abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91813089
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 19:02 schreef greavy het volgende:
"Ja, maar dan moet ik in Dordrecht zo ver lopen" :(
De reizigers verpesten het voor hun zelf. Arriva is niet afhankelijk van de NS, dus overstap weg :W :W , jammer dan voor de reizigers. Hun doen het in dat geval ten slotte zelf. :W :W
Ja, maar het is wel het grootste nadeel van privatisering. Je kan er geen geld voor terugvragen. Anders had ik vorig jaar altijd gezegd dat ik naar Den Haag Centraal moest. De arriva kan er voor de rest ook niets aan doen immers. En de NS hanteert doorgaans wel tot 3 minuten wachten, omdat tussen Dordrecht en Rotterdam veel ruimte is om in te rijden. Maar ik vind het feitelijk niet punctueel.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91813456
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 19:24 schreef Eix het volgende:
Dat weet ik niet. Hoewel die vijf minuten norm volgens mij indirect wel een verbetering is voor de reizigerspunctualiteit. Waar voorheen bijvoorbeeld de cross-platform aansluitingen in Eindhoven regelmatig de mist in gingen wordt er nu wel tot aan vijf minuten gewacht. Waardoor de IC Den Haag - Venlo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en de IC Alkmaar - Maastricht/Heerlen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
beter op elkaar aansluiten.
:D goed met die spoilers :P

Ik heb wel wat gevonden,

quote:
Reizigerspunctualiteit
Conform mijn mondelinge toezegging in het AO van 19 juni 2008 wil ik u nader informeren over de ontwikkeling van een indicator reizigerspunctualiteit.

De afgelopen jaren hanteerde NS voor het zorggebied “op tijd rijden” de prestatie-indicator aankomstpunctualiteit. Deze indicator meet (ongeacht of de norm ligt bij 3 of 5 minuten) de vertraging van treinen, zonder rekening te houden met het aantal passagiers in de treinen en zonder er rekening mee te houden of reizigers door een vertraging hun aansluiting nog kunnen halen. Om dit laatste te ondervangen, was er tevens een indicator gerealiseerde aansluitingen. Het eerste probleem was nog niet opgelost. Daardoor weegt een vertraagde trein met 10 passagiers in de punctualiteitscijfers op dit moment nog net zo zwaar als een vertraagde trein met 400 passagiers.

NS heeft in 2008 in overleg met de consumentenorganisaties geprobeerd een betere indicator voor punctualiteit te ontwikkelen: een indicator die zowel rekening houdt met het aantal vertraagde reizigers in een trein, als met het aantal reizigers dat een aansluiting mist. In 2009 test men de indicator om te bepalen of deze geschikt is voor de aansturingsrelatie tussen VenW en NS. En bij een positief resultaat zal NS deze nieuwe indicator “reizigerspunctualiteit” als afrekenbare indicator opnemen in het Vervoerplan 2010. In het Vervoerplan 2009 is de reizigerspunctualiteit overigens al als informatie-item opgenomen.
Of dat nu wordt mee genomen weet ik niet.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  maandag 24 januari 2011 @ 19:49:25 #228
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91814149
Ze zijn er in ieder geval mee bezig. :s) Maar Eurlings is voor mijn gevoel als minister toch meer een asfaltkoning geweest. Als dezelfde slagvaardigheid was gebruikt bij het OV hadden we wellicht geen/in mindere mate een ovsjip-faal gehad. En reizigers vervoeren zou dan belangrijker zijn dan treintjes rijden.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 24 januari 2011 @ 21:13:50 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91819452
Ik heb bij Eurlings minder een asfaltkoning-gevoel dan bij het huidige kabinet om eerlijk te zijn. Het enige positieve aan het mobiliteitsbeleid van het huidige kabinet vind ik het stopzetten van de kilometerbeprijzing.
pi_91819565
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:13 schreef James1988 het volgende:
Ik heb bij Eurlings minder een asfaltkoning-gevoel dan bij het huidige kabinet om eerlijk te zijn. Het enige positieve aan het mobiliteitsbeleid van het huidige kabinet vind ik het stopzetten van de kilometerbeprijzing.
Hoezo? Het enige wat Schultz (kan) doen is Eurlings plannen waarmaken, omdat hij meer asfalt wilde leggen dan alle jaren daarvoor.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91819861
Eurlings toen en Melanie Schultz nu, zijn toch bezig met hoogfrequent spoorvervoer.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  maandag 24 januari 2011 @ 21:43:04 #232
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91821527
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:13 schreef James1988 het volgende:Het enige positieve aan het mobiliteitsbeleid van het huidige kabinet vind ik het stopzetten van de kilometerbeprijzing.
Juist de kilometerbeprijzing in plaats van een vaste wegenbelasting was een goed idee. Iets met de gebruiker betaald wat'ie rijdt. :s) Nu is het enige beleid dat over blijft 'meer asfalt'. :{

Tenminste, korte-termijn plannen van bijvoorbeeld het OV-SAAL project zijn toch van de baan?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 24 januari 2011 @ 21:50:37 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91822050
quote:
Op maandag 24 januari 2011 21:43 schreef Eix het volgende:

[..]

Juist de kilometerbeprijzing in plaats van een vaste wegenbelasting was een goed idee. Iets met de gebruiker betaald wat'ie rijdt. :s) Nu is het enige beleid dat over blijft 'meer asfalt'. :{

Tenminste, korte-termijn plannen van bijvoorbeeld het OV-SAAL project zijn toch van de baan?
Kilometerbeprijzing dmv tolhokjes en evt. Telepéage-systemen zoals we die in Frankrijk zien ben ik ook niet tegen. Het plan zoals dat er lag, met een kastje in iedere auto, wel.
pi_91822082
http://www.rijksoverheid.(...)66a-47826a83c084.pdf
spinsmile.gif

En hier nog meer documenten voor een regenachtige zondag over hoogfrequent spoor.

http://www.rijksoverheid.(...)gfrequent-spoor.html
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91822196
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kilometerbeprijzing dmv tolhokjes en evt. Telepéage-systemen zoals we die in Frankrijk zien ben ik ook niet tegen. Het plan zoals dat er lag, met een kastje in iedere auto, wel.
Ah ja dat gaat werken. Dan worden drukke afritten helemaal leuk

Dat kan hier trouwens uberhaupt niet, omdat de knooppunten dan geherconstrueert moeten worden, met verlies aan capaciteit, veel vertraging en onduidelijkheid.
En zeg niet dat het in Frankrijk prima gaat, want dat ligt heel anders.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 24 januari 2011 @ 22:04:36 #236
141482 Q.
JurassiQ
pi_91823077
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:19 schreef Temlin het volgende:
Eurlings toen en Melanie Schultz nu, zijn toch bezig met hoogfrequent spoorvervoer.
Die Melanie Schultz is wel een lekker wijf zeg, zag haar vanmiddag bij de eerste paal voor het nieuwe Utrecht Centraal. :9
For great justice!
pi_91823145
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:43 schreef Eix het volgende:

[..]

Tenminste, korte-termijn plannen van bijvoorbeeld het OV-SAAL project zijn toch van de baan?
Is het hele SAAL plan van de baan? Zou zonde zijn, want dingen zoals aanpassing van Riekerpolder Aansluiting zou geen overbodige luxe zijn.
  maandag 24 januari 2011 @ 22:05:31 #238
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91823161
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:51 schreef Temlin het volgende:
http://www.rijksoverheid.(...)66a-47826a83c084.pdf
[ afbeelding ]

En hier nog meer documenten voor een regenachtige zondag over hoogfrequent spoor.

http://www.rijksoverheid.(...)gfrequent-spoor.html
Hier moet ik mij eens een middagje in gaan verdiepen. Wel leuk, want ik leer op dit moment vanuit mijn studie het een en ander over zowel macro als micro modellen. Alleen dan voor het wegverkeer.

Maar uit pagina 10 van bijlage 2 van de 1e link (PHS, april 2010):
"Beprijzing van het wegvervoer is gebaseerd op de aanname dat de
Motorrijtuigenbelasting variabel wordt in 2020 en dat er een congestieheffing wordt ingevoerd
op de knelpunten op het Hoofd Wegen Net. De effecten zijn vastgesteld met behulp van het
model Landelijk Model Systeem (LMS) "


Nu het rekening rijden voorlopig van de baan is ben ik benieuwd in welke mate het NS prognosemodel ('De Kast') nog klopt. :9 De tijdshorizon van 2020 ligt namelijk niet enorm ver weg.

quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:05 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Is het hele SAAL plan van de baan? Zou zonde zijn, want dingen zoals aanpassing van Riekerpolder Aansluiting zou geen overbodige luxe zijn.
Details weet ik niet. Zou je even op moeten googlen. Maar in November las ik wel berichten zoals deze: http://www.fnvspoor.nl/in(...)bel-spoor-flevolijnq

-edit-Van de baan is te sterk uitgedrukt. Maar er wordt met name ingezet op het bestaande beter benutten in plaats van uitbreiden.

-edit2- Concreet: spoorverdubbeling bij Almere is blijkbaar van de baan, aanpassing Riekerpolder aansluiting worden tot zover ik nu lees nog altijd doorgevoerd. Bron: http://www.prorail.nl/Pub(...)ure%20jan%202011.pdf

[ Bericht 9% gewijzigd door Eix op 24-01-2011 22:18:19 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_91824809
Is deze al langs geweest?
pi_91826016
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:05 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Is het hele SAAL plan van de baan? Zou zonde zijn, want dingen zoals aanpassing van Riekerpolder Aansluiting zou geen overbodige luxe zijn.
Dat plan gaat gewoon door, zo moet het worden:


Tracebesluit en kaarten staan op inspraakpunt.nl: http://inspraakpunt.nl/pr(...)ortetermijn2010.aspx

Aanpassingen bij Almere waren de lange termijn maatregelen van SAAL maar die staan nu in de ijskast/ zijn geschrapt.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  maandag 24 januari 2011 @ 22:49:41 #241
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91826143
Nog een paar foto's van de demper inhijsen bij Plan U 115. Meer foto's zijn er niet om te delen hier.

\

Toen wij net wouden beginnen met de werkzaamheden begon het te sneeuwen.


Detailfoto van de nieuwe demper


Om hem op zijn plaats te krijgen bleek lastig te zijn! Milimeterwerk


En dat is hier ook te zien


Dat resulteerde in veel hijswerk, weer iets omhoog, naar beneden enzovoorts


De accu's werden ook gelijk geplaatst, dat was ook een hels karwei.


9 stuks, elk 82 kilo per stuk!


En daar ging de oude demper weg.

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 25-01-2011 08:28:59 ]
pi_91826518
Ja die Plan U heb ik dus gezien. Volgens mij liep die nog toen ik er doorheen liep, kan dat? Of was dat die andere die er stond (die er een stuk slechter was).
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 24 januari 2011 @ 23:12:47 #243
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91827561
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:49 schreef greavy het volgende:
9 stuks, elk 82 kilo per stuk!

Damn. Hoe krijg je die rotdingen ooit fatsoenlijk erin. Alles boven 40kg is amper te tillen. :{
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 januari 2011 @ 23:16:01 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91827712
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:47 schreef Temlin het volgende:

[..]

Dat plan gaat gewoon door, zo moet het worden:
[ afbeelding ]

Tracebesluit en kaarten staan op inspraakpunt.nl: http://inspraakpunt.nl/pr(...)ortetermijn2010.aspx

Aanpassingen bij Almere waren de lange termijn maatregelen van SAAL maar die staan nu in de ijskast/ zijn geschrapt.
Die oplossing zou denk ik redelijk wat van de huidige problemen oplossen. Nu is het al vaak zo dat de stoppers vanuit Duivendrecht moeten wachten op de IC's uit Utrecht. En dat treinen vanaf Amsterdam-Zuid over de buitensporen richting Schiphol gaan, maar bij Riekerpolder aansluiting naar binnen wisselen, terwijl de treinen vanaf Amsterdam op de binnensporen aankomen en juist naar de buitensporen moeten. De andere richting op is er eenzelfde probleem met het wisselen. Door een soort van vork-aansluiting los je dat deel iig op.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91827823
Beter sluiten ze gewoon wat Almere-weiland stations. Toch van de zotte dat ze daar 5 stations hebben?
Der rijd daar een intercity met 80 kmh achter 2 stoptreinen aan en den haag denkt dat er nog wel wat meer treinen over kunnen. Die hanzelijn is ook weggegooid geld op deze manier.
Overigens schiet de Hanzelijn ook hard op. Volgens mij is het trace in Flevoland al zo goed als af en de verbouwing van Lelystad Centrum is in Februari klaar.
pi_91828454
Ik moest vanmorgen lachen om alles dat op Utrecht CS gebeurde in het kader van CU2030. :')
Kwam er eentje vrolijk op mij afgehuppelt met een kaartje omdat ik een foto van mn tweette :')


Ook leuk; rode loper voor de eerste deur van de SLT + 2 mensen die iedereen welkom wensten op de nieuwe bouwplaats.
pi_91828664
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:18 schreef carboni het volgende:
Overigens schiet de Hanzelijn ook hard op. Volgens mij is het trace in Flevoland al zo goed als af en de verbouwing van Lelystad Centrum is in Februari klaar.
Zo zie je maar weer als er gebruikt wordt gemaakt van bestaande technieken kan er niet veel mis gaan. Overigens zal er nog wel tot eind 2012 getest worden.

quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:04 schreef Q. het volgende:

[..]

Die Melanie Schultz is wel een lekker wijf zeg, zag haar vanmiddag bij de eerste paal voor het nieuwe Utrecht Centraal. :9
In haar vorige periode als staartsecretaris was ze mooier 12.gif
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91831010
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die oplossing zou denk ik redelijk wat van de huidige problemen oplossen. Nu is het al vaak zo dat de stoppers vanuit Duivendrecht moeten wachten op de IC's uit Utrecht. En dat treinen vanaf Amsterdam-Zuid over de buitensporen richting Schiphol gaan, maar bij Riekerpolder aansluiting naar binnen wisselen, terwijl de treinen vanaf Amsterdam op de binnensporen aankomen en juist naar de buitensporen moeten. De andere richting op is er eenzelfde probleem met het wisselen. Door een soort van vork-aansluiting los je dat deel iig op.
Ja absoluut. Je staat nu soms langer stil op de zuidtak dan dat je rijdt. Op deze manier wordt het misschien ook mogelijk de treinen vanuit Utrecht in Schiphol aansluiting te geven op de treinen richting Leiden en Den Haag.

Enig idee wanneer dit gerealiseerd gaat worden?
pi_91831859
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:18 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ja absoluut. Je staat nu soms langer stil op de zuidtak dan dat je rijdt. Op deze manier wordt het misschien ook mogelijk de treinen vanuit Utrecht in Schiphol aansluiting te geven op de treinen richting Leiden en Den Haag.

Enig idee wanneer dit gerealiseerd gaat worden?
Ach is tussen Arnhem - Nijmegen ook het geval, denk dat er meer viersporigheid moet komen om dit soort problemen op te lossen. Daarbij een geavanceerder beveiligingssysteem draagt hier ook erg aan bij :).
pi_91831979
In Rusland weten ze hoe ze auto's laten wachten bij spoorbomen:



In augustus 2008 gefotografeerd onderweg van Pskov naar Novgorod met deze bus:


Overigens stonden we op deze trein te wachten:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')