Ziet er netjes uit.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:51 schreef Bitlord het volgende:
Een plaatje van een DDZ-tussenrijtuig in Haarlem!
[ afbeelding ]
Bron Flickr
De reden staat in datzelfde bericht: voortaan moet je als student zelf een persoonlijke chipkaart kopen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:33 schreef Bitlord het volgende:
Ik lees op de website van de studenten OV-chipkaart dat het studentenreisproduct ook geladen kan worden op een al bestaande chipkaart van een aankomende student. Ik wist tot nu toe niet beter dan dat studenten hiervoor een nieuwe chipkaart kregen opgestuurd. Zie ook dit.
Dat is kopbak die volgens de huidige stand van zaken wel gesloopt gaat worden.quote:Op woensdag 11 mei 2011 00:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
http://www.flickr.com/pho(...)8175/in/photostream/
Ik weet nog niet wat ik ervan vind... Het geel op de zijwanden is heel hoog opgetrokken voor mijn gevoel. Op een filmpje van het Haarlems Dagblad meen ik me te herinneren te hebben gezien dat de kozijnen inderdaad veel lichter zijn... Nou ja, we wachten het af. Het vinden van de deuren zal met deze kleurstelling wel geinig worden.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:51 schreef Bitlord het volgende:
Een plaatje van een DDZ-tussenrijtuig in Haarlem!
[ afbeelding ]
Bron Flickr
Kansloos. Wie weet. Kansloos. Kansloos.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:
De kleurstelling aan de buitenkant is vrij onbelangrijk eigenlijkAls er maar een beetje comfortabele stoelen in komen
En toiletten en zo
En een restauratierijtuig
En couchettes
Oh jammer zegquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kansloos. Wie weet. Kansloos. Kansloos.
Ik hoop vooral een betrouwbare airo, er zit geen raam in wat open kan. Dat kan bij ICMm wel.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:
De kleurstelling aan de buitenkant is vrij onbelangrijk eigenlijkAls er maar een beetje comfortabele stoelen in komen
En toiletten en zo
En een restauratierijtuig
En couchettes
Komen er geen vergelijkbare noodramen in?quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:38 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik hoop vooral een betrouwbare airo, er zit geen raam in wat open kan. Dat kan bij ICMm wel.
Zitten die in Virm? Ook nietquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Komen er geen vergelijkbare noodramen in?
Gister waren ze nog met het opbouwen van het ding bezig. Zie ook: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=763722&page=212quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg hoe zit het met die enorme kraan bij Rotterdam Centraal? Is die er al? Of?
Zo te zien zijn ze daar bezig met het opbouwen van de rupskraan. De rupskraan wordt gebruikt om die 70-heipalen-kraan op te bouwen, en dat is waar het eigenlijk om gaatquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:01 schreef Peterselieman het volgende:
Gister waren ze nog met het opbouwen van het ding bezig. Zie ook: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=763722&page=212
Ehm, de rupskraan is de grote kraan waar over gesproken wordtquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo te zien zijn ze daar bezig met het opbouwen van de rupskraan. De rupskraan wordt gebruikt om die 70-heipalen-kraan op te bouwen, en dat is waar het eigenlijk om gaat
Ehm, de rupskraan gaat geen 70 heipalen krijgenquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ehm, de rupskraan is de grote kraan waar over gesproken wordt
Precies, zo gaat datquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:42 schreef Ascendancy het volgende:
Een kraan, opgebouwd door een kraan, om een kraan op te bouwen
De fundering van de rupskraan heeft die welquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehm, de rupskraan gaat geen 70 heipalen krijgen
Oh dus dit is het gewoon?quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
Zie trouwens: http://www.rotterdamcentr(...)273580&channel=20900
Ja. Ikzelf had ook verwacht dat ze voor deze klus een torenkraan zouden gebruiken, maar kennelijk lukt het met deze kraan ook.quote:
Je kan toch zelf ook op wikipedia zoeken?quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wanneer worden die DDZ-bakken ingezet?
Nee sorry.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Je kan toch zelf ook op wikipedia zoeken?
En de nooduitwerpvensters in DDAR zijn ook al een paar jaar onklaar gemaakt.quote:
Op Wikipedia staat 'medio 2011'. Nee daar hebben we wat aan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Je kan toch zelf ook op wikipedia zoeken?
Nog anderhalve maand dus.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:59 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Op Wikipedia staat 'medio 2011'. Nee daar hebben we wat aan.
Pas in 2013 zijn alle stammen klaar. Tussendoor zullen ze wel 1 voor 1 instromen niet?quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:59 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Op Wikipedia staat 'medio 2011'. Nee daar hebben we wat aan.
Bovendien zouden de recentst afgeleverde treinstellen ook kwalitatief steeds slechter zijn geworden: steeds slechtere afwerking en steeds meer slordigheidsfoutjes.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:51 schreef Peterselieman het volgende:
De Deense Spoorwegen weigeren trouwens nog langer om IC4-treinstellen af te nemen van AnsaldoTilburg. De stellen moeten om de 2.000 kilometer onderhoud krijgen, terwijl het bij andere stellen om de 20.000 kilometer is
Ik weet niet hoeveel stellen er nu afgenomen zijn, maar het zijn er iig erg weinig.
http://www.business.dk/transport/fuldt-stop-for-ic-4
En dan te bedenken dat dit soort bedrijven nog min of meer beschermd wordt ook.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Bovendien zouden de recentst afgeleverde treinstellen ook kwalitatief steeds slechter zijn geworden: steeds slechtere afwerking en steeds meer slordigheidsfoutjes.
Wat een prutsbedrijf is het toch ook.
EN AnsaldoMaaskantje moet nu aan DSB een boete betalen van 1 miljoen Deense Kroon per maand (ongeveer 135.000 Euro) plus dat de niet afgenomen treinen natuurlijk niet betaald wordenquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Bovendien zouden de recentst afgeleverde treinstellen ook kwalitatief steeds slechter zijn geworden: steeds slechtere afwerking en steeds meer slordigheidsfoutjes.
Wat een prutsbedrijf is het toch ook.
Let maar op AnsaldoDenDungen wordt straks tegen alle Europese regels in in leven gehouden door Berlusconi en consorten zodat alle ellende weer opnieuw kan beginnen en let op!, wij mogen er straks weer voor opdraaienquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN AnsaldoMaaskantje moet nu aan DSB een boete betalen van 1 miljoen Deense Kroon per maand (ongeveer 135.000 Euro) plus dat de niet afgenomen treinen natuurlijk niet betaald worden![]()
Komt er dan toch dat faillissement?![]()
Die miljoen kronen dwangsom per maand zijn ook nog eens per treinstel hč.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN AnsaldoMaaskantje moet nu aan DSB een boete betalen van 1 miljoen Deense Kroon per maand (ongeveer 135.000 Euro) plus dat de niet afgenomen treinen natuurlijk niet betaald worden![]()
Komt er dan toch dat faillissement?![]()
Waar heb je dat gelezen? Overigens zou dat wel treurig zijn, als men software niet kan fixen. Software is net klei, je kunt er alles van maken en je kunt alles fixen. Als dit niet met software te fixen is is het een hardwarefalen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Die miljoen kronen dwangsom per maand zijn ook nog eens per treinstel hč.![]()
Op een ander forum las ik trouwens dat het kunnen koppelen van de treinstellen ook niks meer wordt. Als een van de stellen namelijk per ongeluk 'verkeerdom' staat dan crashen bij het koppelen de boordcomputers, en men denkt de software niet meer te kunnen fixen.
Nou ja, als het 'fixen' van je software net zoveel uur/geld gaat kosten als de oorspronkelijke ontwikkeling dan zou ik dat wel "niet te fixen" durven noemen... Total-loss zeg maarquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waar heb je dat gelezen? Overigens zou dat wel treurig zijn, als men software niet kan fixen. Software is net klei, je kunt er alles van maken en je kunt alles fixen. Als dit niet met software te fixen is is het een hardwarefalen.
Ja ok, zo kun je het interpreteren. Dat betekent dan simpelweg dat er een enorme prutser aan heeft zitten werken, en dan kan een deel van de schade wellicht nog verhaald worden op een leverancier. Al zal een rechter daar weer op zeggen "maar u heeft het werk goedgekeurd"....quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nou ja, als het 'fixen' van je software net zoveel uur/geld gaat kosten als de oorspronkelijke ontwikkeling dan zou ik dat wel "niet te fixen" durven noemen... Total-loss zeg maar
Heeft dat misschien te maken met die thermietlas vlak ernaast? Of is dat toeval?quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:50 schreef Watertornado het volgende:
Mijn "score" voor vandaag:
[ afbeelding ]
Een squat met daarin een scheurtje met als toegift nķg een scheurtje. Amersfoort, spoor 6, tussen de wissels in.
Hier: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?30,5376777quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waar heb je dat gelezen? Overigens zou dat wel treurig zijn, als men software niet kan fixen. Software is net klei, je kunt er alles van maken en je kunt alles fixen. Als dit niet met software te fixen is is het een hardwarefalen.
Het lijkt mij niet bepaald onlogisch dat AnsaldoBreda de broncode van de software geheimhoudt (of van een toeleverancier geheim moet houden) en DSB niet echt zin heeft om de software helemaal opnieuw te maken en misschien zelfs alle computer-apparatuur daarvoor te moeten gaan reverse-engineeren.quote:Sonntag wurde in Internetzeitschrift von Ingeniören behauptet, man werde nie die Mehrfachtraktion, dh. die Kupplung von zwei und mehreren Zugsets erreichen können. DSB hatte doch dafür vorher gemeldet, die "serielle" Kupplung der Triebsets in einer Richtung, dh. Ende Triebset 1 zu Nase Triebset 2, sei in Ordnung. Nur falls ein Set um 180 Grad gewendet wurde, also 'Nase' an 'Nase' Kuppeln angesagt ist, fallen mehrere der Bordsysteme aus (zB. Platzreservierung).
Ingeniøren meint, Mehrfachtraktion wird es nur geben, fast fest gekuppelt vom AusgangsBw ans Reiseziel gefahren wird.
Ik néém aan dat het wel met de thermietlas te maken heeft. Je zou je kunnen indenken dat hij niet goed afgeslepen is waardoor de trein van een randje af "stuitert", maar of dat een realistische situatie is . . .quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft dat misschien te maken met die thermietlas vlak ernaast? Of is dat toeval?
Ok dank je. Drehscheibe is een zeer interessant forum zo nu en dan, ook al ziet het er niet uit.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Hier: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?30,5376777
Dat is allemaal contractueel werk. Mijn gevoel zegt me dat AnsaldoBreda niet meer heel erg moeilijk gaat doen als de broncode wordt opgeëist door DSB.quote:Het lijkt mij niet bepaald onlogisch dat AnsaldoBreda de broncode van de software geheimhoudt (of van een toeleverancier geheim moet houden) en DSB niet echt zin heeft om de software helemaal opnieuw te maken en misschien zelfs alle computer-apparatuur daarvoor te moeten gaan reverse-engineeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |