abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96507147
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 15:55 schreef greavy het volgende:
@KapiteinT, heb ff gekeken, je moet er gewoon een IP-max op zetten. Onder een andere naam kan je gewoon opnieuw.
Verder erg leuk gemaakt.
Ja dat weet ik, maar van mij mag je best twee keer spelen hoor. :P
  zondag 8 mei 2011 @ 16:01:16 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96507280
Eventjes bij Kijfhoek Zuid geweest:


CT 186 149 kwam los aan vanuit richting Kijfhoek Noord (en verder?), om naar de graantrein te rijden en later te vertrekken (vertrek niet gezien)


DDAR 7869


VIRM


NMBS 2835 met Beneluxstam ri Brussel


SLT


CT 189 093 opweg naar Emmerich
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 mei 2011 @ 16:22:22 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96507792
Ben tevreden met de 16 punten. Wist slechts eentje niet te raden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_96507905
Leuke testjes
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_96508087
Leuk die testjes, 15 punten op de tweede. :]
Hooray for beer.
  zondag 8 mei 2011 @ 16:38:06 #56
258802 Yreal
henk..!
pi_96508192
over wat voor testjes hebben jullie het nouw? :?
pi_96508208
dat spelletje in php..zie vorige pagina
  zondag 8 mei 2011 @ 16:44:16 #58
258802 Yreal
henk..!
pi_96508340
ik begon zo lekker, eindigde met 8 :')
  zondag 8 mei 2011 @ 16:52:42 #59
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_96508624
3 punten :D

Oke oke, van stations weet ik niets, ik beperk me maar tot de treinen.
  zondag 8 mei 2011 @ 17:29:04 #60
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_96509770

De Nordwestbahn heeft via een Europese aanbesteding het treinverkeer op de lijn RE 10 "Rhein-Niers-Express" in december 2009 overgenomen van DB Regio. Met de bekende treinstellen van het type Coradia Lint41, in Nederland nog enkele jaren bij Syntus in de Achterhoek te zien, wordt het treinverkeer tussen Kleve, Krefeld en Düsseldorf in een halfuursdienst afgewikkeld. De laatste tijd gaan er weer meer stemmen op om de spoorlijn tussen Kleve en Nijmegen via Kranenburg en Groesbeek te heropenen. In een later stadium, deze concessie loopt tot 2025, is het dus eventueel mogelijk dat deze treinstellen tot Nijmegen door gaan rijden. Met name Groesbeek is niet erg gecharmeerd van deze plannen. Men is met name bang dat ook goederentreinen gebruik kunnen gaan maken van deze verbinding. Zo ver is het anno 2011 nog niet, als op vrijdag 6 mei NWB-treinstellen VT 573 en 575 als trein 75019 zojuist Meerbusch-Osterath achter zich hebben gelaten en binnen een kwartier het Düsseldorfer Hauptbahnhof bereiken. Osterath, vrijdag 6 mei 2011


Dagelijks is de NIAG onderweg met een korte bloktrein bestaande uit silowagens van het type Uacs. Op donderdag 5 mei was lokje 1 met 7 Uacs'n onderweg van Millingen/Rhein naar Düsseldorf-Reisholz. De wagens zijn beladen met natriumcarbonaat, hoewel soda de meer gangbare naam hiervoor is. Lintorf, donderdag 5 mei 2011


Lokomotion is als dochteronderneming van DB Schenker met name te zien tussen München en de Brenner. Met de Ekol en de Ewals treinen is het ook buiten dit gebied met regelmaat aan te treffen. Daarnaast is Lokomotion aan te treffen voor extra treinen zonder vaste dienstregeling. Deze treinen worden ad hoc ingelegd. Het lijkt erop dat er anno mei 2011 een nieuwe containershuttle opgezet is, want de afgelopen week is Lokomotion met regelmaat in het Ruhrgebiet aan te treffen. Op vrijdagmiddag 6 mei 2011 passeerde oudgediende 139 312 met een redelijk beladen containertrein te Rheinhausen Ost, op weg naar Neuss Gbf. Zes van deze loks zijn tussen 2004 en 2007 overgenomen van Railion Deutschland AG, het toenmalige DB Schenker. Vanwege hun 'minder' sterke krachten worden ze met name ingezet als opduwlok tussen Kufstein en Brenner. Rheinhausen-Ost, vrijdag 6 mei 2011

en een fotografisch geintje:

De Co2/Eco-lok wervende 185 389 heeft op de versluierde vrijdag 6 mei 2011 te Krefeld-Uerdingen de TEC 43657 overgenomen van de DBS 189 026. De machinist had een flinke kop 'soep' gemorst waardoor de lok meteen schoongemaakt moest worden, om erger te voorkomen. Hierdoor werd de hulp ingeroepen van deze fraaie groene lok, die de trein in ieder geval tot Neuss Gbf verder mocht rijden. Met aan de haak een vrij simpel beladen Novara-shuttle wordt Bösinghoven gepasseerd. Bösinghoven, vrijdag 6 mei 2011

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 08-05-2011 17:34:39 ]
  zondag 8 mei 2011 @ 17:32:38 #61
258802 Yreal
henk..!
pi_96509897
12 punten op de eerste gehaald :P
  zondag 8 mei 2011 @ 18:40:26 #62
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96512314
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 17:29 schreef Zug-Chef het volgende:
De machinist had een flinke kop 'soep' gemorst waardoor de lok meteen schoongemaakt moest worden, om erger te voorkomen. Hierdoor werd de hulp ingeroepen van deze fraaie groene lok,
'soep'? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96512538
quote:
5s.gif Op zondag 8 mei 2011 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

'soep'? :?
Ik denk dat hij het over de kleur van de loc heeft :D
Wel leuk gevonden, maar dat kotskleurtje trekt echt op niets :X
  zondag 8 mei 2011 @ 19:19:57 #64
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_96513973
Ik ben naar Berlijn geweest, net terug. Heen met de Pimpel, terug via Leer. Dat was tof, maar acht uur met een peuter in een trein is wel lang. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 8 mei 2011 @ 19:21:33 #65
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96514042
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 18:45 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Ik denk dat hij het over de kleur van de loc heeft :D
Wel leuk gevonden, maar dat kotskleurtje trekt echt op niets :X
Ik denk toch dat het over iets anders gaat :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 mei 2011 @ 19:25:13 #66
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_96514220
quote:
5s.gif Op zondag 8 mei 2011 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

'soep'? :?
Photosoep - Photoshop dus :) De groene lok kwam ongeveer een uur eerder los voorbij. De trein zelf reed met een rode 189'er. 1 + 1 = 2 :)
  zondag 8 mei 2011 @ 21:13:27 #67
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96521029
ah zo, okee. Nou ja, leuke plaat geworden toch :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96521653
quote:
Het treintraject tussen Zwolle en Coevorden moet meer stukken met dubbelspoor krijgen, vanwege de toename van het goederenvervoer per trein.
Drukte op spoor

Dat wil de Duitse spoorwegonderneming Bentheimer Eisenbahn, die vanaf juni containertreinen via Coevorden naar de Rotterdamse haven laat rijden. Volgens de spoorwegonderneming is het spoor nu al overvol en ontstaan er problemen als er meer goederentreinen gaan rijden. Spoorbeheerder Prorail vindt dat zomaar het aanleggen van dubbelspoor te ver gaat en vindt dat de situatie eerst moet onderzocht worden. Of dat ook gebeurt, bepaalt uiteindelijk het Rijk.
Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=125217
dag
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 mei 2011 @ 21:23:56 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96521785
Iets meer dubbelspoor op dat traject zou niet verkeerd zijn, omdat Arriva ook met extra spitstreinen wil gaan rijden die zelfs tot Coevorden gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 8 mei 2011 @ 21:24:58 #70
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96521874
er ontstaan helemaal geen problemen *O*

Er gaan gewoon niet meer goederentreinen rijden *O*

Pak de Betuweroute maar met je zes miljard badslippers :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 mei 2011 @ 21:39:16 #71
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_96522974
Goederenvervoer op enkelspoor is tof. Als treindienstleider dan... :@
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 8 mei 2011 @ 21:39:48 #72
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96523020
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Goederenvervoer op enkelspoor is tof. Als treindienstleider dan... :@
de Leerdam Deadlock *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 mei 2011 @ 21:43:09 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96523280
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Goederenvervoer op enkelspoor is tof. Als treindienstleider dan... :@
In het Noorden komt er tenminste nog overdag een goederentrein.. Op de MerwedeLingeLijn worden cargo's geweerd (mogen alleen vanaf Dordrecht naar industrie De Staart). Dit "omdat Arriva alle capaciteit nodig heeft"
  zondag 8 mei 2011 @ 21:49:53 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96523760
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:43 schreef greavy het volgende:

[..]

In het Noorden komt er tenminste nog overdag een goederentrein.. Op de MerwedeLingeLijn worden cargo's geweerd (mogen alleen vanaf Dordrecht naar industrie De Staart). Dit "omdat Arriva alle capaciteit nodig heeft"
Nou ja, elke 2 haltes heb je daar ook gewoon een kruisende trein, dus zo raar is dat niet :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96523786
Ja, maar waar zijn die goederentreinen voor nodig? Er is nergens meer een aansluitend spoor voor goederenvervoer op de MLL, dus alles wat nodig is kan bij Geldermalsen de betuweroute op.
Daarnaast is er ook gewoon echt geen ruimte. En terecht. Ze wilden eerst de MLL opwaarderen tot grote vervoerscorridor. Midden door de dorpen
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_96523898
quote:
14s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
er ontstaan helemaal geen problemen *O*

Er gaan gewoon niet meer goederentreinen rijden *O*

Pak de Betuweroute maar met je zes miljard badslippers :W
Betuweroute was geen 6 miljard. En is een betere investering geweest dat die HSL-Zuid.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_96524105
Ik moedig ieder nieuw stukje spoor aan. Dus leg maar aan tussen Coevorden en Zwolle.
pi_96524386
Dan is er ook minder kans op vertraging. ^O^
  zondag 8 mei 2011 @ 21:59:09 #79
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_96524394
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:50 schreef Ascendancy het volgende:
Ja, maar waar zijn die goederentreinen voor nodig? Er is nergens meer een aansluitend spoor voor goederenvervoer op de MLL, dus alles wat nodig is kan bij Geldermalsen de betuweroute op.
Daarnaast is er ook gewoon echt geen ruimte. En terecht. Ze wilden eerst de MLL opwaarderen tot grote vervoerscorridor. Midden door de dorpen
Pak gewoon de auto als deze Dubai-achtige plannen jou depressief stemmen. Doe je iedereen een groot plezier mee...

Altijd uitgaan van het meest negatieve, maar zelf geen aanstalten doen met vernuftigheden te komen.
  zondag 8 mei 2011 @ 22:04:47 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96524790
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:50 schreef Ascendancy het volgende:
Ja, maar waar zijn die goederentreinen voor nodig? Er is nergens meer een aansluitend spoor voor goederenvervoer op de MLL, dus alles wat nodig is kan bij Geldermalsen de betuweroute op.
Daarnaast is er ook gewoon echt geen ruimte. En terecht. Ze wilden eerst de MLL opwaarderen tot grote vervoerscorridor. Midden door de dorpen
Dordrecht - Geldermalsen is ooit geëlektrificeerd om als omleidingsroute te kunnen dienen, onder andere voor goederentreinen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 8 mei 2011 @ 22:09:50 #81
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_96525136
quote:
2s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dordrecht - Geldermalsen is ooit geëlektrificeerd om als omleidingsroute te kunnen dienen, onder andere voor goederentreinen.
Aan de bewoners langs die route om ervoor te zorgen dat die spoorlijn geen Grand Travaux Inutile wordt. Iedereen wil de duurste auto's, wil de duurste zwembaden en de duurste woningen, maar niemand wil de goederentrein die dat mogelijk maakt.

Enkele cargovervoerders hebben het terecht verkorven, maar om iedereen dan maar te straffen...
pi_96525417
quote:
2s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dordrecht - Geldermalsen is ooit geëlektrificeerd om als omleidingsroute te kunnen dienen, onder andere voor goederentreinen.
Dat was toch om geen dieseleiland te creëren?
Maar dan nog, de betuweroute ligt er nu, dus de functie zal praktisch 0 zijn, omdat er geen aanvoer van goederen is.
quote:
13s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:59 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Pak gewoon de auto als deze Dubai-achtige plannen jou depressief stemmen. Doe je iedereen een groot plezier mee...

Altijd uitgaan van het meest negatieve, maar zelf geen aanstalten doen met vernuftigheden te komen.
Heb je er argumentatie voor. Geen eens een voorbeeld wanneer het functioneel zou zijn? En zijn het hoeveelheden goederen die zo'n verdubbeling rendabel maken? Want naar Geldermalsen zit er nu buiten de spits al amper een kip in. Dat heb ik niet bedacht, dat is de realiteit.
Overigens moet Gorinchem Dordrecht soiweso bij Hardinxveld helemaal dubbelspoor worden, want het gaat nu veel te krap worden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_96525640
Hoe moeten goederentreinen rijden als de betuweroute geblokkeerd is?
dag
  zondag 8 mei 2011 @ 22:16:43 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96525650
quote:
2s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dordrecht - Geldermalsen is ooit geëlektrificeerd om als omleidingsroute te kunnen dienen, onder andere voor goederentreinen.
Stimmt. En toen NS er nog een 'verneukte' DRGL had, was het ook mogelijk voor de goederentreinen. Nu worden ze geweerd. Dat was niet de insteek van elektrificatie.
  zondag 8 mei 2011 @ 22:17:20 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96525689
quote:
5s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:16 schreef Peter het volgende:
Hoe moeten goederentreinen rijden als de betuweroute geblokkeerd is?
Via conventioneel spoor (Emmerich-Arnhem-Driebergen-Utrecht-Gouda-Rotterdam-Kijfhoek.)
pi_96525811
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:17 schreef greavy het volgende:

[..]

Via conventioneel spoor (Emmerich-Arnhem-Driebergen-Utrecht-Gouda-Rotterdam-Kijfhoek.)
En dat traject kan het aantal goederentreinen aan dat er nu via de betuweroute rijdt?
dag
pi_96525923
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:18 schreef Peter het volgende:

[..]

En dat traject kan het aantal goederentreinen aan dat er nu via de betuweroute rijdt?
Nee, daarom zou het ook nog via Venlo kunnen.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  zondag 8 mei 2011 @ 22:22:41 #88
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96526060
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:18 schreef Peter het volgende:

[..]

En dat traject kan het aantal goederentreinen aan dat er nu via de betuweroute rijdt?
Nee, lang niet allemaal.
Daarom worden er bij stremmingen op de BR treinen omgeleid via Venlo en zo af en toe via Bentheim.
Maar daar beginnen ze pas mee als het echt niet meer past tussen Arnhem en Utrecht/Rotterdam.
  zondag 8 mei 2011 @ 22:24:41 #89
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96526177
Ehrm..
quote:
Wisselstoring Gouda-Rotterdam (2e dossier)
De beperkingen als gevolg van een wisselstoring tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal zijn voorbij.
De vertraging zal geleidelijk afnemen.
Prognose:
* Treindienst normaal om 23:00 uur.

Wisselstoring Gouda-Rotterdam
De beperkingen als gevolg van een wisselstoring tussen Gouda en Rotterdam Centraal zijn voorbij.
De vertraging zal geleidelijk afnemen.
Prognose:
* Treindienst normaal om 23:00 uur.
pi_96526758
Ik denk dat je je dan moet afvragen in hoeverre het economisch verantwoord om een hele lijn te verdubbelen voor de kans dat de betuweroute gestremd is. Daarnaast heeft men juist met de aanleg van de betuweroute zowel de verbreding van de A15 als de MLL praktisch onmogelijk gemaakt, omdat de corridor tussen Hardinxveld en Gorinchem nu ingeklemd zit tussen de Betuweroute en het water.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_96526849
Wanneer wordt de hanzelijn in gebruik genomen, dit jaar nog?
pi_96526868
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:32 schreef Ascendancy het volgende:
Ik denk dat je je dan moet afvragen in hoeverre het economisch verantwoord om een hele lijn te verdubbelen voor de kans dat de betuweroute gestremd is. Daarnaast heeft men juist met de aanleg van de betuweroute zowel de verbreding van de A15 als de MLL praktisch onmogelijk gemaakt, omdat de corridor tussen Hardinxveld en Gorinchem nu ingeklemd zit tussen de Betuweroute en het water.
Kans X kosten als het wel mis gaat vs. kosten voor backup = risicoanalyse :+
dag
pi_96526869
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:34 schreef LWD-Godius het volgende:
Wanneer wordt de hanzelijn in gebruik genomen, dit jaar nog?
Eind 2012
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_96526981
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:34 schreef Peter het volgende:

[..]

Kans X kosten als het wel mis gaat vs. kosten voor backup = risicoanalyse :+
Maar denk je werkelijk dat die positief uit gaat vallen voor verbreding. Je moet die treinen daar wel kwijt kunnen en men heeft de kapitale fout gemaakt dat sommige goederentreinen op Utrecht-Den Bosch moeten kruisen bij Meteren aansluiting, waardoor ook daar helemaal geen capaciteit bestaat om de MLL op te rijden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_96527058
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:34 schreef LWD-Godius het volgende:
Wanneer wordt de hanzelijn in gebruik genomen, dit jaar nog?
12 - 12 -12
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_96527061
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:36 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Maar denk je werkelijk dat die positief uit gaat vallen voor verbreding. Je moet die treinen daar wel kwijt kunnen en men heeft de kapitale fout gemaakt dat sommige goederentreinen op Utrecht-Den Bosch moeten kruisen bij Meteren aansluiting, waardoor ook daar helemaal geen capaciteit bestaat om de MLL op te rijden.
Kan met een berg geld vast wel opgepakt worden :+
dag
  zondag 8 mei 2011 @ 22:48:54 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96527834
Zo, ik ben weer terug uit Noord-Frankrijk. Prachtige dag gehad, mooi weer, heel veel TGVs (Eurostar, Eurostar NOL in binnenlandse dienst, Thalys, TGV POS, TGV PSE, TGV Duplex, ...) en ook nog wat regionale treinen gezien. Allemaal dubbeldeks Coradia-treinen waarvan sommige zelfs slechts 2 bakken :D

Helaas ben ik er op deze manier wel achter gekomen dat mijn huidige camera absoluut niet voldoet voor de dingen die ik ermee wilde doen. Leuk voor kiekjes, niet voor spotten. Binnenkort maar eens een nieuwe camera regelen en een nieuwe spottrip inplannen.

De meeste foto's zijn dus ook mislukt. Scherp bovenleidingsportaal, ballast, noem maar op. En dan een bewogen TGV ;(
  zondag 8 mei 2011 @ 22:57:37 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96528424
Je sluitertijd is erg traag dan :Y
  zondag 8 mei 2011 @ 23:03:21 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96528773
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:09 schreef Ofyles2 het volgende:
Aan de bewoners langs die route om ervoor te zorgen dat die spoorlijn geen Grand Travaux Inutile wordt. Iedereen wil de duurste auto's, wil de duurste zwembaden en de duurste woningen, maar niemand wil de goederentrein die dat mogelijk maakt.
_O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96528954
quote:
10s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

_O-
Laat hem. Olyfes vindt dat ik een reactionair persoon ben omdat ik niet wil dat de staat economisch onverantwoorde investeringen doet in het OV.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')