Er was in het nieuws dat eind dit jaar de Fyra als trein moet gaan rijden. Dit werd gelukkig niet te groot in de media verkondigt, want ik vrees dat het wel eens 2013 kan worden!quote:Op zondag 23 januari 2011 11:35 schreef V2 het volgende:
Over Fyra-perikelen gesproken, hoe staat het eigenlijk met de vogelbekdieren? Ik begreep dat er ondertussen 3 stuks geleverd zijn, waarvan één zonder interieur. Twee hiervan (waaronder het exemplaar zonder interieur) zouden nu weer terug zijn in Italië voor aanpassingen, zodat er dus nog maar één exemplaar in Nederland aanwezig is. Verder schijnt er een beetje een issue te zijn met de toelating op het Belgische net: daar moet nog uitgebreid voor getest worden, en daar is budget voor nodig. En voor budget heb je parlementaire goedkeuring nodig natuurlijk... en dat ligt momenteel in België wat lastig
Ligt ook aan de definitie van "rijden". Binnen Nederland misschien, met één stel, een deel van de diensten. Maar zeker niet alle diensten, en België gaat dit jaar ook echt niet meer lukken als ik het zo begrijp.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
Er was in het nieuws dat eind dit jaar de Fyra als trein moet gaan rijden. Dit werd gelukkig niet te groot in de media verkondigt, want ik vrees dat het wel eens 2013 kan worden!
Dat heeft te maken met het moment waarop ze gereviseerd zijn. Op somda is daar afgelopen week wat over gezegd, vanaf hier (oninteressante info moet je er zelf maar ff uitfilteren)quote:Op zondag 23 januari 2011 20:43 schreef Bitlord het volgende:
Is iemand hier bekend waarom een deel van het Plan V groene banken heeft en een deelnpaarse banken?
Planningmethoden, een vak van de bachelor SGPL van de UU. net ff wat gegeten in Mt en nu in een leeg rijtuig van een VIRM wachten op vertrek naar Ut.quote:
Ik pleit voor een versimpeling en het gebruik van vierlettercodesquote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:23 schreef Crientj het volgende:
Ze dachten orgineel te doen. Bhv, amf, dld.. allemaal anders dan die basisregel
Dat zijn inderdaad al die studenten die maandagochtend weer hard aan de studie moeten.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:43 schreef Bitlord het volgende:
Ik vind het opvallend hoe vol de treinen zitten op zondagavond. De IC werd met 8 tot 10 bakken gereden waarbij vrijwel alle zitplaatsen bezet waren.
Nee ?quote:Op zondag 23 januari 2011 22:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Bhv en Amf zijn toch logische afkortingen? De eerste letters van de lettergrepen.
Bilt-Ho-Ven. A-Mers-Foort.quote:
Komt vooral door de actie van het zoutkaartje, merendeel van de studenten heeft de weekkaart wat resulteert dat ze nu op zondag mogen reizenquote:Op zondag 23 januari 2011 22:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad al die studenten die maandagochtend weer hard aan de studie moeten.
Ik zit nu in de trein van Amsterdam naar Amersfoort, maar ik vind het juist verdacht rustig voor een zondagavond. Maar misschien ben ik ook al wat aan de late kant voor de studentenmeute...
Nee, het is altijd druk op zondagavond. Dat komt door al die studenten met een weekend-ov. Het is nu misschien hooguit nog drukker omdat week-ov mensen ineens ook op zondag mogen reizen.quote:Op zondag 23 januari 2011 23:00 schreef Brembo het volgende:
[..]
Komt vooral door de actie van het zoutkaartje, merendeel van de studenten heeft de weekkaart wat resulteert dat ze nu op zondag mogen reizen. Na 1 februari is het weer lekker rustig op zondagavond.
Grappig wat één lettertje extra kan verduidelijken; ik zou dan kiezen voor Bhvn en Afrt, dan kan het echt niet missenquote:
*kuch*somda*kuch*quote:Op maandag 24 januari 2011 00:24 schreef James1988 het volgende:
Maar wie buiten de spoormedewerkers gebruikt die afkortingen nou echt? Reizigers kunnen er niks mee.
Moet je nog maar eens goed checken, de bieb op de Drift was gisteren gewoon open toen we er langs liepenquote:Op zondag 23 januari 2011 23:17 schreef Bitlord het volgende:
Daarom ben ik ook vanavond op pad. Anders was ik wel in de UB (Universiteitsbibliotheek) gaan zitten , maar die is alleen ma-vr tot 01:00 open.
quote:Waarschijnlijk trein 16014 (Stoptrein Den Bosch-Utrecht) defect geraakt tussen Hdl en Ozbm (Hedel en Oud Zaltbommel), trein 3518 (IC Eindhoven-Schiphol)werd te Ht (Den Bosch) opgeheven en verder alle andere volgende 3500-en ook. Om 6.50 uur vertrok stel 853 (Plan V)uit Ht richting onheilsplek om de defecte trein op te halen.
Ja, ik gebruik ze als reiziger echt. Ten eerste op mijn telefoon, die niet zo hip is dat die allerlei leuke auto-aanvullen dingetjes heeft. Je kunt op http://m.ns.nl (en ook op de gewone site trouwens) in plaats van de complete stationsnaam ook een verkorting in tikken om je reis te plannen of de actuele vertrektijden op te vragen.quote:Op maandag 24 januari 2011 00:24 schreef James1988 het volgende:
Maar wie buiten de spoormedewerkers gebruikt die afkortingen nou echt? Reizigers kunnen er niks mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |