In de voorwaarden van de VDU staat ook expliciet dat je bij reizen op saldo alleen korting krijgt bij inchecken bij NS-apparatuur (zie 1.3).quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:29 schreef greavy het volgende:
Geen Voordeelurenkorting bij Arriva
dinsdag 25 januari 2011
Dit artikel zit in dossier: OV Chipkaart
Het OV-chipkaartsysteem van Arriva herkent het Voordeelurenabonnement niet meer. Reizigers dienen een aparte kortingskaart te kopen die 17,50 euro gaat kosten. GroenLinks geeft aan dat dit in strijd is met afspraken in de Tweede Kamer.
Arriva rijdt in Nederland op zes trajecten, namelijk Dordrecht-Geldermalsen, Groningen-Leeuwarden/Delfzijl/Winschoten en Leeuwarden-Harlingen/Stavoren. De nieuwe OV-chipkaartapparatuur van het vervoersbedrijf herkent de NS-voordeelurenkaart niet meer.
Het zogenaamde Voordeelurenabonnement was eerst geldig bij alle vervoerders in Nederland. Reizigers die reizen met een kortingskaart en reizen bij Veolia, moeten voor 1 cent een extra reisproduct op hun kaart laten zetten. Bij Connexxion en Syntus is reizen met de chipkaart nog niet mogelijk.
GroenLinks heeft gezegd dat dit ingaat tegen afspraken die in de Tweede Kamer gemaakt zijn, waarschijnlijk met de afspraak dat reizen voor de reiziger gemiddeld niet duurder mag worden.
Bron: Treinreiziger
Zelfs in Nederland is het spul momenteel nog niet toegelaten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:47 schreef V2 het volgende:
Is de V250 al toegelaten in België dan?niet dat ik weet!
Reizen met een papieren kaartje lost het probleem opquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:57 schreef V2 het volgende:
[..]
In de voorwaarden van de VDU staat ook expliciet dat je bij reizen op saldo alleen korting krijgt bij inchecken bij NS-apparatuur (zie 1.3).
Klopt, maar het is een rare vorm van ongelijkheid, en het maakt het er niet doorzichtiger over. Om maar niet te spreken over hoe goed dit soort dingen zijn voor de acceptatie van de OV-chipkaart.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Reizen met een papieren kaartje lost het probleem op
Dat mag toch alleen nog maar als je ook een spoorboekje hebt gekocht?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Reizen met een papieren kaartje lost het probleem op
Klopt, gelukkig worden hier ook al kamervragen over gesteld. De OV-chipkaart zou het voor de reiziger makkelijker moeten maken, maar de boel wordt alleen maar versplinterd. Sowieso is het onzin dat Arriva een NS-abonnement niet zou kunnen herkennen, een studentenreisproduct kunnen ze immers ook herkennen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:19 schreef V2 het volgende:
[..]
Klopt, maar het is een rare vorm van ongelijkheid, en het maakt het er niet doorzichtiger over. Om maar niet te spreken over hoe goed dit soort dingen zijn voor de acceptatie van de OV-chipkaart.
"Niet kunnen herkennen" is hier dan ook een eufemisme voor "niet willen accepteren" volgens mij. Boefjes zijn het.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klopt, gelukkig worden hier ook al kamervragen over gesteld. De OV-chipkaart zou het voor de reiziger makkelijker moeten maken, maar de boel wordt alleen maar versplinterd. Sowieso is het onzin dat Arriva een NS-abonnement niet zou kunnen herkennen, een studentenreisproduct kunnen ze immers ook herkennen.
Kan het geen onwil én technische onkunde zijn?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:34 schreef James1988 het volgende:
Mee eens, dit is onwil, of misschien technische onkunde. Maar het is niet technisch onmogelijk.
Zozo, eindelijk vooruitgang.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Bron: Marc-sch in het HSL Zuid-topic op OpeensHadIkHet
Thalys gaat uiteindelijk 10x per dag rijden en vormt verbinding 6, denk ik.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:58 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik dacht dat er 6 Fyra's per uur tussen Amsterdam en Rotterdam gingen rijden, maar als ik het goed begrijp, worden dat er dus maar 5?
www.treinreiziger.nlquote:Reizigers met een Voordeelurenabonnement van de NS kunnen tòch reizen met korting met de treinen van Arriva. Eerder werd bekend gemaakt dat reizigers een Arriva-kortingskaart moesten kopen van 17,50 euro.
Dat leverde veel kritiek op van de betrokken provincies en reizigers. Nu kunnen reizigers met een Voordeelurenabonnement een gratis kortings-product op hun OV-chipkaart zetten.
De reden dat er niet met VDU gereisd kan worden bij externe vervoerders is erg simpel: NS heeft het deel afgeschermd waar die gegevens op staan. Alleen de in-/uitcheck apparatuur van NS kan het product inlezen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:57 schreef V2 het volgende:
[..]
In de voorwaarden van de VDU staat ook expliciet dat je bij reizen op saldo alleen korting krijgt bij inchecken bij NS-apparatuur (zie 1.3).
VIRM met 2 bakken? Komen die ook in 2015?quote:Op woensdag 26 januari 2011 00:20 schreef Temlin het volgende:
De film over de bouw van Utrecht Centraal
Die redenering klopt dus niet wat het studentenreisproduct is geen NS-abonnement. Het gaat hier om het niet kunnen/mogen herkennen van NS-producten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Sowieso is het onzin dat Arriva een NS-abonnement niet zou kunnen herkennen, een studentenreisproduct kunnen ze immers ook herkennen.
De accu's zijn nog niet volledig aangesloten. Uit de magazijnwagen in Haarlem moeten nog een aantal kabels komen. De accu's werken als het goed is nog goed. Ze moeten alleen even opgeladen worden.quote:Op woensdag 26 januari 2011 00:24 schreef -chefke- het volgende:
@ greavy
Wat zien die accu`s er verrot uit hebben die nog een beetje power?
Welke functie dienen de accu`s ? Voeding van de trein verlichting ( nood) en starten van de Diesel? of dienden ze alleen om een generator te starten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |