Dan ga je via Zutphen en Venlo, ook leukquote:Op maandag 9 mei 2011 11:12 schreef Basekid_NZ het volgende:
Wow, het is gewoon 3+ uur met de trein van Apeldoorn naar Maastricht...
Balen dat je via Utrecht moet, en daar dan 30min moet wachten
Heerlijk toch?quote:Op maandag 9 mei 2011 10:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Scherpe kloten omgeven door prettige dynamiek.
PTA wordt steeds spannender.quote:
Via-kaartjes zijn tegenwoordig veel duurder dan `gewone´ kaartjes en overschrijden zelfs het maximumtarief van een dagkaart.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:24 schreef greavy het volgende:
Via Zutphen kan wel. Maar dan ben je 3u30 onderweg (als je overstapt in Den Bosch). Apeldoorn-Zutphen-Nijmegen-Roermond-Maastricht is ook 3u30.
Maar als je op een los kaartje reist moet je via doen. Met een SOV/Jaarnet/Maandnet oid hoeft dat niet.
Er is natuurlijk wel de reisplanner van NS op internet. Of jouw argument zo steekhoudend is, vraag ik me daarom af. Je kunt het natuurlijk altijd proberen. De via-kaartjes zijn tegenwoordig gelijk aan twee enkeltjes samen. Overigens gaat die reisplanner wel weer raar doen als voor het eindstation en het viastation hetzelfde gekozen wordt.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:59 schreef Socios het volgende:
[..]
Via-kaartjes zijn tegenwoordig veel duurder dan `gewone´ kaartjes en overschrijden zelfs het maximumtarief van een dagkaart.
Daarom koop ik bij dit soort `kleine´ `via-reizen´ geen `via-kaartjes´ meer. Ik ben er nog nooit op aangesproken in de trein, maar heb mijn verweer al klaar: "U verkoopt geen Spoorboekjes meer waarmee ik mijn reis kan plannen, ik heb op de spoorkaart op het station gekeken hoe de route ongeveer is". Moet werken.
Nooit.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:25 schreef lyolyrc het volgende:
Je kunt natuurlijk ook met de OV-chipkaart reizen.
Ja. Je kunt natuurlijk ook een auto huren.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:25 schreef lyolyrc het volgende:
Of gewoon zwart rijden...quote:Op maandag 9 mei 2011 14:25 schreef lyolyrc het volgende:
Of thuis blijven.quote:
Niet dus. Als je de kortste route volgt (en die gaat in dit geval toch echt via Zutphen-Nijmegen-Roermond) heb je natuurlijk geen via-kaartje nodig.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:24 schreef greavy het volgende:
Via Zutphen kan wel. Maar dan ben je 3u30 onderweg (als je overstapt in Den Bosch). Apeldoorn-Zutphen-Nijmegen-Roermond-Maastricht is ook 3u30.
Maar als je op een los kaartje reist moet je via doen.
Jawel, want je reist met een niet-NS trein, en de NS kaartautomaat berekent je reis automatisch via de langere NS-only route als je niet expliciet een via-station opneemt.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet dus. Als je de kortste route volgt (en die gaat in dit geval toch echt via Zutphen-Nijmegen-Roermond) heb je natuurlijk geen via-kaartje nodig.
Geldt niet voor de Maaslijn omdat daar wel eerste klas aan wordt geboden.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Jawel, want je reist met een niet-NS trein, en de NS kaartautomaat berekent je reis automatisch via de langere NS-only route als je niet expliciet een via-station opneemt.
quote:Op maandag 9 mei 2011 15:03 schreef bork het volgende:
http://kd5-lamp.de/DB-Energiesparsimulator/
Met drie ontbrekende bordjes Fles!
Ook leuk als je via de routeplanner zonder Toon reisadvies voor OV-Jaarkaart of NS-Jaarkaart aangevinkt van Haarlem naar Utrecht Zuilen wilt.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:59 schreef Socios het volgende:
[..]
Daarom koop ik bij dit soort `kleine´ `via-reizen´ geen `via-kaartjes´ meer. Ik ben er nog nooit op aangesproken in de trein, maar heb mijn verweer al klaar: "U verkoopt geen Spoorboekjes meer waarmee ik mijn reis kan plannen, ik heb op de spoorkaart op het station gekeken hoe de route ongeveer is". Moet werken.
o, ik hoefde maar 1 dingetje te installeren, picciequote:Op maandag 9 mei 2011 15:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Hebbie een screenie? Ik moet eerst allerlei software gaan installeren hier. Kan niet gezond zijn
Volgens mij niet.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Zijn hier ook machinisten te vinden? Zo ja, waarom ben je machinist geworden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |