abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:57:35 #280
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91862845
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:29 schreef greavy het volgende:
Geen Voordeelurenkorting bij Arriva
dinsdag 25 januari 2011
Dit artikel zit in dossier: OV Chipkaart

Het OV-chipkaartsysteem van Arriva herkent het Voordeelurenabonnement niet meer. Reizigers dienen een aparte kortingskaart te kopen die 17,50 euro gaat kosten. GroenLinks geeft aan dat dit in strijd is met afspraken in de Tweede Kamer.

Arriva rijdt in Nederland op zes trajecten, namelijk Dordrecht-Geldermalsen, Groningen-Leeuwarden/Delfzijl/Winschoten en Leeuwarden-Harlingen/Stavoren. De nieuwe OV-chipkaartapparatuur van het vervoersbedrijf herkent de NS-voordeelurenkaart niet meer.

Het zogenaamde Voordeelurenabonnement was eerst geldig bij alle vervoerders in Nederland. Reizigers die reizen met een kortingskaart en reizen bij Veolia, moeten voor 1 cent een extra reisproduct op hun kaart laten zetten. Bij Connexxion en Syntus is reizen met de chipkaart nog niet mogelijk.

GroenLinks heeft gezegd dat dit ingaat tegen afspraken die in de Tweede Kamer gemaakt zijn, waarschijnlijk met de afspraak dat reizen voor de reiziger gemiddeld niet duurder mag worden.

Bron: Treinreiziger
In de voorwaarden van de VDU staat ook expliciet dat je bij reizen op saldo alleen korting krijgt bij inchecken bij NS-apparatuur (zie 1.3).
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:09:00 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91863563
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 19:47 schreef V2 het volgende:
Is de V250 al toegelaten in België dan? ;) niet dat ik weet!
Zelfs in Nederland is het spul momenteel nog niet toegelaten.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 januari 2011 @ 20:17:03 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91864098
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:57 schreef V2 het volgende:

[..]

In de voorwaarden van de VDU staat ook expliciet dat je bij reizen op saldo alleen korting krijgt bij inchecken bij NS-apparatuur (zie 1.3).
Reizen met een papieren kaartje lost het probleem op
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:19:24 #283
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91864251
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Reizen met een papieren kaartje lost het probleem op
Klopt, maar het is een rare vorm van ongelijkheid, en het maakt het er niet doorzichtiger over. Om maar niet te spreken over hoe goed dit soort dingen zijn voor de acceptatie van de OV-chipkaart.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:21:22 #284
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91864358
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 20:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Reizen met een papieren kaartje lost het probleem op
Dat mag toch alleen nog maar als je ook een spoorboekje hebt gekocht?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:29:00 #285
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91864794
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 20:19 schreef V2 het volgende:

[..]

Klopt, maar het is een rare vorm van ongelijkheid, en het maakt het er niet doorzichtiger over. Om maar niet te spreken over hoe goed dit soort dingen zijn voor de acceptatie van de OV-chipkaart.
Klopt, gelukkig worden hier ook al kamervragen over gesteld. De OV-chipkaart zou het voor de reiziger makkelijker moeten maken, maar de boel wordt alleen maar versplinterd. Sowieso is het onzin dat Arriva een NS-abonnement niet zou kunnen herkennen, een studentenreisproduct kunnen ze immers ook herkennen.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:30:40 #286
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91864901
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Klopt, gelukkig worden hier ook al kamervragen over gesteld. De OV-chipkaart zou het voor de reiziger makkelijker moeten maken, maar de boel wordt alleen maar versplinterd. Sowieso is het onzin dat Arriva een NS-abonnement niet zou kunnen herkennen, een studentenreisproduct kunnen ze immers ook herkennen.
"Niet kunnen herkennen" is hier dan ook een eufemisme voor "niet willen accepteren" volgens mij. Boefjes zijn het.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:34:50 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91865165
Mee eens, dit is onwil, of misschien technische onkunde. Maar het is niet technisch onmogelijk.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:53:39 #288
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91866206
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:34 schreef James1988 het volgende:
Mee eens, dit is onwil, of misschien technische onkunde. Maar het is niet technisch onmogelijk.
Kan het geen onwil én technische onkunde zijn?

TransLink wacht nog even met de kaarten in de hoop de maker van de geknutselde OV-chipkaarten een gevangenisstraf aan te smeren...
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:56:04 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91866334
Een combinatie kan natuurlijk ook: de technici kregen het niet in een uurtje voor elkaar en meer tijd kregen ze niet van 'de business'.
pi_91866459
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

[..]

Bron: Marc-sch in het HSL Zuid-topic op OpeensHadIkHet
Zozo, eindelijk vooruitgang. ^O^ Nu alleen nog zien of het echt zo gaat lopen.

Ik dacht dat er 6 Fyra's per uur tussen Amsterdam en Rotterdam gingen rijden, maar als ik het goed begrijp, worden dat er dus maar 5?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:03:46 #291
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91866819
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 20:58 schreef KapiteinT het volgende:

[..]
Ik dacht dat er 6 Fyra's per uur tussen Amsterdam en Rotterdam gingen rijden, maar als ik het goed begrijp, worden dat er dus maar 5?
Thalys gaat uiteindelijk 10x per dag rijden en vormt verbinding 6, denk ik.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:40:31 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91869058
quote:
Reizigers met een Voordeelurenabonnement van de NS kunnen tòch reizen met korting met de treinen van Arriva. Eerder werd bekend gemaakt dat reizigers een Arriva-kortingskaart moesten kopen van 17,50 euro.

Dat leverde veel kritiek op van de betrokken provincies en reizigers. Nu kunnen reizigers met een Voordeelurenabonnement een gratis kortings-product op hun OV-chipkaart zetten.
www.treinreiziger.nl

Nog niet ideaal, eigenlijk zou gewoon het VDU-abonnement moeten worden herkend. Maar het is al beter dan eerst.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:58:14 #293
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91870236
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:57 schreef V2 het volgende:

[..]

In de voorwaarden van de VDU staat ook expliciet dat je bij reizen op saldo alleen korting krijgt bij inchecken bij NS-apparatuur (zie 1.3).
De reden dat er niet met VDU gereisd kan worden bij externe vervoerders is erg simpel: NS heeft het deel afgeschermd waar die gegevens op staan. Alleen de in-/uitcheck apparatuur van NS kan het product inlezen.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:01:06 #294
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91870441
Op www.ov-chipkaart.org staat gedocumenteerd wat de structuur is van data op de kaart. Zo heel erg NS-specifiek is het allemaal niet, hoogstens een extra parameter als reisklasse. Arriva kan dit prima uitlezen, zolang hun systemen de productcodes maar kennen.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:12:05 #295
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91871266
Toen het in het nieuws kwam dat Veolia niet alleen met het VDU-product met korting kon, werd continu (OOK door Veolia) gezegd dat NSR het gedeelte waar die gegevens instaan niet vrijgeeft voor overige vervoerders voor de in-/uitcheck apparatuur
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:14:42 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91871455
Dat is politiek beleefd voor "NS wil ons niet zeggen hoe we hun abonnementen kunnen herkennen", lees http://www.ov-chipkaart.org/wiki/index.php/Sectors en de comments bij http://www.ov-chipkaart.org/?page_id=346
pi_91878764
De film over de bouw van Utrecht Centraal :)

Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  woensdag 26 januari 2011 @ 00:24:38 #298
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_91878915
@ greavy

Wat zien die accu`s er verrot uit hebben die nog een beetje power?

Welke functie dienen de accu`s ? Voeding van de trein verlichting ( nood) en starten van de Diesel? of dienden ze alleen om een generator te starten?
pi_91879900
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:20 schreef Temlin het volgende:
De film over de bouw van Utrecht Centraal :)

VIRM met 2 bakken? Komen die ook in 2015? :P

Verder ziet het er veelbelovend uit!
  woensdag 26 januari 2011 @ 08:13:42 #300
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_91882339
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Sowieso is het onzin dat Arriva een NS-abonnement niet zou kunnen herkennen, een studentenreisproduct kunnen ze immers ook herkennen.
Die redenering klopt dus niet wat het studentenreisproduct is geen NS-abonnement. Het gaat hier om het niet kunnen/mogen herkennen van NS-producten.
  woensdag 26 januari 2011 @ 08:27:25 #301
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91882507
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:24 schreef -chefke- het volgende:
@ greavy

Wat zien die accu`s er verrot uit hebben die nog een beetje power?

Welke functie dienen de accu`s ? Voeding van de trein verlichting ( nood) en starten van de Diesel? of dienden ze alleen om een generator te starten?
De accu's zijn nog niet volledig aangesloten. Uit de magazijnwagen in Haarlem moeten nog een aantal kabels komen. De accu's werken als het goed is nog goed. Ze moeten alleen even opgeladen worden.

De accu's zijn er voor om bijvoorbeeld zonder draaiende motor en zonder depotvoeding stroom te hebben, maar je hebt ze ook nodig om de motor te starten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')