Toch zijn dit soort berichten eerder hoopgevend. Want als een machinist daar 100K per jaar krijgt (uit de staatskas, dus indirect van ons) dan is het wel heel simpel om daar weer een gezonde financiële huishouding te gaan voeren. Gewoon meteen privatiseren. Voor niks weggeven aan de Duitsers bijvoorbeeld.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:01 schreef Holograph het volgende:
http://nieuwsuur.nl/video/185176-hoe-staan-de-grieken-ervoor.html
Geniaal. Wil je rijk worden? Word dan machinist van de OSE. 100.000 euro per jaar is geen uitzondering. Het is schandalig dat de machinisten durven te gaan staken.
Van die woningbouweikels zijn er een stuk minder dan machinisten. Ik denk dat je niet wilt ruilen, hoor.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:20 schreef WammesWaggel het volgende:
Bij ons vangt een koning van een woningbouwCorp een dikke zes ton, doe mij dan qua nut maar een tjoeke-tjoeke-tjoeke kerel.
Bron?quote:Op zondag 8 mei 2011 20:33 schreef rekenwonder het volgende:
Vergeleken bij de NS is het nog niets. Daar moet elke dag meer dan 30 miljoen bij.
Dat lijkt maar zo. Ga maar eens aan een machinist uitleggen dat hij eigenlijk 75% van zijn loon moet inleveren. Daarnaast functioneert de Griekse belastingdienst ook niet: bruto = netto.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch zijn dit soort berichten eerder hoopgevend. Want als een machinist daar 100K per jaar krijgt (uit de staatskas, dus indirect van ons) dan is het wel heel simpel om daar weer een gezonde financiële huishouding te gaan voeren. Gewoon meteen privatiseren. Voor niks weggeven aan de Duitsers bijvoorbeeld.
Doh, waar haal je die wijsheid vandaan.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:33 schreef rekenwonder het volgende:
Vergeleken bij de NS is het nog niets. Daar moet elke dag meer dan 30 miljoen bij.
Er valt niks te pikken, op een zeker moment is het geld gewoon op. Ik geloof niet dat Noord-Europa die Grieken tot in lengte van dagen zo wil subsidieren.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:44 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat lijkt maar zo. Ga maar eens aan een machinist uitleggen dat hij eigenlijk 75% van zijn loon moet inleveren. Daarnaast functioneert de Griekse belastingdienst ook niet: bruto = netto.
De Grieken zullen een heel andere levenstandaard krijgen: het is maar de vraag of ze dat gaan pikken.
Er zijn alleen heel veel meer machinistenquote:Op zondag 8 mei 2011 20:20 schreef WammesWaggel het volgende:
Bij ons vangt een koning van een woningbouwCorp een dikke zes ton, doe mij dan qua nut maar een tjoeke-tjoeke-tjoeke kerel.
de ns maakt winstquote:Op zondag 8 mei 2011 20:33 schreef rekenwonder het volgende:
Grieken zullen niet zoveel te pikken hebben, maar dat snappen ze alleen niet.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:44 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat lijkt maar zo. Ga maar eens aan een machinist uitleggen dat hij eigenlijk 75% van zijn loon moet inleveren. Daarnaast functioneert de Griekse belastingdienst ook niet: bruto = netto.
De Grieken zullen een heel andere levenstandaard krijgen: het is maar de vraag of ze dat gaan pikken.
Sterker nog ze staan dividend af aan de staat(1,4 miljard).quote:
want de staat is 100% eigenaarquote:Op maandag 9 mei 2011 13:53 schreef Cherna het volgende:
[..]
Sterker nog ze staan dividend af aan de staat(1,4 miljard).
http://www.volkskrant.nl/(...)-staat-afstaan.dhtml
Weet je gelijk waarom NS nooit die boetes hoeft te betalen. Het zou een sigaar uit eigen doos zijn van de staat.
Zal me ook niks verbazen als dat de achterliggende reden is voor dat hoge (bruto) salaris. Ik kan me voorstellen dat de loonbelasting bij een staatsbedrijf wel op orde is. Dus springen de vakbonden op de bres om ook voor hen een goed netto salaris te bedingen. Het is immers niet eerlijk dat iemand bij een staatsbedrijf geen belasting kan ontduiken, is toch een soort fundamenteel recht voor de Grieken. Daarom dus gewoon een hoog brutosalaris, waarschijnlijk nog verkocht onder het mom van "netto resultaat is nul, broekzak, vestzak"quote:Op zondag 8 mei 2011 20:44 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet. Hij zegt dat omdat de belastingdienst daar kut is, Bruto hetzelfde is als netto.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:40 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zal me ook niks verbazen als dat de achterliggende reden is voor dat hoge (bruto) salaris. Ik kan me voorstellen dat de loonbelasting bij een staatsbedrijf wel op orde is. Dus springen de vakbonden op de bres om ook voor hen een goed netto salaris te bedingen. Het is immers niet eerlijk dat iemand bij een staatsbedrijf geen belasting kan ontduiken, is toch een soort fundamenteel recht voor de Grieken. Daarom dus gewoon een hoog brutosalaris, waarschijnlijk nog verkocht onder het mom van "netto resultaat is nul, broekzak, vestzak"
Je punt is?quote:Op maandag 9 mei 2011 20:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet. Hij zegt dat omdat de belastingdienst daar kut is, Bruto hetzelfde is als netto.
Volgens mij is dat percentage uit de lucht gegrepen.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:39 schreef Yreal het volgende:
Dat ze dus 100k netto hebben (laat het 90k zijn) en dat dat nog steeds een teringlading geld is voor zo'n simpel beroep. Dat ze zoveel krijgen omdat ze 75% afdragen is dus onzin
Privacy hé. Je baas mag niet weten wat jij met je geld doet.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:43 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Volgens mij is dat percentage uit de lucht gegrepen.
Maar waar het mij om ging is dat zo'n konkel me niets zal verbazen in zo'n vakbonds beroep. Lijkt me niet dat er echt veel te ontduiken is bij een volledig staatsbedrijf (ok, misschien heel naief van me)
Hier gaat de loonbelasting ook gewoon via de werkgever. Via de aangifte achteraf kun je het wat aanpassen (HRA, andere aftrekposten e.d.) maar in beginsel wordt het al op je loon ingehouden.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Privacy hé. Je baas mag niet weten wat jij met je geld doet.
Zo simpel is het niet. Maar daar kun je ook geen weet van hebben als je de materie niet kent wat er zo allemaal bij komt kijken. Neemt niet weg dat natuurlijk de Grieken het erg bont maken voor het beroep machinist.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:39 schreef Yreal het volgende:
Dat ze dus 100k netto hebben (laat het 90k zijn) en dat dat nog steeds een teringlading geld is voor zo'n simpel beroep. Dat ze zoveel krijgen omdat ze 75% afdragen is dus onzin
Ik ben benieuwd hoe het dan wel zit.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:00 schreef Cherna het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet. Maar daar kun je ook geen weet van hebben als je de materie niet kent wat er zo allemaal bij komt kijken. Neemt niet weg dat natuurlijk de Grieken het erg bont maken voor het beroep machinist.
Tja, de verantwoording, concentratie, hoe handel je bij calamiteiten, storingen, mist, springers etc. Oh en niet vergeten dat je vaak sociaal medewerker bent bij mensen in de problemen. Dan nog de wisselende diensten die je slopen. De ene dag begin je om 5 uur s-ochtends dan de dag erna om 7 uur s-ochtends dan heb je bv 1 dag rust en dan weer de late dienst in etc ect.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:45 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe het dan wel zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |