abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 januari 2011 @ 11:57:39 #51
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91652941
Aha, oke. Wij staan op spoortje 18, bij een paar andere kopspoortjes die je vanaf het station goed ziet. Je kijkt er recht tegen aan zeg maar. Wij staan ook vlakbij het opleidingscentrum, SHD ook. Wij hebben echter geen dak boven de trein: Staan volledig open, SHD heeft volgens mij nog een loods.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:03:08 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91653144
Zal mij tevens benieuwen hoeveel bijkijks het treft, aangezien er onder andere op het dak gelopen moet worden, een kraan de oude eruit moet hijsen, de nieuwe erin enz.
Toen wij nog voor de winter de uitlaat afsloten voor regenwater/sneeuw e.d. was er al veel bekijks.. Toen hielp de brandweer vrijwillig door de ladder te leveren.
Deze demper komt bij de sloper vandaan die er nog 1 in goede staat had. Hij krijgt onze demper die stuk is, hun de oude die wij hebben. Kost verder niets.
pi_91653292
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:55 schreef greavy het volgende:

[..]

Als dat mogelijk is, zou dat heel fijn zijn. Als de werkwagens in Haarlem weer vervoerd kunnen worden, gaan ze naar Amersfoort is de planning. Wij willen ze namelijk bij de Plan U hebben, wat wel zo makkelijk is. En omdat wij ook in Haarlem kunnen en mogen klussen, gaan wij daar al restauratiewerkzaamheden verrichten, vandaar de oproep aan iedereen.
Die grijze muis (?), is die van een soortgelijke werkgroep?
Beter onethisch dan oneetbaar
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:42:36 #54
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91654449
Dat klopt, die waren thans van de HIJSM, maar als ik mij niet vergis is die niet meer van hun. Die hebben volgens mij al het materieel weg gedaan door vandalen.
  Redactie Sport vrijdag 21 januari 2011 @ 13:40:19 #55
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91656866
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:39 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Whahaha, NS twitter door de bocht:

[..]

Den Dolder - Oldenzaal _O-
Dat duurt wel even in een stopbus! :o
Dld als verkorting voor Delden gebruiken is niet eens zo heel vreemd, maar het moet Ddn zijn :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_91664632
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:40 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dld als verkorting voor Delden gebruiken is niet eens zo heel vreemd, maar het moet Ddn zijn :P
Inderdaad. Dld is trouwens sowieso een rare verkorting. De basisregel is volgens mij eerste letter van eerste lettergreep, eerste letter van tweede lettergreep en laatste letter.
Dat klopt bij Del-den, maar bij Den Dolder zou je dan op 'Ddr' uitkomen :o
pi_91664813
Ze dachten orgineel te doen. Bhv, amf, dld.. allemaal anders dan die basisregel :o
pi_91664950
Gewoon eerste letter van elke lettergreep toch?

O
Bd
Tb
Bhv
Amf
Apd
Asd
Rtd
Mt
Rm
Hvs
Rsd

werkt allemaal zo. Maar er zijn idd ook genoeg uitzonderingen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:27:21 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91664998
Leiden bijvoorbeeld (Ledn). :+
pi_91665486
Owja, je hebt gelijk Dr_Flash.
Die laatste letter is al een uitzondering... Maar wel een die volgens mij bij veel kleine stations van twee lettergrepen toegepast wordt, omdat ze een twee-letterige verkorting niet waard zijn :P

Akm (Akkrum)
Amr (Alkmaar)
Btl (Boxtel)
Ddn (Delden)
Dvn (Duiven)
Rsn (Rijssen)
...
pi_91665928
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Owja, je hebt gelijk Dr_Flash.
Die laatste letter is al een uitzondering... Maar wel een die volgens mij bij veel kleine stations van twee lettergrepen toegepast wordt, omdat ze een twee-letterige verkorting niet waard zijn :P

Akm (Akkrum)
Amr (Alkmaar)
Btl (Boxtel)
Ddn (Delden)
Dvn (Duiven)
Rsn (Rijssen)
...
Oh, met dat soort kleine kutplaatsjes hou ik me niet zo bezig :P Al heb ik wel het idee dat er soms behoorlijk geschoven moest worden omdat volgens "de regels" meerdere stations met elkaar in conflict zouden kunnen komen vanwege de zelfde afkortingen etc. Almere - Almelo - Alkmaar bijvoorbeeld, of Heerlen - Helmond - Haarlem.
pi_91669884
O+
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  vrijdag 21 januari 2011 @ 20:20:44 #63
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91674908
Zo heb ik hier ook wel eens een verstorimg tussen Groningen en Hoorn voorbij zien komen. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 januari 2011 @ 20:22:35 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91675010
Had jij vanochtend vroege dienst Ziggy?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91675957
"Dames en heren, de stoptrein naar Buitenpost, Leeuwarden en Hoorn van 12:34 zal vandaag niet rijden. Er is helaas geen vervangend vervoer mogelijk!"
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:16:37 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91678211
De nieuwe demper zit in de 115. Om 12:50 kwam de kraan aanrijden, en om 13:00 stond alles opgebouwd. Nog geen 10 minuten later lag het dak al van de trein, rond 13:30 was de oude demper eruit, en om 14:00 was de nieuwe demper al geplaatst. Met een groep van 5 vrijwilligers is er veel gedaan, hard doorgewerkt om de kosten van het huren van de kraan te drukken. Ik zal kijken of ik binnenkort wat foto's kan posten. Er is sowieso een video gemaakt, als het mogelijk is zal ik bekijken of ik daar wat foto's van kan maken. Video posten doen wij niet namelijk.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:19:49 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91678380
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 21:16 schreef greavy het volgende:
Video posten doen wij niet namelijk.
Waarom niet?
pi_91679773
"Kijken wij eens een video gemaakt hebben van iets bijzonders *O*

Maar wij zijn ZO boeiend dat jullie het niet mogen zien :{w "

Hou je dan gewoon stil over die video man, interessantdoenertje.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:40:32 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91679778
Misschien dat ik de voorzitter kan ompraten, anders blijft het bij foto's.
Prorail doet er namelijk moeilijk over, vanaf de locatie dat de video's gemaakt zijn. Over foto's doen ze minder moeilijk.
pi_91680056
Waar prorail allemaal druk mee kan zijn :')
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 januari 2011 @ 21:48:42 #71
Maffe Fries
pi_91680339
Die nieuwe overkapping op perron 11/12 in Utrecht begint eindelijk ergens op te lijken
pi_91680657
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Die nieuwe overkapping op perron 11/12 in Utrecht begint eindelijk ergens op te lijken
Dat viel me vanochtend ook op ja :Y

Op 3 augustus 2010 kon ik, klaarblijkelijk in blessuretijd, nog deze foto maken O+

[ Bericht 21% gewijzigd door Dr_Flash op 21-01-2011 22:40:53 ]
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:55:32 #73
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91684603
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
Had jij vanochtend vroege dienst Ziggy?
Nee, ik heb nachtdienst. Da's tot half zes.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 januari 2011 @ 23:26:57 #74
Maffe Fries
pi_91686209
ah, je collega liet vanochtend ook puik werk zien door een rangeerdeel van ik geloof 10 bakken naast een wegrijdende IC te laten rijden.
pi_91686437
Vandaag in de intercity van Nijmegen naar Schiphol :)

pi_91686540
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:30 schreef Temlin het volgende:
Vandaag in de intercity van Nijmegen naar Schiphol :)

[ afbeelding ]
Okee ik ben het zat. Dit is godverdomme somda niet.

In begrijpelijke taal praten hier, of anders opkrassen.
pi_91686630
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Okee ik ben het zat. Dit is godverdomme somda niet.

In begrijpelijke taal praten hier, of anders opkrassen.
Dat plaatje is toch heel duidelijk ;(
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 januari 2011 @ 23:34:16 #78
Maffe Fries
pi_91686689
Gewoon een gevalletje van roestrijden
pi_91686841
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Jep, maar had ik nog niet mee gemaakt.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 23:58:46 #80
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91688359
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:33 schreef Temlin het volgende:

[..]

Dat plaatje is toch heel duidelijk ;(
Ik geef hier geen oordeel over de situatie maar Temlin, ik kan hier echt niks mee (jouw plaatje) :?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:11:03 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91689195
Stukje roestrijden, of een sectiestorinkje in dat rechterbaanvak of weet ik veel wat.

Meerwaarde = 0
pi_91689798
quote:
Dank je PSM :)
pi_91690210
Wat een gezeik weer. Ik vind Temlin's toevoeging wel leuk en jullie beginnen direct weer treurig te huilen.
En somda-autistisch is het niet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91690257
quote:
Het is trouwens niet eens waar, want die genoemde IC Nijmegen - Schiphol komt helemaal niet langs een punt waar aansluiting op de Betuweroute is.

Vet leuk als je de betweter uit wilt hangen, maar weet wel dat je hier pek en veren krijgt. Of zorg dat je verhaal klopt EN begrijpelijk is voor mensen met maar één persoonlijkheid.
pi_91690372
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:31 schreef Ascendancy het volgende:
Wat een gezeik weer. Ik vind Temlin's toevoeging wel leuk en jullie beginnen direct weer treurig te huilen.
En somda-autistisch is het niet.
Ja, jij zat ook al in dat hoekje hoor :)
pi_91690384
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is trouwens niet eens waar, want die genoemde IC Nijmegen - Schiphol komt helemaal niet langs een punt waar aansluiting op de Betuweroute is.
:? jawel
pi_91690587
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, jij zat ook al in dat hoekje hoor :)
Ik in het autistenhoekje?
Grapjas.
pi_91690813
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:36 schreef Temlin het volgende:

[..]

:? jawel
Is het dan ZO MOEILIJK om gewoon te zeggen "ik had een IC tussen Nijmegen en Arnhem die moest roestrijden"?

IS het dan ECHT NODIG om met zoeen cryptisch plaatje te komen?

Is het, en dan in alle algemeenheid, ZO NODIG, om JUIST HIER, op FOK!, de site die het meest relaxt omgaat met de meest bizarre mensen, zo'n boodschap te verpakken in eoa sporenplan-kaartje?

IS het dan ZO MOEILIJK. Om zelfs op de meest INFORMELE site ter wereld waar nog aandacht aan treinen besteed wordt. Is het dan ZO MOEILIJK om gewoon informele taal te gebruiken?

Ja?

Al die mensen horen hier niet thuis.

Er is hier HEEL veel mogelijk, en er is hier ook heel veel ruimte voor alles en iedereen. Maar voor autistisch nummertjesgezeik zijn ontelbare andere sites op internet, die ALLEMAAL allang bekend zijn bij al deze mensen.

WAAROM moet de ENIGE site ter wereld waar nog op een normale manier over treinen gebabbeld kan worden, OOK NOG door spoorautisten overgenomen en verneukt worden? WAAROM?

Of ben ik de laatste man ter wereld die EN treinen leuk vindt EN maatschappelijk normaal kan functioneren? Zeg het maar hoor.
pi_91690846
Een kenmerk van autisme is dat je er niet mee om kan gaan als het niet op jou manier gaat.
pi_91690948
Ja, ik heb echt wat te bewijzen ten opzichte van jou ja _O-
pi_91691061
Ik wist niet dat jij bepaalt wat hier wel en wat niet gepost mocht worden. Zet dat in het vervolg even in de OP.
Ik vond het wel leuk om het te vertellen maar ik zie dat het hier niet gewaardeerd wordt. Naja doe ik het de volgende keer niet, mij maakt het niet veel uit.
pi_91691105
Nee hoor, dat deed die reportage wel, wees maar niet bang. Het is ook helemaal niet mijn doel om mensen aan te vallen, maar als jij autist dit, dat blabla gaat roepen zonder een stukje zelfreflectie, dan houdt het ook op.

Ik ben echter wel benieuwd waarom ik een spoorautist ben, als ik enkel geboeid ben door de maatschappelijke keuzes die een bedrijf als de NS maakt(dit geldt voor veel meer onderwerpen).
pi_91691121
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:52 schreef Temlin het volgende:
Ik wist niet dat jij bepaalt wat hier wel en wat niet gepost mocht worden. Zet dat in het vervolg even in de OP.
Ik vond het wel leuk om het te vertellen maar ik zie dat het hier niet gewaardeerd wordt. Naja doe ik het de volgende keer niet, mij maakt het niet veel uit.
Flash is een autoriteit, check die postcount jongeh.
pi_91691259
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:53 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Flash is een autoriteit, check die postcount jongeh.
Hij maakt foto's van treinbordjes. Dan heb je niet echt autoriteit naar mij mening maar goed.
pi_91691291
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:56 schreef Temlin het volgende:

[..]

Hij maakt foto's van treinbordjes. Dan heb je niet echt autoriteit naar mij mening maar goed.
Op het internet is hij heel charismatisch. :Y
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:59:35 #96
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91691380
Zucht, niemand is hier de baas, misschien Danny Roodbol maar uiteindelijk moeten wezelf de trein rijdende houden.
Dat modder gooien, beschuldigen etc. vind ik verwerpelijk.
Ik ben ook erg aangedaan door het continue roepen met elkaar autist te noemen.
Als je dit hebt/bent ben je niet te benijden dan is ieder functioneren in een "min of meer normale" omgeving al moeilijk.
Fok is er voor iedereen ook voor autisten, somda-fans, bordjesflitsers, mooie fotomakers, gezellige chitchat dames/meisjes, oude lullen en lurkers.
Hou dus aub op met dat gezeik, ik ben niet aangenomen om hier de lieve vrede te verkondigen.
Ik ga er van uit dat iedereen die hier komt fatsoensnormen hanteert, redelijk is en ook aan zijn medemens kan denken.
Zo en nu KAPPEN! :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_91691422
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:52 schreef Temlin het volgende:
Ja, dat zat eran te komen natuurlijk.

Nee natuurlijk bepaal ik dat niet. Maar ik constateer wel dat *hier* (lees: de treinentopics in PTA op Fok!) een van de zeldzame plekken is waar gewoon relaxt oker treinen geluld kan worden. Omdat er ook normale mensen zijn die treinen en spoorwegen interessant vinden.

En dat moet wel zo blijven.

Want vergankelijk als het is: Als je hier alle Somda-users 24 uur, wat zeg ik? EEN uur hun gang laat gaan, is de hele boel naar de knoppen en komt hier niemand meer.

Er zijn al veel te veel mensen weggegaan vanwege een trend die kant op. Dat is natuurlijk de weg van de minste weerstand, dat kun je ze ook niet kwalijk nemen. Het bevalt ze niet meer dat hier maar met elke idoot rekening gehouden moet worden, dus ze gaan weg. Wat is de winst? een extra idioot. Wat is het verlies? Een leuke user die veel bijgedragen heeft en nog veel meer had kunnen bijdragen.

Het gaat hier gewoon zwaar de verkeerde kant uit, en ik wil er in ieder geval voor gewaarschuwd hebben.

Maar het staat een ieder natuurlijk vrij om te zeggen "Fles jouw tijd is geweest, wij willen het liefst Somda worden" ^O^
pi_91691619
quote:
8s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:59 schreef bork het volgende:
Zucht, niemand is hier de baas, misschien Danny Roodbol maar uiteindelijk moeten wezelf de trein rijdende houden.
Dat modder gooien, beschuldigen etc. vind ik verwerpelijk.
Ik ben ook erg aangedaan door het continue roepen met elkaar autist te noemen.
Als je dit hebt/bent ben je niet te benijden dan is ieder functioneren in een "min of meer normale" omgeving al moeilijk.
Fok is er voor iedereen ook voor autisten, somda-fans, bordjesflitsers, mooie fotomakers, gezellige chitchat dames/meisjes, oude lullen en lurkers.
Hou dus aub op met dat gezeik, ik ben niet aangenomen om hier de lieve vrede te verkondigen.
Ik ga er van uit dat iedereen die hier komt fatsoensnormen hanteert, redelijk is en ook aan zijn medemens kan denken.
Zo en nu KAPPEN! :)
Met alle respect hoor. Maar flash z'n geregelde uitvallen op alles wat niet gaat zoals hij het wil, mag best eens teruggekaatst worden. Ik erger me er namelijk dood aan dat op iedere 10e post van greavy een boze reactie van flash komt over dat ie autistisch is en dergelijke. Maar als ik dan die reportage van MBH zie, wordt dat wel erg hypocriet, want in weze verschillen ze niet zoveel van elkaar, afgezien van dat Flash ongeveer 20 jaar ouder is en op het internet jongens van 18 uitscheldt omdat ze minder weten dan hij.

Dan mag daar ook best iets van gezegd worden, want het topic verliep wel een stuk soepeler toen flash een paar topics oversloeg en er dus geen oeverloos gezeik op greavy kwam.

@flash: Ga je nu nog inhoudelijk op mij reageren, want je komt alleen maar met one-liners over dat ik je niet kan raken en blabla. Ik wil je niet raken, ik wil een punt maken en het feit dat jij alleen maar zinloos met modder kan gooien lees ik als niets beters weten te zeggen. Maar dat zal je wel weer niets doen :')
pi_91691641
Ik ben hier pas een tijdje en ik weet niet over wie jij het hebt, weet ook niet hoe het hier vroeger was. Maar blijkbaar was vroeger alles beter.
pi_91692241
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 01:05 schreef Ascendancy het volgende:
Met alle respect hoor. Maar flash z'n geregelde uitvallen op alles wat niet gaat zoals hij het wil, mag best eens teruggekaatst worden. Ik erger me er namelijk dood aan dat op iedere 10e post van greavy een boze reactie van flash komt over dat ie autistisch is en dergelijke. Maar als ik dan die reportage van MBH zie, wordt dat wel erg hypocriet, want in weze verschillen ze niet zoveel van elkaar, afgezien van dat Flash ongeveer 20 jaar ouder is en op het internet jongens van 18 uitscheldt omdat ze minder weten dan hij.

Dan mag daar ook best iets van gezegd worden, want het topic verliep wel een stuk soepeler toen flash een paar topics oversloeg en er dus geen oeverloos gezeik op greavy kwam.

@flash: Ga je nu nog inhoudelijk op mij reageren, want je komt alleen maar met one-liners over dat ik je niet kan raken en blabla. Ik wil je niet raken, ik wil een punt maken en het feit dat jij alleen maar zinloos met modder kan gooien lees ik als niets beters weten te zeggen. Maar dat zal je wel weer niets doen :')
ja hoor, ik reageer best op je. Alleen al het feit DAT ik reageer op jou (of op anderen die vergelijkbare dingen posten) kun je zien als een stellingname.

JA ik begrijp het als mensen vinden dat mijn posts overkomen als "Fles denkt het wel eens even te bepalen hier"

NEE, dat is niet terecht. Ik verwoord alleen maar wat een aantal mensen denken.

Het alternatief is dat mensen gewoon weglopen, zoals Duvel. Dat is jammer. Of nee, dat VIND IK jammer. Maar misschien zijn jullie ook hem liever kwijt dan rijk, daar weet ik verder niet van.

En je mag de MBH reportage best hypocriet noemen, of autistisch of whatever hoor. Feit blijft dat jouw soort mensen gewoon makkelijk lullen heeft vanachter een toetsenbord. Enige kritiek daarop kan alleen al daarom nooit serieus genomen worden. Maar zelfs al doe ik dat wel. Wat miszeg ik er dan aan dat een verhaal van 3 kantjes A4, UITSLUITEND over treinnummers, vertragingkjes en gewijzigde aankomstsporen, op zijn zachtst gezegd vrij onboeiend is voor mensen op een site als fok? Mensen komen hier nou eenmaal niet om te lezen in welke trein iemand een minuut eerder of later dan het boekje aankwam op een station. Mensen komen hier om leuke plaatjes te zien van treinen, en een beetje slap te lullen over treinen. Heerlijk toch? *O*

En welke trein er nou precies 2 of 3 minuten te vroeg of te laat was, boeit niet. HIER OP FOK niet. Ergens anders boeit dat misschien wel, prima, dat kan.

Maar ik ben in alle eerlijkheid van mening dat dat idee hier niet OOK de overhand moet krijgen, want dan is de lol er voor een heleboel mensen gauw af.

Maar nogmaals, mocht de meerderheid van mening zijn dat dat WEL de kant is waar Fok heen moet, prima, dat kan :) Ik beslis dat niet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')