abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 januari 2011 @ 11:46:14 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91791105
quote:
NS Hispeed verlaagt tarieven voor Fyra

• Van 1 februari tot 1 juli lagere toeslag voor Fyra
• Rotterdam Schiphol, 20 minuten reistijdwinst voor slechts ¤ 2,10 toeslag

NS Hispeed verlaagt tijdelijk de tarieven voor Fyra, de snelle trein van NS Hispeed tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en binnenkort ook Breda. Er is gekozen voor een aantrekkelijke tariefstelling, waarbij de reiziger tussen Rotterdam en Schiphol een tijdwinst van 20 minuten koopt voor een toeslag van slechts ¤ 2,10 voorheen ¤ 6,00. Voor steeds meer klanten is de snelste verbinding hiermee de meest aantrekkelijke keuze.

Het afgelopen jaar heeft ons geleerd dat onze klanten bereid zijn een toeslag te betalen voor het reizen met Fyra. Het toeslagvrij reizen met Fyra in de maand januari heeft laten zien dat er grote interesse is in deze trein. Wij verwachten met dit tijdelijke prijsniveau een evenwicht te hebben tussen product, service en de bereidheid van de reiziger om te betalen voor reistijdwinst. De komende vijf maanden zullen wij de bezetting op Fyra nauwlettend volgen, aldus Maarten Spaargaren, Commercieel Directeur NS Hispeed.

Sinds de start in september 2009 hebben reeds 900.000 mensen gereisd met Fyra en is in het laatste kwartaal van 2010 het aantal reizigers verdubbeld. Vanaf april zal ook Breda met Fyra worden aangesloten op het HSL-netwerk. Voor tarieven, dienstregeling en overige informatie: www.NSHispeed.nl/Fyratariefverlaging
Bron: Persberichten NS Hispeed
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 januari 2011 @ 11:55:04 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91791360
Leuk documentje voor de liefhebber. De punctualiteitscijfers van Arriva per traject:

http://www.arriva.nl/file(...)ualiteitscijfers.pdf
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 24 januari 2011 @ 11:56:44 #203
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91791433
BETER dat FYRA tijdelijk lagere tarieven gat hanteren.
  maandag 24 januari 2011 @ 11:58:05 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91791479
En de prijzen voor Breda zijn ook bekend:
  maandag 24 januari 2011 @ 11:58:57 #205
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91791499
Er is ook bekend dat de Superdiscount gaat verdwijnen volgens de link:

Informatie
- De Superdiscount vervalt per 1 februari 2011.

Fyra vanaf april naar Breda
Fyra gaat vanaf 4 april 2011 naar Breda rijden. Daarmee komen Amsterdam en Breda op iets meer dan een uur reizen van elkaar te liggen (1.09). De reistijdwinst op dit traject ten opzichte van de NS-trein (1.43) is 34 minuten.
  maandag 24 januari 2011 @ 12:00:40 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91791560
De reden dat de Superdiscount komt te vervallen is hoogstwaarschijnlijk omdat niemand 'm gebruikt. Alsof Amsterdam - Rotterdam een traject is waarop je sowieso zou willen reserveren, treinbinding hebt en noem maar op. :')

Ik vraag me wel af wat straks de bedoeling is van NS Hispeed wanneer er Amsterdam - Brussel gereden wordt. Wordt het dan alsnog toeslagen bovenop de huidige tarieven, of komt het superdiscount dan weer terug.
  maandag 24 januari 2011 @ 12:48:20 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91793305
Op Superdiscount word door NS HiSpeed vooral verlies gedraaid/
pi_91794216
Ik kwam zojuist met de intercity langs het emplacement in Maarn., maar daar zijn ze flink bezig zeg! Bijna alle bomen weg en een aardig gedeelte van het spoor weg. Daarnaast zijn ze naast het trace ook alle bomen aan het weghalen. Zijn er plannen voor dat gebied?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 24 januari 2011 @ 13:19:28 #209
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91794580
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik kwam zojuist met de intercity langs het emplacement in Maarn., maar daar zijn ze flink bezig zeg! Bijna alle bomen weg en een aardig gedeelte van het spoor weg. Daarnaast zijn ze naast het trace ook alle bomen aan het weghalen. Zijn er plannen voor dat gebied?
Dit misschien?
Werkzaamheden Rijkswaterstaat (mei 2011- eind augustus 2012)

Verbreding A12 van 2x2 rijstroken naar 2x3 rijstroken
Verlenging bestaande onderdoorgang onder de A12
http://www.prorail.nl/Pub(...)poortunnelMaarn.aspx
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_91794899
Vandaag in de SLT voor het eerst gezeten en ik ben helemaal niet ontevreden. In de coach opstelling zeer ruime beenruimte vergeleken met SGM en Plan T. Vond het wel iets wat lawaaieriger, redelijk langzaam vergeleken met de Duitse variant :). Voor stoptrein is er echt niks mis mee, snap niet wat jullie hierover mopperen :').
  maandag 24 januari 2011 @ 13:38:07 #211
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_91795444
De coachopstelling in SLT is heel goed ja maar probeer voor de grap ook eens om met vier man in een vierzitje plaats te nemen... -O-
pi_91795519
Behoorlijk nette tarieven voor Fyra zo.. Vraag me af waarom het slechts tijdelijk is, zou het erop kunnen duiden dat ze in juli toch met v250's gaan rijden?
pi_91796632
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:38 schreef ReisT het volgende:
De coachopstelling in SLT is heel goed ja maar probeer voor de grap ook eens om met vier man in een vierzitje plaats te nemen... -O-
Is ook bedoeld voor de vrouwen kunnen ze lekker met elkaar roddelen :).
pi_91796880
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:38 schreef ReisT het volgende:
De coachopstelling in SLT is heel goed ja maar probeer voor de grap ook eens om met vier man in een vierzitje plaats te nemen... -O-
Het is wat proppen, maar kan opzich wel.
pi_91797512
Als je elkaar heel aardig vindt past dat prima! O+
pi_91798032
Suuure, liefste gewoon met 2. :') De rest mag oprotten ;D
pi_91802599
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk documentje voor de liefhebber. De punctualiteitscijfers van Arriva per traject:

http://www.arriva.nl/file(...)ualiteitscijfers.pdf
:) komen er ook nog cijfers van de andere vervoerders?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  maandag 24 januari 2011 @ 18:17:06 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91809452
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:39 schreef Ireyon het volgende:
Behoorlijk nette tarieven voor Fyra zo.. Vraag me af waarom het slechts tijdelijk is, zou het erop kunnen duiden dat ze in juli toch met v250's gaan rijden?
Wat ik weet is dat ze willen kijken of ze met deze tarieven meer mensen bereiken.
  maandag 24 januari 2011 @ 18:18:14 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91809509
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:06 schreef Temlin het volgende:

[..]

:) komen er ook nog cijfers van de andere vervoerders?
Het is aan de vervoerder zelf om deze cijfers vrij te geven.
Alhoewel je die van Syntus eigenlijk niet wilt zien :')
pi_91810765
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 18:18 schreef greavy het volgende:

[..]

Het is aan de vervoerder zelf om deze cijfers vrij te geven.
Alhoewel je die van Syntus eigenlijk niet wilt zien :')
Die moeten idd, wel bedroevend laag zijn na het debacle van ProRail deze lente.

Veolia maakt ze wel bekend. Het kan goed zijn dat ze dit doen omdat ze op het hoofdrailnet willen rijden :) Arriva zal het om de zelfde reden doen.

quote:
Openbaar vervoerder Veolia Transport Limburg scoort ook in 2010 goed op de aankomstpunctualiteit van de treinen. Dit geldt voor zowel de treinen op de Maaslijn als voor de treinen op de Heuvellandlijn. Dit blijkt uit gegevens van ProRail.

Jaarlijks levert ProRail gegevens betreffende de aankomstpunctualiteit van de treinen. De cijfers geven aan hoeveel procent van de treinen met een vertraging van minder dan 3 minuten op het eindstation aankomt. Uit deze gegevens blijkt dat over het kalenderjaar 2010 de treinen op de Maaslijn, traject Roermond Venlo - Nijmegen, een aankomstpunctualiteit scoren van 93,8%. De treinen op de Heuvellandlijn, traject Maastricht Heerlen Kerkrade, scoren een aankomstpunctualiteit van 95,7%. Het landelijk gemiddelde over 2010 bedraagt 83,7%.

Veolia Transport Limburg heeft een aantal kwaliteitsnormen vastgesteld voor haar vervoer, waaronder de aankomstpunctualiteit. De eisen die de Provincie Limburg als opdrachtgever heeft gesteld maken daar onderdeel van uit. Met bovenstaande punctualiteit voldoet Veolia Transport Limburg aan de door de Provincie Limburg in het contract vastgestelde norm van 92,5% voor de Maaslijn en 95,5% voor de Heuvellandlijn.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91811525
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk documentje voor de liefhebber. De punctualiteitscijfers van Arriva per traject:

http://www.arriva.nl/file(...)ualiteitscijfers.pdf
Bij Dordrecht-Geldermalsen mag wel een kanttekening worden geplaatst. In de ochtendspits is de trein naar Dordrecht consequent 2-3 minuten te laat in Dordrecht, omdat het instappen te lang duurt.(mensen die in het voorste treinstel willen terwijl het achterste treinstel doorgaans net zo ver lopen is :') )
Hierdoor vervalt toch regelmatig de overstap op de 1900 in beide richtingen, maar hoeft arriva dit niet mee te rekenen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 24 januari 2011 @ 19:02:35 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91811828
"Ja, maar dan moet ik in Dordrecht zo ver lopen" :(
De reizigers verpesten het voor hun zelf. Arriva is niet afhankelijk van de NS, dus overstap weg :W :W , jammer dan voor de reizigers. Hun doen het in dat geval ten slotte zelf. :W :W
  maandag 24 januari 2011 @ 19:19:20 #223
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91812637
De Hunnen? :W

Maar juist dat hele eilandbedrijf en instelling van 'ik ben vervoerder A en heb niets te makken met B' draait het OV de nek om.

Als reizigers van Arriva én NS een bepaalde overstap niet halen in de spits dan is het aan de vervoerders om samen een oplossing te zoeken. Arriva door bij Prorail te verzoeken een omroep bericht op het station te laten draaien met de mededeling achteraan in te stappen. NS door te kijken of ze niet één minuutje speling hebben in de dienstregeling.

Maar omdat de meetwaarde treinpunctualiteit is en niet de reizigerspunctualiteit zie ik een dergelijke integrale aanpak niet snel gebeuren. Erg genoeg. }:|
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_91812777
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 19:19 schreef Eix het volgende:
De Hunnen? :W

Maar juist dat hele eilandbedrijf en instelling van 'ik ben vervoerder A en heb niets te makken met B' draait het OV de nek om.

Als reizigers van Arriva én NS een bepaalde overstap niet halen in de spits dan is het aan de vervoerders om samen een oplossing te zoeken. Arriva door bij Prorail te verzoeken een omroep bericht op het station te laten draaien met de mededeling achteraan in te stappen. NS door te kijken of ze niet één minuutje speling hebben in de dienstregeling.

Maar omdat de meetwaarde treinpunctualiteit is en niet de reizigerspunctualiteit zie ik een dergelijke integrale aanpak niet snel gebeuren. Erg genoeg. }:|
Had Camiel Eurlings in het vorige kabinet niet al voorgesteld om niet meer naar de 3/5 minuten norm te kijken maar naar de individuele reizigers?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  maandag 24 januari 2011 @ 19:24:14 #225
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91812901
Dat weet ik niet. Hoewel die vijf minuten norm volgens mij indirect wel een verbetering is voor de reizigerspunctualiteit. Waar voorheen bijvoorbeeld de cross-platform aansluitingen in Eindhoven regelmatig de mist in gingen wordt er nu wel tot aan vijf minuten gewacht. Waardoor de IC Den Haag - Venlo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en de IC Alkmaar - Maastricht/Heerlen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
beter op elkaar aansluiten.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_91813089
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 19:02 schreef greavy het volgende:
"Ja, maar dan moet ik in Dordrecht zo ver lopen" :(
De reizigers verpesten het voor hun zelf. Arriva is niet afhankelijk van de NS, dus overstap weg :W :W , jammer dan voor de reizigers. Hun doen het in dat geval ten slotte zelf. :W :W
Ja, maar het is wel het grootste nadeel van privatisering. Je kan er geen geld voor terugvragen. Anders had ik vorig jaar altijd gezegd dat ik naar Den Haag Centraal moest. De arriva kan er voor de rest ook niets aan doen immers. En de NS hanteert doorgaans wel tot 3 minuten wachten, omdat tussen Dordrecht en Rotterdam veel ruimte is om in te rijden. Maar ik vind het feitelijk niet punctueel.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91813456
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 19:24 schreef Eix het volgende:
Dat weet ik niet. Hoewel die vijf minuten norm volgens mij indirect wel een verbetering is voor de reizigerspunctualiteit. Waar voorheen bijvoorbeeld de cross-platform aansluitingen in Eindhoven regelmatig de mist in gingen wordt er nu wel tot aan vijf minuten gewacht. Waardoor de IC Den Haag - Venlo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en de IC Alkmaar - Maastricht/Heerlen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
beter op elkaar aansluiten.
:D goed met die spoilers :P

Ik heb wel wat gevonden,

quote:
Reizigerspunctualiteit
Conform mijn mondelinge toezegging in het AO van 19 juni 2008 wil ik u nader informeren over de ontwikkeling van een indicator reizigerspunctualiteit.

De afgelopen jaren hanteerde NS voor het zorggebied “op tijd rijden” de prestatie-indicator aankomstpunctualiteit. Deze indicator meet (ongeacht of de norm ligt bij 3 of 5 minuten) de vertraging van treinen, zonder rekening te houden met het aantal passagiers in de treinen en zonder er rekening mee te houden of reizigers door een vertraging hun aansluiting nog kunnen halen. Om dit laatste te ondervangen, was er tevens een indicator gerealiseerde aansluitingen. Het eerste probleem was nog niet opgelost. Daardoor weegt een vertraagde trein met 10 passagiers in de punctualiteitscijfers op dit moment nog net zo zwaar als een vertraagde trein met 400 passagiers.

NS heeft in 2008 in overleg met de consumentenorganisaties geprobeerd een betere indicator voor punctualiteit te ontwikkelen: een indicator die zowel rekening houdt met het aantal vertraagde reizigers in een trein, als met het aantal reizigers dat een aansluiting mist. In 2009 test men de indicator om te bepalen of deze geschikt is voor de aansturingsrelatie tussen VenW en NS. En bij een positief resultaat zal NS deze nieuwe indicator “reizigerspunctualiteit” als afrekenbare indicator opnemen in het Vervoerplan 2010. In het Vervoerplan 2009 is de reizigerspunctualiteit overigens al als informatie-item opgenomen.
Of dat nu wordt mee genomen weet ik niet.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  maandag 24 januari 2011 @ 19:49:25 #228
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91814149
Ze zijn er in ieder geval mee bezig. :s) Maar Eurlings is voor mijn gevoel als minister toch meer een asfaltkoning geweest. Als dezelfde slagvaardigheid was gebruikt bij het OV hadden we wellicht geen/in mindere mate een ovsjip-faal gehad. En reizigers vervoeren zou dan belangrijker zijn dan treintjes rijden.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 24 januari 2011 @ 21:13:50 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91819452
Ik heb bij Eurlings minder een asfaltkoning-gevoel dan bij het huidige kabinet om eerlijk te zijn. Het enige positieve aan het mobiliteitsbeleid van het huidige kabinet vind ik het stopzetten van de kilometerbeprijzing.
pi_91819565
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:13 schreef James1988 het volgende:
Ik heb bij Eurlings minder een asfaltkoning-gevoel dan bij het huidige kabinet om eerlijk te zijn. Het enige positieve aan het mobiliteitsbeleid van het huidige kabinet vind ik het stopzetten van de kilometerbeprijzing.
Hoezo? Het enige wat Schultz (kan) doen is Eurlings plannen waarmaken, omdat hij meer asfalt wilde leggen dan alle jaren daarvoor.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91819861
Eurlings toen en Melanie Schultz nu, zijn toch bezig met hoogfrequent spoorvervoer.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  maandag 24 januari 2011 @ 21:43:04 #232
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91821527
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:13 schreef James1988 het volgende:Het enige positieve aan het mobiliteitsbeleid van het huidige kabinet vind ik het stopzetten van de kilometerbeprijzing.
Juist de kilometerbeprijzing in plaats van een vaste wegenbelasting was een goed idee. Iets met de gebruiker betaald wat'ie rijdt. :s) Nu is het enige beleid dat over blijft 'meer asfalt'. :{

Tenminste, korte-termijn plannen van bijvoorbeeld het OV-SAAL project zijn toch van de baan?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 24 januari 2011 @ 21:50:37 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91822050
quote:
Op maandag 24 januari 2011 21:43 schreef Eix het volgende:

[..]

Juist de kilometerbeprijzing in plaats van een vaste wegenbelasting was een goed idee. Iets met de gebruiker betaald wat'ie rijdt. :s) Nu is het enige beleid dat over blijft 'meer asfalt'. :{

Tenminste, korte-termijn plannen van bijvoorbeeld het OV-SAAL project zijn toch van de baan?
Kilometerbeprijzing dmv tolhokjes en evt. Telepéage-systemen zoals we die in Frankrijk zien ben ik ook niet tegen. Het plan zoals dat er lag, met een kastje in iedere auto, wel.
pi_91822082
http://www.rijksoverheid.(...)66a-47826a83c084.pdf
spinsmile.gif

En hier nog meer documenten voor een regenachtige zondag over hoogfrequent spoor.

http://www.rijksoverheid.(...)gfrequent-spoor.html
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91822196
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kilometerbeprijzing dmv tolhokjes en evt. Telepéage-systemen zoals we die in Frankrijk zien ben ik ook niet tegen. Het plan zoals dat er lag, met een kastje in iedere auto, wel.
Ah ja dat gaat werken. Dan worden drukke afritten helemaal leuk

Dat kan hier trouwens uberhaupt niet, omdat de knooppunten dan geherconstrueert moeten worden, met verlies aan capaciteit, veel vertraging en onduidelijkheid.
En zeg niet dat het in Frankrijk prima gaat, want dat ligt heel anders.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 24 januari 2011 @ 22:04:36 #236
141482 Q.
JurassiQ
pi_91823077
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:19 schreef Temlin het volgende:
Eurlings toen en Melanie Schultz nu, zijn toch bezig met hoogfrequent spoorvervoer.
Die Melanie Schultz is wel een lekker wijf zeg, zag haar vanmiddag bij de eerste paal voor het nieuwe Utrecht Centraal. :9
For great justice!
pi_91823145
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:43 schreef Eix het volgende:

[..]

Tenminste, korte-termijn plannen van bijvoorbeeld het OV-SAAL project zijn toch van de baan?
Is het hele SAAL plan van de baan? Zou zonde zijn, want dingen zoals aanpassing van Riekerpolder Aansluiting zou geen overbodige luxe zijn.
  maandag 24 januari 2011 @ 22:05:31 #238
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91823161
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:51 schreef Temlin het volgende:
http://www.rijksoverheid.(...)66a-47826a83c084.pdf
[ afbeelding ]

En hier nog meer documenten voor een regenachtige zondag over hoogfrequent spoor.

http://www.rijksoverheid.(...)gfrequent-spoor.html
Hier moet ik mij eens een middagje in gaan verdiepen. Wel leuk, want ik leer op dit moment vanuit mijn studie het een en ander over zowel macro als micro modellen. Alleen dan voor het wegverkeer.

Maar uit pagina 10 van bijlage 2 van de 1e link (PHS, april 2010):
"Beprijzing van het wegvervoer is gebaseerd op de aanname dat de
Motorrijtuigenbelasting variabel wordt in 2020 en dat er een congestieheffing wordt ingevoerd
op de knelpunten op het Hoofd Wegen Net. De effecten zijn vastgesteld met behulp van het
model Landelijk Model Systeem (LMS) "


Nu het rekening rijden voorlopig van de baan is ben ik benieuwd in welke mate het NS prognosemodel ('De Kast') nog klopt. :9 De tijdshorizon van 2020 ligt namelijk niet enorm ver weg.

quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:05 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Is het hele SAAL plan van de baan? Zou zonde zijn, want dingen zoals aanpassing van Riekerpolder Aansluiting zou geen overbodige luxe zijn.
Details weet ik niet. Zou je even op moeten googlen. Maar in November las ik wel berichten zoals deze: http://www.fnvspoor.nl/in(...)bel-spoor-flevolijnq

-edit-Van de baan is te sterk uitgedrukt. Maar er wordt met name ingezet op het bestaande beter benutten in plaats van uitbreiden.

-edit2- Concreet: spoorverdubbeling bij Almere is blijkbaar van de baan, aanpassing Riekerpolder aansluiting worden tot zover ik nu lees nog altijd doorgevoerd. Bron: http://www.prorail.nl/Pub(...)ure%20jan%202011.pdf

[ Bericht 9% gewijzigd door Eix op 24-01-2011 22:18:19 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_91824809
Is deze al langs geweest?
pi_91826016
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:05 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Is het hele SAAL plan van de baan? Zou zonde zijn, want dingen zoals aanpassing van Riekerpolder Aansluiting zou geen overbodige luxe zijn.
Dat plan gaat gewoon door, zo moet het worden:


Tracebesluit en kaarten staan op inspraakpunt.nl: http://inspraakpunt.nl/pr(...)ortetermijn2010.aspx

Aanpassingen bij Almere waren de lange termijn maatregelen van SAAL maar die staan nu in de ijskast/ zijn geschrapt.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  maandag 24 januari 2011 @ 22:49:41 #241
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91826143
Nog een paar foto's van de demper inhijsen bij Plan U 115. Meer foto's zijn er niet om te delen hier.

\

Toen wij net wouden beginnen met de werkzaamheden begon het te sneeuwen.


Detailfoto van de nieuwe demper


Om hem op zijn plaats te krijgen bleek lastig te zijn! Milimeterwerk


En dat is hier ook te zien


Dat resulteerde in veel hijswerk, weer iets omhoog, naar beneden enzovoorts


De accu's werden ook gelijk geplaatst, dat was ook een hels karwei.


9 stuks, elk 82 kilo per stuk!


En daar ging de oude demper weg.

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 25-01-2011 08:28:59 ]
pi_91826518
Ja die Plan U heb ik dus gezien. Volgens mij liep die nog toen ik er doorheen liep, kan dat? Of was dat die andere die er stond (die er een stuk slechter was).
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 24 januari 2011 @ 23:12:47 #243
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91827561
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:49 schreef greavy het volgende:
9 stuks, elk 82 kilo per stuk!

Damn. Hoe krijg je die rotdingen ooit fatsoenlijk erin. Alles boven 40kg is amper te tillen. :{
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 januari 2011 @ 23:16:01 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91827712
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:47 schreef Temlin het volgende:

[..]

Dat plan gaat gewoon door, zo moet het worden:
[ afbeelding ]

Tracebesluit en kaarten staan op inspraakpunt.nl: http://inspraakpunt.nl/pr(...)ortetermijn2010.aspx

Aanpassingen bij Almere waren de lange termijn maatregelen van SAAL maar die staan nu in de ijskast/ zijn geschrapt.
Die oplossing zou denk ik redelijk wat van de huidige problemen oplossen. Nu is het al vaak zo dat de stoppers vanuit Duivendrecht moeten wachten op de IC's uit Utrecht. En dat treinen vanaf Amsterdam-Zuid over de buitensporen richting Schiphol gaan, maar bij Riekerpolder aansluiting naar binnen wisselen, terwijl de treinen vanaf Amsterdam op de binnensporen aankomen en juist naar de buitensporen moeten. De andere richting op is er eenzelfde probleem met het wisselen. Door een soort van vork-aansluiting los je dat deel iig op.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91827823
Beter sluiten ze gewoon wat Almere-weiland stations. Toch van de zotte dat ze daar 5 stations hebben?
Der rijd daar een intercity met 80 kmh achter 2 stoptreinen aan en den haag denkt dat er nog wel wat meer treinen over kunnen. Die hanzelijn is ook weggegooid geld op deze manier.
Overigens schiet de Hanzelijn ook hard op. Volgens mij is het trace in Flevoland al zo goed als af en de verbouwing van Lelystad Centrum is in Februari klaar.
pi_91828454
Ik moest vanmorgen lachen om alles dat op Utrecht CS gebeurde in het kader van CU2030. :')
Kwam er eentje vrolijk op mij afgehuppelt met een kaartje omdat ik een foto van mn tweette :')


Ook leuk; rode loper voor de eerste deur van de SLT + 2 mensen die iedereen welkom wensten op de nieuwe bouwplaats.
pi_91828664
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:18 schreef carboni het volgende:
Overigens schiet de Hanzelijn ook hard op. Volgens mij is het trace in Flevoland al zo goed als af en de verbouwing van Lelystad Centrum is in Februari klaar.
Zo zie je maar weer als er gebruikt wordt gemaakt van bestaande technieken kan er niet veel mis gaan. Overigens zal er nog wel tot eind 2012 getest worden.

quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:04 schreef Q. het volgende:

[..]

Die Melanie Schultz is wel een lekker wijf zeg, zag haar vanmiddag bij de eerste paal voor het nieuwe Utrecht Centraal. :9
In haar vorige periode als staartsecretaris was ze mooier 12.gif
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91831010
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die oplossing zou denk ik redelijk wat van de huidige problemen oplossen. Nu is het al vaak zo dat de stoppers vanuit Duivendrecht moeten wachten op de IC's uit Utrecht. En dat treinen vanaf Amsterdam-Zuid over de buitensporen richting Schiphol gaan, maar bij Riekerpolder aansluiting naar binnen wisselen, terwijl de treinen vanaf Amsterdam op de binnensporen aankomen en juist naar de buitensporen moeten. De andere richting op is er eenzelfde probleem met het wisselen. Door een soort van vork-aansluiting los je dat deel iig op.
Ja absoluut. Je staat nu soms langer stil op de zuidtak dan dat je rijdt. Op deze manier wordt het misschien ook mogelijk de treinen vanuit Utrecht in Schiphol aansluiting te geven op de treinen richting Leiden en Den Haag.

Enig idee wanneer dit gerealiseerd gaat worden?
pi_91831859
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:18 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ja absoluut. Je staat nu soms langer stil op de zuidtak dan dat je rijdt. Op deze manier wordt het misschien ook mogelijk de treinen vanuit Utrecht in Schiphol aansluiting te geven op de treinen richting Leiden en Den Haag.

Enig idee wanneer dit gerealiseerd gaat worden?
Ach is tussen Arnhem - Nijmegen ook het geval, denk dat er meer viersporigheid moet komen om dit soort problemen op te lossen. Daarbij een geavanceerder beveiligingssysteem draagt hier ook erg aan bij :).
pi_91831979
In Rusland weten ze hoe ze auto's laten wachten bij spoorbomen:



In augustus 2008 gefotografeerd onderweg van Pskov naar Novgorod met deze bus:


Overigens stonden we op deze trein te wachten:

  dinsdag 25 januari 2011 @ 01:08:09 #251
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91832763
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:12 schreef Eix het volgende:

[..]

Damn. Hoe krijg je die rotdingen ooit fatsoenlijk erin. Alles boven 40kg is amper te tillen. :{
Bij mijn oude werkgever hadden ze daar een SD voor *)

Het lastige is dat ze er net ietsje onder moeten, en daar wordt het wat lastiger; dat vindt je rug niet fijn :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 25 januari 2011 @ 01:10:52 #252
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91832841
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:49 schreef greavy het volgende:
Nog een paar foto's van de demper inhijsen bij Plan U 115. Meer foto's zijn er niet om te delen hier.

[ afbeelding ]\

Toen wij net wouden beginnen met de werkzaamheden begon het te sneeuwen.

[ afbeelding ]
Detailfoto van de nieuwe demper

[ afbeelding ]
Om hem op zijn plaats te krijgen bleek lastig te zijn! Milimeterwerk

[
En dat is hier ook te zien

[img]http://www.stichtingde3.nl/vrijwilligersfotos/IMG%200018.jpg]afbeelding
]
Dat resulteerde in veel hijswerk, weer iets omhoog, naar beneden enzovoorts

[ afbeelding ]
De accu's werden ook gelijk geplaatst, dat was ook een hels karwei.

[ afbeelding ]
9 stuks, elk 82 kilo per stuk!

[ afbeelding ]
En daar ging de oude demper weg.
Nou haal je hem in de ene post weg, en hier plant je weer een andere :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_91834347
En nog twee plaatjes van mij van 29-08-2008, beiden uit verassende perspectieven.

De 1733 is met een Intercity op weg naar Den Bosch en duwt een trein de Maas bij Oud-Empel over.

  dinsdag 25 januari 2011 @ 07:28:21 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91835732
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:12 schreef Eix het volgende:

[..]

Damn. Hoe krijg je die rotdingen ooit fatsoenlijk erin. Alles boven 40kg is amper te tillen. :{
Met ons tweeën tillen, op de klep zetten, en dan proberen erin te douwen. Een blok hout als hulpmiddel om wat meer kracht uit te oefenen.
pi_91838074
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:28 schreef trainfreak het volgende:
Is deze al langs geweest?
[ afbeelding ]
Lol, is dat echt, of geshopped?

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:44 schreef Bitlord het volgende:
In Rusland weten ze hoe ze auto's laten wachten bij spoorbomen:

[ afbeelding ]
Dat is een serieuse overwegbeveiliging. Is dat standaard in Rusland (wat ik mij kan indenken als ik zo wel eens verhalen hoor over wodka innemende chauffeurs) of is dat speciaal voor die lijn?
pi_91840282
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 10:03 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat is een serieuse overwegbeveiliging. Is dat standaard in Rusland (wat ik mij kan indenken als ik zo wel eens verhalen hoor over wodka innemende chauffeurs) of is dat speciaal voor die lijn?
Schijnt standaard te zijn in de hele voormalige Sovjetunie, dacht ik. Dus bijv. ook in Oekraïne enzo.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 11:30:58 #257
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91840884
Het is mij in Oekraïne niet opgevallen, maar ik moet zeggen dat ik er niet enorm op heb gelet. Deze heeft het in ieder geval niet:
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 januari 2011 @ 12:45:33 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91843498
Vanaf 26 april gaan er treinen rijden naar Veendam
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91851694
http://www.gelderlander.n(...)-in-regiotreinen.ece

quote:
Gelderland blijft erbij: geen wc's in regiotreinen
ARNHEM - De provincie Gelderland blijft weigeren wc's te laten inbouwen op de regionale treinen op de trajecten Winterswijk-Arnhem, Winterswijk-Zutphen, Tiel-Arnhem en de Valleilijn (Ede-Amersfoort). Dat lieten Gedeputeerde Staten van Gelderland dinsdag weten. Ze reageren daarmee op de toenemende druk om wel toiletten te laten inbouwen.
De Tweede Kamer nam in december een motie aan waarin ze eiste dat in 2015 alle NS-treinen moeten bevatten. Ook reizigersorganisaties dringen daar op aan.

De provincie vindt het inbouwen van toiletten in de 24 nieuwe Arriva-treinen in de Achterhoek en Rivierenland te duur. Dat gaat ruim 4,4 miljoen euro kosten. Bovendien zijn de jaarlijkse kosten voor onderhoud 920.000 euro. Volgens Gedeputeerde Staten is het beter om wc's te bouwen op de stations. Ze schrijven dat ze daarvoor in 2008 al subsidie aan Achterhoekse gemeenten hebben verleend, voor wc's op zeven stations.

De Stadsregio Arnhem-Nijmegen moet een besluit nemen over wc's in de treinen op het traject Arnhem-Doetinchem. In de treinen van Veolia op de lijn Nijmegen-Roermond zitten wel toiletten.
Die WC's komen ook alleen op stations met 2000 instappers, geen vervanging dus voor toiletten in de trein.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Moderator dinsdag 25 januari 2011 @ 16:05:16 #260
155227 crew  Guppy
dus
pi_91851789
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:03 schreef Temlin het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)-in-regiotreinen.ece

[..]

Die WC's komen ook alleen op stations met 2000 instappers, geen vervanging dus voor toiletten in de trein.
Logisch ook, als je met minder dan 2000 mensen op een station instapt, hoef je ook niet te plassen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 januari 2011 @ 16:11:29 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91852072
Een gemiste kans eerlijk gezegd. Een werkende WC in een trein is juist een pluspunt om meer mensen aan te trekken. Het draagt bij aan het comfort.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91852948
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:11 schreef Peterselieman het volgende:
Een gemiste kans eerlijk gezegd. Een werkende WC in een trein is juist een pluspunt om meer mensen aan te trekken. Het draagt bij aan het comfort.
En Arriva gaat het ook niet zelf doen als het geen eis is :) Reistijd Winterswijk - Arnhem uur?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:29:18 #263
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91852995
Winterswijk-Arnhem moet je toch 9 v/d 10 keer met de bus doen, en daar zit ook geen plee in :P
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 januari 2011 @ 16:29:51 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91853027
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:28 schreef Temlin het volgende:

[..]

En Arriva gaat het ook niet zelf doen als het geen eis is :)
Logisch ook, want dat kost geld, omdat iemand het toilet schoon moet houden en er minder mensen in de trein kunnen zitten.
quote:
Reistijd Winterswijk - Arnhem uur?
Ik dacht ietsje minder. Rond de 50 minuten ofzo.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91853061
quote:
16s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:29 schreef V2 het volgende:
Winterswijk-Arnhem moet je toch 9 v/d 10 keer met de bus doen, en daar zit ook geen plee in :P
:D laatste tijd gaat het volgens mij wel beter.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Moderator dinsdag 25 januari 2011 @ 16:34:20 #266
155227 crew  Guppy
dus
pi_91853268
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:29 schreef Peterselieman het volgende:

Ik dacht ietsje minder. Rond de 50 minuten ofzo.
1:07
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 januari 2011 @ 16:35:54 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91853347
Zo lang nog? Dan doet de stopper Groningen - Leer er in totaal slechts maar vijf minuten langer over.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91853505
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
Zo lang nog? Dan doet de stopper Groningen - Leer er in totaal slechts maar vijf minuten langer over.
Daar zijn wel wc's geëist door de Provincie?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 januari 2011 @ 16:41:12 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91853618
Zeker. Stond in de concessie-eisen. Daarnaast geldt voor de treinen die in Groningen komen ook nog de eis van het hebben van de eerste klasse.

Reis je tussen Leeuwarden en Harlingen en tussen Leeuwarden en Stavoren dan mag je met je tweedeklaskaartje ook in de eerste klasse gaan zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91853710
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:41 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker. Stond in de concessie-eisen. Daarnaast geldt voor de treinen die in Groningen komen ook nog de eis van het hebben van de eerste klasse.

Reis je tussen Leeuwarden en Harlingen en tussen Leeuwarden en Stavoren dan mag je met je tweedeklaskaartje ook in de eerste klasse gaan zitten.
Lekker duidelijk voor de reizigers weer. :N Waarom eisen de twee provincies niet gewoon hetzelfde?
pi_91853808
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:45 schreef Peterselieman het volgende:
Vanaf 26 april gaan er treinen rijden naar Veendam
Je bedoelt treinen van Arriva :) Zou eens tijd worden ja...
pi_91854114
Wel knap dat het maar 4,4 miljoen gaat kosten voor 24 treinen. NS zegt dat het 100 miljoen zou kosten voor in de sprinters, waar er zo rond de 100 van zijn?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 januari 2011 @ 16:56:41 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91854361
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:44 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Je bedoelt treinen van Arriva :) Zou eens tijd worden ja...
Ik bedoelde reizigerstreinen ja. Had even geen rekening met de Cargo's gehouden :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:51 schreef RubenK het volgende:
Wel knap dat het maar 4,4 miljoen gaat kosten voor 24 treinen. NS zegt dat het 100 miljoen zou kosten voor in de sprinters, waar er zo rond de 100 van zijn?
Achteraf inbouwen is altijd duurder. Daar komt bij dat de NS niet alleen de kosten voor de inbouw mee heeft gerekend maar ook alle bijkomende kosten die er tijdens de levensduur van de trein maar te bedenken zijn.

Die 4,4 miljoen gaat alleen over de inbouw en mogelijk de realisatie van enkele voorzieningen. De rest is voor rekening van de vervoerder.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:26:19 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91858051
quote:
OV-chipkaart volledig gekraakt
dinsdag 25 januari 2011

De OV-chipkaart is definitief gekraakt. Gratis reizen is dankzij gemakkelijk te gebruiken Windows-software en een kaartlezer van dertig euro nu voor iedereen mogelijk. Dat melden computertijdschrift PC-Active en de NOS dinsdag. Diverse journalisten en medewerkers van de SP namen de proef op de som.

In 2008 werd de beveiligingscode van het systeem al gekraakt, maar voorheen konden vrijwel alleen hackers dat doen. Sinds enige tijd is de kaart echter niet alleen te openen met de Windows-software, maar ook te manipuleren.

Volgens de NOS is het opstarten van het programma OVSaldo genoeg om elk willekeurig bedrag tot een maximum van 150 euro op de kaart te zetten. Geen controle- en in-/uitcheckapparatuur merkt de fraude op.

Trans Link Systems, het bedrijf achter de kaart, heeft volgens de NOS vrijdag aangifte gedaan van fraude, drie weken nadat voor het eerst illegaal met de kaarten is gereisd. Het bedrijf stelde altijd dat kaarten waarmee wordt gefraudeerd binnen 36 uur worden geblokkeerd. Van de ongeveer tien kaarten waarmee de test is uitgevoerd, werd er echter slechts één na negen dagen geblokkeerd voor reizen met de NS. Met de kaart reizen in de metro, tram en bus kon nog wel gewoon.

De overige kaarten zouden in overleg met justitie bewust niet zijn geblokkeerd. Hoe groot de fraude is die Trans Link Systems echter daadwerkelijk heeft ontdekt, wil het bedrijf niet zeggen in het belang van het onderzoek.

PC-Active stelt dat met de kraak het failliet van het systeem is aangetoond. "De middelen om de kaart te kraken zijn nu echt binnen handbereik van de gewone gebruiker gekomen: de Windows-software is makkelijk in het gebruik en een speciale kaartlezer kost op internet maar dertig euro." Het tijdschrift stelt dat het op dit moment niet de vraag is of er massaal gebruik van de kaart gaat worden gemaakt, maar wanneer het beveiligingsprobleem van de chipkaart nu eens serieus wordt genomen.
Bron: Treinreiziger.nl
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:29:31 #275
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91858196
Geen Voordeelurenkorting bij Arriva
dinsdag 25 januari 2011
Dit artikel zit in dossier: OV Chipkaart

Het OV-chipkaartsysteem van Arriva herkent het Voordeelurenabonnement niet meer. Reizigers dienen een aparte kortingskaart te kopen die 17,50 euro gaat kosten. GroenLinks geeft aan dat dit in strijd is met afspraken in de Tweede Kamer.

Arriva rijdt in Nederland op zes trajecten, namelijk Dordrecht-Geldermalsen, Groningen-Leeuwarden/Delfzijl/Winschoten en Leeuwarden-Harlingen/Stavoren. De nieuwe OV-chipkaartapparatuur van het vervoersbedrijf herkent de NS-voordeelurenkaart niet meer.

Het zogenaamde Voordeelurenabonnement was eerst geldig bij alle vervoerders in Nederland. Reizigers die reizen met een kortingskaart en reizen bij Veolia, moeten voor 1 cent een extra reisproduct op hun kaart laten zetten. Bij Connexxion en Syntus is reizen met de chipkaart nog niet mogelijk.

GroenLinks heeft gezegd dat dit ingaat tegen afspraken die in de Tweede Kamer gemaakt zijn, waarschijnlijk met de afspraak dat reizen voor de reiziger gemiddeld niet duurder mag worden.

Bron: Treinreiziger
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:59:23 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91859602
quote:
Vanaf 4 april gaat Fyra 2x per uur, met Traxx+Prio, doorrijden naar Breda. Op dit moment wordt in ALLE rode Traxxloccen software versie SW6 AHSL vervangen door SW7H. Planning is dat dit eind week 6 klaar is (13 feb).

Intussen worden er met losse loc 186 113 op dinsdag, woensdag, donderdag en zaterdag opleidingsritten gereden naar Breda. Vooral voor de machinisten verandert er veel; zij moeten immers met ETCS level 2 leren werken. Vanaf week 7 zullen ook de stammen 7 weken lang (tot 4 april) niet meer doorrijden naar Rotterdam Stadion, maar naar Breda. Op die manier wordt de dienstregeling en het proces getest. Ook voor de TM's is dit een onderdeel van de opleiding HSL Zuidsectie (weg-, en voornamelijk tunnelkennis).

Eind mei wordt de overdracht van de eerste V250 verwacht. De bedoeling is dat deze dan gebruikt gaat worden voor opleidings en instructiedoeleinden voor machinisten en TM's. Ook zullen tijdens deze fase nog wat kinderziektes aan het licht komen, die dan verholpen kunnen worden. Een paar weken later (vermoedelijk begin juli) zal dit stel 1 Traxx+Prio-stam gaan vervangen in de omloop van de Breda-shuttle. De V250 gaat dan in de Traxx-dienstregeling (dus 160 km/h) meedraaien als soort van test (betrouwbaarheid/gewenning e.d.).

Eind 2011 (waarschijnlijk nieuwe dienstregeling) zullen er genoeg V250-stellen beschikbaar zijn om de Beneluxdienst te vervangen (met 250 km/h). Deze zal al eerste omgeklapt worden, terwijl de Breda-shuttle (900-serie) dan met Traxx+Prio blijft rijden totdat er genoeg V250-stellen opgeleverd zijn om ook deze omloop te vervangen.Dit is ook het moment dat de dienstregeling op de Oude Lijn herzien gaat worden. Daarna zal de Rotterdam-shuttle (1000-serie) weer ingelegd worden met V250 zodat er een kwartiersdienst ontstaat tussen Rotterdam en Amsterdam. Als laatste zal de (Den Haag)-Rotterdam-Breda-Antwerpen-Brussel-shuttle ingelegd worden.
quote:
Even voor de duidelijkheid: dit is zoals ik het begrepen heb na verschillende mensen gehoord en memo's gelezen te hebben. Of het in de praktijk ook allemaal zo gaat weet ik niet. V250 blijft een onzekere factor; het opleidingsverhaal met Traxx naar Breda gaat sowieso gebeuren.
Bron: Marc-sch in het HSL Zuid-topic op OpeensHadIkHet
pi_91860389
Nu in het nederlands? :@
dag
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:32:00 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91861357
V250 = de nieuwe hogesnelheidstreinstellen van AnsaldoBreda die al in 2007 geleverd hadden moeten worden
Traxx = de locomotieven die rijden voor de Beneluxtrein en de huidige Fyra
Prio = de rijtuigen
SW6 en SW7 = versies van de software op die locomotieven
ERTMS/ETCS = beveiligingssysteem op de HSL
TM = train manager ofwel conducteur
Hispeed = faalbedrijf :s)

DEUVM!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:47:14 #279
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91862232
Is de V250 al toegelaten in België dan? ;) niet dat ik weet!
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:57:35 #280
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91862845
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:29 schreef greavy het volgende:
Geen Voordeelurenkorting bij Arriva
dinsdag 25 januari 2011
Dit artikel zit in dossier: OV Chipkaart

Het OV-chipkaartsysteem van Arriva herkent het Voordeelurenabonnement niet meer. Reizigers dienen een aparte kortingskaart te kopen die 17,50 euro gaat kosten. GroenLinks geeft aan dat dit in strijd is met afspraken in de Tweede Kamer.

Arriva rijdt in Nederland op zes trajecten, namelijk Dordrecht-Geldermalsen, Groningen-Leeuwarden/Delfzijl/Winschoten en Leeuwarden-Harlingen/Stavoren. De nieuwe OV-chipkaartapparatuur van het vervoersbedrijf herkent de NS-voordeelurenkaart niet meer.

Het zogenaamde Voordeelurenabonnement was eerst geldig bij alle vervoerders in Nederland. Reizigers die reizen met een kortingskaart en reizen bij Veolia, moeten voor 1 cent een extra reisproduct op hun kaart laten zetten. Bij Connexxion en Syntus is reizen met de chipkaart nog niet mogelijk.

GroenLinks heeft gezegd dat dit ingaat tegen afspraken die in de Tweede Kamer gemaakt zijn, waarschijnlijk met de afspraak dat reizen voor de reiziger gemiddeld niet duurder mag worden.

Bron: Treinreiziger
In de voorwaarden van de VDU staat ook expliciet dat je bij reizen op saldo alleen korting krijgt bij inchecken bij NS-apparatuur (zie 1.3).
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:09:00 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91863563
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 19:47 schreef V2 het volgende:
Is de V250 al toegelaten in België dan? ;) niet dat ik weet!
Zelfs in Nederland is het spul momenteel nog niet toegelaten.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 januari 2011 @ 20:17:03 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91864098
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:57 schreef V2 het volgende:

[..]

In de voorwaarden van de VDU staat ook expliciet dat je bij reizen op saldo alleen korting krijgt bij inchecken bij NS-apparatuur (zie 1.3).
Reizen met een papieren kaartje lost het probleem op
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:19:24 #283
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91864251
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Reizen met een papieren kaartje lost het probleem op
Klopt, maar het is een rare vorm van ongelijkheid, en het maakt het er niet doorzichtiger over. Om maar niet te spreken over hoe goed dit soort dingen zijn voor de acceptatie van de OV-chipkaart.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:21:22 #284
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91864358
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 20:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Reizen met een papieren kaartje lost het probleem op
Dat mag toch alleen nog maar als je ook een spoorboekje hebt gekocht?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:29:00 #285
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91864794
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 20:19 schreef V2 het volgende:

[..]

Klopt, maar het is een rare vorm van ongelijkheid, en het maakt het er niet doorzichtiger over. Om maar niet te spreken over hoe goed dit soort dingen zijn voor de acceptatie van de OV-chipkaart.
Klopt, gelukkig worden hier ook al kamervragen over gesteld. De OV-chipkaart zou het voor de reiziger makkelijker moeten maken, maar de boel wordt alleen maar versplinterd. Sowieso is het onzin dat Arriva een NS-abonnement niet zou kunnen herkennen, een studentenreisproduct kunnen ze immers ook herkennen.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:30:40 #286
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91864901
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Klopt, gelukkig worden hier ook al kamervragen over gesteld. De OV-chipkaart zou het voor de reiziger makkelijker moeten maken, maar de boel wordt alleen maar versplinterd. Sowieso is het onzin dat Arriva een NS-abonnement niet zou kunnen herkennen, een studentenreisproduct kunnen ze immers ook herkennen.
"Niet kunnen herkennen" is hier dan ook een eufemisme voor "niet willen accepteren" volgens mij. Boefjes zijn het.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:34:50 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91865165
Mee eens, dit is onwil, of misschien technische onkunde. Maar het is niet technisch onmogelijk.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:53:39 #288
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91866206
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:34 schreef James1988 het volgende:
Mee eens, dit is onwil, of misschien technische onkunde. Maar het is niet technisch onmogelijk.
Kan het geen onwil én technische onkunde zijn?

TransLink wacht nog even met de kaarten in de hoop de maker van de geknutselde OV-chipkaarten een gevangenisstraf aan te smeren...
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:56:04 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91866334
Een combinatie kan natuurlijk ook: de technici kregen het niet in een uurtje voor elkaar en meer tijd kregen ze niet van 'de business'.
pi_91866459
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

[..]

Bron: Marc-sch in het HSL Zuid-topic op OpeensHadIkHet
Zozo, eindelijk vooruitgang. ^O^ Nu alleen nog zien of het echt zo gaat lopen.

Ik dacht dat er 6 Fyra's per uur tussen Amsterdam en Rotterdam gingen rijden, maar als ik het goed begrijp, worden dat er dus maar 5?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:03:46 #291
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91866819
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 20:58 schreef KapiteinT het volgende:

[..]
Ik dacht dat er 6 Fyra's per uur tussen Amsterdam en Rotterdam gingen rijden, maar als ik het goed begrijp, worden dat er dus maar 5?
Thalys gaat uiteindelijk 10x per dag rijden en vormt verbinding 6, denk ik.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:40:31 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91869058
quote:
Reizigers met een Voordeelurenabonnement van de NS kunnen tòch reizen met korting met de treinen van Arriva. Eerder werd bekend gemaakt dat reizigers een Arriva-kortingskaart moesten kopen van 17,50 euro.

Dat leverde veel kritiek op van de betrokken provincies en reizigers. Nu kunnen reizigers met een Voordeelurenabonnement een gratis kortings-product op hun OV-chipkaart zetten.
www.treinreiziger.nl

Nog niet ideaal, eigenlijk zou gewoon het VDU-abonnement moeten worden herkend. Maar het is al beter dan eerst.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:58:14 #293
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91870236
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:57 schreef V2 het volgende:

[..]

In de voorwaarden van de VDU staat ook expliciet dat je bij reizen op saldo alleen korting krijgt bij inchecken bij NS-apparatuur (zie 1.3).
De reden dat er niet met VDU gereisd kan worden bij externe vervoerders is erg simpel: NS heeft het deel afgeschermd waar die gegevens op staan. Alleen de in-/uitcheck apparatuur van NS kan het product inlezen.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:01:06 #294
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91870441
Op www.ov-chipkaart.org staat gedocumenteerd wat de structuur is van data op de kaart. Zo heel erg NS-specifiek is het allemaal niet, hoogstens een extra parameter als reisklasse. Arriva kan dit prima uitlezen, zolang hun systemen de productcodes maar kennen.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:12:05 #295
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91871266
Toen het in het nieuws kwam dat Veolia niet alleen met het VDU-product met korting kon, werd continu (OOK door Veolia) gezegd dat NSR het gedeelte waar die gegevens instaan niet vrijgeeft voor overige vervoerders voor de in-/uitcheck apparatuur
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:14:42 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91871455
Dat is politiek beleefd voor "NS wil ons niet zeggen hoe we hun abonnementen kunnen herkennen", lees http://www.ov-chipkaart.org/wiki/index.php/Sectors en de comments bij http://www.ov-chipkaart.org/?page_id=346
pi_91878764
De film over de bouw van Utrecht Centraal :)

Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  woensdag 26 januari 2011 @ 00:24:38 #298
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_91878915
@ greavy

Wat zien die accu`s er verrot uit hebben die nog een beetje power?

Welke functie dienen de accu`s ? Voeding van de trein verlichting ( nood) en starten van de Diesel? of dienden ze alleen om een generator te starten?
pi_91879900
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:20 schreef Temlin het volgende:
De film over de bouw van Utrecht Centraal :)

VIRM met 2 bakken? Komen die ook in 2015? :P

Verder ziet het er veelbelovend uit!
  woensdag 26 januari 2011 @ 08:13:42 #300
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_91882339
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Sowieso is het onzin dat Arriva een NS-abonnement niet zou kunnen herkennen, een studentenreisproduct kunnen ze immers ook herkennen.
Die redenering klopt dus niet wat het studentenreisproduct is geen NS-abonnement. Het gaat hier om het niet kunnen/mogen herkennen van NS-producten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')