Klaar nuquote:Op maandag 9 mei 2011 22:54 schreef greavy het volgende:
Maar hij moet van Usquert (staat inmiddels op Leeuwarden), moet naar Goor maar eerst nog via Kapelle Biezelinge.
Als dat het moeilijkste is dat wat je kan verzinnen...quote:Op maandag 9 mei 2011 22:54 schreef greavy het volgende:
Maar hij moet van Usquert (staat inmiddels op Leeuwarden), moet naar Goor maar eerst nog via Kapelle Biezelinge.
Maar de servicemedewerker zou juist op alle vragen snel een correct antwoord moeten kunnen geven, want daarvoor worden ze immers aangesteld.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
99,98 % van de reizigers wil gewoon van Breda naar Eindhoven of van Zwolle naar Groningen of zo. En 99,999999999% van de reizigers is er niet op uit om een reis te verzinnen waar een blauw poppetje geen antwoord op heeft
Heb mijn spaargeld moeten aanbrekenquote:Op maandag 9 mei 2011 22:58 schreef Ascendancy het volgende:
Gut. Ik heb al problemen als m'n studieboeken gekocht moeten worden, maar iedereen lijkt hier geld te hebben.
Socios die 1e klas naar Antwerpen gaat, Fles die wekelijks naar Duitsland gaat en nu zelfs een andere student die 215 euro over heeft
Ik voel je pijn, ik heb net genoeg geld om bier van te halen en mijn brommers vol te tanken.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:58 schreef Ascendancy het volgende:
Gut. Ik heb al problemen als m'n studieboeken gekocht moeten worden, maar iedereen lijkt hier geld te hebben.
Socios die 1e klas naar Antwerpen gaat, Fles die wekelijks naar Duitsland gaat en nu zelfs een andere student die 215 euro over heeft
Tsja, voor het geld word ik geen `servicemedewerker´. Ik ben zelfs bereid dat te doen tegen het minumumloon, maar wel met `hart voor het vak´.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:58 schreef Ascendancy het volgende:
maar iedereen lijkt hier geld te hebben. Socios die 1e klas naar Antwerpen gaat
Echt he. En als je opeens naar de dokter moet dan kan je gewoon 2 weken niet uit ofzoquote:Op maandag 9 mei 2011 22:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik voel je pijn, ik heb net genoeg geld om bier van te halen en mijn brommers vol te tanken.
Wekelijks? Dacht dat ik er dit jaar pas een keer of 3 geweest ben. Enneh, andere student? Noem mij eens geen studentquote:Op maandag 9 mei 2011 22:58 schreef Ascendancy het volgende:
Fles die wekelijks naar Duitsland gaat en nu zelfs een andere student die 215 euro over heeft
Hoe doe je die bordjes dan iedere x? Ik dacht dat je het de man bijt hond way deed?quote:Op maandag 9 mei 2011 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wekelijks? Dacht dat ik er dit jaar pas een keer of 3 geweest ben. Enneh, anders student? Noem mij eens geen student
En da's maar beter ook.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:00 schreef Ascendancy het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat de gemiddelde servicemedewerker nog je overstap van Eindhoven naar Schiphol gaat opzoeken als je er naar vraagt.
Ja dat is listig inderdaad. Veel NS-medewerkers zijn gewoon NS-medewerker omdat ze dan iedere maand hun huur kunnen betalen en zo. Hobbyisten weten het vaak gewoon beter. Wel.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:10 schreef Igen het volgende:
[..]
En da's maar beter ook.
Ik noemde net de laatste verbinding van Krefeld naar Amsterdam. Keurig door de servicemedewerker opgezocht in de computer. Maar vervolgens beweerde de conducteur in de trein Roermond-Eindhoven doodleuk -uit z'n hoofd- dat ik zou gaan stranden. Pas na een telefoontje met een collega kwam hij erachter dat zijn eigen trein nog zou doorrijden als nachtnettrein naar Utrecht / Amsterdam en verder.Maar als hij nou gewoon even voor de zekerheid in z'n railpocket had gekeken was al dat gedoe niet nodig geweest.
Naja, het studentenleven is wel een deel van de ervaring he.quote:
Ja hoor, primaquote:Op maandag 9 mei 2011 23:16 schreef James1988 het volgende:
Er zijn genoeg NS'ers met hart voor de zaak, of een hobbymatige interesse. Ik ben gisteren nog met eentje TGV's gaan spotten in Noord-Frankrijk. Maar er zijn er ook genoeg voor wie het niet meer is dan een baan.
Prima toch?
Ik weet waar ik over praat. Als het gebeuren eromheen niet bestond was ik gewoon al gaan werken.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Wij moeten eens een biertje gaan drinken Asc. Dan zou je eens weten waar je over praat
Wanneer weer eens met het hele topic een biertje drinken ergens?quote:Op maandag 9 mei 2011 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Wij moeten eens een biertje gaan drinken Asc. Dan zou je eens weten waar je over praat
Zeker, bijvoorbeeld die machinist op die foto's zojuist.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:16 schreef James1988 het volgende:
Er zijn genoeg NS'ers met hart voor de zaak, of een hobbymatige interesse.
Drie dagen voordat jij je nest uit rolt denk ikquote:Op maandag 9 mei 2011 23:18 schreef Socios het volgende:
[..]
Wanneer weer eens met het hele topic een biertje drinken ergens?
Als jij over mij praat weet jij niet waar je over praatquote:Op maandag 9 mei 2011 23:18 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik weet waar ik over praat. Als het gebeuren eromheen niet bestond was ik gewoon al gaan werken.
Bij avondmeets ben ik altijd op tijd, hoor.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Drie dagen voordat jij je nest uit rolt denk ik
NS had die mensen beter kunnen opleiden of zouden de bijscholingscursussen te duur worden?quote:Op maandag 9 mei 2011 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat is listig inderdaad. Veel NS-medewerkers zijn gewoon NS-medewerker omdat ze dan iedere maand hun huur kunnen betalen en zo. Hobbyisten weten het vaak gewoon beter. Wel.
Mja, je hebt interesse of je hebt het niet.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
NS had die mensen beter kunnen opleiden of zouden de bijscholingscursussen te duur worden?
Ik vind het stuitend dat Meerstadt meer geilt op zijn 'lievelingskindje' Abellio dan op de normale reiziger...
mja, dat is de kerntaak van de NS ook: treintjes rijden. Ze zullen het alleen niet zo verkopen aan de buitenwereld.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:22 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik vind het stuitend dat Meerstadt meer geilt op zijn 'lievelingskindje' Abellio dan op de normale reiziger...
Dat van ProRail kan ik nog wel begrijpen...quote:Op maandag 9 mei 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, je hebt interesse of je hebt het niet.
En ik vind het ook stuitend dat Gout meer geilt op haar eigen medewerkers dan op de normale reiziger. Het is veel mensen nog steeds niet duidelijk dat "wie betaalt, bepaalt". Dan kan Prorail wel fijn zijn kop in het zand steken en niks te maken hebben met reizigers, maar zo werkt het gewoon niet.
Correctie, zo werkt het wel. ProRail is een strikt business-to-business-bedrijf, ProRail's klant is de vervoerder, niet de reiziger. De reizigers betalen niet direct aan ProRail, dat doen de vervoerders. ProRail levert alleen de infrastructuur. Als jij het leuk vindt om 100 ICK-rijtuigen te huren en een berg locs en daar nutteloos mee gaat rondrijden, boeit dat ProRail geen zak zolang je er netjes voor betaalt.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En ik vind het ook stuitend dat Gout meer geilt op haar eigen medewerkers dan op de normale reiziger. Het is veel mensen nog steeds niet duidelijk dat "wie betaalt, bepaalt". Dan kan Prorail wel fijn zijn kop in het zand steken en niks te maken hebben met reizigers, maar zo werkt het gewoon niet.
Wat ik evenmin begrijp is dat NS in het buitenland stennis schopt als hen een contract door de neus wordt geboord, maar hier kunnen Arriva en Veolia klein gehouden worden.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dat is de kerntaak van de NS ook: treintjes rijden. Ze zullen het alleen niet zo verkopen aan de buitenwereld.
Zie jij graag nog meer regionale vervoerders op nog meer lijnen dan nu al het geval is?quote:Op maandag 9 mei 2011 23:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat ik evenmin begrijp is dat NS in het buitenland stennis schopt als hen een contract door de neus wordt geboord, maar hier kunnen Arriva en Veolia klein gehouden worden.
Hetgeen SNCF (met collega's) doet in Frankrijk...
Dat proberen alle bedrijven op hun thuismarkt ...quote:Op maandag 9 mei 2011 23:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat ik evenmin begrijp is dat NS in het buitenland stennis schopt als hen een contract door de neus wordt geboord, maar hier kunnen Arriva en Veolia klein gehouden worden.
Hetgeen SNCF (met collega's) doet in Frankrijk...
'Kunnen' en 'mogen' zijn verschillende vormen van vrijheid. Zei mijn vriend Dieter Nuhr ook...quote:Op maandag 9 mei 2011 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
de kerntaak van de reiziger is ook om van A naar B te komen. Dat NS vindt dat daarvoor betaald moet worden, mja. Mogen ze vindenVrij land hier
Ik zou graag wat regionale vervoerders in België zien.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zie jij graag nog meer regionale vervoerders op nog meer lijnen dan nu al het geval is?
Is het ook, maar ze verdienen er niet het meest aan. En dan zijn die meer winstgevende activiteiten ook opeens belangrijk.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dat is de kerntaak van de NS ook: treintjes rijden. Ze zullen het alleen niet zo verkopen aan de buitenwereld.
quote:Op maandag 9 mei 2011 23:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat van ProRail kan ik nog wel begrijpen...
Ja. Op papier ja. Maar er is ook nog zoiets als maatschappelijke verantwoordelijkheid. En NS kan niet door BLIJVEN gaan met de schuld op zich nemen als prorail keer op keer op keer op keer faalt. Daar kan je natuurlijk wel je ogen voor BLIJVEN sluiten, zoals nu gebeurt, door jullie, en door de nieuwe topvrouw van Prorail, maar dat gaat heus wel ooit een keer misquote:Op maandag 9 mei 2011 23:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Correctie, zo werkt het wel. ProRail is een strikt business-to-business-bedrijf, ProRail's klant is de vervoerder, niet de reiziger.
Ja.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zie jij graag nog meer regionale vervoerders op nog meer lijnen dan nu al het geval is?
OF dat inderdaad, OF een OV-Chipkaart. Juist daar kan dat erg goed werken omdat en zo lang je maar 1 vervoerder hebtquote:Op maandag 9 mei 2011 23:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zou graag wat regionale vervoerders in België zien.
Ja, dan heb je dus straks 68 verschillende vervoerders die allemaal 1 of 2 lijntjes bestieren. Kom dan nog maar eens ergens met je OV chipkaartquote:Op maandag 9 mei 2011 23:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ja.
Mits alle overheden geen achteloosheid bedrijven. Sommige lokale overheden sturen een Programma van Eisen met mitsen en maren, anderen geven maar één A4'tje mee.
Er moeten duidelijke richtlijnen komen zodat overheden, bedrijven en passagiers weten wat ze aan elkaar hebben...
Klopt, de winkels op de stations, daar wordt geld mee verdiend. En voor buitenlandse concessies krijgen ze subsidies, waardoor daar ook een mooie winstmarge op kan zitten.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:32 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Is het ook, maar ze verdienen er niet het meest aan. En dan zijn die meer winstgevende activiteiten ook opeens belangrijk.
Vergeet niet dat landen NIET verplicht zijn hun OV-netwerk in de etalage te gooien.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zou graag wat regionale vervoerders in België zien.
ehmmquote:Op maandag 9 mei 2011 23:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, de winkels op de stations, daar wordt geld mee verdiend. En voor buitenlandse concessies krijgen ze subsidies, waardoor daar ook een mooie winstmarge op kan zitten.
Mijn oplossing: een landelijke assortiment dat boven het regionale geldt.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dan heb je dus straks 68 verschillende vervoerders die allemaal 1 of 2 lijntjes bestieren. Kom dan nog maar eens ergens met je OV chipkaart
België is een pure schijneconomie. Dat hangt aan elkaar van bezigheidstherapie, nepotisme en zakkenvullerij. En natuurlijk nog de inefficiëntie die gepaard gaat met de wafelijzerpolitiek.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:38 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat landen NIET verplicht zijn hun OV-netwerk in de etalage te gooien.
Maar anderzijds moet de NMBS bloeden voor jaren wanbeleid. Ik heb ze niets wereldschokkends zien verrichten voor de reiziger, het bestuur vereenzelvigt zich met chronische middelmatigheid en hun billenmaatjes op de Wetstraat vinden het geweldig. Bewijst eens te meer dat België op bijna alle terreinen dood- en doodziek is...
Je vergist je: dit is hoe OV-aanbestedingen in o.a. Nederland, Denemarken, Duitsland, Zweden en zelfs Londen werken.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ehmm
Een subsidie is om iets haalbaar te maken. Niet om er vet winst op te draaien over de rug van de belastingbetaler
Wie regelt dat? En welke vervoerder accepteert dat?quote:Op maandag 9 mei 2011 23:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Mijn oplossing: een landelijke assortiment dat boven het regionale geldt.
Huisvrouw Melanie S. van H. G.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie regelt dat? En welke vervoerder accepteert dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |