abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91692710
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 01:32 schreef Temlin het volgende:
En trouwens als niemand er meer op reageert na deze reactie:

[..]

is er niets aan de hand.
Da's mij op zich ook prima hoor :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91692749
Morgen een nieuwe dag, laten we het niet op de spits brengen.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 01:39:28 #104
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91692905
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 22 januari 2011 @ 02:09:40 #105
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91693781
Dus... samengevat komt het hele verhaal dus gewoon neer op roestrijden en vroeger was alles beter. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_91693912
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 02:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dus... samengevat komt het hele verhaal dus gewoon neer op roestrijden en vroeger was alles beter. ;)
\
Bijna :)

Prorail is kut en plaatjes zijn beter ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91696220
Goeiemorgen dan...

Nog even reageren. Het anderen bestempelen tot autist is nergens voor nodig. Ongeacht wat je eigen hobby's zijn of hoe de ander zich gedraagt. Als je het juist gezellig wilt houden, dan is het niet heel productief om anderen, met wie je het gezellig wil hebben, uit te schelden voor het een of andern.

Daartegenover heeft flash ook wel een punt. Ik heb ook wel eens gekeken op OHIH en somda en ben daar vlug weer van teruggekomen. Dat preciese en die nummertjes dat is mijn ding niet. Ik kan daar niet warm of koud van worden. Het is hier nog een laagdrempelige plek waar ook leken en ietsminder geinteresseerden kunnen meepraten of terecht voor info. Ook al is dat voor de tigmiljoenste keer de vraag of je met een sov in de ice mag.

Ik kom hier voor informatie, die vaak beter is dan die vanuit NS en prorail komt. (Ja gegeven door mensen die wel al die nummertjes snappen). Voor de mooie plaatjes. Voor treinnieuws, ik spendeer nogal wat tijd in de trein, handig een beetje op de hoogte te blijven. Voor alternatieve reisadviezen. Om hier even gal te spuwen over totaal onbegrijpelijke verteragingen. Voor mooie reisverslagen en voor een beetje info over spoortechniek. Zoals die stukjes die Ziggy zo af en toe heeft over zijn werk en de klus/renovatiebabbels van Greavy (foto's! We willen foto's van die uitelkaarliggende treinmotoren, dat is tof.)
pi_91696347
Een tijdje terug (zeg maar het moment dat Duvel verdween) hadden we hetzelfde 'gezeur'. Ik dacht dat het toen wel een beetje opgelost zou zijn.

Anyway, als iedereen nou eens even zijn zegje doet en in REDELIJKHEID met elkaar babbelt (autist-verhaal kan dus achterwege gelaten worden, dat hoef ik hier niet meer te zien, idem voor die steekjes onder water) dan moet er toch wel uit te komen zijn.
Het is niet de bedoeling om mensen aan te wijzen die niet meer mee mogen posten, dat gaan we in ieder geval niet doen. Maar er valt vast wel rekening met elkander te houden.

Ik ga me hier verder ook niet mee bemoeien, jullie moeten daar zelf maar met elkaar uit komen. Daar zijn jullie hopelijk verder wel volwassen genoeg voor hmm :). Ik volg het even vanaf de zijlijn.
pi_91696367
Zit nu in een verduisterde virm (geen nummertje, die kan ik niet lezen in het donker :P). Kan ik eens het nachtelijke landschap aanschouwen waar je normaal geen donder van ziet.

Is dat iets wat bekend is, bug ofzo? Ik zag er vorige week ookal eentje vol met reizigers en zonder verlichting vertrekken uit utrecht. (Zit nu in eentje van de laatste generatie, met smeulpeuktafeltjes.)
  zaterdag 22 januari 2011 @ 09:01:59 #110
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91696741
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 07:59 schreef Fixers het volgende:
Zit nu in een verduisterde virm (geen nummertje, die kan ik niet lezen in het donker :P). Kan ik eens het nachtelijke landschap aanschouwen waar je normaal geen donder van ziet.

Is dat iets wat bekend is, bug ofzo? Ik zag er vorige week ookal eentje vol met reizigers en zonder verlichting vertrekken uit utrecht. (Zit nu in eentje van de laatste generatie, met smeulpeuktafeltjes.)
Geen idee, is er een een NS-medewerker aanwezig? Dan zou ik het even vragen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator zaterdag 22 januari 2011 @ 09:38:34 #111
155227 crew  Guppy
dus
pi_91697046
Jezus zeg, wat zijn jullie soms ook een stel wijven zeg :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport zaterdag 22 januari 2011 @ 10:37:42 #112
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91697926
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is trouwens niet eens waar, want die genoemde IC Nijmegen - Schiphol komt helemaal niet langs een punt waar aansluiting op de Betuweroute is.
Helaas moet ik je nu toch ongelijk geven: Net iets ten zuiden van Elst (je weet wel, aan de spoorlijn Nijmegen-Arnhem) zit een aansluiting op de Betuweroute.
quote:
Vet leuk als je de betweter uit wilt hangen, maar weet wel dat je hier pek en veren krijgt. Of zorg dat je verhaal klopt
Dat deed het dus
quote:
EN begrijpelijk is voor mensen met maar één persoonlijkheid.
Nouja, het feit dat hij het met een plaatje illustreerde is al een stuk beter dan 'Bij Ebtwa gingen we niet via spoor 97 en 94 naar 92, maar via 96 en 93 :o :o :o'. Een vermelding van de locatie en dat links Nijmegen en rechts Elst ligt zou het verhaal wel nog wat duidelijk gemaakt hebben, daar ben ik het mee eens.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_91698151
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 09:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Jezus zeg, wat zijn jullie soms ook een stel wijven zeg :')
Zeg, kun je mij uitleggen wat er zo lekker is aan die Chococookies? 'k Heb er gisteren eentje gekocht, maar hij was behoorlijk zacht en een volle chocoladesmaak had-ie ook niet echt. Had ik dan gewoon een afdankertje of is het alleen voor vrouwen bedoeld :+ ?
pi_91698175
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:49 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zeg, kun je mij uitleggen wat er zo lekker is aan die Chococookies? 'k Heb er gisteren eentje gekocht, maar hij was behoorlijk zacht en een volle chocoladesmaak had-ie ook niet echt. Had ik dan gewoon een afdankertje of is het alleen voor vrouwen bedoeld :+ ?
Zo'n chocolade koekje van de AH to GO? Zo lekker vond ik die ook niet.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91698290
Fles, doe dat dan de volgende keer normaal in plaats van steeds autist dit en dat, want daarmee maak je je bij mij toch echt onsterfelijk belachelijk.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 januari 2011 @ 11:22:22 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91698898
Laten we het er op houden dat Fles wat te diep in het glaasje had gekeken vannacht :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zaterdag 22 januari 2011 @ 11:28:49 #117
155227 crew  Guppy
dus
pi_91699040
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:49 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zeg, kun je mij uitleggen wat er zo lekker is aan die Chococookies? 'k Heb er gisteren eentje gekocht, maar hij was behoorlijk zacht en een volle chocoladesmaak had-ie ook niet echt. Had ik dan gewoon een afdankertje of is het alleen voor vrouwen bedoeld :+ ?
Ik vind dat zachte juist lekker :@ Dan smelt ie zo lekker weg. De volle chocoladesmaak zou ie wel moeten hebben... Misschien had je dan toch een mislukte?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91699777
Om terug naar de treinen te gaan:

Is er in Nederland controle op de goede werking van de overwegen?

Ik weet dat er overwegen zijn met radars die detecteren of er zich iets binnen de slagbomen bevindt, maar afgezien daarvan?

Dit naar aanleiding van een bijna-ongeval in België waar een bus over de sporen stond geblokkeerd en de stoptrein kwam aangereden.
pi_91700778
Tja ik weet alleen als de bomen in storing liggen dat dan de bomen sowieso dicht zijn.

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2011 12:34:50 ]
pi_91701506
En als je op de sporen vast komt te zitten, kun je ook maar beter gewoon zo snel mogelijk uitstappen en afscheid nemen van je voertuig..

http://www.treinreiziger.(...)_treinongeval_nispen
pi_91701594
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 07:59 schreef Fixers het volgende:
Zit nu in een verduisterde virm (geen nummertje, die kan ik niet lezen in het donker :P). Kan ik eens het nachtelijke landschap aanschouwen waar je normaal geen donder van ziet.

Is dat iets wat bekend is, bug ofzo? Ik zag er vorige week ookal eentje vol met reizigers en zonder verlichting vertrekken uit utrecht. (Zit nu in eentje van de laatste generatie, met smeulpeuktafeltjes.)
Dat heb ik ook wel eens in een koploper gehad hoor! Ow, en in de Duitse IC, de Pimpel, ook een keer! Toen werd de hele coupe verlicht door de gloed van telefoon-schermpjes en laptops :D Had ok wel weer wat gezelligs!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 12:57:59 #122
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91701702
Als er iets technisch mis is met een overweg, krijgen wij een seintje (woordgarpje haha) en ook als hij meer dan vijf minuten dichtligt. Maar een auto die op de overweg staat terwijl de bomen normaal dichtgaan, ziet niemand, behalve de machinist. Tenzij het een ADOB is, maar dan blijven de uitrijdbomen ook open.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:03:59 #123
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_91701931
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:52 schreef Ireyon het volgende:
En als je op de sporen vast komt te zitten, kun je ook maar beter gewoon zo snel mogelijk uitstappen en afscheid nemen van je voertuig..

http://www.treinreiziger.(...)_treinongeval_nispen
Als het door motorpech is kan je je voertuig nog wel redden. In de tweede versnelling zetten, koppeling op laten komen en dan starten. Dan hobbel je op de startmotor weg.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_91701984
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel eens in een koploper gehad hoor! Ow, en in de Duitse IC, de Pimpel, ook een keer! Toen werd de hele coupe verlicht door de gloed van telefoon-schermpjes en laptops :D Had ok wel weer wat gezelligs!
In Nederland heb ik het nog nooit meegemaakt. Gelukkig maar, want ik associeer het toch met toestanden zoals in die aftandse Roemeense P-treintjes.

Maar met name in Oost-Europa kun je in veel sneltreinen per coupé de verlichting aan en uit zetten, en dan is het soms best leuk om het licht uit te laten als het donker wordt zodat je nog naar buiten kan kijken. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2011 13:05:33 ]
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:30:01 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91705560
Ik heb het wel eens in de Fyra gehad. Te Amsterdam Centraal deed de helft van de verlichting het, dat werd toen ter plaatse gefixt door de trainmanager... voor een minuut of 3. Toen viel alles uit en bleef dat zo tot Rotterdam. :')

En twee weken terug ofzo zag ik een stam ICRm voorbijkomen waarvan in het eerste rijtuig de verlichting het eveneens niet deed.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 17:04:54 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_91710825
Ik wil graag nog even terugkomen op jullie relletje van vannacht. Mijn naam wordt er twee keer genoemd, dus ik eigen mij dat recht even brutaal toe.

De strekking van het verhaal is volgens mij dat Fles niet wil dat het hier een Somda/OHIH kloon wordt, en dat het daar soms wel op gaat lijken. Jullie zullen begrijpen dat ik, gezien mijn vertrek en afwezigheid, die stelling ondersteun. Dit te gooien op eventueel drankgebruik van Fles is natuurlijk veel te makkelijk en onnodig. Net zo onnodig als het elkaar uitschelden voor autist; we zitten allemaal op FOK!, dus we hebben allemaal een zekere stoornis. Bij de een komt die wat meer naar voren dan de andere, en van sommige mensen beweert de krant dat het zo is, en wat in de krant staat is waar, of zo.

Mijn reden om hier weg te gaan en te blijven is echter wel de aard van de discussie hier: er wordt weinig echt gediscussieerd, sommige mensen zijn onverbeterlijke betweters met een plaat voor hun kop, het is eigenlijk verworden tot een treinen-slowchat met gelul over dat je trein vertraging had of in de verkeerde omloop zat. Vroeger, sprak de oude man, had je nog wel eens leuke (buitenland)reportages of technische discussies, maar dat verdrinkt nu in de slowchat (zoals mijn nooit afgemaakte Peru/Bolivia-reportage). Buiten die reportage droeg ik naar mijn (en andermans) mening de laatste tijd niet meer bij dan voornamelijk zure commentaren, zodat mijn vertrek de beste oplossing was. Vroeger maakte het trouwens ook niet uit als er een keer een paar dagen niet in het treinentopic gepost werd. Simpelweg omdat er niet elke dag iets interessants te melden is.

Ondertussen lurk ik soms nog wat mee, en zie ik dat alles gewoon op de zelfde voet verder gaat. Posts als:
quote:
Een Victor ook wel het Vee oftewel Plan V. Ken de gebruikte bijnamen :)
Bron: Treinentopic #281 - Zuchten onder de kou
zouden hier onverbiddelijk moeten worden tegengegaan, gemod, beschimpt, et cetera. Ik bedoel: met dit soort dingen sla je een topic(reeks) dus dood voor buitenstaanders. Immers: een newbie in treinenland kent geen jargon. Gelukkig.

Kortom: ga vooral op dezelfde voet door en wees dan niet verbaasd dat je een incrowdclubje overhoudt dat voornamelijk bezig is om Somda/OHIH te copy/pasten. Het is wel zo makkelijk, want in dat clubje heeft iedereen altijd gelijk. Zou je het anders willen, ga dan met zijn allen op zoek naar een iets ander format: meer inhoudelijk, minder dagboek. Postcounts zeggen alleen iets voor de sneue lui in ONZ, dus kun je ook een dagje overslaan. Zoek naar leuke nieuwtjes, stel zelf leuke posts samen, ook al komt het uit andere bronnen (niet Somda/OHIH copy/pasten). Naar mijn mening is het goed dat er zoiets is als diversiteit, dus een FOK-topic, een Somda-forum en een OHIH-forum naast elkaar. Met ieder een eigen karakter en een eigen publiek, en zo min mogelijk overlap. Dan hou je het interessant voor meer mensen, en daarmee boor je misschien ook leuke nieuwe buitenspoorse bronnen aan, iets wat hardcorefapperfora nooit zal lukken.

Veel plezier verder! ^O^
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_91713761
Duvel, je schetst niet echt een OHIH/somda probleem, maar meer een SC in zijn algemeenheid. Daar ben ik het ook wel degelijk mee eens en ik weet dat ik daar in een zekere mate ook aan bijdraag. Maar juist door die heftige reacties die op 1 plaatje van Temlin, wat op zichzelf geen probleem was, werk je dat in de hand.
En natuurlijk is dat oeverloze gezwaai naar de treintopicchickies ( :') ) een treurig gegeven :N
Maar toen dat werd aangekaart, negeerde iedereen dat...
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91713890
Misschien moet de topicreeks gesplitst worden in een "pics en nieuws topic" en een "praattopic" ?
pi_91713930
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Misschien moet de topicreeks gesplitst worden in een "pics en nieuws topic" en een "praattopic" ?
En wat houdt dat praattopic dan in?
pi_91713979
Geen idee, maar ik begrijp dat het gepraat (slowchat) sommigen hier een beetje in de weg zit van wat deze topicreeks leuk maakt om te volgen
pi_91714164
Het treinentopic is gewoon geen SlowChat. Laat het slowchat lekker in PTA-SC..
dag
pi_91714387
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:05 schreef Ascendancy het volgende:
Duvel, je schetst niet echt een OHIH/somda probleem, maar meer een SC in zijn algemeenheid. Daar ben ik het ook wel degelijk mee eens en ik weet dat ik daar in een zekere mate ook aan bijdraag. Maar juist door die heftige reacties die op 1 plaatje van Temlin, wat op zichzelf geen probleem was, werk je dat in de hand.
Precies.

En als toevoeging:

Voor mij is/was het leuke van het Fok! Treinentopic dat het allemaal wat informeler was (t.o.v. bijvoorbeeld OHIH of Somda), dat je niet meteen een waarschuwing of ban krijgt als je je niet precies aan een heel boekwerk van regeltjes houdt.

Maar door dat geforceerde het-moet-laagdrempelig-zijn gaat het hier juist dezelfde kant op. En bovendien komt daardoor het halve topic vol te staan met reacties die over de vorm en niet over de inhoud gaan.
quote:
En natuurlijk is dat oeverloze gezwaai naar de treintopicchickies ( :') ) een treurig gegeven :N
Maar toen dat werd aangekaart, negeerde iedereen dat...
En dit ja.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2011 18:25:24 ]
pi_91714543
quote:
Op zaterdag 22 januari 2011 18:14 schreef Peter het volgende:
Het treinentopic is gewoon geen SlowChat. Laat het slowchat lekker in PTA-SC..
Eens. Als dat praattopic een slowchat inhoudt, zeg ik bij deze alvast dat dat niet gaat gebeuren. Een ieder is welkom in de algemene PTA slowchat (waar we Duvel ook al hebben geadopteerd).. Imho verschuif je dan ook het 'probleem', ipv er eens kritisch naar te kijken.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 januari 2011 @ 19:33:02 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91717278
Ik ben het idd wel degelijk met duvel eens. Het moet laagdrempelig blijven en dat niet voor elke scheet een post moet komen. Dat een trein vijf minuten vertraging heeft boeit niet. Maar als er bijvoorbeeld een zwaar ongeval plaatsgevonden heeft of er echt treinennieuws is dan kan het weer wel.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 22 januari 2011 @ 19:47:53 #135
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91718049
Moeten we nou allemaal regeltjes gaan verzinnen wat wel en niet mag hier en geforceerd onderwerpen gaan aansnijden of vermijden? Ik had helemaal niet door dat er een probleem was, maar blijkbaar ben ik de enige die gewoon over dingen heen leest die me niet interesseren.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:05:17 #136
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91719118
Wtf is hier in een keer aan de hand.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende: maar blijkbaar ben ik de enige die gewoon over dingen heen leest die me niet interesseren.
Je bent niet de enige. Allerhande nummertjes enzo interesseren mij ook maar oppervlakkig. Treinserienummers trek ik wel, maar de hele deelserienummers van V-IRM en Plan V niet echt. ´T is dat ik door een forum als Somda het een en ander oppik maar echt belangrijk vind ik al die nummers niet. Laat staan dat ik weet hoe de UIC nummering van bijvoorbeeld ICRm loopt en hoe dit gekoppeld is aan de onderhoudsstammen. Er zijn leukere hobby´s. :')

Daarentegen vind ik het wel een lastige over hoe je moet omgaan met jargon. Duvel geeft bijvoorbeeld aan dat er vroeger reportages waren of toffe inhoudelijke technische discussies. Een technische discussie zonder jargon te gebruiken wordt wel lastig. Als ik in een auto topic lees en iemand heeft het over een Ford Ka dan is het vrij logisch dat ik zelf even opzoek wat een Ford Ka wel niet is. In een treinentopic vind ik het dan ook wel normaal dat we iets dieper in gaan op de materie dan ´die standaard gele stoptrein´. Het beestje heeft een naam: Plan V.

En goed, als je hele treinserienummers gaat oplepelen dan is een beschrijving wel zo handig. Maar tis wel een beetje de gulden middenweg zoeken. Iemand afblaffen vanwege het niet kennen van een bijnaam is ongewenst. Maar iemand als autist bestempelen omdat er jargon wordt gebruikt is het andere uiterste!
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:22:20 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91719966
Even inhoudelijk dan maar weer:

Er gaan 5 extra Traxx-locomotieven naar Hispeed voor de Fyra, deze zullen voor opleidingsritten en naar Breda gebruikt worden. Nummers 186 236 t/m 186 240.
pi_91720139
Wanneer plant men daar met betalende vracht te gaan rijden dan? :+ ( of waar wacht men nog op?)
dag
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:27:14 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91720196
4 april 2011 gaat de eerste reizigers-Fyra van/naar Breda rijden. Zo is tenminste het plan.
pi_91720323
Zijn er al toeslagen bekend? Er moet natuurlijk wel minstens één ritje mee gedaan worden :)
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:32:59 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91720514
Nog niet bekend, dat zal ergens in de komende weken wel bekend worden gemaakt. Alle toeslagen hoger dan ¤ 1,50 zijn voor Breda - Rotterdam sowieso onzin, de tijdwinst op dat traject is slechts 9 minuten.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:34:51 #142
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91720606
quote:
die standaard gele stoptrein
Met een vriend hebben we het altijd over rupsen. Gele rupsen met mensen erin. Maakt dat mij dan een rupsentemmer? :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_91724022
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 20:22 schreef James1988 het volgende:
Even inhoudelijk dan maar weer:

Er gaan 5 extra Traxx-locomotieven naar Hispeed voor de Fyra, deze zullen voor opleidingsritten en naar Breda gebruikt worden. Nummers 186 236 t/m 186 240.
Waar halen ze die opeens vandaan?
  Redactie Sport zaterdag 22 januari 2011 @ 21:44:45 #144
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91724299
Ik neem aan dat deze net als de andere Traxxen geleast worden, die komen van Angel Trains.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 22 januari 2011 @ 21:46:37 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91724410
Wat ik heb begrepen is dat deze van CB Rail komen.
  Redactie Sport zaterdag 22 januari 2011 @ 21:50:40 #146
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91724645
Zo te zien wel ja, op railcolor.net wordt trouwens gemeld: "186 236-240 are still parked in Kassel, none of them have been used for revenue services yet," De locs zijn eind 2007 besteld en vorig jaar geleverd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_91724989
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 20:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Met een vriend hebben we het altijd over rupsen. Gele rupsen met mensen erin. Maakt dat mij dan een rupsentemmer? :)
Nee, de machinist is dan de rupsentemmer!
Jij bent gewoon dat mannetje van de zoo-security die bepaalt waar meneer de rupsentemmer met z'n rups allemaal mag komen >:)
pi_91725449
quote:
Op zaterdag 22 januari 2011 21:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Nee, de machinist is dan de rupsentemmer!
Jij bent gewoon dat mannetje van de zoo-security die bepaalt waar meneer de rupsentemmer met z'n rups allemaal mag komen >:)
Over inhoudelijke discussies gesproken. :P
  zaterdag 22 januari 2011 @ 22:57:27 #149
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91728715
quote:
Op zaterdag 22 januari 2011 21:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Nee, de machinist is dan de rupsentemmer!
Jij bent gewoon dat mannetje van de zoo-security die bepaalt waar meneer de rupsentemmer met z'n rups allemaal mag komen >:)
Kut. -O-

Maar de machinist maakt toch eigenlijk deel uit van de rups?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_91729473
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 22:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Kut. -O-

Maar de machinist maakt toch eigenlijk deel uit van de rups?
Zie het als een hamsterrace: Rups met temmer op z'n kop wil naar een uitgang, Jij zet de schuifjes scheef en sluit uitgangen af zodat ze in het juiste hokje uitkomen..
dag
  zaterdag 22 januari 2011 @ 23:44:52 #151
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91731049
quote:
Op zaterdag 22 januari 2011 23:13 schreef Peter het volgende:

[..]

Zie het als een hamsterrace: Rups met temmer op z'n kop wil naar een uitgang, Jij zet de schuifjes scheef en sluit uitgangen af zodat ze in het juiste hokje uitkomen..
Ik vind mijn metafoor steeds minder leuk worden. :{
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_91731941
Ach, voor die rupsen en/of hamsters ben jij natuurlijk de almachtige, de god bij wiens gratie zij bestaan O~)
pi_91735185
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 00:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ach, voor die rupsen en/of hamsters ben jij natuurlijk de almachtige, de god bij wiens gratie zij bestaan O~)
Hij kan ze zomaar opheffen jah :+
dag
  zondag 23 januari 2011 @ 01:40:32 #154
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91735438
quote:
Op zondag 23 januari 2011 01:29 schreef Peter het volgende:

[..]

Hij kan ze zomaar opheffen jah :+
Verzoekjes? })
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_91736809
Al die goederentreinen die voor stoptreinen (gaan) rijden? O-)
dag
  zondag 23 januari 2011 @ 02:46:12 #156
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91736890
Daar is natuurlijk niks mis mee. De gemiddelde snelheid van een goederentrein ligt doorgaans hoger dan die van een gemiddelde stoptrein.

Een goederentrein die voor een IC rijdt zou een logischer antwoord zijn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  zondag 23 januari 2011 @ 11:11:57 #157
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91739864
Dan mag de LM-ritjes die voor een stoptrein/IC etc langs gaan wel weg.
Gister 8 minuten vertraging omdat ze in het pad van de stoptrein een LM lieten rijden.. En er reed ook nog eens VIRM in de stoptrein. +5 op Zwijndrecht, +9 op Rotterdam.. Toen ben ik maar met SLT naar Gouda gegaan :r
  zondag 23 januari 2011 @ 11:28:14 #158
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91740295
Per 7 Februari gaat het nieuwe wijzigingsblad in.
Er blijven 45 (!) extra Plan V's rijden die 90 bakken SLT vervangen. Ook rijden er sowieso 50 bakken VIRM minder dan gepland.
Dit nog steeds door de herstelwerkzaamheden door de winterse perikelen

DDM-1 gaat per 7 februari reserve(NIET terzijde) met 6 stammen. Drie andere stammen blijven rijden in de Spitstrein 14500 Amsterdam-Enkhuizen vv.
  zondag 23 januari 2011 @ 11:35:29 #159
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91740501
Over Fyra-perikelen gesproken, hoe staat het eigenlijk met de vogelbekdieren? Ik begreep dat er ondertussen 3 stuks geleverd zijn, waarvan één zonder interieur. Twee hiervan (waaronder het exemplaar zonder interieur) zouden nu weer terug zijn in Italië voor aanpassingen, zodat er dus nog maar één exemplaar in Nederland aanwezig is. Verder schijnt er een beetje een issue te zijn met de toelating op het Belgische net: daar moet nog uitgebreid voor getest worden, en daar is budget voor nodig. En voor budget heb je parlementaire goedkeuring nodig natuurlijk... en dat ligt momenteel in België wat lastig :D
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_91741783
quote:
Op zondag 23 januari 2011 11:28 schreef greavy het volgende:
Per 7 Februari gaat het nieuwe wijzigingsblad in.
Er blijven 45 (!) extra Plan V's rijden die 90 bakken SLT vervangen. Ook rijden er sowieso 50 bakken VIRM minder dan gepland.
Dit nog steeds door de herstelwerkzaamheden door de winterse perikelen

DDM-1 gaat per 7 februari reserve(NIET terzijde) met 6 stammen. Drie andere stammen blijven rijden in de Spitstrein 14500 Amsterdam-Enkhuizen vv.
Weet je toevallig ook in welke series veranderingen gaan plaatsvinden?
pi_91760906
quote:
5s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:35 schreef V2 het volgende:
Over Fyra-perikelen gesproken, hoe staat het eigenlijk met de vogelbekdieren? Ik begreep dat er ondertussen 3 stuks geleverd zijn, waarvan één zonder interieur. Twee hiervan (waaronder het exemplaar zonder interieur) zouden nu weer terug zijn in Italië voor aanpassingen, zodat er dus nog maar één exemplaar in Nederland aanwezig is. Verder schijnt er een beetje een issue te zijn met de toelating op het Belgische net: daar moet nog uitgebreid voor getest worden, en daar is budget voor nodig. En voor budget heb je parlementaire goedkeuring nodig natuurlijk... en dat ligt momenteel in België wat lastig :D
Er was in het nieuws dat eind dit jaar de Fyra als trein moet gaan rijden. Dit werd gelukkig niet te groot in de media verkondigt, want ik vrees dat het wel eens 2013 kan worden!
  zondag 23 januari 2011 @ 19:03:45 #162
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91761164
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 18:58 schreef Brembo het volgende:

[..]

Er was in het nieuws dat eind dit jaar de Fyra als trein moet gaan rijden. Dit werd gelukkig niet te groot in de media verkondigt, want ik vrees dat het wel eens 2013 kan worden!
Ligt ook aan de definitie van "rijden". Binnen Nederland misschien, met één stel, een deel van de diensten. Maar zeker niet alle diensten, en België gaat dit jaar ook echt niet meer lukken als ik het zo begrijp.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_91761226
De planning was toch 1 stel in mei en vervolgens nog elke maand een stel erbij?
  zondag 23 januari 2011 @ 19:56:58 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91763738
De bedoeling is volgens mij dat er half 2012 naar België gereden gaat worden. Hispeed heeft rijpaden van Amsterdam naar Brussel aangevraagd voor zowel de HSL als de huidige route.
pi_91766775
Vanavond eens een nieuwe leermanier uitproberen: in de trein. Nu op weg van Utrecht naar Maastricht. In Sittard overgestapt in de stopper naar Maastricht om nog eens in een Plan V te zitten (de 940). We zijn net vertrokken uit Beek-Elsloo.

Ik vind het opvallend hoe vol de treinen zitten op zondagavond. De IC werd met 8 tot 10 bakken gereden waarbij vrijwel alle zitplaatsen bezet waren.

In Maastricht zal ik proberen nog wat fotootjes te maken om dit topic mee op te fleuren. In elk geval heb ik al een interieurfoto van de 940. Die heeft paarse banken in de tweede klasse en die had ik nog niet.

Is iemand hier bekend waarom een deel van het Plan V groene banken heeft en een deelnpaarse banken?

Groetjes vanuit -inmiddels- Bunde.
  zondag 23 januari 2011 @ 21:11:23 #166
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91769150
Zondagavond studentenavond. Kijk maar eens hoe vol dan de perrons van Zwolle staan richting het noorden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Redactie Sport zondag 23 januari 2011 @ 21:31:31 #167
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91770894
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:43 schreef Bitlord het volgende:
Is iemand hier bekend waarom een deel van het Plan V groene banken heeft en een deelnpaarse banken?
Dat heeft te maken met het moment waarop ze gereviseerd zijn. Op somda is daar afgelopen week wat over gezegd, vanaf hier (oninteressante info moet je er zelf maar ff uitfilteren)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_91771148
In een VIRM of Plan V gaan leren vind ik niet echt ideaal werken.. Gewoon in Rotterdam / Den Haag in een ICMm in de stiltecoupé gaan zitten tot Leeuwarden / Groningen ^O^
  zondag 23 januari 2011 @ 21:46:32 #169
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91772249
Of in het ICRm, wat op zondag eigenlijk niet rijdt...
pi_91773296
Leren in de trein :o wat wil je leren dan?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91775108
quote:
Op zondag 23 januari 2011 22:00 schreef Temlin het volgende:
Leren in de trein :o wat wil je leren dan?
Planningmethoden, een vak van de bachelor SGPL van de UU. net ff wat gegeten in Mt en nu in een leeg rijtuig van een VIRM wachten op vertrek naar Ut.

Heb toch nog zon 40 blz gelezen wat meer is dan ik thuis zou doen.
pi_91775495
Oke en nu in begrijpelijke taal?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  zondag 23 januari 2011 @ 22:30:43 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91775642
Vrijdag 21 Januari, inhijsen nieuwe demper in Plan U 115


De kraan van afgelopen vrijdag, die de nieuwe demper in de trein moest hijsen


Het dak van de motorruimte, die met een paar bouten los gehaald kan worden


Bezig om de bouten los te halen van het dak


Het dak kan gehesen worden! Het touw wat vastgemaakt wordt, is om het dak naar de juiste positie te begeleiden. Deze taak had ik, net als met de demper, dus tijd om zelf foto's te maken was er niet.

En ook werden de accu's geplaatst. Dezen wegen 80 kilo per stuk, en in de trein horen er 9 te zitten. En om ze te plaatsen gaat niet makkelijk..

Meer foto's komen spoedig, van omstanders die stonden te kijken en doormailen zouden.

[ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 23-01-2011 22:39:02 ]
  zondag 23 januari 2011 @ 22:39:17 #174
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91776259
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:23 schreef Crientj het volgende:
Ze dachten orgineel te doen. Bhv, amf, dld.. allemaal anders dan die basisregel :o
Ik pleit voor een versimpeling en het gebruik van vierlettercodes

Voorbeelden:
Amsl -> Amsterdam Sloterdijk
Rola -> Rotterdam Lombardijen
Bilt -> Bilthoven
Amer -> Amersfoort
Amva -> Amersfoort Vathorst
pi_91776414
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:43 schreef Bitlord het volgende:
Ik vind het opvallend hoe vol de treinen zitten op zondagavond. De IC werd met 8 tot 10 bakken gereden waarbij vrijwel alle zitplaatsen bezet waren.
Dat zijn inderdaad al die studenten die maandagochtend weer hard aan de studie moeten.
Ik zit nu in de trein van Amsterdam naar Amersfoort, maar ik vind het juist verdacht rustig voor een zondagavond. Maar misschien ben ik ook al wat aan de late kant voor de studentenmeute...
  zondag 23 januari 2011 @ 22:44:47 #176
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91776602
Bhv en Amf zijn toch logische afkortingen? De eerste letters van de lettergrepen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  zondag 23 januari 2011 @ 22:54:36 #177
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91777239
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Bhv en Amf zijn toch logische afkortingen? De eerste letters van de lettergrepen.
Nee ?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 23 januari 2011 @ 22:57:52 #178
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_91777443
Dank voor de foto's durk!
  zondag 23 januari 2011 @ 22:58:31 #179
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91777473
quote:
Op zondag 23 januari 2011 22:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee ?
Bilt-Ho-Ven. A-Mers-Foort.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_91777596
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad al die studenten die maandagochtend weer hard aan de studie moeten.
Ik zit nu in de trein van Amsterdam naar Amersfoort, maar ik vind het juist verdacht rustig voor een zondagavond. Maar misschien ben ik ook al wat aan de late kant voor de studentenmeute...
Komt vooral door de actie van het zoutkaartje, merendeel van de studenten heeft de weekkaart wat resulteert dat ze nu op zondag mogen reizen :). Na 1 februari is het weer lekker rustig op zondagavond.
pi_91778529
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 23:00 schreef Brembo het volgende:

[..]

Komt vooral door de actie van het zoutkaartje, merendeel van de studenten heeft de weekkaart wat resulteert dat ze nu op zondag mogen reizen :). Na 1 februari is het weer lekker rustig op zondagavond.
Nee, het is altijd druk op zondagavond. Dat komt door al die studenten met een weekend-ov. Het is nu misschien hooguit nog drukker omdat week-ov mensen ineens ook op zondag mogen reizen.
Ligt natuurlijk misschien wel een beetje aan het traject. Ik heb zelf vaag het idee dat in de randstad het wat gebruikelijker is een week-ov te hebben, en dat studenten in enschede, groningen, maastricht (?) vaker een weekend-ov hebben.
pi_91778604
Daarom ben ik ook vanavond op pad. Anders was ik wel in de UB (Universiteitsbibliotheek) gaan zitten , maar die is alleen ma-vr tot 01:00 open.
pi_91779414
Tof die foto's, Greavy. Volgende keer wel even allemaal verkleinen. Ik kan je chromatische aberratie zien :o ;)

Zitten er nu ruitjes in die 'motorkap'?

[ Bericht 13% gewijzigd door Fixers op 23-01-2011 23:42:35 ]
pi_91779593
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 23:34 schreef Fixers het volgende:
Zitten er nu ruitjes in die 'motorkap'?
Ja, dat viel mij ook al op! :o
Die trein is super-luxe joh! Heeft zelfs een zonnedak! ^O^
  maandag 24 januari 2011 @ 00:13:24 #185
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91780996
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Bilt-Ho-Ven. A-Mers-Foort.
Grappig wat één lettertje extra kan verduidelijken; ik zou dan kiezen voor Bhvn en Afrt, dan kan het echt niet missen ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 24 januari 2011 @ 00:24:46 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91781363
Maar wie buiten de spoormedewerkers gebruikt die afkortingen nou echt? Reizigers kunnen er niks mee. :+
  maandag 24 januari 2011 @ 00:31:04 #187
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91781562
quote:
Op maandag 24 januari 2011 00:24 schreef James1988 het volgende:
Maar wie buiten de spoormedewerkers gebruikt die afkortingen nou echt? Reizigers kunnen er niks mee. :+
*kuch*somda*kuch*
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_91782160
Ik wou in maart de trein (ICE) nemen naar het vliegveld naar Dusseldorf, maar helaas gaan ze niet zo heel vaak. Maar nu had ik er eentje gezien die wel een mooie aankomsttijd had, maar ik zie ze nogal eens met vertraging bij Arnhem vertrekken. Zijn dit uitzonderingen of vertrekt ie bijna standaard met een (grote) vertraging?
pi_91784278
En een kort fotoverslagje van afgelopen avond. De foto's zijn gemaakt op station Maastricht.

Een standaardtreinstel van de NMBS staat gereed voor vertrek richting Luik. Dit stel is de laatste van een serie van 120 uit 1962-1965.


Interieur van een Plan V met de paarse bekleding.


De loopbrug tussen de stationshal van Maastricht, de perronsporen en de andere kant van het spoor.


De vervelende overstapprocedure die dus niet alleen geldt bij de metro van Amsterdam, maar nu ook bij de decentrale spoorlijnen.


En hieronder nog een paar plaatjes van het stationsgebouw zelf. Hoewel ik hier de afgelopen jaren vaker ben geweest, viel mij nu pas op hoe mooi het station eigenlijk is.







pi_91784357
Die overstap procedure is wel het grootste probleem van de OV-Chipkaart. Voor de rest is er niet veel mis mee.

Bij de bussen heb je er trouwens minder last van.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  maandag 24 januari 2011 @ 03:43:58 #191
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91784868
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 23:17 schreef Bitlord het volgende:
Daarom ben ik ook vanavond op pad. Anders was ik wel in de UB (Universiteitsbibliotheek) gaan zitten , maar die is alleen ma-vr tot 01:00 open.
Moet je nog maar eens goed checken, de bieb op de Drift was gisteren gewoon open toen we er langs liepen :).
Verder mooie plaatjes van Maastricht, ik moest even aan de koninklijke ingang op Amsterdam CS denken toen ik ze voor het eerst zag.

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 24-01-2011 10:12:44 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_91785698
Bitlord, die deuren ;o Zou je misschien (ooit) een foto kunnen maken vanaf de zijkant? ;o
Zoiets zoals deze; Maar dan met die deuren.

  maandag 24 januari 2011 @ 09:13:43 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91786788
Zojuist in 's-Hertogenbosch onderstaande bijzondere combinatie zien staan op het uiteinde van spoor 1:







Op het scherm in de SLT stond "Volgende station: Zaltbommel". Volgens mij was er eerder vandaag een verstoring ergens op Den Bosch - Utrecht - Schiphol, misschien veroorzaakt door dit sletje?
  Redactie Sport maandag 24 januari 2011 @ 09:56:00 #194
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91787641
Waarschijnlijk wel, op somda wordt gemeld:
quote:
Waarschijnlijk trein 16014 (Stoptrein Den Bosch-Utrecht) defect geraakt tussen Hdl en Ozbm (Hedel en Oud Zaltbommel), trein 3518 (IC Eindhoven-Schiphol)werd te Ht (Den Bosch) opgeheven en verder alle andere volgende 3500-en ook. Om 6.50 uur vertrok stel 853 (Plan V)uit Ht richting onheilsplek om de defecte trein op te halen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_91788357
Geen idee of dit het goede topic is, maar er was toch altijd een lijstje met de top 10 van spoorlijnen waar de meeste vertraging op was? Die kan ik via google eigenlijk niet vinden.

Weet iemand waar ik dat lijstje kan vinden?
  Redactie Sport maandag 24 januari 2011 @ 10:36:01 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91788789
Zegt mij zo niks, maar op 1 staat in elk geval Arnhem-Winterswijk :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 januari 2011 @ 10:49:48 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91789237
Mooie foto's bitlord
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 24 januari 2011 @ 10:51:05 #198
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91789272
Inderdaad mooie foto's Bitlord !
pi_91790476
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 00:24 schreef James1988 het volgende:
Maar wie buiten de spoormedewerkers gebruikt die afkortingen nou echt? Reizigers kunnen er niks mee. :+
Ja, ik gebruik ze als reiziger echt. Ten eerste op mijn telefoon, die niet zo hip is dat die allerlei leuke auto-aanvullen dingetjes heeft. Je kunt op http://m.ns.nl (en ook op de gewone site trouwens) in plaats van de complete stationsnaam ook een verkorting in tikken om je reis te plannen of de actuele vertrektijden op te vragen.
Bijvoorbeeld "Utrecht" is niet duidelijk genoeg aangezien er meerdere stations in Utrecht zijn. Als je Utrecht Centraal wilt moet je letterlijk dat intikken, of "Ut", veel sneller! ^O^

En ik maak vaak op een klein papiertje een schemaatje van de trein(en) die ik wil halen, en een paar eerdere/latere in geval van vertraging, zeg maar m'n eigen dienstregeling op het traject waar ik reis. Dan gebruik ik vaak ook die verkortingen om eenduidig aan te geven welke stations ik nou moet overstappen enzo. Maar ja, dat is natuurlijk minder boeiend of je de officiele verkorting gebruikt of iets leuks zelfbedachts...
  maandag 24 januari 2011 @ 11:39:06 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91790849
Ik gebruik de VERkortingen ook regelmatig. @Alex, zijn geen AFkortingen.
Voor de mobiele AV http://m.gwirken.nl m.ns.nl en dergelijke werkt het wel goed. Beter als Utrecht Centraal, Rotterdam Centraal of Amsterdam Science Park en dergelijke..
Of Eindhoven Beukenlaan, Hemmen-Dodewaard en zo nog veel stations waar het veel makkelijker typt.
  maandag 24 januari 2011 @ 11:46:14 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91791105
quote:
NS Hispeed verlaagt tarieven voor Fyra

• Van 1 februari tot 1 juli lagere toeslag voor Fyra
• Rotterdam Schiphol, 20 minuten reistijdwinst voor slechts ¤ 2,10 toeslag

NS Hispeed verlaagt tijdelijk de tarieven voor Fyra, de snelle trein van NS Hispeed tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en binnenkort ook Breda. Er is gekozen voor een aantrekkelijke tariefstelling, waarbij de reiziger tussen Rotterdam en Schiphol een tijdwinst van 20 minuten koopt voor een toeslag van slechts ¤ 2,10 voorheen ¤ 6,00. Voor steeds meer klanten is de snelste verbinding hiermee de meest aantrekkelijke keuze.

Het afgelopen jaar heeft ons geleerd dat onze klanten bereid zijn een toeslag te betalen voor het reizen met Fyra. Het toeslagvrij reizen met Fyra in de maand januari heeft laten zien dat er grote interesse is in deze trein. Wij verwachten met dit tijdelijke prijsniveau een evenwicht te hebben tussen product, service en de bereidheid van de reiziger om te betalen voor reistijdwinst. De komende vijf maanden zullen wij de bezetting op Fyra nauwlettend volgen, aldus Maarten Spaargaren, Commercieel Directeur NS Hispeed.

Sinds de start in september 2009 hebben reeds 900.000 mensen gereisd met Fyra en is in het laatste kwartaal van 2010 het aantal reizigers verdubbeld. Vanaf april zal ook Breda met Fyra worden aangesloten op het HSL-netwerk. Voor tarieven, dienstregeling en overige informatie: www.NSHispeed.nl/Fyratariefverlaging
Bron: Persberichten NS Hispeed
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 januari 2011 @ 11:55:04 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91791360
Leuk documentje voor de liefhebber. De punctualiteitscijfers van Arriva per traject:

http://www.arriva.nl/file(...)ualiteitscijfers.pdf
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')