abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 januari 2011 @ 23:44:52 #151
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91731049
quote:
Op zaterdag 22 januari 2011 23:13 schreef Peter het volgende:

[..]

Zie het als een hamsterrace: Rups met temmer op z'n kop wil naar een uitgang, Jij zet de schuifjes scheef en sluit uitgangen af zodat ze in het juiste hokje uitkomen..
Ik vind mijn metafoor steeds minder leuk worden. :{
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91731941
Ach, voor die rupsen en/of hamsters ben jij natuurlijk de almachtige, de god bij wiens gratie zij bestaan O~)
pi_91735185
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 00:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ach, voor die rupsen en/of hamsters ben jij natuurlijk de almachtige, de god bij wiens gratie zij bestaan O~)
Hij kan ze zomaar opheffen jah :+
dag
  zondag 23 januari 2011 @ 01:40:32 #154
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91735438
quote:
Op zondag 23 januari 2011 01:29 schreef Peter het volgende:

[..]

Hij kan ze zomaar opheffen jah :+
Verzoekjes? })
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91736809
Al die goederentreinen die voor stoptreinen (gaan) rijden? O-)
dag
  zondag 23 januari 2011 @ 02:46:12 #156
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91736890
Daar is natuurlijk niks mis mee. De gemiddelde snelheid van een goederentrein ligt doorgaans hoger dan die van een gemiddelde stoptrein.

Een goederentrein die voor een IC rijdt zou een logischer antwoord zijn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 23 januari 2011 @ 11:11:57 #157
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91739864
Dan mag de LM-ritjes die voor een stoptrein/IC etc langs gaan wel weg.
Gister 8 minuten vertraging omdat ze in het pad van de stoptrein een LM lieten rijden.. En er reed ook nog eens VIRM in de stoptrein. +5 op Zwijndrecht, +9 op Rotterdam.. Toen ben ik maar met SLT naar Gouda gegaan :r
  zondag 23 januari 2011 @ 11:28:14 #158
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91740295
Per 7 Februari gaat het nieuwe wijzigingsblad in.
Er blijven 45 (!) extra Plan V's rijden die 90 bakken SLT vervangen. Ook rijden er sowieso 50 bakken VIRM minder dan gepland.
Dit nog steeds door de herstelwerkzaamheden door de winterse perikelen

DDM-1 gaat per 7 februari reserve(NIET terzijde) met 6 stammen. Drie andere stammen blijven rijden in de Spitstrein 14500 Amsterdam-Enkhuizen vv.
  zondag 23 januari 2011 @ 11:35:29 #159
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91740501
Over Fyra-perikelen gesproken, hoe staat het eigenlijk met de vogelbekdieren? Ik begreep dat er ondertussen 3 stuks geleverd zijn, waarvan één zonder interieur. Twee hiervan (waaronder het exemplaar zonder interieur) zouden nu weer terug zijn in Italië voor aanpassingen, zodat er dus nog maar één exemplaar in Nederland aanwezig is. Verder schijnt er een beetje een issue te zijn met de toelating op het Belgische net: daar moet nog uitgebreid voor getest worden, en daar is budget voor nodig. En voor budget heb je parlementaire goedkeuring nodig natuurlijk... en dat ligt momenteel in België wat lastig :D
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_91741783
quote:
Op zondag 23 januari 2011 11:28 schreef greavy het volgende:
Per 7 Februari gaat het nieuwe wijzigingsblad in.
Er blijven 45 (!) extra Plan V's rijden die 90 bakken SLT vervangen. Ook rijden er sowieso 50 bakken VIRM minder dan gepland.
Dit nog steeds door de herstelwerkzaamheden door de winterse perikelen

DDM-1 gaat per 7 februari reserve(NIET terzijde) met 6 stammen. Drie andere stammen blijven rijden in de Spitstrein 14500 Amsterdam-Enkhuizen vv.
Weet je toevallig ook in welke series veranderingen gaan plaatsvinden?
pi_91760906
quote:
5s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:35 schreef V2 het volgende:
Over Fyra-perikelen gesproken, hoe staat het eigenlijk met de vogelbekdieren? Ik begreep dat er ondertussen 3 stuks geleverd zijn, waarvan één zonder interieur. Twee hiervan (waaronder het exemplaar zonder interieur) zouden nu weer terug zijn in Italië voor aanpassingen, zodat er dus nog maar één exemplaar in Nederland aanwezig is. Verder schijnt er een beetje een issue te zijn met de toelating op het Belgische net: daar moet nog uitgebreid voor getest worden, en daar is budget voor nodig. En voor budget heb je parlementaire goedkeuring nodig natuurlijk... en dat ligt momenteel in België wat lastig :D
Er was in het nieuws dat eind dit jaar de Fyra als trein moet gaan rijden. Dit werd gelukkig niet te groot in de media verkondigt, want ik vrees dat het wel eens 2013 kan worden!
  zondag 23 januari 2011 @ 19:03:45 #162
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91761164
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 18:58 schreef Brembo het volgende:

[..]

Er was in het nieuws dat eind dit jaar de Fyra als trein moet gaan rijden. Dit werd gelukkig niet te groot in de media verkondigt, want ik vrees dat het wel eens 2013 kan worden!
Ligt ook aan de definitie van "rijden". Binnen Nederland misschien, met één stel, een deel van de diensten. Maar zeker niet alle diensten, en België gaat dit jaar ook echt niet meer lukken als ik het zo begrijp.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_91761226
De planning was toch 1 stel in mei en vervolgens nog elke maand een stel erbij?
  zondag 23 januari 2011 @ 19:56:58 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91763738
De bedoeling is volgens mij dat er half 2012 naar België gereden gaat worden. Hispeed heeft rijpaden van Amsterdam naar Brussel aangevraagd voor zowel de HSL als de huidige route.
pi_91766775
Vanavond eens een nieuwe leermanier uitproberen: in de trein. Nu op weg van Utrecht naar Maastricht. In Sittard overgestapt in de stopper naar Maastricht om nog eens in een Plan V te zitten (de 940). We zijn net vertrokken uit Beek-Elsloo.

Ik vind het opvallend hoe vol de treinen zitten op zondagavond. De IC werd met 8 tot 10 bakken gereden waarbij vrijwel alle zitplaatsen bezet waren.

In Maastricht zal ik proberen nog wat fotootjes te maken om dit topic mee op te fleuren. In elk geval heb ik al een interieurfoto van de 940. Die heeft paarse banken in de tweede klasse en die had ik nog niet.

Is iemand hier bekend waarom een deel van het Plan V groene banken heeft en een deelnpaarse banken?

Groetjes vanuit -inmiddels- Bunde.
  zondag 23 januari 2011 @ 21:11:23 #166
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91769150
Zondagavond studentenavond. Kijk maar eens hoe vol dan de perrons van Zwolle staan richting het noorden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport zondag 23 januari 2011 @ 21:31:31 #167
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91770894
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:43 schreef Bitlord het volgende:
Is iemand hier bekend waarom een deel van het Plan V groene banken heeft en een deelnpaarse banken?
Dat heeft te maken met het moment waarop ze gereviseerd zijn. Op somda is daar afgelopen week wat over gezegd, vanaf hier (oninteressante info moet je er zelf maar ff uitfilteren)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_91771148
In een VIRM of Plan V gaan leren vind ik niet echt ideaal werken.. Gewoon in Rotterdam / Den Haag in een ICMm in de stiltecoupé gaan zitten tot Leeuwarden / Groningen ^O^
  zondag 23 januari 2011 @ 21:46:32 #169
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91772249
Of in het ICRm, wat op zondag eigenlijk niet rijdt...
pi_91773296
Leren in de trein :o wat wil je leren dan?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91775108
quote:
Op zondag 23 januari 2011 22:00 schreef Temlin het volgende:
Leren in de trein :o wat wil je leren dan?
Planningmethoden, een vak van de bachelor SGPL van de UU. net ff wat gegeten in Mt en nu in een leeg rijtuig van een VIRM wachten op vertrek naar Ut.

Heb toch nog zon 40 blz gelezen wat meer is dan ik thuis zou doen.
pi_91775495
Oke en nu in begrijpelijke taal?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  zondag 23 januari 2011 @ 22:30:43 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91775642
Vrijdag 21 Januari, inhijsen nieuwe demper in Plan U 115


De kraan van afgelopen vrijdag, die de nieuwe demper in de trein moest hijsen


Het dak van de motorruimte, die met een paar bouten los gehaald kan worden


Bezig om de bouten los te halen van het dak


Het dak kan gehesen worden! Het touw wat vastgemaakt wordt, is om het dak naar de juiste positie te begeleiden. Deze taak had ik, net als met de demper, dus tijd om zelf foto's te maken was er niet.

En ook werden de accu's geplaatst. Dezen wegen 80 kilo per stuk, en in de trein horen er 9 te zitten. En om ze te plaatsen gaat niet makkelijk..

Meer foto's komen spoedig, van omstanders die stonden te kijken en doormailen zouden.

[ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 23-01-2011 22:39:02 ]
  zondag 23 januari 2011 @ 22:39:17 #174
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91776259
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:23 schreef Crientj het volgende:
Ze dachten orgineel te doen. Bhv, amf, dld.. allemaal anders dan die basisregel :o
Ik pleit voor een versimpeling en het gebruik van vierlettercodes

Voorbeelden:
Amsl -> Amsterdam Sloterdijk
Rola -> Rotterdam Lombardijen
Bilt -> Bilthoven
Amer -> Amersfoort
Amva -> Amersfoort Vathorst
pi_91776414
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:43 schreef Bitlord het volgende:
Ik vind het opvallend hoe vol de treinen zitten op zondagavond. De IC werd met 8 tot 10 bakken gereden waarbij vrijwel alle zitplaatsen bezet waren.
Dat zijn inderdaad al die studenten die maandagochtend weer hard aan de studie moeten.
Ik zit nu in de trein van Amsterdam naar Amersfoort, maar ik vind het juist verdacht rustig voor een zondagavond. Maar misschien ben ik ook al wat aan de late kant voor de studentenmeute...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')