abonnement Unibet Coolblue
pi_91692636
En trouwens als niemand er meer op reageert na deze reactie:

quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon een gevalletje van roestrijden
is er niets aan de hand.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 22 januari 2011 @ 01:34:14 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91692710
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 01:32 schreef Temlin het volgende:
En trouwens als niemand er meer op reageert na deze reactie:

[..]

is er niets aan de hand.
Da's mij op zich ook prima hoor :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91692749
Morgen een nieuwe dag, laten we het niet op de spits brengen.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 01:39:28 #104
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91692905
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 22 januari 2011 @ 02:09:40 #105
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91693781
Dus... samengevat komt het hele verhaal dus gewoon neer op roestrijden en vroeger was alles beter. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 22 januari 2011 @ 02:13:50 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91693912
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 02:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dus... samengevat komt het hele verhaal dus gewoon neer op roestrijden en vroeger was alles beter. ;)
\
Bijna :)

Prorail is kut en plaatjes zijn beter ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91696220
Goeiemorgen dan...

Nog even reageren. Het anderen bestempelen tot autist is nergens voor nodig. Ongeacht wat je eigen hobby's zijn of hoe de ander zich gedraagt. Als je het juist gezellig wilt houden, dan is het niet heel productief om anderen, met wie je het gezellig wil hebben, uit te schelden voor het een of andern.

Daartegenover heeft flash ook wel een punt. Ik heb ook wel eens gekeken op OHIH en somda en ben daar vlug weer van teruggekomen. Dat preciese en die nummertjes dat is mijn ding niet. Ik kan daar niet warm of koud van worden. Het is hier nog een laagdrempelige plek waar ook leken en ietsminder geinteresseerden kunnen meepraten of terecht voor info. Ook al is dat voor de tigmiljoenste keer de vraag of je met een sov in de ice mag.

Ik kom hier voor informatie, die vaak beter is dan die vanuit NS en prorail komt. (Ja gegeven door mensen die wel al die nummertjes snappen). Voor de mooie plaatjes. Voor treinnieuws, ik spendeer nogal wat tijd in de trein, handig een beetje op de hoogte te blijven. Voor alternatieve reisadviezen. Om hier even gal te spuwen over totaal onbegrijpelijke verteragingen. Voor mooie reisverslagen en voor een beetje info over spoortechniek. Zoals die stukjes die Ziggy zo af en toe heeft over zijn werk en de klus/renovatiebabbels van Greavy (foto's! We willen foto's van die uitelkaarliggende treinmotoren, dat is tof.)
pi_91696347
Een tijdje terug (zeg maar het moment dat Duvel verdween) hadden we hetzelfde 'gezeur'. Ik dacht dat het toen wel een beetje opgelost zou zijn.

Anyway, als iedereen nou eens even zijn zegje doet en in REDELIJKHEID met elkaar babbelt (autist-verhaal kan dus achterwege gelaten worden, dat hoef ik hier niet meer te zien, idem voor die steekjes onder water) dan moet er toch wel uit te komen zijn.
Het is niet de bedoeling om mensen aan te wijzen die niet meer mee mogen posten, dat gaan we in ieder geval niet doen. Maar er valt vast wel rekening met elkander te houden.

Ik ga me hier verder ook niet mee bemoeien, jullie moeten daar zelf maar met elkaar uit komen. Daar zijn jullie hopelijk verder wel volwassen genoeg voor hmm :). Ik volg het even vanaf de zijlijn.
pi_91696367
Zit nu in een verduisterde virm (geen nummertje, die kan ik niet lezen in het donker :P). Kan ik eens het nachtelijke landschap aanschouwen waar je normaal geen donder van ziet.

Is dat iets wat bekend is, bug ofzo? Ik zag er vorige week ookal eentje vol met reizigers en zonder verlichting vertrekken uit utrecht. (Zit nu in eentje van de laatste generatie, met smeulpeuktafeltjes.)
  zaterdag 22 januari 2011 @ 09:01:59 #110
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91696741
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 07:59 schreef Fixers het volgende:
Zit nu in een verduisterde virm (geen nummertje, die kan ik niet lezen in het donker :P). Kan ik eens het nachtelijke landschap aanschouwen waar je normaal geen donder van ziet.

Is dat iets wat bekend is, bug ofzo? Ik zag er vorige week ookal eentje vol met reizigers en zonder verlichting vertrekken uit utrecht. (Zit nu in eentje van de laatste generatie, met smeulpeuktafeltjes.)
Geen idee, is er een een NS-medewerker aanwezig? Dan zou ik het even vragen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator zaterdag 22 januari 2011 @ 09:38:34 #111
155227 crew  Guppy
dus
pi_91697046
Jezus zeg, wat zijn jullie soms ook een stel wijven zeg :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport zaterdag 22 januari 2011 @ 10:37:42 #112
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91697926
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is trouwens niet eens waar, want die genoemde IC Nijmegen - Schiphol komt helemaal niet langs een punt waar aansluiting op de Betuweroute is.
Helaas moet ik je nu toch ongelijk geven: Net iets ten zuiden van Elst (je weet wel, aan de spoorlijn Nijmegen-Arnhem) zit een aansluiting op de Betuweroute.
quote:
Vet leuk als je de betweter uit wilt hangen, maar weet wel dat je hier pek en veren krijgt. Of zorg dat je verhaal klopt
Dat deed het dus
quote:
EN begrijpelijk is voor mensen met maar één persoonlijkheid.
Nouja, het feit dat hij het met een plaatje illustreerde is al een stuk beter dan 'Bij Ebtwa gingen we niet via spoor 97 en 94 naar 92, maar via 96 en 93 :o :o :o'. Een vermelding van de locatie en dat links Nijmegen en rechts Elst ligt zou het verhaal wel nog wat duidelijk gemaakt hebben, daar ben ik het mee eens.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_91698151
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 09:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Jezus zeg, wat zijn jullie soms ook een stel wijven zeg :')
Zeg, kun je mij uitleggen wat er zo lekker is aan die Chococookies? 'k Heb er gisteren eentje gekocht, maar hij was behoorlijk zacht en een volle chocoladesmaak had-ie ook niet echt. Had ik dan gewoon een afdankertje of is het alleen voor vrouwen bedoeld :+ ?
pi_91698175
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:49 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zeg, kun je mij uitleggen wat er zo lekker is aan die Chococookies? 'k Heb er gisteren eentje gekocht, maar hij was behoorlijk zacht en een volle chocoladesmaak had-ie ook niet echt. Had ik dan gewoon een afdankertje of is het alleen voor vrouwen bedoeld :+ ?
Zo'n chocolade koekje van de AH to GO? Zo lekker vond ik die ook niet.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91698290
Fles, doe dat dan de volgende keer normaal in plaats van steeds autist dit en dat, want daarmee maak je je bij mij toch echt onsterfelijk belachelijk.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 januari 2011 @ 11:22:22 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91698898
Laten we het er op houden dat Fles wat te diep in het glaasje had gekeken vannacht :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zaterdag 22 januari 2011 @ 11:28:49 #117
155227 crew  Guppy
dus
pi_91699040
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:49 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zeg, kun je mij uitleggen wat er zo lekker is aan die Chococookies? 'k Heb er gisteren eentje gekocht, maar hij was behoorlijk zacht en een volle chocoladesmaak had-ie ook niet echt. Had ik dan gewoon een afdankertje of is het alleen voor vrouwen bedoeld :+ ?
Ik vind dat zachte juist lekker :@ Dan smelt ie zo lekker weg. De volle chocoladesmaak zou ie wel moeten hebben... Misschien had je dan toch een mislukte?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91699777
Om terug naar de treinen te gaan:

Is er in Nederland controle op de goede werking van de overwegen?

Ik weet dat er overwegen zijn met radars die detecteren of er zich iets binnen de slagbomen bevindt, maar afgezien daarvan?

Dit naar aanleiding van een bijna-ongeval in België waar een bus over de sporen stond geblokkeerd en de stoptrein kwam aangereden.
pi_91700778
Tja ik weet alleen als de bomen in storing liggen dat dan de bomen sowieso dicht zijn.

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2011 12:34:50 ]
pi_91701506
En als je op de sporen vast komt te zitten, kun je ook maar beter gewoon zo snel mogelijk uitstappen en afscheid nemen van je voertuig..

http://www.treinreiziger.(...)_treinongeval_nispen
pi_91701594
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 07:59 schreef Fixers het volgende:
Zit nu in een verduisterde virm (geen nummertje, die kan ik niet lezen in het donker :P). Kan ik eens het nachtelijke landschap aanschouwen waar je normaal geen donder van ziet.

Is dat iets wat bekend is, bug ofzo? Ik zag er vorige week ookal eentje vol met reizigers en zonder verlichting vertrekken uit utrecht. (Zit nu in eentje van de laatste generatie, met smeulpeuktafeltjes.)
Dat heb ik ook wel eens in een koploper gehad hoor! Ow, en in de Duitse IC, de Pimpel, ook een keer! Toen werd de hele coupe verlicht door de gloed van telefoon-schermpjes en laptops :D Had ok wel weer wat gezelligs!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 12:57:59 #122
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91701702
Als er iets technisch mis is met een overweg, krijgen wij een seintje (woordgarpje haha) en ook als hij meer dan vijf minuten dichtligt. Maar een auto die op de overweg staat terwijl de bomen normaal dichtgaan, ziet niemand, behalve de machinist. Tenzij het een ADOB is, maar dan blijven de uitrijdbomen ook open.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:03:59 #123
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_91701931
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:52 schreef Ireyon het volgende:
En als je op de sporen vast komt te zitten, kun je ook maar beter gewoon zo snel mogelijk uitstappen en afscheid nemen van je voertuig..

http://www.treinreiziger.(...)_treinongeval_nispen
Als het door motorpech is kan je je voertuig nog wel redden. In de tweede versnelling zetten, koppeling op laten komen en dan starten. Dan hobbel je op de startmotor weg.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_91701984
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel eens in een koploper gehad hoor! Ow, en in de Duitse IC, de Pimpel, ook een keer! Toen werd de hele coupe verlicht door de gloed van telefoon-schermpjes en laptops :D Had ok wel weer wat gezelligs!
In Nederland heb ik het nog nooit meegemaakt. Gelukkig maar, want ik associeer het toch met toestanden zoals in die aftandse Roemeense P-treintjes.

Maar met name in Oost-Europa kun je in veel sneltreinen per coupé de verlichting aan en uit zetten, en dan is het soms best leuk om het licht uit te laten als het donker wordt zodat je nog naar buiten kan kijken. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2011 13:05:33 ]
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:30:01 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91705560
Ik heb het wel eens in de Fyra gehad. Te Amsterdam Centraal deed de helft van de verlichting het, dat werd toen ter plaatse gefixt door de trainmanager... voor een minuut of 3. Toen viel alles uit en bleef dat zo tot Rotterdam. :')

En twee weken terug ofzo zag ik een stam ICRm voorbijkomen waarvan in het eerste rijtuig de verlichting het eveneens niet deed.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 17:04:54 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_91710825
Ik wil graag nog even terugkomen op jullie relletje van vannacht. Mijn naam wordt er twee keer genoemd, dus ik eigen mij dat recht even brutaal toe.

De strekking van het verhaal is volgens mij dat Fles niet wil dat het hier een Somda/OHIH kloon wordt, en dat het daar soms wel op gaat lijken. Jullie zullen begrijpen dat ik, gezien mijn vertrek en afwezigheid, die stelling ondersteun. Dit te gooien op eventueel drankgebruik van Fles is natuurlijk veel te makkelijk en onnodig. Net zo onnodig als het elkaar uitschelden voor autist; we zitten allemaal op FOK!, dus we hebben allemaal een zekere stoornis. Bij de een komt die wat meer naar voren dan de andere, en van sommige mensen beweert de krant dat het zo is, en wat in de krant staat is waar, of zo.

Mijn reden om hier weg te gaan en te blijven is echter wel de aard van de discussie hier: er wordt weinig echt gediscussieerd, sommige mensen zijn onverbeterlijke betweters met een plaat voor hun kop, het is eigenlijk verworden tot een treinen-slowchat met gelul over dat je trein vertraging had of in de verkeerde omloop zat. Vroeger, sprak de oude man, had je nog wel eens leuke (buitenland)reportages of technische discussies, maar dat verdrinkt nu in de slowchat (zoals mijn nooit afgemaakte Peru/Bolivia-reportage). Buiten die reportage droeg ik naar mijn (en andermans) mening de laatste tijd niet meer bij dan voornamelijk zure commentaren, zodat mijn vertrek de beste oplossing was. Vroeger maakte het trouwens ook niet uit als er een keer een paar dagen niet in het treinentopic gepost werd. Simpelweg omdat er niet elke dag iets interessants te melden is.

Ondertussen lurk ik soms nog wat mee, en zie ik dat alles gewoon op de zelfde voet verder gaat. Posts als:
quote:
Een Victor ook wel het Vee oftewel Plan V. Ken de gebruikte bijnamen :)
Bron: Treinentopic #281 - Zuchten onder de kou
zouden hier onverbiddelijk moeten worden tegengegaan, gemod, beschimpt, et cetera. Ik bedoel: met dit soort dingen sla je een topic(reeks) dus dood voor buitenstaanders. Immers: een newbie in treinenland kent geen jargon. Gelukkig.

Kortom: ga vooral op dezelfde voet door en wees dan niet verbaasd dat je een incrowdclubje overhoudt dat voornamelijk bezig is om Somda/OHIH te copy/pasten. Het is wel zo makkelijk, want in dat clubje heeft iedereen altijd gelijk. Zou je het anders willen, ga dan met zijn allen op zoek naar een iets ander format: meer inhoudelijk, minder dagboek. Postcounts zeggen alleen iets voor de sneue lui in ONZ, dus kun je ook een dagje overslaan. Zoek naar leuke nieuwtjes, stel zelf leuke posts samen, ook al komt het uit andere bronnen (niet Somda/OHIH copy/pasten). Naar mijn mening is het goed dat er zoiets is als diversiteit, dus een FOK-topic, een Somda-forum en een OHIH-forum naast elkaar. Met ieder een eigen karakter en een eigen publiek, en zo min mogelijk overlap. Dan hou je het interessant voor meer mensen, en daarmee boor je misschien ook leuke nieuwe buitenspoorse bronnen aan, iets wat hardcorefapperfora nooit zal lukken.

Veel plezier verder! ^O^
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_91713761
Duvel, je schetst niet echt een OHIH/somda probleem, maar meer een SC in zijn algemeenheid. Daar ben ik het ook wel degelijk mee eens en ik weet dat ik daar in een zekere mate ook aan bijdraag. Maar juist door die heftige reacties die op 1 plaatje van Temlin, wat op zichzelf geen probleem was, werk je dat in de hand.
En natuurlijk is dat oeverloze gezwaai naar de treintopicchickies ( :') ) een treurig gegeven :N
Maar toen dat werd aangekaart, negeerde iedereen dat...
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91713890
Misschien moet de topicreeks gesplitst worden in een "pics en nieuws topic" en een "praattopic" ?
pi_91713930
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Misschien moet de topicreeks gesplitst worden in een "pics en nieuws topic" en een "praattopic" ?
En wat houdt dat praattopic dan in?
pi_91713979
Geen idee, maar ik begrijp dat het gepraat (slowchat) sommigen hier een beetje in de weg zit van wat deze topicreeks leuk maakt om te volgen
pi_91714164
Het treinentopic is gewoon geen SlowChat. Laat het slowchat lekker in PTA-SC..
dag
pi_91714387
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:05 schreef Ascendancy het volgende:
Duvel, je schetst niet echt een OHIH/somda probleem, maar meer een SC in zijn algemeenheid. Daar ben ik het ook wel degelijk mee eens en ik weet dat ik daar in een zekere mate ook aan bijdraag. Maar juist door die heftige reacties die op 1 plaatje van Temlin, wat op zichzelf geen probleem was, werk je dat in de hand.
Precies.

En als toevoeging:

Voor mij is/was het leuke van het Fok! Treinentopic dat het allemaal wat informeler was (t.o.v. bijvoorbeeld OHIH of Somda), dat je niet meteen een waarschuwing of ban krijgt als je je niet precies aan een heel boekwerk van regeltjes houdt.

Maar door dat geforceerde het-moet-laagdrempelig-zijn gaat het hier juist dezelfde kant op. En bovendien komt daardoor het halve topic vol te staan met reacties die over de vorm en niet over de inhoud gaan.
quote:
En natuurlijk is dat oeverloze gezwaai naar de treintopicchickies ( :') ) een treurig gegeven :N
Maar toen dat werd aangekaart, negeerde iedereen dat...
En dit ja.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2011 18:25:24 ]
pi_91714543
quote:
Op zaterdag 22 januari 2011 18:14 schreef Peter het volgende:
Het treinentopic is gewoon geen SlowChat. Laat het slowchat lekker in PTA-SC..
Eens. Als dat praattopic een slowchat inhoudt, zeg ik bij deze alvast dat dat niet gaat gebeuren. Een ieder is welkom in de algemene PTA slowchat (waar we Duvel ook al hebben geadopteerd).. Imho verschuif je dan ook het 'probleem', ipv er eens kritisch naar te kijken.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 januari 2011 @ 19:33:02 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91717278
Ik ben het idd wel degelijk met duvel eens. Het moet laagdrempelig blijven en dat niet voor elke scheet een post moet komen. Dat een trein vijf minuten vertraging heeft boeit niet. Maar als er bijvoorbeeld een zwaar ongeval plaatsgevonden heeft of er echt treinennieuws is dan kan het weer wel.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 22 januari 2011 @ 19:47:53 #135
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91718049
Moeten we nou allemaal regeltjes gaan verzinnen wat wel en niet mag hier en geforceerd onderwerpen gaan aansnijden of vermijden? Ik had helemaal niet door dat er een probleem was, maar blijkbaar ben ik de enige die gewoon over dingen heen leest die me niet interesseren.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:05:17 #136
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91719118
Wtf is hier in een keer aan de hand.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende: maar blijkbaar ben ik de enige die gewoon over dingen heen leest die me niet interesseren.
Je bent niet de enige. Allerhande nummertjes enzo interesseren mij ook maar oppervlakkig. Treinserienummers trek ik wel, maar de hele deelserienummers van V-IRM en Plan V niet echt. ´T is dat ik door een forum als Somda het een en ander oppik maar echt belangrijk vind ik al die nummers niet. Laat staan dat ik weet hoe de UIC nummering van bijvoorbeeld ICRm loopt en hoe dit gekoppeld is aan de onderhoudsstammen. Er zijn leukere hobby´s. :')

Daarentegen vind ik het wel een lastige over hoe je moet omgaan met jargon. Duvel geeft bijvoorbeeld aan dat er vroeger reportages waren of toffe inhoudelijke technische discussies. Een technische discussie zonder jargon te gebruiken wordt wel lastig. Als ik in een auto topic lees en iemand heeft het over een Ford Ka dan is het vrij logisch dat ik zelf even opzoek wat een Ford Ka wel niet is. In een treinentopic vind ik het dan ook wel normaal dat we iets dieper in gaan op de materie dan ´die standaard gele stoptrein´. Het beestje heeft een naam: Plan V.

En goed, als je hele treinserienummers gaat oplepelen dan is een beschrijving wel zo handig. Maar tis wel een beetje de gulden middenweg zoeken. Iemand afblaffen vanwege het niet kennen van een bijnaam is ongewenst. Maar iemand als autist bestempelen omdat er jargon wordt gebruikt is het andere uiterste!
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:22:20 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91719966
Even inhoudelijk dan maar weer:

Er gaan 5 extra Traxx-locomotieven naar Hispeed voor de Fyra, deze zullen voor opleidingsritten en naar Breda gebruikt worden. Nummers 186 236 t/m 186 240.
pi_91720139
Wanneer plant men daar met betalende vracht te gaan rijden dan? :+ ( of waar wacht men nog op?)
dag
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:27:14 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91720196
4 april 2011 gaat de eerste reizigers-Fyra van/naar Breda rijden. Zo is tenminste het plan.
pi_91720323
Zijn er al toeslagen bekend? Er moet natuurlijk wel minstens één ritje mee gedaan worden :)
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:32:59 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91720514
Nog niet bekend, dat zal ergens in de komende weken wel bekend worden gemaakt. Alle toeslagen hoger dan ¤ 1,50 zijn voor Breda - Rotterdam sowieso onzin, de tijdwinst op dat traject is slechts 9 minuten.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:34:51 #142
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91720606
quote:
die standaard gele stoptrein
Met een vriend hebben we het altijd over rupsen. Gele rupsen met mensen erin. Maakt dat mij dan een rupsentemmer? :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_91724022
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 20:22 schreef James1988 het volgende:
Even inhoudelijk dan maar weer:

Er gaan 5 extra Traxx-locomotieven naar Hispeed voor de Fyra, deze zullen voor opleidingsritten en naar Breda gebruikt worden. Nummers 186 236 t/m 186 240.
Waar halen ze die opeens vandaan?
  Redactie Sport zaterdag 22 januari 2011 @ 21:44:45 #144
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91724299
Ik neem aan dat deze net als de andere Traxxen geleast worden, die komen van Angel Trains.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 22 januari 2011 @ 21:46:37 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91724410
Wat ik heb begrepen is dat deze van CB Rail komen.
  Redactie Sport zaterdag 22 januari 2011 @ 21:50:40 #146
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91724645
Zo te zien wel ja, op railcolor.net wordt trouwens gemeld: "186 236-240 are still parked in Kassel, none of them have been used for revenue services yet," De locs zijn eind 2007 besteld en vorig jaar geleverd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_91724989
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 20:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Met een vriend hebben we het altijd over rupsen. Gele rupsen met mensen erin. Maakt dat mij dan een rupsentemmer? :)
Nee, de machinist is dan de rupsentemmer!
Jij bent gewoon dat mannetje van de zoo-security die bepaalt waar meneer de rupsentemmer met z'n rups allemaal mag komen >:)
pi_91725449
quote:
Op zaterdag 22 januari 2011 21:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Nee, de machinist is dan de rupsentemmer!
Jij bent gewoon dat mannetje van de zoo-security die bepaalt waar meneer de rupsentemmer met z'n rups allemaal mag komen >:)
Over inhoudelijke discussies gesproken. :P
  zaterdag 22 januari 2011 @ 22:57:27 #149
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91728715
quote:
Op zaterdag 22 januari 2011 21:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Nee, de machinist is dan de rupsentemmer!
Jij bent gewoon dat mannetje van de zoo-security die bepaalt waar meneer de rupsentemmer met z'n rups allemaal mag komen >:)
Kut. -O-

Maar de machinist maakt toch eigenlijk deel uit van de rups?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_91729473
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 22:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Kut. -O-

Maar de machinist maakt toch eigenlijk deel uit van de rups?
Zie het als een hamsterrace: Rups met temmer op z'n kop wil naar een uitgang, Jij zet de schuifjes scheef en sluit uitgangen af zodat ze in het juiste hokje uitkomen..
dag
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')