Heeft toch geen zin, Dr_flash heeft toch wel de beste score.quote:
rat.quote:
De TT is zo uitstekend.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:12 schreef Watertornado het volgende:
Ik had een pracht-TT in mijn binnenzak.
Ik ook van jouquote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:12 schreef Watertornado het volgende:
rat.Ik had een pracht-TT in mijn binnenzak.
Oja, ik wilde er nog bij zetten dat je stationsnamen helemaal uit moest schrijven. Zoals ook op de stationsborden staat. Ik heb je toch nog je 2 extra punten gegeven.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik typte in "Utrecht"... misschien handig om een autocomplete toe te voegen die de beschikbare opties toont?
We zullen zien.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:12 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Heeft toch geen zin, Dr_flash heeft toch wel de beste score.
Ja ik ga het jullie niet te makkelijk maken hè.quote:
Ben jij "Hoi"?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:36 schreef Peterselieman het volgende:
ik ben te lang geleden op de meeste stations geweest om de exacte situatie voor te kunnen stellen, maar die ene van het dieselspoor had ik wel goed
Ja dat viel mij ook al op. Ik ga morgen wel weer even knutselen. Gooi ik gelijk een tweede ronde online.quote:Op zondag 8 mei 2011 00:26 schreef CrashO het volgende:
Ik vind dat spel toch nog niet ideaal![]()
Ik had "Utrecht centraal" en dat was dus fout, want ik had centraal niet met een hoofdletter![]()
Kan je niet gewoon alles naar lowercase forceren zodat hoofdletters niet meer uitmaken?
Dankje!quote:
jaquote:
Dit seizoen dacht ik Het programma komt helaas pas volgend jaar weer terug.quote:Op zondag 8 mei 2011 01:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Vorig jaar was er trouwens wel eens een aflevering van De Slimste Belg ter Wereld waar het over stations ging, en die wist ik allemaal![]()
Dat was wel tof
Dat kan.quote:Op zondag 8 mei 2011 00:26 schreef CrashO het volgende:
Ik vind dat spel toch nog niet ideaal![]()
Ik had "Utrecht centraal" en dat was dus fout, want ik had centraal niet met een hoofdletter![]()
Kan je niet gewoon alles naar lowercase forceren zodat hoofdletters niet meer uitmaken?
Ja dat had ik dus ook. Toch was er eoa pipo met 20 puntenquote:Op zondag 8 mei 2011 09:52 schreef JDude het volgende:
8 punten tot het spel besloot maar geen foto's meer weer te geven.
Dat had ik ook! Alleen Geldermalsen wist ik niet, en Schubbekutteveen had goed moeten worden gerekend.quote:Op zondag 8 mei 2011 09:52 schreef JDude het volgende:
8 punten tot het spel besloot maar geen foto's meer weer te geven.
Die isquote:Op zondag 8 mei 2011 11:57 schreef Igen het volgende:
Hier staat een InterCity op een opstelspoor te station Norddeich:
[ afbeelding ]
Hij was nog meerquote:
Klopt, de samenstelling van die trein luidt alsvolgt:quote:Op zondag 8 mei 2011 12:36 schreef greavy het volgende:
De IC Norddeich Mole - Luxembourg heeft als het goed is ook nog een ex-ICL rijtuig bij hun (Volgens mij Avmz)
Sorry, moment, dan zet ik ze er even achter.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:44 schreef Ireyon het volgende:
Ok, ik weet dat B = 2de klas en A = 1ste klas. Wie legt de rest even uit?
Toch nog wel?quote:Op zondag 8 mei 2011 12:42 schreef Socios het volgende:
[..]
Klopt, de samenstelling van die trein luidt alsvolgt:
Rijtuig 5: Bimdz (2. Klassewagen mit Abteil- und Großraumbereich sowie 8 Fahrradstellplätzen)
Rijtuig 6 & 7: Bimz (2. Klassewagen mit Abteil- und Großraumbereich)
...
Verbaasde mij ook enigszins.quote:
Ha, dan is er één rijtuig tussenuit gehaald dus. Ik tel op de foto ook 7 rijtuigen inderdaad.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:57 schreef Igen het volgende:
Ik heb nog eens goed op mijn foto ingezoomd en in de verte, direct achter de locomotief, zitten inderdaad nog twee (dus niet drie!) ex-IR rijtuigen.
Er zat een fout in, waardoor hij soms na de laatste vraag nog door ging. Dat heb ik nu verbeterd. Ook is hij niet meer hoofdlettergevoelig en kan je niet meer 2 keer met dezelfde naam spelen.quote:Op zondag 8 mei 2011 09:52 schreef JDude het volgende:
8 punten tot het spel besloot maar geen foto's meer weer te geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2011 15:47:12 ]
Je kan maar 1 keer hoorquote:Op zondag 8 mei 2011 15:33 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Er zat een fout in, waardoor hij soms na de laatste vraag nog door ging. Dat heb ik nu verbeterd. Ook is hij niet meer hoofdlettergevoelig en kan je niet meer 2 keer met dezelfde naam spelen.
Ja dat weet ik, maar van mij mag je best twee keer spelen hoor.quote:Op zondag 8 mei 2011 15:55 schreef greavy het volgende:
@KapiteinT, heb ff gekeken, je moet er gewoon een IP-max op zetten. Onder een andere naam kan je gewoon opnieuw.
Verder erg leuk gemaakt.
'soep'?quote:Op zondag 8 mei 2011 17:29 schreef Zug-Chef het volgende:
De machinist had een flinke kop 'soep' gemorst waardoor de lok meteen schoongemaakt moest worden, om erger te voorkomen. Hierdoor werd de hulp ingeroepen van deze fraaie groene lok,
Ik denk dat hij het over de kleur van de loc heeftquote:
Ik denk toch dat het over iets anders gaatquote:Op zondag 8 mei 2011 18:45 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het over de kleur van de loc heeft![]()
Wel leuk gevonden, maar dat kotskleurtje trekt echt op niets
Photosoep - Photoshop dusquote:
Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=125217quote:Het treintraject tussen Zwolle en Coevorden moet meer stukken met dubbelspoor krijgen, vanwege de toename van het goederenvervoer per trein.
Drukte op spoor
Dat wil de Duitse spoorwegonderneming Bentheimer Eisenbahn, die vanaf juni containertreinen via Coevorden naar de Rotterdamse haven laat rijden. Volgens de spoorwegonderneming is het spoor nu al overvol en ontstaan er problemen als er meer goederentreinen gaan rijden. Spoorbeheerder Prorail vindt dat zomaar het aanleggen van dubbelspoor te ver gaat en vindt dat de situatie eerst moet onderzocht worden. Of dat ook gebeurt, bepaalt uiteindelijk het Rijk.
de Leerdam Deadlockquote:Op zondag 8 mei 2011 21:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Goederenvervoer op enkelspoor is tof. Als treindienstleider dan...
In het Noorden komt er tenminste nog overdag een goederentrein.. Op de MerwedeLingeLijn worden cargo's geweerd (mogen alleen vanaf Dordrecht naar industrie De Staart). Dit "omdat Arriva alle capaciteit nodig heeft"quote:Op zondag 8 mei 2011 21:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Goederenvervoer op enkelspoor is tof. Als treindienstleider dan...
Nou ja, elke 2 haltes heb je daar ook gewoon een kruisende trein, dus zo raar is dat nietquote:Op zondag 8 mei 2011 21:43 schreef greavy het volgende:
[..]
In het Noorden komt er tenminste nog overdag een goederentrein.. Op de MerwedeLingeLijn worden cargo's geweerd (mogen alleen vanaf Dordrecht naar industrie De Staart). Dit "omdat Arriva alle capaciteit nodig heeft"
Betuweroute was geen 6 miljard. En is een betere investering geweest dat die HSL-Zuid.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
er ontstaan helemaal geen problemen![]()
Er gaan gewoon niet meer goederentreinen rijden![]()
Pak de Betuweroute maar met je zes miljard badslippers
Pak gewoon de auto als deze Dubai-achtige plannen jou depressief stemmen. Doe je iedereen een groot plezier mee...quote:Op zondag 8 mei 2011 21:50 schreef Ascendancy het volgende:
Ja, maar waar zijn die goederentreinen voor nodig? Er is nergens meer een aansluitend spoor voor goederenvervoer op de MLL, dus alles wat nodig is kan bij Geldermalsen de betuweroute op.
Daarnaast is er ook gewoon echt geen ruimte. En terecht. Ze wilden eerst de MLL opwaarderen tot grote vervoerscorridor. Midden door de dorpen
Dordrecht - Geldermalsen is ooit geëlektrificeerd om als omleidingsroute te kunnen dienen, onder andere voor goederentreinen.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:50 schreef Ascendancy het volgende:
Ja, maar waar zijn die goederentreinen voor nodig? Er is nergens meer een aansluitend spoor voor goederenvervoer op de MLL, dus alles wat nodig is kan bij Geldermalsen de betuweroute op.
Daarnaast is er ook gewoon echt geen ruimte. En terecht. Ze wilden eerst de MLL opwaarderen tot grote vervoerscorridor. Midden door de dorpen
Aan de bewoners langs die route om ervoor te zorgen dat die spoorlijn geen Grand Travaux Inutile wordt. Iedereen wil de duurste auto's, wil de duurste zwembaden en de duurste woningen, maar niemand wil de goederentrein die dat mogelijk maakt.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dordrecht - Geldermalsen is ooit geëlektrificeerd om als omleidingsroute te kunnen dienen, onder andere voor goederentreinen.
Dat was toch om geen dieseleiland te creëren?quote:Op zondag 8 mei 2011 22:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dordrecht - Geldermalsen is ooit geëlektrificeerd om als omleidingsroute te kunnen dienen, onder andere voor goederentreinen.
Heb je er argumentatie voor. Geen eens een voorbeeld wanneer het functioneel zou zijn? En zijn het hoeveelheden goederen die zo'n verdubbeling rendabel maken? Want naar Geldermalsen zit er nu buiten de spits al amper een kip in. Dat heb ik niet bedacht, dat is de realiteit.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Pak gewoon de auto als deze Dubai-achtige plannen jou depressief stemmen. Doe je iedereen een groot plezier mee...
Altijd uitgaan van het meest negatieve, maar zelf geen aanstalten doen met vernuftigheden te komen.
Stimmt. En toen NS er nog een 'verneukte' DRGL had, was het ook mogelijk voor de goederentreinen. Nu worden ze geweerd. Dat was niet de insteek van elektrificatie.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dordrecht - Geldermalsen is ooit geëlektrificeerd om als omleidingsroute te kunnen dienen, onder andere voor goederentreinen.
Via conventioneel spoor (Emmerich-Arnhem-Driebergen-Utrecht-Gouda-Rotterdam-Kijfhoek.)quote:Op zondag 8 mei 2011 22:16 schreef Peter het volgende:
Hoe moeten goederentreinen rijden als de betuweroute geblokkeerd is?
En dat traject kan het aantal goederentreinen aan dat er nu via de betuweroute rijdt?quote:Op zondag 8 mei 2011 22:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Via conventioneel spoor (Emmerich-Arnhem-Driebergen-Utrecht-Gouda-Rotterdam-Kijfhoek.)
Nee, daarom zou het ook nog via Venlo kunnen.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:18 schreef Peter het volgende:
[..]
En dat traject kan het aantal goederentreinen aan dat er nu via de betuweroute rijdt?
Nee, lang niet allemaal.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:18 schreef Peter het volgende:
[..]
En dat traject kan het aantal goederentreinen aan dat er nu via de betuweroute rijdt?
quote:Wisselstoring Gouda-Rotterdam (2e dossier)
De beperkingen als gevolg van een wisselstoring tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal zijn voorbij.
De vertraging zal geleidelijk afnemen.
Prognose:
* Treindienst normaal om 23:00 uur.
Wisselstoring Gouda-Rotterdam
De beperkingen als gevolg van een wisselstoring tussen Gouda en Rotterdam Centraal zijn voorbij.
De vertraging zal geleidelijk afnemen.
Prognose:
* Treindienst normaal om 23:00 uur.
Kans X kosten als het wel mis gaat vs. kosten voor backup = risicoanalysequote:Op zondag 8 mei 2011 22:32 schreef Ascendancy het volgende:
Ik denk dat je je dan moet afvragen in hoeverre het economisch verantwoord om een hele lijn te verdubbelen voor de kans dat de betuweroute gestremd is. Daarnaast heeft men juist met de aanleg van de betuweroute zowel de verbreding van de A15 als de MLL praktisch onmogelijk gemaakt, omdat de corridor tussen Hardinxveld en Gorinchem nu ingeklemd zit tussen de Betuweroute en het water.
Eind 2012quote:Op zondag 8 mei 2011 22:34 schreef LWD-Godius het volgende:
Wanneer wordt de hanzelijn in gebruik genomen, dit jaar nog?
Maar denk je werkelijk dat die positief uit gaat vallen voor verbreding. Je moet die treinen daar wel kwijt kunnen en men heeft de kapitale fout gemaakt dat sommige goederentreinen op Utrecht-Den Bosch moeten kruisen bij Meteren aansluiting, waardoor ook daar helemaal geen capaciteit bestaat om de MLL op te rijden.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:34 schreef Peter het volgende:
[..]
Kans X kosten als het wel mis gaat vs. kosten voor backup = risicoanalyse
12 - 12 -12quote:Op zondag 8 mei 2011 22:34 schreef LWD-Godius het volgende:
Wanneer wordt de hanzelijn in gebruik genomen, dit jaar nog?
Kan met een berg geld vast wel opgepakt wordenquote:Op zondag 8 mei 2011 22:36 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar denk je werkelijk dat die positief uit gaat vallen voor verbreding. Je moet die treinen daar wel kwijt kunnen en men heeft de kapitale fout gemaakt dat sommige goederentreinen op Utrecht-Den Bosch moeten kruisen bij Meteren aansluiting, waardoor ook daar helemaal geen capaciteit bestaat om de MLL op te rijden.
quote:Op zondag 8 mei 2011 22:09 schreef Ofyles2 het volgende:
Aan de bewoners langs die route om ervoor te zorgen dat die spoorlijn geen Grand Travaux Inutile wordt. Iedereen wil de duurste auto's, wil de duurste zwembaden en de duurste woningen, maar niemand wil de goederentrein die dat mogelijk maakt.
Laat hem. Olyfes vindt dat ik een reactionair persoon ben omdat ik niet wil dat de staat economisch onverantwoorde investeringen doet in het OV.quote:
Een bezoek aan xkcd.nl kan riskant zijn volgens McAfee.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:48 schreef James1988 het volgende:
Zo, ik ben weer terug uit Noord-Frankrijk. Prachtige dag gehad, mooi weer, heel veel TGVs (Eurostar, Eurostar NOL in binnenlandse dienst, Thalys, TGV POS, TGV PSE, TGV Duplex, ...) en ook nog wat regionale treinen gezien. Allemaal dubbeldeks Coradia-treinen waarvan sommige zelfs slechts 2 bakken
Helaas ben ik er op deze manier wel achter gekomen dat mijn huidige camera absoluut niet voldoet voor de dingen die ik ermee wilde doen. Leuk voor kiekjes, niet voor spotten. Binnenkort maar eens een nieuwe camera regelen en een nieuwe spottrip inplannen.
De meeste foto's zijn dus ook mislukt. Scherp bovenleidingsportaal, ballast, noem maar op. En dan een bewogen TGV
Mja, ik kan dat niet eens instellen. Gewoon zo'n compact camera (Casio Exilim EX-Z77). Tijd voor iets beters dus. Sowieso had ik de meest crappy cameraquote:
een Iphonequote:Op zondag 8 mei 2011 23:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mja, ik kan dat niet eens instellen. Gewoon zo'n compact camera (Casio Exilim EX-Z77). Tijd voor iets beters dus. Sowieso had ik de meest crappy camera
Waarmee schieten jullie hier zoal je foto's?
Canon Powershot. Allerlei verschillende modellen. Heb net een Ixus. Maar of dat nou het ei van Columbus is moet nog maar blijken.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mja, ik kan dat niet eens instellen. Gewoon zo'n compact camera (Casio Exilim EX-Z77). Tijd voor iets beters dus. Sowieso had ik de meest crappy camera
Waarmee schieten jullie hier zoal je foto's?
Op sportstand werkt ook niet?quote:Op zondag 8 mei 2011 23:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mja, ik kan dat niet eens instellen. Gewoon zo'n compact camera (Casio Exilim EX-Z77). Tijd voor iets beters dus. Sowieso had ik de meest crappy camera
Waarmee schieten jullie hier zoal je foto's?
Voor een ton per jaar zou ik direct machinist wordenquote:Op zondag 8 mei 2011 23:32 schreef Kentekenplaat het volgende:
Het mag wat kosten:
Griekse Spoorwegen (OSE) maken dagelijk 3 miljoen euro verlies
Ik moet eigenlijk ook nog even testen met mijn nieuwe IXUS. Die heeft wel een burst mode van 8 foto's per seconde en daar verwacht ik natuurlijk wel wat vanquote:Op zondag 8 mei 2011 23:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet echt uitgeprobeerd eigenlijk. Zo goed ken ik mijn camera nou
Een TGV die aan 300 km/h passeert? Of dan juist niet?quote:Op maandag 9 mei 2011 00:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is ook tof. ALS je er een zinnige toepassing voor kunt bedenken.
Canon EOS 500D.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mja, ik kan dat niet eens instellen. Gewoon zo'n compact camera (Casio Exilim EX-Z77). Tijd voor iets beters dus. Sowieso had ik de meest crappy camera
Waarmee schieten jullie hier zoal je foto's?
Ik heb een Canon EOS 1000D. Goede camera, maar zit geen film functionaliteit op. Daarvoor gebruik ik dan weer een filmcamera.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mja, ik kan dat niet eens instellen. Gewoon zo'n compact camera (Casio Exilim EX-Z77). Tijd voor iets beters dus. Sowieso had ik de meest crappy camera
Waarmee schieten jullie hier zoal je foto's?
Camera meetrekken helpt ook niet?quote:Op zondag 8 mei 2011 22:48 schreef James1988 het volgende:
De meeste foto's zijn dus ook mislukt. Scherp bovenleidingsportaal, ballast, noem maar op. En dan een bewogen TGV
Lijkt me welquote:Op maandag 9 mei 2011 08:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Camera meetrekken helpt ook niet?
Dan doe je toch echt wat fout met de instellingen of het resizen, als je foto's als deze krijgt:quote:Op maandag 9 mei 2011 06:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb een Canon EOS 1000D. Goede camera, maar zit geen film functionaliteit op. Daarvoor gebruik ik dan weer een filmcamera.
Schopje KPD.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Scherpe kloten omgeven door prettige dynamiek.
Dan ga je via Zutphen en Venlo, ook leukquote:Op maandag 9 mei 2011 11:12 schreef Basekid_NZ het volgende:
Wow, het is gewoon 3+ uur met de trein van Apeldoorn naar Maastricht...
Balen dat je via Utrecht moet, en daar dan 30min moet wachten
Heerlijk toch?quote:Op maandag 9 mei 2011 10:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Scherpe kloten omgeven door prettige dynamiek.
PTA wordt steeds spannender.quote:
Via-kaartjes zijn tegenwoordig veel duurder dan `gewone´ kaartjes en overschrijden zelfs het maximumtarief van een dagkaart.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:24 schreef greavy het volgende:
Via Zutphen kan wel. Maar dan ben je 3u30 onderweg (als je overstapt in Den Bosch). Apeldoorn-Zutphen-Nijmegen-Roermond-Maastricht is ook 3u30.
Maar als je op een los kaartje reist moet je via doen. Met een SOV/Jaarnet/Maandnet oid hoeft dat niet.
Er is natuurlijk wel de reisplanner van NS op internet. Of jouw argument zo steekhoudend is, vraag ik me daarom af. Je kunt het natuurlijk altijd proberen. De via-kaartjes zijn tegenwoordig gelijk aan twee enkeltjes samen. Overigens gaat die reisplanner wel weer raar doen als voor het eindstation en het viastation hetzelfde gekozen wordt.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:59 schreef Socios het volgende:
[..]
Via-kaartjes zijn tegenwoordig veel duurder dan `gewone´ kaartjes en overschrijden zelfs het maximumtarief van een dagkaart.
Daarom koop ik bij dit soort `kleine´ `via-reizen´ geen `via-kaartjes´ meer. Ik ben er nog nooit op aangesproken in de trein, maar heb mijn verweer al klaar: "U verkoopt geen Spoorboekjes meer waarmee ik mijn reis kan plannen, ik heb op de spoorkaart op het station gekeken hoe de route ongeveer is". Moet werken.
Nooit.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:25 schreef lyolyrc het volgende:
Je kunt natuurlijk ook met de OV-chipkaart reizen.
Ja. Je kunt natuurlijk ook een auto huren.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:25 schreef lyolyrc het volgende:
Je kunt natuurlijk ook met de OV-chipkaart reizen.
Of gewoon zwart rijden...quote:Op maandag 9 mei 2011 14:25 schreef lyolyrc het volgende:
Je kunt natuurlijk ook met de OV-chipkaart reizen.
Of thuis blijven.quote:
Niet dus. Als je de kortste route volgt (en die gaat in dit geval toch echt via Zutphen-Nijmegen-Roermond) heb je natuurlijk geen via-kaartje nodig.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:24 schreef greavy het volgende:
Via Zutphen kan wel. Maar dan ben je 3u30 onderweg (als je overstapt in Den Bosch). Apeldoorn-Zutphen-Nijmegen-Roermond-Maastricht is ook 3u30.
Maar als je op een los kaartje reist moet je via doen.
Jawel, want je reist met een niet-NS trein, en de NS kaartautomaat berekent je reis automatisch via de langere NS-only route als je niet expliciet een via-station opneemt.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet dus. Als je de kortste route volgt (en die gaat in dit geval toch echt via Zutphen-Nijmegen-Roermond) heb je natuurlijk geen via-kaartje nodig.
Geldt niet voor de Maaslijn omdat daar wel eerste klas aan wordt geboden.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Jawel, want je reist met een niet-NS trein, en de NS kaartautomaat berekent je reis automatisch via de langere NS-only route als je niet expliciet een via-station opneemt.
quote:Op maandag 9 mei 2011 15:03 schreef bork het volgende:
http://kd5-lamp.de/DB-Energiesparsimulator/
Met drie ontbrekende bordjes Fles!
Ook leuk als je via de routeplanner zonder Toon reisadvies voor OV-Jaarkaart of NS-Jaarkaart aangevinkt van Haarlem naar Utrecht Zuilen wilt.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:59 schreef Socios het volgende:
[..]
Daarom koop ik bij dit soort `kleine´ `via-reizen´ geen `via-kaartjes´ meer. Ik ben er nog nooit op aangesproken in de trein, maar heb mijn verweer al klaar: "U verkoopt geen Spoorboekjes meer waarmee ik mijn reis kan plannen, ik heb op de spoorkaart op het station gekeken hoe de route ongeveer is". Moet werken.
o, ik hoefde maar 1 dingetje te installeren, picciequote:Op maandag 9 mei 2011 15:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Hebbie een screenie? Ik moet eerst allerlei software gaan installeren hier. Kan niet gezond zijn
Volgens mij niet.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Zijn hier ook machinisten te vinden? Zo ja, waarom ben je machinist geworden?
NS heeft geen vacatures vrijquote:Op maandag 9 mei 2011 19:07 schreef James1988 het volgende:
www.werkenbijns.nl
www.despoorwegenwervenaan.be
Tot uw dienst.
edit: Zo te zien zoekt Hispeed nog machinisten.
quote:Op maandag 9 mei 2011 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk, iedere ochtend van Almelo naar je standplaats in Libramont of zo
DB trekt mij niet, en dan mag ik een cursus duits erbij volgenquote:
ja of een keer voor een hele dag. lijkt me echt wel wat.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:14 schreef Ireyon het volgende:
Machinist worden heeft mij ook al sinds jonge leeftijd aangetrokken.. 'k Zou het nu eigenlijk nog best willen, maar dat zou wel behoorlijk zonde zijn van m'n studie.. Jammer dat 't niet als bijbaantje kan.
Waarom zou je dan machinist willen worden?quote:Op maandag 9 mei 2011 19:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ook ben ik zeer geintereseerd in de techniek van treinen.
Is er dan een maximumleeftijd om aan de opleiding te beginnen?quote:
Hmm. Moet je als machinist graag contact met mensen willen? Als ik de profielbeschrijving op de NMBS-site zo lees dan krijg ik toch een iets ander idee:quote:Op maandag 9 mei 2011 19:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
arriva zoekt nog mensen voor dordrecht, dan moet ik maar verhuizen
Nu moet er ook een motivatiebrief bij, iemand nog wat toevoegingen?
Mijn motivatie om te sollicteren naar de funtie van machinist is dat ik mensen een veilig gevoel wil geven in de trein en dat ik graag met mensen in contact sta. Ook ben ik zeer geintereseerd in de techniek van treinen.
Of zie ik het verkeerd?quote:Je profiel
- Je hebt verantwoordelijkheidsgevoel.
- Je houdt van vrijheid en gevarieerd werk.
- De moderne technologie boeit je.
- Je kan je in een geïsoleerde omgeving gedurende uren concentreren.
- Je kan een situatie snel analyseren en een passende beslissing nemen waarbij je steeds je kalmte bewaart.
- Je bent bereid op onregelmatige tijdstippen en in het weekend of op feestdagen te werken.
- Je bent ten minste 1,60 m groot.
- Je bent Belg of je bezit de nationaliteit van een lidstaat van de EU.
Ik zou ook veiligheid en verantwoordelijkheid benadrukken.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
arriva zoekt nog mensen voor dordrecht, dan moet ik maar verhuizen
Nu moet er ook een motivatiebrief bij, iemand nog wat toevoegingen?
Mijn motivatie om te sollicteren naar de funtie van machinist is dat ik mensen een veilig gevoel wil geven in de trein en dat ik graag met mensen in contact sta. Ook ben ik zeer geintereseerd in de techniek van treinen.
In Harlingen wordt het stationsgebouw weer in gebruik genomenquote:Op maandag 9 mei 2011 19:59 schreef Socios het volgende:
Ik zou wel perronopzichter of stationschef willen worden.
Ok. Tsja, ik weet het niet. De verschillende standen van een sein kan ik prima herkennen, maar daarvan (en bij stoplichten trouwens ook) zijn speciaal voor kleuren-slechtzienden de kleuren rood en groen iets aangepast richting paars en turquoise. Het vervelende is nou alleen dat ik in het donker zo'n turquoise sein nauwelijks kan onderscheiden van een gewone witte lamp.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:57 schreef James1988 het volgende:
Dat bemoeilijkt het inderdaad, maar het maakt het niet onmogelijk. Als de afwijking niet te groot is (dat wil zeggen, als je de kleuren van een sein kunt onderscheiden enzo) is er een kans dat je met een alternatieve test alsnog toegelaten kunt worden.
Ik dacht dat die dingen fail-safe waren tegenwoordig? Of was de zwaartekracht ook buiten werking?quote:
Oei!quote:
Geen idee, op de 2e foto gaan ze wel naar beneden (zie de lichten) maar de trein staat al op de overweg.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik dacht dat die dingen fail-safe waren tegenwoordig? Of was de zwaartekracht ook buiten werking?
Lichten zeg je?quote:Op maandag 9 mei 2011 20:12 schreef Temlin het volgende:
[..]
Geen idee, op de 2e foto gaan ze wel naar beneden (zie de lichten) maar de trein staat al op de overweg.
Er was een sein en wisselstoring, geen overwegstoring. Alle andere overwegen waren wel naar beneden.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:14 schreef dennistd het volgende:
Zal wel een storing zitten op de plek waar hij gedecteerd had moeten worden, en dan gaat een overweg pas dicht als je er bijna op zit (een meter er vanaf ofzo).
Varsseveldquote:
Mits de overweg een middensectie heeft...quote:Op maandag 9 mei 2011 20:14 schreef dennistd het volgende:
Zal wel een storing zitten op de plek waar hij gedecteerd had moeten worden, en dan gaat een overweg pas dicht als je er bijna op zit (een meter er vanaf ofzo).
Jaa A'dam -> Arnhem met de ICE. Toen naar Roosendaal waar we nieuwe fyra zagen, en die goederentrein met diequote:Op maandag 9 mei 2011 21:04 schreef Yreal het volgende:
Volgens mij hebben Marko en ik ooit ook wel eens een rondje gemaakt, alleen was ik tegen het einde van de middag zou lam dat ik geen flauw idee meer heb hoe dit is geëindigd
Ojah ! Ik heb nog helemaal tot Schiphol bij haar gezeten en haar koffers naar de gate gedragen en haar nummer gescoord. Toen werd ik gebeld voor een feestje waar ik mijn huidige chick ontmoettequote:Op maandag 9 mei 2011 21:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Jaa A'dam -> Arnhem met de ICE. Toen naar Roosendaal waar we nieuwe fyra zagen, en die goederentrein met die![]()
Vervolgens met de benelux naar Dordt.
En onderweg kwamen we die fijne studente ook nog tegen
Het is enkelspoor daar volgens mij, dus die overweg heeft dan zeker een middensectie. Overigens mag je een open overweg berijden, als er maar een mannetje met een rode vlag bij loopt om het wegverkeer te waarschuwen.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mits de overweg een middensectie heeft...
Was niet het geval.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het is enkelspoor daar volgens mij, dus die overweg heeft dan zeker een middensectie. Overigens mag je een open overweg berijden, als er maar een mannetje met een rode vlag bij loopt om het wegverkeer te waarschuwen.
Reed hij 10 km/h en gaf hij een herhaaldelijk fluitsignaal? Dan heeft hij iig een aanwijzing aki/ahob gehad en heeft hij de overweg op de middensectie dicht gereden (geactiveerd). Een seinstoring kan vaak een vastzittende rijrichtinginstelling in de beveiliging zijn, waardoor de overweg maar van één kant een trein verwacht.quote:
Jah op de 2 foto zie je dat de knipperlichten het doen en een aantal seconden later gaan de bomen naar beneden.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
nee, dat zien we aan de foto's![]()
Maar die lichten?
Nee, hij bleef wel aardig lang stil staan voor de overweg en ging er met een (grote sleutel?) naar toe kon niet zien wat hij toen deed. Heeft niet getoeterd in ieder geval.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Reed hij 10 km/h en gaf hij een herhaaldelijk fluitsignaal? Dan heeft hij iig een aanwijzing aki/ahob gehad en heeft hij de overweg op de middensectie dicht gereden (geactiveerd). Een seinstoring kan vaak een vastzittende rijrichtinginstelling in de beveiliging zijn, waardoor de overweg maar van één kant een trein verwacht.
Op kijfhoef staan er ook nog een stuk of 4quote:Op maandag 9 mei 2011 21:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Trouwens: kijk nou toch eens, er bestaat nog een AKI.
Ja maar, dit is een gewone spoorlijn waar gewoon reizigerstreinen rijden. Da's wel bijzonder.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Of kijkhoef staan er ook nog een stuk of 4
Verkeersleider, mits ik mijn eigen softwarepakket mag meenemen...quote:Op maandag 9 mei 2011 19:59 schreef Socios het volgende:
Ik zou wel perronopzichter of stationschef willen worden.
quote:Op maandag 9 mei 2011 21:56 schreef Ofyles2 het volgende:
Verkeersleider, mits ik mijn eigen softwarepakket mag meenemen...
Vorig week heb ik voor de derde of vierde maal gesolliciteerd naar servicemedewerker op een station (nog geen reactie gehad). De geknipte baan voor mij. Wachten tot NS dat ook inziet of iemand anders die het regelt voor mij.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:57 schreef Yreal het volgende:
@ Socios, word dan service medewerker. Lekker mensen de goede trein in bonjoeren en verder een beetje over het station wandelen.![]()
quote:"Nee, ik wil niet bij het rijdend personeel.
Ik ga voor een baan op het station. Zelfs bereid 1.000 euro te betalen voor diegene die dat succesvol regelt voor mij."
Ik dacht dat er bij Corus nog een AKI met bomen staatquote:Op maandag 9 mei 2011 21:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Trouwens: kijk nou toch eens, er bestaat nog een AKI.
Deed hij nou daar "De Dolf"?quote:Op maandag 9 mei 2011 21:11 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
die man zag ons dus, hij zwaaien van maak nu nog eens een foto![]()
![]()
En waarom ben jij bij uitstek geschikt als servicemedewerker?quote:Op maandag 9 mei 2011 22:00 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
Vorig week heb ik voor de derde of vierde maal gesolliciteerd naar servicemedewerker op een station (nog geen reactie gehad). De geknipte baan voor mij. Wachten tot NS dat ook inziet of iemand anders die het regelt voor mij.
Dit aanbod geldt nog steeds voor een baan te station Zwolle of noordelijker daarvan:
Gemiddelde Griekse bij spoorwegen verdient ¤65000 per jaar
[..]
Omdat hij iedereen de Fyra/Thalys/ICE in zal sturenquote:Op maandag 9 mei 2011 22:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
En waarom ben jij bij uitstek geschikt als servicemedewerker?
Veel verstand van treinen. Ben een `wandelend spoorboekje´. Alhoewel dat laatste door het niet meer kunnen bestuderen van een nieuw gedrukt Spoorboekje wat minder is geworden.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:23 schreef Duvel het volgende:
En waarom ben jij bij uitstek geschikt als servicemedewerker?
Hangt van de `reiswens´ van betreffende reiziger af.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:25 schreef greavy het volgende:
Omdat hij iedereen de Fyra/Thalys/ICE in zal sturen![]()
Da's leuk als alles op rolletjes loopt, maar stel dat de treindienst een puinhoop is, stel je je dan net zo rigide op als hier?quote:Op maandag 9 mei 2011 22:26 schreef Socios het volgende:
[..]
Veel verstand van treinen. Ben een `wandelend spoorboekje´. Alhoewel dat laatste door het niet meer kunnen bestuderen van een nieuw gedrukt Spoorboekje wat minder is geworden.![]()
Maar sowieso, heel vaak word ik in de trein of op het station al aangesproken door medetreinreiziger die hulp nodig hebben bij hun treinreis.
Sociale vaardigheden zijn belangrijker. Iedereen kan op zo'n pocket zien waar wat is.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:26 schreef Socios het volgende:
[..]
Veel verstand van treinen. Ben een `wandelend spoorboekje´. Alhoewel dat laatste door het niet meer kunnen bestuderen van een nieuw gedrukt Spoorboekje wat minder is geworden.![]()
Maar sowieso, heel vaak word ik in de trein of op het station al aangesproken door medetreinreiziger die hulp nodig hebben bij hun treinreis.
Oh dat kan ik wel fixen.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:00 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
Vorig week heb ik voor de derde of vierde maal gesolliciteerd naar servicemedewerker op een station (nog geen reactie gehad). De geknipte baan voor mij. Wachten tot NS dat ook inziet of iemand anders die het regelt voor mij.
Dit aanbod geldt nog steeds voor een baan te station Zwolle of noordelijker daarvan:
Gemiddelde Griekse bij spoorwegen verdient ¤65000 per jaar
[..]
NEE NAAR ROTTERDAM, KUTHOER, KUN JE NIET LEZEN?!?quote:Op maandag 9 mei 2011 22:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Sociale vaardigheden zijn belangrijker. Iedereen kan op zo'n pocket zien waar wat is.
Oh en geduld. Zoals mensen die vragen wat de trein naar deventer is als er heel groot DEVENTER op de CTA staat.
"nee mevrouw, ik weet het ook niet. bzzt trzt. overload. TREINEN DIENEN TEN ALLE TIJDEN OP TIJD TE RIJDEN. pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep"quote:Op maandag 9 mei 2011 22:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's leuk als alles op rolletjes loopt, maar stel dat de treindienst een puinhoop is, stel je je dan net zo rigide op als hier?
Juist als het een `puinhoop´ is, word ik vaker aangesproken en weet ik altijd het beste advies te geven zonder dat men afhankelijk is van wat `voor hen geregeld wordt´.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:27 schreef Duvel het volgende:
Da's leuk als alles op rolletjes loopt, maar stel dat de treindienst een puinhoop is, stel je je dan net zo rigide op als hier?
OK. Kansloos, bedankt voor het bewijs.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Juist als het een `puinhoop´ word ik vaker aangesproken en weet ik altijd het beste advies te geven zonder dat men afhankelijk is van wat `voor hen geregeld wordt´.
Ik heb netjes geholpen, moest toch een kwartier wachten op Amersfoort.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
NEE NAAR ROTTERDAM, KUTHOER, KUN JE NIET LEZEN?!?
Dit is dus niet de juiste reactie.
Heel graag!quote:Op maandag 9 mei 2011 22:28 schreef Yreal het volgende:
Oh dat kan ik wel fixen.
* Yreal rent naar linkedin
Dat zouden ze moeten doenquote:Op maandag 9 mei 2011 22:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
NEE NAAR ROTTERDAM, KUTHOER, KUN JE NIET LEZEN?!?
Dit is dus niet de juiste reactie.
Leuk is dat. Ik heb laatste nog een conductrice ingefluisterd wat ze moest omroepen bij een storingquote:Op maandag 9 mei 2011 22:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Juist als het een `puinhoop´ is, word ik vaker aangesproken en weet ik altijd het beste advies te geven zonder dat men afhankelijk is van wat `voor hen geregeld wordt´.
Als de ic Amersfoort - Rotterdam van richting verandert op Utrecht uitgebreid met de reisgenoot gaan praten over de mooie dag op Zandvoort die jullie tegemoet gaan.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:29 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik heb netjes geholpen, moest toch een kwartier wachten op Amersfoort.
Oh, ik heb helemaal niet zo'n grote hekel aan je hoor, maar je moet je bedenken dat je nu als outsider van alles kunt roepen, maar dat jij daar als servicemedewerker staat als vertegenwoordiger van het systeem.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat jij `mij niet mag´ wil niet zeggen dat treinreizigers mijn hulp niet waarderen.
Dat is een goede voor de volgende keer.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als de ic Amersfoort - Rotterdam van richting verandert op Utrecht uitgebreid met de reisgenoot gaan praten over de mooie dag op Zandvoort die jullie tegemoet gaan.
Dat is in mijn ogen juist de verkeerde gedachte. `Systeemdenken´ sowieso.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:31 schreef Duvel het volgende:
maar dat jij daar als servicemedewerker staat als vertegenwoordiger van het systeem.
Je wordt niet aangenomen.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:33 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is in mijn ogen juist de verkeerde gedachte. `Systeemdenken´ sowieso.
Flexibiliteit for the win.
Het moeilijkste is om een systeem te veranderen. Dat gaat je op die positie echt niet lukken.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:33 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is in mijn ogen juist de verkeerde gedachte. `Systeemdenken´ sowieso.
Flexibiliteit for the win.
Onzin, ik ben supergemotiveerd. Als men soms ziet hoe sommige `servicemedewerkers´ erbij staan op het station.quote:
Wintersporttreinen, ja.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:34 schreef Ascendancy het volgende:
GIngen er vroeger directe treinen naar Garmisch-Partenkirchen?
Tof. Ik wist wel dat daar ICE's met 60 over krakende bergspoortjes kachelen, maar dit is ook vet.quote:
Je past niet binnen de organisatie. Bij NS werken niet heel veel mensen met een 'hart voor treinen'. Die illusie heb ik jaren geleden al laten varen. Machinisten zijn meestal machinist geworden omdat ze een vacature zagen en werk zochten. Niet omdat ze geil worden van het rijden van treintjes. En dat geldt voor heel veel NS-medewerkers. Of denk je dat iedere vuilnisman geïnteresseerd is in de hogere kunsten der afvalverwerking?quote:Op maandag 9 mei 2011 22:35 schreef Socios het volgende:
[..]
Onzin, ik ben supergemotiveerd. Als men soms ziet hoe sommige `servicemedewerkers´ erbij staan op het station.Of in zo'n hokje met het `raampje´ dicht ongeïnteresseerd voor zich uit zitten te staren.
Serieus, men dient mensen aan de nemen met `hart voor de treinen´.
Ja, maar dat is allemaal `achter de schermen´. Op het station hebben sommige reizigers veel aan adequate hulp van een servicemedewerker die niet voor het meest `standaard´ gaat dat in een `railpocket´ staat.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
Het moeilijkste is om een systeem te veranderen. Dat gaat je op die positie echt niet lukken.
Ja, maar het gaat dus fout op 1, sociale skills, 2 jij gaat niet volgens een protocol werken waardoor de NS geen flauw idee heeft wat je aan het doen bent en reizigers dus tegenstrijdige info krijgen.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:35 schreef Socios het volgende:
[..]
Onzin, ik ben supergemotiveerd. Als men soms ziet hoe sommige `servicemedewerkers´ erbij staan op het station.Of in zo'n hokje met het `raampje´ dicht ongeïnteresseerd voor zich uit zitten te staren.
![]()
Serieus, men dient mensen aan de nemen met `hart voor de treinen´.
Daar ben ik het dan wel weer met Socios eens. Fuck het protecoll zolang mensen de goede trein in komen is het goedquote:Op maandag 9 mei 2011 22:37 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat dus fout op 1, sociale skills, 2 jij gaat niet volgens een protocol werken waardoor de NS geen flauw idee heeft wat je aan het doen bent en reizigers dus tegenstrijdige info krijgen.
Tegenstrijdige info? Ik stuur mensen zonder na te hoeven naar hun juiste trein op het juiste spoor en verwijs ze niet even naar het `informatiebord met de sporen´ erop.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:37 schreef Ascendancy het volgende:
Ja, maar het gaat dus fout op 1, sociale skills, 2 jij gaat niet volgens een protocol werken waardoor de NS geen flauw idee heeft wat je aan het doen bent en reizigers dus tegenstrijdige info krijgen.
CityNightLine ging ook naar Garmisch-Partenkirchen. Net als inderdaad ICE vanuit München Hbf.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:36 schreef Ascendancy het volgende:
Tof. Ik wist wel dat daar ICE's met 60 over krakende bergspoortjes kachelen, maar dit is ook vet.
Bewijs jij maar eens dat je NIET hoeft na te denken als reiziger X van station Usquert naar 1 of ander station GOOR moet, maar eerst nog langs zijn tante in Kapelle Biezelinge waar deze persoon anderhalf uur later pas weer terug kan?quote:Op maandag 9 mei 2011 22:39 schreef Socios het volgende:
[..]
Tegenstrijdige info? Ik stuur mensen zonder na te hoeven naar hun juiste trein op het juiste spoor en verwijs ze niet even naar het `informatiebord met de sporen´ erop.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 9 mei 2011 22:42 schreef greavy het volgende:
Dat lukt niemand.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 9 mei 2011 22:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Bewijs jij maar eens dat je NIET hoeft na te denken als reiziger X van station Usquert naar 1 of ander station GOOR moet, maar eerst nog langs zijn tante in Kapelle Biezelinge waar deze persoon anderhalf uur later pas weer terug kan?
Geef hem een gedetailleerd reisadvies zonder reisplanner, spoorboekje of what else, op de minuut nauwkeurig MET het spoor erbij volgens planning.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
99,98 % van de reizigers wil gewoon van Breda naar Eindhoven of van Zwolle naar Groningen of zo. En 99,999999999% van de reizigers is er niet op uit om een reis te verzinnen waar een blauw poppetje geen antwoord op heeft
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ja, nu maar weer normaal doenquote:Op maandag 9 mei 2011 22:45 schreef greavy het volgende:
Nou dan, dan moet je ook niet zeggen dat je niet hoeft na te denken.
OK, zal dat niet meer doen.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:45 schreef greavy het volgende:
Nou dan, dan moet je ook niet zeggen dat je niet hoeft na te denken.
Die chappies lopen op IC stations, niet op goorquote:Op maandag 9 mei 2011 22:45 schreef greavy het volgende:
Nou dan, dan moet je ook niet zeggen dat je niet hoeft na te denken.
goorquote:Op maandag 9 mei 2011 22:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Die chappies lopen op IC stations, niet op goor
Als ik doorhad dat ik met Socios te maken had, was ik die uitzondering.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
99,98 % van de reizigers wil gewoon van Breda naar Eindhoven of van Zwolle naar Groningen of zo. En 99,999999999% van de reizigers is er niet op uit om een reis te verzinnen waar een blauw poppetje geen antwoord op heeft
Klaar nuquote:Op maandag 9 mei 2011 22:54 schreef greavy het volgende:
Maar hij moet van Usquert (staat inmiddels op Leeuwarden), moet naar Goor maar eerst nog via Kapelle Biezelinge.
Als dat het moeilijkste is dat wat je kan verzinnen...quote:Op maandag 9 mei 2011 22:54 schreef greavy het volgende:
Maar hij moet van Usquert (staat inmiddels op Leeuwarden), moet naar Goor maar eerst nog via Kapelle Biezelinge.
Maar de servicemedewerker zou juist op alle vragen snel een correct antwoord moeten kunnen geven, want daarvoor worden ze immers aangesteld.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
99,98 % van de reizigers wil gewoon van Breda naar Eindhoven of van Zwolle naar Groningen of zo. En 99,999999999% van de reizigers is er niet op uit om een reis te verzinnen waar een blauw poppetje geen antwoord op heeft
Heb mijn spaargeld moeten aanbrekenquote:Op maandag 9 mei 2011 22:58 schreef Ascendancy het volgende:
Gut. Ik heb al problemen als m'n studieboeken gekocht moeten worden, maar iedereen lijkt hier geld te hebben.
Socios die 1e klas naar Antwerpen gaat, Fles die wekelijks naar Duitsland gaat en nu zelfs een andere student die 215 euro over heeft
Ik voel je pijn, ik heb net genoeg geld om bier van te halen en mijn brommers vol te tanken.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:58 schreef Ascendancy het volgende:
Gut. Ik heb al problemen als m'n studieboeken gekocht moeten worden, maar iedereen lijkt hier geld te hebben.
Socios die 1e klas naar Antwerpen gaat, Fles die wekelijks naar Duitsland gaat en nu zelfs een andere student die 215 euro over heeft
Tsja, voor het geld word ik geen `servicemedewerker´. Ik ben zelfs bereid dat te doen tegen het minumumloon, maar wel met `hart voor het vak´.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:58 schreef Ascendancy het volgende:
maar iedereen lijkt hier geld te hebben. Socios die 1e klas naar Antwerpen gaat
Echt he. En als je opeens naar de dokter moet dan kan je gewoon 2 weken niet uit ofzoquote:Op maandag 9 mei 2011 22:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik voel je pijn, ik heb net genoeg geld om bier van te halen en mijn brommers vol te tanken.
Wekelijks? Dacht dat ik er dit jaar pas een keer of 3 geweest ben. Enneh, andere student? Noem mij eens geen studentquote:Op maandag 9 mei 2011 22:58 schreef Ascendancy het volgende:
Fles die wekelijks naar Duitsland gaat en nu zelfs een andere student die 215 euro over heeft
Hoe doe je die bordjes dan iedere x? Ik dacht dat je het de man bijt hond way deed?quote:Op maandag 9 mei 2011 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wekelijks? Dacht dat ik er dit jaar pas een keer of 3 geweest ben. Enneh, anders student? Noem mij eens geen student
En da's maar beter ook.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:00 schreef Ascendancy het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat de gemiddelde servicemedewerker nog je overstap van Eindhoven naar Schiphol gaat opzoeken als je er naar vraagt.
Ja dat is listig inderdaad. Veel NS-medewerkers zijn gewoon NS-medewerker omdat ze dan iedere maand hun huur kunnen betalen en zo. Hobbyisten weten het vaak gewoon beter. Wel.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:10 schreef Igen het volgende:
[..]
En da's maar beter ook.
Ik noemde net de laatste verbinding van Krefeld naar Amsterdam. Keurig door de servicemedewerker opgezocht in de computer. Maar vervolgens beweerde de conducteur in de trein Roermond-Eindhoven doodleuk -uit z'n hoofd- dat ik zou gaan stranden. Pas na een telefoontje met een collega kwam hij erachter dat zijn eigen trein nog zou doorrijden als nachtnettrein naar Utrecht / Amsterdam en verder.Maar als hij nou gewoon even voor de zekerheid in z'n railpocket had gekeken was al dat gedoe niet nodig geweest.
Naja, het studentenleven is wel een deel van de ervaring he.quote:
Ja hoor, primaquote:Op maandag 9 mei 2011 23:16 schreef James1988 het volgende:
Er zijn genoeg NS'ers met hart voor de zaak, of een hobbymatige interesse. Ik ben gisteren nog met eentje TGV's gaan spotten in Noord-Frankrijk. Maar er zijn er ook genoeg voor wie het niet meer is dan een baan.
Prima toch?
Ik weet waar ik over praat. Als het gebeuren eromheen niet bestond was ik gewoon al gaan werken.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Wij moeten eens een biertje gaan drinken Asc. Dan zou je eens weten waar je over praat
Wanneer weer eens met het hele topic een biertje drinken ergens?quote:Op maandag 9 mei 2011 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Wij moeten eens een biertje gaan drinken Asc. Dan zou je eens weten waar je over praat
Zeker, bijvoorbeeld die machinist op die foto's zojuist.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:16 schreef James1988 het volgende:
Er zijn genoeg NS'ers met hart voor de zaak, of een hobbymatige interesse.
Drie dagen voordat jij je nest uit rolt denk ikquote:Op maandag 9 mei 2011 23:18 schreef Socios het volgende:
[..]
Wanneer weer eens met het hele topic een biertje drinken ergens?
Als jij over mij praat weet jij niet waar je over praatquote:Op maandag 9 mei 2011 23:18 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik weet waar ik over praat. Als het gebeuren eromheen niet bestond was ik gewoon al gaan werken.
Bij avondmeets ben ik altijd op tijd, hoor.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Drie dagen voordat jij je nest uit rolt denk ik
NS had die mensen beter kunnen opleiden of zouden de bijscholingscursussen te duur worden?quote:Op maandag 9 mei 2011 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat is listig inderdaad. Veel NS-medewerkers zijn gewoon NS-medewerker omdat ze dan iedere maand hun huur kunnen betalen en zo. Hobbyisten weten het vaak gewoon beter. Wel.
Mja, je hebt interesse of je hebt het niet.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
NS had die mensen beter kunnen opleiden of zouden de bijscholingscursussen te duur worden?
Ik vind het stuitend dat Meerstadt meer geilt op zijn 'lievelingskindje' Abellio dan op de normale reiziger...
mja, dat is de kerntaak van de NS ook: treintjes rijden. Ze zullen het alleen niet zo verkopen aan de buitenwereld.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:22 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik vind het stuitend dat Meerstadt meer geilt op zijn 'lievelingskindje' Abellio dan op de normale reiziger...
Dat van ProRail kan ik nog wel begrijpen...quote:Op maandag 9 mei 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, je hebt interesse of je hebt het niet.
En ik vind het ook stuitend dat Gout meer geilt op haar eigen medewerkers dan op de normale reiziger. Het is veel mensen nog steeds niet duidelijk dat "wie betaalt, bepaalt". Dan kan Prorail wel fijn zijn kop in het zand steken en niks te maken hebben met reizigers, maar zo werkt het gewoon niet.
Correctie, zo werkt het wel. ProRail is een strikt business-to-business-bedrijf, ProRail's klant is de vervoerder, niet de reiziger. De reizigers betalen niet direct aan ProRail, dat doen de vervoerders. ProRail levert alleen de infrastructuur. Als jij het leuk vindt om 100 ICK-rijtuigen te huren en een berg locs en daar nutteloos mee gaat rondrijden, boeit dat ProRail geen zak zolang je er netjes voor betaalt.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En ik vind het ook stuitend dat Gout meer geilt op haar eigen medewerkers dan op de normale reiziger. Het is veel mensen nog steeds niet duidelijk dat "wie betaalt, bepaalt". Dan kan Prorail wel fijn zijn kop in het zand steken en niks te maken hebben met reizigers, maar zo werkt het gewoon niet.
Wat ik evenmin begrijp is dat NS in het buitenland stennis schopt als hen een contract door de neus wordt geboord, maar hier kunnen Arriva en Veolia klein gehouden worden.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dat is de kerntaak van de NS ook: treintjes rijden. Ze zullen het alleen niet zo verkopen aan de buitenwereld.
Zie jij graag nog meer regionale vervoerders op nog meer lijnen dan nu al het geval is?quote:Op maandag 9 mei 2011 23:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat ik evenmin begrijp is dat NS in het buitenland stennis schopt als hen een contract door de neus wordt geboord, maar hier kunnen Arriva en Veolia klein gehouden worden.
Hetgeen SNCF (met collega's) doet in Frankrijk...
Dat proberen alle bedrijven op hun thuismarkt ...quote:Op maandag 9 mei 2011 23:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat ik evenmin begrijp is dat NS in het buitenland stennis schopt als hen een contract door de neus wordt geboord, maar hier kunnen Arriva en Veolia klein gehouden worden.
Hetgeen SNCF (met collega's) doet in Frankrijk...
'Kunnen' en 'mogen' zijn verschillende vormen van vrijheid. Zei mijn vriend Dieter Nuhr ook...quote:Op maandag 9 mei 2011 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
de kerntaak van de reiziger is ook om van A naar B te komen. Dat NS vindt dat daarvoor betaald moet worden, mja. Mogen ze vindenVrij land hier
Ik zou graag wat regionale vervoerders in België zien.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zie jij graag nog meer regionale vervoerders op nog meer lijnen dan nu al het geval is?
Is het ook, maar ze verdienen er niet het meest aan. En dan zijn die meer winstgevende activiteiten ook opeens belangrijk.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dat is de kerntaak van de NS ook: treintjes rijden. Ze zullen het alleen niet zo verkopen aan de buitenwereld.
quote:Op maandag 9 mei 2011 23:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat van ProRail kan ik nog wel begrijpen...
Ja. Op papier ja. Maar er is ook nog zoiets als maatschappelijke verantwoordelijkheid. En NS kan niet door BLIJVEN gaan met de schuld op zich nemen als prorail keer op keer op keer op keer faalt. Daar kan je natuurlijk wel je ogen voor BLIJVEN sluiten, zoals nu gebeurt, door jullie, en door de nieuwe topvrouw van Prorail, maar dat gaat heus wel ooit een keer misquote:Op maandag 9 mei 2011 23:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Correctie, zo werkt het wel. ProRail is een strikt business-to-business-bedrijf, ProRail's klant is de vervoerder, niet de reiziger.
Ja.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zie jij graag nog meer regionale vervoerders op nog meer lijnen dan nu al het geval is?
OF dat inderdaad, OF een OV-Chipkaart. Juist daar kan dat erg goed werken omdat en zo lang je maar 1 vervoerder hebtquote:Op maandag 9 mei 2011 23:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zou graag wat regionale vervoerders in België zien.
Ja, dan heb je dus straks 68 verschillende vervoerders die allemaal 1 of 2 lijntjes bestieren. Kom dan nog maar eens ergens met je OV chipkaartquote:Op maandag 9 mei 2011 23:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ja.
Mits alle overheden geen achteloosheid bedrijven. Sommige lokale overheden sturen een Programma van Eisen met mitsen en maren, anderen geven maar één A4'tje mee.
Er moeten duidelijke richtlijnen komen zodat overheden, bedrijven en passagiers weten wat ze aan elkaar hebben...
Klopt, de winkels op de stations, daar wordt geld mee verdiend. En voor buitenlandse concessies krijgen ze subsidies, waardoor daar ook een mooie winstmarge op kan zitten.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:32 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Is het ook, maar ze verdienen er niet het meest aan. En dan zijn die meer winstgevende activiteiten ook opeens belangrijk.
Vergeet niet dat landen NIET verplicht zijn hun OV-netwerk in de etalage te gooien.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zou graag wat regionale vervoerders in België zien.
ehmmquote:Op maandag 9 mei 2011 23:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, de winkels op de stations, daar wordt geld mee verdiend. En voor buitenlandse concessies krijgen ze subsidies, waardoor daar ook een mooie winstmarge op kan zitten.
Mijn oplossing: een landelijke assortiment dat boven het regionale geldt.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dan heb je dus straks 68 verschillende vervoerders die allemaal 1 of 2 lijntjes bestieren. Kom dan nog maar eens ergens met je OV chipkaart
België is een pure schijneconomie. Dat hangt aan elkaar van bezigheidstherapie, nepotisme en zakkenvullerij. En natuurlijk nog de inefficiëntie die gepaard gaat met de wafelijzerpolitiek.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:38 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat landen NIET verplicht zijn hun OV-netwerk in de etalage te gooien.
Maar anderzijds moet de NMBS bloeden voor jaren wanbeleid. Ik heb ze niets wereldschokkends zien verrichten voor de reiziger, het bestuur vereenzelvigt zich met chronische middelmatigheid en hun billenmaatjes op de Wetstraat vinden het geweldig. Bewijst eens te meer dat België op bijna alle terreinen dood- en doodziek is...
Je vergist je: dit is hoe OV-aanbestedingen in o.a. Nederland, Denemarken, Duitsland, Zweden en zelfs Londen werken.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ehmm
Een subsidie is om iets haalbaar te maken. Niet om er vet winst op te draaien over de rug van de belastingbetaler
Wie regelt dat? En welke vervoerder accepteert dat?quote:Op maandag 9 mei 2011 23:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Mijn oplossing: een landelijke assortiment dat boven het regionale geldt.
Huisvrouw Melanie S. van H. G.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie regelt dat? En welke vervoerder accepteert dat?
Ja, dat is de bedoeling, maar een vervoerder wil winst maken op een concessie, anders schrijven ze zich niet in natuurlijk.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ehmm
Een subsidie is om iets haalbaar te maken. Niet om er vet winst op te draaien over de rug van de belastingbetaler
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |