'soep'?quote:Op zondag 8 mei 2011 17:29 schreef Zug-Chef het volgende:
De machinist had een flinke kop 'soep' gemorst waardoor de lok meteen schoongemaakt moest worden, om erger te voorkomen. Hierdoor werd de hulp ingeroepen van deze fraaie groene lok,
Ik denk dat hij het over de kleur van de loc heeftquote:
Ik denk toch dat het over iets anders gaatquote:Op zondag 8 mei 2011 18:45 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het over de kleur van de loc heeft![]()
Wel leuk gevonden, maar dat kotskleurtje trekt echt op niets
Photosoep - Photoshop dusquote:
Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=125217quote:Het treintraject tussen Zwolle en Coevorden moet meer stukken met dubbelspoor krijgen, vanwege de toename van het goederenvervoer per trein.
Drukte op spoor
Dat wil de Duitse spoorwegonderneming Bentheimer Eisenbahn, die vanaf juni containertreinen via Coevorden naar de Rotterdamse haven laat rijden. Volgens de spoorwegonderneming is het spoor nu al overvol en ontstaan er problemen als er meer goederentreinen gaan rijden. Spoorbeheerder Prorail vindt dat zomaar het aanleggen van dubbelspoor te ver gaat en vindt dat de situatie eerst moet onderzocht worden. Of dat ook gebeurt, bepaalt uiteindelijk het Rijk.
de Leerdam Deadlockquote:Op zondag 8 mei 2011 21:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Goederenvervoer op enkelspoor is tof. Als treindienstleider dan...
In het Noorden komt er tenminste nog overdag een goederentrein.. Op de MerwedeLingeLijn worden cargo's geweerd (mogen alleen vanaf Dordrecht naar industrie De Staart). Dit "omdat Arriva alle capaciteit nodig heeft"quote:Op zondag 8 mei 2011 21:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Goederenvervoer op enkelspoor is tof. Als treindienstleider dan...
Nou ja, elke 2 haltes heb je daar ook gewoon een kruisende trein, dus zo raar is dat nietquote:Op zondag 8 mei 2011 21:43 schreef greavy het volgende:
[..]
In het Noorden komt er tenminste nog overdag een goederentrein.. Op de MerwedeLingeLijn worden cargo's geweerd (mogen alleen vanaf Dordrecht naar industrie De Staart). Dit "omdat Arriva alle capaciteit nodig heeft"
Betuweroute was geen 6 miljard. En is een betere investering geweest dat die HSL-Zuid.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
er ontstaan helemaal geen problemen![]()
Er gaan gewoon niet meer goederentreinen rijden![]()
Pak de Betuweroute maar met je zes miljard badslippers
Pak gewoon de auto als deze Dubai-achtige plannen jou depressief stemmen. Doe je iedereen een groot plezier mee...quote:Op zondag 8 mei 2011 21:50 schreef Ascendancy het volgende:
Ja, maar waar zijn die goederentreinen voor nodig? Er is nergens meer een aansluitend spoor voor goederenvervoer op de MLL, dus alles wat nodig is kan bij Geldermalsen de betuweroute op.
Daarnaast is er ook gewoon echt geen ruimte. En terecht. Ze wilden eerst de MLL opwaarderen tot grote vervoerscorridor. Midden door de dorpen
Dordrecht - Geldermalsen is ooit geëlektrificeerd om als omleidingsroute te kunnen dienen, onder andere voor goederentreinen.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:50 schreef Ascendancy het volgende:
Ja, maar waar zijn die goederentreinen voor nodig? Er is nergens meer een aansluitend spoor voor goederenvervoer op de MLL, dus alles wat nodig is kan bij Geldermalsen de betuweroute op.
Daarnaast is er ook gewoon echt geen ruimte. En terecht. Ze wilden eerst de MLL opwaarderen tot grote vervoerscorridor. Midden door de dorpen
Aan de bewoners langs die route om ervoor te zorgen dat die spoorlijn geen Grand Travaux Inutile wordt. Iedereen wil de duurste auto's, wil de duurste zwembaden en de duurste woningen, maar niemand wil de goederentrein die dat mogelijk maakt.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dordrecht - Geldermalsen is ooit geëlektrificeerd om als omleidingsroute te kunnen dienen, onder andere voor goederentreinen.
Dat was toch om geen dieseleiland te creëren?quote:Op zondag 8 mei 2011 22:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dordrecht - Geldermalsen is ooit geëlektrificeerd om als omleidingsroute te kunnen dienen, onder andere voor goederentreinen.
Heb je er argumentatie voor. Geen eens een voorbeeld wanneer het functioneel zou zijn? En zijn het hoeveelheden goederen die zo'n verdubbeling rendabel maken? Want naar Geldermalsen zit er nu buiten de spits al amper een kip in. Dat heb ik niet bedacht, dat is de realiteit.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Pak gewoon de auto als deze Dubai-achtige plannen jou depressief stemmen. Doe je iedereen een groot plezier mee...
Altijd uitgaan van het meest negatieve, maar zelf geen aanstalten doen met vernuftigheden te komen.
Stimmt. En toen NS er nog een 'verneukte' DRGL had, was het ook mogelijk voor de goederentreinen. Nu worden ze geweerd. Dat was niet de insteek van elektrificatie.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dordrecht - Geldermalsen is ooit geëlektrificeerd om als omleidingsroute te kunnen dienen, onder andere voor goederentreinen.
Via conventioneel spoor (Emmerich-Arnhem-Driebergen-Utrecht-Gouda-Rotterdam-Kijfhoek.)quote:Op zondag 8 mei 2011 22:16 schreef Peter het volgende:
Hoe moeten goederentreinen rijden als de betuweroute geblokkeerd is?
En dat traject kan het aantal goederentreinen aan dat er nu via de betuweroute rijdt?quote:Op zondag 8 mei 2011 22:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Via conventioneel spoor (Emmerich-Arnhem-Driebergen-Utrecht-Gouda-Rotterdam-Kijfhoek.)
Nee, daarom zou het ook nog via Venlo kunnen.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:18 schreef Peter het volgende:
[..]
En dat traject kan het aantal goederentreinen aan dat er nu via de betuweroute rijdt?
Nee, lang niet allemaal.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:18 schreef Peter het volgende:
[..]
En dat traject kan het aantal goederentreinen aan dat er nu via de betuweroute rijdt?
quote:Wisselstoring Gouda-Rotterdam (2e dossier)
De beperkingen als gevolg van een wisselstoring tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal zijn voorbij.
De vertraging zal geleidelijk afnemen.
Prognose:
* Treindienst normaal om 23:00 uur.
Wisselstoring Gouda-Rotterdam
De beperkingen als gevolg van een wisselstoring tussen Gouda en Rotterdam Centraal zijn voorbij.
De vertraging zal geleidelijk afnemen.
Prognose:
* Treindienst normaal om 23:00 uur.
Kans X kosten als het wel mis gaat vs. kosten voor backup = risicoanalysequote:Op zondag 8 mei 2011 22:32 schreef Ascendancy het volgende:
Ik denk dat je je dan moet afvragen in hoeverre het economisch verantwoord om een hele lijn te verdubbelen voor de kans dat de betuweroute gestremd is. Daarnaast heeft men juist met de aanleg van de betuweroute zowel de verbreding van de A15 als de MLL praktisch onmogelijk gemaakt, omdat de corridor tussen Hardinxveld en Gorinchem nu ingeklemd zit tussen de Betuweroute en het water.
Eind 2012quote:Op zondag 8 mei 2011 22:34 schreef LWD-Godius het volgende:
Wanneer wordt de hanzelijn in gebruik genomen, dit jaar nog?
Maar denk je werkelijk dat die positief uit gaat vallen voor verbreding. Je moet die treinen daar wel kwijt kunnen en men heeft de kapitale fout gemaakt dat sommige goederentreinen op Utrecht-Den Bosch moeten kruisen bij Meteren aansluiting, waardoor ook daar helemaal geen capaciteit bestaat om de MLL op te rijden.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:34 schreef Peter het volgende:
[..]
Kans X kosten als het wel mis gaat vs. kosten voor backup = risicoanalyse
12 - 12 -12quote:Op zondag 8 mei 2011 22:34 schreef LWD-Godius het volgende:
Wanneer wordt de hanzelijn in gebruik genomen, dit jaar nog?
Kan met een berg geld vast wel opgepakt wordenquote:Op zondag 8 mei 2011 22:36 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar denk je werkelijk dat die positief uit gaat vallen voor verbreding. Je moet die treinen daar wel kwijt kunnen en men heeft de kapitale fout gemaakt dat sommige goederentreinen op Utrecht-Den Bosch moeten kruisen bij Meteren aansluiting, waardoor ook daar helemaal geen capaciteit bestaat om de MLL op te rijden.
quote:Op zondag 8 mei 2011 22:09 schreef Ofyles2 het volgende:
Aan de bewoners langs die route om ervoor te zorgen dat die spoorlijn geen Grand Travaux Inutile wordt. Iedereen wil de duurste auto's, wil de duurste zwembaden en de duurste woningen, maar niemand wil de goederentrein die dat mogelijk maakt.
Laat hem. Olyfes vindt dat ik een reactionair persoon ben omdat ik niet wil dat de staat economisch onverantwoorde investeringen doet in het OV.quote:
Een bezoek aan xkcd.nl kan riskant zijn volgens McAfee.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:48 schreef James1988 het volgende:
Zo, ik ben weer terug uit Noord-Frankrijk. Prachtige dag gehad, mooi weer, heel veel TGVs (Eurostar, Eurostar NOL in binnenlandse dienst, Thalys, TGV POS, TGV PSE, TGV Duplex, ...) en ook nog wat regionale treinen gezien. Allemaal dubbeldeks Coradia-treinen waarvan sommige zelfs slechts 2 bakken
Helaas ben ik er op deze manier wel achter gekomen dat mijn huidige camera absoluut niet voldoet voor de dingen die ik ermee wilde doen. Leuk voor kiekjes, niet voor spotten. Binnenkort maar eens een nieuwe camera regelen en een nieuwe spottrip inplannen.
De meeste foto's zijn dus ook mislukt. Scherp bovenleidingsportaal, ballast, noem maar op. En dan een bewogen TGV
Mja, ik kan dat niet eens instellen. Gewoon zo'n compact camera (Casio Exilim EX-Z77). Tijd voor iets beters dus. Sowieso had ik de meest crappy cameraquote:
een Iphonequote:Op zondag 8 mei 2011 23:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mja, ik kan dat niet eens instellen. Gewoon zo'n compact camera (Casio Exilim EX-Z77). Tijd voor iets beters dus. Sowieso had ik de meest crappy camera
Waarmee schieten jullie hier zoal je foto's?
Canon Powershot. Allerlei verschillende modellen. Heb net een Ixus. Maar of dat nou het ei van Columbus is moet nog maar blijken.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mja, ik kan dat niet eens instellen. Gewoon zo'n compact camera (Casio Exilim EX-Z77). Tijd voor iets beters dus. Sowieso had ik de meest crappy camera
Waarmee schieten jullie hier zoal je foto's?
Op sportstand werkt ook niet?quote:Op zondag 8 mei 2011 23:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mja, ik kan dat niet eens instellen. Gewoon zo'n compact camera (Casio Exilim EX-Z77). Tijd voor iets beters dus. Sowieso had ik de meest crappy camera
Waarmee schieten jullie hier zoal je foto's?
Voor een ton per jaar zou ik direct machinist wordenquote:Op zondag 8 mei 2011 23:32 schreef Kentekenplaat het volgende:
Het mag wat kosten:
Griekse Spoorwegen (OSE) maken dagelijk 3 miljoen euro verlies
Ik moet eigenlijk ook nog even testen met mijn nieuwe IXUS. Die heeft wel een burst mode van 8 foto's per seconde en daar verwacht ik natuurlijk wel wat vanquote:Op zondag 8 mei 2011 23:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet echt uitgeprobeerd eigenlijk. Zo goed ken ik mijn camera nou
Een TGV die aan 300 km/h passeert? Of dan juist niet?quote:Op maandag 9 mei 2011 00:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is ook tof. ALS je er een zinnige toepassing voor kunt bedenken.
Canon EOS 500D.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mja, ik kan dat niet eens instellen. Gewoon zo'n compact camera (Casio Exilim EX-Z77). Tijd voor iets beters dus. Sowieso had ik de meest crappy camera
Waarmee schieten jullie hier zoal je foto's?
Ik heb een Canon EOS 1000D. Goede camera, maar zit geen film functionaliteit op. Daarvoor gebruik ik dan weer een filmcamera.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mja, ik kan dat niet eens instellen. Gewoon zo'n compact camera (Casio Exilim EX-Z77). Tijd voor iets beters dus. Sowieso had ik de meest crappy camera
Waarmee schieten jullie hier zoal je foto's?
Camera meetrekken helpt ook niet?quote:Op zondag 8 mei 2011 22:48 schreef James1988 het volgende:
De meeste foto's zijn dus ook mislukt. Scherp bovenleidingsportaal, ballast, noem maar op. En dan een bewogen TGV
Lijkt me welquote:Op maandag 9 mei 2011 08:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Camera meetrekken helpt ook niet?
Dan doe je toch echt wat fout met de instellingen of het resizen, als je foto's als deze krijgt:quote:Op maandag 9 mei 2011 06:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb een Canon EOS 1000D. Goede camera, maar zit geen film functionaliteit op. Daarvoor gebruik ik dan weer een filmcamera.
Schopje KPD.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Scherpe kloten omgeven door prettige dynamiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |