebrief. Sowieso: "uw organisatie spreekt me aan" werkt niet, omdat de opleiding en selectie geheel door een ander bedrijf gedaan wordt. Tenzij je daar als opleider aan de slag wilt...quote:
Ik stond om 9.00 uur op perron 15 in Utrecht om naar Den Bosch te gaan,niks naar den Bosch en/of Arnhem; reisadvies: reis via Rotterdamquote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Vanmorgen van Arnhem naar Utrecht proberen te komen, maar dat moest via Den Bosch door een aanrijding. Soit. Kom ik in Den Bosch, is er een aanrijding bij Geldermalsen...Nu dus maar weer terug naar Arnhem...
Ik had de bus genomen of weer lekker naar huis gegaanquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:31 schreef bork het volgende:
[..]
Ik stond om 9.00 uur op perron 15 in Utrecht om naar Den Bosch te gaan,niks naar den Bosch en/of Arnhem; reisadvies: reis via Rotterdam![]()
Zijn goed bezig daar, kwam er gister langs. Ballast ligt er al voor een deel.quote:
Ik ook, dat laatste danquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik had de bus genomen of weer lekker naar huis gegaan
Woeps, correct. Eén deur per kant.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 07:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat zijn nogal een paar rolstoelliften, of word er per treinstel bedoeld?
Die 2 boeken zijn erg gewild en niet echt goedkoper te verkrijgen..quote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat een prijs, je weet wat die dingen nieuw kostten? Je kunt misschien beter de boekenmarkt in Deventer afwachten.
Er zijn op dit moment 10 composities nodig voor de Pimpel, door er 12 te bestellen houdt DB wat achter de hand. Misschien is spitsversterking al de bedoeling, als ze dat ergens kwijt kunnen qua perronlengte.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 03:54 schreef dennistd het volgende:
Aangezien er ook 12 stellen voor Nederland geschikt zijn zal er binnen een jaar of 8 ook wel een einde komen aan de getrokken pimpel. Men zal hem dan alleen wel uit de reguliere IC's moeten halen, want 200 meter trein is echt te kort (nu zijn de negen rijtuigen al niet genoeg in de spits).
Of een ander goed idee: NS koopt er ook twee en versterkt daarmee de spitstreinen tot Bentheim
Echt? Ik vind het echt idioot veel geld, iets van drie keer de nieuwwaarde...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Die 2 boeken zijn erg gewild en niet echt goedkoper te verkrijgen..
Het is ook erg duur ja. Voor het boek over de 1200 locomotieven betaal ik 125 euro en 90 voor de 1300'boek.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Echt? Ik vind het echt idioot veel geld, iets van drie keer de nieuwwaarde...
Dat laat onverlet dat het inderdaad erg mooie boeken zijn.
Ik zoek alleen nog het 1000 boek, maar dat is nog duurder en dat heb ik er eigenlijk niet voor over.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Het is ook erg duur ja. Voor het boek over de 1200 locomotieven betaal ik 125 euro en 90 voor de 1300'boek.
Ja nou ja, als ze elke keer dat er eentje uitvalt 600 man het hele bedrag moeten gaan uitbetalen, dan kunnen ze de tent wel sluiten natuurlijkquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:36 schreef Ireyon het volgende:
'k Zat net eens bij de compensatieregelingen te kijken, en bij de Beneluxtrein heb je dus pas vanaf 3 uur (!) vertraging recht op volledige teruggave. Dat is meer vertraging dan de ritduur van het hele traject van begin tot eind!
Als de Benelux te laat is, mag je gewoon je Thalys nemen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:36 schreef Ireyon het volgende:
'k Zat net eens bij de compensatieregelingen te kijken, en bij de Beneluxtrein heb je dus pas vanaf 3 uur (!) vertraging recht op volledige teruggave. Dat is meer vertraging dan de ritduur van het hele traject van begin tot eind!
En kwam er een definitief antwoord?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:24 schreef Ireyon het volgende:
James kwam een paar maanden geleden met een hoop leesvoer aanzetten waar inderdaad zo'n regeling in stond.. en nog een hoop heen-en-weer getwitter met NsHispeed die van niks wist.
Ten eerste: als de Benelux uitvalt dan bedraagt de vertraging 60 minuten, niet méér dan 60 minuten. Dus in principe mag je dan nog steeds niet met de Thalys maar moet je gewoon op de volgende Benelux wachten. Tenzij die ook vertraging heeft dus.quote:"Artikel 16
Terugbetaling of vervoer langs een andere route
Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging bij aankomst op de eindbestemming krachtens de vervoerovereenkomst meer dan 60 minuten zal bedragen, krijgt de reiziger onmiddellijk de keuze tussen:
[..]
b) voortzetting van de reis langs de gebruikelijke of langs een andere route, onder vergelijkbare vervoersomstandigheden, naar de eindbestemming bij de vroegste gelegenheid; of
..."
Mwah ik vind van wel hoor, redelijkerwijs kan verwacht worden dat de volgende Beneluxtrein ook vertraging heeftquote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:59 schreef Igen het volgende:
Al met al kom ik er dus niet uit. Behalve dus dat dit artikel bij één uitgevallen Benelux sowieso nog niet van toepassing is.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Je pakt bij het Portugees het verkeerde woord.
Dat bedoel ik inderdaad. Je hebt het steeds over voorwaarden/omstandigheden, maar in het Portugees gaat het opeens over vergelijkbare.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom is er in het Portugees dan geen discussie over de inhoud van condições ?
Dat klopt, en dat was om aan te geven dat van de Nederlandse zinsnede 'vergelijkbare vervoersomstandigheden' beide woorden discutabel zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat bedoel ik inderdaad. Je hebt het steeds over voorwaarden/omstandigheden, maar in het Portugees gaat het opeens over vergelijkbare.
Nee maar goed, het is sowieso nog lang niet duidelijk of de Thalys wel onder "vergelijkbaar" valt. Ik kan me heel goed voorstellen van niet namelijk.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:40 schreef Igen het volgende:
Als de Thalys vol is, okee. Maar verder maakt Thalys natuurlijk de wetten niet hè.
Bron? Argumentatie?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee maar goed, het is sowieso nog lang niet duidelijk of de Thalys wel onder "vergelijkbaar" valt. Ik kan me heel goed voorstellen van niet namelijk.
Nou een eenduidige bron is er dus niet, dat zijn we net de hele dag aan het constateren. Argumentatie: die situatie die ik hierboven beschreef. Hoe zou jij het vinden om een godsvermogen te betalen om daarmee zeker te zijn van comfortabel vervoer, en vervolgens te zien dat de trein vol stroomt met mensen die een fractie van jouw prijs betaald hebben, en die bovendien afbreuk doen aan jouw reiscomfort? Ik denk dat Thalys dan heel veel kwaaie reizigers over zich heen krijgt.quote:
En als er gewoon zitplaatsen beschikbaar zijn? De Thalys heeft ook gewoon een tweede klas. Die is peperduur maar dat komt natuurlijk door de snelle route. En de EU-wet zegt gewoon expliciet dat de reiziger bij vertraging ook via een andere route mag reizen als dat sneller is.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou een eenduidige bron is er dus niet, dat zijn we net de hele dag aan het constateren. Argumentatie: die situatie die ik hierboven beschreef. Hoe zou jij het vinden om een godsvermogen te betalen om daarmee zeker te zijn van comfortabel vervoer, en vervolgens te zien dat de trein vol stroomt met mensen die een fractie van jouw prijs betaald hebben, en die bovendien afbreuk doen aan jouw reiscomfort? Ik denk dat Thalys dan heel veel kwaaie reizigers over zich heen krijgt.
Ja. Mits vergelijkbare bla bla en het is dus maar helemaal de vraag of daar hier sprake van is. Wat mij betreft danquote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:46 schreef Igen het volgende:
En de EU-wet zegt gewoon expliciet dat de reiziger bij vertraging ook via een andere route mag reizen als dat sneller is.
De regeling komt van het vliegverkeer dus je moet even bedenken hoe het daar gaat.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Mits vergelijkbare bla bla en het is dus maar helemaal de vraag of daar hier sprake van is. Wat mij betreft danMaar overtuig me maar als je durft hoor
Het product Thalys is niet alleen 3 keer zo duur als het product Beneluxtrein vanwege het comfort en de zitplaatsgarantie. Dat heeft natuurlijk ook te maken met het verschil in reisduur. Sterker nog, dat heeft veel meer te maken met reisduur dan met comfort. Anders had ook nooit iemand het bedacht om toeslag voor Fyra te gaan rekenen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:54 schreef Igen het volgende:
Maar ik krijg het idee dat jij vindt dat 2e klas in de Thalys een totaal ander niveau van luxe is dan 2e klas in een normale trein.
Dat is ook weer zoquote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:58 schreef Igen het volgende:
Maar goed, het is allemaal toch wel net zo vaag dat je het niet zeker kan weten voordat hierover een rechtszaak is gevoerd.
Goed plan.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo![]()
Socios lijkt me daar wel bij uitstek de figuur naar
En jij zit met popcorn in de zaal?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo![]()
Socios lijkt me daar wel bij uitstek de figuur naar
En pilssssquote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En jij zit met popcorn in de zaal?
EN bierquote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En jij zit met popcorn in de zaal?
GO SOCIOS GO GET EM!!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zie het al voor me: een hele socios-tribune in de rechtszaal die hem bij ieder woord luid aanmoedigen
Gaan we de ArenA ombouwen ja?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:19 schreef Ascendancy het volgende:
Ze kunnen gewoon de hele ONZ en KLB uitnodigen
Oh, misschien overschat ik zijn aanhang in KLB en ONZquote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ietsje bescheidener mag wel
Ze hebben een grote bek, daar houdt het op.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, misschien overschat ik zijn aanhang in KLB en ONZ
Dat is niet nodig.quote:
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:20 schreef borisz het volgende:
[..]
-Brussel-. De TGV tussen Amsterdam en Parijs is in Belgie ontspoort nadat de trein in een bocht omviel omdat het gewicht niet goed was verdeeld tussen de wagons. Er bleken pallets vol met wijn te zijn meegenomen en in één wagon gestopt . (anp)
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:36 schreef Ofyles2 het volgende:
Tijd voor de hersporing, uit de categorie 'Belgenmoppen':
[..]
Dat geloof ik gewoon nietquote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:36 schreef Ofyles2 het volgende:
Tijd voor de hersporing, uit de categorie 'Belgenmoppen':
[..]
Pics or it didn't happen. Sinds wanneer vervoert Thalys pallets met wijn, het is nog veel te vroeg voor de Beaujolais Primeur.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:36 schreef Ofyles2 het volgende:
Tijd voor de hersporing, uit de categorie 'Belgenmoppen':
[..]
Met een ICE zou de kans een stuk kleiner zijn, als ik uitga van de verspreide aandrijving (in plaats van een geclusterde zoals bij TGV-treinstellen).quote:
En sinds wanneer gaat zo'n ding van de leg van een paar ton wijn. Een paar ton reizigers is ook nooit een probleem.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:46 schreef Fixers het volgende:
[..]
Pics or it didn't happen. Sinds wanneer vervoert Thalys pallets met wijn, het is nog veel te vroeg voor de Beaujolais Primeur.
Als de rest van de rijtuigen slechts kwart bezet is, dan vind ik dit wel overkomelijk...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel een persoon onder de Thalys in Brussel trouwens, maar die heeft het overleefd.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ussel-Centraal.dhtml
die met die wijn lijkt me onzin.
Dus ze zijn chiller en er passen meer mensen in. Ik zeg doenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:59 schreef dennistd het volgende:
Ik heb eens uitgerekend hoe een Pimpel-stam zit qua zitplaatsen verhoudt met een zevendelig ICx-stel:
511 2e kl. - 72 1e kl. - 583 totaal (IC 140-stam)
419 2e kl. - 80 1e kl. - 499 totaal (7-delige ICx)
Bijna 100 zitplaatsen minder dus, hoewel het aantal plaatsen per meter trein wel ietsjes hoger is (excl. loc gerekend, anders is het verschil nog groter). Oftewel: tijd voor achtdelige stellen in de pimpel
Nou ik niet. Sowieso gaat het niet over de verdeling in de lengterichting lijkt me. En in de breedterichting kan het eigenlijk ook niet. Zo'n pallet heeft toch een bepaalde afmeting. Je krijgt het zwaartepunt van zo'n pallet nooit meer dan een meter uit de hartlijn van het rijtuig. En nogmaals: als dit echt een probleem is dan zou je dus een thalys kunnen laten ontsporen door met een man of 10 aan 1 kant van de bar tegen het raam aan te gaan staan.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Als de rest van de rijtuigen slechts kwart bezet is, dan vind ik dit wel overkomelijk...
Ja, en douw jij maar eens 400 ton trein aan de kant met een pallet wijnquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:06 schreef Duvel het volgende:
TGV-bakken zijn star gekoppeld: als er één bak omvalt, gaat de hele trein.
Precies. Het is lijkt me een broodje aapquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en douw jij maar eens 400 ton trein aan de kant met een pallet wijnGaat gewoon niet gebeuren
Het gaat volgens mij wel om de verdeling in lengterichting.. Als je aan de ene kant een hoop zware rijtuigen hebt en aan de andere kant een hoop lichte, dan kom je in een scherpe bocht in de problemen als omdat de trein zichzelf recht wil trekken.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ik niet. Sowieso gaat het niet over de verdeling in de lengterichting lijkt me. En in de breedterichting kan het eigenlijk ook niet. Zo'n pallet heeft toch een bepaalde afmeting. Je krijgt het zwaartepunt van zo'n pallet nooit meer dan een meter uit de hartlijn van het rijtuig. En nogmaals: als dit echt een probleem is dan zou je dus een thalys kunnen laten ontsporen door met een man of 10 aan 1 kant van de bar tegen het raam aan te gaan staan.
Als dat echt zo is dan had dat de afgelopen 35 jaar al vele honderden ontsporingen tot gevolg gehad.
Het is gewoon onzin. Er is ook nergens een bericht van te vinden.
Mja. Als je de boel niet achter slot en grendel zet kan dat gebeuren.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:19 schreef dennistd het volgende:
In Simpelveld zijn van een aantal wagons (waarschijnlijk bedoelt men rijtuigen) de ramen ingegooid door vandalen (aldus twitter van de zlsm)
Dat is op zich wel waar, maar ten eerste weet je als machinist dat een bocht scherp is, ten tweede hebben Thalys-composities aan beide kanten iets zwaars, en ten derde is het gewicht van een paar pallets wijn ZO verwaarloosbaar ten opzichte van de hele trein.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het gaat volgens mij wel om de verdeling in lengterichting.. Als je aan de ene kant een hoop zware rijtuigen hebt en aan de andere kant een hoop lichte, dan kom je in een scherpe bocht in de problemen als omdat de trein zichzelf recht wil trekken.
Nee, dat stond nergensquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:26 schreef Ireyon het volgende:
Natuurlijk is het niet gebeurd, heb je gezien waar de quote vandaan komt![]()
[3FM #2942] Nieuwe week voor de deur!
Ah zoiets, was te verwachten. Aan de andere kant: als de woordcompositie "in België" deel uitmaakt van een nieuwsbericht verbaas ik mij nergens meer over.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:26 schreef Ireyon het volgende:
Natuurlijk is het niet gebeurd, heb je gezien waar de quote vandaan komt![]()
[3FM #2942] Nieuwe week voor de deur!
Tenzij er in diezelfde zin de compositie 'heeft een regering' staat, dan geloof ik er niks meer van...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:34 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ah zoiets, was te verwachten. Aan de andere kant: als de woordcompositie "in België" deel uitmaakt van een nieuwsbericht verbaas ik mij nergens meer over.
Ja mooi he. Bijna honderd miljoen posts al nu. Allemaal dingen waar je je dat bij kunt afvragenquote:
Omdat die takke-BNL zo mogelijk nog vaker te laat is en bovendien altijd ramvol zit?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:06 schreef greavy het volgende:
Het is wel netjes gemaakt. Maar dan nog, waarom zal je Fyra nemen als die zo onbetrouwbaar als de pest is.. Ga ik wel gewoon met de IC (Benelux als het even kan).
Zal vast wel weer een grap van Woestijnvis (lees: Neveneffecten) zijn geweest...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:26 schreef Ireyon het volgende:
Natuurlijk is het niet gebeurd, heb je gezien waar de quote vandaan komt![]()
[3FM #2942] Nieuwe week voor de deur!
Ziet er behoorlijk gelikt uitquote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:51 schreef Bitlord het volgende:
Een plaatje van een DDZ-tussenrijtuig in Haarlem!
[ afbeelding ]
Bron Flickr
Nee dit is een andere. Die op Nicospilt.com heeft nog ventilatieroosters en ramen die open kunnen. Bovendien is die een stuk lelijker.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
betere platen staan al weken op nicospilt.com
Dat was een proefbak die gesloopt gaat worden. Dit is meende ik de eerste bak die opgeleverd is en ook echt zal gaan rijden.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
betere platen staan al weken op nicospilt.com
Ziet er netjes uit.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:51 schreef Bitlord het volgende:
Een plaatje van een DDZ-tussenrijtuig in Haarlem!
[ afbeelding ]
Bron Flickr
De reden staat in datzelfde bericht: voortaan moet je als student zelf een persoonlijke chipkaart kopen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:33 schreef Bitlord het volgende:
Ik lees op de website van de studenten OV-chipkaart dat het studentenreisproduct ook geladen kan worden op een al bestaande chipkaart van een aankomende student. Ik wist tot nu toe niet beter dan dat studenten hiervoor een nieuwe chipkaart kregen opgestuurd. Zie ook dit.
Dat is kopbak die volgens de huidige stand van zaken wel gesloopt gaat worden.quote:Op woensdag 11 mei 2011 00:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
http://www.flickr.com/pho(...)8175/in/photostream/
Ik weet nog niet wat ik ervan vind... Het geel op de zijwanden is heel hoog opgetrokken voor mijn gevoel. Op een filmpje van het Haarlems Dagblad meen ik me te herinneren te hebben gezien dat de kozijnen inderdaad veel lichter zijn... Nou ja, we wachten het af. Het vinden van de deuren zal met deze kleurstelling wel geinig worden.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:51 schreef Bitlord het volgende:
Een plaatje van een DDZ-tussenrijtuig in Haarlem!
[ afbeelding ]
Bron Flickr
Kansloos. Wie weet. Kansloos. Kansloos.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:
De kleurstelling aan de buitenkant is vrij onbelangrijk eigenlijkAls er maar een beetje comfortabele stoelen in komen
En toiletten en zo
En een restauratierijtuig
En couchettes
Oh jammer zegquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kansloos. Wie weet. Kansloos. Kansloos.
Ik hoop vooral een betrouwbare airo, er zit geen raam in wat open kan. Dat kan bij ICMm wel.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:
De kleurstelling aan de buitenkant is vrij onbelangrijk eigenlijkAls er maar een beetje comfortabele stoelen in komen
En toiletten en zo
En een restauratierijtuig
En couchettes
Komen er geen vergelijkbare noodramen in?quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:38 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik hoop vooral een betrouwbare airo, er zit geen raam in wat open kan. Dat kan bij ICMm wel.
Zitten die in Virm? Ook nietquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Komen er geen vergelijkbare noodramen in?
Gister waren ze nog met het opbouwen van het ding bezig. Zie ook: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=763722&page=212quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg hoe zit het met die enorme kraan bij Rotterdam Centraal? Is die er al? Of?
Zo te zien zijn ze daar bezig met het opbouwen van de rupskraan. De rupskraan wordt gebruikt om die 70-heipalen-kraan op te bouwen, en dat is waar het eigenlijk om gaatquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:01 schreef Peterselieman het volgende:
Gister waren ze nog met het opbouwen van het ding bezig. Zie ook: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=763722&page=212
Ehm, de rupskraan is de grote kraan waar over gesproken wordtquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo te zien zijn ze daar bezig met het opbouwen van de rupskraan. De rupskraan wordt gebruikt om die 70-heipalen-kraan op te bouwen, en dat is waar het eigenlijk om gaat
Ehm, de rupskraan gaat geen 70 heipalen krijgenquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ehm, de rupskraan is de grote kraan waar over gesproken wordt
Precies, zo gaat datquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:42 schreef Ascendancy het volgende:
Een kraan, opgebouwd door een kraan, om een kraan op te bouwen
De fundering van de rupskraan heeft die welquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehm, de rupskraan gaat geen 70 heipalen krijgen
Oh dus dit is het gewoon?quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
Zie trouwens: http://www.rotterdamcentr(...)273580&channel=20900
Ja. Ikzelf had ook verwacht dat ze voor deze klus een torenkraan zouden gebruiken, maar kennelijk lukt het met deze kraan ook.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |