abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:58:28 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91627287

Welkom in alweer een nieuw deel van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

==========================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

==========================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.

>> NS Dienstregeling 2011
NS heeft besloten om het spoorboekje van Dienstregeling 2011 niet meer te drukken.
Hiervoor kan je nu online PDF-jes downloaden. Omdat NS deze niet in een gezamelijk bestand beschikbaar stelt, is dit door een forumgebruiker gedaan, en Hier te downloaden.
Dit is in een .rar ingepakt, en bevat alle documenten die op de NS website staan vermeld.

==========================
>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy

==========================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:58:45 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91627305
En weer een echte TT :)
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:00:00 #3
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91627398
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 19:58 schreef greavy het volgende:
En weer een echte TT :)
^O^
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91627444
Mensen die in de trein een boek of krant kunnen lezen ik heb er een pluimpje voor over want ik kan het niet ....
What is meant to be, will be.
pi_91627476
Lol zie dit topic voor het eerst :P
Wie had vrijdag op zaterdag ook zon gedoe met de treinen. Was om kwart voor 9 vertrokken kwam pas half 6 thuis aan. Wat een drukte en gedoe op het station in rotterdam ;(
---- wie weet hier iets leuks, liefs neer te zetten, ik ben inspiratieloos ;( ---
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:02:35 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91627562
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 20:00 schreef Taartjeh het volgende:
Mensen die in de trein een boek of krant kunnen lezen ik heb er een pluimpje voor over want ik kan het niet ....
En laptop gebruiken dan?
pi_91627606
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

En laptop gebruiken dan?
Dat snap ik al helemaal niet zijn meestal van die nerdjes valt mij wel op..
What is meant to be, will be.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 januari 2011 @ 20:04:27 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91627657
quote:
8s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:27 schreef V2 het volgende:

[..]

Dus als je een weggooikaart koopt van 10 euro, dan kan je daar dus maar 4 euro van gebruiken, als je korte ritjes maakt. Tof systeem. Ik zie 't al een enorm succes worden.
Ik meen dat voor de anonieme kaarten 20 euro borg gerekend wordt. Alleen bij op naam gestelde kaarten is dit 10 euro.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:04:54 #9
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91627688
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:00 schreef Taartjeh het volgende:
Mensen die in de trein een boek of krant kunnen lezen ik heb er een pluimpje voor over want ik kan het niet ....
Ik ga weleens een dag treinen als ik een boek echt per se moet uithebben, leest erg prettig imho. Nog fijner is in een bedje in een nachtrein een paar hoofdstukjes lezen :D
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:07:11 #10
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91627823
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:00 schreef Taartjeh het volgende:
Mensen die in de trein een boek of krant kunnen lezen ik heb er een pluimpje voor over want ik kan het niet ....
Geen problemen mee hoor. Elke werkdag lees ik de Metro, Spits en De Pers( :') )
Alhoewel ik de Metro en de Spits beter vind, ook De Pers. Als ik 15-20 minuten later op school ben heb ik ze allemaal uit. Tijdens het lopen vanaf Lombardijen lees ik gewoon door..
pi_91627835
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:00 schreef Taartjeh het volgende:
Mensen die in de trein een boek of krant kunnen lezen ik heb er een pluimpje voor over want ik kan het niet ....
Ik moet wel een boek lezen in de trein anders wordt ik na tien minuten al gek :P
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:07:40 #12
329980 Taartjeh
In je Face-jeh
pi_91627857
Ik betaal nooit voor korte ritjes in de trein van minder dan 5 minuutjes.
What is meant to be, will be.
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:08:20 #13
329980 Taartjeh
In je Face-jeh
pi_91627905
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:07 schreef boyv het volgende:

[..]

Ik moet wel een boek lezen in de trein anders wordt ik na tien minuten al gek :P
Ik vind het juist leuk om naar de mensen te kijken in de trein:P
kijken of er geen mooie jongens zijn maar dat valt meestal vies tegen .. :'(
What is meant to be, will be.
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:08:34 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91627921
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 20:03 schreef Taartjeh het volgende:

[..]

Dat snap ik al helemaal niet zijn meestal van die nerdjes valt mij wel op..
En bedankt hè :')
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:11:24 #15
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91628077
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:03 schreef Taartjeh het volgende:

[..]

Dat snap ik al helemaal niet zijn meestal van die nerdjes valt mij wel op..
Als ik niks te doen heb pak ik mijn laptop, schakel ik internet vanaf mijn telefoon in en surfen maar :Y
Ideaal!
pi_91628200
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:58 schreef greavy het volgende:
En weer een echte TT :)
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
^O^
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:23:26 #17
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91628863
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 20:07 schreef greavy het volgende:

[..]

Geen problemen mee hoor. Elke werkdag lees ik de Metro, Spits en De Pers( :') )
Alhoewel ik de Metro en de Spits beter vind, ook De Pers. Als ik 15-20 minuten later op school ben heb ik ze allemaal uit. Tijdens het lopen vanaf Lombardijen lees ik gewoon door..
Metro en Spits kun je amper kranten noemen. De Pers heeft dan nog een beetje inhoud, maar is natuurlijk ook geen echte grotemensenkrant.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:25:28 #18
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91628985
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:28:53 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91629181
Nice. DB levert trouwens wel diensten aan luchtvaartmaatschappijen, zoals het reinigen van vliegtuigen.
pi_91629300
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:00 schreef Taartjeh het volgende:
Mensen die in de trein een boek of krant kunnen lezen ik heb er een pluimpje voor over want ik kan het niet ....
Vanmiddag nog gedaan! Even een rondje rond het Veluwemeer gemaakt. :) (Amsterdam - Lelystad - 330 naar Zwolle - Amersfoort - Amsterdam. :) Heerlijk lezen.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_91631320
Zo. Zojuist de op 2 na langste rit van dit jaar tot dusver gemaakt :')



Het jaar bestaat overigens tot nu toe uitsluitend uit paartjes van 2 dagen waarbij ik 1 dag wel en 1 dag niet op de baan zit. Heel raar eigenlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91631757
o hai
pi_91631856
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Metro en Spits kun je amper kranten noemen. De Pers heeft dan nog een beetje inhoud, maar is natuurlijk ook geen echte grotemensenkrant.
"Inhoud" als in de zin van verkapte rechtse prietpraat zul je bedoelen. :P
pi_91631882
Trouwens:

http://www.bahn.de/sparpreisfinder

Daarmee kun je nou gemakkelijk de goedkoopste DauerSpezial op een bepaalde dag vinden. Internationale reizen en SparPreis 25/50 schijnt 'ie nog niet te kunnen.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2011 21:20:42 ]
  donderdag 20 januari 2011 @ 21:20:20 #25
331 Merel
Be here now.
pi_91631914
Ik mocht net mee voorin O+
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_91632002
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:20 schreef Merel het volgende:
Ik mocht net mee voorin O+
Wauw, een extreme oldbie :o

Waarom mocht je mee voorin?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91632006
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:20 schreef Merel het volgende:
Ik mocht net mee voorin O+
Bij een koploper? O+
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_91632420
Op Schoot? O-)
dag
  donderdag 20 januari 2011 @ 21:39:12 #29
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91633262
De machinist vroeg je toch niet of je zijn stuurknuppel wilde gebruiken? :+
pi_91633857
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wauw, een extreme oldbie :o

Waarom mocht je mee voorin?
Oh wacht eens, ik ken jou trouwens :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:18:17 #31
331 Merel
Be here now.
pi_91635800
Ik moest rennen voor de trein, deuren waren al dicht maar ik mocht er dus bij de machinist inspringen! Ik zei meteen dat ik wel netjes een plekje ging zoeken, maar ik mocht dus blijven. Klein stukje maar hoor, tussen Amsterdam Zuid en Schiphol, maar ik vond het superleuk!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:24:48 #32
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91636223
Dat is dan wel nice ja :)
Ik had het een keer op Zwijndrecht, de trein zou 2 hele minuten te vroeg vertrekken. Mcn zag mij nog aankomen, wiebert zijn cabinedeur open en mocht in de cabine mee tot R'dam Centraal :P
pi_91636605
In NL heb ik het nog niet meegemaakt. Wel in België :D Ik stond in Roosendaal een beetje foto's te maken van de trein (varkensneus naar Antwerpen) en zo, en ik stap in, word ik gewoon door de TB (TreinBestuurder) _uitgenodigd_ :o om in de stuurpost te komen zitten :D

Dan kon ik daarvandaan ook eens foto's maken, dat was wel zo tof, ziet u? Die Belgen die snappen het :D Naja was een leuk ritje :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91638265
Officieel mag het toch niet?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91638367
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:55 schreef Temlin het volgende:
Officieel mag het toch niet?
Nee natuurlijk niet o|O
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91638404
klopt, toen ik vroeger nog wel is met mijn vader op de noordelijke nevenlijntjes meereed, moest ik altijd uit cabine bij de wat grotere stations, trouwens het rijden met een GTW is niet heel moeilijk, makkelijker dan ik had gedacht :)
pi_91638861
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:57 schreef dan13lv het volgende:
vroeger
[..]
GTW
Klinkt als "niet HEEL erg lang geleden"? O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91639474
1ste herrinnering = in de DHII& DH
2e is van 2006 t/m nu

;)
  donderdag 20 januari 2011 @ 23:22:32 #39
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91639697
ICM vanuit de cabine is geweldig. Die GTW's zijn ook wel leuk, maar door die dikke stijlen langs de voorruit zie je als passagier vrij weinig.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91640286
Oh GTW heb ik ook weleens gepassagierd idd trouwens, naar Roodeschool en terug. Volgens mij was Zug-Chef daar ook bij zelfs. Nou ja, dingen gebeuren :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 januari 2011 @ 01:34:19 #41
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91644803
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 07:12:15 #42
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91646690
:')

Vandaag word de Plan U 115 van de Stichting DE-III weer een stukje rijvaardiger. *O*
Plannen:
* Inhijsen demper, start ca. 13:00. Hiervoor gaat het dak van de motorruimte er af, oude word afgevoerd naar de sloop.
* Accu's in Haarlem halen en daarna plaatsen in de Plan U
Dan zit de dag er weer op, misschien nog het testen zonder de depotvoeding, anders morgen:
* Lekkage 1e klas coupe verhelpen
* Elektrisch circuit doormeten op spanning geleverd door de accu's
* Motor tornen
etc

Ik zal kijken dat ik tijdens het inhijsen van de demper eventjes tijd heb voor een paar foto's. Maar als dat niet gaat, dan niet :P

[ Bericht 38% gewijzigd door greavy op 21-01-2011 07:20:50 ]
  vrijdag 21 januari 2011 @ 09:08:19 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91647781
Goedendag iedereen,

Namens Stichting DE-III stel ik de volgende vraag:

Zoals u weet hebben wij 2 werkwagens staan in Haarlem.
Nou is onze bedoeling deze te gaan opknappen, daar verstaan wij onder de buitenkant opnieuw verven en dan in oude toestand brengen hoe ze vroeger reden.
Wij zijn op zoek naar fotos hoe onze soort werkwagens gereden hebben en in welke kleuren.
Het gaat om fotos van voor de vorige eigenaar Volkerrail.
Dus heb jij fotos van de begintijd van de soort werkwagens die wij hebben, dan zien wij die graag via: info(AT)stichtingde3.nl (AT=@).
Zodra wij voldoende fotos hebben kunnen we in het voorjaar of zomer beginnen met deze werkwagens.
Het werk aan de 115 blijft gewoon doorgaan.

PS: Het gaat hier om verblijfswagen 40 84 959 4 886-6 (Type Us) en Magazijnwagen 40 84 959 1 566-7 (type Us), die samen 1 setje vormen.

Alvast onze dank!
  Moderator vrijdag 21 januari 2011 @ 09:43:42 #44
155227 crew  Guppy
dus
pi_91648550
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:17 schreef Crientj het volgende:
o hai
o hai

Over dat boeken lezen in de trein, ik kan dat ook goed O+ al vergeet ik daardoor nog wel eens uit te stappen :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91648806
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:08 schreef greavy het volgende:
Goedendag iedereen,

Namens Stichting DE-III stel ik de volgende vraag:

Zoals u weet hebben wij 2 werkwagens staan in Haarlem.
Nou is onze bedoeling deze te gaan opknappen, daar verstaan wij onder de buitenkant opnieuw verven en dan in oude toestand brengen hoe ze vroeger reden.
Wij zijn op zoek naar fotos hoe onze soort werkwagens gereden hebben en in welke kleuren.
Het gaat om fotos van voor de vorige eigenaar Volkerrail.
Dus heb jij fotos van de begintijd van de soort werkwagens die wij hebben, dan zien wij die graag via: info(AT)stichtingde3.nl (AT=@).
Zodra wij voldoende fotos hebben kunnen we in het voorjaar of zomer beginnen met deze werkwagens.
Het werk aan de 115 blijft gewoon doorgaan.

PS: Het gaat hier om verblijfswagen 40 84 959 4 886-6 (Type Us) en Magazijnwagen 40 84 959 1 566-7 (type Us), die samen 1 setje vormen.

Alvast onze dank!
Vanaf de tweede week in februari kan ik je wellicht van meer info voldoen. :)
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_91650164
Whahaha, NS twitter door de bocht:

quote:
@NS_online
Tussen Delden en Oldenzaal rijden geen treinen door een seinstoring. Er rijden stopbussen tussen Den Dolder en Oldenzaal.
Den Dolder - Oldenzaal _O-
Dat duurt wel even in een stopbus! :o
pi_91652503
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 07:12 schreef greavy het volgende:
:')

Vandaag word de Plan U 115 van de Stichting DE-III weer een stukje rijvaardiger. *O*
Plannen:
* Inhijsen demper, start ca. 13:00. Hiervoor gaat het dak van de motorruimte er af, oude word afgevoerd naar de sloop.
* Accu's in Haarlem halen en daarna plaatsen in de Plan U
Dan zit de dag er weer op, misschien nog het testen zonder de depotvoeding, anders morgen:
* Lekkage 1e klas coupe verhelpen
* Elektrisch circuit doormeten op spanning geleverd door de accu's
* Motor tornen
etc

Ik zal kijken dat ik tijdens het inhijsen van de demper eventjes tijd heb voor een paar foto's. Maar als dat niet gaat, dan niet :P
Staan die in Amersfoort? Grote kans dat ik er dan foto's van heb gemaakt een keer.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 11:52:54 #48
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91652758
De 115 staat op het kopspoortje bij NS Opleidingen. SHD, Stichting Historisch Dieselmat. staat er ook met de U 113 en 121, maar die staan verder weg van het station en hebben meer materieel waaronder de Diesellok 2205 en enkele rijtuigen.
De 115 was door jonge vandalen gesloopt.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 11:55:01 #49
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91652831
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:53 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Vanaf de tweede week in februari kan ik je wellicht van meer info voldoen. :)
Als dat mogelijk is, zou dat heel fijn zijn. Als de werkwagens in Haarlem weer vervoerd kunnen worden, gaan ze naar Amersfoort is de planning. Wij willen ze namelijk bij de Plan U hebben, wat wel zo makkelijk is. En omdat wij ook in Haarlem kunnen en mogen klussen, gaan wij daar al restauratiewerkzaamheden verrichten, vandaar de oproep aan iedereen.
pi_91652833
Ik was toen bij die rijtuigenloods vlakbij dat opleidingscentrum bij Amersfoort. Was een afgesloten terrein.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 11:57:39 #51
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91652941
Aha, oke. Wij staan op spoortje 18, bij een paar andere kopspoortjes die je vanaf het station goed ziet. Je kijkt er recht tegen aan zeg maar. Wij staan ook vlakbij het opleidingscentrum, SHD ook. Wij hebben echter geen dak boven de trein: Staan volledig open, SHD heeft volgens mij nog een loods.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:03:08 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91653144
Zal mij tevens benieuwen hoeveel bijkijks het treft, aangezien er onder andere op het dak gelopen moet worden, een kraan de oude eruit moet hijsen, de nieuwe erin enz.
Toen wij nog voor de winter de uitlaat afsloten voor regenwater/sneeuw e.d. was er al veel bekijks.. Toen hielp de brandweer vrijwillig door de ladder te leveren.
Deze demper komt bij de sloper vandaan die er nog 1 in goede staat had. Hij krijgt onze demper die stuk is, hun de oude die wij hebben. Kost verder niets.
pi_91653292
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:55 schreef greavy het volgende:

[..]

Als dat mogelijk is, zou dat heel fijn zijn. Als de werkwagens in Haarlem weer vervoerd kunnen worden, gaan ze naar Amersfoort is de planning. Wij willen ze namelijk bij de Plan U hebben, wat wel zo makkelijk is. En omdat wij ook in Haarlem kunnen en mogen klussen, gaan wij daar al restauratiewerkzaamheden verrichten, vandaar de oproep aan iedereen.
Die grijze muis (?), is die van een soortgelijke werkgroep?
Beter onethisch dan oneetbaar
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:42:36 #54
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91654449
Dat klopt, die waren thans van de HIJSM, maar als ik mij niet vergis is die niet meer van hun. Die hebben volgens mij al het materieel weg gedaan door vandalen.
  Redactie Sport vrijdag 21 januari 2011 @ 13:40:19 #55
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91656866
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:39 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Whahaha, NS twitter door de bocht:

[..]

Den Dolder - Oldenzaal _O-
Dat duurt wel even in een stopbus! :o
Dld als verkorting voor Delden gebruiken is niet eens zo heel vreemd, maar het moet Ddn zijn :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_91664632
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:40 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dld als verkorting voor Delden gebruiken is niet eens zo heel vreemd, maar het moet Ddn zijn :P
Inderdaad. Dld is trouwens sowieso een rare verkorting. De basisregel is volgens mij eerste letter van eerste lettergreep, eerste letter van tweede lettergreep en laatste letter.
Dat klopt bij Del-den, maar bij Den Dolder zou je dan op 'Ddr' uitkomen :o
pi_91664813
Ze dachten orgineel te doen. Bhv, amf, dld.. allemaal anders dan die basisregel :o
pi_91664950
Gewoon eerste letter van elke lettergreep toch?

O
Bd
Tb
Bhv
Amf
Apd
Asd
Rtd
Mt
Rm
Hvs
Rsd

werkt allemaal zo. Maar er zijn idd ook genoeg uitzonderingen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:27:21 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91664998
Leiden bijvoorbeeld (Ledn). :+
pi_91665486
Owja, je hebt gelijk Dr_Flash.
Die laatste letter is al een uitzondering... Maar wel een die volgens mij bij veel kleine stations van twee lettergrepen toegepast wordt, omdat ze een twee-letterige verkorting niet waard zijn :P

Akm (Akkrum)
Amr (Alkmaar)
Btl (Boxtel)
Ddn (Delden)
Dvn (Duiven)
Rsn (Rijssen)
...
pi_91665928
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Owja, je hebt gelijk Dr_Flash.
Die laatste letter is al een uitzondering... Maar wel een die volgens mij bij veel kleine stations van twee lettergrepen toegepast wordt, omdat ze een twee-letterige verkorting niet waard zijn :P

Akm (Akkrum)
Amr (Alkmaar)
Btl (Boxtel)
Ddn (Delden)
Dvn (Duiven)
Rsn (Rijssen)
...
Oh, met dat soort kleine kutplaatsjes hou ik me niet zo bezig :P Al heb ik wel het idee dat er soms behoorlijk geschoven moest worden omdat volgens "de regels" meerdere stations met elkaar in conflict zouden kunnen komen vanwege de zelfde afkortingen etc. Almere - Almelo - Alkmaar bijvoorbeeld, of Heerlen - Helmond - Haarlem.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91669884
O+
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  vrijdag 21 januari 2011 @ 20:20:44 #63
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91674908
Zo heb ik hier ook wel eens een verstorimg tussen Groningen en Hoorn voorbij zien komen. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 januari 2011 @ 20:22:35 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91675010
Had jij vanochtend vroege dienst Ziggy?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91675957
"Dames en heren, de stoptrein naar Buitenpost, Leeuwarden en Hoorn van 12:34 zal vandaag niet rijden. Er is helaas geen vervangend vervoer mogelijk!"
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:16:37 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91678211
De nieuwe demper zit in de 115. Om 12:50 kwam de kraan aanrijden, en om 13:00 stond alles opgebouwd. Nog geen 10 minuten later lag het dak al van de trein, rond 13:30 was de oude demper eruit, en om 14:00 was de nieuwe demper al geplaatst. Met een groep van 5 vrijwilligers is er veel gedaan, hard doorgewerkt om de kosten van het huren van de kraan te drukken. Ik zal kijken of ik binnenkort wat foto's kan posten. Er is sowieso een video gemaakt, als het mogelijk is zal ik bekijken of ik daar wat foto's van kan maken. Video posten doen wij niet namelijk.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:19:49 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91678380
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 21:16 schreef greavy het volgende:
Video posten doen wij niet namelijk.
Waarom niet?
pi_91679773
"Kijken wij eens een video gemaakt hebben van iets bijzonders *O*

Maar wij zijn ZO boeiend dat jullie het niet mogen zien :{w "

Hou je dan gewoon stil over die video man, interessantdoenertje.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:40:32 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91679778
Misschien dat ik de voorzitter kan ompraten, anders blijft het bij foto's.
Prorail doet er namelijk moeilijk over, vanaf de locatie dat de video's gemaakt zijn. Over foto's doen ze minder moeilijk.
pi_91680056
Waar prorail allemaal druk mee kan zijn :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 januari 2011 @ 21:48:42 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91680339
Die nieuwe overkapping op perron 11/12 in Utrecht begint eindelijk ergens op te lijken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91680657
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Die nieuwe overkapping op perron 11/12 in Utrecht begint eindelijk ergens op te lijken
Dat viel me vanochtend ook op ja :Y

Op 3 augustus 2010 kon ik, klaarblijkelijk in blessuretijd, nog deze foto maken O+



[ Bericht 21% gewijzigd door Dr_Flash op 21-01-2011 22:40:53 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:55:32 #73
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91684603
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
Had jij vanochtend vroege dienst Ziggy?
Nee, ik heb nachtdienst. Da's tot half zes.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 januari 2011 @ 23:26:57 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91686209
ah, je collega liet vanochtend ook puik werk zien door een rangeerdeel van ik geloof 10 bakken naast een wegrijdende IC te laten rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91686437
Vandaag in de intercity van Nijmegen naar Schiphol :)

Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91686540
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:30 schreef Temlin het volgende:
Vandaag in de intercity van Nijmegen naar Schiphol :)

[ afbeelding ]
Okee ik ben het zat. Dit is godverdomme somda niet.

In begrijpelijke taal praten hier, of anders opkrassen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91686630
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Okee ik ben het zat. Dit is godverdomme somda niet.

In begrijpelijke taal praten hier, of anders opkrassen.
Dat plaatje is toch heel duidelijk ;(
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 januari 2011 @ 23:34:16 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91686689
Gewoon een gevalletje van roestrijden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91686841
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon een gevalletje van roestrijden
Jep, maar had ik nog niet mee gemaakt.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  vrijdag 21 januari 2011 @ 23:58:46 #80
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91688359
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:33 schreef Temlin het volgende:

[..]

Dat plaatje is toch heel duidelijk ;(
Ik geef hier geen oordeel over de situatie maar Temlin, ik kan hier echt niks mee (jouw plaatje) :?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:11:03 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91689195
Stukje roestrijden, of een sectiestorinkje in dat rechterbaanvak of weet ik veel wat.

Meerwaarde = 0
pi_91689798
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon een gevalletje van roestrijden
Dank je PSM :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91690210
Wat een gezeik weer. Ik vind Temlin's toevoeging wel leuk en jullie beginnen direct weer treurig te huilen.
En somda-autistisch is het niet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91690257
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon een gevalletje van roestrijden
Het is trouwens niet eens waar, want die genoemde IC Nijmegen - Schiphol komt helemaal niet langs een punt waar aansluiting op de Betuweroute is.

Vet leuk als je de betweter uit wilt hangen, maar weet wel dat je hier pek en veren krijgt. Of zorg dat je verhaal klopt EN begrijpelijk is voor mensen met maar één persoonlijkheid.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91690372
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:31 schreef Ascendancy het volgende:
Wat een gezeik weer. Ik vind Temlin's toevoeging wel leuk en jullie beginnen direct weer treurig te huilen.
En somda-autistisch is het niet.
Ja, jij zat ook al in dat hoekje hoor :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91690384
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is trouwens niet eens waar, want die genoemde IC Nijmegen - Schiphol komt helemaal niet langs een punt waar aansluiting op de Betuweroute is.
:? jawel
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91690587
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, jij zat ook al in dat hoekje hoor :)
Ik in het autistenhoekje?
Grapjas.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91690813
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:36 schreef Temlin het volgende:

[..]

:? jawel
Is het dan ZO MOEILIJK om gewoon te zeggen "ik had een IC tussen Nijmegen en Arnhem die moest roestrijden"?

IS het dan ECHT NODIG om met zoeen cryptisch plaatje te komen?

Is het, en dan in alle algemeenheid, ZO NODIG, om JUIST HIER, op FOK!, de site die het meest relaxt omgaat met de meest bizarre mensen, zo'n boodschap te verpakken in eoa sporenplan-kaartje?

IS het dan ZO MOEILIJK. Om zelfs op de meest INFORMELE site ter wereld waar nog aandacht aan treinen besteed wordt. Is het dan ZO MOEILIJK om gewoon informele taal te gebruiken?

Ja?

Al die mensen horen hier niet thuis.

Er is hier HEEL veel mogelijk, en er is hier ook heel veel ruimte voor alles en iedereen. Maar voor autistisch nummertjesgezeik zijn ontelbare andere sites op internet, die ALLEMAAL allang bekend zijn bij al deze mensen.

WAAROM moet de ENIGE site ter wereld waar nog op een normale manier over treinen gebabbeld kan worden, OOK NOG door spoorautisten overgenomen en verneukt worden? WAAROM?

Of ben ik de laatste man ter wereld die EN treinen leuk vindt EN maatschappelijk normaal kan functioneren? Zeg het maar hoor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91690846
Een kenmerk van autisme is dat je er niet mee om kan gaan als het niet op jou manier gaat.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91690948
Ja, ik heb echt wat te bewijzen ten opzichte van jou ja _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91691061
Ik wist niet dat jij bepaalt wat hier wel en wat niet gepost mocht worden. Zet dat in het vervolg even in de OP.
Ik vond het wel leuk om het te vertellen maar ik zie dat het hier niet gewaardeerd wordt. Naja doe ik het de volgende keer niet, mij maakt het niet veel uit.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91691105
Nee hoor, dat deed die reportage wel, wees maar niet bang. Het is ook helemaal niet mijn doel om mensen aan te vallen, maar als jij autist dit, dat blabla gaat roepen zonder een stukje zelfreflectie, dan houdt het ook op.

Ik ben echter wel benieuwd waarom ik een spoorautist ben, als ik enkel geboeid ben door de maatschappelijke keuzes die een bedrijf als de NS maakt(dit geldt voor veel meer onderwerpen).
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91691121
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:52 schreef Temlin het volgende:
Ik wist niet dat jij bepaalt wat hier wel en wat niet gepost mocht worden. Zet dat in het vervolg even in de OP.
Ik vond het wel leuk om het te vertellen maar ik zie dat het hier niet gewaardeerd wordt. Naja doe ik het de volgende keer niet, mij maakt het niet veel uit.
Flash is een autoriteit, check die postcount jongeh.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91691259
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:53 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Flash is een autoriteit, check die postcount jongeh.
Hij maakt foto's van treinbordjes. Dan heb je niet echt autoriteit naar mij mening maar goed.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91691291
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:56 schreef Temlin het volgende:

[..]

Hij maakt foto's van treinbordjes. Dan heb je niet echt autoriteit naar mij mening maar goed.
Op het internet is hij heel charismatisch. :Y
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:59:35 #96
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91691380
Zucht, niemand is hier de baas, misschien Danny Roodbol maar uiteindelijk moeten wezelf de trein rijdende houden.
Dat modder gooien, beschuldigen etc. vind ik verwerpelijk.
Ik ben ook erg aangedaan door het continue roepen met elkaar autist te noemen.
Als je dit hebt/bent ben je niet te benijden dan is ieder functioneren in een "min of meer normale" omgeving al moeilijk.
Fok is er voor iedereen ook voor autisten, somda-fans, bordjesflitsers, mooie fotomakers, gezellige chitchat dames/meisjes, oude lullen en lurkers.
Hou dus aub op met dat gezeik, ik ben niet aangenomen om hier de lieve vrede te verkondigen.
Ik ga er van uit dat iedereen die hier komt fatsoensnormen hanteert, redelijk is en ook aan zijn medemens kan denken.
Zo en nu KAPPEN! :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_91691422
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:52 schreef Temlin het volgende:
Ik wist niet dat jij bepaalt wat hier wel en wat niet gepost mocht worden. Zet dat in het vervolg even in de OP.
Ja, dat zat eran te komen natuurlijk.

Nee natuurlijk bepaal ik dat niet. Maar ik constateer wel dat *hier* (lees: de treinentopics in PTA op Fok!) een van de zeldzame plekken is waar gewoon relaxt oker treinen geluld kan worden. Omdat er ook normale mensen zijn die treinen en spoorwegen interessant vinden.

En dat moet wel zo blijven.

Want vergankelijk als het is: Als je hier alle Somda-users 24 uur, wat zeg ik? EEN uur hun gang laat gaan, is de hele boel naar de knoppen en komt hier niemand meer.

Er zijn al veel te veel mensen weggegaan vanwege een trend die kant op. Dat is natuurlijk de weg van de minste weerstand, dat kun je ze ook niet kwalijk nemen. Het bevalt ze niet meer dat hier maar met elke idoot rekening gehouden moet worden, dus ze gaan weg. Wat is de winst? een extra idioot. Wat is het verlies? Een leuke user die veel bijgedragen heeft en nog veel meer had kunnen bijdragen.

Het gaat hier gewoon zwaar de verkeerde kant uit, en ik wil er in ieder geval voor gewaarschuwd hebben.

Maar het staat een ieder natuurlijk vrij om te zeggen "Fles jouw tijd is geweest, wij willen het liefst Somda worden" ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91691619
quote:
8s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:59 schreef bork het volgende:
Zucht, niemand is hier de baas, misschien Danny Roodbol maar uiteindelijk moeten wezelf de trein rijdende houden.
Dat modder gooien, beschuldigen etc. vind ik verwerpelijk.
Ik ben ook erg aangedaan door het continue roepen met elkaar autist te noemen.
Als je dit hebt/bent ben je niet te benijden dan is ieder functioneren in een "min of meer normale" omgeving al moeilijk.
Fok is er voor iedereen ook voor autisten, somda-fans, bordjesflitsers, mooie fotomakers, gezellige chitchat dames/meisjes, oude lullen en lurkers.
Hou dus aub op met dat gezeik, ik ben niet aangenomen om hier de lieve vrede te verkondigen.
Ik ga er van uit dat iedereen die hier komt fatsoensnormen hanteert, redelijk is en ook aan zijn medemens kan denken.
Zo en nu KAPPEN! :)
Met alle respect hoor. Maar flash z'n geregelde uitvallen op alles wat niet gaat zoals hij het wil, mag best eens teruggekaatst worden. Ik erger me er namelijk dood aan dat op iedere 10e post van greavy een boze reactie van flash komt over dat ie autistisch is en dergelijke. Maar als ik dan die reportage van MBH zie, wordt dat wel erg hypocriet, want in weze verschillen ze niet zoveel van elkaar, afgezien van dat Flash ongeveer 20 jaar ouder is en op het internet jongens van 18 uitscheldt omdat ze minder weten dan hij.

Dan mag daar ook best iets van gezegd worden, want het topic verliep wel een stuk soepeler toen flash een paar topics oversloeg en er dus geen oeverloos gezeik op greavy kwam.

@flash: Ga je nu nog inhoudelijk op mij reageren, want je komt alleen maar met one-liners over dat ik je niet kan raken en blabla. Ik wil je niet raken, ik wil een punt maken en het feit dat jij alleen maar zinloos met modder kan gooien lees ik als niets beters weten te zeggen. Maar dat zal je wel weer niets doen :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91691641
Ik ben hier pas een tijdje en ik weet niet over wie jij het hebt, weet ook niet hoe het hier vroeger was. Maar blijkbaar was vroeger alles beter.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91692241
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 01:05 schreef Ascendancy het volgende:
Met alle respect hoor. Maar flash z'n geregelde uitvallen op alles wat niet gaat zoals hij het wil, mag best eens teruggekaatst worden. Ik erger me er namelijk dood aan dat op iedere 10e post van greavy een boze reactie van flash komt over dat ie autistisch is en dergelijke. Maar als ik dan die reportage van MBH zie, wordt dat wel erg hypocriet, want in weze verschillen ze niet zoveel van elkaar, afgezien van dat Flash ongeveer 20 jaar ouder is en op het internet jongens van 18 uitscheldt omdat ze minder weten dan hij.

Dan mag daar ook best iets van gezegd worden, want het topic verliep wel een stuk soepeler toen flash een paar topics oversloeg en er dus geen oeverloos gezeik op greavy kwam.

@flash: Ga je nu nog inhoudelijk op mij reageren, want je komt alleen maar met one-liners over dat ik je niet kan raken en blabla. Ik wil je niet raken, ik wil een punt maken en het feit dat jij alleen maar zinloos met modder kan gooien lees ik als niets beters weten te zeggen. Maar dat zal je wel weer niets doen :')
ja hoor, ik reageer best op je. Alleen al het feit DAT ik reageer op jou (of op anderen die vergelijkbare dingen posten) kun je zien als een stellingname.

JA ik begrijp het als mensen vinden dat mijn posts overkomen als "Fles denkt het wel eens even te bepalen hier"

NEE, dat is niet terecht. Ik verwoord alleen maar wat een aantal mensen denken.

Het alternatief is dat mensen gewoon weglopen, zoals Duvel. Dat is jammer. Of nee, dat VIND IK jammer. Maar misschien zijn jullie ook hem liever kwijt dan rijk, daar weet ik verder niet van.

En je mag de MBH reportage best hypocriet noemen, of autistisch of whatever hoor. Feit blijft dat jouw soort mensen gewoon makkelijk lullen heeft vanachter een toetsenbord. Enige kritiek daarop kan alleen al daarom nooit serieus genomen worden. Maar zelfs al doe ik dat wel. Wat miszeg ik er dan aan dat een verhaal van 3 kantjes A4, UITSLUITEND over treinnummers, vertragingkjes en gewijzigde aankomstsporen, op zijn zachtst gezegd vrij onboeiend is voor mensen op een site als fok? Mensen komen hier nou eenmaal niet om te lezen in welke trein iemand een minuut eerder of later dan het boekje aankwam op een station. Mensen komen hier om leuke plaatjes te zien van treinen, en een beetje slap te lullen over treinen. Heerlijk toch? *O*

En welke trein er nou precies 2 of 3 minuten te vroeg of te laat was, boeit niet. HIER OP FOK niet. Ergens anders boeit dat misschien wel, prima, dat kan.

Maar ik ben in alle eerlijkheid van mening dat dat idee hier niet OOK de overhand moet krijgen, want dan is de lol er voor een heleboel mensen gauw af.

Maar nogmaals, mocht de meerderheid van mening zijn dat dat WEL de kant is waar Fok heen moet, prima, dat kan :) Ik beslis dat niet :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91692636
En trouwens als niemand er meer op reageert na deze reactie:

quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon een gevalletje van roestrijden
is er niets aan de hand.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91692710
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 01:32 schreef Temlin het volgende:
En trouwens als niemand er meer op reageert na deze reactie:

[..]

is er niets aan de hand.
Da's mij op zich ook prima hoor :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91692749
Morgen een nieuwe dag, laten we het niet op de spits brengen.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 01:39:28 #104
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91692905
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 22 januari 2011 @ 02:09:40 #105
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91693781
Dus... samengevat komt het hele verhaal dus gewoon neer op roestrijden en vroeger was alles beter. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91693912
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 02:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dus... samengevat komt het hele verhaal dus gewoon neer op roestrijden en vroeger was alles beter. ;)
\
Bijna :)

Prorail is kut en plaatjes zijn beter ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91696220
Goeiemorgen dan...

Nog even reageren. Het anderen bestempelen tot autist is nergens voor nodig. Ongeacht wat je eigen hobby's zijn of hoe de ander zich gedraagt. Als je het juist gezellig wilt houden, dan is het niet heel productief om anderen, met wie je het gezellig wil hebben, uit te schelden voor het een of andern.

Daartegenover heeft flash ook wel een punt. Ik heb ook wel eens gekeken op OHIH en somda en ben daar vlug weer van teruggekomen. Dat preciese en die nummertjes dat is mijn ding niet. Ik kan daar niet warm of koud van worden. Het is hier nog een laagdrempelige plek waar ook leken en ietsminder geinteresseerden kunnen meepraten of terecht voor info. Ook al is dat voor de tigmiljoenste keer de vraag of je met een sov in de ice mag.

Ik kom hier voor informatie, die vaak beter is dan die vanuit NS en prorail komt. (Ja gegeven door mensen die wel al die nummertjes snappen). Voor de mooie plaatjes. Voor treinnieuws, ik spendeer nogal wat tijd in de trein, handig een beetje op de hoogte te blijven. Voor alternatieve reisadviezen. Om hier even gal te spuwen over totaal onbegrijpelijke verteragingen. Voor mooie reisverslagen en voor een beetje info over spoortechniek. Zoals die stukjes die Ziggy zo af en toe heeft over zijn werk en de klus/renovatiebabbels van Greavy (foto's! We willen foto's van die uitelkaarliggende treinmotoren, dat is tof.)
pi_91696347
Een tijdje terug (zeg maar het moment dat Duvel verdween) hadden we hetzelfde 'gezeur'. Ik dacht dat het toen wel een beetje opgelost zou zijn.

Anyway, als iedereen nou eens even zijn zegje doet en in REDELIJKHEID met elkaar babbelt (autist-verhaal kan dus achterwege gelaten worden, dat hoef ik hier niet meer te zien, idem voor die steekjes onder water) dan moet er toch wel uit te komen zijn.
Het is niet de bedoeling om mensen aan te wijzen die niet meer mee mogen posten, dat gaan we in ieder geval niet doen. Maar er valt vast wel rekening met elkander te houden.

Ik ga me hier verder ook niet mee bemoeien, jullie moeten daar zelf maar met elkaar uit komen. Daar zijn jullie hopelijk verder wel volwassen genoeg voor hmm :). Ik volg het even vanaf de zijlijn.
pi_91696367
Zit nu in een verduisterde virm (geen nummertje, die kan ik niet lezen in het donker :P). Kan ik eens het nachtelijke landschap aanschouwen waar je normaal geen donder van ziet.

Is dat iets wat bekend is, bug ofzo? Ik zag er vorige week ookal eentje vol met reizigers en zonder verlichting vertrekken uit utrecht. (Zit nu in eentje van de laatste generatie, met smeulpeuktafeltjes.)
  zaterdag 22 januari 2011 @ 09:01:59 #110
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91696741
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 07:59 schreef Fixers het volgende:
Zit nu in een verduisterde virm (geen nummertje, die kan ik niet lezen in het donker :P). Kan ik eens het nachtelijke landschap aanschouwen waar je normaal geen donder van ziet.

Is dat iets wat bekend is, bug ofzo? Ik zag er vorige week ookal eentje vol met reizigers en zonder verlichting vertrekken uit utrecht. (Zit nu in eentje van de laatste generatie, met smeulpeuktafeltjes.)
Geen idee, is er een een NS-medewerker aanwezig? Dan zou ik het even vragen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator zaterdag 22 januari 2011 @ 09:38:34 #111
155227 crew  Guppy
dus
pi_91697046
Jezus zeg, wat zijn jullie soms ook een stel wijven zeg :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport zaterdag 22 januari 2011 @ 10:37:42 #112
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91697926
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is trouwens niet eens waar, want die genoemde IC Nijmegen - Schiphol komt helemaal niet langs een punt waar aansluiting op de Betuweroute is.
Helaas moet ik je nu toch ongelijk geven: Net iets ten zuiden van Elst (je weet wel, aan de spoorlijn Nijmegen-Arnhem) zit een aansluiting op de Betuweroute.
quote:
Vet leuk als je de betweter uit wilt hangen, maar weet wel dat je hier pek en veren krijgt. Of zorg dat je verhaal klopt
Dat deed het dus
quote:
EN begrijpelijk is voor mensen met maar één persoonlijkheid.
Nouja, het feit dat hij het met een plaatje illustreerde is al een stuk beter dan 'Bij Ebtwa gingen we niet via spoor 97 en 94 naar 92, maar via 96 en 93 :o :o :o'. Een vermelding van de locatie en dat links Nijmegen en rechts Elst ligt zou het verhaal wel nog wat duidelijk gemaakt hebben, daar ben ik het mee eens.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_91698151
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 09:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Jezus zeg, wat zijn jullie soms ook een stel wijven zeg :')
Zeg, kun je mij uitleggen wat er zo lekker is aan die Chococookies? 'k Heb er gisteren eentje gekocht, maar hij was behoorlijk zacht en een volle chocoladesmaak had-ie ook niet echt. Had ik dan gewoon een afdankertje of is het alleen voor vrouwen bedoeld :+ ?
pi_91698175
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:49 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zeg, kun je mij uitleggen wat er zo lekker is aan die Chococookies? 'k Heb er gisteren eentje gekocht, maar hij was behoorlijk zacht en een volle chocoladesmaak had-ie ook niet echt. Had ik dan gewoon een afdankertje of is het alleen voor vrouwen bedoeld :+ ?
Zo'n chocolade koekje van de AH to GO? Zo lekker vond ik die ook niet.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91698290
Fles, doe dat dan de volgende keer normaal in plaats van steeds autist dit en dat, want daarmee maak je je bij mij toch echt onsterfelijk belachelijk.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 januari 2011 @ 11:22:22 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91698898
Laten we het er op houden dat Fles wat te diep in het glaasje had gekeken vannacht :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zaterdag 22 januari 2011 @ 11:28:49 #117
155227 crew  Guppy
dus
pi_91699040
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:49 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zeg, kun je mij uitleggen wat er zo lekker is aan die Chococookies? 'k Heb er gisteren eentje gekocht, maar hij was behoorlijk zacht en een volle chocoladesmaak had-ie ook niet echt. Had ik dan gewoon een afdankertje of is het alleen voor vrouwen bedoeld :+ ?
Ik vind dat zachte juist lekker :@ Dan smelt ie zo lekker weg. De volle chocoladesmaak zou ie wel moeten hebben... Misschien had je dan toch een mislukte?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91699777
Om terug naar de treinen te gaan:

Is er in Nederland controle op de goede werking van de overwegen?

Ik weet dat er overwegen zijn met radars die detecteren of er zich iets binnen de slagbomen bevindt, maar afgezien daarvan?

Dit naar aanleiding van een bijna-ongeval in België waar een bus over de sporen stond geblokkeerd en de stoptrein kwam aangereden.
pi_91700778
Tja ik weet alleen als de bomen in storing liggen dat dan de bomen sowieso dicht zijn.

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2011 12:34:50 ]
pi_91701506
En als je op de sporen vast komt te zitten, kun je ook maar beter gewoon zo snel mogelijk uitstappen en afscheid nemen van je voertuig..

http://www.treinreiziger.(...)_treinongeval_nispen
pi_91701594
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 07:59 schreef Fixers het volgende:
Zit nu in een verduisterde virm (geen nummertje, die kan ik niet lezen in het donker :P). Kan ik eens het nachtelijke landschap aanschouwen waar je normaal geen donder van ziet.

Is dat iets wat bekend is, bug ofzo? Ik zag er vorige week ookal eentje vol met reizigers en zonder verlichting vertrekken uit utrecht. (Zit nu in eentje van de laatste generatie, met smeulpeuktafeltjes.)
Dat heb ik ook wel eens in een koploper gehad hoor! Ow, en in de Duitse IC, de Pimpel, ook een keer! Toen werd de hele coupe verlicht door de gloed van telefoon-schermpjes en laptops :D Had ok wel weer wat gezelligs!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 12:57:59 #122
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91701702
Als er iets technisch mis is met een overweg, krijgen wij een seintje (woordgarpje haha) en ook als hij meer dan vijf minuten dichtligt. Maar een auto die op de overweg staat terwijl de bomen normaal dichtgaan, ziet niemand, behalve de machinist. Tenzij het een ADOB is, maar dan blijven de uitrijdbomen ook open.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:03:59 #123
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_91701931
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:52 schreef Ireyon het volgende:
En als je op de sporen vast komt te zitten, kun je ook maar beter gewoon zo snel mogelijk uitstappen en afscheid nemen van je voertuig..

http://www.treinreiziger.(...)_treinongeval_nispen
Als het door motorpech is kan je je voertuig nog wel redden. In de tweede versnelling zetten, koppeling op laten komen en dan starten. Dan hobbel je op de startmotor weg.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_91701984
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel eens in een koploper gehad hoor! Ow, en in de Duitse IC, de Pimpel, ook een keer! Toen werd de hele coupe verlicht door de gloed van telefoon-schermpjes en laptops :D Had ok wel weer wat gezelligs!
In Nederland heb ik het nog nooit meegemaakt. Gelukkig maar, want ik associeer het toch met toestanden zoals in die aftandse Roemeense P-treintjes.

Maar met name in Oost-Europa kun je in veel sneltreinen per coupé de verlichting aan en uit zetten, en dan is het soms best leuk om het licht uit te laten als het donker wordt zodat je nog naar buiten kan kijken. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2011 13:05:33 ]
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:30:01 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91705560
Ik heb het wel eens in de Fyra gehad. Te Amsterdam Centraal deed de helft van de verlichting het, dat werd toen ter plaatse gefixt door de trainmanager... voor een minuut of 3. Toen viel alles uit en bleef dat zo tot Rotterdam. :')

En twee weken terug ofzo zag ik een stam ICRm voorbijkomen waarvan in het eerste rijtuig de verlichting het eveneens niet deed.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 17:04:54 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_91710825
Ik wil graag nog even terugkomen op jullie relletje van vannacht. Mijn naam wordt er twee keer genoemd, dus ik eigen mij dat recht even brutaal toe.

De strekking van het verhaal is volgens mij dat Fles niet wil dat het hier een Somda/OHIH kloon wordt, en dat het daar soms wel op gaat lijken. Jullie zullen begrijpen dat ik, gezien mijn vertrek en afwezigheid, die stelling ondersteun. Dit te gooien op eventueel drankgebruik van Fles is natuurlijk veel te makkelijk en onnodig. Net zo onnodig als het elkaar uitschelden voor autist; we zitten allemaal op FOK!, dus we hebben allemaal een zekere stoornis. Bij de een komt die wat meer naar voren dan de andere, en van sommige mensen beweert de krant dat het zo is, en wat in de krant staat is waar, of zo.

Mijn reden om hier weg te gaan en te blijven is echter wel de aard van de discussie hier: er wordt weinig echt gediscussieerd, sommige mensen zijn onverbeterlijke betweters met een plaat voor hun kop, het is eigenlijk verworden tot een treinen-slowchat met gelul over dat je trein vertraging had of in de verkeerde omloop zat. Vroeger, sprak de oude man, had je nog wel eens leuke (buitenland)reportages of technische discussies, maar dat verdrinkt nu in de slowchat (zoals mijn nooit afgemaakte Peru/Bolivia-reportage). Buiten die reportage droeg ik naar mijn (en andermans) mening de laatste tijd niet meer bij dan voornamelijk zure commentaren, zodat mijn vertrek de beste oplossing was. Vroeger maakte het trouwens ook niet uit als er een keer een paar dagen niet in het treinentopic gepost werd. Simpelweg omdat er niet elke dag iets interessants te melden is.

Ondertussen lurk ik soms nog wat mee, en zie ik dat alles gewoon op de zelfde voet verder gaat. Posts als:
quote:
Een Victor ook wel het Vee oftewel Plan V. Ken de gebruikte bijnamen :)
Bron: Treinentopic #281 - Zuchten onder de kou
zouden hier onverbiddelijk moeten worden tegengegaan, gemod, beschimpt, et cetera. Ik bedoel: met dit soort dingen sla je een topic(reeks) dus dood voor buitenstaanders. Immers: een newbie in treinenland kent geen jargon. Gelukkig.

Kortom: ga vooral op dezelfde voet door en wees dan niet verbaasd dat je een incrowdclubje overhoudt dat voornamelijk bezig is om Somda/OHIH te copy/pasten. Het is wel zo makkelijk, want in dat clubje heeft iedereen altijd gelijk. Zou je het anders willen, ga dan met zijn allen op zoek naar een iets ander format: meer inhoudelijk, minder dagboek. Postcounts zeggen alleen iets voor de sneue lui in ONZ, dus kun je ook een dagje overslaan. Zoek naar leuke nieuwtjes, stel zelf leuke posts samen, ook al komt het uit andere bronnen (niet Somda/OHIH copy/pasten). Naar mijn mening is het goed dat er zoiets is als diversiteit, dus een FOK-topic, een Somda-forum en een OHIH-forum naast elkaar. Met ieder een eigen karakter en een eigen publiek, en zo min mogelijk overlap. Dan hou je het interessant voor meer mensen, en daarmee boor je misschien ook leuke nieuwe buitenspoorse bronnen aan, iets wat hardcorefapperfora nooit zal lukken.

Veel plezier verder! ^O^
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_91713761
Duvel, je schetst niet echt een OHIH/somda probleem, maar meer een SC in zijn algemeenheid. Daar ben ik het ook wel degelijk mee eens en ik weet dat ik daar in een zekere mate ook aan bijdraag. Maar juist door die heftige reacties die op 1 plaatje van Temlin, wat op zichzelf geen probleem was, werk je dat in de hand.
En natuurlijk is dat oeverloze gezwaai naar de treintopicchickies ( :') ) een treurig gegeven :N
Maar toen dat werd aangekaart, negeerde iedereen dat...
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91713890
Misschien moet de topicreeks gesplitst worden in een "pics en nieuws topic" en een "praattopic" ?
pi_91713930
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Misschien moet de topicreeks gesplitst worden in een "pics en nieuws topic" en een "praattopic" ?
En wat houdt dat praattopic dan in?
pi_91713979
Geen idee, maar ik begrijp dat het gepraat (slowchat) sommigen hier een beetje in de weg zit van wat deze topicreeks leuk maakt om te volgen
pi_91714164
Het treinentopic is gewoon geen SlowChat. Laat het slowchat lekker in PTA-SC..
dag
pi_91714387
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:05 schreef Ascendancy het volgende:
Duvel, je schetst niet echt een OHIH/somda probleem, maar meer een SC in zijn algemeenheid. Daar ben ik het ook wel degelijk mee eens en ik weet dat ik daar in een zekere mate ook aan bijdraag. Maar juist door die heftige reacties die op 1 plaatje van Temlin, wat op zichzelf geen probleem was, werk je dat in de hand.
Precies.

En als toevoeging:

Voor mij is/was het leuke van het Fok! Treinentopic dat het allemaal wat informeler was (t.o.v. bijvoorbeeld OHIH of Somda), dat je niet meteen een waarschuwing of ban krijgt als je je niet precies aan een heel boekwerk van regeltjes houdt.

Maar door dat geforceerde het-moet-laagdrempelig-zijn gaat het hier juist dezelfde kant op. En bovendien komt daardoor het halve topic vol te staan met reacties die over de vorm en niet over de inhoud gaan.
quote:
En natuurlijk is dat oeverloze gezwaai naar de treintopicchickies ( :') ) een treurig gegeven :N
Maar toen dat werd aangekaart, negeerde iedereen dat...
En dit ja.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2011 18:25:24 ]
pi_91714543
quote:
Op zaterdag 22 januari 2011 18:14 schreef Peter het volgende:
Het treinentopic is gewoon geen SlowChat. Laat het slowchat lekker in PTA-SC..
Eens. Als dat praattopic een slowchat inhoudt, zeg ik bij deze alvast dat dat niet gaat gebeuren. Een ieder is welkom in de algemene PTA slowchat (waar we Duvel ook al hebben geadopteerd).. Imho verschuif je dan ook het 'probleem', ipv er eens kritisch naar te kijken.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 januari 2011 @ 19:33:02 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91717278
Ik ben het idd wel degelijk met duvel eens. Het moet laagdrempelig blijven en dat niet voor elke scheet een post moet komen. Dat een trein vijf minuten vertraging heeft boeit niet. Maar als er bijvoorbeeld een zwaar ongeval plaatsgevonden heeft of er echt treinennieuws is dan kan het weer wel.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 22 januari 2011 @ 19:47:53 #135
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91718049
Moeten we nou allemaal regeltjes gaan verzinnen wat wel en niet mag hier en geforceerd onderwerpen gaan aansnijden of vermijden? Ik had helemaal niet door dat er een probleem was, maar blijkbaar ben ik de enige die gewoon over dingen heen leest die me niet interesseren.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:05:17 #136
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91719118
Wtf is hier in een keer aan de hand.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende: maar blijkbaar ben ik de enige die gewoon over dingen heen leest die me niet interesseren.
Je bent niet de enige. Allerhande nummertjes enzo interesseren mij ook maar oppervlakkig. Treinserienummers trek ik wel, maar de hele deelserienummers van V-IRM en Plan V niet echt. ´T is dat ik door een forum als Somda het een en ander oppik maar echt belangrijk vind ik al die nummers niet. Laat staan dat ik weet hoe de UIC nummering van bijvoorbeeld ICRm loopt en hoe dit gekoppeld is aan de onderhoudsstammen. Er zijn leukere hobby´s. :')

Daarentegen vind ik het wel een lastige over hoe je moet omgaan met jargon. Duvel geeft bijvoorbeeld aan dat er vroeger reportages waren of toffe inhoudelijke technische discussies. Een technische discussie zonder jargon te gebruiken wordt wel lastig. Als ik in een auto topic lees en iemand heeft het over een Ford Ka dan is het vrij logisch dat ik zelf even opzoek wat een Ford Ka wel niet is. In een treinentopic vind ik het dan ook wel normaal dat we iets dieper in gaan op de materie dan ´die standaard gele stoptrein´. Het beestje heeft een naam: Plan V.

En goed, als je hele treinserienummers gaat oplepelen dan is een beschrijving wel zo handig. Maar tis wel een beetje de gulden middenweg zoeken. Iemand afblaffen vanwege het niet kennen van een bijnaam is ongewenst. Maar iemand als autist bestempelen omdat er jargon wordt gebruikt is het andere uiterste!
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:22:20 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91719966
Even inhoudelijk dan maar weer:

Er gaan 5 extra Traxx-locomotieven naar Hispeed voor de Fyra, deze zullen voor opleidingsritten en naar Breda gebruikt worden. Nummers 186 236 t/m 186 240.
pi_91720139
Wanneer plant men daar met betalende vracht te gaan rijden dan? :+ ( of waar wacht men nog op?)
dag
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:27:14 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91720196
4 april 2011 gaat de eerste reizigers-Fyra van/naar Breda rijden. Zo is tenminste het plan.
pi_91720323
Zijn er al toeslagen bekend? Er moet natuurlijk wel minstens één ritje mee gedaan worden :)
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:32:59 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91720514
Nog niet bekend, dat zal ergens in de komende weken wel bekend worden gemaakt. Alle toeslagen hoger dan ¤ 1,50 zijn voor Breda - Rotterdam sowieso onzin, de tijdwinst op dat traject is slechts 9 minuten.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:34:51 #142
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91720606
quote:
die standaard gele stoptrein
Met een vriend hebben we het altijd over rupsen. Gele rupsen met mensen erin. Maakt dat mij dan een rupsentemmer? :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91724022
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 20:22 schreef James1988 het volgende:
Even inhoudelijk dan maar weer:

Er gaan 5 extra Traxx-locomotieven naar Hispeed voor de Fyra, deze zullen voor opleidingsritten en naar Breda gebruikt worden. Nummers 186 236 t/m 186 240.
Waar halen ze die opeens vandaan?
  Redactie Sport zaterdag 22 januari 2011 @ 21:44:45 #144
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91724299
Ik neem aan dat deze net als de andere Traxxen geleast worden, die komen van Angel Trains.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 22 januari 2011 @ 21:46:37 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91724410
Wat ik heb begrepen is dat deze van CB Rail komen.
  Redactie Sport zaterdag 22 januari 2011 @ 21:50:40 #146
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91724645
Zo te zien wel ja, op railcolor.net wordt trouwens gemeld: "186 236-240 are still parked in Kassel, none of them have been used for revenue services yet," De locs zijn eind 2007 besteld en vorig jaar geleverd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_91724989
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 20:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Met een vriend hebben we het altijd over rupsen. Gele rupsen met mensen erin. Maakt dat mij dan een rupsentemmer? :)
Nee, de machinist is dan de rupsentemmer!
Jij bent gewoon dat mannetje van de zoo-security die bepaalt waar meneer de rupsentemmer met z'n rups allemaal mag komen >:)
pi_91725449
quote:
Op zaterdag 22 januari 2011 21:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Nee, de machinist is dan de rupsentemmer!
Jij bent gewoon dat mannetje van de zoo-security die bepaalt waar meneer de rupsentemmer met z'n rups allemaal mag komen >:)
Over inhoudelijke discussies gesproken. :P
  zaterdag 22 januari 2011 @ 22:57:27 #149
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91728715
quote:
Op zaterdag 22 januari 2011 21:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Nee, de machinist is dan de rupsentemmer!
Jij bent gewoon dat mannetje van de zoo-security die bepaalt waar meneer de rupsentemmer met z'n rups allemaal mag komen >:)
Kut. -O-

Maar de machinist maakt toch eigenlijk deel uit van de rups?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91729473
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 22:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Kut. -O-

Maar de machinist maakt toch eigenlijk deel uit van de rups?
Zie het als een hamsterrace: Rups met temmer op z'n kop wil naar een uitgang, Jij zet de schuifjes scheef en sluit uitgangen af zodat ze in het juiste hokje uitkomen..
dag
  zaterdag 22 januari 2011 @ 23:44:52 #151
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91731049
quote:
Op zaterdag 22 januari 2011 23:13 schreef Peter het volgende:

[..]

Zie het als een hamsterrace: Rups met temmer op z'n kop wil naar een uitgang, Jij zet de schuifjes scheef en sluit uitgangen af zodat ze in het juiste hokje uitkomen..
Ik vind mijn metafoor steeds minder leuk worden. :{
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')