Bij mijn oude werkgever hadden ze daar een SD voorquote:Op maandag 24 januari 2011 23:12 schreef Eix het volgende:
[..]
Damn. Hoe krijg je die rotdingen ooit fatsoenlijk erin. Alles boven 40kg is amper te tillen.
Nou haal je hem in de ene post weg, en hier plant je weer een anderequote:Op maandag 24 januari 2011 22:49 schreef greavy het volgende:
Nog een paar foto's van de demper inhijsen bij Plan U 115. Meer foto's zijn er niet om te delen hier.
[ afbeelding ]\
Toen wij net wouden beginnen met de werkzaamheden begon het te sneeuwen.
[ afbeelding ]
Detailfoto van de nieuwe demper
[ afbeelding ]
Om hem op zijn plaats te krijgen bleek lastig te zijn! Milimeterwerk
[
En dat is hier ook te zien
[img]http://www.stichtingde3.nl/vrijwilligersfotos/IMG%200018.jpg]afbeelding ]
Dat resulteerde in veel hijswerk, weer iets omhoog, naar beneden enzovoorts
[ afbeelding ]
De accu's werden ook gelijk geplaatst, dat was ook een hels karwei.
[ afbeelding ]
9 stuks, elk 82 kilo per stuk!
[ afbeelding ]
En daar ging de oude demper weg.
Met ons tweeën tillen, op de klep zetten, en dan proberen erin te douwen. Een blok hout als hulpmiddel om wat meer kracht uit te oefenen.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:12 schreef Eix het volgende:
[..]
Damn. Hoe krijg je die rotdingen ooit fatsoenlijk erin. Alles boven 40kg is amper te tillen.
Lol, is dat echt, of geshopped?quote:Op maandag 24 januari 2011 22:28 schreef trainfreak het volgende:
Is deze al langs geweest?
[ afbeelding ]
Dat is een serieuse overwegbeveiliging. Is dat standaard in Rusland (wat ik mij kan indenken als ik zo wel eens verhalen hoor over wodka innemende chauffeurs) of is dat speciaal voor die lijn?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:44 schreef Bitlord het volgende:
In Rusland weten ze hoe ze auto's laten wachten bij spoorbomen:
[ afbeelding ]
Schijnt standaard te zijn in de hele voormalige Sovjetunie, dacht ik. Dus bijv. ook in Oekraïne enzo.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:03 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat is een serieuse overwegbeveiliging. Is dat standaard in Rusland (wat ik mij kan indenken als ik zo wel eens verhalen hoor over wodka innemende chauffeurs) of is dat speciaal voor die lijn?
Die WC's komen ook alleen op stations met 2000 instappers, geen vervanging dus voor toiletten in de trein.quote:Gelderland blijft erbij: geen wc's in regiotreinen
ARNHEM - De provincie Gelderland blijft weigeren wc's te laten inbouwen op de regionale treinen op de trajecten Winterswijk-Arnhem, Winterswijk-Zutphen, Tiel-Arnhem en de Valleilijn (Ede-Amersfoort). Dat lieten Gedeputeerde Staten van Gelderland dinsdag weten. Ze reageren daarmee op de toenemende druk om wel toiletten te laten inbouwen.
De Tweede Kamer nam in december een motie aan waarin ze eiste dat in 2015 alle NS-treinen moeten bevatten. Ook reizigersorganisaties dringen daar op aan.
De provincie vindt het inbouwen van toiletten in de 24 nieuwe Arriva-treinen in de Achterhoek en Rivierenland te duur. Dat gaat ruim 4,4 miljoen euro kosten. Bovendien zijn de jaarlijkse kosten voor onderhoud 920.000 euro. Volgens Gedeputeerde Staten is het beter om wc's te bouwen op de stations. Ze schrijven dat ze daarvoor in 2008 al subsidie aan Achterhoekse gemeenten hebben verleend, voor wc's op zeven stations.
De Stadsregio Arnhem-Nijmegen moet een besluit nemen over wc's in de treinen op het traject Arnhem-Doetinchem. In de treinen van Veolia op de lijn Nijmegen-Roermond zitten wel toiletten.
Logisch ook, als je met minder dan 2000 mensen op een station instapt, hoef je ook niet te plassenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:03 schreef Temlin het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)-in-regiotreinen.ece
[..]
Die WC's komen ook alleen op stations met 2000 instappers, geen vervanging dus voor toiletten in de trein.
En Arriva gaat het ook niet zelf doen als het geen eis isquote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:11 schreef Peterselieman het volgende:
Een gemiste kans eerlijk gezegd. Een werkende WC in een trein is juist een pluspunt om meer mensen aan te trekken. Het draagt bij aan het comfort.
Logisch ook, want dat kost geld, omdat iemand het toilet schoon moet houden en er minder mensen in de trein kunnen zitten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:28 schreef Temlin het volgende:
[..]
En Arriva gaat het ook niet zelf doen als het geen eis is![]()
Ik dacht ietsje minder. Rond de 50 minuten ofzo.quote:Reistijd Winterswijk - Arnhem uur?
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:29 schreef V2 het volgende:
Winterswijk-Arnhem moet je toch 9 v/d 10 keer met de bus doen, en daar zit ook geen plee in
1:07quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ik dacht ietsje minder. Rond de 50 minuten ofzo.
Daar zijn wel wc's geëist door de Provincie?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
Zo lang nog? Dan doet de stopper Groningen - Leer er in totaal slechts maar vijf minuten langer over.
Lekker duidelijk voor de reizigers weer.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:41 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker. Stond in de concessie-eisen. Daarnaast geldt voor de treinen die in Groningen komen ook nog de eis van het hebben van de eerste klasse.
Reis je tussen Leeuwarden en Harlingen en tussen Leeuwarden en Stavoren dan mag je met je tweedeklaskaartje ook in de eerste klasse gaan zitten.
Je bedoelt treinen van Arrivaquote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:45 schreef Peterselieman het volgende:
Vanaf 26 april gaan er treinen rijden naar Veendam
Ik bedoelde reizigerstreinen ja. Had even geen rekening met de Cargo's gehoudenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:44 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Je bedoelt treinen van ArrivaZou eens tijd worden ja...
Achteraf inbouwen is altijd duurder. Daar komt bij dat de NS niet alleen de kosten voor de inbouw mee heeft gerekend maar ook alle bijkomende kosten die er tijdens de levensduur van de trein maar te bedenken zijn.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:51 schreef RubenK het volgende:
Wel knap dat het maar 4,4 miljoen gaat kosten voor 24 treinen. NS zegt dat het 100 miljoen zou kosten voor in de sprinters, waar er zo rond de 100 van zijn?
Bron: Treinreiziger.nlquote:OV-chipkaart volledig gekraakt
dinsdag 25 januari 2011
De OV-chipkaart is definitief gekraakt. Gratis reizen is dankzij gemakkelijk te gebruiken Windows-software en een kaartlezer van dertig euro nu voor iedereen mogelijk. Dat melden computertijdschrift PC-Active en de NOS dinsdag. Diverse journalisten en medewerkers van de SP namen de proef op de som.
In 2008 werd de beveiligingscode van het systeem al gekraakt, maar voorheen konden vrijwel alleen hackers dat doen. Sinds enige tijd is de kaart echter niet alleen te openen met de Windows-software, maar ook te manipuleren.
Volgens de NOS is het opstarten van het programma OVSaldo genoeg om elk willekeurig bedrag tot een maximum van 150 euro op de kaart te zetten. Geen controle- en in-/uitcheckapparatuur merkt de fraude op.
Trans Link Systems, het bedrijf achter de kaart, heeft volgens de NOS vrijdag aangifte gedaan van fraude, drie weken nadat voor het eerst illegaal met de kaarten is gereisd. Het bedrijf stelde altijd dat kaarten waarmee wordt gefraudeerd binnen 36 uur worden geblokkeerd. Van de ongeveer tien kaarten waarmee de test is uitgevoerd, werd er echter slechts één na negen dagen geblokkeerd voor reizen met de NS. Met de kaart reizen in de metro, tram en bus kon nog wel gewoon.
De overige kaarten zouden in overleg met justitie bewust niet zijn geblokkeerd. Hoe groot de fraude is die Trans Link Systems echter daadwerkelijk heeft ontdekt, wil het bedrijf niet zeggen in het belang van het onderzoek.
PC-Active stelt dat met de kraak het failliet van het systeem is aangetoond. "De middelen om de kaart te kraken zijn nu echt binnen handbereik van de gewone gebruiker gekomen: de Windows-software is makkelijk in het gebruik en een speciale kaartlezer kost op internet maar dertig euro." Het tijdschrift stelt dat het op dit moment niet de vraag is of er massaal gebruik van de kaart gaat worden gemaakt, maar wanneer het beveiligingsprobleem van de chipkaart nu eens serieus wordt genomen.
quote:Vanaf 4 april gaat Fyra 2x per uur, met Traxx+Prio, doorrijden naar Breda. Op dit moment wordt in ALLE rode Traxxloccen software versie SW6 AHSL vervangen door SW7H. Planning is dat dit eind week 6 klaar is (13 feb).
Intussen worden er met losse loc 186 113 op dinsdag, woensdag, donderdag en zaterdag opleidingsritten gereden naar Breda. Vooral voor de machinisten verandert er veel; zij moeten immers met ETCS level 2 leren werken. Vanaf week 7 zullen ook de stammen 7 weken lang (tot 4 april) niet meer doorrijden naar Rotterdam Stadion, maar naar Breda. Op die manier wordt de dienstregeling en het proces getest. Ook voor de TM's is dit een onderdeel van de opleiding HSL Zuidsectie (weg-, en voornamelijk tunnelkennis).
Eind mei wordt de overdracht van de eerste V250 verwacht. De bedoeling is dat deze dan gebruikt gaat worden voor opleidings en instructiedoeleinden voor machinisten en TM's. Ook zullen tijdens deze fase nog wat kinderziektes aan het licht komen, die dan verholpen kunnen worden. Een paar weken later (vermoedelijk begin juli) zal dit stel 1 Traxx+Prio-stam gaan vervangen in de omloop van de Breda-shuttle. De V250 gaat dan in de Traxx-dienstregeling (dus 160 km/h) meedraaien als soort van test (betrouwbaarheid/gewenning e.d.).
Eind 2011 (waarschijnlijk nieuwe dienstregeling) zullen er genoeg V250-stellen beschikbaar zijn om de Beneluxdienst te vervangen (met 250 km/h). Deze zal al eerste omgeklapt worden, terwijl de Breda-shuttle (900-serie) dan met Traxx+Prio blijft rijden totdat er genoeg V250-stellen opgeleverd zijn om ook deze omloop te vervangen.Dit is ook het moment dat de dienstregeling op de Oude Lijn herzien gaat worden. Daarna zal de Rotterdam-shuttle (1000-serie) weer ingelegd worden met V250 zodat er een kwartiersdienst ontstaat tussen Rotterdam en Amsterdam. Als laatste zal de (Den Haag)-Rotterdam-Breda-Antwerpen-Brussel-shuttle ingelegd worden.
Bron: Marc-sch in het HSL Zuid-topic op OpeensHadIkHetquote:Even voor de duidelijkheid: dit is zoals ik het begrepen heb na verschillende mensen gehoord en memo's gelezen te hebben. Of het in de praktijk ook allemaal zo gaat weet ik niet. V250 blijft een onzekere factor; het opleidingsverhaal met Traxx naar Breda gaat sowieso gebeuren.
In de voorwaarden van de VDU staat ook expliciet dat je bij reizen op saldo alleen korting krijgt bij inchecken bij NS-apparatuur (zie 1.3).quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:29 schreef greavy het volgende:
Geen Voordeelurenkorting bij Arriva
dinsdag 25 januari 2011
Dit artikel zit in dossier: OV Chipkaart
Het OV-chipkaartsysteem van Arriva herkent het Voordeelurenabonnement niet meer. Reizigers dienen een aparte kortingskaart te kopen die 17,50 euro gaat kosten. GroenLinks geeft aan dat dit in strijd is met afspraken in de Tweede Kamer.
Arriva rijdt in Nederland op zes trajecten, namelijk Dordrecht-Geldermalsen, Groningen-Leeuwarden/Delfzijl/Winschoten en Leeuwarden-Harlingen/Stavoren. De nieuwe OV-chipkaartapparatuur van het vervoersbedrijf herkent de NS-voordeelurenkaart niet meer.
Het zogenaamde Voordeelurenabonnement was eerst geldig bij alle vervoerders in Nederland. Reizigers die reizen met een kortingskaart en reizen bij Veolia, moeten voor 1 cent een extra reisproduct op hun kaart laten zetten. Bij Connexxion en Syntus is reizen met de chipkaart nog niet mogelijk.
GroenLinks heeft gezegd dat dit ingaat tegen afspraken die in de Tweede Kamer gemaakt zijn, waarschijnlijk met de afspraak dat reizen voor de reiziger gemiddeld niet duurder mag worden.
Bron: Treinreiziger
Zelfs in Nederland is het spul momenteel nog niet toegelaten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:47 schreef V2 het volgende:
Is de V250 al toegelaten in België dan?niet dat ik weet!
Reizen met een papieren kaartje lost het probleem opquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:57 schreef V2 het volgende:
[..]
In de voorwaarden van de VDU staat ook expliciet dat je bij reizen op saldo alleen korting krijgt bij inchecken bij NS-apparatuur (zie 1.3).
Klopt, maar het is een rare vorm van ongelijkheid, en het maakt het er niet doorzichtiger over. Om maar niet te spreken over hoe goed dit soort dingen zijn voor de acceptatie van de OV-chipkaart.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Reizen met een papieren kaartje lost het probleem op
Dat mag toch alleen nog maar als je ook een spoorboekje hebt gekocht?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Reizen met een papieren kaartje lost het probleem op
Klopt, gelukkig worden hier ook al kamervragen over gesteld. De OV-chipkaart zou het voor de reiziger makkelijker moeten maken, maar de boel wordt alleen maar versplinterd. Sowieso is het onzin dat Arriva een NS-abonnement niet zou kunnen herkennen, een studentenreisproduct kunnen ze immers ook herkennen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:19 schreef V2 het volgende:
[..]
Klopt, maar het is een rare vorm van ongelijkheid, en het maakt het er niet doorzichtiger over. Om maar niet te spreken over hoe goed dit soort dingen zijn voor de acceptatie van de OV-chipkaart.
"Niet kunnen herkennen" is hier dan ook een eufemisme voor "niet willen accepteren" volgens mij. Boefjes zijn het.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klopt, gelukkig worden hier ook al kamervragen over gesteld. De OV-chipkaart zou het voor de reiziger makkelijker moeten maken, maar de boel wordt alleen maar versplinterd. Sowieso is het onzin dat Arriva een NS-abonnement niet zou kunnen herkennen, een studentenreisproduct kunnen ze immers ook herkennen.
Kan het geen onwil én technische onkunde zijn?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:34 schreef James1988 het volgende:
Mee eens, dit is onwil, of misschien technische onkunde. Maar het is niet technisch onmogelijk.
Zozo, eindelijk vooruitgang.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Bron: Marc-sch in het HSL Zuid-topic op OpeensHadIkHet
Thalys gaat uiteindelijk 10x per dag rijden en vormt verbinding 6, denk ik.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:58 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik dacht dat er 6 Fyra's per uur tussen Amsterdam en Rotterdam gingen rijden, maar als ik het goed begrijp, worden dat er dus maar 5?
www.treinreiziger.nlquote:Reizigers met een Voordeelurenabonnement van de NS kunnen tòch reizen met korting met de treinen van Arriva. Eerder werd bekend gemaakt dat reizigers een Arriva-kortingskaart moesten kopen van 17,50 euro.
Dat leverde veel kritiek op van de betrokken provincies en reizigers. Nu kunnen reizigers met een Voordeelurenabonnement een gratis kortings-product op hun OV-chipkaart zetten.
De reden dat er niet met VDU gereisd kan worden bij externe vervoerders is erg simpel: NS heeft het deel afgeschermd waar die gegevens op staan. Alleen de in-/uitcheck apparatuur van NS kan het product inlezen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:57 schreef V2 het volgende:
[..]
In de voorwaarden van de VDU staat ook expliciet dat je bij reizen op saldo alleen korting krijgt bij inchecken bij NS-apparatuur (zie 1.3).
VIRM met 2 bakken? Komen die ook in 2015?quote:Op woensdag 26 januari 2011 00:20 schreef Temlin het volgende:
De film over de bouw van Utrecht Centraal
Die redenering klopt dus niet wat het studentenreisproduct is geen NS-abonnement. Het gaat hier om het niet kunnen/mogen herkennen van NS-producten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Sowieso is het onzin dat Arriva een NS-abonnement niet zou kunnen herkennen, een studentenreisproduct kunnen ze immers ook herkennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |