abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 mei 2011 @ 18:52:17 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96558360
Het mocht niet van m'n juf op de basisschool.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_96558435
:D

Ik wou vroeger ook altijd machinist worden. Tot de dag dat de middelbare school besloot iedereen op kleurenblindheid te testen. ;)
  maandag 9 mei 2011 @ 18:57:39 #153
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96558622
Dat bemoeilijkt het inderdaad, maar het maakt het niet onmogelijk. Als de afwijking niet te groot is (dat wil zeggen, als je de kleuren van een sein kunt onderscheiden enzo) is er een kans dat je met een alternatieve test alsnog toegelaten kunt worden.
  maandag 9 mei 2011 @ 19:05:05 #154
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96558990
Ik heb later voor een andere keuring een deel van de machinistentest moeten doen, en ik was geslaagd. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_96559152
Ik ben nu 23, en het is nu of nooit.
  maandag 9 mei 2011 @ 19:07:58 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96559172
www.werkenbijns.nl
www.despoorwegenwervenaan.be

Tot uw dienst. :+

edit: Zo te zien zoekt Hispeed nog machinisten.
  maandag 9 mei 2011 @ 19:09:52 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96559267
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 19:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik ben nu 23, en het is nu of nooit.
Ik 33, het is te laat. ;(
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 9 mei 2011 @ 19:10:06 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96559279
Leuk, iedere ochtend van Almelo naar je standplaats in Libramont of zo :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 mei 2011 @ 19:10:53 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96559319
Hmja, dat schiet niet op. :')

Misschien DB? :P
pi_96559543
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 19:07 schreef James1988 het volgende:
www.werkenbijns.nl
www.despoorwegenwervenaan.be

Tot uw dienst. :+

edit: Zo te zien zoekt Hispeed nog machinisten.
NS heeft geen vacatures vrij ;(
quote:
10s.gif Op maandag 9 mei 2011 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk, iedere ochtend van Almelo naar je standplaats in Libramont of zo :D
:D

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 19:10 schreef James1988 het volgende:
Hmja, dat schiet niet op. :')

Misschien DB? :P
DB trekt mij niet, en dan mag ik een cursus duits erbij volgen :D
pi_96559563
Machinist worden heeft mij ook al sinds jonge leeftijd aangetrokken.. 'k Zou het nu eigenlijk nog best willen, maar dat zou wel behoorlijk zonde zijn van m'n studie.. Jammer dat 't niet als bijbaantje kan :P .
pi_96559620
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 19:14 schreef Ireyon het volgende:
Machinist worden heeft mij ook al sinds jonge leeftijd aangetrokken.. 'k Zou het nu eigenlijk nog best willen, maar dat zou wel behoorlijk zonde zijn van m'n studie.. Jammer dat 't niet als bijbaantje kan :P .
ja of een keer voor een hele dag. lijkt me echt wel wat.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_96559752
arriva zoekt nog mensen voor dordrecht, dan moet ik maar verhuizen :D

Nu moet er ook een motivatiebrief bij, iemand nog wat toevoegingen?

Mijn motivatie om te sollicteren naar de funtie van machinist is dat ik mensen een veilig gevoel wil geven in de trein en dat ik graag met mensen in contact sta. Ook ben ik zeer geintereseerd in de techniek van treinen.
pi_96559992
Dordrecht, dan mag je 4x per dag Dordrecht-Geldermalsen doen, daar wordt je vrolijk van :')

Mij lijkt machinist zijn helemaal niets. Het is praktisch in 1D rijden en na een tijdje heb je het wel gezien. Iedere x de dodenmansknop bevestigen en op de zoveel meter een sein zien is op het reguliere Nederlandse spoor gewoon de dagelijkse routine. Dan is trdl veel leuker en uitdagender.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 9 mei 2011 @ 19:23:40 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96560036
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 19:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ook ben ik zeer geintereseerd in de techniek van treinen.
Waarom zou je dan machinist willen worden?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_96561602
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 19:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik ben nu 23, en het is nu of nooit.
Is er dan een maximumleeftijd om aan de opleiding te beginnen?

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 19:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
arriva zoekt nog mensen voor dordrecht, dan moet ik maar verhuizen :D

Nu moet er ook een motivatiebrief bij, iemand nog wat toevoegingen?

Mijn motivatie om te sollicteren naar de funtie van machinist is dat ik mensen een veilig gevoel wil geven in de trein en dat ik graag met mensen in contact sta. Ook ben ik zeer geintereseerd in de techniek van treinen.
Hmm. Moet je als machinist graag contact met mensen willen? Als ik de profielbeschrijving op de NMBS-site zo lees dan krijg ik toch een iets ander idee:
quote:
Je profiel

- Je hebt verantwoordelijkheidsgevoel.
- Je houdt van vrijheid en gevarieerd werk.
- De moderne technologie boeit je.
- Je kan je in een geīsoleerde omgeving gedurende uren concentreren.
- Je kan een situatie snel analyseren en een passende beslissing nemen waarbij je steeds je kalmte bewaart.
- Je bent bereid op onregelmatige tijdstippen en in het weekend of op feestdagen te werken.
- Je bent ten minste 1,60 m groot.
- Je bent Belg of je bezit de nationaliteit van een lidstaat van de EU.
Of zie ik het verkeerd?
pi_96561766
Dat is omdat die treinen in België continu stilvallen en vertraging hebt, waardoor je steeds langer dan geplanned in dat hok zit.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 9 mei 2011 @ 19:52:19 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96562007
Machinist is meer iets voor einzelgängers, je zit daar in je eentje (soms met 2) in een hok en dat is het dan. Als conducteur ben je juist de hele dag onder de mensen.
  maandag 9 mei 2011 @ 19:56:07 #169
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_96562282
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 19:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
arriva zoekt nog mensen voor dordrecht, dan moet ik maar verhuizen :D

Nu moet er ook een motivatiebrief bij, iemand nog wat toevoegingen?

Mijn motivatie om te sollicteren naar de funtie van machinist is dat ik mensen een veilig gevoel wil geven in de trein en dat ik graag met mensen in contact sta. Ook ben ik zeer geintereseerd in de techniek van treinen.
Ik zou ook veiligheid en verantwoordelijkheid benadrukken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  maandag 9 mei 2011 @ 19:57:05 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96562348
Machinist lijkt me tof. Behalve de kans op springers. Rangeermachinist lijkt me nog toffer :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96562548
Ik zou wel perronopzichter of stationschef willen worden.
pi_96562565




:(
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 mei 2011 @ 20:01:59 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96562740
WTF. Waar was dat?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 mei 2011 @ 20:02:29 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96562777
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 19:59 schreef Socios het volgende:
Ik zou wel perronopzichter of stationschef willen worden.
In Harlingen wordt het stationsgebouw weer in gebruik genomen :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_96562825
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 18:57 schreef James1988 het volgende:
Dat bemoeilijkt het inderdaad, maar het maakt het niet onmogelijk. Als de afwijking niet te groot is (dat wil zeggen, als je de kleuren van een sein kunt onderscheiden enzo) is er een kans dat je met een alternatieve test alsnog toegelaten kunt worden.
Ok. Tsja, ik weet het niet. De verschillende standen van een sein kan ik prima herkennen, maar daarvan (en bij stoplichten trouwens ook) zijn speciaal voor kleuren-slechtzienden de kleuren rood en groen iets aangepast richting paars en turquoise. Het vervelende is nou alleen dat ik in het donker zo'n turquoise sein nauwelijks kan onderscheiden van een gewone witte lamp. :')

Voor treindienstleiding geldt trouwens hetzelfde. Ik geloof dat ze daar wit gebruiken voor sporen met bovenleiding, en cyaan voor sporen zonder. Maar precies dat verschil kan ik dus nauwelijks zien. :{
  maandag 9 mei 2011 @ 20:05:45 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96563034
quote:
3s.gif Op maandag 9 mei 2011 19:59 schreef Temlin het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:(
Ik dacht dat die dingen fail-safe waren tegenwoordig? Of was de zwaartekracht ook buiten werking? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96563111
quote:
3s.gif Op maandag 9 mei 2011 19:59 schreef Temlin het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:(
Oei!

Ik heb mezelf aangeleerd om altijd te kijken bij een overweg of er niet toch een trein aankomt. Nou, dat is dus blijkbaar niet helemaal onterecht! :o
pi_96563539
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik dacht dat die dingen fail-safe waren tegenwoordig? Of was de zwaartekracht ook buiten werking? :?
Geen idee, op de 2e foto gaan ze wel naar beneden (zie de lichten) maar de trein staat al op de overweg.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  maandag 9 mei 2011 @ 20:14:01 #179
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96563669
quote:
99s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:12 schreef Temlin het volgende:

[..]

Geen idee, op de 2e foto gaan ze wel naar beneden (zie de lichten) maar de trein staat al op de overweg.
Lichten zeg je? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 9 mei 2011 @ 20:14:08 #180
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_96563676
Zal wel een storing zitten op de plek waar hij gedecteerd had moeten worden, en dan gaat een overweg pas dicht als je er bijna op zit (een meter er vanaf ofzo).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')