abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 januari 2011 @ 01:08:09 #251
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91832763
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:12 schreef Eix het volgende:

[..]

Damn. Hoe krijg je die rotdingen ooit fatsoenlijk erin. Alles boven 40kg is amper te tillen. :{
Bij mijn oude werkgever hadden ze daar een SD voor *)

Het lastige is dat ze er net ietsje onder moeten, en daar wordt het wat lastiger; dat vindt je rug niet fijn :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 25 januari 2011 @ 01:10:52 #252
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91832841
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:49 schreef greavy het volgende:
Nog een paar foto's van de demper inhijsen bij Plan U 115. Meer foto's zijn er niet om te delen hier.

[ afbeelding ]\

Toen wij net wouden beginnen met de werkzaamheden begon het te sneeuwen.

[ afbeelding ]
Detailfoto van de nieuwe demper

[ afbeelding ]
Om hem op zijn plaats te krijgen bleek lastig te zijn! Milimeterwerk

[
En dat is hier ook te zien

[img]http://www.stichtingde3.nl/vrijwilligersfotos/IMG%200018.jpg]afbeelding
]
Dat resulteerde in veel hijswerk, weer iets omhoog, naar beneden enzovoorts

[ afbeelding ]
De accu's werden ook gelijk geplaatst, dat was ook een hels karwei.

[ afbeelding ]
9 stuks, elk 82 kilo per stuk!

[ afbeelding ]
En daar ging de oude demper weg.
Nou haal je hem in de ene post weg, en hier plant je weer een andere :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_91834347
En nog twee plaatjes van mij van 29-08-2008, beiden uit verassende perspectieven.

De 1733 is met een Intercity op weg naar Den Bosch en duwt een trein de Maas bij Oud-Empel over.

  dinsdag 25 januari 2011 @ 07:28:21 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91835732
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:12 schreef Eix het volgende:

[..]

Damn. Hoe krijg je die rotdingen ooit fatsoenlijk erin. Alles boven 40kg is amper te tillen. :{
Met ons tweeën tillen, op de klep zetten, en dan proberen erin te douwen. Een blok hout als hulpmiddel om wat meer kracht uit te oefenen.
pi_91838074
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:28 schreef trainfreak het volgende:
Is deze al langs geweest?
[ afbeelding ]
Lol, is dat echt, of geshopped?

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:44 schreef Bitlord het volgende:
In Rusland weten ze hoe ze auto's laten wachten bij spoorbomen:

[ afbeelding ]
Dat is een serieuse overwegbeveiliging. Is dat standaard in Rusland (wat ik mij kan indenken als ik zo wel eens verhalen hoor over wodka innemende chauffeurs) of is dat speciaal voor die lijn?
pi_91840282
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 10:03 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat is een serieuse overwegbeveiliging. Is dat standaard in Rusland (wat ik mij kan indenken als ik zo wel eens verhalen hoor over wodka innemende chauffeurs) of is dat speciaal voor die lijn?
Schijnt standaard te zijn in de hele voormalige Sovjetunie, dacht ik. Dus bijv. ook in Oekraïne enzo.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 11:30:58 #257
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91840884
Het is mij in Oekraïne niet opgevallen, maar ik moet zeggen dat ik er niet enorm op heb gelet. Deze heeft het in ieder geval niet:
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 januari 2011 @ 12:45:33 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91843498
Vanaf 26 april gaan er treinen rijden naar Veendam
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91851694
http://www.gelderlander.n(...)-in-regiotreinen.ece

quote:
Gelderland blijft erbij: geen wc's in regiotreinen
ARNHEM - De provincie Gelderland blijft weigeren wc's te laten inbouwen op de regionale treinen op de trajecten Winterswijk-Arnhem, Winterswijk-Zutphen, Tiel-Arnhem en de Valleilijn (Ede-Amersfoort). Dat lieten Gedeputeerde Staten van Gelderland dinsdag weten. Ze reageren daarmee op de toenemende druk om wel toiletten te laten inbouwen.
De Tweede Kamer nam in december een motie aan waarin ze eiste dat in 2015 alle NS-treinen moeten bevatten. Ook reizigersorganisaties dringen daar op aan.

De provincie vindt het inbouwen van toiletten in de 24 nieuwe Arriva-treinen in de Achterhoek en Rivierenland te duur. Dat gaat ruim 4,4 miljoen euro kosten. Bovendien zijn de jaarlijkse kosten voor onderhoud 920.000 euro. Volgens Gedeputeerde Staten is het beter om wc's te bouwen op de stations. Ze schrijven dat ze daarvoor in 2008 al subsidie aan Achterhoekse gemeenten hebben verleend, voor wc's op zeven stations.

De Stadsregio Arnhem-Nijmegen moet een besluit nemen over wc's in de treinen op het traject Arnhem-Doetinchem. In de treinen van Veolia op de lijn Nijmegen-Roermond zitten wel toiletten.
Die WC's komen ook alleen op stations met 2000 instappers, geen vervanging dus voor toiletten in de trein.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Moderator dinsdag 25 januari 2011 @ 16:05:16 #260
155227 crew  Guppy
dus
pi_91851789
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:03 schreef Temlin het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)-in-regiotreinen.ece

[..]

Die WC's komen ook alleen op stations met 2000 instappers, geen vervanging dus voor toiletten in de trein.
Logisch ook, als je met minder dan 2000 mensen op een station instapt, hoef je ook niet te plassen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 januari 2011 @ 16:11:29 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91852072
Een gemiste kans eerlijk gezegd. Een werkende WC in een trein is juist een pluspunt om meer mensen aan te trekken. Het draagt bij aan het comfort.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91852948
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:11 schreef Peterselieman het volgende:
Een gemiste kans eerlijk gezegd. Een werkende WC in een trein is juist een pluspunt om meer mensen aan te trekken. Het draagt bij aan het comfort.
En Arriva gaat het ook niet zelf doen als het geen eis is :) Reistijd Winterswijk - Arnhem uur?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:29:18 #263
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91852995
Winterswijk-Arnhem moet je toch 9 v/d 10 keer met de bus doen, en daar zit ook geen plee in :P
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 januari 2011 @ 16:29:51 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91853027
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:28 schreef Temlin het volgende:

[..]

En Arriva gaat het ook niet zelf doen als het geen eis is :)
Logisch ook, want dat kost geld, omdat iemand het toilet schoon moet houden en er minder mensen in de trein kunnen zitten.
quote:
Reistijd Winterswijk - Arnhem uur?
Ik dacht ietsje minder. Rond de 50 minuten ofzo.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91853061
quote:
16s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:29 schreef V2 het volgende:
Winterswijk-Arnhem moet je toch 9 v/d 10 keer met de bus doen, en daar zit ook geen plee in :P
:D laatste tijd gaat het volgens mij wel beter.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Moderator dinsdag 25 januari 2011 @ 16:34:20 #266
155227 crew  Guppy
dus
pi_91853268
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:29 schreef Peterselieman het volgende:

Ik dacht ietsje minder. Rond de 50 minuten ofzo.
1:07
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 januari 2011 @ 16:35:54 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91853347
Zo lang nog? Dan doet de stopper Groningen - Leer er in totaal slechts maar vijf minuten langer over.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91853505
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
Zo lang nog? Dan doet de stopper Groningen - Leer er in totaal slechts maar vijf minuten langer over.
Daar zijn wel wc's geëist door de Provincie?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 januari 2011 @ 16:41:12 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91853618
Zeker. Stond in de concessie-eisen. Daarnaast geldt voor de treinen die in Groningen komen ook nog de eis van het hebben van de eerste klasse.

Reis je tussen Leeuwarden en Harlingen en tussen Leeuwarden en Stavoren dan mag je met je tweedeklaskaartje ook in de eerste klasse gaan zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91853710
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:41 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker. Stond in de concessie-eisen. Daarnaast geldt voor de treinen die in Groningen komen ook nog de eis van het hebben van de eerste klasse.

Reis je tussen Leeuwarden en Harlingen en tussen Leeuwarden en Stavoren dan mag je met je tweedeklaskaartje ook in de eerste klasse gaan zitten.
Lekker duidelijk voor de reizigers weer. :N Waarom eisen de twee provincies niet gewoon hetzelfde?
pi_91853808
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:45 schreef Peterselieman het volgende:
Vanaf 26 april gaan er treinen rijden naar Veendam
Je bedoelt treinen van Arriva :) Zou eens tijd worden ja...
pi_91854114
Wel knap dat het maar 4,4 miljoen gaat kosten voor 24 treinen. NS zegt dat het 100 miljoen zou kosten voor in de sprinters, waar er zo rond de 100 van zijn?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 januari 2011 @ 16:56:41 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91854361
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:44 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Je bedoelt treinen van Arriva :) Zou eens tijd worden ja...
Ik bedoelde reizigerstreinen ja. Had even geen rekening met de Cargo's gehouden :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:51 schreef RubenK het volgende:
Wel knap dat het maar 4,4 miljoen gaat kosten voor 24 treinen. NS zegt dat het 100 miljoen zou kosten voor in de sprinters, waar er zo rond de 100 van zijn?
Achteraf inbouwen is altijd duurder. Daar komt bij dat de NS niet alleen de kosten voor de inbouw mee heeft gerekend maar ook alle bijkomende kosten die er tijdens de levensduur van de trein maar te bedenken zijn.

Die 4,4 miljoen gaat alleen over de inbouw en mogelijk de realisatie van enkele voorzieningen. De rest is voor rekening van de vervoerder.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:26:19 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91858051
quote:
OV-chipkaart volledig gekraakt
dinsdag 25 januari 2011

De OV-chipkaart is definitief gekraakt. Gratis reizen is dankzij gemakkelijk te gebruiken Windows-software en een kaartlezer van dertig euro nu voor iedereen mogelijk. Dat melden computertijdschrift PC-Active en de NOS dinsdag. Diverse journalisten en medewerkers van de SP namen de proef op de som.

In 2008 werd de beveiligingscode van het systeem al gekraakt, maar voorheen konden vrijwel alleen hackers dat doen. Sinds enige tijd is de kaart echter niet alleen te openen met de Windows-software, maar ook te manipuleren.

Volgens de NOS is het opstarten van het programma OVSaldo genoeg om elk willekeurig bedrag tot een maximum van 150 euro op de kaart te zetten. Geen controle- en in-/uitcheckapparatuur merkt de fraude op.

Trans Link Systems, het bedrijf achter de kaart, heeft volgens de NOS vrijdag aangifte gedaan van fraude, drie weken nadat voor het eerst illegaal met de kaarten is gereisd. Het bedrijf stelde altijd dat kaarten waarmee wordt gefraudeerd binnen 36 uur worden geblokkeerd. Van de ongeveer tien kaarten waarmee de test is uitgevoerd, werd er echter slechts één na negen dagen geblokkeerd voor reizen met de NS. Met de kaart reizen in de metro, tram en bus kon nog wel gewoon.

De overige kaarten zouden in overleg met justitie bewust niet zijn geblokkeerd. Hoe groot de fraude is die Trans Link Systems echter daadwerkelijk heeft ontdekt, wil het bedrijf niet zeggen in het belang van het onderzoek.

PC-Active stelt dat met de kraak het failliet van het systeem is aangetoond. "De middelen om de kaart te kraken zijn nu echt binnen handbereik van de gewone gebruiker gekomen: de Windows-software is makkelijk in het gebruik en een speciale kaartlezer kost op internet maar dertig euro." Het tijdschrift stelt dat het op dit moment niet de vraag is of er massaal gebruik van de kaart gaat worden gemaakt, maar wanneer het beveiligingsprobleem van de chipkaart nu eens serieus wordt genomen.
Bron: Treinreiziger.nl
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:29:31 #275
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91858196
Geen Voordeelurenkorting bij Arriva
dinsdag 25 januari 2011
Dit artikel zit in dossier: OV Chipkaart

Het OV-chipkaartsysteem van Arriva herkent het Voordeelurenabonnement niet meer. Reizigers dienen een aparte kortingskaart te kopen die 17,50 euro gaat kosten. GroenLinks geeft aan dat dit in strijd is met afspraken in de Tweede Kamer.

Arriva rijdt in Nederland op zes trajecten, namelijk Dordrecht-Geldermalsen, Groningen-Leeuwarden/Delfzijl/Winschoten en Leeuwarden-Harlingen/Stavoren. De nieuwe OV-chipkaartapparatuur van het vervoersbedrijf herkent de NS-voordeelurenkaart niet meer.

Het zogenaamde Voordeelurenabonnement was eerst geldig bij alle vervoerders in Nederland. Reizigers die reizen met een kortingskaart en reizen bij Veolia, moeten voor 1 cent een extra reisproduct op hun kaart laten zetten. Bij Connexxion en Syntus is reizen met de chipkaart nog niet mogelijk.

GroenLinks heeft gezegd dat dit ingaat tegen afspraken die in de Tweede Kamer gemaakt zijn, waarschijnlijk met de afspraak dat reizen voor de reiziger gemiddeld niet duurder mag worden.

Bron: Treinreiziger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')