Bron: Persberichten NS Hispeedquote:NS Hispeed verlaagt tarieven voor Fyra
• Van 1 februari tot 1 juli lagere toeslag voor Fyra
• Rotterdam Schiphol, 20 minuten reistijdwinst voor slechts ¤ 2,10 toeslag
NS Hispeed verlaagt tijdelijk de tarieven voor Fyra, de snelle trein van NS Hispeed tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en binnenkort ook Breda. Er is gekozen voor een aantrekkelijke tariefstelling, waarbij de reiziger tussen Rotterdam en Schiphol een tijdwinst van 20 minuten koopt voor een toeslag van slechts ¤ 2,10 voorheen ¤ 6,00. Voor steeds meer klanten is de snelste verbinding hiermee de meest aantrekkelijke keuze.
Het afgelopen jaar heeft ons geleerd dat onze klanten bereid zijn een toeslag te betalen voor het reizen met Fyra. Het toeslagvrij reizen met Fyra in de maand januari heeft laten zien dat er grote interesse is in deze trein. Wij verwachten met dit tijdelijke prijsniveau een evenwicht te hebben tussen product, service en de bereidheid van de reiziger om te betalen voor reistijdwinst. De komende vijf maanden zullen wij de bezetting op Fyra nauwlettend volgen, aldus Maarten Spaargaren, Commercieel Directeur NS Hispeed.
Sinds de start in september 2009 hebben reeds 900.000 mensen gereisd met Fyra en is in het laatste kwartaal van 2010 het aantal reizigers verdubbeld. Vanaf april zal ook Breda met Fyra worden aangesloten op het HSL-netwerk. Voor tarieven, dienstregeling en overige informatie: www.NSHispeed.nl/Fyratariefverlaging
Dit misschien?quote:Op maandag 24 januari 2011 13:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik kwam zojuist met de intercity langs het emplacement in Maarn., maar daar zijn ze flink bezig zeg! Bijna alle bomen weg en een aardig gedeelte van het spoor weg. Daarnaast zijn ze naast het trace ook alle bomen aan het weghalen. Zijn er plannen voor dat gebied?
Is ook bedoeld voor de vrouwen kunnen ze lekker met elkaar roddelenquote:Op maandag 24 januari 2011 13:38 schreef ReisT het volgende:
De coachopstelling in SLT is heel goed ja maar probeer voor de grap ook eens om met vier man in een vierzitje plaats te nemen...
Het is wat proppen, maar kan opzich wel.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:38 schreef ReisT het volgende:
De coachopstelling in SLT is heel goed ja maar probeer voor de grap ook eens om met vier man in een vierzitje plaats te nemen...
quote:Op maandag 24 januari 2011 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk documentje voor de liefhebber. De punctualiteitscijfers van Arriva per traject:
http://www.arriva.nl/file(...)ualiteitscijfers.pdf
Wat ik weet is dat ze willen kijken of ze met deze tarieven meer mensen bereiken.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:39 schreef Ireyon het volgende:
Behoorlijk nette tarieven voor Fyra zo.. Vraag me af waarom het slechts tijdelijk is, zou het erop kunnen duiden dat ze in juli toch met v250's gaan rijden?
Het is aan de vervoerder zelf om deze cijfers vrij te geven.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:06 schreef Temlin het volgende:
[..]komen er ook nog cijfers van de andere vervoerders?
Die moeten idd, wel bedroevend laag zijn na het debacle van ProRail deze lente.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Het is aan de vervoerder zelf om deze cijfers vrij te geven.
Alhoewel je die van Syntus eigenlijk niet wilt zien![]()
quote:Openbaar vervoerder Veolia Transport Limburg scoort ook in 2010 goed op de aankomstpunctualiteit van de treinen. Dit geldt voor zowel de treinen op de Maaslijn als voor de treinen op de Heuvellandlijn. Dit blijkt uit gegevens van ProRail.
Jaarlijks levert ProRail gegevens betreffende de aankomstpunctualiteit van de treinen. De cijfers geven aan hoeveel procent van de treinen met een vertraging van minder dan 3 minuten op het eindstation aankomt. Uit deze gegevens blijkt dat over het kalenderjaar 2010 de treinen op de Maaslijn, traject Roermond Venlo - Nijmegen, een aankomstpunctualiteit scoren van 93,8%. De treinen op de Heuvellandlijn, traject Maastricht Heerlen Kerkrade, scoren een aankomstpunctualiteit van 95,7%. Het landelijk gemiddelde over 2010 bedraagt 83,7%.
Veolia Transport Limburg heeft een aantal kwaliteitsnormen vastgesteld voor haar vervoer, waaronder de aankomstpunctualiteit. De eisen die de Provincie Limburg als opdrachtgever heeft gesteld maken daar onderdeel van uit. Met bovenstaande punctualiteit voldoet Veolia Transport Limburg aan de door de Provincie Limburg in het contract vastgestelde norm van 92,5% voor de Maaslijn en 95,5% voor de Heuvellandlijn.
Bij Dordrecht-Geldermalsen mag wel een kanttekening worden geplaatst. In de ochtendspits is de trein naar Dordrecht consequent 2-3 minuten te laat in Dordrecht, omdat het instappen te lang duurt.(mensen die in het voorste treinstel willen terwijl het achterste treinstel doorgaans net zo ver lopen isquote:Op maandag 24 januari 2011 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk documentje voor de liefhebber. De punctualiteitscijfers van Arriva per traject:
http://www.arriva.nl/file(...)ualiteitscijfers.pdf
Had Camiel Eurlings in het vorige kabinet niet al voorgesteld om niet meer naar de 3/5 minuten norm te kijken maar naar de individuele reizigers?quote:Op maandag 24 januari 2011 19:19 schreef Eix het volgende:
De Hunnen?
Maar juist dat hele eilandbedrijf en instelling van 'ik ben vervoerder A en heb niets te makken met B' draait het OV de nek om.
Als reizigers van Arriva én NS een bepaalde overstap niet halen in de spits dan is het aan de vervoerders om samen een oplossing te zoeken. Arriva door bij Prorail te verzoeken een omroep bericht op het station te laten draaien met de mededeling achteraan in te stappen. NS door te kijken of ze niet één minuutje speling hebben in de dienstregeling.
Maar omdat de meetwaarde treinpunctualiteit is en niet de reizigerspunctualiteit zie ik een dergelijke integrale aanpak niet snel gebeuren. Erg genoeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en de IC Alkmaar - Maastricht/HeerlenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. beter op elkaar aansluiten.Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
Ja, maar het is wel het grootste nadeel van privatisering. Je kan er geen geld voor terugvragen. Anders had ik vorig jaar altijd gezegd dat ik naar Den Haag Centraal moest. De arriva kan er voor de rest ook niets aan doen immers. En de NS hanteert doorgaans wel tot 3 minuten wachten, omdat tussen Dordrecht en Rotterdam veel ruimte is om in te rijden. Maar ik vind het feitelijk niet punctueel.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:02 schreef greavy het volgende:
"Ja, maar dan moet ik in Dordrecht zo ver lopen"![]()
De reizigers verpesten het voor hun zelf. Arriva is niet afhankelijk van de NS, dus overstap weg![]()
, jammer dan voor de reizigers. Hun doen het in dat geval ten slotte zelf.
![]()
quote:Op maandag 24 januari 2011 19:24 schreef Eix het volgende:
Dat weet ik niet. Hoewel die vijf minuten norm volgens mij indirect wel een verbetering is voor de reizigerspunctualiteit. Waar voorheen bijvoorbeeld de cross-platform aansluitingen in Eindhoven regelmatig de mist in gingen wordt er nu wel tot aan vijf minuten gewacht. Waardoor de IC Den Haag - VenloSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en de IC Alkmaar - Maastricht/HeerlenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. beter op elkaar aansluiten.goed met die spoilers
Ik heb wel wat gevonden,Of dat nu wordt mee genomen weet ik niet.quote:Reizigerspunctualiteit
Conform mijn mondelinge toezegging in het AO van 19 juni 2008 wil ik u nader informeren over de ontwikkeling van een indicator reizigerspunctualiteit.
De afgelopen jaren hanteerde NS voor het zorggebied “op tijd rijden” de prestatie-indicator aankomstpunctualiteit. Deze indicator meet (ongeacht of de norm ligt bij 3 of 5 minuten) de vertraging van treinen, zonder rekening te houden met het aantal passagiers in de treinen en zonder er rekening mee te houden of reizigers door een vertraging hun aansluiting nog kunnen halen. Om dit laatste te ondervangen, was er tevens een indicator gerealiseerde aansluitingen. Het eerste probleem was nog niet opgelost. Daardoor weegt een vertraagde trein met 10 passagiers in de punctualiteitscijfers op dit moment nog net zo zwaar als een vertraagde trein met 400 passagiers.
NS heeft in 2008 in overleg met de consumentenorganisaties geprobeerd een betere indicator voor punctualiteit te ontwikkelen: een indicator die zowel rekening houdt met het aantal vertraagde reizigers in een trein, als met het aantal reizigers dat een aansluiting mist. In 2009 test men de indicator om te bepalen of deze geschikt is voor de aansturingsrelatie tussen VenW en NS. En bij een positief resultaat zal NS deze nieuwe indicator “reizigerspunctualiteit” als afrekenbare indicator opnemen in het Vervoerplan 2010. In het Vervoerplan 2009 is de reizigerspunctualiteit overigens al als informatie-item opgenomen.Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
Hoezo? Het enige wat Schultz (kan) doen is Eurlings plannen waarmaken, omdat hij meer asfalt wilde leggen dan alle jaren daarvoor.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:13 schreef James1988 het volgende:
Ik heb bij Eurlings minder een asfaltkoning-gevoel dan bij het huidige kabinet om eerlijk te zijn. Het enige positieve aan het mobiliteitsbeleid van het huidige kabinet vind ik het stopzetten van de kilometerbeprijzing.
Juist de kilometerbeprijzing in plaats van een vaste wegenbelasting was een goed idee. Iets met de gebruiker betaald wat'ie rijdt.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:13 schreef James1988 het volgende:Het enige positieve aan het mobiliteitsbeleid van het huidige kabinet vind ik het stopzetten van de kilometerbeprijzing.
Kilometerbeprijzing dmv tolhokjes en evt. Telepéage-systemen zoals we die in Frankrijk zien ben ik ook niet tegen. Het plan zoals dat er lag, met een kastje in iedere auto, wel.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:43 schreef Eix het volgende:
[..]
Juist de kilometerbeprijzing in plaats van een vaste wegenbelasting was een goed idee. Iets met de gebruiker betaald wat'ie rijdt.Nu is het enige beleid dat over blijft 'meer asfalt'.
![]()
Tenminste, korte-termijn plannen van bijvoorbeeld het OV-SAAL project zijn toch van de baan?
Ah ja dat gaat werken. Dan worden drukke afritten helemaal leukquote:Op maandag 24 januari 2011 21:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kilometerbeprijzing dmv tolhokjes en evt. Telepéage-systemen zoals we die in Frankrijk zien ben ik ook niet tegen. Het plan zoals dat er lag, met een kastje in iedere auto, wel.
Die Melanie Schultz is wel een lekker wijf zeg, zag haar vanmiddag bij de eerste paal voor het nieuwe Utrecht Centraal.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:19 schreef Temlin het volgende:
Eurlings toen en Melanie Schultz nu, zijn toch bezig met hoogfrequent spoorvervoer.
Is het hele SAAL plan van de baan? Zou zonde zijn, want dingen zoals aanpassing van Riekerpolder Aansluiting zou geen overbodige luxe zijn.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:43 schreef Eix het volgende:
[..]
Tenminste, korte-termijn plannen van bijvoorbeeld het OV-SAAL project zijn toch van de baan?
Hier moet ik mij eens een middagje in gaan verdiepen. Wel leuk, want ik leer op dit moment vanuit mijn studie het een en ander over zowel macro als micro modellen. Alleen dan voor het wegverkeer.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:51 schreef Temlin het volgende:
http://www.rijksoverheid.(...)66a-47826a83c084.pdf
[ afbeelding ]
En hier nog meer documenten voor een regenachtige zondag over hoogfrequent spoor.
http://www.rijksoverheid.(...)gfrequent-spoor.html
Details weet ik niet. Zou je even op moeten googlen. Maar in November las ik wel berichten zoals deze: http://www.fnvspoor.nl/in(...)bel-spoor-flevolijnqquote:Op maandag 24 januari 2011 22:05 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Is het hele SAAL plan van de baan? Zou zonde zijn, want dingen zoals aanpassing van Riekerpolder Aansluiting zou geen overbodige luxe zijn.
Dat plan gaat gewoon door, zo moet het worden:quote:Op maandag 24 januari 2011 22:05 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Is het hele SAAL plan van de baan? Zou zonde zijn, want dingen zoals aanpassing van Riekerpolder Aansluiting zou geen overbodige luxe zijn.
Damn. Hoe krijg je die rotdingen ooit fatsoenlijk erin. Alles boven 40kg is amper te tillen.quote:
Die oplossing zou denk ik redelijk wat van de huidige problemen oplossen. Nu is het al vaak zo dat de stoppers vanuit Duivendrecht moeten wachten op de IC's uit Utrecht. En dat treinen vanaf Amsterdam-Zuid over de buitensporen richting Schiphol gaan, maar bij Riekerpolder aansluiting naar binnen wisselen, terwijl de treinen vanaf Amsterdam op de binnensporen aankomen en juist naar de buitensporen moeten. De andere richting op is er eenzelfde probleem met het wisselen. Door een soort van vork-aansluiting los je dat deel iig op.quote:Op maandag 24 januari 2011 22:47 schreef Temlin het volgende:
[..]
Dat plan gaat gewoon door, zo moet het worden:
[ afbeelding ]
Tracebesluit en kaarten staan op inspraakpunt.nl: http://inspraakpunt.nl/pr(...)ortetermijn2010.aspx
Aanpassingen bij Almere waren de lange termijn maatregelen van SAAL maar die staan nu in de ijskast/ zijn geschrapt.
Zo zie je maar weer als er gebruikt wordt gemaakt van bestaande technieken kan er niet veel mis gaan. Overigens zal er nog wel tot eind 2012 getest worden.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:18 schreef carboni het volgende:
Overigens schiet de Hanzelijn ook hard op. Volgens mij is het trace in Flevoland al zo goed als af en de verbouwing van Lelystad Centrum is in Februari klaar.
In haar vorige periode als staartsecretaris was ze mooierquote:Op maandag 24 januari 2011 22:04 schreef Q. het volgende:
[..]
Die Melanie Schultz is wel een lekker wijf zeg, zag haar vanmiddag bij de eerste paal voor het nieuwe Utrecht Centraal.
Ja absoluut. Je staat nu soms langer stil op de zuidtak dan dat je rijdt. Op deze manier wordt het misschien ook mogelijk de treinen vanuit Utrecht in Schiphol aansluiting te geven op de treinen richting Leiden en Den Haag.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die oplossing zou denk ik redelijk wat van de huidige problemen oplossen. Nu is het al vaak zo dat de stoppers vanuit Duivendrecht moeten wachten op de IC's uit Utrecht. En dat treinen vanaf Amsterdam-Zuid over de buitensporen richting Schiphol gaan, maar bij Riekerpolder aansluiting naar binnen wisselen, terwijl de treinen vanaf Amsterdam op de binnensporen aankomen en juist naar de buitensporen moeten. De andere richting op is er eenzelfde probleem met het wisselen. Door een soort van vork-aansluiting los je dat deel iig op.
Ach is tussen Arnhem - Nijmegen ook het geval, denk dat er meer viersporigheid moet komen om dit soort problemen op te lossen. Daarbij een geavanceerder beveiligingssysteem draagt hier ook erg aan bijquote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:18 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja absoluut. Je staat nu soms langer stil op de zuidtak dan dat je rijdt. Op deze manier wordt het misschien ook mogelijk de treinen vanuit Utrecht in Schiphol aansluiting te geven op de treinen richting Leiden en Den Haag.
Enig idee wanneer dit gerealiseerd gaat worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |