quote:
En laptop gebruiken dan?quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:00 schreef Taartjeh het volgende:
Mensen die in de trein een boek of krant kunnen lezen ik heb er een pluimpje voor over want ik kan het niet ....
Dat snap ik al helemaal niet zijn meestal van die nerdjes valt mij wel op..quote:
Ik meen dat voor de anonieme kaarten 20 euro borg gerekend wordt. Alleen bij op naam gestelde kaarten is dit 10 euro.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:27 schreef V2 het volgende:
[..]
Dus als je een weggooikaart koopt van 10 euro, dan kan je daar dus maar 4 euro van gebruiken, als je korte ritjes maakt. Tof systeem. Ik zie 't al een enorm succes worden.
Ik ga weleens een dag treinen als ik een boek echt per se moet uithebben, leest erg prettig imho. Nog fijner is in een bedje in een nachtrein een paar hoofdstukjes lezenquote:Op donderdag 20 januari 2011 20:00 schreef Taartjeh het volgende:
Mensen die in de trein een boek of krant kunnen lezen ik heb er een pluimpje voor over want ik kan het niet ....
Geen problemen mee hoor. Elke werkdag lees ik de Metro, Spits en De Pers(quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:00 schreef Taartjeh het volgende:
Mensen die in de trein een boek of krant kunnen lezen ik heb er een pluimpje voor over want ik kan het niet ....
Ik moet wel een boek lezen in de trein anders wordt ik na tien minuten al gekquote:Op donderdag 20 januari 2011 20:00 schreef Taartjeh het volgende:
Mensen die in de trein een boek of krant kunnen lezen ik heb er een pluimpje voor over want ik kan het niet ....
Ik vind het juist leuk om naar de mensen te kijken in de trein:Pquote:Op donderdag 20 januari 2011 20:07 schreef boyv het volgende:
[..]
Ik moet wel een boek lezen in de trein anders wordt ik na tien minuten al gek
En bedankt hèquote:Op donderdag 20 januari 2011 20:03 schreef Taartjeh het volgende:
[..]
Dat snap ik al helemaal niet zijn meestal van die nerdjes valt mij wel op..
Als ik niks te doen heb pak ik mijn laptop, schakel ik internet vanaf mijn telefoon in en surfen maarquote:Op donderdag 20 januari 2011 20:03 schreef Taartjeh het volgende:
[..]
Dat snap ik al helemaal niet zijn meestal van die nerdjes valt mij wel op..
Metro en Spits kun je amper kranten noemen. De Pers heeft dan nog een beetje inhoud, maar is natuurlijk ook geen echte grotemensenkrant.quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Geen problemen mee hoor. Elke werkdag lees ik de Metro, Spits en De Pers()
Alhoewel ik de Metro en de Spits beter vind, ook De Pers. Als ik 15-20 minuten later op school ben heb ik ze allemaal uit. Tijdens het lopen vanaf Lombardijen lees ik gewoon door..
Vanmiddag nog gedaan! Even een rondje rond het Veluwemeer gemaakt.quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:00 schreef Taartjeh het volgende:
Mensen die in de trein een boek of krant kunnen lezen ik heb er een pluimpje voor over want ik kan het niet ....
"Inhoud" als in de zin van verkapte rechtse prietpraat zul je bedoelen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Metro en Spits kun je amper kranten noemen. De Pers heeft dan nog een beetje inhoud, maar is natuurlijk ook geen echte grotemensenkrant.
Wauw, een extreme oldbiequote:
Oh wacht eens, ik ken jou trouwensquote:Op donderdag 20 januari 2011 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wauw, een extreme oldbie![]()
Waarom mocht je mee voorin?
Klinkt als "niet HEEL erg lang geleden"?quote:
o haiquote:
Vanaf de tweede week in februari kan ik je wellicht van meer info voldoen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:08 schreef greavy het volgende:
Goedendag iedereen,
Namens Stichting DE-III stel ik de volgende vraag:
Zoals u weet hebben wij 2 werkwagens staan in Haarlem.
Nou is onze bedoeling deze te gaan opknappen, daar verstaan wij onder de buitenkant opnieuw verven en dan in oude toestand brengen hoe ze vroeger reden.
Wij zijn op zoek naar fotos hoe onze soort werkwagens gereden hebben en in welke kleuren.
Het gaat om fotos van voor de vorige eigenaar Volkerrail.
Dus heb jij fotos van de begintijd van de soort werkwagens die wij hebben, dan zien wij die graag via: info(AT)stichtingde3.nl (AT=@).
Zodra wij voldoende fotos hebben kunnen we in het voorjaar of zomer beginnen met deze werkwagens.
Het werk aan de 115 blijft gewoon doorgaan.
PS: Het gaat hier om verblijfswagen 40 84 959 4 886-6 (Type Us) en Magazijnwagen 40 84 959 1 566-7 (type Us), die samen 1 setje vormen.
Alvast onze dank!
Den Dolder - Oldenzaalquote:@NS_online
Tussen Delden en Oldenzaal rijden geen treinen door een seinstoring. Er rijden stopbussen tussen Den Dolder en Oldenzaal.
Staan die in Amersfoort? Grote kans dat ik er dan foto's van heb gemaakt een keer.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 07:12 schreef greavy het volgende:
Vandaag word de Plan U 115 van de Stichting DE-III weer een stukje rijvaardiger.![]()
Plannen:
* Inhijsen demper, start ca. 13:00. Hiervoor gaat het dak van de motorruimte er af, oude word afgevoerd naar de sloop.
* Accu's in Haarlem halen en daarna plaatsen in de Plan U
Dan zit de dag er weer op, misschien nog het testen zonder de depotvoeding, anders morgen:
* Lekkage 1e klas coupe verhelpen
* Elektrisch circuit doormeten op spanning geleverd door de accu's
* Motor tornen
etc
Ik zal kijken dat ik tijdens het inhijsen van de demper eventjes tijd heb voor een paar foto's. Maar als dat niet gaat, dan niet
Als dat mogelijk is, zou dat heel fijn zijn. Als de werkwagens in Haarlem weer vervoerd kunnen worden, gaan ze naar Amersfoort is de planning. Wij willen ze namelijk bij de Plan U hebben, wat wel zo makkelijk is. En omdat wij ook in Haarlem kunnen en mogen klussen, gaan wij daar al restauratiewerkzaamheden verrichten, vandaar de oproep aan iedereen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:53 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Vanaf de tweede week in februari kan ik je wellicht van meer info voldoen.
Die grijze muis (?), is die van een soortgelijke werkgroep?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Als dat mogelijk is, zou dat heel fijn zijn. Als de werkwagens in Haarlem weer vervoerd kunnen worden, gaan ze naar Amersfoort is de planning. Wij willen ze namelijk bij de Plan U hebben, wat wel zo makkelijk is. En omdat wij ook in Haarlem kunnen en mogen klussen, gaan wij daar al restauratiewerkzaamheden verrichten, vandaar de oproep aan iedereen.
Dld als verkorting voor Delden gebruiken is niet eens zo heel vreemd, maar het moet Ddn zijnquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:39 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Whahaha, NS twitter door de bocht:
[..]
Den Dolder - Oldenzaal![]()
Dat duurt wel even in een stopbus!
Inderdaad. Dld is trouwens sowieso een rare verkorting. De basisregel is volgens mij eerste letter van eerste lettergreep, eerste letter van tweede lettergreep en laatste letter.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dld als verkorting voor Delden gebruiken is niet eens zo heel vreemd, maar het moet Ddn zijn
Oh, met dat soort kleine kutplaatsjes hou ik me niet zo bezigquote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Owja, je hebt gelijk Dr_Flash.
Die laatste letter is al een uitzondering... Maar wel een die volgens mij bij veel kleine stations van twee lettergrepen toegepast wordt, omdat ze een twee-letterige verkorting niet waard zijn
Akm (Akkrum)
Amr (Alkmaar)
Btl (Boxtel)
Ddn (Delden)
Dvn (Duiven)
Rsn (Rijssen)
...
Dat viel me vanochtend ook op jaquote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Die nieuwe overkapping op perron 11/12 in Utrecht begint eindelijk ergens op te lijken
Nee, ik heb nachtdienst. Da's tot half zes.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
Had jij vanochtend vroege dienst Ziggy?
Okee ik ben het zat. Dit is godverdomme somda niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:30 schreef Temlin het volgende:
Vandaag in de intercity van Nijmegen naar Schiphol
[ afbeelding ]
Dat plaatje is toch heel duidelijkquote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee ik ben het zat. Dit is godverdomme somda niet.
In begrijpelijke taal praten hier, of anders opkrassen.
Jep, maar had ik nog niet mee gemaakt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon een gevalletje van roestrijden
Ik geef hier geen oordeel over de situatie maar Temlin, ik kan hier echt niks mee (jouw plaatje)quote:
Dank je PSMquote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon een gevalletje van roestrijden
Het is trouwens niet eens waar, want die genoemde IC Nijmegen - Schiphol komt helemaal niet langs een punt waar aansluiting op de Betuweroute is.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon een gevalletje van roestrijden
Ja, jij zat ook al in dat hoekje hoorquote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:31 schreef Ascendancy het volgende:
Wat een gezeik weer. Ik vind Temlin's toevoeging wel leuk en jullie beginnen direct weer treurig te huilen.
En somda-autistisch is het niet.
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is trouwens niet eens waar, want die genoemde IC Nijmegen - Schiphol komt helemaal niet langs een punt waar aansluiting op de Betuweroute is.
Ik in het autistenhoekje?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, jij zat ook al in dat hoekje hoor
Is het dan ZO MOEILIJK om gewoon te zeggen "ik had een IC tussen Nijmegen en Arnhem die moest roestrijden"?quote:
Flash is een autoriteit, check die postcount jongeh.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:52 schreef Temlin het volgende:
Ik wist niet dat jij bepaalt wat hier wel en wat niet gepost mocht worden. Zet dat in het vervolg even in de OP.
Ik vond het wel leuk om het te vertellen maar ik zie dat het hier niet gewaardeerd wordt. Naja doe ik het de volgende keer niet, mij maakt het niet veel uit.
Hij maakt foto's van treinbordjes. Dan heb je niet echt autoriteit naar mij mening maar goed.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:53 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Flash is een autoriteit, check die postcount jongeh.
Op het internet is hij heel charismatisch.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:56 schreef Temlin het volgende:
[..]
Hij maakt foto's van treinbordjes. Dan heb je niet echt autoriteit naar mij mening maar goed.
Ja, dat zat eran te komen natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:52 schreef Temlin het volgende:
Ik wist niet dat jij bepaalt wat hier wel en wat niet gepost mocht worden. Zet dat in het vervolg even in de OP.
Met alle respect hoor. Maar flash z'n geregelde uitvallen op alles wat niet gaat zoals hij het wil, mag best eens teruggekaatst worden. Ik erger me er namelijk dood aan dat op iedere 10e post van greavy een boze reactie van flash komt over dat ie autistisch is en dergelijke. Maar als ik dan die reportage van MBH zie, wordt dat wel erg hypocriet, want in weze verschillen ze niet zoveel van elkaar, afgezien van dat Flash ongeveer 20 jaar ouder is en op het internet jongens van 18 uitscheldt omdat ze minder weten dan hij.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:59 schreef bork het volgende:
Zucht, niemand is hier de baas, misschien Danny Roodbol maar uiteindelijk moeten wezelf de trein rijdende houden.
Dat modder gooien, beschuldigen etc. vind ik verwerpelijk.
Ik ben ook erg aangedaan door het continue roepen met elkaar autist te noemen.
Als je dit hebt/bent ben je niet te benijden dan is ieder functioneren in een "min of meer normale" omgeving al moeilijk.
Fok is er voor iedereen ook voor autisten, somda-fans, bordjesflitsers, mooie fotomakers, gezellige chitchat dames/meisjes, oude lullen en lurkers.
Hou dus aub op met dat gezeik, ik ben niet aangenomen om hier de lieve vrede te verkondigen.
Ik ga er van uit dat iedereen die hier komt fatsoensnormen hanteert, redelijk is en ook aan zijn medemens kan denken.
Zo en nu KAPPEN!
ja hoor, ik reageer best op je. Alleen al het feit DAT ik reageer op jou (of op anderen die vergelijkbare dingen posten) kun je zien als een stellingname.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:05 schreef Ascendancy het volgende:
Met alle respect hoor. Maar flash z'n geregelde uitvallen op alles wat niet gaat zoals hij het wil, mag best eens teruggekaatst worden. Ik erger me er namelijk dood aan dat op iedere 10e post van greavy een boze reactie van flash komt over dat ie autistisch is en dergelijke. Maar als ik dan die reportage van MBH zie, wordt dat wel erg hypocriet, want in weze verschillen ze niet zoveel van elkaar, afgezien van dat Flash ongeveer 20 jaar ouder is en op het internet jongens van 18 uitscheldt omdat ze minder weten dan hij.
Dan mag daar ook best iets van gezegd worden, want het topic verliep wel een stuk soepeler toen flash een paar topics oversloeg en er dus geen oeverloos gezeik op greavy kwam.
@flash: Ga je nu nog inhoudelijk op mij reageren, want je komt alleen maar met one-liners over dat ik je niet kan raken en blabla. Ik wil je niet raken, ik wil een punt maken en het feit dat jij alleen maar zinloos met modder kan gooien lees ik als niets beters weten te zeggen. Maar dat zal je wel weer niets doen
is er niets aan de hand.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon een gevalletje van roestrijden
Da's mij op zich ook prima hoorquote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:32 schreef Temlin het volgende:
En trouwens als niemand er meer op reageert na deze reactie:
[..]
is er niets aan de hand.
\quote:Op zaterdag 22 januari 2011 02:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dus... samengevat komt het hele verhaal dus gewoon neer op roestrijden en vroeger was alles beter.
Geen idee, is er een een NS-medewerker aanwezig? Dan zou ik het even vragen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 07:59 schreef Fixers het volgende:
Zit nu in een verduisterde virm (geen nummertje, die kan ik niet lezen in het donker). Kan ik eens het nachtelijke landschap aanschouwen waar je normaal geen donder van ziet.
Is dat iets wat bekend is, bug ofzo? Ik zag er vorige week ookal eentje vol met reizigers en zonder verlichting vertrekken uit utrecht. (Zit nu in eentje van de laatste generatie, met smeulpeuktafeltjes.)
Helaas moet ik je nu toch ongelijk geven: Net iets ten zuiden van Elst (je weet wel, aan de spoorlijn Nijmegen-Arnhem) zit een aansluiting op de Betuweroute.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is trouwens niet eens waar, want die genoemde IC Nijmegen - Schiphol komt helemaal niet langs een punt waar aansluiting op de Betuweroute is.
Dat deed het dusquote:Vet leuk als je de betweter uit wilt hangen, maar weet wel dat je hier pek en veren krijgt. Of zorg dat je verhaal klopt
Nouja, het feit dat hij het met een plaatje illustreerde is al een stuk beter dan 'Bij Ebtwa gingen we niet via spoor 97 en 94 naar 92, maar via 96 en 93quote:EN begrijpelijk is voor mensen met maar één persoonlijkheid.
Zeg, kun je mij uitleggen wat er zo lekker is aan die Chococookies? 'k Heb er gisteren eentje gekocht, maar hij was behoorlijk zacht en een volle chocoladesmaak had-ie ook niet echt. Had ik dan gewoon een afdankertje of is het alleen voor vrouwen bedoeldquote:Op zaterdag 22 januari 2011 09:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Jezus zeg, wat zijn jullie soms ook een stel wijven zeg
Zo'n chocolade koekje van de AH to GO? Zo lekker vond ik die ook niet.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 10:49 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zeg, kun je mij uitleggen wat er zo lekker is aan die Chococookies? 'k Heb er gisteren eentje gekocht, maar hij was behoorlijk zacht en een volle chocoladesmaak had-ie ook niet echt. Had ik dan gewoon een afdankertje of is het alleen voor vrouwen bedoeld?
Ik vind dat zachte juist lekkerquote:Op zaterdag 22 januari 2011 10:49 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zeg, kun je mij uitleggen wat er zo lekker is aan die Chococookies? 'k Heb er gisteren eentje gekocht, maar hij was behoorlijk zacht en een volle chocoladesmaak had-ie ook niet echt. Had ik dan gewoon een afdankertje of is het alleen voor vrouwen bedoeld?
Dat heb ik ook wel eens in een koploper gehad hoor! Ow, en in de Duitse IC, de Pimpel, ook een keer! Toen werd de hele coupe verlicht door de gloed van telefoon-schermpjes en laptopsquote:Op zaterdag 22 januari 2011 07:59 schreef Fixers het volgende:
Zit nu in een verduisterde virm (geen nummertje, die kan ik niet lezen in het donker). Kan ik eens het nachtelijke landschap aanschouwen waar je normaal geen donder van ziet.
Is dat iets wat bekend is, bug ofzo? Ik zag er vorige week ookal eentje vol met reizigers en zonder verlichting vertrekken uit utrecht. (Zit nu in eentje van de laatste generatie, met smeulpeuktafeltjes.)
Als het door motorpech is kan je je voertuig nog wel redden. In de tweede versnelling zetten, koppeling op laten komen en dan starten. Dan hobbel je op de startmotor weg.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:52 schreef Ireyon het volgende:
En als je op de sporen vast komt te zitten, kun je ook maar beter gewoon zo snel mogelijk uitstappen en afscheid nemen van je voertuig..
http://www.treinreiziger.(...)_treinongeval_nispen
In Nederland heb ik het nog nooit meegemaakt. Gelukkig maar, want ik associeer het toch met toestanden zoals in die aftandse Roemeense P-treintjes.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel eens in een koploper gehad hoor! Ow, en in de Duitse IC, de Pimpel, ook een keer! Toen werd de hele coupe verlicht door de gloed van telefoon-schermpjes en laptopsHad ok wel weer wat gezelligs!
Bron: Treinentopic #281 - Zuchten onder de kouquote:Een Victor ook wel het Vee oftewel Plan V. Ken de gebruikte bijnamen
En wat houdt dat praattopic dan in?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Misschien moet de topicreeks gesplitst worden in een "pics en nieuws topic" en een "praattopic" ?
Precies.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:05 schreef Ascendancy het volgende:
Duvel, je schetst niet echt een OHIH/somda probleem, maar meer een SC in zijn algemeenheid. Daar ben ik het ook wel degelijk mee eens en ik weet dat ik daar in een zekere mate ook aan bijdraag. Maar juist door die heftige reacties die op 1 plaatje van Temlin, wat op zichzelf geen probleem was, werk je dat in de hand.
En dit ja.quote:En natuurlijk is dat oeverloze gezwaai naar de treintopicchickies () een treurig gegeven
![]()
Maar toen dat werd aangekaart, negeerde iedereen dat...
Eens. Als dat praattopic een slowchat inhoudt, zeg ik bij deze alvast dat dat niet gaat gebeuren. Een ieder is welkom in de algemene PTA slowchat (waar we Duvel ook al hebben geadopteerd).. Imho verschuif je dan ook het 'probleem', ipv er eens kritisch naar te kijken.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:14 schreef Peter het volgende:
Het treinentopic is gewoon geen SlowChat. Laat het slowchat lekker in PTA-SC..
Je bent niet de enige. Allerhande nummertjes enzo interesseren mij ook maar oppervlakkig. Treinserienummers trek ik wel, maar de hele deelserienummers van V-IRM en Plan V niet echt. ´T is dat ik door een forum als Somda het een en ander oppik maar echt belangrijk vind ik al die nummers niet. Laat staan dat ik weet hoe de UIC nummering van bijvoorbeeld ICRm loopt en hoe dit gekoppeld is aan de onderhoudsstammen. Er zijn leukere hobby´s.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende: maar blijkbaar ben ik de enige die gewoon over dingen heen leest die me niet interesseren.
Met een vriend hebben we het altijd over rupsen. Gele rupsen met mensen erin. Maakt dat mij dan een rupsentemmer?quote:die standaard gele stoptrein
Waar halen ze die opeens vandaan?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:22 schreef James1988 het volgende:
Even inhoudelijk dan maar weer:
Er gaan 5 extra Traxx-locomotieven naar Hispeed voor de Fyra, deze zullen voor opleidingsritten en naar Breda gebruikt worden. Nummers 186 236 t/m 186 240.
Nee, de machinist is dan de rupsentemmer!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Met een vriend hebben we het altijd over rupsen. Gele rupsen met mensen erin. Maakt dat mij dan een rupsentemmer?
Over inhoudelijke discussies gesproken.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nee, de machinist is dan de rupsentemmer!
Jij bent gewoon dat mannetje van de zoo-security die bepaalt waar meneer de rupsentemmer met z'n rups allemaal mag komen
Kut.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nee, de machinist is dan de rupsentemmer!
Jij bent gewoon dat mannetje van de zoo-security die bepaalt waar meneer de rupsentemmer met z'n rups allemaal mag komen
Zie het als een hamsterrace: Rups met temmer op z'n kop wil naar een uitgang, Jij zet de schuifjes scheef en sluit uitgangen af zodat ze in het juiste hokje uitkomen..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Kut.
Maar de machinist maakt toch eigenlijk deel uit van de rups?
Ik vind mijn metafoor steeds minder leuk worden.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:13 schreef Peter het volgende:
[..]
Zie het als een hamsterrace: Rups met temmer op z'n kop wil naar een uitgang, Jij zet de schuifjes scheef en sluit uitgangen af zodat ze in het juiste hokje uitkomen..
Hij kan ze zomaar opheffen jahquote:Op zondag 23 januari 2011 00:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ach, voor die rupsen en/of hamsters ben jij natuurlijk de almachtige, de god bij wiens gratie zij bestaan
Verzoekjes?quote:
Weet je toevallig ook in welke series veranderingen gaan plaatsvinden?quote:Op zondag 23 januari 2011 11:28 schreef greavy het volgende:
Per 7 Februari gaat het nieuwe wijzigingsblad in.
Er blijven 45 (!) extra Plan V's rijden die 90 bakken SLT vervangen. Ook rijden er sowieso 50 bakken VIRM minder dan gepland.
Dit nog steeds door de herstelwerkzaamheden door de winterse perikelen
DDM-1 gaat per 7 februari reserve(NIET terzijde) met 6 stammen. Drie andere stammen blijven rijden in de Spitstrein 14500 Amsterdam-Enkhuizen vv.
Er was in het nieuws dat eind dit jaar de Fyra als trein moet gaan rijden. Dit werd gelukkig niet te groot in de media verkondigt, want ik vrees dat het wel eens 2013 kan worden!quote:Op zondag 23 januari 2011 11:35 schreef V2 het volgende:
Over Fyra-perikelen gesproken, hoe staat het eigenlijk met de vogelbekdieren? Ik begreep dat er ondertussen 3 stuks geleverd zijn, waarvan één zonder interieur. Twee hiervan (waaronder het exemplaar zonder interieur) zouden nu weer terug zijn in Italië voor aanpassingen, zodat er dus nog maar één exemplaar in Nederland aanwezig is. Verder schijnt er een beetje een issue te zijn met de toelating op het Belgische net: daar moet nog uitgebreid voor getest worden, en daar is budget voor nodig. En voor budget heb je parlementaire goedkeuring nodig natuurlijk... en dat ligt momenteel in België wat lastig
Ligt ook aan de definitie van "rijden". Binnen Nederland misschien, met één stel, een deel van de diensten. Maar zeker niet alle diensten, en België gaat dit jaar ook echt niet meer lukken als ik het zo begrijp.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
Er was in het nieuws dat eind dit jaar de Fyra als trein moet gaan rijden. Dit werd gelukkig niet te groot in de media verkondigt, want ik vrees dat het wel eens 2013 kan worden!
Dat heeft te maken met het moment waarop ze gereviseerd zijn. Op somda is daar afgelopen week wat over gezegd, vanaf hier (oninteressante info moet je er zelf maar ff uitfilteren)quote:Op zondag 23 januari 2011 20:43 schreef Bitlord het volgende:
Is iemand hier bekend waarom een deel van het Plan V groene banken heeft en een deelnpaarse banken?
Planningmethoden, een vak van de bachelor SGPL van de UU. net ff wat gegeten in Mt en nu in een leeg rijtuig van een VIRM wachten op vertrek naar Ut.quote:
Ik pleit voor een versimpeling en het gebruik van vierlettercodesquote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:23 schreef Crientj het volgende:
Ze dachten orgineel te doen. Bhv, amf, dld.. allemaal anders dan die basisregel
Dat zijn inderdaad al die studenten die maandagochtend weer hard aan de studie moeten.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:43 schreef Bitlord het volgende:
Ik vind het opvallend hoe vol de treinen zitten op zondagavond. De IC werd met 8 tot 10 bakken gereden waarbij vrijwel alle zitplaatsen bezet waren.
Nee ?quote:Op zondag 23 januari 2011 22:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Bhv en Amf zijn toch logische afkortingen? De eerste letters van de lettergrepen.
Bilt-Ho-Ven. A-Mers-Foort.quote:
Komt vooral door de actie van het zoutkaartje, merendeel van de studenten heeft de weekkaart wat resulteert dat ze nu op zondag mogen reizenquote:Op zondag 23 januari 2011 22:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad al die studenten die maandagochtend weer hard aan de studie moeten.
Ik zit nu in de trein van Amsterdam naar Amersfoort, maar ik vind het juist verdacht rustig voor een zondagavond. Maar misschien ben ik ook al wat aan de late kant voor de studentenmeute...
Nee, het is altijd druk op zondagavond. Dat komt door al die studenten met een weekend-ov. Het is nu misschien hooguit nog drukker omdat week-ov mensen ineens ook op zondag mogen reizen.quote:Op zondag 23 januari 2011 23:00 schreef Brembo het volgende:
[..]
Komt vooral door de actie van het zoutkaartje, merendeel van de studenten heeft de weekkaart wat resulteert dat ze nu op zondag mogen reizen. Na 1 februari is het weer lekker rustig op zondagavond.
Grappig wat één lettertje extra kan verduidelijken; ik zou dan kiezen voor Bhvn en Afrt, dan kan het echt niet missenquote:
*kuch*somda*kuch*quote:Op maandag 24 januari 2011 00:24 schreef James1988 het volgende:
Maar wie buiten de spoormedewerkers gebruikt die afkortingen nou echt? Reizigers kunnen er niks mee.
Moet je nog maar eens goed checken, de bieb op de Drift was gisteren gewoon open toen we er langs liepenquote:Op zondag 23 januari 2011 23:17 schreef Bitlord het volgende:
Daarom ben ik ook vanavond op pad. Anders was ik wel in de UB (Universiteitsbibliotheek) gaan zitten , maar die is alleen ma-vr tot 01:00 open.
quote:Waarschijnlijk trein 16014 (Stoptrein Den Bosch-Utrecht) defect geraakt tussen Hdl en Ozbm (Hedel en Oud Zaltbommel), trein 3518 (IC Eindhoven-Schiphol)werd te Ht (Den Bosch) opgeheven en verder alle andere volgende 3500-en ook. Om 6.50 uur vertrok stel 853 (Plan V)uit Ht richting onheilsplek om de defecte trein op te halen.
Ja, ik gebruik ze als reiziger echt. Ten eerste op mijn telefoon, die niet zo hip is dat die allerlei leuke auto-aanvullen dingetjes heeft. Je kunt op http://m.ns.nl (en ook op de gewone site trouwens) in plaats van de complete stationsnaam ook een verkorting in tikken om je reis te plannen of de actuele vertrektijden op te vragen.quote:Op maandag 24 januari 2011 00:24 schreef James1988 het volgende:
Maar wie buiten de spoormedewerkers gebruikt die afkortingen nou echt? Reizigers kunnen er niks mee.
Bron: Persberichten NS Hispeedquote:NS Hispeed verlaagt tarieven voor Fyra
• Van 1 februari tot 1 juli lagere toeslag voor Fyra
• Rotterdam Schiphol, 20 minuten reistijdwinst voor slechts ¤ 2,10 toeslag
NS Hispeed verlaagt tijdelijk de tarieven voor Fyra, de snelle trein van NS Hispeed tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en binnenkort ook Breda. Er is gekozen voor een aantrekkelijke tariefstelling, waarbij de reiziger tussen Rotterdam en Schiphol een tijdwinst van 20 minuten koopt voor een toeslag van slechts ¤ 2,10 voorheen ¤ 6,00. Voor steeds meer klanten is de snelste verbinding hiermee de meest aantrekkelijke keuze.
Het afgelopen jaar heeft ons geleerd dat onze klanten bereid zijn een toeslag te betalen voor het reizen met Fyra. Het toeslagvrij reizen met Fyra in de maand januari heeft laten zien dat er grote interesse is in deze trein. Wij verwachten met dit tijdelijke prijsniveau een evenwicht te hebben tussen product, service en de bereidheid van de reiziger om te betalen voor reistijdwinst. De komende vijf maanden zullen wij de bezetting op Fyra nauwlettend volgen, aldus Maarten Spaargaren, Commercieel Directeur NS Hispeed.
Sinds de start in september 2009 hebben reeds 900.000 mensen gereisd met Fyra en is in het laatste kwartaal van 2010 het aantal reizigers verdubbeld. Vanaf april zal ook Breda met Fyra worden aangesloten op het HSL-netwerk. Voor tarieven, dienstregeling en overige informatie: www.NSHispeed.nl/Fyratariefverlaging
Dit misschien?quote:Op maandag 24 januari 2011 13:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik kwam zojuist met de intercity langs het emplacement in Maarn., maar daar zijn ze flink bezig zeg! Bijna alle bomen weg en een aardig gedeelte van het spoor weg. Daarnaast zijn ze naast het trace ook alle bomen aan het weghalen. Zijn er plannen voor dat gebied?
Is ook bedoeld voor de vrouwen kunnen ze lekker met elkaar roddelenquote:Op maandag 24 januari 2011 13:38 schreef ReisT het volgende:
De coachopstelling in SLT is heel goed ja maar probeer voor de grap ook eens om met vier man in een vierzitje plaats te nemen...
Het is wat proppen, maar kan opzich wel.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:38 schreef ReisT het volgende:
De coachopstelling in SLT is heel goed ja maar probeer voor de grap ook eens om met vier man in een vierzitje plaats te nemen...
quote:Op maandag 24 januari 2011 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk documentje voor de liefhebber. De punctualiteitscijfers van Arriva per traject:
http://www.arriva.nl/file(...)ualiteitscijfers.pdf
Wat ik weet is dat ze willen kijken of ze met deze tarieven meer mensen bereiken.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:39 schreef Ireyon het volgende:
Behoorlijk nette tarieven voor Fyra zo.. Vraag me af waarom het slechts tijdelijk is, zou het erop kunnen duiden dat ze in juli toch met v250's gaan rijden?
Het is aan de vervoerder zelf om deze cijfers vrij te geven.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:06 schreef Temlin het volgende:
[..]komen er ook nog cijfers van de andere vervoerders?
Die moeten idd, wel bedroevend laag zijn na het debacle van ProRail deze lente.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Het is aan de vervoerder zelf om deze cijfers vrij te geven.
Alhoewel je die van Syntus eigenlijk niet wilt zien![]()
quote:Openbaar vervoerder Veolia Transport Limburg scoort ook in 2010 goed op de aankomstpunctualiteit van de treinen. Dit geldt voor zowel de treinen op de Maaslijn als voor de treinen op de Heuvellandlijn. Dit blijkt uit gegevens van ProRail.
Jaarlijks levert ProRail gegevens betreffende de aankomstpunctualiteit van de treinen. De cijfers geven aan hoeveel procent van de treinen met een vertraging van minder dan 3 minuten op het eindstation aankomt. Uit deze gegevens blijkt dat over het kalenderjaar 2010 de treinen op de Maaslijn, traject Roermond Venlo - Nijmegen, een aankomstpunctualiteit scoren van 93,8%. De treinen op de Heuvellandlijn, traject Maastricht Heerlen Kerkrade, scoren een aankomstpunctualiteit van 95,7%. Het landelijk gemiddelde over 2010 bedraagt 83,7%.
Veolia Transport Limburg heeft een aantal kwaliteitsnormen vastgesteld voor haar vervoer, waaronder de aankomstpunctualiteit. De eisen die de Provincie Limburg als opdrachtgever heeft gesteld maken daar onderdeel van uit. Met bovenstaande punctualiteit voldoet Veolia Transport Limburg aan de door de Provincie Limburg in het contract vastgestelde norm van 92,5% voor de Maaslijn en 95,5% voor de Heuvellandlijn.
Bij Dordrecht-Geldermalsen mag wel een kanttekening worden geplaatst. In de ochtendspits is de trein naar Dordrecht consequent 2-3 minuten te laat in Dordrecht, omdat het instappen te lang duurt.(mensen die in het voorste treinstel willen terwijl het achterste treinstel doorgaans net zo ver lopen isquote:Op maandag 24 januari 2011 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk documentje voor de liefhebber. De punctualiteitscijfers van Arriva per traject:
http://www.arriva.nl/file(...)ualiteitscijfers.pdf
Had Camiel Eurlings in het vorige kabinet niet al voorgesteld om niet meer naar de 3/5 minuten norm te kijken maar naar de individuele reizigers?quote:Op maandag 24 januari 2011 19:19 schreef Eix het volgende:
De Hunnen?
Maar juist dat hele eilandbedrijf en instelling van 'ik ben vervoerder A en heb niets te makken met B' draait het OV de nek om.
Als reizigers van Arriva én NS een bepaalde overstap niet halen in de spits dan is het aan de vervoerders om samen een oplossing te zoeken. Arriva door bij Prorail te verzoeken een omroep bericht op het station te laten draaien met de mededeling achteraan in te stappen. NS door te kijken of ze niet één minuutje speling hebben in de dienstregeling.
Maar omdat de meetwaarde treinpunctualiteit is en niet de reizigerspunctualiteit zie ik een dergelijke integrale aanpak niet snel gebeuren. Erg genoeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en de IC Alkmaar - Maastricht/HeerlenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. beter op elkaar aansluiten.Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
Ja, maar het is wel het grootste nadeel van privatisering. Je kan er geen geld voor terugvragen. Anders had ik vorig jaar altijd gezegd dat ik naar Den Haag Centraal moest. De arriva kan er voor de rest ook niets aan doen immers. En de NS hanteert doorgaans wel tot 3 minuten wachten, omdat tussen Dordrecht en Rotterdam veel ruimte is om in te rijden. Maar ik vind het feitelijk niet punctueel.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:02 schreef greavy het volgende:
"Ja, maar dan moet ik in Dordrecht zo ver lopen"![]()
De reizigers verpesten het voor hun zelf. Arriva is niet afhankelijk van de NS, dus overstap weg![]()
, jammer dan voor de reizigers. Hun doen het in dat geval ten slotte zelf.
![]()
quote:Op maandag 24 januari 2011 19:24 schreef Eix het volgende:
Dat weet ik niet. Hoewel die vijf minuten norm volgens mij indirect wel een verbetering is voor de reizigerspunctualiteit. Waar voorheen bijvoorbeeld de cross-platform aansluitingen in Eindhoven regelmatig de mist in gingen wordt er nu wel tot aan vijf minuten gewacht. Waardoor de IC Den Haag - VenloSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en de IC Alkmaar - Maastricht/HeerlenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. beter op elkaar aansluiten.goed met die spoilers
Ik heb wel wat gevonden,Of dat nu wordt mee genomen weet ik niet.quote:Reizigerspunctualiteit
Conform mijn mondelinge toezegging in het AO van 19 juni 2008 wil ik u nader informeren over de ontwikkeling van een indicator reizigerspunctualiteit.
De afgelopen jaren hanteerde NS voor het zorggebied “op tijd rijden” de prestatie-indicator aankomstpunctualiteit. Deze indicator meet (ongeacht of de norm ligt bij 3 of 5 minuten) de vertraging van treinen, zonder rekening te houden met het aantal passagiers in de treinen en zonder er rekening mee te houden of reizigers door een vertraging hun aansluiting nog kunnen halen. Om dit laatste te ondervangen, was er tevens een indicator gerealiseerde aansluitingen. Het eerste probleem was nog niet opgelost. Daardoor weegt een vertraagde trein met 10 passagiers in de punctualiteitscijfers op dit moment nog net zo zwaar als een vertraagde trein met 400 passagiers.
NS heeft in 2008 in overleg met de consumentenorganisaties geprobeerd een betere indicator voor punctualiteit te ontwikkelen: een indicator die zowel rekening houdt met het aantal vertraagde reizigers in een trein, als met het aantal reizigers dat een aansluiting mist. In 2009 test men de indicator om te bepalen of deze geschikt is voor de aansturingsrelatie tussen VenW en NS. En bij een positief resultaat zal NS deze nieuwe indicator “reizigerspunctualiteit” als afrekenbare indicator opnemen in het Vervoerplan 2010. In het Vervoerplan 2009 is de reizigerspunctualiteit overigens al als informatie-item opgenomen.Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
Hoezo? Het enige wat Schultz (kan) doen is Eurlings plannen waarmaken, omdat hij meer asfalt wilde leggen dan alle jaren daarvoor.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:13 schreef James1988 het volgende:
Ik heb bij Eurlings minder een asfaltkoning-gevoel dan bij het huidige kabinet om eerlijk te zijn. Het enige positieve aan het mobiliteitsbeleid van het huidige kabinet vind ik het stopzetten van de kilometerbeprijzing.
Juist de kilometerbeprijzing in plaats van een vaste wegenbelasting was een goed idee. Iets met de gebruiker betaald wat'ie rijdt.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:13 schreef James1988 het volgende:Het enige positieve aan het mobiliteitsbeleid van het huidige kabinet vind ik het stopzetten van de kilometerbeprijzing.
Kilometerbeprijzing dmv tolhokjes en evt. Telepéage-systemen zoals we die in Frankrijk zien ben ik ook niet tegen. Het plan zoals dat er lag, met een kastje in iedere auto, wel.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:43 schreef Eix het volgende:
[..]
Juist de kilometerbeprijzing in plaats van een vaste wegenbelasting was een goed idee. Iets met de gebruiker betaald wat'ie rijdt.Nu is het enige beleid dat over blijft 'meer asfalt'.
![]()
Tenminste, korte-termijn plannen van bijvoorbeeld het OV-SAAL project zijn toch van de baan?
Ah ja dat gaat werken. Dan worden drukke afritten helemaal leukquote:Op maandag 24 januari 2011 21:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kilometerbeprijzing dmv tolhokjes en evt. Telepéage-systemen zoals we die in Frankrijk zien ben ik ook niet tegen. Het plan zoals dat er lag, met een kastje in iedere auto, wel.
Die Melanie Schultz is wel een lekker wijf zeg, zag haar vanmiddag bij de eerste paal voor het nieuwe Utrecht Centraal.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:19 schreef Temlin het volgende:
Eurlings toen en Melanie Schultz nu, zijn toch bezig met hoogfrequent spoorvervoer.
Is het hele SAAL plan van de baan? Zou zonde zijn, want dingen zoals aanpassing van Riekerpolder Aansluiting zou geen overbodige luxe zijn.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:43 schreef Eix het volgende:
[..]
Tenminste, korte-termijn plannen van bijvoorbeeld het OV-SAAL project zijn toch van de baan?
Hier moet ik mij eens een middagje in gaan verdiepen. Wel leuk, want ik leer op dit moment vanuit mijn studie het een en ander over zowel macro als micro modellen. Alleen dan voor het wegverkeer.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:51 schreef Temlin het volgende:
http://www.rijksoverheid.(...)66a-47826a83c084.pdf
[ afbeelding ]
En hier nog meer documenten voor een regenachtige zondag over hoogfrequent spoor.
http://www.rijksoverheid.(...)gfrequent-spoor.html
Details weet ik niet. Zou je even op moeten googlen. Maar in November las ik wel berichten zoals deze: http://www.fnvspoor.nl/in(...)bel-spoor-flevolijnqquote:Op maandag 24 januari 2011 22:05 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Is het hele SAAL plan van de baan? Zou zonde zijn, want dingen zoals aanpassing van Riekerpolder Aansluiting zou geen overbodige luxe zijn.
Dat plan gaat gewoon door, zo moet het worden:quote:Op maandag 24 januari 2011 22:05 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Is het hele SAAL plan van de baan? Zou zonde zijn, want dingen zoals aanpassing van Riekerpolder Aansluiting zou geen overbodige luxe zijn.
Damn. Hoe krijg je die rotdingen ooit fatsoenlijk erin. Alles boven 40kg is amper te tillen.quote:
Die oplossing zou denk ik redelijk wat van de huidige problemen oplossen. Nu is het al vaak zo dat de stoppers vanuit Duivendrecht moeten wachten op de IC's uit Utrecht. En dat treinen vanaf Amsterdam-Zuid over de buitensporen richting Schiphol gaan, maar bij Riekerpolder aansluiting naar binnen wisselen, terwijl de treinen vanaf Amsterdam op de binnensporen aankomen en juist naar de buitensporen moeten. De andere richting op is er eenzelfde probleem met het wisselen. Door een soort van vork-aansluiting los je dat deel iig op.quote:Op maandag 24 januari 2011 22:47 schreef Temlin het volgende:
[..]
Dat plan gaat gewoon door, zo moet het worden:
[ afbeelding ]
Tracebesluit en kaarten staan op inspraakpunt.nl: http://inspraakpunt.nl/pr(...)ortetermijn2010.aspx
Aanpassingen bij Almere waren de lange termijn maatregelen van SAAL maar die staan nu in de ijskast/ zijn geschrapt.
Zo zie je maar weer als er gebruikt wordt gemaakt van bestaande technieken kan er niet veel mis gaan. Overigens zal er nog wel tot eind 2012 getest worden.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:18 schreef carboni het volgende:
Overigens schiet de Hanzelijn ook hard op. Volgens mij is het trace in Flevoland al zo goed als af en de verbouwing van Lelystad Centrum is in Februari klaar.
In haar vorige periode als staartsecretaris was ze mooierquote:Op maandag 24 januari 2011 22:04 schreef Q. het volgende:
[..]
Die Melanie Schultz is wel een lekker wijf zeg, zag haar vanmiddag bij de eerste paal voor het nieuwe Utrecht Centraal.
Ja absoluut. Je staat nu soms langer stil op de zuidtak dan dat je rijdt. Op deze manier wordt het misschien ook mogelijk de treinen vanuit Utrecht in Schiphol aansluiting te geven op de treinen richting Leiden en Den Haag.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die oplossing zou denk ik redelijk wat van de huidige problemen oplossen. Nu is het al vaak zo dat de stoppers vanuit Duivendrecht moeten wachten op de IC's uit Utrecht. En dat treinen vanaf Amsterdam-Zuid over de buitensporen richting Schiphol gaan, maar bij Riekerpolder aansluiting naar binnen wisselen, terwijl de treinen vanaf Amsterdam op de binnensporen aankomen en juist naar de buitensporen moeten. De andere richting op is er eenzelfde probleem met het wisselen. Door een soort van vork-aansluiting los je dat deel iig op.
Ach is tussen Arnhem - Nijmegen ook het geval, denk dat er meer viersporigheid moet komen om dit soort problemen op te lossen. Daarbij een geavanceerder beveiligingssysteem draagt hier ook erg aan bijquote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:18 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja absoluut. Je staat nu soms langer stil op de zuidtak dan dat je rijdt. Op deze manier wordt het misschien ook mogelijk de treinen vanuit Utrecht in Schiphol aansluiting te geven op de treinen richting Leiden en Den Haag.
Enig idee wanneer dit gerealiseerd gaat worden?
Bij mijn oude werkgever hadden ze daar een SD voorquote:Op maandag 24 januari 2011 23:12 schreef Eix het volgende:
[..]
Damn. Hoe krijg je die rotdingen ooit fatsoenlijk erin. Alles boven 40kg is amper te tillen.
Nou haal je hem in de ene post weg, en hier plant je weer een anderequote:Op maandag 24 januari 2011 22:49 schreef greavy het volgende:
Nog een paar foto's van de demper inhijsen bij Plan U 115. Meer foto's zijn er niet om te delen hier.
[ afbeelding ]\
Toen wij net wouden beginnen met de werkzaamheden begon het te sneeuwen.
[ afbeelding ]
Detailfoto van de nieuwe demper
[ afbeelding ]
Om hem op zijn plaats te krijgen bleek lastig te zijn! Milimeterwerk
[
En dat is hier ook te zien
[img]http://www.stichtingde3.nl/vrijwilligersfotos/IMG%200018.jpg]afbeelding ]
Dat resulteerde in veel hijswerk, weer iets omhoog, naar beneden enzovoorts
[ afbeelding ]
De accu's werden ook gelijk geplaatst, dat was ook een hels karwei.
[ afbeelding ]
9 stuks, elk 82 kilo per stuk!
[ afbeelding ]
En daar ging de oude demper weg.
Met ons tweeën tillen, op de klep zetten, en dan proberen erin te douwen. Een blok hout als hulpmiddel om wat meer kracht uit te oefenen.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:12 schreef Eix het volgende:
[..]
Damn. Hoe krijg je die rotdingen ooit fatsoenlijk erin. Alles boven 40kg is amper te tillen.
Lol, is dat echt, of geshopped?quote:Op maandag 24 januari 2011 22:28 schreef trainfreak het volgende:
Is deze al langs geweest?
[ afbeelding ]
Dat is een serieuse overwegbeveiliging. Is dat standaard in Rusland (wat ik mij kan indenken als ik zo wel eens verhalen hoor over wodka innemende chauffeurs) of is dat speciaal voor die lijn?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:44 schreef Bitlord het volgende:
In Rusland weten ze hoe ze auto's laten wachten bij spoorbomen:
[ afbeelding ]
Schijnt standaard te zijn in de hele voormalige Sovjetunie, dacht ik. Dus bijv. ook in Oekraïne enzo.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:03 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat is een serieuse overwegbeveiliging. Is dat standaard in Rusland (wat ik mij kan indenken als ik zo wel eens verhalen hoor over wodka innemende chauffeurs) of is dat speciaal voor die lijn?
Die WC's komen ook alleen op stations met 2000 instappers, geen vervanging dus voor toiletten in de trein.quote:Gelderland blijft erbij: geen wc's in regiotreinen
ARNHEM - De provincie Gelderland blijft weigeren wc's te laten inbouwen op de regionale treinen op de trajecten Winterswijk-Arnhem, Winterswijk-Zutphen, Tiel-Arnhem en de Valleilijn (Ede-Amersfoort). Dat lieten Gedeputeerde Staten van Gelderland dinsdag weten. Ze reageren daarmee op de toenemende druk om wel toiletten te laten inbouwen.
De Tweede Kamer nam in december een motie aan waarin ze eiste dat in 2015 alle NS-treinen moeten bevatten. Ook reizigersorganisaties dringen daar op aan.
De provincie vindt het inbouwen van toiletten in de 24 nieuwe Arriva-treinen in de Achterhoek en Rivierenland te duur. Dat gaat ruim 4,4 miljoen euro kosten. Bovendien zijn de jaarlijkse kosten voor onderhoud 920.000 euro. Volgens Gedeputeerde Staten is het beter om wc's te bouwen op de stations. Ze schrijven dat ze daarvoor in 2008 al subsidie aan Achterhoekse gemeenten hebben verleend, voor wc's op zeven stations.
De Stadsregio Arnhem-Nijmegen moet een besluit nemen over wc's in de treinen op het traject Arnhem-Doetinchem. In de treinen van Veolia op de lijn Nijmegen-Roermond zitten wel toiletten.
Logisch ook, als je met minder dan 2000 mensen op een station instapt, hoef je ook niet te plassenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:03 schreef Temlin het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)-in-regiotreinen.ece
[..]
Die WC's komen ook alleen op stations met 2000 instappers, geen vervanging dus voor toiletten in de trein.
En Arriva gaat het ook niet zelf doen als het geen eis isquote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:11 schreef Peterselieman het volgende:
Een gemiste kans eerlijk gezegd. Een werkende WC in een trein is juist een pluspunt om meer mensen aan te trekken. Het draagt bij aan het comfort.
Logisch ook, want dat kost geld, omdat iemand het toilet schoon moet houden en er minder mensen in de trein kunnen zitten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:28 schreef Temlin het volgende:
[..]
En Arriva gaat het ook niet zelf doen als het geen eis is![]()
Ik dacht ietsje minder. Rond de 50 minuten ofzo.quote:Reistijd Winterswijk - Arnhem uur?
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:29 schreef V2 het volgende:
Winterswijk-Arnhem moet je toch 9 v/d 10 keer met de bus doen, en daar zit ook geen plee in
1:07quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ik dacht ietsje minder. Rond de 50 minuten ofzo.
Daar zijn wel wc's geëist door de Provincie?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
Zo lang nog? Dan doet de stopper Groningen - Leer er in totaal slechts maar vijf minuten langer over.
Lekker duidelijk voor de reizigers weer.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:41 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker. Stond in de concessie-eisen. Daarnaast geldt voor de treinen die in Groningen komen ook nog de eis van het hebben van de eerste klasse.
Reis je tussen Leeuwarden en Harlingen en tussen Leeuwarden en Stavoren dan mag je met je tweedeklaskaartje ook in de eerste klasse gaan zitten.
Je bedoelt treinen van Arrivaquote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:45 schreef Peterselieman het volgende:
Vanaf 26 april gaan er treinen rijden naar Veendam
Ik bedoelde reizigerstreinen ja. Had even geen rekening met de Cargo's gehoudenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:44 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Je bedoelt treinen van ArrivaZou eens tijd worden ja...
Achteraf inbouwen is altijd duurder. Daar komt bij dat de NS niet alleen de kosten voor de inbouw mee heeft gerekend maar ook alle bijkomende kosten die er tijdens de levensduur van de trein maar te bedenken zijn.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:51 schreef RubenK het volgende:
Wel knap dat het maar 4,4 miljoen gaat kosten voor 24 treinen. NS zegt dat het 100 miljoen zou kosten voor in de sprinters, waar er zo rond de 100 van zijn?
Bron: Treinreiziger.nlquote:OV-chipkaart volledig gekraakt
dinsdag 25 januari 2011
De OV-chipkaart is definitief gekraakt. Gratis reizen is dankzij gemakkelijk te gebruiken Windows-software en een kaartlezer van dertig euro nu voor iedereen mogelijk. Dat melden computertijdschrift PC-Active en de NOS dinsdag. Diverse journalisten en medewerkers van de SP namen de proef op de som.
In 2008 werd de beveiligingscode van het systeem al gekraakt, maar voorheen konden vrijwel alleen hackers dat doen. Sinds enige tijd is de kaart echter niet alleen te openen met de Windows-software, maar ook te manipuleren.
Volgens de NOS is het opstarten van het programma OVSaldo genoeg om elk willekeurig bedrag tot een maximum van 150 euro op de kaart te zetten. Geen controle- en in-/uitcheckapparatuur merkt de fraude op.
Trans Link Systems, het bedrijf achter de kaart, heeft volgens de NOS vrijdag aangifte gedaan van fraude, drie weken nadat voor het eerst illegaal met de kaarten is gereisd. Het bedrijf stelde altijd dat kaarten waarmee wordt gefraudeerd binnen 36 uur worden geblokkeerd. Van de ongeveer tien kaarten waarmee de test is uitgevoerd, werd er echter slechts één na negen dagen geblokkeerd voor reizen met de NS. Met de kaart reizen in de metro, tram en bus kon nog wel gewoon.
De overige kaarten zouden in overleg met justitie bewust niet zijn geblokkeerd. Hoe groot de fraude is die Trans Link Systems echter daadwerkelijk heeft ontdekt, wil het bedrijf niet zeggen in het belang van het onderzoek.
PC-Active stelt dat met de kraak het failliet van het systeem is aangetoond. "De middelen om de kaart te kraken zijn nu echt binnen handbereik van de gewone gebruiker gekomen: de Windows-software is makkelijk in het gebruik en een speciale kaartlezer kost op internet maar dertig euro." Het tijdschrift stelt dat het op dit moment niet de vraag is of er massaal gebruik van de kaart gaat worden gemaakt, maar wanneer het beveiligingsprobleem van de chipkaart nu eens serieus wordt genomen.
quote:Vanaf 4 april gaat Fyra 2x per uur, met Traxx+Prio, doorrijden naar Breda. Op dit moment wordt in ALLE rode Traxxloccen software versie SW6 AHSL vervangen door SW7H. Planning is dat dit eind week 6 klaar is (13 feb).
Intussen worden er met losse loc 186 113 op dinsdag, woensdag, donderdag en zaterdag opleidingsritten gereden naar Breda. Vooral voor de machinisten verandert er veel; zij moeten immers met ETCS level 2 leren werken. Vanaf week 7 zullen ook de stammen 7 weken lang (tot 4 april) niet meer doorrijden naar Rotterdam Stadion, maar naar Breda. Op die manier wordt de dienstregeling en het proces getest. Ook voor de TM's is dit een onderdeel van de opleiding HSL Zuidsectie (weg-, en voornamelijk tunnelkennis).
Eind mei wordt de overdracht van de eerste V250 verwacht. De bedoeling is dat deze dan gebruikt gaat worden voor opleidings en instructiedoeleinden voor machinisten en TM's. Ook zullen tijdens deze fase nog wat kinderziektes aan het licht komen, die dan verholpen kunnen worden. Een paar weken later (vermoedelijk begin juli) zal dit stel 1 Traxx+Prio-stam gaan vervangen in de omloop van de Breda-shuttle. De V250 gaat dan in de Traxx-dienstregeling (dus 160 km/h) meedraaien als soort van test (betrouwbaarheid/gewenning e.d.).
Eind 2011 (waarschijnlijk nieuwe dienstregeling) zullen er genoeg V250-stellen beschikbaar zijn om de Beneluxdienst te vervangen (met 250 km/h). Deze zal al eerste omgeklapt worden, terwijl de Breda-shuttle (900-serie) dan met Traxx+Prio blijft rijden totdat er genoeg V250-stellen opgeleverd zijn om ook deze omloop te vervangen.Dit is ook het moment dat de dienstregeling op de Oude Lijn herzien gaat worden. Daarna zal de Rotterdam-shuttle (1000-serie) weer ingelegd worden met V250 zodat er een kwartiersdienst ontstaat tussen Rotterdam en Amsterdam. Als laatste zal de (Den Haag)-Rotterdam-Breda-Antwerpen-Brussel-shuttle ingelegd worden.
Bron: Marc-sch in het HSL Zuid-topic op OpeensHadIkHetquote:Even voor de duidelijkheid: dit is zoals ik het begrepen heb na verschillende mensen gehoord en memo's gelezen te hebben. Of het in de praktijk ook allemaal zo gaat weet ik niet. V250 blijft een onzekere factor; het opleidingsverhaal met Traxx naar Breda gaat sowieso gebeuren.
In de voorwaarden van de VDU staat ook expliciet dat je bij reizen op saldo alleen korting krijgt bij inchecken bij NS-apparatuur (zie 1.3).quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:29 schreef greavy het volgende:
Geen Voordeelurenkorting bij Arriva
dinsdag 25 januari 2011
Dit artikel zit in dossier: OV Chipkaart
Het OV-chipkaartsysteem van Arriva herkent het Voordeelurenabonnement niet meer. Reizigers dienen een aparte kortingskaart te kopen die 17,50 euro gaat kosten. GroenLinks geeft aan dat dit in strijd is met afspraken in de Tweede Kamer.
Arriva rijdt in Nederland op zes trajecten, namelijk Dordrecht-Geldermalsen, Groningen-Leeuwarden/Delfzijl/Winschoten en Leeuwarden-Harlingen/Stavoren. De nieuwe OV-chipkaartapparatuur van het vervoersbedrijf herkent de NS-voordeelurenkaart niet meer.
Het zogenaamde Voordeelurenabonnement was eerst geldig bij alle vervoerders in Nederland. Reizigers die reizen met een kortingskaart en reizen bij Veolia, moeten voor 1 cent een extra reisproduct op hun kaart laten zetten. Bij Connexxion en Syntus is reizen met de chipkaart nog niet mogelijk.
GroenLinks heeft gezegd dat dit ingaat tegen afspraken die in de Tweede Kamer gemaakt zijn, waarschijnlijk met de afspraak dat reizen voor de reiziger gemiddeld niet duurder mag worden.
Bron: Treinreiziger
Zelfs in Nederland is het spul momenteel nog niet toegelaten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:47 schreef V2 het volgende:
Is de V250 al toegelaten in België dan?niet dat ik weet!
Reizen met een papieren kaartje lost het probleem opquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:57 schreef V2 het volgende:
[..]
In de voorwaarden van de VDU staat ook expliciet dat je bij reizen op saldo alleen korting krijgt bij inchecken bij NS-apparatuur (zie 1.3).
Klopt, maar het is een rare vorm van ongelijkheid, en het maakt het er niet doorzichtiger over. Om maar niet te spreken over hoe goed dit soort dingen zijn voor de acceptatie van de OV-chipkaart.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Reizen met een papieren kaartje lost het probleem op
Dat mag toch alleen nog maar als je ook een spoorboekje hebt gekocht?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Reizen met een papieren kaartje lost het probleem op
Klopt, gelukkig worden hier ook al kamervragen over gesteld. De OV-chipkaart zou het voor de reiziger makkelijker moeten maken, maar de boel wordt alleen maar versplinterd. Sowieso is het onzin dat Arriva een NS-abonnement niet zou kunnen herkennen, een studentenreisproduct kunnen ze immers ook herkennen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:19 schreef V2 het volgende:
[..]
Klopt, maar het is een rare vorm van ongelijkheid, en het maakt het er niet doorzichtiger over. Om maar niet te spreken over hoe goed dit soort dingen zijn voor de acceptatie van de OV-chipkaart.
"Niet kunnen herkennen" is hier dan ook een eufemisme voor "niet willen accepteren" volgens mij. Boefjes zijn het.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klopt, gelukkig worden hier ook al kamervragen over gesteld. De OV-chipkaart zou het voor de reiziger makkelijker moeten maken, maar de boel wordt alleen maar versplinterd. Sowieso is het onzin dat Arriva een NS-abonnement niet zou kunnen herkennen, een studentenreisproduct kunnen ze immers ook herkennen.
Kan het geen onwil én technische onkunde zijn?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:34 schreef James1988 het volgende:
Mee eens, dit is onwil, of misschien technische onkunde. Maar het is niet technisch onmogelijk.
Zozo, eindelijk vooruitgang.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Bron: Marc-sch in het HSL Zuid-topic op OpeensHadIkHet
Thalys gaat uiteindelijk 10x per dag rijden en vormt verbinding 6, denk ik.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:58 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik dacht dat er 6 Fyra's per uur tussen Amsterdam en Rotterdam gingen rijden, maar als ik het goed begrijp, worden dat er dus maar 5?
www.treinreiziger.nlquote:Reizigers met een Voordeelurenabonnement van de NS kunnen tòch reizen met korting met de treinen van Arriva. Eerder werd bekend gemaakt dat reizigers een Arriva-kortingskaart moesten kopen van 17,50 euro.
Dat leverde veel kritiek op van de betrokken provincies en reizigers. Nu kunnen reizigers met een Voordeelurenabonnement een gratis kortings-product op hun OV-chipkaart zetten.
De reden dat er niet met VDU gereisd kan worden bij externe vervoerders is erg simpel: NS heeft het deel afgeschermd waar die gegevens op staan. Alleen de in-/uitcheck apparatuur van NS kan het product inlezen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:57 schreef V2 het volgende:
[..]
In de voorwaarden van de VDU staat ook expliciet dat je bij reizen op saldo alleen korting krijgt bij inchecken bij NS-apparatuur (zie 1.3).
VIRM met 2 bakken? Komen die ook in 2015?quote:Op woensdag 26 januari 2011 00:20 schreef Temlin het volgende:
De film over de bouw van Utrecht Centraal
Die redenering klopt dus niet wat het studentenreisproduct is geen NS-abonnement. Het gaat hier om het niet kunnen/mogen herkennen van NS-producten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Sowieso is het onzin dat Arriva een NS-abonnement niet zou kunnen herkennen, een studentenreisproduct kunnen ze immers ook herkennen.
De accu's zijn nog niet volledig aangesloten. Uit de magazijnwagen in Haarlem moeten nog een aantal kabels komen. De accu's werken als het goed is nog goed. Ze moeten alleen even opgeladen worden.quote:Op woensdag 26 januari 2011 00:24 schreef -chefke- het volgende:
@ greavy
Wat zien die accu`s er verrot uit hebben die nog een beetje power?
Welke functie dienen de accu`s ? Voeding van de trein verlichting ( nood) en starten van de Diesel? of dienden ze alleen om een generator te starten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |