abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 januari 2011 @ 01:08:09 #251
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91832763
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:12 schreef Eix het volgende:

[..]

Damn. Hoe krijg je die rotdingen ooit fatsoenlijk erin. Alles boven 40kg is amper te tillen. :{
Bij mijn oude werkgever hadden ze daar een SD voor *)

Het lastige is dat ze er net ietsje onder moeten, en daar wordt het wat lastiger; dat vindt je rug niet fijn :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 25 januari 2011 @ 01:10:52 #252
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91832841
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:49 schreef greavy het volgende:
Nog een paar foto's van de demper inhijsen bij Plan U 115. Meer foto's zijn er niet om te delen hier.

[ afbeelding ]\

Toen wij net wouden beginnen met de werkzaamheden begon het te sneeuwen.

[ afbeelding ]
Detailfoto van de nieuwe demper

[ afbeelding ]
Om hem op zijn plaats te krijgen bleek lastig te zijn! Milimeterwerk

[
En dat is hier ook te zien

[img]http://www.stichtingde3.nl/vrijwilligersfotos/IMG%200018.jpg]afbeelding
]
Dat resulteerde in veel hijswerk, weer iets omhoog, naar beneden enzovoorts

[ afbeelding ]
De accu's werden ook gelijk geplaatst, dat was ook een hels karwei.

[ afbeelding ]
9 stuks, elk 82 kilo per stuk!

[ afbeelding ]
En daar ging de oude demper weg.
Nou haal je hem in de ene post weg, en hier plant je weer een andere :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_91834347
En nog twee plaatjes van mij van 29-08-2008, beiden uit verassende perspectieven.

De 1733 is met een Intercity op weg naar Den Bosch en duwt een trein de Maas bij Oud-Empel over.

  dinsdag 25 januari 2011 @ 07:28:21 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91835732
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:12 schreef Eix het volgende:

[..]

Damn. Hoe krijg je die rotdingen ooit fatsoenlijk erin. Alles boven 40kg is amper te tillen. :{
Met ons tweeën tillen, op de klep zetten, en dan proberen erin te douwen. Een blok hout als hulpmiddel om wat meer kracht uit te oefenen.
pi_91838074
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:28 schreef trainfreak het volgende:
Is deze al langs geweest?
[ afbeelding ]
Lol, is dat echt, of geshopped?

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:44 schreef Bitlord het volgende:
In Rusland weten ze hoe ze auto's laten wachten bij spoorbomen:

[ afbeelding ]
Dat is een serieuse overwegbeveiliging. Is dat standaard in Rusland (wat ik mij kan indenken als ik zo wel eens verhalen hoor over wodka innemende chauffeurs) of is dat speciaal voor die lijn?
pi_91840282
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 10:03 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat is een serieuse overwegbeveiliging. Is dat standaard in Rusland (wat ik mij kan indenken als ik zo wel eens verhalen hoor over wodka innemende chauffeurs) of is dat speciaal voor die lijn?
Schijnt standaard te zijn in de hele voormalige Sovjetunie, dacht ik. Dus bijv. ook in Oekraïne enzo.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 11:30:58 #257
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91840884
Het is mij in Oekraïne niet opgevallen, maar ik moet zeggen dat ik er niet enorm op heb gelet. Deze heeft het in ieder geval niet:
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 januari 2011 @ 12:45:33 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91843498
Vanaf 26 april gaan er treinen rijden naar Veendam
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91851694
http://www.gelderlander.n(...)-in-regiotreinen.ece

quote:
Gelderland blijft erbij: geen wc's in regiotreinen
ARNHEM - De provincie Gelderland blijft weigeren wc's te laten inbouwen op de regionale treinen op de trajecten Winterswijk-Arnhem, Winterswijk-Zutphen, Tiel-Arnhem en de Valleilijn (Ede-Amersfoort). Dat lieten Gedeputeerde Staten van Gelderland dinsdag weten. Ze reageren daarmee op de toenemende druk om wel toiletten te laten inbouwen.
De Tweede Kamer nam in december een motie aan waarin ze eiste dat in 2015 alle NS-treinen moeten bevatten. Ook reizigersorganisaties dringen daar op aan.

De provincie vindt het inbouwen van toiletten in de 24 nieuwe Arriva-treinen in de Achterhoek en Rivierenland te duur. Dat gaat ruim 4,4 miljoen euro kosten. Bovendien zijn de jaarlijkse kosten voor onderhoud 920.000 euro. Volgens Gedeputeerde Staten is het beter om wc's te bouwen op de stations. Ze schrijven dat ze daarvoor in 2008 al subsidie aan Achterhoekse gemeenten hebben verleend, voor wc's op zeven stations.

De Stadsregio Arnhem-Nijmegen moet een besluit nemen over wc's in de treinen op het traject Arnhem-Doetinchem. In de treinen van Veolia op de lijn Nijmegen-Roermond zitten wel toiletten.
Die WC's komen ook alleen op stations met 2000 instappers, geen vervanging dus voor toiletten in de trein.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Moderator dinsdag 25 januari 2011 @ 16:05:16 #260
155227 crew  Guppy
dus
pi_91851789
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:03 schreef Temlin het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)-in-regiotreinen.ece

[..]

Die WC's komen ook alleen op stations met 2000 instappers, geen vervanging dus voor toiletten in de trein.
Logisch ook, als je met minder dan 2000 mensen op een station instapt, hoef je ook niet te plassen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 januari 2011 @ 16:11:29 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91852072
Een gemiste kans eerlijk gezegd. Een werkende WC in een trein is juist een pluspunt om meer mensen aan te trekken. Het draagt bij aan het comfort.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91852948
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:11 schreef Peterselieman het volgende:
Een gemiste kans eerlijk gezegd. Een werkende WC in een trein is juist een pluspunt om meer mensen aan te trekken. Het draagt bij aan het comfort.
En Arriva gaat het ook niet zelf doen als het geen eis is :) Reistijd Winterswijk - Arnhem uur?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:29:18 #263
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91852995
Winterswijk-Arnhem moet je toch 9 v/d 10 keer met de bus doen, en daar zit ook geen plee in :P
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 januari 2011 @ 16:29:51 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91853027
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:28 schreef Temlin het volgende:

[..]

En Arriva gaat het ook niet zelf doen als het geen eis is :)
Logisch ook, want dat kost geld, omdat iemand het toilet schoon moet houden en er minder mensen in de trein kunnen zitten.
quote:
Reistijd Winterswijk - Arnhem uur?
Ik dacht ietsje minder. Rond de 50 minuten ofzo.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91853061
quote:
16s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:29 schreef V2 het volgende:
Winterswijk-Arnhem moet je toch 9 v/d 10 keer met de bus doen, en daar zit ook geen plee in :P
:D laatste tijd gaat het volgens mij wel beter.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Moderator dinsdag 25 januari 2011 @ 16:34:20 #266
155227 crew  Guppy
dus
pi_91853268
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:29 schreef Peterselieman het volgende:

Ik dacht ietsje minder. Rond de 50 minuten ofzo.
1:07
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 januari 2011 @ 16:35:54 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91853347
Zo lang nog? Dan doet de stopper Groningen - Leer er in totaal slechts maar vijf minuten langer over.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91853505
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
Zo lang nog? Dan doet de stopper Groningen - Leer er in totaal slechts maar vijf minuten langer over.
Daar zijn wel wc's geëist door de Provincie?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 januari 2011 @ 16:41:12 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91853618
Zeker. Stond in de concessie-eisen. Daarnaast geldt voor de treinen die in Groningen komen ook nog de eis van het hebben van de eerste klasse.

Reis je tussen Leeuwarden en Harlingen en tussen Leeuwarden en Stavoren dan mag je met je tweedeklaskaartje ook in de eerste klasse gaan zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91853710
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:41 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker. Stond in de concessie-eisen. Daarnaast geldt voor de treinen die in Groningen komen ook nog de eis van het hebben van de eerste klasse.

Reis je tussen Leeuwarden en Harlingen en tussen Leeuwarden en Stavoren dan mag je met je tweedeklaskaartje ook in de eerste klasse gaan zitten.
Lekker duidelijk voor de reizigers weer. :N Waarom eisen de twee provincies niet gewoon hetzelfde?
pi_91853808
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:45 schreef Peterselieman het volgende:
Vanaf 26 april gaan er treinen rijden naar Veendam
Je bedoelt treinen van Arriva :) Zou eens tijd worden ja...
pi_91854114
Wel knap dat het maar 4,4 miljoen gaat kosten voor 24 treinen. NS zegt dat het 100 miljoen zou kosten voor in de sprinters, waar er zo rond de 100 van zijn?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 januari 2011 @ 16:56:41 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91854361
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:44 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Je bedoelt treinen van Arriva :) Zou eens tijd worden ja...
Ik bedoelde reizigerstreinen ja. Had even geen rekening met de Cargo's gehouden :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:51 schreef RubenK het volgende:
Wel knap dat het maar 4,4 miljoen gaat kosten voor 24 treinen. NS zegt dat het 100 miljoen zou kosten voor in de sprinters, waar er zo rond de 100 van zijn?
Achteraf inbouwen is altijd duurder. Daar komt bij dat de NS niet alleen de kosten voor de inbouw mee heeft gerekend maar ook alle bijkomende kosten die er tijdens de levensduur van de trein maar te bedenken zijn.

Die 4,4 miljoen gaat alleen over de inbouw en mogelijk de realisatie van enkele voorzieningen. De rest is voor rekening van de vervoerder.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:26:19 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91858051
quote:
OV-chipkaart volledig gekraakt
dinsdag 25 januari 2011

De OV-chipkaart is definitief gekraakt. Gratis reizen is dankzij gemakkelijk te gebruiken Windows-software en een kaartlezer van dertig euro nu voor iedereen mogelijk. Dat melden computertijdschrift PC-Active en de NOS dinsdag. Diverse journalisten en medewerkers van de SP namen de proef op de som.

In 2008 werd de beveiligingscode van het systeem al gekraakt, maar voorheen konden vrijwel alleen hackers dat doen. Sinds enige tijd is de kaart echter niet alleen te openen met de Windows-software, maar ook te manipuleren.

Volgens de NOS is het opstarten van het programma OVSaldo genoeg om elk willekeurig bedrag tot een maximum van 150 euro op de kaart te zetten. Geen controle- en in-/uitcheckapparatuur merkt de fraude op.

Trans Link Systems, het bedrijf achter de kaart, heeft volgens de NOS vrijdag aangifte gedaan van fraude, drie weken nadat voor het eerst illegaal met de kaarten is gereisd. Het bedrijf stelde altijd dat kaarten waarmee wordt gefraudeerd binnen 36 uur worden geblokkeerd. Van de ongeveer tien kaarten waarmee de test is uitgevoerd, werd er echter slechts één na negen dagen geblokkeerd voor reizen met de NS. Met de kaart reizen in de metro, tram en bus kon nog wel gewoon.

De overige kaarten zouden in overleg met justitie bewust niet zijn geblokkeerd. Hoe groot de fraude is die Trans Link Systems echter daadwerkelijk heeft ontdekt, wil het bedrijf niet zeggen in het belang van het onderzoek.

PC-Active stelt dat met de kraak het failliet van het systeem is aangetoond. "De middelen om de kaart te kraken zijn nu echt binnen handbereik van de gewone gebruiker gekomen: de Windows-software is makkelijk in het gebruik en een speciale kaartlezer kost op internet maar dertig euro." Het tijdschrift stelt dat het op dit moment niet de vraag is of er massaal gebruik van de kaart gaat worden gemaakt, maar wanneer het beveiligingsprobleem van de chipkaart nu eens serieus wordt genomen.
Bron: Treinreiziger.nl
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:29:31 #275
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91858196
Geen Voordeelurenkorting bij Arriva
dinsdag 25 januari 2011
Dit artikel zit in dossier: OV Chipkaart

Het OV-chipkaartsysteem van Arriva herkent het Voordeelurenabonnement niet meer. Reizigers dienen een aparte kortingskaart te kopen die 17,50 euro gaat kosten. GroenLinks geeft aan dat dit in strijd is met afspraken in de Tweede Kamer.

Arriva rijdt in Nederland op zes trajecten, namelijk Dordrecht-Geldermalsen, Groningen-Leeuwarden/Delfzijl/Winschoten en Leeuwarden-Harlingen/Stavoren. De nieuwe OV-chipkaartapparatuur van het vervoersbedrijf herkent de NS-voordeelurenkaart niet meer.

Het zogenaamde Voordeelurenabonnement was eerst geldig bij alle vervoerders in Nederland. Reizigers die reizen met een kortingskaart en reizen bij Veolia, moeten voor 1 cent een extra reisproduct op hun kaart laten zetten. Bij Connexxion en Syntus is reizen met de chipkaart nog niet mogelijk.

GroenLinks heeft gezegd dat dit ingaat tegen afspraken die in de Tweede Kamer gemaakt zijn, waarschijnlijk met de afspraak dat reizen voor de reiziger gemiddeld niet duurder mag worden.

Bron: Treinreiziger
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:59:23 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91859602
quote:
Vanaf 4 april gaat Fyra 2x per uur, met Traxx+Prio, doorrijden naar Breda. Op dit moment wordt in ALLE rode Traxxloccen software versie SW6 AHSL vervangen door SW7H. Planning is dat dit eind week 6 klaar is (13 feb).

Intussen worden er met losse loc 186 113 op dinsdag, woensdag, donderdag en zaterdag opleidingsritten gereden naar Breda. Vooral voor de machinisten verandert er veel; zij moeten immers met ETCS level 2 leren werken. Vanaf week 7 zullen ook de stammen 7 weken lang (tot 4 april) niet meer doorrijden naar Rotterdam Stadion, maar naar Breda. Op die manier wordt de dienstregeling en het proces getest. Ook voor de TM's is dit een onderdeel van de opleiding HSL Zuidsectie (weg-, en voornamelijk tunnelkennis).

Eind mei wordt de overdracht van de eerste V250 verwacht. De bedoeling is dat deze dan gebruikt gaat worden voor opleidings en instructiedoeleinden voor machinisten en TM's. Ook zullen tijdens deze fase nog wat kinderziektes aan het licht komen, die dan verholpen kunnen worden. Een paar weken later (vermoedelijk begin juli) zal dit stel 1 Traxx+Prio-stam gaan vervangen in de omloop van de Breda-shuttle. De V250 gaat dan in de Traxx-dienstregeling (dus 160 km/h) meedraaien als soort van test (betrouwbaarheid/gewenning e.d.).

Eind 2011 (waarschijnlijk nieuwe dienstregeling) zullen er genoeg V250-stellen beschikbaar zijn om de Beneluxdienst te vervangen (met 250 km/h). Deze zal al eerste omgeklapt worden, terwijl de Breda-shuttle (900-serie) dan met Traxx+Prio blijft rijden totdat er genoeg V250-stellen opgeleverd zijn om ook deze omloop te vervangen.Dit is ook het moment dat de dienstregeling op de Oude Lijn herzien gaat worden. Daarna zal de Rotterdam-shuttle (1000-serie) weer ingelegd worden met V250 zodat er een kwartiersdienst ontstaat tussen Rotterdam en Amsterdam. Als laatste zal de (Den Haag)-Rotterdam-Breda-Antwerpen-Brussel-shuttle ingelegd worden.
quote:
Even voor de duidelijkheid: dit is zoals ik het begrepen heb na verschillende mensen gehoord en memo's gelezen te hebben. Of het in de praktijk ook allemaal zo gaat weet ik niet. V250 blijft een onzekere factor; het opleidingsverhaal met Traxx naar Breda gaat sowieso gebeuren.
Bron: Marc-sch in het HSL Zuid-topic op OpeensHadIkHet
pi_91860389
Nu in het nederlands? :@
dag
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:32:00 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91861357
V250 = de nieuwe hogesnelheidstreinstellen van AnsaldoBreda die al in 2007 geleverd hadden moeten worden
Traxx = de locomotieven die rijden voor de Beneluxtrein en de huidige Fyra
Prio = de rijtuigen
SW6 en SW7 = versies van de software op die locomotieven
ERTMS/ETCS = beveiligingssysteem op de HSL
TM = train manager ofwel conducteur
Hispeed = faalbedrijf :s)

DEUVM!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:47:14 #279
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91862232
Is de V250 al toegelaten in België dan? ;) niet dat ik weet!
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:57:35 #280
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91862845
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:29 schreef greavy het volgende:
Geen Voordeelurenkorting bij Arriva
dinsdag 25 januari 2011
Dit artikel zit in dossier: OV Chipkaart

Het OV-chipkaartsysteem van Arriva herkent het Voordeelurenabonnement niet meer. Reizigers dienen een aparte kortingskaart te kopen die 17,50 euro gaat kosten. GroenLinks geeft aan dat dit in strijd is met afspraken in de Tweede Kamer.

Arriva rijdt in Nederland op zes trajecten, namelijk Dordrecht-Geldermalsen, Groningen-Leeuwarden/Delfzijl/Winschoten en Leeuwarden-Harlingen/Stavoren. De nieuwe OV-chipkaartapparatuur van het vervoersbedrijf herkent de NS-voordeelurenkaart niet meer.

Het zogenaamde Voordeelurenabonnement was eerst geldig bij alle vervoerders in Nederland. Reizigers die reizen met een kortingskaart en reizen bij Veolia, moeten voor 1 cent een extra reisproduct op hun kaart laten zetten. Bij Connexxion en Syntus is reizen met de chipkaart nog niet mogelijk.

GroenLinks heeft gezegd dat dit ingaat tegen afspraken die in de Tweede Kamer gemaakt zijn, waarschijnlijk met de afspraak dat reizen voor de reiziger gemiddeld niet duurder mag worden.

Bron: Treinreiziger
In de voorwaarden van de VDU staat ook expliciet dat je bij reizen op saldo alleen korting krijgt bij inchecken bij NS-apparatuur (zie 1.3).
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:09:00 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91863563
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 19:47 schreef V2 het volgende:
Is de V250 al toegelaten in België dan? ;) niet dat ik weet!
Zelfs in Nederland is het spul momenteel nog niet toegelaten.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 januari 2011 @ 20:17:03 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91864098
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:57 schreef V2 het volgende:

[..]

In de voorwaarden van de VDU staat ook expliciet dat je bij reizen op saldo alleen korting krijgt bij inchecken bij NS-apparatuur (zie 1.3).
Reizen met een papieren kaartje lost het probleem op
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:19:24 #283
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91864251
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Reizen met een papieren kaartje lost het probleem op
Klopt, maar het is een rare vorm van ongelijkheid, en het maakt het er niet doorzichtiger over. Om maar niet te spreken over hoe goed dit soort dingen zijn voor de acceptatie van de OV-chipkaart.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:21:22 #284
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91864358
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 20:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Reizen met een papieren kaartje lost het probleem op
Dat mag toch alleen nog maar als je ook een spoorboekje hebt gekocht?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:29:00 #285
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91864794
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 20:19 schreef V2 het volgende:

[..]

Klopt, maar het is een rare vorm van ongelijkheid, en het maakt het er niet doorzichtiger over. Om maar niet te spreken over hoe goed dit soort dingen zijn voor de acceptatie van de OV-chipkaart.
Klopt, gelukkig worden hier ook al kamervragen over gesteld. De OV-chipkaart zou het voor de reiziger makkelijker moeten maken, maar de boel wordt alleen maar versplinterd. Sowieso is het onzin dat Arriva een NS-abonnement niet zou kunnen herkennen, een studentenreisproduct kunnen ze immers ook herkennen.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:30:40 #286
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91864901
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Klopt, gelukkig worden hier ook al kamervragen over gesteld. De OV-chipkaart zou het voor de reiziger makkelijker moeten maken, maar de boel wordt alleen maar versplinterd. Sowieso is het onzin dat Arriva een NS-abonnement niet zou kunnen herkennen, een studentenreisproduct kunnen ze immers ook herkennen.
"Niet kunnen herkennen" is hier dan ook een eufemisme voor "niet willen accepteren" volgens mij. Boefjes zijn het.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:34:50 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91865165
Mee eens, dit is onwil, of misschien technische onkunde. Maar het is niet technisch onmogelijk.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:53:39 #288
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91866206
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:34 schreef James1988 het volgende:
Mee eens, dit is onwil, of misschien technische onkunde. Maar het is niet technisch onmogelijk.
Kan het geen onwil én technische onkunde zijn?

TransLink wacht nog even met de kaarten in de hoop de maker van de geknutselde OV-chipkaarten een gevangenisstraf aan te smeren...
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:56:04 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91866334
Een combinatie kan natuurlijk ook: de technici kregen het niet in een uurtje voor elkaar en meer tijd kregen ze niet van 'de business'.
pi_91866459
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

[..]

Bron: Marc-sch in het HSL Zuid-topic op OpeensHadIkHet
Zozo, eindelijk vooruitgang. ^O^ Nu alleen nog zien of het echt zo gaat lopen.

Ik dacht dat er 6 Fyra's per uur tussen Amsterdam en Rotterdam gingen rijden, maar als ik het goed begrijp, worden dat er dus maar 5?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:03:46 #291
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91866819
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 20:58 schreef KapiteinT het volgende:

[..]
Ik dacht dat er 6 Fyra's per uur tussen Amsterdam en Rotterdam gingen rijden, maar als ik het goed begrijp, worden dat er dus maar 5?
Thalys gaat uiteindelijk 10x per dag rijden en vormt verbinding 6, denk ik.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:40:31 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91869058
quote:
Reizigers met een Voordeelurenabonnement van de NS kunnen tòch reizen met korting met de treinen van Arriva. Eerder werd bekend gemaakt dat reizigers een Arriva-kortingskaart moesten kopen van 17,50 euro.

Dat leverde veel kritiek op van de betrokken provincies en reizigers. Nu kunnen reizigers met een Voordeelurenabonnement een gratis kortings-product op hun OV-chipkaart zetten.
www.treinreiziger.nl

Nog niet ideaal, eigenlijk zou gewoon het VDU-abonnement moeten worden herkend. Maar het is al beter dan eerst.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:58:14 #293
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91870236
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:57 schreef V2 het volgende:

[..]

In de voorwaarden van de VDU staat ook expliciet dat je bij reizen op saldo alleen korting krijgt bij inchecken bij NS-apparatuur (zie 1.3).
De reden dat er niet met VDU gereisd kan worden bij externe vervoerders is erg simpel: NS heeft het deel afgeschermd waar die gegevens op staan. Alleen de in-/uitcheck apparatuur van NS kan het product inlezen.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:01:06 #294
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91870441
Op www.ov-chipkaart.org staat gedocumenteerd wat de structuur is van data op de kaart. Zo heel erg NS-specifiek is het allemaal niet, hoogstens een extra parameter als reisklasse. Arriva kan dit prima uitlezen, zolang hun systemen de productcodes maar kennen.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:12:05 #295
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91871266
Toen het in het nieuws kwam dat Veolia niet alleen met het VDU-product met korting kon, werd continu (OOK door Veolia) gezegd dat NSR het gedeelte waar die gegevens instaan niet vrijgeeft voor overige vervoerders voor de in-/uitcheck apparatuur
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:14:42 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91871455
Dat is politiek beleefd voor "NS wil ons niet zeggen hoe we hun abonnementen kunnen herkennen", lees http://www.ov-chipkaart.org/wiki/index.php/Sectors en de comments bij http://www.ov-chipkaart.org/?page_id=346
pi_91878764
De film over de bouw van Utrecht Centraal :)

Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  woensdag 26 januari 2011 @ 00:24:38 #298
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_91878915
@ greavy

Wat zien die accu`s er verrot uit hebben die nog een beetje power?

Welke functie dienen de accu`s ? Voeding van de trein verlichting ( nood) en starten van de Diesel? of dienden ze alleen om een generator te starten?
pi_91879900
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:20 schreef Temlin het volgende:
De film over de bouw van Utrecht Centraal :)

VIRM met 2 bakken? Komen die ook in 2015? :P

Verder ziet het er veelbelovend uit!
  woensdag 26 januari 2011 @ 08:13:42 #300
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_91882339
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Sowieso is het onzin dat Arriva een NS-abonnement niet zou kunnen herkennen, een studentenreisproduct kunnen ze immers ook herkennen.
Die redenering klopt dus niet wat het studentenreisproduct is geen NS-abonnement. Het gaat hier om het niet kunnen/mogen herkennen van NS-producten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')