Woeps, correct. Eén deur per kant.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 07:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat zijn nogal een paar rolstoelliften, of word er per treinstel bedoeld?
Die 2 boeken zijn erg gewild en niet echt goedkoper te verkrijgen..quote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat een prijs, je weet wat die dingen nieuw kostten? Je kunt misschien beter de boekenmarkt in Deventer afwachten.
Er zijn op dit moment 10 composities nodig voor de Pimpel, door er 12 te bestellen houdt DB wat achter de hand. Misschien is spitsversterking al de bedoeling, als ze dat ergens kwijt kunnen qua perronlengte.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 03:54 schreef dennistd het volgende:
Aangezien er ook 12 stellen voor Nederland geschikt zijn zal er binnen een jaar of 8 ook wel een einde komen aan de getrokken pimpel. Men zal hem dan alleen wel uit de reguliere IC's moeten halen, want 200 meter trein is echt te kort (nu zijn de negen rijtuigen al niet genoeg in de spits).
Of een ander goed idee: NS koopt er ook twee en versterkt daarmee de spitstreinen tot Bentheim
Echt? Ik vind het echt idioot veel geld, iets van drie keer de nieuwwaarde...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Die 2 boeken zijn erg gewild en niet echt goedkoper te verkrijgen..
Het is ook erg duur ja. Voor het boek over de 1200 locomotieven betaal ik 125 euro en 90 voor de 1300'boek.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Echt? Ik vind het echt idioot veel geld, iets van drie keer de nieuwwaarde...
Dat laat onverlet dat het inderdaad erg mooie boeken zijn.
Ik zoek alleen nog het 1000 boek, maar dat is nog duurder en dat heb ik er eigenlijk niet voor over.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Het is ook erg duur ja. Voor het boek over de 1200 locomotieven betaal ik 125 euro en 90 voor de 1300'boek.
Ja nou ja, als ze elke keer dat er eentje uitvalt 600 man het hele bedrag moeten gaan uitbetalen, dan kunnen ze de tent wel sluiten natuurlijkquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:36 schreef Ireyon het volgende:
'k Zat net eens bij de compensatieregelingen te kijken, en bij de Beneluxtrein heb je dus pas vanaf 3 uur (!) vertraging recht op volledige teruggave. Dat is meer vertraging dan de ritduur van het hele traject van begin tot eind!
Als de Benelux te laat is, mag je gewoon je Thalys nemen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:36 schreef Ireyon het volgende:
'k Zat net eens bij de compensatieregelingen te kijken, en bij de Beneluxtrein heb je dus pas vanaf 3 uur (!) vertraging recht op volledige teruggave. Dat is meer vertraging dan de ritduur van het hele traject van begin tot eind!
En kwam er een definitief antwoord?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:24 schreef Ireyon het volgende:
James kwam een paar maanden geleden met een hoop leesvoer aanzetten waar inderdaad zo'n regeling in stond.. en nog een hoop heen-en-weer getwitter met NsHispeed die van niks wist.
Ten eerste: als de Benelux uitvalt dan bedraagt de vertraging 60 minuten, niet méér dan 60 minuten. Dus in principe mag je dan nog steeds niet met de Thalys maar moet je gewoon op de volgende Benelux wachten. Tenzij die ook vertraging heeft dus.quote:"Artikel 16
Terugbetaling of vervoer langs een andere route
Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging bij aankomst op de eindbestemming krachtens de vervoerovereenkomst meer dan 60 minuten zal bedragen, krijgt de reiziger onmiddellijk de keuze tussen:
[..]
b) voortzetting van de reis langs de gebruikelijke of langs een andere route, onder vergelijkbare vervoersomstandigheden, naar de eindbestemming bij de vroegste gelegenheid; of
..."
Mwah ik vind van wel hoor, redelijkerwijs kan verwacht worden dat de volgende Beneluxtrein ook vertraging heeftquote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:59 schreef Igen het volgende:
Al met al kom ik er dus niet uit. Behalve dus dat dit artikel bij één uitgevallen Benelux sowieso nog niet van toepassing is.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Je pakt bij het Portugees het verkeerde woord.
Dat bedoel ik inderdaad. Je hebt het steeds over voorwaarden/omstandigheden, maar in het Portugees gaat het opeens over vergelijkbare.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom is er in het Portugees dan geen discussie over de inhoud van condiįões ?
Dat klopt, en dat was om aan te geven dat van de Nederlandse zinsnede 'vergelijkbare vervoersomstandigheden' beide woorden discutabel zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat bedoel ik inderdaad. Je hebt het steeds over voorwaarden/omstandigheden, maar in het Portugees gaat het opeens over vergelijkbare.
Nee maar goed, het is sowieso nog lang niet duidelijk of de Thalys wel onder "vergelijkbaar" valt. Ik kan me heel goed voorstellen van niet namelijk.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:40 schreef Igen het volgende:
Als de Thalys vol is, okee. Maar verder maakt Thalys natuurlijk de wetten niet hč.
Bron? Argumentatie?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee maar goed, het is sowieso nog lang niet duidelijk of de Thalys wel onder "vergelijkbaar" valt. Ik kan me heel goed voorstellen van niet namelijk.
Nou een eenduidige bron is er dus niet, dat zijn we net de hele dag aan het constateren. Argumentatie: die situatie die ik hierboven beschreef. Hoe zou jij het vinden om een godsvermogen te betalen om daarmee zeker te zijn van comfortabel vervoer, en vervolgens te zien dat de trein vol stroomt met mensen die een fractie van jouw prijs betaald hebben, en die bovendien afbreuk doen aan jouw reiscomfort? Ik denk dat Thalys dan heel veel kwaaie reizigers over zich heen krijgt.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |