abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 januari 2011 @ 11:46:14 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91791105
quote:
NS Hispeed verlaagt tarieven voor Fyra

• Van 1 februari tot 1 juli lagere toeslag voor Fyra
• Rotterdam Schiphol, 20 minuten reistijdwinst voor slechts ¤ 2,10 toeslag

NS Hispeed verlaagt tijdelijk de tarieven voor Fyra, de snelle trein van NS Hispeed tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en binnenkort ook Breda. Er is gekozen voor een aantrekkelijke tariefstelling, waarbij de reiziger tussen Rotterdam en Schiphol een tijdwinst van 20 minuten koopt voor een toeslag van slechts ¤ 2,10 voorheen ¤ 6,00. Voor steeds meer klanten is de snelste verbinding hiermee de meest aantrekkelijke keuze.

Het afgelopen jaar heeft ons geleerd dat onze klanten bereid zijn een toeslag te betalen voor het reizen met Fyra. Het toeslagvrij reizen met Fyra in de maand januari heeft laten zien dat er grote interesse is in deze trein. Wij verwachten met dit tijdelijke prijsniveau een evenwicht te hebben tussen product, service en de bereidheid van de reiziger om te betalen voor reistijdwinst. De komende vijf maanden zullen wij de bezetting op Fyra nauwlettend volgen, aldus Maarten Spaargaren, Commercieel Directeur NS Hispeed.

Sinds de start in september 2009 hebben reeds 900.000 mensen gereisd met Fyra en is in het laatste kwartaal van 2010 het aantal reizigers verdubbeld. Vanaf april zal ook Breda met Fyra worden aangesloten op het HSL-netwerk. Voor tarieven, dienstregeling en overige informatie: www.NSHispeed.nl/Fyratariefverlaging
Bron: Persberichten NS Hispeed
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 januari 2011 @ 11:55:04 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91791360
Leuk documentje voor de liefhebber. De punctualiteitscijfers van Arriva per traject:

http://www.arriva.nl/file(...)ualiteitscijfers.pdf
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 24 januari 2011 @ 11:56:44 #203
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91791433
BETER dat FYRA tijdelijk lagere tarieven gat hanteren.
  maandag 24 januari 2011 @ 11:58:05 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91791479
En de prijzen voor Breda zijn ook bekend:
  maandag 24 januari 2011 @ 11:58:57 #205
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91791499
Er is ook bekend dat de Superdiscount gaat verdwijnen volgens de link:

Informatie
- De Superdiscount vervalt per 1 februari 2011.

Fyra vanaf april naar Breda
Fyra gaat vanaf 4 april 2011 naar Breda rijden. Daarmee komen Amsterdam en Breda op iets meer dan een uur reizen van elkaar te liggen (1.09). De reistijdwinst op dit traject ten opzichte van de NS-trein (1.43) is 34 minuten.
  maandag 24 januari 2011 @ 12:00:40 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91791560
De reden dat de Superdiscount komt te vervallen is hoogstwaarschijnlijk omdat niemand 'm gebruikt. Alsof Amsterdam - Rotterdam een traject is waarop je sowieso zou willen reserveren, treinbinding hebt en noem maar op. :')

Ik vraag me wel af wat straks de bedoeling is van NS Hispeed wanneer er Amsterdam - Brussel gereden wordt. Wordt het dan alsnog toeslagen bovenop de huidige tarieven, of komt het superdiscount dan weer terug.
  maandag 24 januari 2011 @ 12:48:20 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91793305
Op Superdiscount word door NS HiSpeed vooral verlies gedraaid/
pi_91794216
Ik kwam zojuist met de intercity langs het emplacement in Maarn., maar daar zijn ze flink bezig zeg! Bijna alle bomen weg en een aardig gedeelte van het spoor weg. Daarnaast zijn ze naast het trace ook alle bomen aan het weghalen. Zijn er plannen voor dat gebied?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 24 januari 2011 @ 13:19:28 #209
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91794580
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik kwam zojuist met de intercity langs het emplacement in Maarn., maar daar zijn ze flink bezig zeg! Bijna alle bomen weg en een aardig gedeelte van het spoor weg. Daarnaast zijn ze naast het trace ook alle bomen aan het weghalen. Zijn er plannen voor dat gebied?
Dit misschien?
Werkzaamheden Rijkswaterstaat (mei 2011- eind augustus 2012)

Verbreding A12 van 2x2 rijstroken naar 2x3 rijstroken
Verlenging bestaande onderdoorgang onder de A12
http://www.prorail.nl/Pub(...)poortunnelMaarn.aspx
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_91794899
Vandaag in de SLT voor het eerst gezeten en ik ben helemaal niet ontevreden. In de coach opstelling zeer ruime beenruimte vergeleken met SGM en Plan T. Vond het wel iets wat lawaaieriger, redelijk langzaam vergeleken met de Duitse variant :). Voor stoptrein is er echt niks mis mee, snap niet wat jullie hierover mopperen :').
  maandag 24 januari 2011 @ 13:38:07 #211
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_91795444
De coachopstelling in SLT is heel goed ja maar probeer voor de grap ook eens om met vier man in een vierzitje plaats te nemen... -O-
pi_91795519
Behoorlijk nette tarieven voor Fyra zo.. Vraag me af waarom het slechts tijdelijk is, zou het erop kunnen duiden dat ze in juli toch met v250's gaan rijden?
pi_91796632
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:38 schreef ReisT het volgende:
De coachopstelling in SLT is heel goed ja maar probeer voor de grap ook eens om met vier man in een vierzitje plaats te nemen... -O-
Is ook bedoeld voor de vrouwen kunnen ze lekker met elkaar roddelen :).
pi_91796880
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:38 schreef ReisT het volgende:
De coachopstelling in SLT is heel goed ja maar probeer voor de grap ook eens om met vier man in een vierzitje plaats te nemen... -O-
Het is wat proppen, maar kan opzich wel.
pi_91797512
Als je elkaar heel aardig vindt past dat prima! O+
pi_91798032
Suuure, liefste gewoon met 2. :') De rest mag oprotten ;D
pi_91802599
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk documentje voor de liefhebber. De punctualiteitscijfers van Arriva per traject:

http://www.arriva.nl/file(...)ualiteitscijfers.pdf
:) komen er ook nog cijfers van de andere vervoerders?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  maandag 24 januari 2011 @ 18:17:06 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91809452
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:39 schreef Ireyon het volgende:
Behoorlijk nette tarieven voor Fyra zo.. Vraag me af waarom het slechts tijdelijk is, zou het erop kunnen duiden dat ze in juli toch met v250's gaan rijden?
Wat ik weet is dat ze willen kijken of ze met deze tarieven meer mensen bereiken.
  maandag 24 januari 2011 @ 18:18:14 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91809509
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:06 schreef Temlin het volgende:

[..]

:) komen er ook nog cijfers van de andere vervoerders?
Het is aan de vervoerder zelf om deze cijfers vrij te geven.
Alhoewel je die van Syntus eigenlijk niet wilt zien :')
pi_91810765
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 18:18 schreef greavy het volgende:

[..]

Het is aan de vervoerder zelf om deze cijfers vrij te geven.
Alhoewel je die van Syntus eigenlijk niet wilt zien :')
Die moeten idd, wel bedroevend laag zijn na het debacle van ProRail deze lente.

Veolia maakt ze wel bekend. Het kan goed zijn dat ze dit doen omdat ze op het hoofdrailnet willen rijden :) Arriva zal het om de zelfde reden doen.

quote:
Openbaar vervoerder Veolia Transport Limburg scoort ook in 2010 goed op de aankomstpunctualiteit van de treinen. Dit geldt voor zowel de treinen op de Maaslijn als voor de treinen op de Heuvellandlijn. Dit blijkt uit gegevens van ProRail.

Jaarlijks levert ProRail gegevens betreffende de aankomstpunctualiteit van de treinen. De cijfers geven aan hoeveel procent van de treinen met een vertraging van minder dan 3 minuten op het eindstation aankomt. Uit deze gegevens blijkt dat over het kalenderjaar 2010 de treinen op de Maaslijn, traject Roermond Venlo - Nijmegen, een aankomstpunctualiteit scoren van 93,8%. De treinen op de Heuvellandlijn, traject Maastricht Heerlen Kerkrade, scoren een aankomstpunctualiteit van 95,7%. Het landelijk gemiddelde over 2010 bedraagt 83,7%.

Veolia Transport Limburg heeft een aantal kwaliteitsnormen vastgesteld voor haar vervoer, waaronder de aankomstpunctualiteit. De eisen die de Provincie Limburg als opdrachtgever heeft gesteld maken daar onderdeel van uit. Met bovenstaande punctualiteit voldoet Veolia Transport Limburg aan de door de Provincie Limburg in het contract vastgestelde norm van 92,5% voor de Maaslijn en 95,5% voor de Heuvellandlijn.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91811525
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk documentje voor de liefhebber. De punctualiteitscijfers van Arriva per traject:

http://www.arriva.nl/file(...)ualiteitscijfers.pdf
Bij Dordrecht-Geldermalsen mag wel een kanttekening worden geplaatst. In de ochtendspits is de trein naar Dordrecht consequent 2-3 minuten te laat in Dordrecht, omdat het instappen te lang duurt.(mensen die in het voorste treinstel willen terwijl het achterste treinstel doorgaans net zo ver lopen is :') )
Hierdoor vervalt toch regelmatig de overstap op de 1900 in beide richtingen, maar hoeft arriva dit niet mee te rekenen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 24 januari 2011 @ 19:02:35 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91811828
"Ja, maar dan moet ik in Dordrecht zo ver lopen" :(
De reizigers verpesten het voor hun zelf. Arriva is niet afhankelijk van de NS, dus overstap weg :W :W , jammer dan voor de reizigers. Hun doen het in dat geval ten slotte zelf. :W :W
  maandag 24 januari 2011 @ 19:19:20 #223
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91812637
De Hunnen? :W

Maar juist dat hele eilandbedrijf en instelling van 'ik ben vervoerder A en heb niets te makken met B' draait het OV de nek om.

Als reizigers van Arriva én NS een bepaalde overstap niet halen in de spits dan is het aan de vervoerders om samen een oplossing te zoeken. Arriva door bij Prorail te verzoeken een omroep bericht op het station te laten draaien met de mededeling achteraan in te stappen. NS door te kijken of ze niet één minuutje speling hebben in de dienstregeling.

Maar omdat de meetwaarde treinpunctualiteit is en niet de reizigerspunctualiteit zie ik een dergelijke integrale aanpak niet snel gebeuren. Erg genoeg. }:|
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_91812777
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 19:19 schreef Eix het volgende:
De Hunnen? :W

Maar juist dat hele eilandbedrijf en instelling van 'ik ben vervoerder A en heb niets te makken met B' draait het OV de nek om.

Als reizigers van Arriva én NS een bepaalde overstap niet halen in de spits dan is het aan de vervoerders om samen een oplossing te zoeken. Arriva door bij Prorail te verzoeken een omroep bericht op het station te laten draaien met de mededeling achteraan in te stappen. NS door te kijken of ze niet één minuutje speling hebben in de dienstregeling.

Maar omdat de meetwaarde treinpunctualiteit is en niet de reizigerspunctualiteit zie ik een dergelijke integrale aanpak niet snel gebeuren. Erg genoeg. }:|
Had Camiel Eurlings in het vorige kabinet niet al voorgesteld om niet meer naar de 3/5 minuten norm te kijken maar naar de individuele reizigers?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  maandag 24 januari 2011 @ 19:24:14 #225
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91812901
Dat weet ik niet. Hoewel die vijf minuten norm volgens mij indirect wel een verbetering is voor de reizigerspunctualiteit. Waar voorheen bijvoorbeeld de cross-platform aansluitingen in Eindhoven regelmatig de mist in gingen wordt er nu wel tot aan vijf minuten gewacht. Waardoor de IC Den Haag - Venlo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en de IC Alkmaar - Maastricht/Heerlen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
beter op elkaar aansluiten.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')