Ja, maar het is wel het grootste nadeel van privatisering. Je kan er geen geld voor terugvragen. Anders had ik vorig jaar altijd gezegd dat ik naar Den Haag Centraal moest. De arriva kan er voor de rest ook niets aan doen immers. En de NS hanteert doorgaans wel tot 3 minuten wachten, omdat tussen Dordrecht en Rotterdam veel ruimte is om in te rijden. Maar ik vind het feitelijk niet punctueel.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:02 schreef greavy het volgende:
"Ja, maar dan moet ik in Dordrecht zo ver lopen"![]()
De reizigers verpesten het voor hun zelf. Arriva is niet afhankelijk van de NS, dus overstap weg![]()
, jammer dan voor de reizigers. Hun doen het in dat geval ten slotte zelf.
![]()
quote:Op maandag 24 januari 2011 19:24 schreef Eix het volgende:
Dat weet ik niet. Hoewel die vijf minuten norm volgens mij indirect wel een verbetering is voor de reizigerspunctualiteit. Waar voorheen bijvoorbeeld de cross-platform aansluitingen in Eindhoven regelmatig de mist in gingen wordt er nu wel tot aan vijf minuten gewacht. Waardoor de IC Den Haag - VenloSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en de IC Alkmaar - Maastricht/HeerlenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. beter op elkaar aansluiten.goed met die spoilers
Ik heb wel wat gevonden,Of dat nu wordt mee genomen weet ik niet.quote:Reizigerspunctualiteit
Conform mijn mondelinge toezegging in het AO van 19 juni 2008 wil ik u nader informeren over de ontwikkeling van een indicator reizigerspunctualiteit.
De afgelopen jaren hanteerde NS voor het zorggebied “op tijd rijden” de prestatie-indicator aankomstpunctualiteit. Deze indicator meet (ongeacht of de norm ligt bij 3 of 5 minuten) de vertraging van treinen, zonder rekening te houden met het aantal passagiers in de treinen en zonder er rekening mee te houden of reizigers door een vertraging hun aansluiting nog kunnen halen. Om dit laatste te ondervangen, was er tevens een indicator gerealiseerde aansluitingen. Het eerste probleem was nog niet opgelost. Daardoor weegt een vertraagde trein met 10 passagiers in de punctualiteitscijfers op dit moment nog net zo zwaar als een vertraagde trein met 400 passagiers.
NS heeft in 2008 in overleg met de consumentenorganisaties geprobeerd een betere indicator voor punctualiteit te ontwikkelen: een indicator die zowel rekening houdt met het aantal vertraagde reizigers in een trein, als met het aantal reizigers dat een aansluiting mist. In 2009 test men de indicator om te bepalen of deze geschikt is voor de aansturingsrelatie tussen VenW en NS. En bij een positief resultaat zal NS deze nieuwe indicator “reizigerspunctualiteit” als afrekenbare indicator opnemen in het Vervoerplan 2010. In het Vervoerplan 2009 is de reizigerspunctualiteit overigens al als informatie-item opgenomen.Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
Hoezo? Het enige wat Schultz (kan) doen is Eurlings plannen waarmaken, omdat hij meer asfalt wilde leggen dan alle jaren daarvoor.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:13 schreef James1988 het volgende:
Ik heb bij Eurlings minder een asfaltkoning-gevoel dan bij het huidige kabinet om eerlijk te zijn. Het enige positieve aan het mobiliteitsbeleid van het huidige kabinet vind ik het stopzetten van de kilometerbeprijzing.
Juist de kilometerbeprijzing in plaats van een vaste wegenbelasting was een goed idee. Iets met de gebruiker betaald wat'ie rijdt.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:13 schreef James1988 het volgende:Het enige positieve aan het mobiliteitsbeleid van het huidige kabinet vind ik het stopzetten van de kilometerbeprijzing.
Kilometerbeprijzing dmv tolhokjes en evt. Telepéage-systemen zoals we die in Frankrijk zien ben ik ook niet tegen. Het plan zoals dat er lag, met een kastje in iedere auto, wel.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:43 schreef Eix het volgende:
[..]
Juist de kilometerbeprijzing in plaats van een vaste wegenbelasting was een goed idee. Iets met de gebruiker betaald wat'ie rijdt.Nu is het enige beleid dat over blijft 'meer asfalt'.
![]()
Tenminste, korte-termijn plannen van bijvoorbeeld het OV-SAAL project zijn toch van de baan?
Ah ja dat gaat werken. Dan worden drukke afritten helemaal leukquote:Op maandag 24 januari 2011 21:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kilometerbeprijzing dmv tolhokjes en evt. Telepéage-systemen zoals we die in Frankrijk zien ben ik ook niet tegen. Het plan zoals dat er lag, met een kastje in iedere auto, wel.
Die Melanie Schultz is wel een lekker wijf zeg, zag haar vanmiddag bij de eerste paal voor het nieuwe Utrecht Centraal.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:19 schreef Temlin het volgende:
Eurlings toen en Melanie Schultz nu, zijn toch bezig met hoogfrequent spoorvervoer.
Is het hele SAAL plan van de baan? Zou zonde zijn, want dingen zoals aanpassing van Riekerpolder Aansluiting zou geen overbodige luxe zijn.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:43 schreef Eix het volgende:
[..]
Tenminste, korte-termijn plannen van bijvoorbeeld het OV-SAAL project zijn toch van de baan?
Hier moet ik mij eens een middagje in gaan verdiepen. Wel leuk, want ik leer op dit moment vanuit mijn studie het een en ander over zowel macro als micro modellen. Alleen dan voor het wegverkeer.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:51 schreef Temlin het volgende:
http://www.rijksoverheid.(...)66a-47826a83c084.pdf
[ afbeelding ]
En hier nog meer documenten voor een regenachtige zondag over hoogfrequent spoor.
http://www.rijksoverheid.(...)gfrequent-spoor.html
Details weet ik niet. Zou je even op moeten googlen. Maar in November las ik wel berichten zoals deze: http://www.fnvspoor.nl/in(...)bel-spoor-flevolijnqquote:Op maandag 24 januari 2011 22:05 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Is het hele SAAL plan van de baan? Zou zonde zijn, want dingen zoals aanpassing van Riekerpolder Aansluiting zou geen overbodige luxe zijn.
Dat plan gaat gewoon door, zo moet het worden:quote:Op maandag 24 januari 2011 22:05 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Is het hele SAAL plan van de baan? Zou zonde zijn, want dingen zoals aanpassing van Riekerpolder Aansluiting zou geen overbodige luxe zijn.
Damn. Hoe krijg je die rotdingen ooit fatsoenlijk erin. Alles boven 40kg is amper te tillen.quote:
Die oplossing zou denk ik redelijk wat van de huidige problemen oplossen. Nu is het al vaak zo dat de stoppers vanuit Duivendrecht moeten wachten op de IC's uit Utrecht. En dat treinen vanaf Amsterdam-Zuid over de buitensporen richting Schiphol gaan, maar bij Riekerpolder aansluiting naar binnen wisselen, terwijl de treinen vanaf Amsterdam op de binnensporen aankomen en juist naar de buitensporen moeten. De andere richting op is er eenzelfde probleem met het wisselen. Door een soort van vork-aansluiting los je dat deel iig op.quote:Op maandag 24 januari 2011 22:47 schreef Temlin het volgende:
[..]
Dat plan gaat gewoon door, zo moet het worden:
[ afbeelding ]
Tracebesluit en kaarten staan op inspraakpunt.nl: http://inspraakpunt.nl/pr(...)ortetermijn2010.aspx
Aanpassingen bij Almere waren de lange termijn maatregelen van SAAL maar die staan nu in de ijskast/ zijn geschrapt.
Zo zie je maar weer als er gebruikt wordt gemaakt van bestaande technieken kan er niet veel mis gaan. Overigens zal er nog wel tot eind 2012 getest worden.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:18 schreef carboni het volgende:
Overigens schiet de Hanzelijn ook hard op. Volgens mij is het trace in Flevoland al zo goed als af en de verbouwing van Lelystad Centrum is in Februari klaar.
In haar vorige periode als staartsecretaris was ze mooierquote:Op maandag 24 januari 2011 22:04 schreef Q. het volgende:
[..]
Die Melanie Schultz is wel een lekker wijf zeg, zag haar vanmiddag bij de eerste paal voor het nieuwe Utrecht Centraal.
Ja absoluut. Je staat nu soms langer stil op de zuidtak dan dat je rijdt. Op deze manier wordt het misschien ook mogelijk de treinen vanuit Utrecht in Schiphol aansluiting te geven op de treinen richting Leiden en Den Haag.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die oplossing zou denk ik redelijk wat van de huidige problemen oplossen. Nu is het al vaak zo dat de stoppers vanuit Duivendrecht moeten wachten op de IC's uit Utrecht. En dat treinen vanaf Amsterdam-Zuid over de buitensporen richting Schiphol gaan, maar bij Riekerpolder aansluiting naar binnen wisselen, terwijl de treinen vanaf Amsterdam op de binnensporen aankomen en juist naar de buitensporen moeten. De andere richting op is er eenzelfde probleem met het wisselen. Door een soort van vork-aansluiting los je dat deel iig op.
Ach is tussen Arnhem - Nijmegen ook het geval, denk dat er meer viersporigheid moet komen om dit soort problemen op te lossen. Daarbij een geavanceerder beveiligingssysteem draagt hier ook erg aan bijquote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:18 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja absoluut. Je staat nu soms langer stil op de zuidtak dan dat je rijdt. Op deze manier wordt het misschien ook mogelijk de treinen vanuit Utrecht in Schiphol aansluiting te geven op de treinen richting Leiden en Den Haag.
Enig idee wanneer dit gerealiseerd gaat worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |