is er niets aan de hand.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon een gevalletje van roestrijden
Da's mij op zich ook prima hoorquote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:32 schreef Temlin het volgende:
En trouwens als niemand er meer op reageert na deze reactie:
[..]
is er niets aan de hand.
\quote:Op zaterdag 22 januari 2011 02:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dus... samengevat komt het hele verhaal dus gewoon neer op roestrijden en vroeger was alles beter.
Geen idee, is er een een NS-medewerker aanwezig? Dan zou ik het even vragen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 07:59 schreef Fixers het volgende:
Zit nu in een verduisterde virm (geen nummertje, die kan ik niet lezen in het donker ). Kan ik eens het nachtelijke landschap aanschouwen waar je normaal geen donder van ziet.
Is dat iets wat bekend is, bug ofzo? Ik zag er vorige week ookal eentje vol met reizigers en zonder verlichting vertrekken uit utrecht. (Zit nu in eentje van de laatste generatie, met smeulpeuktafeltjes.)
Helaas moet ik je nu toch ongelijk geven: Net iets ten zuiden van Elst (je weet wel, aan de spoorlijn Nijmegen-Arnhem) zit een aansluiting op de Betuweroute.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is trouwens niet eens waar, want die genoemde IC Nijmegen - Schiphol komt helemaal niet langs een punt waar aansluiting op de Betuweroute is.
Dat deed het dusquote:Vet leuk als je de betweter uit wilt hangen, maar weet wel dat je hier pek en veren krijgt. Of zorg dat je verhaal klopt
Nouja, het feit dat hij het met een plaatje illustreerde is al een stuk beter dan 'Bij Ebtwa gingen we niet via spoor 97 en 94 naar 92, maar via 96 en 93 '. Een vermelding van de locatie en dat links Nijmegen en rechts Elst ligt zou het verhaal wel nog wat duidelijk gemaakt hebben, daar ben ik het mee eens.quote:EN begrijpelijk is voor mensen met maar één persoonlijkheid.
Zeg, kun je mij uitleggen wat er zo lekker is aan die Chococookies? 'k Heb er gisteren eentje gekocht, maar hij was behoorlijk zacht en een volle chocoladesmaak had-ie ook niet echt. Had ik dan gewoon een afdankertje of is het alleen voor vrouwen bedoeld ?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 09:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Jezus zeg, wat zijn jullie soms ook een stel wijven zeg
Zo'n chocolade koekje van de AH to GO? Zo lekker vond ik die ook niet.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 10:49 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zeg, kun je mij uitleggen wat er zo lekker is aan die Chococookies? 'k Heb er gisteren eentje gekocht, maar hij was behoorlijk zacht en een volle chocoladesmaak had-ie ook niet echt. Had ik dan gewoon een afdankertje of is het alleen voor vrouwen bedoeld ?
Ik vind dat zachte juist lekker Dan smelt ie zo lekker weg. De volle chocoladesmaak zou ie wel moeten hebben... Misschien had je dan toch een mislukte?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 10:49 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zeg, kun je mij uitleggen wat er zo lekker is aan die Chococookies? 'k Heb er gisteren eentje gekocht, maar hij was behoorlijk zacht en een volle chocoladesmaak had-ie ook niet echt. Had ik dan gewoon een afdankertje of is het alleen voor vrouwen bedoeld ?
Dat heb ik ook wel eens in een koploper gehad hoor! Ow, en in de Duitse IC, de Pimpel, ook een keer! Toen werd de hele coupe verlicht door de gloed van telefoon-schermpjes en laptops Had ok wel weer wat gezelligs!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 07:59 schreef Fixers het volgende:
Zit nu in een verduisterde virm (geen nummertje, die kan ik niet lezen in het donker ). Kan ik eens het nachtelijke landschap aanschouwen waar je normaal geen donder van ziet.
Is dat iets wat bekend is, bug ofzo? Ik zag er vorige week ookal eentje vol met reizigers en zonder verlichting vertrekken uit utrecht. (Zit nu in eentje van de laatste generatie, met smeulpeuktafeltjes.)
Als het door motorpech is kan je je voertuig nog wel redden. In de tweede versnelling zetten, koppeling op laten komen en dan starten. Dan hobbel je op de startmotor weg.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:52 schreef Ireyon het volgende:
En als je op de sporen vast komt te zitten, kun je ook maar beter gewoon zo snel mogelijk uitstappen en afscheid nemen van je voertuig..
http://www.treinreiziger.(...)_treinongeval_nispen
In Nederland heb ik het nog nooit meegemaakt. Gelukkig maar, want ik associeer het toch met toestanden zoals in die aftandse Roemeense P-treintjes.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel eens in een koploper gehad hoor! Ow, en in de Duitse IC, de Pimpel, ook een keer! Toen werd de hele coupe verlicht door de gloed van telefoon-schermpjes en laptops Had ok wel weer wat gezelligs!
Bron: Treinentopic #281 - Zuchten onder de kouquote:Een Victor ook wel het Vee oftewel Plan V. Ken de gebruikte bijnamen
En wat houdt dat praattopic dan in?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Misschien moet de topicreeks gesplitst worden in een "pics en nieuws topic" en een "praattopic" ?
Precies.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:05 schreef Ascendancy het volgende:
Duvel, je schetst niet echt een OHIH/somda probleem, maar meer een SC in zijn algemeenheid. Daar ben ik het ook wel degelijk mee eens en ik weet dat ik daar in een zekere mate ook aan bijdraag. Maar juist door die heftige reacties die op 1 plaatje van Temlin, wat op zichzelf geen probleem was, werk je dat in de hand.
En dit ja.quote:En natuurlijk is dat oeverloze gezwaai naar de treintopicchickies ( ) een treurig gegeven
Maar toen dat werd aangekaart, negeerde iedereen dat...
Eens. Als dat praattopic een slowchat inhoudt, zeg ik bij deze alvast dat dat niet gaat gebeuren. Een ieder is welkom in de algemene PTA slowchat (waar we Duvel ook al hebben geadopteerd).. Imho verschuif je dan ook het 'probleem', ipv er eens kritisch naar te kijken.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:14 schreef Peter het volgende:
Het treinentopic is gewoon geen SlowChat. Laat het slowchat lekker in PTA-SC..
Je bent niet de enige. Allerhande nummertjes enzo interesseren mij ook maar oppervlakkig. Treinserienummers trek ik wel, maar de hele deelserienummers van V-IRM en Plan V niet echt. ´T is dat ik door een forum als Somda het een en ander oppik maar echt belangrijk vind ik al die nummers niet. Laat staan dat ik weet hoe de UIC nummering van bijvoorbeeld ICRm loopt en hoe dit gekoppeld is aan de onderhoudsstammen. Er zijn leukere hobby´s.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende: maar blijkbaar ben ik de enige die gewoon over dingen heen leest die me niet interesseren.
Met een vriend hebben we het altijd over rupsen. Gele rupsen met mensen erin. Maakt dat mij dan een rupsentemmer?quote:die standaard gele stoptrein
Waar halen ze die opeens vandaan?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:22 schreef James1988 het volgende:
Even inhoudelijk dan maar weer:
Er gaan 5 extra Traxx-locomotieven naar Hispeed voor de Fyra, deze zullen voor opleidingsritten en naar Breda gebruikt worden. Nummers 186 236 t/m 186 240.
Nee, de machinist is dan de rupsentemmer!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Met een vriend hebben we het altijd over rupsen. Gele rupsen met mensen erin. Maakt dat mij dan een rupsentemmer?
Over inhoudelijke discussies gesproken.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nee, de machinist is dan de rupsentemmer!
Jij bent gewoon dat mannetje van de zoo-security die bepaalt waar meneer de rupsentemmer met z'n rups allemaal mag komen
Kut.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nee, de machinist is dan de rupsentemmer!
Jij bent gewoon dat mannetje van de zoo-security die bepaalt waar meneer de rupsentemmer met z'n rups allemaal mag komen
Zie het als een hamsterrace: Rups met temmer op z'n kop wil naar een uitgang, Jij zet de schuifjes scheef en sluit uitgangen af zodat ze in het juiste hokje uitkomen..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Kut.
Maar de machinist maakt toch eigenlijk deel uit van de rups?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |