Mja, ik kan dat niet eens instellen. Gewoon zo'n compact camera (Casio Exilim EX-Z77). Tijd voor iets beters dus. Sowieso had ik de meest crappy cameraquote:
een Iphonequote:Op zondag 8 mei 2011 23:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mja, ik kan dat niet eens instellen. Gewoon zo'n compact camera (Casio Exilim EX-Z77). Tijd voor iets beters dus. Sowieso had ik de meest crappy camera
Waarmee schieten jullie hier zoal je foto's?
Canon Powershot. Allerlei verschillende modellen. Heb net een Ixus. Maar of dat nou het ei van Columbus is moet nog maar blijken.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mja, ik kan dat niet eens instellen. Gewoon zo'n compact camera (Casio Exilim EX-Z77). Tijd voor iets beters dus. Sowieso had ik de meest crappy camera
Waarmee schieten jullie hier zoal je foto's?
Op sportstand werkt ook niet?quote:Op zondag 8 mei 2011 23:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mja, ik kan dat niet eens instellen. Gewoon zo'n compact camera (Casio Exilim EX-Z77). Tijd voor iets beters dus. Sowieso had ik de meest crappy camera
Waarmee schieten jullie hier zoal je foto's?
Voor een ton per jaar zou ik direct machinist wordenquote:Op zondag 8 mei 2011 23:32 schreef Kentekenplaat het volgende:
Het mag wat kosten:
Griekse Spoorwegen (OSE) maken dagelijk 3 miljoen euro verlies
Ik moet eigenlijk ook nog even testen met mijn nieuwe IXUS. Die heeft wel een burst mode van 8 foto's per seconde en daar verwacht ik natuurlijk wel wat vanquote:Op zondag 8 mei 2011 23:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet echt uitgeprobeerd eigenlijk. Zo goed ken ik mijn camera nou
Een TGV die aan 300 km/h passeert? Of dan juist niet?quote:Op maandag 9 mei 2011 00:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is ook tof. ALS je er een zinnige toepassing voor kunt bedenken.
Canon EOS 500D.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mja, ik kan dat niet eens instellen. Gewoon zo'n compact camera (Casio Exilim EX-Z77). Tijd voor iets beters dus. Sowieso had ik de meest crappy camera
Waarmee schieten jullie hier zoal je foto's?
Ik heb een Canon EOS 1000D. Goede camera, maar zit geen film functionaliteit op. Daarvoor gebruik ik dan weer een filmcamera.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mja, ik kan dat niet eens instellen. Gewoon zo'n compact camera (Casio Exilim EX-Z77). Tijd voor iets beters dus. Sowieso had ik de meest crappy camera
Waarmee schieten jullie hier zoal je foto's?
Camera meetrekken helpt ook niet?quote:Op zondag 8 mei 2011 22:48 schreef James1988 het volgende:
De meeste foto's zijn dus ook mislukt. Scherp bovenleidingsportaal, ballast, noem maar op. En dan een bewogen TGV
Lijkt me welquote:Op maandag 9 mei 2011 08:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Camera meetrekken helpt ook niet?
Dan doe je toch echt wat fout met de instellingen of het resizen, als je foto's als deze krijgt:quote:Op maandag 9 mei 2011 06:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb een Canon EOS 1000D. Goede camera, maar zit geen film functionaliteit op. Daarvoor gebruik ik dan weer een filmcamera.
Schopje KPD.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Scherpe kloten omgeven door prettige dynamiek.
Dan ga je via Zutphen en Venlo, ook leukquote:Op maandag 9 mei 2011 11:12 schreef Basekid_NZ het volgende:
Wow, het is gewoon 3+ uur met de trein van Apeldoorn naar Maastricht...
Balen dat je via Utrecht moet, en daar dan 30min moet wachten
Heerlijk toch?quote:Op maandag 9 mei 2011 10:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Scherpe kloten omgeven door prettige dynamiek.
Via-kaartjes zijn tegenwoordig veel duurder dan `gewone´ kaartjes en overschrijden zelfs het maximumtarief van een dagkaart.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:24 schreef greavy het volgende:
Via Zutphen kan wel. Maar dan ben je 3u30 onderweg (als je overstapt in Den Bosch). Apeldoorn-Zutphen-Nijmegen-Roermond-Maastricht is ook 3u30.
Maar als je op een los kaartje reist moet je via doen. Met een SOV/Jaarnet/Maandnet oid hoeft dat niet.
Er is natuurlijk wel de reisplanner van NS op internet. Of jouw argument zo steekhoudend is, vraag ik me daarom af. Je kunt het natuurlijk altijd proberen. De via-kaartjes zijn tegenwoordig gelijk aan twee enkeltjes samen. Overigens gaat die reisplanner wel weer raar doen als voor het eindstation en het viastation hetzelfde gekozen wordt.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:59 schreef Socios het volgende:
[..]
Via-kaartjes zijn tegenwoordig veel duurder dan `gewone´ kaartjes en overschrijden zelfs het maximumtarief van een dagkaart.
Daarom koop ik bij dit soort `kleine´ `via-reizen´ geen `via-kaartjes´ meer. Ik ben er nog nooit op aangesproken in de trein, maar heb mijn verweer al klaar: "U verkoopt geen Spoorboekjes meer waarmee ik mijn reis kan plannen, ik heb op de spoorkaart op het station gekeken hoe de route ongeveer is". Moet werken.
Nooit.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:25 schreef lyolyrc het volgende:
Je kunt natuurlijk ook met de OV-chipkaart reizen.
Ja. Je kunt natuurlijk ook een auto huren.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:25 schreef lyolyrc het volgende:
Je kunt natuurlijk ook met de OV-chipkaart reizen.
Of gewoon zwart rijden...quote:Op maandag 9 mei 2011 14:25 schreef lyolyrc het volgende:
Je kunt natuurlijk ook met de OV-chipkaart reizen.
Of thuis blijven.quote:
Niet dus. Als je de kortste route volgt (en die gaat in dit geval toch echt via Zutphen-Nijmegen-Roermond) heb je natuurlijk geen via-kaartje nodig.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:24 schreef greavy het volgende:
Via Zutphen kan wel. Maar dan ben je 3u30 onderweg (als je overstapt in Den Bosch). Apeldoorn-Zutphen-Nijmegen-Roermond-Maastricht is ook 3u30.
Maar als je op een los kaartje reist moet je via doen.
Jawel, want je reist met een niet-NS trein, en de NS kaartautomaat berekent je reis automatisch via de langere NS-only route als je niet expliciet een via-station opneemt.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet dus. Als je de kortste route volgt (en die gaat in dit geval toch echt via Zutphen-Nijmegen-Roermond) heb je natuurlijk geen via-kaartje nodig.
Geldt niet voor de Maaslijn omdat daar wel eerste klas aan wordt geboden.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Jawel, want je reist met een niet-NS trein, en de NS kaartautomaat berekent je reis automatisch via de langere NS-only route als je niet expliciet een via-station opneemt.
quote:Op maandag 9 mei 2011 15:03 schreef bork het volgende:
http://kd5-lamp.de/DB-Energiesparsimulator/
Met drie ontbrekende bordjes Fles!
Ook leuk als je via de routeplanner zonder Toon reisadvies voor OV-Jaarkaart of NS-Jaarkaart aangevinkt van Haarlem naar Utrecht Zuilen wilt.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:59 schreef Socios het volgende:
[..]
Daarom koop ik bij dit soort `kleine´ `via-reizen´ geen `via-kaartjes´ meer. Ik ben er nog nooit op aangesproken in de trein, maar heb mijn verweer al klaar: "U verkoopt geen Spoorboekjes meer waarmee ik mijn reis kan plannen, ik heb op de spoorkaart op het station gekeken hoe de route ongeveer is". Moet werken.
o, ik hoefde maar 1 dingetje te installeren, picciequote:Op maandag 9 mei 2011 15:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Hebbie een screenie? Ik moet eerst allerlei software gaan installeren hier. Kan niet gezond zijn
Volgens mij niet.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Zijn hier ook machinisten te vinden? Zo ja, waarom ben je machinist geworden?
NS heeft geen vacatures vrijquote:Op maandag 9 mei 2011 19:07 schreef James1988 het volgende:
www.werkenbijns.nl
www.despoorwegenwervenaan.be
Tot uw dienst.
edit: Zo te zien zoekt Hispeed nog machinisten.
quote:Op maandag 9 mei 2011 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk, iedere ochtend van Almelo naar je standplaats in Libramont of zo
DB trekt mij niet, en dan mag ik een cursus duits erbij volgenquote:
ja of een keer voor een hele dag. lijkt me echt wel wat.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:14 schreef Ireyon het volgende:
Machinist worden heeft mij ook al sinds jonge leeftijd aangetrokken.. 'k Zou het nu eigenlijk nog best willen, maar dat zou wel behoorlijk zonde zijn van m'n studie.. Jammer dat 't niet als bijbaantje kan.
Waarom zou je dan machinist willen worden?quote:Op maandag 9 mei 2011 19:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ook ben ik zeer geintereseerd in de techniek van treinen.
Is er dan een maximumleeftijd om aan de opleiding te beginnen?quote:
Hmm. Moet je als machinist graag contact met mensen willen? Als ik de profielbeschrijving op de NMBS-site zo lees dan krijg ik toch een iets ander idee:quote:Op maandag 9 mei 2011 19:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
arriva zoekt nog mensen voor dordrecht, dan moet ik maar verhuizen
Nu moet er ook een motivatiebrief bij, iemand nog wat toevoegingen?
Mijn motivatie om te sollicteren naar de funtie van machinist is dat ik mensen een veilig gevoel wil geven in de trein en dat ik graag met mensen in contact sta. Ook ben ik zeer geintereseerd in de techniek van treinen.
Of zie ik het verkeerd?quote:Je profiel
- Je hebt verantwoordelijkheidsgevoel.
- Je houdt van vrijheid en gevarieerd werk.
- De moderne technologie boeit je.
- Je kan je in een geïsoleerde omgeving gedurende uren concentreren.
- Je kan een situatie snel analyseren en een passende beslissing nemen waarbij je steeds je kalmte bewaart.
- Je bent bereid op onregelmatige tijdstippen en in het weekend of op feestdagen te werken.
- Je bent ten minste 1,60 m groot.
- Je bent Belg of je bezit de nationaliteit van een lidstaat van de EU.
Ik zou ook veiligheid en verantwoordelijkheid benadrukken.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
arriva zoekt nog mensen voor dordrecht, dan moet ik maar verhuizen
Nu moet er ook een motivatiebrief bij, iemand nog wat toevoegingen?
Mijn motivatie om te sollicteren naar de funtie van machinist is dat ik mensen een veilig gevoel wil geven in de trein en dat ik graag met mensen in contact sta. Ook ben ik zeer geintereseerd in de techniek van treinen.
In Harlingen wordt het stationsgebouw weer in gebruik genomenquote:Op maandag 9 mei 2011 19:59 schreef Socios het volgende:
Ik zou wel perronopzichter of stationschef willen worden.
Ok. Tsja, ik weet het niet. De verschillende standen van een sein kan ik prima herkennen, maar daarvan (en bij stoplichten trouwens ook) zijn speciaal voor kleuren-slechtzienden de kleuren rood en groen iets aangepast richting paars en turquoise. Het vervelende is nou alleen dat ik in het donker zo'n turquoise sein nauwelijks kan onderscheiden van een gewone witte lamp.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:57 schreef James1988 het volgende:
Dat bemoeilijkt het inderdaad, maar het maakt het niet onmogelijk. Als de afwijking niet te groot is (dat wil zeggen, als je de kleuren van een sein kunt onderscheiden enzo) is er een kans dat je met een alternatieve test alsnog toegelaten kunt worden.
Ik dacht dat die dingen fail-safe waren tegenwoordig? Of was de zwaartekracht ook buiten werking?quote:
Oei!quote:
Geen idee, op de 2e foto gaan ze wel naar beneden (zie de lichten) maar de trein staat al op de overweg.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik dacht dat die dingen fail-safe waren tegenwoordig? Of was de zwaartekracht ook buiten werking?
Lichten zeg je?quote:Op maandag 9 mei 2011 20:12 schreef Temlin het volgende:
[..]
Geen idee, op de 2e foto gaan ze wel naar beneden (zie de lichten) maar de trein staat al op de overweg.
Er was een sein en wisselstoring, geen overwegstoring. Alle andere overwegen waren wel naar beneden.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:14 schreef dennistd het volgende:
Zal wel een storing zitten op de plek waar hij gedecteerd had moeten worden, en dan gaat een overweg pas dicht als je er bijna op zit (een meter er vanaf ofzo).
Varsseveldquote:
Mits de overweg een middensectie heeft...quote:Op maandag 9 mei 2011 20:14 schreef dennistd het volgende:
Zal wel een storing zitten op de plek waar hij gedecteerd had moeten worden, en dan gaat een overweg pas dicht als je er bijna op zit (een meter er vanaf ofzo).
Jaa A'dam -> Arnhem met de ICE. Toen naar Roosendaal waar we nieuwe fyra zagen, en die goederentrein met diequote:Op maandag 9 mei 2011 21:04 schreef Yreal het volgende:
Volgens mij hebben Marko en ik ooit ook wel eens een rondje gemaakt, alleen was ik tegen het einde van de middag zou lam dat ik geen flauw idee meer heb hoe dit is geëindigd
Ojah ! Ik heb nog helemaal tot Schiphol bij haar gezeten en haar koffers naar de gate gedragen en haar nummer gescoord. Toen werd ik gebeld voor een feestje waar ik mijn huidige chick ontmoettequote:Op maandag 9 mei 2011 21:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Jaa A'dam -> Arnhem met de ICE. Toen naar Roosendaal waar we nieuwe fyra zagen, en die goederentrein met die![]()
Vervolgens met de benelux naar Dordt.
En onderweg kwamen we die fijne studente ook nog tegen
Het is enkelspoor daar volgens mij, dus die overweg heeft dan zeker een middensectie. Overigens mag je een open overweg berijden, als er maar een mannetje met een rode vlag bij loopt om het wegverkeer te waarschuwen.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mits de overweg een middensectie heeft...
Was niet het geval.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het is enkelspoor daar volgens mij, dus die overweg heeft dan zeker een middensectie. Overigens mag je een open overweg berijden, als er maar een mannetje met een rode vlag bij loopt om het wegverkeer te waarschuwen.
Reed hij 10 km/h en gaf hij een herhaaldelijk fluitsignaal? Dan heeft hij iig een aanwijzing aki/ahob gehad en heeft hij de overweg op de middensectie dicht gereden (geactiveerd). Een seinstoring kan vaak een vastzittende rijrichtinginstelling in de beveiliging zijn, waardoor de overweg maar van één kant een trein verwacht.quote:
Jah op de 2 foto zie je dat de knipperlichten het doen en een aantal seconden later gaan de bomen naar beneden.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
nee, dat zien we aan de foto's![]()
Maar die lichten?
Nee, hij bleef wel aardig lang stil staan voor de overweg en ging er met een (grote sleutel?) naar toe kon niet zien wat hij toen deed. Heeft niet getoeterd in ieder geval.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Reed hij 10 km/h en gaf hij een herhaaldelijk fluitsignaal? Dan heeft hij iig een aanwijzing aki/ahob gehad en heeft hij de overweg op de middensectie dicht gereden (geactiveerd). Een seinstoring kan vaak een vastzittende rijrichtinginstelling in de beveiliging zijn, waardoor de overweg maar van één kant een trein verwacht.
Op kijfhoef staan er ook nog een stuk of 4quote:Op maandag 9 mei 2011 21:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Trouwens: kijk nou toch eens, er bestaat nog een AKI.
Ja maar, dit is een gewone spoorlijn waar gewoon reizigerstreinen rijden. Da's wel bijzonder.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Of kijkhoef staan er ook nog een stuk of 4
Verkeersleider, mits ik mijn eigen softwarepakket mag meenemen...quote:Op maandag 9 mei 2011 19:59 schreef Socios het volgende:
Ik zou wel perronopzichter of stationschef willen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |