Dan open ik voor jou het nieuwe topicquote:Op woensdag 7 juli 2010 14:28 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
[..]
Speciaal voor jou geregistreerd!
Belangrijkste onderscheid dat je kunt maken in het lopen is of dat je je aerobe of je anaerobe uithoudingsvermogen aan het vergroten bent. Aeroob houdt in dat je spieren kracht leveren met behulp van zuurfstof, anaeroob gebruikt meer het fosfatische energiesysteem. Eenvoudig gezegd verzorgt je aerobe uithoudingsvermogen je duurvermogen en het anaerobe uithoudingsvermogen je sprintvermogen/explosiviteit.
Hoe bepaal je nou in welk traject je aan het trainen bent?
Maximale hartslag (HFmax): 220 - leeftijd voor mannen; 226 - leeftijd voor vrouwen
Rusthartslag: Hartslag volledig in rust nadat je bijvoorbeeld al een paar minuten stil zit.
Om je trainingshartslag te berekenen (Hf-training) gebruik je de volgende formule: Hfrust + x% * (HFmax - HFrust)
Waarin x een percentage is dat de gewenste trainingsintensiteit bepaald.
Met 55-65% ben je vooral vet aan het verbranden, tussen de 65-85% zit je in het aerobe trainingsgebied en boven de 85% ben je eigenlijk volledig anaeroob aan het trainen.
Ik ben 19, heb een HFmax naar schatting van 220-19 = 201. Mijn HFrust ligt rond de 70. Mijn ondergrens voor mijn aerobe trainingsgebied ligt dus op: 70 + 0,65 * (201 - 70) = 155.
De bovengrens ligt op: 70 + 0,85 * (201-70) = 181. Dit stel ik zo in op mijn hartslag meter en wanneer hij niet piept, weet ik dat ik aeroob aan het trainen ben
Het is wel gebruikelijk dat als je een topic in een topicreeks sluit, dat je dan een nieuw topic opent (nummertje erbij & de OP (openingspost) kopieren vanuit de wiki en in de OP plakkenquote:Op woensdag 7 juli 2010 15:42 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Is het de bedoeling dat je zelf een nieuw topic opent als je de laatste post hebt gemaakt? Ik ben een newbie, sorry![]()
Ervan uitgaande dat de gemiddelde amateurhardloper hier een simpele hartslagmeter heeft maakt dit weinig uit, deze wijken namelijk ook af. Een simpel voorbeeld, als ik in de sportschool op een Life Fitness loopband sta en mijn borstband draag wijken de waarden tussen mijn polar en de waarde op de loopband al af met soms 6/7 slagen. Het gaat om een schatting die je maakt en dat is voor een amateur genoeg in mijn ogen. De afwijking in de weergegeven hartslag is groter dan de afwijking van de maximaal te bereiken hartslagquote:Op woensdag 7 juli 2010 17:03 schreef No-P het volgende:
Ik zou wel even je maximale hartslag met een testje bepalen. Die formule kan er zo 10 slagen naast zitten. Op runinfo.nl staan wel wat maniertjes.
Maar als je hartslagmeter er standaard zo'n 5% onder zit en je maxhartslag 10 slagen boven de waarde berekend met de formule, is de afwijking al weer een stukje hoger. De maximale hartslag bepalen is ook niet zo veel werk dus waarom niet even een keer doen.quote:Op woensdag 7 juli 2010 17:45 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat de gemiddelde amateurhardloper hier een simpele hartslagmeter heeft maakt dit weinig uit, deze wijken namelijk ook af. Een simpel voorbeeld, als ik in de sportschool op een Life Fitness loopband sta en mijn borstband draag wijken de waarden tussen mijn polar en de waarde op de loopband al af met soms 6/7 slagen. Het gaat om een schatting die je maakt en dat is voor een amateur genoeg in mijn ogen. De afwijking in de weergegeven hartslag is groter dan de afwijking van de maximaal te bereiken hartslag
Beetje late reactie zie ik, maar wil deze toch even geven. Pas op met die lies, ik zit er nu al 7 weken mee te klooien. Het kan meerdere oorzaken hebben. Inderdaad je schoenen, of een beenlengteverschil.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:59 schreef bananablues het volgende:
Krijg laatste tijd (al een paar maanden eigenlijk denk ik, moet toch eens een logboek gaan bijhouden) onwijze spierpijn in mijn lies na hardlopen. Afgelopen dinsdag 8km redelijk tempo gedaan en nu is mijn lies pas beetje hersteld.
Iemand ideeën wat het zou kunnen zijn? Zit zelf te denken aan mijn hardloopschoenen, maar met mijn oude heb ik er ook last van...
Kwam op dit artikel omdat ik weer een beetje last heb van mijn kuit, en misschien dat het wat met de bloedvaten hierin te maken had.quote:Kuiten groeien sneller met afgeknepen bloedvaten
Krachttraining met relatief lichte gewichten resulteert in een fikse toename van de spierkracht als je tijdens je sets je bloedvaten naar de getrainde spiergroepen afknijpt. Kaatsutraining, heet dat. Zelfs de kuitspieren, de spiergroepen die het slechtst op training reageren, worden sneller sterker als je tijdens je calf-raises even boven je knie de bloedvaten afbindt. Dat blijkt uit een humane studie die sportwetenschappers van de Britse Loughborough University binnenkort publiceren in de European Journal of Applied Physiology.
Als je spieren tijdens krachttraining op wat voor manier dan ook tijdelijk te weinig zuurstof geeft, dan groeien ze sneller. Gisteren schreven we bijvoorbeeld over een studie waarin de anabole hormoonprikkel van krachttraining toeneemt als sporters trainen in een kamer met minder zuurstof in de lucht. Een andere onderzoekslijn betreft het afbinden van bloedvaten naar spiergroepen. In humane studies neemt daardoor de aanmaak van spiereiwitten toe.
Het meest interessante aan het effect is dat relatief geringe inspanningen - zoals een sprintje trekken - door Kaatsutraining resulteren in een sterke anabole respons van het lichaam. Onderzoekers hopen dat Kaatsutraining mensen kan helpen die door ouderdom of ziekte niet meer hard kunnen trainen. Progressieve trainers en sporters experimenteren met Kaatsutraining omdat ze hopen dat ze die in een reguliere training kunnen invoegen, zonder dat ze overtraining veroorzaken maar wel meer spiergroei tot stand brengen.
In het artikel dat binnenkort verschijnt laten de onderzoekers zestien ongetrainde vrouwen 4 weken lang hun kuiten trainen, 3 keer per week. De bloedvaten naar de ene kuit zijn daarbij afgebonden, de vaten naar de andere kuit niet. De ene helft van de vrouwen traint met 25 procent van het gewicht waarmee zo nog net 1 rep kunnen maken (1RM). De andere helft traint op 50 procent van hun 1RM.
De proefpersonen trainden hun kuiten zittend. Ze deden 3 sets, en rustten een minuut tussen de sets. Elke kuittraining duurde 5-8 minuten, en gedurende die tijd droegen de vrouwen rond hun knie een band die de bloedtoevoer afkneep. Hieronder zie je het effect van de training op de 1RM.
De onderzoekers meetten ook na 4 weken hoe snel de bloedsomloop weer op gang kwam als ze de afknijpende band boven de knie weghaalden. De Kaatsutraining zorgde ervoor dat de bloedsomloop sneller herstelde.
De onderzoekers vermoeden dat het effect op de bloedsomloop iets te maken heeft met het nog steeds niet opgehelderde mechanisme achter de werking van Kaatsutraining. Misschien leidt Kaatsutraining via groeifactoren als VEGF tot meer en sterker haarvaten in de spieren, speculeren ze.
Er zijn in Japan al gyms waarin je aan Kaatsutraining kunt doen. Of Kaatsutraining voor iedereen geschikt is, dat is nog niet bekend. De onderzoekers manen tot enige voorzichtigheid. "Concern surrounds the fact that the veins are congested and distended and this may cause problems for normal blood flow by causing damage to the valves within the vein", schrijven ze in de laatste alinea's van hun artikel.
Bron: ergogenics
Ik wil er geen wetenschappelijke studie van maken.quote:Op woensdag 7 juli 2010 18:04 schreef No-P het volgende:
[..]
Maar als je hartslagmeter er standaard zo'n 5% onder zit en je maxhartslag 10 slagen boven de waarde berekend met de formule, is de afwijking al weer een stukje hoger. De maximale hartslag bepalen is ook niet zo veel werk dus waarom niet even een keer doen.
Dat gaat ik eens even lezen onderweg naar huis, thnxquote:Op woensdag 7 juli 2010 22:09 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
CaLeX: hier staat een mooi artikel over trainen op hartslagfrequenties:
http://www.contest.nl/wrn-hartslagmeter.pdf
Is erg nuttig om eens door te lezen! Staat eigenlijk alles in dat je moet weten
Same here, fanatiek hardloper eigenlijk. 2/3 maal per week 8km maar sinds dit weer echt niet, nu breng ik meer tijd door op de fiets. Vergeet niet als je weer gaat hardlopen dat je je menisci weer even de kans moet geven om te adapteren en niet gelijk je volledig intensiteit weer oppakt. In 2/3 weken is er namelijk al een lichte achteruitgang van de kwalliteit van je menisci/collageen bindweedsel.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 20:37 schreef Quito1 het volgende:
Hier ook iemand die niet echt te motiveren is om met dit weer te hardlopen.
Afgelopen week 1 keer gelopen, 's avonds 13km ongeveer maar geef met dit weer de voorkeur aan wielrennen!
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:59 schreef bananablues het volgende:
Krijg laatste tijd (al een paar maanden eigenlijk denk ik, moet toch eens een logboek gaan bijhouden) onwijze spierpijn in mijn lies na hardlopen. Afgelopen dinsdag 8km redelijk tempo gedaan en nu is mijn lies pas beetje hersteld.
Iemand ideeën wat het zou kunnen zijn? Zit zelf te denken aan mijn hardloopschoenen, maar met mijn oude heb ik er ook last van...
Pijn in de lies na hardlopen (of wandelen, lang staan).quote:Op woensdag 7 juli 2010 22:07 schreef e-runner het volgende:
[..]
Beetje late reactie zie ik, maar wil deze toch even geven. Pas op met die lies, ik zit er nu al 7 weken mee te klooien. Het kan meerdere oorzaken hebben. Inderdaad je schoenen, of een beenlengteverschil.
Ook kan het zijn (zoals bij mij) dat je rug en buikspieren te zwak zijn en het daardoor teveel te verduren heeft. Hierbij gaat het vooral om de schuine buikspieren. Het kan een tijd duren voordat zoiets gaan opspelen. Jij hebt het over spierpijn, bij mij was het meer een branderig gevoel.
Een logboek is een goed idee, ik hou er zelf sinds vorig jaar ook een bij en kan meteen zien wanneer ik iets had en wat ik er toen aandeed.
Ben inmiddels een beetje aan het lopen. M'n lies is af en toe nog gevoelig en ik hou het bij korte stukjes op de loopband. Hou m'n conditie beetje op peil door cardiotraining op de sportschool. Start deze week ook met een krachttrainingsprogramma. Is hoognodig zo blijkt!
Verder moet ik oefeningen gaan doen om m'n rug soepel te maken en te houden. Ben al enkele keren gekraakt. Het lopen staat dus op een laag pitje en ik denk dat ik na de zomer weer wat serieuzer ga trainen. Wil eerst helemaal blessurevrij zijn.
En, wat waren je eigen conclusies? wat voor een afstanden loop je, voornamelijk kort (<2km) of langer (4-10km)?quote:Op maandag 12 juli 2010 01:28 schreef knnth het volgende:
Voor de geinteresseerden, een klein loopje dat ik heb opgenomen om de fouten uit m'n techniek te vissen.
http://vimeo.com/13245761
Wat mij juist opvalt is dat je de eerste fasen van een stap eigenlijk volledig mist naar mijn idee. Je landt eigenlijk al op je vlakke voet en niet op je hiel. Een volledig perfect looppatroon zou zijn landen op de buitenkant van je hiel en dan schuin naar voor afwikkelen en met je grote teen afzetten. Kun je jezelf ook vinden in dat je de begin fases van een stap mist? Ik ben ook wel benieuwd naar mijn looppatroon eigenlijk, zal het binnenkort eens filmenquote:Op maandag 12 juli 2010 12:04 schreef knnth het volgende:
Ik land met gestrekt been, dat zou niet moeten, verder nogal gespannen houding, heup is een beetje ingezakt. Gelukkig ook veel tips op het poseforum gekregen, zou ik weer vooruit mee moeten kunnen. Maar het is nog best pittig. Gelukkig ziet het er al veel beter uit dan anderhalve maand geleden.
Normaal loop ik 5k/10k, ben nu al twee maanden louter met techniek bezig, afstand komt wel weer in augustus/september.
Misschien is de demping uit je hak? Of anders is je achillispees om de een of andere manier korter geworden of heb je platvoeten gekregen?quote:Op maandag 12 juli 2010 22:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Sinds een aantal weken heb ik erg last van beide achillespezen nadat ik zo'n 2km heb gelopen. Het stuk tussen m'n hiel en kuit voelt dan helemaal stijf en zeurderig aan. Ik heb dit alleen maar tijdens het hardlopen, voorheen nog nooit last van gehad en ik loop al zo'n twee jaar.
Herkent iemand deze klachten?
quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:14 schreef beertenderrr het volgende:
ja, helemaal als de bron aangepakt wordtging vandaag voor de 2e keer en ze hebben het gevonden hoor, wat een pijn
Het komt omdat ik nogal platvoeten heb. Normaal als je een stap zet, heeft je voet een kommetje, zie foto:
[ afbeelding ]
Op deze foto is een spier te zien die de klappen opvangt bij elke stap. Het is een soort vering zegmaar. Bij het afzetten drukt die spier zich weer uit. Met platte voeten gebeurt dit niet, en kost dit dus extra kracht om vanuit 0 af te zetten. Dit is de oorzaak van de blessure. Deze spier staat namelijk op een of andere manier (ben het vergeten) in contact met een bloedvat en/of spier in mijn kuit. Tijdens het hardlopen zet dit bloedvat uit, omdat de kuit meer zuurstof nodig heeft, en dus op moet zwellen. Dit gaat bij mij niet goed, omdat het kapsel wat om het bloedvat heen zit (ik had geleerd bij biologie dat dit er niet omheen zat, maar ja, blijkbaar dus wel) niet genoeg mee rekt, doordat de spier in mijn platte voeten niet veert.
Wat ze nu gedaan hebben is mijn enkel iets van stand veranderd, waardoor de klappen iets anders worden opgevangen en mijn spier iets meer gaat doen tijdens het afwikkelen van de voet. Enkel is ingetaped en moet zo 3 dagen lopen zodat de enkel kan wennen aan de nieuwe stand. Hopelijk blijft die daarna ook zo in deze positie staan. Verder zijn ze begonnen met het losmaken van het kapsel en de spier in mijn kuit, wat erg verkrampt is. Zoals jullie snappen doet dit enorm veel pijnmaar ja, je moet er wat voor over hebben.
Goed, tot dusver mijn verhaalFysiologisch gezien niet helemaal correct uitgelegd denk ik, maar het klonk allemaal logisch toen de fysio het me vertelde. Het was ook aardig veel, dus ben al wat dingen vergeten en haal ongetwijfeld wat door elkaar. Dam tot dam ga ik waarschijnlijk wel redden gelukkig, was er redelijk op tijd bij. Ben blij dat ik tegen mijn geconditioneerde "met rust geneest alles" instelling in ben gegaan, want dit was niet over gegaan zonder behandeling. Tevens nieuwe schoenen gekocht met een kleine antipronatie correctie erin.
hoho, niet zo snelquote:
Hier nog een mizuno wave rider 13 fan! Mijn eerste paar echte hardloopschoenen waren van New Balance, daarna een paar Mizuno wave rider 12 (of 11?) en nu zonder enige problemen overgegaan naar wave rider 13. Sinds de mizuno schoenen heb ik geen echte blessure meer gehad (afkloppen!) Fijn dat er nu wat gedaan wordt aan jouw klachten beertenderr, ik hoop dat het gaat werken!quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:14 schreef beertenderrr het volgende:
[ afbeelding ]
Mizuno wave rider 13, kan iedereen deze serie aanraden
Hoe zit het met jouw marathonplannen Beertender? Staan die even in de ijskast?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:01 schreef beertenderrr het volgende:je gaat de volledige doen? Welke heb je in gedachte? Stoer hoor!
7 minuten per kilometer is wel erg hoor haha, dan kan je bijna naar het evy topic
Amsterdam! Ik heb gisteren een duurloop gedaan met phanos, die organiseren trainingslopen als voorbereiding voor de marathon. Het was nog maar 20 km, echt bizar dat dit zo ongeveer de kortste duurloop was. Maar ik voel me goed met die vele trainingen, dus ik heb er stiekem wel vertrouwen in. Ik ga wel alleen voor uitlopen (als in: niet wandelen), dan kan ik kijken of ik het leuk vind en voor een echte tijd (<4.00) wil trainen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:01 schreef beertenderrr het volgende:je gaat de volledige doen? Welke heb je in gedachte? Stoer hoor!
7 minuten per kilometer is wel erg hoor haha, dan kan je bijna naar het evy topic
Wanneer ik hersteld ben weet ik niet, het gaat wel beter maar ik voel nog altijd wel pijn bij m'n lies.quote:Op zondag 25 juli 2010 15:25 schreef beertenderrr het volgende:
Je ging toch ook voor de triatlon e-runner?Kan je in de sportschool ook mooi trainen. Goed om te horen dat het herstel al beter gaat, maar je bent er al best lang mee bezig. Wanneer denk je dat je weer helemaal fit bent?
Mijn marathonplannen staan nog steeds. Wil me volgend jaar proberen te plaatsen voor de marathon van New York, eerder gaat niet lukken. En anders wordt het het jaar erna. Ik denk dat ik vanaf september (mits ik helemaal fit blijf) flinke sprongen kan gaan maken. Ga dan op mezelf wonen en ik ga bij een atletiekvereniging, waardoor verbetering toch wel sneller zou moeten komen
quote:Halve Marathon Rotterdam en Rotterdam on Wheels stoppen
De Halve Marathon Rotterdam en Rotterdam on Wheels verdwijnen van de evenementenkalender. Deze twee sportevenementen worden niet meer georganiseerd omdat ze op te weinig draagvlak kunnen rekenen. Ze zouden dit jaar beide op 12 september plaatsvinden.
De Halve Marathon Rotterdam omvatte ook de 10 km Loop Rotterdam en Bedrijvenlopen. Rotterdam on Wheels bestond uit de Rijndam Recreatierit 1 en 10 km, de Handbike Halve Marathon en de Skate Halve Marathon. De belangstelling ervoor bij onder meer deelnemers, sponsors, vrijwilligers, toeschouwers en media is minder groot dan de organisatie noodzakelijk acht voor een succesvol vervolg van deze evenementen.
Liefhebbers van een halve marathon kunnen deze afstand uiteraard lopen tijdens de CPC Loop Den Haag.
http://www.halvemarathonr(...)ewsid=10010010019521
Ja, dat snapte ik ook nietquote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:21 schreef beertenderrr het volgende:
owja, dat is waar ook. Kunnen ze het niet samen met de hele marathon doen, net als in Amsterdam?
wat wordt het doel van je training? (nu de blessure over is?)quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:27 schreef jde_kok het volgende:
Netjes hoor!![]()
Gisteren een stuk van 8 km gelopen. Lekker rustig tempo van 5min/km. Laatste km even flink versneld naar 3.40/km. Ging goed.
je mag niet liegenquote:Op woensdag 28 juli 2010 15:32 schreef CaLeX het volgende:
Rustig tempo van 5m/km?
Dan ligt mijn tong al op de grond
quote:Op woensdag 7 juli 2010 15:48 schreef CaLeX het volgende:
Okay, ik loop wel al 10km in 55 minuten (en een beetje) maar wil nu eens verbeteringen gaan maken. Komende tijd op de aerobe trainen dus.
Ja, maar die halve minuut doet best wel zeerquote:Op woensdag 28 juli 2010 15:45 schreef The_Hives het volgende:
[..]
je mag niet liegenJe loopt 5,5 km/u
[..]
ik ken het probleem, daarom wil ik me er voor plaatsenquote:Op woensdag 28 juli 2010 20:14 schreef kepler het volgende:
Iemand hier ervaring met de New York Marathon? En dan vooral de reis/verblijf?
Ik wil hem volgend jaar lopen (ben al wel vaker in NY geweest), maar al die arrangementen zijn echt knetterduur... Je betaald minimaal 1200 euro (dit jaar), alleen al voor een 5 daags arrangement, en dan moet je je marathon nog betalen (325 euro). Ik denk dat het zelf regelen (wel op tijd) stukken goedkoper is.
(met al die arrangementen krijg je allerlei begeleiding en nog meer onzinnige dingen, ik wil gewoon mijn marathonticket, reis en hotel)
Ik heb er dit jaar geen zin in eigenlijk, dus als ik iemand anders er blij mee kan maken, laat het wetenquote:Graag willen wij als organisatie alle deelnemers van 2010 tegemoet komen bij de inschrijving voor de editie in 2011. Zoals al eerder gecommuniceerd, willen wij dit doen door je een korting aan te bieden van 25% op het inschrijfgeld. Daarnaast willen we je ook één gratis buskaartje aanbieden en een gratis huurchip. Je ontvangt hierbij een unieke pincode, die eenmalig wordt verstrekt en gebruikt kan worden bij de inschrijving.
Haha, ik ben in wedstrijdtempo gewend om in 1/2 marathon rond de 4:15/km te lopen en in afstanden tot 10 kilometer rond de 3:50/km. Voor mij is het dus relatief rustig aan...quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:32 schreef CaLeX het volgende:
Rustig tempo van 5m/km?
Dan ligt mijn tong al op de grond
Sowieso snelheid terugkrijgen en weer ff duurvermogen op doen. In het najaar loop ik het NK 1/2 marathon in Breda en een week later de 1/2 marathon van Eindhoven. Ik wil dit jaar voor het eerst onder de 1:30 lopen, heb nu 1:30:09 staan. Verder wil ik mijn PR op de 10 EM tijdens de Tilburg Ten Miles flink verbeteren. Daar mag wel een hap vanaf.quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:43 schreef The_Hives het volgende:
[..]
wat wordt het doel van je training? (nu de blessure over is?)
In september heb ik Damloop, maar nu ik die 18 (met 13km/u) vandaag gelopen heb zit ik toch te denken over een halve marathon nog dit jaar. Dit stond eerst in de planning voor volgend jaar. Maar nu ik in dit tempo deze afstand al loop begint het toch te kriebelen
Ik doe te veel (van andere sporten (softbal,voetbal,fietsen,zwemmen) en te weinig (van hardlopen) om echt de km snelheid op te kunnen hogen op het moment.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:14 schreef jde_kok het volgende:
[..]
Haha, ik ben in wedstrijdtempo gewend om in 1/2 marathon rond de 4:15/km te lopen en in afstanden tot 10 kilometer rond de 3:50/km. Voor mij is het dus relatief rustig aan...In trainingen lopen wij normaal ook een stuk harder dan dit tempo.
[..]
dat is 10 janauri toch?quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:22 schreef beertenderrr het volgende:
Iemand nog zin om de halve van Egmond te lopen volgend jaar? Ik heb een mailtje gekregen van de organisatie wegens de toestanden van vorig jaar:
[..]
Ik heb er dit jaar geen zin in eigenlijk, dus als ik iemand anders er blij mee kan maken, laat het wetenIk weet niet of de tijd uiteindelijk ook op mijn naam komt, maar ik verwacht het niet. Als dit wel het geval is, moet je maar hard doorlopen
![]()
ach 5k is wel te doen. Ik liep al blaffend 14k vorige week na 3 dagen griepquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:29 schreef jde_kok het volgende:
Is het een wedstrijd? Wellicht maar beter om ff over te slaan!
9 januariquote:
1:23, dat is neem ik aan voor een halve marathon?quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:11 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
ik ken het probleem, daarom wil ik me er voor plaatsenje wordt in die 5 dagen anders echt (voornamelijk financieel) compleet leeggezogen.
1:23:00, kepler, je kan het
toevallig was ik gister aan het kijken op hun site en ben aan het overwegen om dat mijn eerste halve marathon te laten wordenquote:
Laat het me maar weten of je geïnteresseerd bentquote:Op donderdag 29 juli 2010 17:56 schreef The_Hives het volgende:
[..]
toevallig was ik gister aan het kijken op hun site en ben aan het overwegen om dat mijn eerste halve marathon te laten worden
lang niet onmogelijkquote:Op donderdag 29 juli 2010 17:56 schreef kepler het volgende:
[..]
1:23, dat is neem ik aan voor een halve marathon?Dat is wel pittig
haha, nee maar het is wel een scherpe tijdquote:Op donderdag 29 juli 2010 18:42 schreef beertenderrr het volgende:
lang niet onmogelijkmet een beetje goede training kom je er wel
ik wil ook 1:30 lopen in Amsterdamquote:Op donderdag 29 juli 2010 19:01 schreef kepler het volgende:
[..]
haha, nee maar het is wel een scherpe tijdDe halve van Amsterdam wil ik in 1:30 lopen, en dan begin volgend jaar een halve lopen in 1.23
Moet te doen zijn
Ik ga ook de halve van egmond lopen
Ik heb de afgelopen maanden heel weinig gelopen, maar ik ga nu volop beginnen. Het tempo heb ik wel (laatst 9 gelopen in ongeveer 40 min), maar nu de conditie nogquote:Op donderdag 29 juli 2010 19:07 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
ik wil ook 1:30 lopen in Amsterdammoet te doen zijn, alleen afwachten of ik op tijd fit ben van mijn blessure om daar nog voor te trainen. 1:23 wil ik het liefst ook volgend voorjaar lopen, maar volgens mij wordt dat toch lastig als het een strenge winter gaat worden
trainen in de sneeuw, brrr.
En mocht hives niet mijn aanbod nemen, ben jij de volgende in de rij als je wilt
Als ik dit zo lees begint het allemaal weer te kriebelen. Een maand geleden voor het laatst 'serieus' gelopen (10km onder de 40min)quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:07 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
ik wil ook 1:30 lopen in Amsterdammoet te doen zijn, alleen afwachten of ik op tijd fit ben van mijn blessure om daar nog voor te trainen. 1:23 wil ik het liefst ook volgend voorjaar lopen, maar volgens mij wordt dat toch lastig als het een strenge winter gaat worden
trainen in de sneeuw, brrr.
En mocht hives niet mijn aanbod nemen, ben jij de volgende in de rij als je wilt
Ik was ook verkouden en grieperig na terugkomst van de week, haha.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:15 schreef bananablues het volgende:
* bananablues meldt zich ook weer eens. Vakantie gehad, maar toch aardig wat gezwommen en hardgelopen. Nu ben ik helaas verkouden. Wilde aankomend weekend een 5k lopen, maar zit nu te twijfelen...
Ik zat ook over te denken om in het najaar toch maar een halve te gaan doen nog, beetje goed doortrainen na de DtD, dus misschien dat ik ook wel de halve in Amsterdam ga doen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:49 schreef beertenderrr het volgende:
we kunnen in Amsterdam zo wel een treintje gaan vormen
quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:42 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Laat het me maar weten of je geïnteresseerd bentvorig jaar was de inschrijving volgens mij vrij snel vol, maar weet het niet 100% zeker.
Zoiets was ik ook van plan!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:19 schreef The_Hives het volgende:
Amsterdam Marathon (halve) beslis ik na de Damloop![]()
Neem aan dat de halve nog nooit vol gezeten heeft? Want dan heb ik daarna nog tijd om in te schrijven
Doen al die schelpen niet vreselijk pijn aan je voeten?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 08:48 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik ben de laatste tijd ook op blote voeten op het strand aan het lopen, maar dat is toch wel heel erg zwaar! Af
en toe het gevoel dat je in drijfzand loopt en bij iedere stap een flink stuk wegzakken maakt het niet eenvoudig.
Maar het is wel lekker.
Nee, dat valt wel mee. Sowieso valt het wel mee met de hoeveelheid schelpen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:04 schreef computergirl het volgende:
[..]
Doen al die schelpen niet vreselijk pijn aan je voeten?
ik heb niet echt zin om met 2 witte vlakken op mijn borstkast rond te lopenquote:
Je loopt zonder shirt?quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:56 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ik heb niet echt zin om met 2 witte vlakken op mijn borstkast rond te lopendus bij mij is sporttape geen optie
ja, vandaar mijn 'probleem'quote:
ik ga vaseline of uierzalf proberenquote:Eehm, tsja, ziet er niet super uit nee, maar als vaseline of iets ook niet helpt dan zit er weinig op toch... Of niet zeuren en je schrale tepels voor lief nemen.
ik bedoelde dat ik dan of mn borsthaar moet scheren of dat ik dat eraf trek, dan heb ik 2 witte streepjesquote:Op zondag 1 augustus 2010 15:57 schreef DeeBee het volgende:
Ja, dus ziet niemand die plekken toch...dat was mijn opmerking natuurlijk over je shirt...Niemand ziet dat namelijk toch?
Moet je ze in goed passende rondjes knippenquote:Op zondag 1 augustus 2010 16:06 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ik bedoelde dat ik dan of mn borsthaar moet scheren of dat ik dat eraf trek, dan heb ik 2 witte streepjes
En ben je er al uit? :pquote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:16 schreef The_Hives het volgende:
[..]
![]()
ga van het weekend even het parcours bekijken. Laat het je dan weten
yepquote:
Yup zekerquote:Op woensdag 4 augustus 2010 06:56 schreef beertenderrr het volgende:
haha heb je inderdaad een punt. Mensen vergelijken het ook niet met een halve marathon. Je hebt en Egmond, en de rest
Kepler, jij wel geïnteresseerd?
Wauw, wat loop jij lekkerquote:Op maandag 12 juli 2010 01:28 schreef knnth het volgende:
Voor de geinteresseerden, een klein loopje dat ik heb opgenomen om de fouten uit m'n techniek te vissen.
http://vimeo.com/13245761
mapmyrun.comquote:Op zondag 8 augustus 2010 14:21 schreef kepler het volgende:
Hoe doen jullie dat met nieuwe routes? Ik ben net verhuisd naar Den Haag, en heb nu een goed rondje van 9 km gevonden. Maar ik wil dus opbouwen naar de halve marathon, en zoek dus langere (en gewoon een ander uitzicht) routes. Als ik alleen een beetje de afstand zeker wil weten moet ik wel een van te voren bekende route gaan lopen. Iemand tips? (ik kan mn telefoon met gps meenemen, maar dat is ook weer zo overdreven)
afstandmeten.nlquote:Op zondag 8 augustus 2010 14:21 schreef kepler het volgende:
Hoe doen jullie dat met nieuwe routes? Ik ben net verhuisd naar Den Haag, en heb nu een goed rondje van 9 km gevonden. Maar ik wil dus opbouwen naar de halve marathon, en zoek dus langere (en gewoon een ander uitzicht) routes. Als ik alleen een beetje de afstand zeker wil weten moet ik wel een van te voren bekende route gaan lopen. Iemand tips? (ik kan mn telefoon met gps meenemen, maar dat is ook weer zo overdreven)
Die is handig! Nu nog zorgen dat ik niet verdwaalquote:Op zondag 8 augustus 2010 19:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
mapmyrun.com
Kan je zelf een route uitzetten of een bestaande in je omgeving zoeken
met verdwalen kom je soms ook op leuke plekken, en je legt onbedoeld wat exta km's afquote:Op zondag 8 augustus 2010 20:52 schreef kepler het volgende:
Die is handig! Nu nog zorgen dat ik niet verdwaal
In welke buurt in Den Haag woon je?quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:21 schreef kepler het volgende:
Vlakbij het Westeinderziekenhuisquote:Op maandag 9 augustus 2010 17:17 schreef Flappekz het volgende:
[..]
In welke buurt in Den Haag woon je?
Hmmz....aan die kant kan ik je ook niet echt aan mooie routes helpen vrees ik. Daar loop ik nooit ...quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:22 schreef kepler het volgende:
[..]
Vlakbij het Westeinderziekenhuis
Ga zo een rondje lopen, deze keer richting het Haagse Bos. Normaal loop ik richting Scheveningen, maar dat is heel veel in de stad. Stukje bos lijkt me ook wel eens leuk
Niks mis mee toch, als je voor de halve marathon wil?quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:46 schreef kepler het volgende:
Probleem met de duinen opzoeken is dat ik dan alweer 5 km verder ben
Rondje door het Haagsche Bos was erg leuk, alleen iets verder dan ik dacht
Het was uiteindelijk 11.3 km, en ik heb er 47 min over gedaan. Prima op schema dus voor de 1:30 op de halve
Nee, maar ik ging uit van 10 kmquote:Op maandag 9 augustus 2010 19:52 schreef GotC het volgende:
[..]
Niks mis mee toch, als je voor de halve marathon wil?
quote:
Fiets.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:46 schreef kepler het volgende:
Probleem met de duinen opzoeken is dat ik dan alweer 5 km verder ben
Als je aan de rand van de stad woont is er nog wel wat te vinden. Maar in het centrum is weinig leuks te lopen (zeker dat je kan doorlopen).quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:33 schreef GotC het volgende:
Vind dat er sowieso niet veel mooie routes zijn in Den HaagLekker het strand/duinen opzoeken in Kijkduin oid is dan nog het beste.
afstandmeten.nlquote:Op zondag 8 augustus 2010 14:21 schreef kepler het volgende:
Kekke gadgetsquote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:36 schreef Silv het volgende:
Is dit topic ook voor mensen die hardlopen zonder schema's, kekke gadgets en wat dan ook?
Hier ook geen schema en gadgets, zelfs geen horlogequote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:36 schreef Silv het volgende:
Is dit topic ook voor mensen die hardlopen zonder schema's, kekke gadgets en wat dan ook?
nice, welkomquote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:12 schreef Jhonny44 het volgende:
Kzal me hier ook even aanmelden.
Ik ben een amateur hardloper die de laatste jaren vooral onregelmatig trainde met gevolg dat mijn conditie meestal niet optimaal was. Nu ben ik de laatste maanden was rustiger en regelmatiger gaan trainen en heb ik ook een gps-hartslagmeter gekocht om mijn prestaties beter op te volgen. Voorlopig boek ik nog geen vordering, maar de bedoeling is om op 26 september een halve marathon te lopen. Welke tijd ik op het oog heb ben ik nog niet zeker. Over 10 km doe ik in een wedstrijd iets meer dan 41 min.
Ik dacht ik zeg het even.
Ik loop al enkele jaren, maar daar zaten maanden tussen waarin ik elke week 2 keer liep en maanden waarin ik helemaal niet liep, dus dat was meer als ontspanning.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 00:31 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
nice, welkomhoelang al aan het lopen?
Zo veel en ver loop ik anders niet hoor.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:57 schreef CaLeX het volgende:
Jeetje, wat kunnen jullie trainen.
Ik krijg mezelf meer bij uitzondering van de bank dan met regelmaat :p
21-8 wil ik meedoen aan een hardloop wedstrijd in de duinen van Den Haag, weet alleen nog niet of ik de 5 of de 10 ga doen (en wat mijn doel wordt ook)
Ik vind de marathon al keiverquote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:14 schreef BB-Pieter het volgende:
Zo, tijdje even deze topic niet kunnen vinden.maar weer even bijgelezen.
Nog ruim 40 dagen voor ik de Berlijn Marathon ga lopen, met als doel 3:29 uur. Verder de rest van het jaar nog een vol programma.
- Damloop (week voor Berlijn)
- Amsterdam halve marathon
- Berenloop hele marathon
- Zuiderzee Marathon (hele marathon)
en tot slot het laatste weekend voor kerst de halve marathon in Linschoten.
Waarschijnlijk komen er nog wel wat korte wedstrijden tussendoor.
Aankomende zaterdag gaat trouwens, voor de ultralopers onder u (ik in ieder geval), de inschrijving voor de 60 (en 120) van Texel open. Ik ga daar sowieso zijn, wie weet nog meer Fok!ers?
Aankomende zaterdag een 6 uurs duurloop doen samen met hardloopmaatje. Deze loopt op 11 september de milleniumloop rondom sneek. (104 km) Een echte duurtraining dus.
Oh ja, en echt waar, ik heb ook nog een leven naast werk, studie en lopen.
Preciees. Net onder een prachtige sterrenhemel, met toffe muziek op, de longen uit m'n lijf gerend. (dik veel vallende sterren vandaagquote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:19 schreef kepler het volgende:
[..]
Hier ook geen schema en gadgets, zelfs geen horlogeIk heb eigenlijk alleen mn iPod
Vroeger ging ik nooit minder dan 10 km lopen, maar nu loop ik ook regelmatig een half uurtje. Eerst de sportschool in en dan nog even buiten uitlopen. Gaat wel weer aardig op dit moment.M'n lies wordt steeds iets sterker en ik kan alweer een uur achter elkaar hardlopen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:27 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Zo veel en ver loop ik anders niet hoor.Loop eigenlijk vrijwel altijd een halfuurtje, dan heb ik het wel weer gezien.
Dankje voor het snelle antwoord! Hier heb ik heel veel aan! Ik ga erop lettenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:58 schreef knnth het volgende:
Eet niet opeens andere dingen omdat je een wedstrijd gaat lopen. Houd wel rekening met ontlastingbevorderend voedsel
Drink twee uur voor de wedstrijd een halve liter water. Je zal dan ongeveer een half uur voor de start moeten plassen en je hebt genoeg vocht binnen. Probeer dit wel eerst een keer uit voor een training.
Neem een wegwerpponcho mee die je tot het startsignaal aanhoudt. Zorg ervoor dat je iemand bij de finish hebt die je gelijk een trui oid kan aangeven.
Doe de routines die je gewend bent en waar je je prettig bij voelt.
Start niet te snel.
En: geniet!
Ik ben ook op dat tempo weer begonnen... Merk wel dat ik echt moe ben nu. Maandag 11k gelopen in 47 min, maar de rest van de week niet gelopen omdat ik merk dat mn lichaam rust nodig heeft. Zondag weer een duurloop, want ik mis dus gewoon conditiequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:06 schreef DeeBee het volgende:
Niet wat minder intensief beginnen dan beertenderrr?
Ik vind boven de 14 per uur namelijk best wel hard voor in trainingen, zeker als je net weer gaat opbouwen...
Loop eigenlijk zelden stukken van > 8 km met zo'n tempo in training of zo, wel met intervalletjes...
het was ook pas achteraf dat ik dat constateerde. Had 2 rondjes gelopen en in het eerste rondje had ik niet de splittijd waar kunnen nemen. Daarnaast heb ik gelopen op de snelheid die ik aankon, waarbij ik wel meteen mijn conditie een flinke schop onder zn kont geef. Die heeft namelijk te lang niets gedaan en moet snel even aanwakkeren. Beetje hetzelfde zoals Kepler hierboven ook zegt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:06 schreef DeeBee het volgende:
Niet wat minder intensief beginnen dan beertenderrr?
Ik vind boven de 14 per uur namelijk best wel hard voor in trainingen, zeker als je net weer gaat opbouwen...
Loop eigenlijk zelden stukken van > 8 km met zo'n tempo in training of zo, wel met intervalletjes...
Waar anderen worstelen met de lange afstand is dat voor jou niet het probleem. Je loopt met een hartslag van 153, ik loop dat geloof ik ook ongeveer bij die snelheid. Al heb ik het tijdens m'n training nooit gemeten dus ms was het toen wel wat lager. Het zakt natuurlijk als je veel traint.quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:16 schreef BB-Pieter het volgende:
Vandaag laatste lange duurloop gedaan voor de Marathon van berlijn. Wel een beetje te lang, namelijk 45,5 kmKijk hier (http://connect.garmin.com/activity/44454184) voor de Garmin data. Was bij het stoplicht vergeten Garmin weer aan te zetten, mis dus wel 1,5 kilometer
Gelukkig liep ik samen met hardloopmaatje die de Milleniumloop in Sneek gaat lopen (102 km) dus uiteindelijk wel een goed beeld wat we gelopen hebben.
Heb vandaag vooral gelopen op rustige hartslag. 153 gemiddeld is prima. Al met al gemiddeld 10 per uur gelopen. Voor Berlijn hoop ik eindelijk onder de 3:30 te lopen, maar stiekem eigenlijk 3:20. Het moet er met de huidige vorm inzitten. Aankomende weken alleen nog op snelheid/ kortere stukken trainen.
Ja, met zulke trainingen eet en 'rust' ik tussendoor. Rust houdt in dat, zoals zaterdag, we even stoppen voor de brug en voor het pontje, dat zijn de momenten dat ik even bij-eet.quote:Op zondag 15 augustus 2010 09:12 schreef e-runner het volgende:
[..]
Waar anderen worstelen met de lange afstand is dat voor jou niet het probleem. Je loopt met een hartslag van 153, ik loop dat geloof ik ook ongeveer bij die snelheid. Al heb ik het tijdens m'n training nooit gemeten dus ms was het toen wel wat lager. Het zakt natuurlijk als je veel traint.
Ik heb in mijn marathontraining ook trainingen gedaan die ik juist wel sneller liep. Niet op marathontempo maar toch wel zo rond de 12 per uur en dan 30 km. Dat vond ik toch het fijnste lopen hoor.
Maar ook wel langzame trainingen van 10 km/u. Loop je veel km's in de week?
En hoe voelen je benen na 45 km? En eet je iets tussendoor?
Voor een goede bepaling van je marothon tijd is een halve marathon enkele weken voor je marathon wel een goed idee. Ik liep die op reserve en vandaar uit kon ik wel zo ongeveer berekenen wat het moest worden.
In ieder geval succes
Ligt er erg aan waar je bent/woont. Vanuit het centrum ben je met 15 minuten lopen in het stadspark, dus dat is altijd een optie. Ik liep zelf meestal langs het damsterdiep/eemskanaal en dan via kardinge terug. En anders heb je altijd nog het plantsoen; zitten ook nog een paar aardige heuvels in.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:52 schreef beertenderrr het volgende:
weet iemand toevallig nog mooie rondjes in Groningen?
Ik woonde in het mooie Oosterpark, ging meestal richting Noorderplantsoen en daarna richting Kardingen/Beijum/Lewenborg. In elk geval zo veel moelijk wegen waar je weinig hoefde over te steken of te stoppen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:52 schreef beertenderrr het volgende:
weet iemand toevallig nog mooie rondjes in Groningen?
Voor zover ik weet niet. Zou dan toch adviseren d.m.v. sporthorloge. Bij Garmin Forerunner horloges kan je er complete trainingen inzetten, maar bij gewoon horloge kan je natuurlijk ook intervaltrainingen afwerken op tijd.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:21 schreef skipmeister het volgende:
Ey fokkers!
Ik wil over niet al te lange tijd beginnen met interval trainingen puur omdat er bij mij wel wat vet afkan. Ik loop nu 2x in de week 5 km in ongeveer 23 tot 25 minuten. Nu heb ik gehoord dat er verschillende programma's zijn die op mp3 te verkrijgen zijn wat voor mij wel handig is.
Nu is mijn vraag: Zijn er ook intervaltrainingen op mp3 beschikbaar? en zo ja waar kan ik ze vinden?
Alvast bedankt!
Mooi doel de Sparhathlon. Iemand van mijn AV heeft die ook een keer gelopen. Ik ken hem niet zo goed, maar hij loop niet echt geregeld. Op schema of zo, maar wel vaak van die ultralopen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:36 schreef BB-Pieter het volgende:
[..]
Ja, met zulke trainingen eet en 'rust' ik tussendoor. Rust houdt in dat, zoals zaterdag, we even stoppen voor de brug en voor het pontje, dat zijn de momenten dat ik even bij-eet.
De 'snelle' trainingen doe ik in ongeveer 14 per uur.
Qua afstand mag het ook geen probleem meer zijn, wil begin 2011 kwalificatietijd op de 100 km lopen in 10.30 uur. (voor spartathlon)
Ik loop nu gemiddeld tussen de 100 en 120 km per week. Maar lang niet altijd met Garmin. Alleen de lange duurlopen meet ik.
Qua hartslag zou ik daar nog meer aan kunnen werken, maar omdat ik nogal 'schemaloos' train heeft dat niet echt de nadruk. Die komt wel nu ik na Berlijn begin met voorbereiding op Spartathlon 2012.
Misschien hier! : http://www.motiontraxx.com/quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:21 schreef skipmeister het volgende:
Ey fokkers!
Ik wil over niet al te lange tijd beginnen met interval trainingen puur omdat er bij mij wel wat vet afkan. Ik loop nu 2x in de week 5 km in ongeveer 23 tot 25 minuten. Nu heb ik gehoord dat er verschillende programma's zijn die op mp3 te verkrijgen zijn wat voor mij wel handig is.
Nu is mijn vraag: Zijn er ook intervaltrainingen op mp3 beschikbaar? en zo ja waar kan ik ze vinden?
Alvast bedankt!
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:21 schreef koeii het volgende:
[..]
Ligt er erg aan waar je bent/woont. Vanuit het centrum ben je met 15 minuten lopen in het stadspark, dus dat is altijd een optie. Ik liep zelf meestal langs het damsterdiep/eemskanaal en dan via kardinge terug. En anders heb je altijd nog het plantsoen; zitten ook nog een paar aardige heuvels in.
oke thnxquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:16 schreef Quito1 het volgende:
[..]
Ik woonde in het mooie Oosterpark, ging meestal richting Noorderplantsoen en daarna richting Kardingen/Beijum/Lewenborg. In elk geval zo veel moelijk wegen waar je weinig hoefde over te steken of te stoppen.
Voor overige inspiratie googlemaps
Je vangt die klap op doordat je niet op de hiel land, dus je hebt juist *minder* last van knieen. Blootsvoets lopen wordt juist speciaal aangeraden voor mensen met knie klachten & de barefoot running lijst heeft meerdere mensen die waren opgehouden met hardlopen vanwege knie klachten en nu weer duurlopen doen. Als je klap groter is dan met schoenen, loop je verkeerd (en vertrouw je op iets wat, volgens die recente onderzoeken, ook veel minder goed werkt dan de fabrikanten van schoenen je willen doen geloven). Afwikkelen is trouwens ook minder, je tilt je voet veel 'rechter' op. Het is inderdaad een heel andere loopstijl.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:39 schreef BB-Pieter het volgende:
Hmm. Advies geven aan iemand die bloodvoets loopt lijkt me redelijk lastig. Het is dan zo belangrijk dat je afwikkeling goed en en vooral!! dat je rustig aan opbouwt. Iedere stap die je doet moet je qua gewicht keer 3 doen wat op je voeten land. Dus tel maar uit. Dat wordt normaal gedeeltelijk opgevangen door je schoenen, maar in jou geval moet je dat dus allemaal zelf opvangen. Dan is het niet gek dat je last krijgt van knieeen en schenen. Enige advies dat ik dus kan geven is: Doe het rustig aan. Bouw heel heel rustig aan op.
Spierpijn is natuurlijk niet erg, zolang het niet te erg en te vaak isquote:Op maandag 23 augustus 2010 12:26 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Het langzame opbouwen klopt wel helemaal, blootsvoets lopen is daar juist erg op gericht. Mensen die op schoenen lopen hoor ik nog al eens bijna trots praten over hun spierpijn, over 'door dingen heenlopen', bij het blootsvoets lopen gaat 't er juist om om heel licht, ontspannen en losjes te lopen en goed naar je voeten te luisteren. Als ik ook maar *iets* voel, kijk ik direct wat er aan de hand is en probeer ik 't te verhelpen. Klachten zijn dan ook nooit heftig geweest, een beetje stijfheid 'sochtends vroeg enzo. Zeker niet heftige pijnen, moeite met traplopen en dergelijke. Zo ver probeer ik 't niet te laten komen!
Mijn huis tuin en keuken gedachte is dat als ik klachten heb als ik op neutrale schoenen ga lopen ik die zeker moet hebben als ik op blote voeten ga lopen. Maak ik een denkfout?quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:34 schreef knnth het volgende:
Wel apart dat we na veertig jaar schoentechnologie schijnbaar zijn vergeten dat de mens een geboren hardloper is (door hardlopen is de mens zoals hij is) en dat we beginnen te denken dat we dempende, antipronerende, controlerende schoenen en inlegzooltjes nodig hebben om ook maar te kunnen hardlopen.
Ja, da's een denkfout, tenzij je met blote voeten zou gaan lopen en je loophouding niet aanpast.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 00:42 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Mijn huis tuin en keuken gedachte is dat als ik klachten heb als ik op neutrale schoenen ga lopen ik die zeker moet hebben als ik op blote voeten ga lopen. Maak ik een denkfout?
Als je zonder problemen loopt, blijf dan lekker zo doorlopen. Ik ben een voorstander van lopen op blote voeten maar ook fervent aanhanger van de instelling 'don't touch a running system'.quote:Trouwens toen ik begon met kelneren kon ik na twee weken niet meer lopen door de pijn in mijn onderbenen (achillispees en aanverwante gebieden). Pas de tweede huisarts had in 2 seconden door dat het lag aan mijn platvoeten. Met steunzolen had ik nooit meer last en nu ober ik al meer dan 10 jaar zonder problemen.
Wat dacht je van de instap polars? De F3c is de goedkoopste met gecodeerde borstband.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:27 schreef Teteteterek het volgende:
Wat is nou een leuke hartslagmeter om mee beginnen?
Het spijt me als deze vraag al 1000x voorbij is gekomen...
Is dat een must, zo'n gecodeerde borstband?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:41 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
[..]
Wat dacht je van de instap polars? De F3c is de goedkoopste met gecodeerde borstband.
Niet echt een must, wel handig als je soms in de sportschool ook nog gebruikt maakt van je polar. Met een gecodeerde borstband moet je hem eerst linken aan je horloge, door je horloge een paar seconde tegen de band aan te houden, en vervolgens krijg je alleen de waardes op je schermpje die jou borstband door geeft. Met een ongecodeerde borstband loop je het risico dat als er iemand op een loopband naast je aan het hardlopen is je zijn waardes op je scherm krijgt. Bij het hardlopen buiten kan dit alleen gebeuren als je iemand inhaalt of een tegenligger tegen komt. Keuze is dus aan jou hoe belangrijk je een gecodeerde versie vindt. Ik zie net dat bij futurumshop.nl de FS2c (die schijnbaar ook bestaat) deze week voor 39,95 te bestellen is. Borstband zit er overigens al bij in.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:34 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Is dat een must, zo'n gecodeerde borstband?
Ben echt een leek op dit gebied..
Pronatie is een nuttige manier om de impact te dempen maar bij haklanding gebeurt het pronatieproces omgekeerd (hiel -> voetboog ) waardoor het sneller onwenselijke effecten heeft (instabiliteit) en daarom wordt het in antipronatieschoenen gedempt. Bij een landing op de bal van voet is het effect veel wenselijker en alleen in extreme vormen nadelig.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 00:42 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Mijn huis tuin en keuken gedachte is dat als ik klachten heb als ik op neutrale schoenen ga lopen ik die zeker moet hebben als ik op blote voeten ga lopen. Maak ik een denkfout?
Ik loop praktisch alleen maar buiten dus wellicht is dat voor mij minder noodzakelijk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:10 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
[..]
Niet echt een must, wel handig als je soms in de sportschool ook nog gebruikt maakt van je polar. Met een gecodeerde borstband moet je hem eerst linken aan je horloge, door je horloge een paar seconde tegen de band aan te houden, en vervolgens krijg je alleen de waardes op je schermpje die jou borstband door geeft. Met een ongecodeerde borstband loop je het risico dat als er iemand op een loopband naast je aan het hardlopen is je zijn waardes op je scherm krijgt. Bij het hardlopen buiten kan dit alleen gebeuren als je iemand inhaalt of een tegenligger tegen komt. Keuze is dus aan jou hoe belangrijk je een gecodeerde versie vindt. Ik zie net dat bij futurumshop.nl de FS2c (die schijnbaar ook bestaat) deze week voor 39,95 te bestellen is. Borstband zit er overigens al bij in.
De FR305 is (m.i. terecht) enorm populair onder hardlopers, zeker voor de prijs waar hij nu voor te krijgen is. Ik heb zelf de FR405, functioneel vrijwel hetzelfde (alleen iets kleiner, andere bediening en draadloze overdracht) en het is echt m'n beste aankoop in tijden. Vooral als je geavanceerde workouts zo van je computer naar je horloge exporteert. En je traingen/sessies zo in Garmin Connect of SportTracks importeert.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:43 schreef The_Hives het volgende:
Nu we het toch over sporthorloges hebben. Het buitenlopen bevalt goed, dus wil nu een stap verder gaan en een goed sporthorloge aanschaffen die tijd, afstand, snelheid en hartslag ed weergeeft.
Is het volgende horloge dan een goede koop of zouden jullie een ander aanraden?
http://www.futurumshop.nl(...)runner-305-gps.phtml
tja, ik ben natuurlijk niet zo'n pro als jou dus voor mij is dan die Fr305 goed genoegquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:41 schreef knnth het volgende:
[..]
De FR305 is (m.i. terecht) enorm populair onder hardlopers, zeker voor de prijs waar hij nu voor te krijgen is. Ik heb zelf de FR405, functioneel vrijwel hetzelfde (alleen iets kleiner, andere bediening en draadloze overdracht) en het is echt m'n beste aankoop in tijden. Vooral als je geavanceerde workouts zo van je computer naar je horloge exporteert. En je traingen/sessies zo in Garmin Connect of SportTracks importeert.
Ik heb bijv op de computer een workout als volgt ingevoerd en op m'n horloge gezet.
* warming up tot Lap wordt ingedrukt
* 8x: 400m tussen 4'45"/km - 5'00"/km met herstel tot HR 120
* cooling down met HR < 150
Vervolgens hoef je alleen maar op start te drukken en je FR vertelt je precies wat je moet doen
Geweldig ding.
Zeker doen!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:59 schreef The_Hives het volgende:
[..]
tja, ik ben natuurlijk niet zo'n pro als jou dus voor mij is dan die Fr305 goed genoeg
Het prijsverschil van meer dan 80 euro vind ik dan vrij fors
Denk dat ik hem zo maar bestel
Voor de duidelijkheid: dit kan dus gewoon ook met de FR305!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:59 schreef The_Hives het volgende:
[..]
tja, ik ben natuurlijk niet zo'n pro als jou dus voor mij is dan die Fr305 goed genoeg
Het prijsverschil van meer dan 80 euro vind ik dan vrij fors
Denk dat ik hem zo maar bestel
De FS serie is gericht op fitness, maarja of jij nou tijdens fitnessen je hartslag wilt weten of tijdens het hardlopen maakt natuurlijk weinig uit. Alleen maar een marketing trucje. Als ik zo het aanbod van de site waar je naar linkt bekijk zou ik inderdaad voor de FT4 gaan. Handige functie die de FT4 wel heeft en de FS3 niet is het opslaan van tien trainingen, ik ondervang dit zelf door gewoon alles in een excel-sheetje in te voeren iedere keer en zo te vergelijkenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:59 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Ik loop praktisch alleen maar buiten dus wellicht is dat voor mij minder noodzakelijk.
Gezien mijn positieve ervaringen met coolblue, zou ik daar ook graag een hartslagmeter kopen. Hier dus. Daar staat die FS3c, die sowieso schaars is op internet, niet meer op. Er staan wel genoeg andere (nieuwere?) Polars op, zou je dan kunnen zeggen wat ongeveer dezelfde specificaties/functionaliteiten heeft als die FS3c (FT4 wellicht?)?
Ik heb een jas van Odlo van 70¤ , perfecte jas tegen wind en regenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:46 schreef tim2308 het volgende:
Wat is een goed jack? Ik heb nu een jack van Inport gekocht in de aanbieding (30 ipv 100) maar die ademt nauwelijk (wordt nat van binnen van het zweet) en laat gewoon wind door. Voldoen de A merk jacks van rond de 100/150 euro of moet ik toch richting de 200/250 gaan ?
Ik zou ook meedoen, maar voel me niet helemaal super.... Net van vakantie terug en het lopen gaat niet echt super op het moment....quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
Morgen de ambtenarenloop, mensen!
Netjes!!!! Mijn doel is een 21 km te lopen, ben nu bij 14,4quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:59 schreef annoh het volgende:
Ik heb gisteren 24 km gelopen, mijn langste afstand ooit! Het ging redelijk, maar de laatste kilometers waren wel zwaar. Volgende week doe ik mee aan de 30 van amsterdam noord, ik ben benieuwd hoe dat gaat!
1.08.34 op de 15km. Volgens m'n horloge was de route net iets korter, maar in elk geval binnen m'n streeftijd van 1.10 gebleven (en het voelde niet geweldig, dus het is wel lekker om een redelijk basisniveau te hebben). 1.15 op de dam tot dam en 1.40 op de halve marathon moeten nu ook wel lukken.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
Morgen de ambtenarenloop, mensen!
Nou ja, ik ben pas in mei weer gaan trainen, dus t gaat sowieso nogal hardquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:05 schreef DeeBee het volgende:
Mooie tijd I.R.!
Vergis ik mij of ben je best wel vooruit gegaan de laatste tijd?
Ik ben geen expert, maar dat klinkt best wel snel. Denk je er aan dat je conditie & spierkracht niet het enige is wat telt, maar dat vooral pezen/gewrichten ook tijd moeten hebben om zich aan te passen, en dat hardlopen toch een andere beweging is dan tennissen?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 15:59 schreef Casp505 het volgende:
Had wel al een redelijke conditie, maar liep na 3 weken al 11,5 km in een uur![]()
quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:11 schreef computergirl het volgende:
ik vind mezelf een stoer wijf.![]()
Ben door een enorme regenbui gelopen, was nog natter dan onder de douche![]()
http://www.buienradar.nl/(...)=29&uur=16&minuut=35
[ afbeelding ]
Was niet de bedoeling natuurlijk...ik was wat langer onderweg en de bak met regen kwam wat eerder
Is moeilijk te zeggen qua hartslag, ivm mijzelf is het superlaag, maar als ik met 170-180 loop dan heb ik ook nergens last van qua gevoel. Plus dat mijn max ook 205 is en bij jou misschien wel heel erg anders...quote:Op zondag 29 augustus 2010 15:11 schreef The_Hives het volgende:
(...)
Op zich heb ik wel een goede conditie denk ik, maar voor de geoefende lopers:
een gemiddelde hartslag van 156 p/m over 14.4 km met 13.5 p/u is dat een goede hartslag? Ik loop dan niet tegen mijn limiet aan en ben totaal niet kapot als ik klaar ben.
thnxquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Is moeilijk te zeggen qua hartslag, ivm mijzelf is het superlaag, maar als ik met 170-180 loop dan heb ik ook nergens last van qua gevoel. Plus dat mijn max ook 205 is en bij jou misschien wel heel erg anders...
HR schema wat ik zelf gebruik voor m'n trainingszones: de onderste tabel (Karvonen) vind ik het beste overeen komen met mijn 'gevoel' tijdens het lopen. Je moet hiervoor dus alleen wel even je rusthartslag weten ('s ochtends in bed tellen of meten) en een keer je max HR, dat kan door even 10 sprintjes te trekken een viaduct op of iets totdat je begint te hyperventileren (just kidding).
Ik zelf zit altijd een stuk hoger in de hartslagen (onder 170 vind ik echt al 'laag'), maar dat kan dus per lichaam verschillen gewoon. Collega van mij liep ook halve marathon met gemiddeld 154 of zo (1:35) en dat kan ik mij absoluut niet voorstellen dat ik dat zou kunnen met zo'n gemiddelde voluit gelopen hebben, maar liep wel gewoon dezelfde tijd.
Net terug van rondje lopen, 5 kwartier met warming up en alles, liep 52 mins waar ik 2 weken terug nog 1:01 liep en gemiddelde lag nu maar 3 slagen hoger, dus conditie begint eraan te komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie me trouwens wil toevoegen als Runkeeper streetmate:http://runkeeper.com/user/rcsmit Op die manier doe ik ideeen voor trainingen op
[ Bericht 28% gewijzigd door tim2308 op 31-08-2010 14:38:22 ]De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
Long slow distance, dus aerobe training waarbij je dus eigenlijk niet heel inspannend conditie werk doet, maar wel je lichaam laat wennen aan vetverbranding tijdens het hardlopen en sowieso je hart-long functie natuurlijk ook traint.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:39 schreef The_Hives het volgende:
[..]
thnxwaar staat LSD voor in de excel-sheet? Mijn rusthartslag zal rond de 60 zijn. Toen ik vanmorgen mijn hartslagband omdeed zat hij rond die waarde.
Vandaag even Damloop-afstand geoefend. 1.10 over 16.2kmWeer gemiddeld hartslag 156 met een hoogste hartslag van 169. Gemiddeld 13.8 km/u ben ik erg tevreden over. Damloop in 1 uur 5 zou moeten kunnen
geweldige vooruitgang heb je trouwens in 2 weken tijd
Ik koop alleen jacks die ernstig in de uitverkoop zijn, heb nu een fijne van asics, een heel lichte van puma (voor als het weer verranderlijk is), en 2 van de h&m (een knalroze regenjas en een gewone). Ze hoeven echt niet heel duur te zijn, voor mij is het belangrijk dat ze licht zijn, goed lange mouwen hebben en niet opkruipen. 200 euro lijkt me persoonlijk een beetje onzinquote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:46 schreef tim2308 het volgende:
Wat is een goed jack? Ik heb nu een jack van Inport gekocht in de aanbieding (30 ipv 100) maar die ademt nauwelijk (wordt nat van binnen van het zweet) en laat gewoon wind door. Voldoen de A merk jacks van rond de 100/150 euro of moet ik toch richting de 200/250 gaan ?
Ik koop ook altijd kleding in de uitverkoop, want de normale prijzen zijn belachelijk. Het enige wat ik mis in mijn kledingcollectie is een goed wind/regenjack. Dus wachten op de opruiming eind herft denk ik.quote:Op woensdag 1 september 2010 09:05 schreef annoh het volgende:
[..]
Ik koop alleen jacks die ernstig in de uitverkoop zijn, heb nu een fijne van asics, een heel lichte van puma (voor als het weer verranderlijk is), en 2 van de h&m (een knalroze regenjas en een gewone). Ze hoeven echt niet heel duur te zijn, voor mij is het belangrijk dat ze licht zijn, goed lange mouwen hebben en niet opkruipen. 200 euro lijkt me persoonlijk een beetje onzin
Haha lekker boeiend joh, ieder z'n hobbyquote:Op donderdag 2 september 2010 10:52 schreef rooneyelst het volgende:
zo vermoeiend altijd van die gasten met een outfit van 1000eu op te hardlopen!
Hardlopen hoeft juist niets te kosten, goede schoenen en gaan!
Dat merk ik nu ook. Vooral op snelheid gelopen sinds ik weer begonnen ben. Merk dat ik relatief lang herstel nodig heb. Morgen echt een duurtraing doen; 16 km op normaal/langzamer tempo ipv 11 op snelheid. Alleen is zo'n soort training echt te saaiquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:33 schreef DeeBee het volgende:
Alleen maar snelheid trainen wil niet zeggen dat je dan weer sneller op niveau bent. Snelle trainingen vergen eigenlijk meer rust/herstel en als je teveel belast dan gaat het effect van snellere trainingen juist weer een beetje weg/tegen werken. Dus zou paar keer (flinke) duurronde doen en dan tussendoor 2/3x tot aan de wedstrijd even training met felle intervals proberen, dan moet je de snelheid ook wel een beetje aankunnen.
Ik heb hetzelfde programma i.v.m. voetbal. Een korte intervaltraining doe ik niet omdat ik dat al doe met de voetbaltrainingen. Meestal doe ik op zondag een duurloop en op maandag een rustige duurloop/herstel. Als ik zin heb loop ik woensdag ook rustig.quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:51 schreef TomLievense het volgende:
Ik ben me sinds kort fanatiek gaan toeleggen op het hardlopen. Ik weet alleen niet goed hoe ik dit kan combineren met voetbaltraining en wedstrijden. Op zaterdag, dinsdag en donderdag ben ik namelijk al met voetbal bezig. Er blijven dus nog vier dagen over om te trainen (ma,wo,vr,zo). Het lijkt me verstandig 2 dagen rust te houden, waaronder i.i.g. vrijdag (dag voor de voetbalwedstrijd). Op zondag heb ik alle tijd en wil ik een duurloop doen. Wanneer kan ik dan het beste nog een korte/intervaltraining doen?
Ma:
Di: VBL Training
Wo:
Do: VBL Training
Vr:
Za: Voetbalwedstrijd
Zo: Lange duurloop
Gister dus de 16 (of 17) gelopen in ongeveer 1:20. Net iets onder mijn normale snelheid gelopen en het ging echt super. Ik heb nu nog 6 weken om het tempo iets hoger te leggenquote:Op donderdag 2 september 2010 23:40 schreef DeeBee het volgende:
Ben het met je eens dat het stukken saaier is ja.
Ik heb vandaag juist intensief/interval getraind. 2 sets van 6 x 2 minuten, waarbij in de ene 2 minuten 400 meter wordt gelopen en die erna 500 meter.Daarna nog 6 x 300 meter en die 300 meter was 100 rustig en 200 meter hoog tempo (niet geklokt).
Maar merk wel dat ik nu dan even moet bijkomen hiervan en dat je lichaam ook vooruitgang boekt als je inderdaad langzamere omvang-training doet. Maar omdat het saaier is heb ik ook voor dat soort trainingen zelfs af en toe maar muziek op zelfs.
Netjes! Ik zie je vooruit gaan.quote:Op zondag 5 september 2010 13:51 schreef caspervc het volgende:
Net een nette 14 km gelopen (het langste ooit). Rustig aan gedaan, maar wel mooi 10,2 km/u. Ben ik erg tevreden mee!
http://connect.garmin.com/activity/47626889
Thanx, had na mijn vakantie een dipje (bier.... uit eten... ) maar nu loopt het weer lekker. Wel redelijk stijve benen vandaag... maarja. Dat hoort erbij. Kan me nu mooi op de 7H voorbereiden..quote:Op zondag 5 september 2010 23:47 schreef No-P het volgende:
[..]
Netjes! Ik zie je vooruit gaan.
Ben zelf na een lange vakantie maar weer begonnen met trainen. De 7heuvelen is alweer over 11 weken dus het werd tijd. Ondertussen waarschijnlijk nog even een 5em loop om te kijken waar ik sta.
Je loopt over de snelweg, eng man!quote:Op zondag 5 september 2010 13:51 schreef caspervc het volgende:
Net een nette 14 km gelopen (het langste ooit). Rustig aan gedaan, maar wel mooi 10,2 km/u. Ben ik erg tevreden mee!
http://connect.garmin.com/activity/47626889
Dat is zeker een overwinning, 6km ipv 50 meter, netjes hoor! Maar die City Run moet zeker lukken. Ik heb hem vorig jaar gelopen en ga dit jaar voor de halve marathon. Ivm blessure niet veel kunnen trainen, maar nu weer begonnen. Gister 12 km Grote beekloop Eindhoven gelopen in 1:04.quote:Op vrijdag 3 september 2010 07:32 schreef joers1 het volgende:
Ik ben nog echt in beginfaseIk loop nu intervalsets van 14 min hardlopen, 3 minuten wandelen, 16 minuten hardlopen, 3 minuten wandelen en weer 16 minuten hardlopen. Ik ben nog in opbouw naar ruim 6 kilometer aaneen hardlopen. Tempo is voor mij nog niet zo elangrijk.
Ik ga 10-10-2010 mijn allereerste hardloop-wedstrijd lopen, de IAK Cityrun Eindhoven (voorafgaand aan de marathon). En voor mij gaat her er nog puur om, dat ik dat hardlopend kan volhouden. Tijd is nog niet van belang.
Ben sinds kort ook lid van een loopgroep.
Ik ben afgelopen 10 maanden, na een maagverkleining, nu al ruim 45 kilo afgevallen en ben pas sinds mei met lopen bezig. Voor mijn operatie KON ik niet eens 50 meter hardlopen (ik woog toen 140 kilo ruim)
Voor mij is de Cityrun van 6 km. een overwinning op zich.....een doel wat ik ik perse WIL halen. Voor een ander is dat wellicht een peuleschil, maar voor mij een eerste mijlpaal. Als ik dat red, wil ikvolgend jaar de halve marathon proberen (heb een jaar om daarvoor te trainen dan haha).
Hehe, dan had je vorig jaar de 'Damloop-by-night' helemaal gruwelijk gevonden.quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:11 schreef The_Hives het volgende:
Baal er alleen van dat ik pas half 3 start. Ben meer een ochtend loper
Onder 1:15 is ook netjes.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik mik op een tijd onder de 1.15. Had vrij veel rust gehad, maar gisteren 11km geintervald en dat ging erg lekker, dus morgen nog even een duurloopje en dan moet het wel lukken.
Ik start met de gemeente om 12.40, en gelukkig vertrekt de groep voor ons om 12.10. Met een beetje geluk is het dus een lekker overzichtelijke weg en hoef ik niet te veel te wringen.
Nou ik heb een heel goed voorjaar gehad met heel veel intensieve training op de fiets, en daarna mooie PR's neergezet op de 10km en de halve marathon. De 10km had ik een gemiddelde snelheid van 15km/h en dat wilde ik doortrekken. Helaas toen blessure gehad waar ik eigenlijk pas net van ben hersteld. Wil echter de goede lijn wel weer door gaan trekken en nog veel sneller gaan lopen. Ik wil 4 tot 6x per week gaan lopen, waarvan 4x bij een atletiekvereniging hier in Groningen. Ben benieuwd wat het voor mijn tijden gaat betekenen. Ik hoop wederom flinke happen van mijn PR's afquote:Op zaterdag 11 september 2010 22:12 schreef DeeBee het volgende:
Ben jij afgelopen jaar nou zoveel meer gaan lopen trouwens beertenderrr?Want je hebt echt best wel snel vooruitgang geboekt toch nog? Of gewoon het eens wat serieuzer aan gaan pakken allemaal?
Heb de laatste weken voor mijn doen 'veel' gelopen en wil het nu wel tijdje volhouden met evenementen die eraan komen.
quote:Overdragen startnummers
Datum: 13-9-2010
Van 8 t/m 17 september 12.00 uur is het op www.damloop.nl mogelijk om je startnummer over te dragen aan iemand anders. Hier voer je het startnummer, de postcode en de geboortedatum in van degene die ingeschreven staat voor de Dam tot Damloop. Vervolgens voer je de naam, het adres en de geboortedatum van de nieuwe loper in. Na akkoord wordt er geen bevestiging per e-mail verstuurd. Verzending van het startnummer en de chips dient men onderling te regelen. Er worden geen losse huurchips verstrekt door de organisatie. Voor het omzetten van het startnummer wordt een kleine bijdrage in rekening gebracht voor Stichting Witte Bedjes.
Het overdragen van een startnummer is alleen mogelijk met een startnummer van de 10 of 4 Engelse Mijl trimloop, niet voor de wedstrijd en de businessloop. Wedstrijdnummers zijn niet overdraagbaar, gegevens van de businesslopers kunnen alléén gewijzigd worden door de contactpersoon.
Let op! Na de overdracht wordt door de organisatie geen nieuw startnummer opgestuurd. Je loopt met het nummer dat je hebt overgenomen en daar staat dan dus ook niet jouw naam op. Alleen in de uitslagen wordt de nieuwe naam opgenomen.
@the_hives het kan natuurlijk zijn dat je een super talent bent met hardlopen, daarvoor danquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:39 schreef The_Hives het volgende:
[..]
thnxwaar staat LSD voor in de excel-sheet? Mijn rusthartslag zal rond de 60 zijn. Toen ik vanmorgen mijn hartslagband omdeed zat hij rond die waarde.
Vandaag even Damloop-afstand geoefend. 1.10 over 16.2kmWeer gemiddeld hartslag 156 met een hoogste hartslag van 169. Gemiddeld 13.8 km/u ben ik erg tevreden over. Damloop in 1 uur 5 zou moeten kunnen
geweldige vooruitgang heb je trouwens in 2 weken tijd
Geen probleem, ik vind juist goed/leuk om die feedback te krijgenquote:Op woensdag 15 september 2010 00:22 schreef BB-Pieter het volgende:
[..]
@the_hives het kan natuurlijk zijn dat je een super talent bent met hardlopen, daarvoor dan. Maar ik vind je training nogal euhm, onverstandig. Als jij 1:10 loopt tijdens een TRAINING dan ben je naar mijn mening niet verstandig bezig over zo'n afstand. Het levert je namelijk vooral veer verzuring op, maar niet veel kracht om sneller te gaan.
Je hartslag vind ik wel extreem laag voor het tempo dat je gelopen hebt. Ben je zeker van de kwaliteit van je hartslagmeter? Versta me niet verkeerd, maar ik zie mezelf als een redelijk ervaren loper. Ik loop volgende week marathon Berlijn, en in de 6 weken daarna zowel de zuiderzeemarathon als de berenloop. (beide volle marathon) En ik wil niet zeggen dat dat verantwoord is voor snelheid, maar ik weet wel redelijk waar de grens ligt. En die moet je zeker niet opzoeken tijdens een training.
Heel veel succes zondag, ik denk dat je die 1:05 wel kan vergeten, al is het maar door de extreme drukte daar en het feit dat je achter de kassameisjes van de AH moet starten, dus veel slingerwerk te gaan heb. Ik vertrek op een 1:10 schema in A'dam, maar zal ook niet verbaasd zijn als dat 1:15 wordt.
Ik wens je veel succes! En nogmaals, begrijp me niet verkeerd, maar ik heb gewoon twijfels over resultaat bij zo'n intensieve training.
Groet!
Pieter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |