Dat ben ik met je eens, het is niet terecht dat NS de schuld op zich neemt voor een falende infrastructuur. Maar als de treinen van NS stukgaan vanwege sneeuw in een compressor hoeft ProRail zich daar ook weer niet voor verantwoordelijk te stellen. Het enige wat ProRail beter kan doen is zorgen dat er afsleeplocs zijn op verschillende strategische punten zodat een lijn sneller kan worden vrijgemaakt (zoals met die defecte Thalys op de HSL, enkele maanden terug).quote:Op maandag 9 mei 2011 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja. Op papier ja. Maar er is ook nog zoiets als maatschappelijke verantwoordelijkheid. En NS kan niet door BLIJVEN gaan met de schuld op zich nemen als prorail keer op keer op keer op keer faalt. Daar kan je natuurlijk wel je ogen voor BLIJVEN sluiten, zoals nu gebeurt, door jullie, en door de nieuwe topvrouw van Prorail, maar dat gaat heus wel ooit een keer mis
Men is in België al bezig met een OV-chipkaart, ook bij de NMBS. Het heet daar Mobib, en in tegenstelling tot Nederland sluit Mobib aan bij reeds bestaande systemen.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
OF dat inderdaad, OF een OV-Chipkaart. Juist daar kan dat erg goed werken omdat en zo lang je maar 1 vervoerder hebt
Helemaal mee eens. De NMBS is eigenlijk een afspiegeling van de Belgische staat, die tot de kern verrot is. De enige manier die ik nog zie is alles weggooien en opnieuw beginnen, zowel met het land als met het spoorbedrijf. Dat zal dus wel uitdraaien op Wallonië bij Frankrijk, Vlaanderen zelfstandig of als los onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden, van Brussel een soort Jeruzalem, en de NMBS 50/50 verdelen tussen de SNCF en Abellio België.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:38 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat landen NIET verplicht zijn hun OV-netwerk in de etalage te gooien.
Maar anderzijds moet de NMBS bloeden voor jaren wanbeleid. Ik heb ze niets wereldschokkends zien verrichten voor de reiziger, het bestuur vereenzelvigt zich met chronische middelmatigheid en hun billenmaatjes op de Wetstraat vinden het geweldig. Bewijst eens te meer dat België op bijna alle terreinen dood- en doodziek is...
In Engeland is er de Office of Rail Regulation die eigenlijk een soort sturende rol heeft ten opzichte van de treinmaatschappijen. Daarnaast is er nog ATOC (Association of Train Operating Companies) die o.a. de Railcard (de Engelse VDU) uitgeeft. In Nederland liggen die taken eigenlijk allemaal bij NS, waardoor zij ten opzichte van de andere marktpartijen een oneerlijke concurrentiepositie hebben.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Huisvrouw Melanie S. van H. G.
Als ze tenminste wakker wordt...
Prorail kan ook zorgen dat bijvoorbeeld niet de wisselverwarming op een heel emplacement bij Den Haag gewoon uitgezet wordt half godverdomme decemberquote:Op maandag 9 mei 2011 23:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, het is niet terecht dat NS de schuld op zich neemt voor een falende infrastructuur. Maar als de treinen van NS stukgaan vanwege sneeuw in een compressor hoeft ProRail zich daar ook weer niet voor verantwoordelijk te stellen. Het enige wat ProRail beter kan doen is zorgen dat er afsleeplocs zijn op verschillende strategische punten zodat een lijn sneller kan worden vrijgemaakt (zoals met die defecte Thalys op de HSL, enkele maanden terug).
Dat klopt, dat is ook gewoon een fout van ProRail of een van hun aannemers.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Prorail kan ook zorgen dat bijvoorbeeld niet de wisselverwarming op een heel emplacement bij Den Haag gewoon uitgezet wordt half godverdomme december
Dat zijn nogal een paar rolstoelliften, of word er per treinstel bedoeld?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:28 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Schuiftredes zijn aanwezig, daarnaast zal één deur per rijtuig zijn voorzien van een rolstoellift.
Wat een prijs, je weet wat die dingen nieuw kostten? Je kunt misschien beter de boekenmarkt in Deventer afwachten.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:56 schreef greavy het volgende:
Morgen 2 boeken halen, voor 215 euro![]()
![]()
Elektrische locomotieven serie 1200
Elektrische locomotieven serie 1300
Beide van Henk Bouman
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:28 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Schuiftredes zijn aanwezig, daarnaast zal één deur per rijtuig zijn voorzien van een rolstoellift.
Sowieso, prachtige uitvinding natuurlijk. Veel beter dan krampachtig overal in Europa de perrons willen verhogen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 07:31 schreef greavy het volgende:
Dat zijn nogal een paar rolstoelliften, of word er per treinstel bedoeld?
Ja, dat is idd lullig.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Vanmorgen van Arnhem naar Utrecht proberen te komen, maar dat moest via Den Bosch door een aanrijding. Soit. Kom ik in Den Bosch, is er een aanrijding bij Geldermalsen...Nu dus maar weer terug naar Arnhem...
Die dude heeft goed raak gesprongen, meteen 4 storingen op zijn naamquote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Vanmorgen van Arnhem naar Utrecht proberen te komen, maar dat moest via Den Bosch door een aanrijding. Soit. Kom ik in Den Bosch, is er een aanrijding bij Geldermalsen...Nu dus maar weer terug naar Arnhem...
quote:Geachte heer, mevrouw
Uw organisatie spreekt mij enorm aan, omdat ik affiniteit heb met het veilig vervoeren van personen in het algemeen, en alle aspecten die daarbij komen kijken.
De moderne technologieën boeien mij enorm en ik kan mij goed concentreren in een kleine omgeving.
Daarnaast zie ik de functie van treinmachinist bij Arriva als een mogelijkheid om mij verder te ontwikkelen.
Ik heb ook nagedacht over de nadelen van deze functie, het werken op onregelmatige tijden en het risico van zelfdoding op het spoor. Dit is voor mij geen belemmering om te solliciteren bij Arriva.
Ik hoop uitgenodigd te worden voor een gesprek waarin ik mijn enthousiasme over deze baan verder toe kan lichten.
Bijgaand treft u mijn CV aan. Ik kijk uit naar uw reactie.
Met vriendelijke groeten,
Marko
Ja, voor m'n werk vooralquote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, dat is idd lullig.Heeft het OCCR wat te doen.
Is dit je sollicitatiebrief? Daar valt nog wel een en ander aan aan te vullen en bij te schaven.quote:
Oh, chococookie, dan heb je geen klagen nee. Voor de machinisten is het minder, net als voor de nabestaanden, de politie, et cetera. M.a.w.: niet doen, dat zelfdoodspringen voor treinen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:55 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, voor m'n werk vooralben al vanaf 07:45 uur onderweg. Ben nu in Elst. Maar goed, ik vermaak me wel met m'n tijdschriften, boek en chococookie. Vind het lulliger voor de machinisten in kwestie
meer een motivatiebriefquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is dit je sollicitatiebrief? Daar valt nog wel een en ander aan aan te vullen en bij te schaven.
Ja okequote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
In je sollicitatiebrief motiveer je waarom jij moet worden gekozen voor de baan
Ik zie in de vacaturetekst niet dat ze een brief verwachten, dus je zou het inderdaad minder uitgebreid kunnen doen dan een echte sollicitatiebrief. Sowieso: "uw organisatie spreekt me aan" werkt niet, omdat de opleiding en selectie geheel door een ander bedrijf gedaan wordt. Tenzij je daar als opleider aan de slag wilt...quote:
Ik stond om 9.00 uur op perron 15 in Utrecht om naar Den Bosch te gaan,niks naar den Bosch en/of Arnhem; reisadvies: reis via Rotterdamquote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Vanmorgen van Arnhem naar Utrecht proberen te komen, maar dat moest via Den Bosch door een aanrijding. Soit. Kom ik in Den Bosch, is er een aanrijding bij Geldermalsen...Nu dus maar weer terug naar Arnhem...
Ik had de bus genomen of weer lekker naar huis gegaanquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:31 schreef bork het volgende:
[..]
Ik stond om 9.00 uur op perron 15 in Utrecht om naar Den Bosch te gaan,niks naar den Bosch en/of Arnhem; reisadvies: reis via Rotterdam![]()
Zijn goed bezig daar, kwam er gister langs. Ballast ligt er al voor een deel.quote:
Ik ook, dat laatste danquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik had de bus genomen of weer lekker naar huis gegaan
Woeps, correct. Eén deur per kant.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 07:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat zijn nogal een paar rolstoelliften, of word er per treinstel bedoeld?
Die 2 boeken zijn erg gewild en niet echt goedkoper te verkrijgen..quote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat een prijs, je weet wat die dingen nieuw kostten? Je kunt misschien beter de boekenmarkt in Deventer afwachten.
Er zijn op dit moment 10 composities nodig voor de Pimpel, door er 12 te bestellen houdt DB wat achter de hand. Misschien is spitsversterking al de bedoeling, als ze dat ergens kwijt kunnen qua perronlengte.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 03:54 schreef dennistd het volgende:
Aangezien er ook 12 stellen voor Nederland geschikt zijn zal er binnen een jaar of 8 ook wel een einde komen aan de getrokken pimpel. Men zal hem dan alleen wel uit de reguliere IC's moeten halen, want 200 meter trein is echt te kort (nu zijn de negen rijtuigen al niet genoeg in de spits).
Of een ander goed idee: NS koopt er ook twee en versterkt daarmee de spitstreinen tot Bentheim
Echt? Ik vind het echt idioot veel geld, iets van drie keer de nieuwwaarde...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Die 2 boeken zijn erg gewild en niet echt goedkoper te verkrijgen..
Het is ook erg duur ja. Voor het boek over de 1200 locomotieven betaal ik 125 euro en 90 voor de 1300'boek.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Echt? Ik vind het echt idioot veel geld, iets van drie keer de nieuwwaarde...
Dat laat onverlet dat het inderdaad erg mooie boeken zijn.
Ik zoek alleen nog het 1000 boek, maar dat is nog duurder en dat heb ik er eigenlijk niet voor over.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Het is ook erg duur ja. Voor het boek over de 1200 locomotieven betaal ik 125 euro en 90 voor de 1300'boek.
Ja nou ja, als ze elke keer dat er eentje uitvalt 600 man het hele bedrag moeten gaan uitbetalen, dan kunnen ze de tent wel sluiten natuurlijkquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:36 schreef Ireyon het volgende:
'k Zat net eens bij de compensatieregelingen te kijken, en bij de Beneluxtrein heb je dus pas vanaf 3 uur (!) vertraging recht op volledige teruggave. Dat is meer vertraging dan de ritduur van het hele traject van begin tot eind!
Als de Benelux te laat is, mag je gewoon je Thalys nemen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:36 schreef Ireyon het volgende:
'k Zat net eens bij de compensatieregelingen te kijken, en bij de Beneluxtrein heb je dus pas vanaf 3 uur (!) vertraging recht op volledige teruggave. Dat is meer vertraging dan de ritduur van het hele traject van begin tot eind!
En kwam er een definitief antwoord?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:24 schreef Ireyon het volgende:
James kwam een paar maanden geleden met een hoop leesvoer aanzetten waar inderdaad zo'n regeling in stond.. en nog een hoop heen-en-weer getwitter met NsHispeed die van niks wist.
Ten eerste: als de Benelux uitvalt dan bedraagt de vertraging 60 minuten, niet méér dan 60 minuten. Dus in principe mag je dan nog steeds niet met de Thalys maar moet je gewoon op de volgende Benelux wachten. Tenzij die ook vertraging heeft dus.quote:"Artikel 16
Terugbetaling of vervoer langs een andere route
Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging bij aankomst op de eindbestemming krachtens de vervoerovereenkomst meer dan 60 minuten zal bedragen, krijgt de reiziger onmiddellijk de keuze tussen:
[..]
b) voortzetting van de reis langs de gebruikelijke of langs een andere route, onder vergelijkbare vervoersomstandigheden, naar de eindbestemming bij de vroegste gelegenheid; of
..."
Mwah ik vind van wel hoor, redelijkerwijs kan verwacht worden dat de volgende Beneluxtrein ook vertraging heeftquote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:59 schreef Igen het volgende:
Al met al kom ik er dus niet uit. Behalve dus dat dit artikel bij één uitgevallen Benelux sowieso nog niet van toepassing is.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Je pakt bij het Portugees het verkeerde woord.
Dat bedoel ik inderdaad. Je hebt het steeds over voorwaarden/omstandigheden, maar in het Portugees gaat het opeens over vergelijkbare.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom is er in het Portugees dan geen discussie over de inhoud van condições ?
Dat klopt, en dat was om aan te geven dat van de Nederlandse zinsnede 'vergelijkbare vervoersomstandigheden' beide woorden discutabel zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat bedoel ik inderdaad. Je hebt het steeds over voorwaarden/omstandigheden, maar in het Portugees gaat het opeens over vergelijkbare.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |