Bij mijn oude werkgever hadden ze daar een SD voorquote:Op maandag 24 januari 2011 23:12 schreef Eix het volgende:
[..]
Damn. Hoe krijg je die rotdingen ooit fatsoenlijk erin. Alles boven 40kg is amper te tillen.
Nou haal je hem in de ene post weg, en hier plant je weer een anderequote:Op maandag 24 januari 2011 22:49 schreef greavy het volgende:
Nog een paar foto's van de demper inhijsen bij Plan U 115. Meer foto's zijn er niet om te delen hier.
[ afbeelding ]\
Toen wij net wouden beginnen met de werkzaamheden begon het te sneeuwen.
[ afbeelding ]
Detailfoto van de nieuwe demper
[ afbeelding ]
Om hem op zijn plaats te krijgen bleek lastig te zijn! Milimeterwerk
[
En dat is hier ook te zien
[img]http://www.stichtingde3.nl/vrijwilligersfotos/IMG%200018.jpg]afbeelding ]
Dat resulteerde in veel hijswerk, weer iets omhoog, naar beneden enzovoorts
[ afbeelding ]
De accu's werden ook gelijk geplaatst, dat was ook een hels karwei.
[ afbeelding ]
9 stuks, elk 82 kilo per stuk!
[ afbeelding ]
En daar ging de oude demper weg.
Met ons tweeën tillen, op de klep zetten, en dan proberen erin te douwen. Een blok hout als hulpmiddel om wat meer kracht uit te oefenen.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:12 schreef Eix het volgende:
[..]
Damn. Hoe krijg je die rotdingen ooit fatsoenlijk erin. Alles boven 40kg is amper te tillen.
Lol, is dat echt, of geshopped?quote:Op maandag 24 januari 2011 22:28 schreef trainfreak het volgende:
Is deze al langs geweest?
[ afbeelding ]
Dat is een serieuse overwegbeveiliging. Is dat standaard in Rusland (wat ik mij kan indenken als ik zo wel eens verhalen hoor over wodka innemende chauffeurs) of is dat speciaal voor die lijn?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:44 schreef Bitlord het volgende:
In Rusland weten ze hoe ze auto's laten wachten bij spoorbomen:
[ afbeelding ]
Schijnt standaard te zijn in de hele voormalige Sovjetunie, dacht ik. Dus bijv. ook in Oekraïne enzo.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:03 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat is een serieuse overwegbeveiliging. Is dat standaard in Rusland (wat ik mij kan indenken als ik zo wel eens verhalen hoor over wodka innemende chauffeurs) of is dat speciaal voor die lijn?
Die WC's komen ook alleen op stations met 2000 instappers, geen vervanging dus voor toiletten in de trein.quote:Gelderland blijft erbij: geen wc's in regiotreinen
ARNHEM - De provincie Gelderland blijft weigeren wc's te laten inbouwen op de regionale treinen op de trajecten Winterswijk-Arnhem, Winterswijk-Zutphen, Tiel-Arnhem en de Valleilijn (Ede-Amersfoort). Dat lieten Gedeputeerde Staten van Gelderland dinsdag weten. Ze reageren daarmee op de toenemende druk om wel toiletten te laten inbouwen.
De Tweede Kamer nam in december een motie aan waarin ze eiste dat in 2015 alle NS-treinen moeten bevatten. Ook reizigersorganisaties dringen daar op aan.
De provincie vindt het inbouwen van toiletten in de 24 nieuwe Arriva-treinen in de Achterhoek en Rivierenland te duur. Dat gaat ruim 4,4 miljoen euro kosten. Bovendien zijn de jaarlijkse kosten voor onderhoud 920.000 euro. Volgens Gedeputeerde Staten is het beter om wc's te bouwen op de stations. Ze schrijven dat ze daarvoor in 2008 al subsidie aan Achterhoekse gemeenten hebben verleend, voor wc's op zeven stations.
De Stadsregio Arnhem-Nijmegen moet een besluit nemen over wc's in de treinen op het traject Arnhem-Doetinchem. In de treinen van Veolia op de lijn Nijmegen-Roermond zitten wel toiletten.
Logisch ook, als je met minder dan 2000 mensen op een station instapt, hoef je ook niet te plassenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:03 schreef Temlin het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)-in-regiotreinen.ece
[..]
Die WC's komen ook alleen op stations met 2000 instappers, geen vervanging dus voor toiletten in de trein.
En Arriva gaat het ook niet zelf doen als het geen eis isquote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:11 schreef Peterselieman het volgende:
Een gemiste kans eerlijk gezegd. Een werkende WC in een trein is juist een pluspunt om meer mensen aan te trekken. Het draagt bij aan het comfort.
Logisch ook, want dat kost geld, omdat iemand het toilet schoon moet houden en er minder mensen in de trein kunnen zitten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:28 schreef Temlin het volgende:
[..]
En Arriva gaat het ook niet zelf doen als het geen eis is![]()
Ik dacht ietsje minder. Rond de 50 minuten ofzo.quote:Reistijd Winterswijk - Arnhem uur?
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:29 schreef V2 het volgende:
Winterswijk-Arnhem moet je toch 9 v/d 10 keer met de bus doen, en daar zit ook geen plee in
1:07quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ik dacht ietsje minder. Rond de 50 minuten ofzo.
Daar zijn wel wc's geëist door de Provincie?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
Zo lang nog? Dan doet de stopper Groningen - Leer er in totaal slechts maar vijf minuten langer over.
Lekker duidelijk voor de reizigers weer.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:41 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker. Stond in de concessie-eisen. Daarnaast geldt voor de treinen die in Groningen komen ook nog de eis van het hebben van de eerste klasse.
Reis je tussen Leeuwarden en Harlingen en tussen Leeuwarden en Stavoren dan mag je met je tweedeklaskaartje ook in de eerste klasse gaan zitten.
Je bedoelt treinen van Arrivaquote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:45 schreef Peterselieman het volgende:
Vanaf 26 april gaan er treinen rijden naar Veendam
Ik bedoelde reizigerstreinen ja. Had even geen rekening met de Cargo's gehoudenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:44 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Je bedoelt treinen van ArrivaZou eens tijd worden ja...
Achteraf inbouwen is altijd duurder. Daar komt bij dat de NS niet alleen de kosten voor de inbouw mee heeft gerekend maar ook alle bijkomende kosten die er tijdens de levensduur van de trein maar te bedenken zijn.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:51 schreef RubenK het volgende:
Wel knap dat het maar 4,4 miljoen gaat kosten voor 24 treinen. NS zegt dat het 100 miljoen zou kosten voor in de sprinters, waar er zo rond de 100 van zijn?
Bron: Treinreiziger.nlquote:OV-chipkaart volledig gekraakt
dinsdag 25 januari 2011
De OV-chipkaart is definitief gekraakt. Gratis reizen is dankzij gemakkelijk te gebruiken Windows-software en een kaartlezer van dertig euro nu voor iedereen mogelijk. Dat melden computertijdschrift PC-Active en de NOS dinsdag. Diverse journalisten en medewerkers van de SP namen de proef op de som.
In 2008 werd de beveiligingscode van het systeem al gekraakt, maar voorheen konden vrijwel alleen hackers dat doen. Sinds enige tijd is de kaart echter niet alleen te openen met de Windows-software, maar ook te manipuleren.
Volgens de NOS is het opstarten van het programma OVSaldo genoeg om elk willekeurig bedrag tot een maximum van 150 euro op de kaart te zetten. Geen controle- en in-/uitcheckapparatuur merkt de fraude op.
Trans Link Systems, het bedrijf achter de kaart, heeft volgens de NOS vrijdag aangifte gedaan van fraude, drie weken nadat voor het eerst illegaal met de kaarten is gereisd. Het bedrijf stelde altijd dat kaarten waarmee wordt gefraudeerd binnen 36 uur worden geblokkeerd. Van de ongeveer tien kaarten waarmee de test is uitgevoerd, werd er echter slechts één na negen dagen geblokkeerd voor reizen met de NS. Met de kaart reizen in de metro, tram en bus kon nog wel gewoon.
De overige kaarten zouden in overleg met justitie bewust niet zijn geblokkeerd. Hoe groot de fraude is die Trans Link Systems echter daadwerkelijk heeft ontdekt, wil het bedrijf niet zeggen in het belang van het onderzoek.
PC-Active stelt dat met de kraak het failliet van het systeem is aangetoond. "De middelen om de kaart te kraken zijn nu echt binnen handbereik van de gewone gebruiker gekomen: de Windows-software is makkelijk in het gebruik en een speciale kaartlezer kost op internet maar dertig euro." Het tijdschrift stelt dat het op dit moment niet de vraag is of er massaal gebruik van de kaart gaat worden gemaakt, maar wanneer het beveiligingsprobleem van de chipkaart nu eens serieus wordt genomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |