Da's mij op zich ook prima hoorquote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:32 schreef Temlin het volgende:
En trouwens als niemand er meer op reageert na deze reactie:
[..]
is er niets aan de hand.
\quote:Op zaterdag 22 januari 2011 02:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dus... samengevat komt het hele verhaal dus gewoon neer op roestrijden en vroeger was alles beter.
Geen idee, is er een een NS-medewerker aanwezig? Dan zou ik het even vragen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 07:59 schreef Fixers het volgende:
Zit nu in een verduisterde virm (geen nummertje, die kan ik niet lezen in het donker). Kan ik eens het nachtelijke landschap aanschouwen waar je normaal geen donder van ziet.
Is dat iets wat bekend is, bug ofzo? Ik zag er vorige week ookal eentje vol met reizigers en zonder verlichting vertrekken uit utrecht. (Zit nu in eentje van de laatste generatie, met smeulpeuktafeltjes.)
Helaas moet ik je nu toch ongelijk geven: Net iets ten zuiden van Elst (je weet wel, aan de spoorlijn Nijmegen-Arnhem) zit een aansluiting op de Betuweroute.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is trouwens niet eens waar, want die genoemde IC Nijmegen - Schiphol komt helemaal niet langs een punt waar aansluiting op de Betuweroute is.
Dat deed het dusquote:Vet leuk als je de betweter uit wilt hangen, maar weet wel dat je hier pek en veren krijgt. Of zorg dat je verhaal klopt
Nouja, het feit dat hij het met een plaatje illustreerde is al een stuk beter dan 'Bij Ebtwa gingen we niet via spoor 97 en 94 naar 92, maar via 96 en 93quote:EN begrijpelijk is voor mensen met maar één persoonlijkheid.
Zeg, kun je mij uitleggen wat er zo lekker is aan die Chococookies? 'k Heb er gisteren eentje gekocht, maar hij was behoorlijk zacht en een volle chocoladesmaak had-ie ook niet echt. Had ik dan gewoon een afdankertje of is het alleen voor vrouwen bedoeldquote:Op zaterdag 22 januari 2011 09:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Jezus zeg, wat zijn jullie soms ook een stel wijven zeg
Zo'n chocolade koekje van de AH to GO? Zo lekker vond ik die ook niet.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 10:49 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zeg, kun je mij uitleggen wat er zo lekker is aan die Chococookies? 'k Heb er gisteren eentje gekocht, maar hij was behoorlijk zacht en een volle chocoladesmaak had-ie ook niet echt. Had ik dan gewoon een afdankertje of is het alleen voor vrouwen bedoeld?
Ik vind dat zachte juist lekkerquote:Op zaterdag 22 januari 2011 10:49 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zeg, kun je mij uitleggen wat er zo lekker is aan die Chococookies? 'k Heb er gisteren eentje gekocht, maar hij was behoorlijk zacht en een volle chocoladesmaak had-ie ook niet echt. Had ik dan gewoon een afdankertje of is het alleen voor vrouwen bedoeld?
Dat heb ik ook wel eens in een koploper gehad hoor! Ow, en in de Duitse IC, de Pimpel, ook een keer! Toen werd de hele coupe verlicht door de gloed van telefoon-schermpjes en laptopsquote:Op zaterdag 22 januari 2011 07:59 schreef Fixers het volgende:
Zit nu in een verduisterde virm (geen nummertje, die kan ik niet lezen in het donker). Kan ik eens het nachtelijke landschap aanschouwen waar je normaal geen donder van ziet.
Is dat iets wat bekend is, bug ofzo? Ik zag er vorige week ookal eentje vol met reizigers en zonder verlichting vertrekken uit utrecht. (Zit nu in eentje van de laatste generatie, met smeulpeuktafeltjes.)
Als het door motorpech is kan je je voertuig nog wel redden. In de tweede versnelling zetten, koppeling op laten komen en dan starten. Dan hobbel je op de startmotor weg.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:52 schreef Ireyon het volgende:
En als je op de sporen vast komt te zitten, kun je ook maar beter gewoon zo snel mogelijk uitstappen en afscheid nemen van je voertuig..
http://www.treinreiziger.(...)_treinongeval_nispen
In Nederland heb ik het nog nooit meegemaakt. Gelukkig maar, want ik associeer het toch met toestanden zoals in die aftandse Roemeense P-treintjes.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel eens in een koploper gehad hoor! Ow, en in de Duitse IC, de Pimpel, ook een keer! Toen werd de hele coupe verlicht door de gloed van telefoon-schermpjes en laptopsHad ok wel weer wat gezelligs!
Bron: Treinentopic #281 - Zuchten onder de kouquote:Een Victor ook wel het Vee oftewel Plan V. Ken de gebruikte bijnamen
En wat houdt dat praattopic dan in?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Misschien moet de topicreeks gesplitst worden in een "pics en nieuws topic" en een "praattopic" ?
Precies.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:05 schreef Ascendancy het volgende:
Duvel, je schetst niet echt een OHIH/somda probleem, maar meer een SC in zijn algemeenheid. Daar ben ik het ook wel degelijk mee eens en ik weet dat ik daar in een zekere mate ook aan bijdraag. Maar juist door die heftige reacties die op 1 plaatje van Temlin, wat op zichzelf geen probleem was, werk je dat in de hand.
En dit ja.quote:En natuurlijk is dat oeverloze gezwaai naar de treintopicchickies () een treurig gegeven
![]()
Maar toen dat werd aangekaart, negeerde iedereen dat...
Eens. Als dat praattopic een slowchat inhoudt, zeg ik bij deze alvast dat dat niet gaat gebeuren. Een ieder is welkom in de algemene PTA slowchat (waar we Duvel ook al hebben geadopteerd).. Imho verschuif je dan ook het 'probleem', ipv er eens kritisch naar te kijken.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:14 schreef Peter het volgende:
Het treinentopic is gewoon geen SlowChat. Laat het slowchat lekker in PTA-SC..
Je bent niet de enige. Allerhande nummertjes enzo interesseren mij ook maar oppervlakkig. Treinserienummers trek ik wel, maar de hele deelserienummers van V-IRM en Plan V niet echt. ´T is dat ik door een forum als Somda het een en ander oppik maar echt belangrijk vind ik al die nummers niet. Laat staan dat ik weet hoe de UIC nummering van bijvoorbeeld ICRm loopt en hoe dit gekoppeld is aan de onderhoudsstammen. Er zijn leukere hobby´s.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende: maar blijkbaar ben ik de enige die gewoon over dingen heen leest die me niet interesseren.
Met een vriend hebben we het altijd over rupsen. Gele rupsen met mensen erin. Maakt dat mij dan een rupsentemmer?quote:die standaard gele stoptrein
Waar halen ze die opeens vandaan?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:22 schreef James1988 het volgende:
Even inhoudelijk dan maar weer:
Er gaan 5 extra Traxx-locomotieven naar Hispeed voor de Fyra, deze zullen voor opleidingsritten en naar Breda gebruikt worden. Nummers 186 236 t/m 186 240.
Nee, de machinist is dan de rupsentemmer!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Met een vriend hebben we het altijd over rupsen. Gele rupsen met mensen erin. Maakt dat mij dan een rupsentemmer?
Over inhoudelijke discussies gesproken.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nee, de machinist is dan de rupsentemmer!
Jij bent gewoon dat mannetje van de zoo-security die bepaalt waar meneer de rupsentemmer met z'n rups allemaal mag komen
Kut.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nee, de machinist is dan de rupsentemmer!
Jij bent gewoon dat mannetje van de zoo-security die bepaalt waar meneer de rupsentemmer met z'n rups allemaal mag komen
Zie het als een hamsterrace: Rups met temmer op z'n kop wil naar een uitgang, Jij zet de schuifjes scheef en sluit uitgangen af zodat ze in het juiste hokje uitkomen..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Kut.
Maar de machinist maakt toch eigenlijk deel uit van de rups?
Ik vind mijn metafoor steeds minder leuk worden.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:13 schreef Peter het volgende:
[..]
Zie het als een hamsterrace: Rups met temmer op z'n kop wil naar een uitgang, Jij zet de schuifjes scheef en sluit uitgangen af zodat ze in het juiste hokje uitkomen..
Hij kan ze zomaar opheffen jahquote:Op zondag 23 januari 2011 00:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ach, voor die rupsen en/of hamsters ben jij natuurlijk de almachtige, de god bij wiens gratie zij bestaan
Verzoekjes?quote:
Weet je toevallig ook in welke series veranderingen gaan plaatsvinden?quote:Op zondag 23 januari 2011 11:28 schreef greavy het volgende:
Per 7 Februari gaat het nieuwe wijzigingsblad in.
Er blijven 45 (!) extra Plan V's rijden die 90 bakken SLT vervangen. Ook rijden er sowieso 50 bakken VIRM minder dan gepland.
Dit nog steeds door de herstelwerkzaamheden door de winterse perikelen
DDM-1 gaat per 7 februari reserve(NIET terzijde) met 6 stammen. Drie andere stammen blijven rijden in de Spitstrein 14500 Amsterdam-Enkhuizen vv.
Er was in het nieuws dat eind dit jaar de Fyra als trein moet gaan rijden. Dit werd gelukkig niet te groot in de media verkondigt, want ik vrees dat het wel eens 2013 kan worden!quote:Op zondag 23 januari 2011 11:35 schreef V2 het volgende:
Over Fyra-perikelen gesproken, hoe staat het eigenlijk met de vogelbekdieren? Ik begreep dat er ondertussen 3 stuks geleverd zijn, waarvan één zonder interieur. Twee hiervan (waaronder het exemplaar zonder interieur) zouden nu weer terug zijn in Italië voor aanpassingen, zodat er dus nog maar één exemplaar in Nederland aanwezig is. Verder schijnt er een beetje een issue te zijn met de toelating op het Belgische net: daar moet nog uitgebreid voor getest worden, en daar is budget voor nodig. En voor budget heb je parlementaire goedkeuring nodig natuurlijk... en dat ligt momenteel in België wat lastig
Ligt ook aan de definitie van "rijden". Binnen Nederland misschien, met één stel, een deel van de diensten. Maar zeker niet alle diensten, en België gaat dit jaar ook echt niet meer lukken als ik het zo begrijp.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
Er was in het nieuws dat eind dit jaar de Fyra als trein moet gaan rijden. Dit werd gelukkig niet te groot in de media verkondigt, want ik vrees dat het wel eens 2013 kan worden!
Dat heeft te maken met het moment waarop ze gereviseerd zijn. Op somda is daar afgelopen week wat over gezegd, vanaf hier (oninteressante info moet je er zelf maar ff uitfilteren)quote:Op zondag 23 januari 2011 20:43 schreef Bitlord het volgende:
Is iemand hier bekend waarom een deel van het Plan V groene banken heeft en een deelnpaarse banken?
Planningmethoden, een vak van de bachelor SGPL van de UU. net ff wat gegeten in Mt en nu in een leeg rijtuig van een VIRM wachten op vertrek naar Ut.quote:
Ik pleit voor een versimpeling en het gebruik van vierlettercodesquote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:23 schreef Crientj het volgende:
Ze dachten orgineel te doen. Bhv, amf, dld.. allemaal anders dan die basisregel
Dat zijn inderdaad al die studenten die maandagochtend weer hard aan de studie moeten.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:43 schreef Bitlord het volgende:
Ik vind het opvallend hoe vol de treinen zitten op zondagavond. De IC werd met 8 tot 10 bakken gereden waarbij vrijwel alle zitplaatsen bezet waren.
Nee ?quote:Op zondag 23 januari 2011 22:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Bhv en Amf zijn toch logische afkortingen? De eerste letters van de lettergrepen.
Bilt-Ho-Ven. A-Mers-Foort.quote:
Komt vooral door de actie van het zoutkaartje, merendeel van de studenten heeft de weekkaart wat resulteert dat ze nu op zondag mogen reizenquote:Op zondag 23 januari 2011 22:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad al die studenten die maandagochtend weer hard aan de studie moeten.
Ik zit nu in de trein van Amsterdam naar Amersfoort, maar ik vind het juist verdacht rustig voor een zondagavond. Maar misschien ben ik ook al wat aan de late kant voor de studentenmeute...
Nee, het is altijd druk op zondagavond. Dat komt door al die studenten met een weekend-ov. Het is nu misschien hooguit nog drukker omdat week-ov mensen ineens ook op zondag mogen reizen.quote:Op zondag 23 januari 2011 23:00 schreef Brembo het volgende:
[..]
Komt vooral door de actie van het zoutkaartje, merendeel van de studenten heeft de weekkaart wat resulteert dat ze nu op zondag mogen reizen. Na 1 februari is het weer lekker rustig op zondagavond.
Grappig wat één lettertje extra kan verduidelijken; ik zou dan kiezen voor Bhvn en Afrt, dan kan het echt niet missenquote:
*kuch*somda*kuch*quote:Op maandag 24 januari 2011 00:24 schreef James1988 het volgende:
Maar wie buiten de spoormedewerkers gebruikt die afkortingen nou echt? Reizigers kunnen er niks mee.
Moet je nog maar eens goed checken, de bieb op de Drift was gisteren gewoon open toen we er langs liepenquote:Op zondag 23 januari 2011 23:17 schreef Bitlord het volgende:
Daarom ben ik ook vanavond op pad. Anders was ik wel in de UB (Universiteitsbibliotheek) gaan zitten , maar die is alleen ma-vr tot 01:00 open.
quote:Waarschijnlijk trein 16014 (Stoptrein Den Bosch-Utrecht) defect geraakt tussen Hdl en Ozbm (Hedel en Oud Zaltbommel), trein 3518 (IC Eindhoven-Schiphol)werd te Ht (Den Bosch) opgeheven en verder alle andere volgende 3500-en ook. Om 6.50 uur vertrok stel 853 (Plan V)uit Ht richting onheilsplek om de defecte trein op te halen.
Ja, ik gebruik ze als reiziger echt. Ten eerste op mijn telefoon, die niet zo hip is dat die allerlei leuke auto-aanvullen dingetjes heeft. Je kunt op http://m.ns.nl (en ook op de gewone site trouwens) in plaats van de complete stationsnaam ook een verkorting in tikken om je reis te plannen of de actuele vertrektijden op te vragen.quote:Op maandag 24 januari 2011 00:24 schreef James1988 het volgende:
Maar wie buiten de spoormedewerkers gebruikt die afkortingen nou echt? Reizigers kunnen er niks mee.
Bron: Persberichten NS Hispeedquote:NS Hispeed verlaagt tarieven voor Fyra
• Van 1 februari tot 1 juli lagere toeslag voor Fyra
• Rotterdam Schiphol, 20 minuten reistijdwinst voor slechts ¤ 2,10 toeslag
NS Hispeed verlaagt tijdelijk de tarieven voor Fyra, de snelle trein van NS Hispeed tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en binnenkort ook Breda. Er is gekozen voor een aantrekkelijke tariefstelling, waarbij de reiziger tussen Rotterdam en Schiphol een tijdwinst van 20 minuten koopt voor een toeslag van slechts ¤ 2,10 voorheen ¤ 6,00. Voor steeds meer klanten is de snelste verbinding hiermee de meest aantrekkelijke keuze.
Het afgelopen jaar heeft ons geleerd dat onze klanten bereid zijn een toeslag te betalen voor het reizen met Fyra. Het toeslagvrij reizen met Fyra in de maand januari heeft laten zien dat er grote interesse is in deze trein. Wij verwachten met dit tijdelijke prijsniveau een evenwicht te hebben tussen product, service en de bereidheid van de reiziger om te betalen voor reistijdwinst. De komende vijf maanden zullen wij de bezetting op Fyra nauwlettend volgen, aldus Maarten Spaargaren, Commercieel Directeur NS Hispeed.
Sinds de start in september 2009 hebben reeds 900.000 mensen gereisd met Fyra en is in het laatste kwartaal van 2010 het aantal reizigers verdubbeld. Vanaf april zal ook Breda met Fyra worden aangesloten op het HSL-netwerk. Voor tarieven, dienstregeling en overige informatie: www.NSHispeed.nl/Fyratariefverlaging
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |