abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96523898
quote:
14s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
er ontstaan helemaal geen problemen *O*

Er gaan gewoon niet meer goederentreinen rijden *O*

Pak de Betuweroute maar met je zes miljard badslippers :W
Betuweroute was geen 6 miljard. En is een betere investering geweest dat die HSL-Zuid.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_96524105
Ik moedig ieder nieuw stukje spoor aan. Dus leg maar aan tussen Coevorden en Zwolle.
pi_96524386
Dan is er ook minder kans op vertraging. ^O^
  zondag 8 mei 2011 @ 21:59:09 #79
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_96524394
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:50 schreef Ascendancy het volgende:
Ja, maar waar zijn die goederentreinen voor nodig? Er is nergens meer een aansluitend spoor voor goederenvervoer op de MLL, dus alles wat nodig is kan bij Geldermalsen de betuweroute op.
Daarnaast is er ook gewoon echt geen ruimte. En terecht. Ze wilden eerst de MLL opwaarderen tot grote vervoerscorridor. Midden door de dorpen
Pak gewoon de auto als deze Dubai-achtige plannen jou depressief stemmen. Doe je iedereen een groot plezier mee...

Altijd uitgaan van het meest negatieve, maar zelf geen aanstalten doen met vernuftigheden te komen.
  zondag 8 mei 2011 @ 22:04:47 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96524790
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:50 schreef Ascendancy het volgende:
Ja, maar waar zijn die goederentreinen voor nodig? Er is nergens meer een aansluitend spoor voor goederenvervoer op de MLL, dus alles wat nodig is kan bij Geldermalsen de betuweroute op.
Daarnaast is er ook gewoon echt geen ruimte. En terecht. Ze wilden eerst de MLL opwaarderen tot grote vervoerscorridor. Midden door de dorpen
Dordrecht - Geldermalsen is ooit geëlektrificeerd om als omleidingsroute te kunnen dienen, onder andere voor goederentreinen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 8 mei 2011 @ 22:09:50 #81
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_96525136
quote:
2s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dordrecht - Geldermalsen is ooit geëlektrificeerd om als omleidingsroute te kunnen dienen, onder andere voor goederentreinen.
Aan de bewoners langs die route om ervoor te zorgen dat die spoorlijn geen Grand Travaux Inutile wordt. Iedereen wil de duurste auto's, wil de duurste zwembaden en de duurste woningen, maar niemand wil de goederentrein die dat mogelijk maakt.

Enkele cargovervoerders hebben het terecht verkorven, maar om iedereen dan maar te straffen...
pi_96525417
quote:
2s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dordrecht - Geldermalsen is ooit geëlektrificeerd om als omleidingsroute te kunnen dienen, onder andere voor goederentreinen.
Dat was toch om geen dieseleiland te creëren?
Maar dan nog, de betuweroute ligt er nu, dus de functie zal praktisch 0 zijn, omdat er geen aanvoer van goederen is.
quote:
13s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:59 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Pak gewoon de auto als deze Dubai-achtige plannen jou depressief stemmen. Doe je iedereen een groot plezier mee...

Altijd uitgaan van het meest negatieve, maar zelf geen aanstalten doen met vernuftigheden te komen.
Heb je er argumentatie voor. Geen eens een voorbeeld wanneer het functioneel zou zijn? En zijn het hoeveelheden goederen die zo'n verdubbeling rendabel maken? Want naar Geldermalsen zit er nu buiten de spits al amper een kip in. Dat heb ik niet bedacht, dat is de realiteit.
Overigens moet Gorinchem Dordrecht soiweso bij Hardinxveld helemaal dubbelspoor worden, want het gaat nu veel te krap worden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_96525640
Hoe moeten goederentreinen rijden als de betuweroute geblokkeerd is?
dag
  zondag 8 mei 2011 @ 22:16:43 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96525650
quote:
2s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dordrecht - Geldermalsen is ooit geëlektrificeerd om als omleidingsroute te kunnen dienen, onder andere voor goederentreinen.
Stimmt. En toen NS er nog een 'verneukte' DRGL had, was het ook mogelijk voor de goederentreinen. Nu worden ze geweerd. Dat was niet de insteek van elektrificatie.
  zondag 8 mei 2011 @ 22:17:20 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96525689
quote:
5s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:16 schreef Peter het volgende:
Hoe moeten goederentreinen rijden als de betuweroute geblokkeerd is?
Via conventioneel spoor (Emmerich-Arnhem-Driebergen-Utrecht-Gouda-Rotterdam-Kijfhoek.)
pi_96525811
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:17 schreef greavy het volgende:

[..]

Via conventioneel spoor (Emmerich-Arnhem-Driebergen-Utrecht-Gouda-Rotterdam-Kijfhoek.)
En dat traject kan het aantal goederentreinen aan dat er nu via de betuweroute rijdt?
dag
pi_96525923
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:18 schreef Peter het volgende:

[..]

En dat traject kan het aantal goederentreinen aan dat er nu via de betuweroute rijdt?
Nee, daarom zou het ook nog via Venlo kunnen.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  zondag 8 mei 2011 @ 22:22:41 #88
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96526060
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:18 schreef Peter het volgende:

[..]

En dat traject kan het aantal goederentreinen aan dat er nu via de betuweroute rijdt?
Nee, lang niet allemaal.
Daarom worden er bij stremmingen op de BR treinen omgeleid via Venlo en zo af en toe via Bentheim.
Maar daar beginnen ze pas mee als het echt niet meer past tussen Arnhem en Utrecht/Rotterdam.
  zondag 8 mei 2011 @ 22:24:41 #89
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96526177
Ehrm..
quote:
Wisselstoring Gouda-Rotterdam (2e dossier)
De beperkingen als gevolg van een wisselstoring tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal zijn voorbij.
De vertraging zal geleidelijk afnemen.
Prognose:
* Treindienst normaal om 23:00 uur.

Wisselstoring Gouda-Rotterdam
De beperkingen als gevolg van een wisselstoring tussen Gouda en Rotterdam Centraal zijn voorbij.
De vertraging zal geleidelijk afnemen.
Prognose:
* Treindienst normaal om 23:00 uur.
pi_96526758
Ik denk dat je je dan moet afvragen in hoeverre het economisch verantwoord om een hele lijn te verdubbelen voor de kans dat de betuweroute gestremd is. Daarnaast heeft men juist met de aanleg van de betuweroute zowel de verbreding van de A15 als de MLL praktisch onmogelijk gemaakt, omdat de corridor tussen Hardinxveld en Gorinchem nu ingeklemd zit tussen de Betuweroute en het water.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_96526849
Wanneer wordt de hanzelijn in gebruik genomen, dit jaar nog?
pi_96526868
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:32 schreef Ascendancy het volgende:
Ik denk dat je je dan moet afvragen in hoeverre het economisch verantwoord om een hele lijn te verdubbelen voor de kans dat de betuweroute gestremd is. Daarnaast heeft men juist met de aanleg van de betuweroute zowel de verbreding van de A15 als de MLL praktisch onmogelijk gemaakt, omdat de corridor tussen Hardinxveld en Gorinchem nu ingeklemd zit tussen de Betuweroute en het water.
Kans X kosten als het wel mis gaat vs. kosten voor backup = risicoanalyse :+
dag
pi_96526869
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:34 schreef LWD-Godius het volgende:
Wanneer wordt de hanzelijn in gebruik genomen, dit jaar nog?
Eind 2012
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_96526981
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:34 schreef Peter het volgende:

[..]

Kans X kosten als het wel mis gaat vs. kosten voor backup = risicoanalyse :+
Maar denk je werkelijk dat die positief uit gaat vallen voor verbreding. Je moet die treinen daar wel kwijt kunnen en men heeft de kapitale fout gemaakt dat sommige goederentreinen op Utrecht-Den Bosch moeten kruisen bij Meteren aansluiting, waardoor ook daar helemaal geen capaciteit bestaat om de MLL op te rijden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_96527058
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:34 schreef LWD-Godius het volgende:
Wanneer wordt de hanzelijn in gebruik genomen, dit jaar nog?
12 - 12 -12
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_96527061
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:36 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Maar denk je werkelijk dat die positief uit gaat vallen voor verbreding. Je moet die treinen daar wel kwijt kunnen en men heeft de kapitale fout gemaakt dat sommige goederentreinen op Utrecht-Den Bosch moeten kruisen bij Meteren aansluiting, waardoor ook daar helemaal geen capaciteit bestaat om de MLL op te rijden.
Kan met een berg geld vast wel opgepakt worden :+
dag
  zondag 8 mei 2011 @ 22:48:54 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96527834
Zo, ik ben weer terug uit Noord-Frankrijk. Prachtige dag gehad, mooi weer, heel veel TGVs (Eurostar, Eurostar NOL in binnenlandse dienst, Thalys, TGV POS, TGV PSE, TGV Duplex, ...) en ook nog wat regionale treinen gezien. Allemaal dubbeldeks Coradia-treinen waarvan sommige zelfs slechts 2 bakken :D

Helaas ben ik er op deze manier wel achter gekomen dat mijn huidige camera absoluut niet voldoet voor de dingen die ik ermee wilde doen. Leuk voor kiekjes, niet voor spotten. Binnenkort maar eens een nieuwe camera regelen en een nieuwe spottrip inplannen.

De meeste foto's zijn dus ook mislukt. Scherp bovenleidingsportaal, ballast, noem maar op. En dan een bewogen TGV ;(
  zondag 8 mei 2011 @ 22:57:37 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96528424
Je sluitertijd is erg traag dan :Y
  zondag 8 mei 2011 @ 23:03:21 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96528773
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:09 schreef Ofyles2 het volgende:
Aan de bewoners langs die route om ervoor te zorgen dat die spoorlijn geen Grand Travaux Inutile wordt. Iedereen wil de duurste auto's, wil de duurste zwembaden en de duurste woningen, maar niemand wil de goederentrein die dat mogelijk maakt.
_O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96528954
quote:
10s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

_O-
Laat hem. Olyfes vindt dat ik een reactionair persoon ben omdat ik niet wil dat de staat economisch onverantwoorde investeringen doet in het OV.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')