Preciees. Net onder een prachtige sterrenhemel, met toffe muziek op, de longen uit m'n lijf gerend. (dik veel vallende sterren vandaagquote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:19 schreef kepler het volgende:
[..]
Hier ook geen schema en gadgets, zelfs geen horlogeIk heb eigenlijk alleen mn iPod
Vroeger ging ik nooit minder dan 10 km lopen, maar nu loop ik ook regelmatig een half uurtje. Eerst de sportschool in en dan nog even buiten uitlopen. Gaat wel weer aardig op dit moment.M'n lies wordt steeds iets sterker en ik kan alweer een uur achter elkaar hardlopen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:27 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Zo veel en ver loop ik anders niet hoor.Loop eigenlijk vrijwel altijd een halfuurtje, dan heb ik het wel weer gezien.
Dankje voor het snelle antwoord! Hier heb ik heel veel aan! Ik ga erop lettenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:58 schreef knnth het volgende:
Eet niet opeens andere dingen omdat je een wedstrijd gaat lopen. Houd wel rekening met ontlastingbevorderend voedsel
Drink twee uur voor de wedstrijd een halve liter water. Je zal dan ongeveer een half uur voor de start moeten plassen en je hebt genoeg vocht binnen. Probeer dit wel eerst een keer uit voor een training.
Neem een wegwerpponcho mee die je tot het startsignaal aanhoudt. Zorg ervoor dat je iemand bij de finish hebt die je gelijk een trui oid kan aangeven.
Doe de routines die je gewend bent en waar je je prettig bij voelt.
Start niet te snel.
En: geniet!
Ik ben ook op dat tempo weer begonnen... Merk wel dat ik echt moe ben nu. Maandag 11k gelopen in 47 min, maar de rest van de week niet gelopen omdat ik merk dat mn lichaam rust nodig heeft. Zondag weer een duurloop, want ik mis dus gewoon conditiequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:06 schreef DeeBee het volgende:
Niet wat minder intensief beginnen dan beertenderrr?
Ik vind boven de 14 per uur namelijk best wel hard voor in trainingen, zeker als je net weer gaat opbouwen...
Loop eigenlijk zelden stukken van > 8 km met zo'n tempo in training of zo, wel met intervalletjes...
het was ook pas achteraf dat ik dat constateerde. Had 2 rondjes gelopen en in het eerste rondje had ik niet de splittijd waar kunnen nemen. Daarnaast heb ik gelopen op de snelheid die ik aankon, waarbij ik wel meteen mijn conditie een flinke schop onder zn kont geef. Die heeft namelijk te lang niets gedaan en moet snel even aanwakkeren. Beetje hetzelfde zoals Kepler hierboven ook zegt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:06 schreef DeeBee het volgende:
Niet wat minder intensief beginnen dan beertenderrr?
Ik vind boven de 14 per uur namelijk best wel hard voor in trainingen, zeker als je net weer gaat opbouwen...
Loop eigenlijk zelden stukken van > 8 km met zo'n tempo in training of zo, wel met intervalletjes...
Waar anderen worstelen met de lange afstand is dat voor jou niet het probleem. Je loopt met een hartslag van 153, ik loop dat geloof ik ook ongeveer bij die snelheid. Al heb ik het tijdens m'n training nooit gemeten dus ms was het toen wel wat lager. Het zakt natuurlijk als je veel traint.quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:16 schreef BB-Pieter het volgende:
Vandaag laatste lange duurloop gedaan voor de Marathon van berlijn. Wel een beetje te lang, namelijk 45,5 kmKijk hier (http://connect.garmin.com/activity/44454184) voor de Garmin data. Was bij het stoplicht vergeten Garmin weer aan te zetten, mis dus wel 1,5 kilometer
Gelukkig liep ik samen met hardloopmaatje die de Milleniumloop in Sneek gaat lopen (102 km) dus uiteindelijk wel een goed beeld wat we gelopen hebben.
Heb vandaag vooral gelopen op rustige hartslag. 153 gemiddeld is prima. Al met al gemiddeld 10 per uur gelopen. Voor Berlijn hoop ik eindelijk onder de 3:30 te lopen, maar stiekem eigenlijk 3:20. Het moet er met de huidige vorm inzitten. Aankomende weken alleen nog op snelheid/ kortere stukken trainen.
Ja, met zulke trainingen eet en 'rust' ik tussendoor. Rust houdt in dat, zoals zaterdag, we even stoppen voor de brug en voor het pontje, dat zijn de momenten dat ik even bij-eet.quote:Op zondag 15 augustus 2010 09:12 schreef e-runner het volgende:
[..]
Waar anderen worstelen met de lange afstand is dat voor jou niet het probleem. Je loopt met een hartslag van 153, ik loop dat geloof ik ook ongeveer bij die snelheid. Al heb ik het tijdens m'n training nooit gemeten dus ms was het toen wel wat lager. Het zakt natuurlijk als je veel traint.
Ik heb in mijn marathontraining ook trainingen gedaan die ik juist wel sneller liep. Niet op marathontempo maar toch wel zo rond de 12 per uur en dan 30 km. Dat vond ik toch het fijnste lopen hoor.
Maar ook wel langzame trainingen van 10 km/u. Loop je veel km's in de week?
En hoe voelen je benen na 45 km? En eet je iets tussendoor?
Voor een goede bepaling van je marothon tijd is een halve marathon enkele weken voor je marathon wel een goed idee. Ik liep die op reserve en vandaar uit kon ik wel zo ongeveer berekenen wat het moest worden.
In ieder geval succes
Ligt er erg aan waar je bent/woont. Vanuit het centrum ben je met 15 minuten lopen in het stadspark, dus dat is altijd een optie. Ik liep zelf meestal langs het damsterdiep/eemskanaal en dan via kardinge terug. En anders heb je altijd nog het plantsoen; zitten ook nog een paar aardige heuvels in.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:52 schreef beertenderrr het volgende:
weet iemand toevallig nog mooie rondjes in Groningen?
Ik woonde in het mooie Oosterpark, ging meestal richting Noorderplantsoen en daarna richting Kardingen/Beijum/Lewenborg. In elk geval zo veel moelijk wegen waar je weinig hoefde over te steken of te stoppen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:52 schreef beertenderrr het volgende:
weet iemand toevallig nog mooie rondjes in Groningen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |