abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 januari 2011 @ 11:46:14 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91791105
quote:
NS Hispeed verlaagt tarieven voor Fyra

• Van 1 februari tot 1 juli lagere toeslag voor Fyra
• Rotterdam Schiphol, 20 minuten reistijdwinst voor slechts ¤ 2,10 toeslag

NS Hispeed verlaagt tijdelijk de tarieven voor Fyra, de snelle trein van NS Hispeed tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en binnenkort ook Breda. Er is gekozen voor een aantrekkelijke tariefstelling, waarbij de reiziger tussen Rotterdam en Schiphol een tijdwinst van 20 minuten koopt voor een toeslag van slechts ¤ 2,10 voorheen ¤ 6,00. Voor steeds meer klanten is de snelste verbinding hiermee de meest aantrekkelijke keuze.

Het afgelopen jaar heeft ons geleerd dat onze klanten bereid zijn een toeslag te betalen voor het reizen met Fyra. Het toeslagvrij reizen met Fyra in de maand januari heeft laten zien dat er grote interesse is in deze trein. Wij verwachten met dit tijdelijke prijsniveau een evenwicht te hebben tussen product, service en de bereidheid van de reiziger om te betalen voor reistijdwinst. De komende vijf maanden zullen wij de bezetting op Fyra nauwlettend volgen, aldus Maarten Spaargaren, Commercieel Directeur NS Hispeed.

Sinds de start in september 2009 hebben reeds 900.000 mensen gereisd met Fyra en is in het laatste kwartaal van 2010 het aantal reizigers verdubbeld. Vanaf april zal ook Breda met Fyra worden aangesloten op het HSL-netwerk. Voor tarieven, dienstregeling en overige informatie: www.NSHispeed.nl/Fyratariefverlaging
Bron: Persberichten NS Hispeed
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 januari 2011 @ 11:55:04 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91791360
Leuk documentje voor de liefhebber. De punctualiteitscijfers van Arriva per traject:

http://www.arriva.nl/file(...)ualiteitscijfers.pdf
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 24 januari 2011 @ 11:56:44 #203
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91791433
BETER dat FYRA tijdelijk lagere tarieven gat hanteren.
  maandag 24 januari 2011 @ 11:58:05 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91791479
En de prijzen voor Breda zijn ook bekend:
  maandag 24 januari 2011 @ 11:58:57 #205
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91791499
Er is ook bekend dat de Superdiscount gaat verdwijnen volgens de link:

Informatie
- De Superdiscount vervalt per 1 februari 2011.

Fyra vanaf april naar Breda
Fyra gaat vanaf 4 april 2011 naar Breda rijden. Daarmee komen Amsterdam en Breda op iets meer dan een uur reizen van elkaar te liggen (1.09). De reistijdwinst op dit traject ten opzichte van de NS-trein (1.43) is 34 minuten.
  maandag 24 januari 2011 @ 12:00:40 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91791560
De reden dat de Superdiscount komt te vervallen is hoogstwaarschijnlijk omdat niemand 'm gebruikt. Alsof Amsterdam - Rotterdam een traject is waarop je sowieso zou willen reserveren, treinbinding hebt en noem maar op. :')

Ik vraag me wel af wat straks de bedoeling is van NS Hispeed wanneer er Amsterdam - Brussel gereden wordt. Wordt het dan alsnog toeslagen bovenop de huidige tarieven, of komt het superdiscount dan weer terug.
  maandag 24 januari 2011 @ 12:48:20 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91793305
Op Superdiscount word door NS HiSpeed vooral verlies gedraaid/
pi_91794216
Ik kwam zojuist met de intercity langs het emplacement in Maarn., maar daar zijn ze flink bezig zeg! Bijna alle bomen weg en een aardig gedeelte van het spoor weg. Daarnaast zijn ze naast het trace ook alle bomen aan het weghalen. Zijn er plannen voor dat gebied?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 24 januari 2011 @ 13:19:28 #209
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91794580
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik kwam zojuist met de intercity langs het emplacement in Maarn., maar daar zijn ze flink bezig zeg! Bijna alle bomen weg en een aardig gedeelte van het spoor weg. Daarnaast zijn ze naast het trace ook alle bomen aan het weghalen. Zijn er plannen voor dat gebied?
Dit misschien?
Werkzaamheden Rijkswaterstaat (mei 2011- eind augustus 2012)

Verbreding A12 van 2x2 rijstroken naar 2x3 rijstroken
Verlenging bestaande onderdoorgang onder de A12
http://www.prorail.nl/Pub(...)poortunnelMaarn.aspx
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_91794899
Vandaag in de SLT voor het eerst gezeten en ik ben helemaal niet ontevreden. In de coach opstelling zeer ruime beenruimte vergeleken met SGM en Plan T. Vond het wel iets wat lawaaieriger, redelijk langzaam vergeleken met de Duitse variant :). Voor stoptrein is er echt niks mis mee, snap niet wat jullie hierover mopperen :').
  maandag 24 januari 2011 @ 13:38:07 #211
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_91795444
De coachopstelling in SLT is heel goed ja maar probeer voor de grap ook eens om met vier man in een vierzitje plaats te nemen... -O-
pi_91795519
Behoorlijk nette tarieven voor Fyra zo.. Vraag me af waarom het slechts tijdelijk is, zou het erop kunnen duiden dat ze in juli toch met v250's gaan rijden?
pi_91796632
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:38 schreef ReisT het volgende:
De coachopstelling in SLT is heel goed ja maar probeer voor de grap ook eens om met vier man in een vierzitje plaats te nemen... -O-
Is ook bedoeld voor de vrouwen kunnen ze lekker met elkaar roddelen :).
pi_91796880
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:38 schreef ReisT het volgende:
De coachopstelling in SLT is heel goed ja maar probeer voor de grap ook eens om met vier man in een vierzitje plaats te nemen... -O-
Het is wat proppen, maar kan opzich wel.
pi_91797512
Als je elkaar heel aardig vindt past dat prima! O+
pi_91798032
Suuure, liefste gewoon met 2. :') De rest mag oprotten ;D
pi_91802599
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk documentje voor de liefhebber. De punctualiteitscijfers van Arriva per traject:

http://www.arriva.nl/file(...)ualiteitscijfers.pdf
:) komen er ook nog cijfers van de andere vervoerders?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  maandag 24 januari 2011 @ 18:17:06 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91809452
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:39 schreef Ireyon het volgende:
Behoorlijk nette tarieven voor Fyra zo.. Vraag me af waarom het slechts tijdelijk is, zou het erop kunnen duiden dat ze in juli toch met v250's gaan rijden?
Wat ik weet is dat ze willen kijken of ze met deze tarieven meer mensen bereiken.
  maandag 24 januari 2011 @ 18:18:14 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91809509
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:06 schreef Temlin het volgende:

[..]

:) komen er ook nog cijfers van de andere vervoerders?
Het is aan de vervoerder zelf om deze cijfers vrij te geven.
Alhoewel je die van Syntus eigenlijk niet wilt zien :')
pi_91810765
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 18:18 schreef greavy het volgende:

[..]

Het is aan de vervoerder zelf om deze cijfers vrij te geven.
Alhoewel je die van Syntus eigenlijk niet wilt zien :')
Die moeten idd, wel bedroevend laag zijn na het debacle van ProRail deze lente.

Veolia maakt ze wel bekend. Het kan goed zijn dat ze dit doen omdat ze op het hoofdrailnet willen rijden :) Arriva zal het om de zelfde reden doen.

quote:
Openbaar vervoerder Veolia Transport Limburg scoort ook in 2010 goed op de aankomstpunctualiteit van de treinen. Dit geldt voor zowel de treinen op de Maaslijn als voor de treinen op de Heuvellandlijn. Dit blijkt uit gegevens van ProRail.

Jaarlijks levert ProRail gegevens betreffende de aankomstpunctualiteit van de treinen. De cijfers geven aan hoeveel procent van de treinen met een vertraging van minder dan 3 minuten op het eindstation aankomt. Uit deze gegevens blijkt dat over het kalenderjaar 2010 de treinen op de Maaslijn, traject Roermond Venlo - Nijmegen, een aankomstpunctualiteit scoren van 93,8%. De treinen op de Heuvellandlijn, traject Maastricht Heerlen Kerkrade, scoren een aankomstpunctualiteit van 95,7%. Het landelijk gemiddelde over 2010 bedraagt 83,7%.

Veolia Transport Limburg heeft een aantal kwaliteitsnormen vastgesteld voor haar vervoer, waaronder de aankomstpunctualiteit. De eisen die de Provincie Limburg als opdrachtgever heeft gesteld maken daar onderdeel van uit. Met bovenstaande punctualiteit voldoet Veolia Transport Limburg aan de door de Provincie Limburg in het contract vastgestelde norm van 92,5% voor de Maaslijn en 95,5% voor de Heuvellandlijn.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91811525
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk documentje voor de liefhebber. De punctualiteitscijfers van Arriva per traject:

http://www.arriva.nl/file(...)ualiteitscijfers.pdf
Bij Dordrecht-Geldermalsen mag wel een kanttekening worden geplaatst. In de ochtendspits is de trein naar Dordrecht consequent 2-3 minuten te laat in Dordrecht, omdat het instappen te lang duurt.(mensen die in het voorste treinstel willen terwijl het achterste treinstel doorgaans net zo ver lopen is :') )
Hierdoor vervalt toch regelmatig de overstap op de 1900 in beide richtingen, maar hoeft arriva dit niet mee te rekenen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 24 januari 2011 @ 19:02:35 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91811828
"Ja, maar dan moet ik in Dordrecht zo ver lopen" :(
De reizigers verpesten het voor hun zelf. Arriva is niet afhankelijk van de NS, dus overstap weg :W :W , jammer dan voor de reizigers. Hun doen het in dat geval ten slotte zelf. :W :W
  maandag 24 januari 2011 @ 19:19:20 #223
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91812637
De Hunnen? :W

Maar juist dat hele eilandbedrijf en instelling van 'ik ben vervoerder A en heb niets te makken met B' draait het OV de nek om.

Als reizigers van Arriva én NS een bepaalde overstap niet halen in de spits dan is het aan de vervoerders om samen een oplossing te zoeken. Arriva door bij Prorail te verzoeken een omroep bericht op het station te laten draaien met de mededeling achteraan in te stappen. NS door te kijken of ze niet één minuutje speling hebben in de dienstregeling.

Maar omdat de meetwaarde treinpunctualiteit is en niet de reizigerspunctualiteit zie ik een dergelijke integrale aanpak niet snel gebeuren. Erg genoeg. }:|
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_91812777
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 19:19 schreef Eix het volgende:
De Hunnen? :W

Maar juist dat hele eilandbedrijf en instelling van 'ik ben vervoerder A en heb niets te makken met B' draait het OV de nek om.

Als reizigers van Arriva én NS een bepaalde overstap niet halen in de spits dan is het aan de vervoerders om samen een oplossing te zoeken. Arriva door bij Prorail te verzoeken een omroep bericht op het station te laten draaien met de mededeling achteraan in te stappen. NS door te kijken of ze niet één minuutje speling hebben in de dienstregeling.

Maar omdat de meetwaarde treinpunctualiteit is en niet de reizigerspunctualiteit zie ik een dergelijke integrale aanpak niet snel gebeuren. Erg genoeg. }:|
Had Camiel Eurlings in het vorige kabinet niet al voorgesteld om niet meer naar de 3/5 minuten norm te kijken maar naar de individuele reizigers?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  maandag 24 januari 2011 @ 19:24:14 #225
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91812901
Dat weet ik niet. Hoewel die vijf minuten norm volgens mij indirect wel een verbetering is voor de reizigerspunctualiteit. Waar voorheen bijvoorbeeld de cross-platform aansluitingen in Eindhoven regelmatig de mist in gingen wordt er nu wel tot aan vijf minuten gewacht. Waardoor de IC Den Haag - Venlo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en de IC Alkmaar - Maastricht/Heerlen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
beter op elkaar aansluiten.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_91813089
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 19:02 schreef greavy het volgende:
"Ja, maar dan moet ik in Dordrecht zo ver lopen" :(
De reizigers verpesten het voor hun zelf. Arriva is niet afhankelijk van de NS, dus overstap weg :W :W , jammer dan voor de reizigers. Hun doen het in dat geval ten slotte zelf. :W :W
Ja, maar het is wel het grootste nadeel van privatisering. Je kan er geen geld voor terugvragen. Anders had ik vorig jaar altijd gezegd dat ik naar Den Haag Centraal moest. De arriva kan er voor de rest ook niets aan doen immers. En de NS hanteert doorgaans wel tot 3 minuten wachten, omdat tussen Dordrecht en Rotterdam veel ruimte is om in te rijden. Maar ik vind het feitelijk niet punctueel.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91813456
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 19:24 schreef Eix het volgende:
Dat weet ik niet. Hoewel die vijf minuten norm volgens mij indirect wel een verbetering is voor de reizigerspunctualiteit. Waar voorheen bijvoorbeeld de cross-platform aansluitingen in Eindhoven regelmatig de mist in gingen wordt er nu wel tot aan vijf minuten gewacht. Waardoor de IC Den Haag - Venlo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en de IC Alkmaar - Maastricht/Heerlen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
beter op elkaar aansluiten.
:D goed met die spoilers :P

Ik heb wel wat gevonden,

quote:
Reizigerspunctualiteit
Conform mijn mondelinge toezegging in het AO van 19 juni 2008 wil ik u nader informeren over de ontwikkeling van een indicator reizigerspunctualiteit.

De afgelopen jaren hanteerde NS voor het zorggebied “op tijd rijden” de prestatie-indicator aankomstpunctualiteit. Deze indicator meet (ongeacht of de norm ligt bij 3 of 5 minuten) de vertraging van treinen, zonder rekening te houden met het aantal passagiers in de treinen en zonder er rekening mee te houden of reizigers door een vertraging hun aansluiting nog kunnen halen. Om dit laatste te ondervangen, was er tevens een indicator gerealiseerde aansluitingen. Het eerste probleem was nog niet opgelost. Daardoor weegt een vertraagde trein met 10 passagiers in de punctualiteitscijfers op dit moment nog net zo zwaar als een vertraagde trein met 400 passagiers.

NS heeft in 2008 in overleg met de consumentenorganisaties geprobeerd een betere indicator voor punctualiteit te ontwikkelen: een indicator die zowel rekening houdt met het aantal vertraagde reizigers in een trein, als met het aantal reizigers dat een aansluiting mist. In 2009 test men de indicator om te bepalen of deze geschikt is voor de aansturingsrelatie tussen VenW en NS. En bij een positief resultaat zal NS deze nieuwe indicator “reizigerspunctualiteit” als afrekenbare indicator opnemen in het Vervoerplan 2010. In het Vervoerplan 2009 is de reizigerspunctualiteit overigens al als informatie-item opgenomen.
Of dat nu wordt mee genomen weet ik niet.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  maandag 24 januari 2011 @ 19:49:25 #228
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91814149
Ze zijn er in ieder geval mee bezig. :s) Maar Eurlings is voor mijn gevoel als minister toch meer een asfaltkoning geweest. Als dezelfde slagvaardigheid was gebruikt bij het OV hadden we wellicht geen/in mindere mate een ovsjip-faal gehad. En reizigers vervoeren zou dan belangrijker zijn dan treintjes rijden.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 24 januari 2011 @ 21:13:50 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91819452
Ik heb bij Eurlings minder een asfaltkoning-gevoel dan bij het huidige kabinet om eerlijk te zijn. Het enige positieve aan het mobiliteitsbeleid van het huidige kabinet vind ik het stopzetten van de kilometerbeprijzing.
pi_91819565
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:13 schreef James1988 het volgende:
Ik heb bij Eurlings minder een asfaltkoning-gevoel dan bij het huidige kabinet om eerlijk te zijn. Het enige positieve aan het mobiliteitsbeleid van het huidige kabinet vind ik het stopzetten van de kilometerbeprijzing.
Hoezo? Het enige wat Schultz (kan) doen is Eurlings plannen waarmaken, omdat hij meer asfalt wilde leggen dan alle jaren daarvoor.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91819861
Eurlings toen en Melanie Schultz nu, zijn toch bezig met hoogfrequent spoorvervoer.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  maandag 24 januari 2011 @ 21:43:04 #232
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91821527
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:13 schreef James1988 het volgende:Het enige positieve aan het mobiliteitsbeleid van het huidige kabinet vind ik het stopzetten van de kilometerbeprijzing.
Juist de kilometerbeprijzing in plaats van een vaste wegenbelasting was een goed idee. Iets met de gebruiker betaald wat'ie rijdt. :s) Nu is het enige beleid dat over blijft 'meer asfalt'. :{

Tenminste, korte-termijn plannen van bijvoorbeeld het OV-SAAL project zijn toch van de baan?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 24 januari 2011 @ 21:50:37 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91822050
quote:
Op maandag 24 januari 2011 21:43 schreef Eix het volgende:

[..]

Juist de kilometerbeprijzing in plaats van een vaste wegenbelasting was een goed idee. Iets met de gebruiker betaald wat'ie rijdt. :s) Nu is het enige beleid dat over blijft 'meer asfalt'. :{

Tenminste, korte-termijn plannen van bijvoorbeeld het OV-SAAL project zijn toch van de baan?
Kilometerbeprijzing dmv tolhokjes en evt. Telepéage-systemen zoals we die in Frankrijk zien ben ik ook niet tegen. Het plan zoals dat er lag, met een kastje in iedere auto, wel.
pi_91822082
http://www.rijksoverheid.(...)66a-47826a83c084.pdf
spinsmile.gif

En hier nog meer documenten voor een regenachtige zondag over hoogfrequent spoor.

http://www.rijksoverheid.(...)gfrequent-spoor.html
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91822196
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kilometerbeprijzing dmv tolhokjes en evt. Telepéage-systemen zoals we die in Frankrijk zien ben ik ook niet tegen. Het plan zoals dat er lag, met een kastje in iedere auto, wel.
Ah ja dat gaat werken. Dan worden drukke afritten helemaal leuk

Dat kan hier trouwens uberhaupt niet, omdat de knooppunten dan geherconstrueert moeten worden, met verlies aan capaciteit, veel vertraging en onduidelijkheid.
En zeg niet dat het in Frankrijk prima gaat, want dat ligt heel anders.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 24 januari 2011 @ 22:04:36 #236
141482 Q.
JurassiQ
pi_91823077
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:19 schreef Temlin het volgende:
Eurlings toen en Melanie Schultz nu, zijn toch bezig met hoogfrequent spoorvervoer.
Die Melanie Schultz is wel een lekker wijf zeg, zag haar vanmiddag bij de eerste paal voor het nieuwe Utrecht Centraal. :9
For great justice!
pi_91823145
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:43 schreef Eix het volgende:

[..]

Tenminste, korte-termijn plannen van bijvoorbeeld het OV-SAAL project zijn toch van de baan?
Is het hele SAAL plan van de baan? Zou zonde zijn, want dingen zoals aanpassing van Riekerpolder Aansluiting zou geen overbodige luxe zijn.
  maandag 24 januari 2011 @ 22:05:31 #238
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91823161
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:51 schreef Temlin het volgende:
http://www.rijksoverheid.(...)66a-47826a83c084.pdf
[ afbeelding ]

En hier nog meer documenten voor een regenachtige zondag over hoogfrequent spoor.

http://www.rijksoverheid.(...)gfrequent-spoor.html
Hier moet ik mij eens een middagje in gaan verdiepen. Wel leuk, want ik leer op dit moment vanuit mijn studie het een en ander over zowel macro als micro modellen. Alleen dan voor het wegverkeer.

Maar uit pagina 10 van bijlage 2 van de 1e link (PHS, april 2010):
"Beprijzing van het wegvervoer is gebaseerd op de aanname dat de
Motorrijtuigenbelasting variabel wordt in 2020 en dat er een congestieheffing wordt ingevoerd
op de knelpunten op het Hoofd Wegen Net. De effecten zijn vastgesteld met behulp van het
model Landelijk Model Systeem (LMS) "


Nu het rekening rijden voorlopig van de baan is ben ik benieuwd in welke mate het NS prognosemodel ('De Kast') nog klopt. :9 De tijdshorizon van 2020 ligt namelijk niet enorm ver weg.

quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:05 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Is het hele SAAL plan van de baan? Zou zonde zijn, want dingen zoals aanpassing van Riekerpolder Aansluiting zou geen overbodige luxe zijn.
Details weet ik niet. Zou je even op moeten googlen. Maar in November las ik wel berichten zoals deze: http://www.fnvspoor.nl/in(...)bel-spoor-flevolijnq

-edit-Van de baan is te sterk uitgedrukt. Maar er wordt met name ingezet op het bestaande beter benutten in plaats van uitbreiden.

-edit2- Concreet: spoorverdubbeling bij Almere is blijkbaar van de baan, aanpassing Riekerpolder aansluiting worden tot zover ik nu lees nog altijd doorgevoerd. Bron: http://www.prorail.nl/Pub(...)ure%20jan%202011.pdf

[ Bericht 9% gewijzigd door Eix op 24-01-2011 22:18:19 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_91824809
Is deze al langs geweest?
pi_91826016
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:05 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Is het hele SAAL plan van de baan? Zou zonde zijn, want dingen zoals aanpassing van Riekerpolder Aansluiting zou geen overbodige luxe zijn.
Dat plan gaat gewoon door, zo moet het worden:


Tracebesluit en kaarten staan op inspraakpunt.nl: http://inspraakpunt.nl/pr(...)ortetermijn2010.aspx

Aanpassingen bij Almere waren de lange termijn maatregelen van SAAL maar die staan nu in de ijskast/ zijn geschrapt.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  maandag 24 januari 2011 @ 22:49:41 #241
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91826143
Nog een paar foto's van de demper inhijsen bij Plan U 115. Meer foto's zijn er niet om te delen hier.

\

Toen wij net wouden beginnen met de werkzaamheden begon het te sneeuwen.


Detailfoto van de nieuwe demper


Om hem op zijn plaats te krijgen bleek lastig te zijn! Milimeterwerk


En dat is hier ook te zien


Dat resulteerde in veel hijswerk, weer iets omhoog, naar beneden enzovoorts


De accu's werden ook gelijk geplaatst, dat was ook een hels karwei.


9 stuks, elk 82 kilo per stuk!


En daar ging de oude demper weg.

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 25-01-2011 08:28:59 ]
pi_91826518
Ja die Plan U heb ik dus gezien. Volgens mij liep die nog toen ik er doorheen liep, kan dat? Of was dat die andere die er stond (die er een stuk slechter was).
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 24 januari 2011 @ 23:12:47 #243
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91827561
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:49 schreef greavy het volgende:
9 stuks, elk 82 kilo per stuk!

Damn. Hoe krijg je die rotdingen ooit fatsoenlijk erin. Alles boven 40kg is amper te tillen. :{
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 januari 2011 @ 23:16:01 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91827712
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:47 schreef Temlin het volgende:

[..]

Dat plan gaat gewoon door, zo moet het worden:
[ afbeelding ]

Tracebesluit en kaarten staan op inspraakpunt.nl: http://inspraakpunt.nl/pr(...)ortetermijn2010.aspx

Aanpassingen bij Almere waren de lange termijn maatregelen van SAAL maar die staan nu in de ijskast/ zijn geschrapt.
Die oplossing zou denk ik redelijk wat van de huidige problemen oplossen. Nu is het al vaak zo dat de stoppers vanuit Duivendrecht moeten wachten op de IC's uit Utrecht. En dat treinen vanaf Amsterdam-Zuid over de buitensporen richting Schiphol gaan, maar bij Riekerpolder aansluiting naar binnen wisselen, terwijl de treinen vanaf Amsterdam op de binnensporen aankomen en juist naar de buitensporen moeten. De andere richting op is er eenzelfde probleem met het wisselen. Door een soort van vork-aansluiting los je dat deel iig op.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91827823
Beter sluiten ze gewoon wat Almere-weiland stations. Toch van de zotte dat ze daar 5 stations hebben?
Der rijd daar een intercity met 80 kmh achter 2 stoptreinen aan en den haag denkt dat er nog wel wat meer treinen over kunnen. Die hanzelijn is ook weggegooid geld op deze manier.
Overigens schiet de Hanzelijn ook hard op. Volgens mij is het trace in Flevoland al zo goed als af en de verbouwing van Lelystad Centrum is in Februari klaar.
pi_91828454
Ik moest vanmorgen lachen om alles dat op Utrecht CS gebeurde in het kader van CU2030. :')
Kwam er eentje vrolijk op mij afgehuppelt met een kaartje omdat ik een foto van mn tweette :')


Ook leuk; rode loper voor de eerste deur van de SLT + 2 mensen die iedereen welkom wensten op de nieuwe bouwplaats.
pi_91828664
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:18 schreef carboni het volgende:
Overigens schiet de Hanzelijn ook hard op. Volgens mij is het trace in Flevoland al zo goed als af en de verbouwing van Lelystad Centrum is in Februari klaar.
Zo zie je maar weer als er gebruikt wordt gemaakt van bestaande technieken kan er niet veel mis gaan. Overigens zal er nog wel tot eind 2012 getest worden.

quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:04 schreef Q. het volgende:

[..]

Die Melanie Schultz is wel een lekker wijf zeg, zag haar vanmiddag bij de eerste paal voor het nieuwe Utrecht Centraal. :9
In haar vorige periode als staartsecretaris was ze mooier 12.gif
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91831010
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die oplossing zou denk ik redelijk wat van de huidige problemen oplossen. Nu is het al vaak zo dat de stoppers vanuit Duivendrecht moeten wachten op de IC's uit Utrecht. En dat treinen vanaf Amsterdam-Zuid over de buitensporen richting Schiphol gaan, maar bij Riekerpolder aansluiting naar binnen wisselen, terwijl de treinen vanaf Amsterdam op de binnensporen aankomen en juist naar de buitensporen moeten. De andere richting op is er eenzelfde probleem met het wisselen. Door een soort van vork-aansluiting los je dat deel iig op.
Ja absoluut. Je staat nu soms langer stil op de zuidtak dan dat je rijdt. Op deze manier wordt het misschien ook mogelijk de treinen vanuit Utrecht in Schiphol aansluiting te geven op de treinen richting Leiden en Den Haag.

Enig idee wanneer dit gerealiseerd gaat worden?
pi_91831859
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:18 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ja absoluut. Je staat nu soms langer stil op de zuidtak dan dat je rijdt. Op deze manier wordt het misschien ook mogelijk de treinen vanuit Utrecht in Schiphol aansluiting te geven op de treinen richting Leiden en Den Haag.

Enig idee wanneer dit gerealiseerd gaat worden?
Ach is tussen Arnhem - Nijmegen ook het geval, denk dat er meer viersporigheid moet komen om dit soort problemen op te lossen. Daarbij een geavanceerder beveiligingssysteem draagt hier ook erg aan bij :).
pi_91831979
In Rusland weten ze hoe ze auto's laten wachten bij spoorbomen:



In augustus 2008 gefotografeerd onderweg van Pskov naar Novgorod met deze bus:


Overigens stonden we op deze trein te wachten:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')