abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85214775
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:19 schreef kepler het volgende:

[..]

Hier ook geen schema en gadgets, zelfs geen horloge :D Ik heb eigenlijk alleen mn iPod :)
Preciees. Net onder een prachtige sterrenhemel, met toffe muziek op, de longen uit m'n lijf gerend. (dik veel vallende sterren vandaag _O_ )
No resentment ever evened out a weaker hand
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 01:10:55 #152
313831 Orangeee
Gewoon oranje.
pi_85214813
Aangezien hier allemaal hardlopers zijn. Weet iemand wat je kan doen tegen een steek in je zij?
Roses are red, violets are blue and oranges are orange :D
pi_85215114
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_85224256
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:27 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Zo veel en ver loop ik anders niet hoor. :D Loop eigenlijk vrijwel altijd een halfuurtje, dan heb ik het wel weer gezien. :@
Vroeger ging ik nooit minder dan 10 km lopen, maar nu loop ik ook regelmatig een half uurtje. Eerst de sportschool in en dan nog even buiten uitlopen. Gaat wel weer aardig op dit moment.M'n lies wordt steeds iets sterker en ik kan alweer een uur achter elkaar hardlopen.
pi_85240389
Hoi :).

Ik doe nu een paar maanden aan hardlopen, en ik loop elke keer gemiddeld 10km. Eind oktober is de Drechtstedenloop, en ik heb me ingeschreven voor de 10km. Dat wordt dus mijn eerste 'wedstrijd'. Mijn doel is om onder de 55 minuten te komen.

Heeft iemand van jullie misschien tips, voor als ik de loop ga voorbereiden (voeding, warming-up)?

Bedankt!
Get stoned
pi_85241404
Eet niet opeens andere dingen omdat je een wedstrijd gaat lopen. Houd wel rekening met ontlastingbevorderend voedsel ;)

Drink twee uur voor de wedstrijd een halve liter water. Je zal dan ongeveer een half uur voor de start moeten plassen en je hebt genoeg vocht binnen. Probeer dit wel eerst een keer uit voor een training.

Neem een wegwerpponcho mee die je tot het startsignaal aanhoudt. Zorg ervoor dat je iemand bij de finish hebt die je gelijk een trui oid kan aangeven.

Doe de routines die je gewend bent en waar je je prettig bij voelt.

Start niet te snel.

En: geniet!
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:17:11 #157
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_85245045
6km gelopen en ik was gewoon helemaal gesloopt :') wat een drama blijft het toch om weer terug te keren na een mindere periode. Snelheid was wel aanwezig, gemiddeld rond de 14,4km/h al is het ruw geschat op basis van een start en eindtijd die in minuten nauwkeurig was aangegeven.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_85247402
Niet wat minder intensief beginnen dan beertenderrr? :)

Ik vind boven de 14 per uur namelijk best wel hard voor in trainingen, zeker als je net weer gaat opbouwen...

Loop eigenlijk zelden stukken van > 8 km met zo'n tempo in training of zo, wel met intervalletjes...
Jack does it in real time...
pi_85249174
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 15:58 schreef knnth het volgende:
Eet niet opeens andere dingen omdat je een wedstrijd gaat lopen. Houd wel rekening met ontlastingbevorderend voedsel ;)

Drink twee uur voor de wedstrijd een halve liter water. Je zal dan ongeveer een half uur voor de start moeten plassen en je hebt genoeg vocht binnen. Probeer dit wel eerst een keer uit voor een training.

Neem een wegwerpponcho mee die je tot het startsignaal aanhoudt. Zorg ervoor dat je iemand bij de finish hebt die je gelijk een trui oid kan aangeven.

Doe de routines die je gewend bent en waar je je prettig bij voelt.

Start niet te snel.

En: geniet!
Dankje voor het snelle antwoord! Hier heb ik heel veel aan! Ik ga erop letten ^O^!
Get stoned
pi_85256826
Het ging net erg goed; langzaam begonnen, een beetje versneld, weer wat ingehouden, en tot het einde weer versneld. Volgens RunKeeper heb ik in totaal 10,17km gelopen in 53:25 (gemiddelde pace 5:15min/km, gemiddeld 11,43km/h). Mijn snelste tijd tot nu toe, dus ik ben tevreden :).
Get stoned
pi_85260113
Netjes! :)

Klinkt alsof je je niet gek hebt laten maken en ook wel op je eigen tempo hebt gelet. Altijd lekker voor het gevoel als je op het einde nog wat over hebt. ;) Op naar onder de 50! :)
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:16:29 #162
34586 kepler
No bounce, no play
pi_85262053
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 18:06 schreef DeeBee het volgende:

Ik vind boven de 14 per uur namelijk best wel hard voor in trainingen, zeker als je net weer gaat opbouwen...

Loop eigenlijk zelden stukken van > 8 km met zo'n tempo in training of zo, wel met intervalletjes...
Ik ben ook op dat tempo weer begonnen... Merk wel dat ik echt moe ben nu. Maandag 11k gelopen in 47 min, maar de rest van de week niet gelopen omdat ik merk dat mn lichaam rust nodig heeft. Zondag weer een duurloop, want ik mis dus gewoon conditie :D
The line is a dot to you!
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:28:31 #163
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_85262589
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 18:06 schreef DeeBee het volgende:

het was ook pas achteraf dat ik dat constateerde. Had 2 rondjes gelopen en in het eerste rondje had ik niet de splittijd waar kunnen nemen. Daarnaast heb ik gelopen op de snelheid die ik aankon, waarbij ik wel meteen mijn conditie een flinke schop onder zn kont geef. Die heeft namelijk te lang niets gedaan en moet snel even aanwakkeren. Beetje hetzelfde zoals Kepler hierboven ook zegt.

Ik heb de laatste tijd niet stilgezeten, heb wel kleine rondjes gelopen tot max 3km. Van de fysio mocht ik het nu gaan uitbouwen op mijn eigen snelheid :) Wekelijks zal de fysio naar mijn kuit kijken of het niet weer fout gaat. Daarnaast heb ik ook meegekregen dat elk pijntje dat ik voel in mijn kuit, meteen einde oefening betekent. Tot dusver nergens last van gehad in ieder geval. Ik denk dat ik het hele hardloopseizoen nog onder toezicht sta, en als ik dat goed overleef, weer vrijgelaten wordt :P

Overigens krijg ik volgende week ook hardlooptraining van mijn fysiotherapeut. Heel toevallig blijkt hij ook het record in handen te hebben van de snelste marathonloper uit de gemeente. Nieuw doel: zijn tijd uit de boeken lopen :P 2:34:00 was het volgens mij.
pi_85281724
Vandaag voor het eerst weer een wat langer temporondje gedaan. Eerst een stukje inlopen en daarna ongeveer 6.35 km een wat hoger tempo gedaan. Het was zo'n beetje drie maanden geleden dat ik dit rondje voor het laatst had gelopen. Vorige week had ik 20 minuten tempo training gedaan en vandaag wilde ik wel het eens het hele rondje doen.

Geen krachttraining ervoor gedaan dus fris begonnen, al is mijn hartslag 's morgens vroeg altijd hoger dan in de avond. Het voelde onwennig in het begin. Ik heb meer kracht in mijn benen, maar het voelt ook wat logger aan zeg maar. M'n conditie is natuurlijk behoorlijk achterruit gegaan want ik ben pas sinds 1 maand weer redelijk aan het trainen. Het eerste stuk ging in 15.15 en het tweede stuk in 14.13
Viel me alles mee, ik wilde niet al te diep gaan met lopen dus heb me ingehouden maar conditioneel was het best pittig. 'M'n hartslag liep toch aardig op zag ik.
Wel lekker gelopen, zij het onwennig. Probeer deze weken vooral regelmatig te trainen en het meeste gaat in een zeer rustig tempo en dan 2x per week een stuk tempo daarbiij te doen.
M'n doel is om begin oktober weer aan een 10 km wedstrijd mee te doen. Misschien probeer ik het in semptember al, maar dat lijkt te vroeg.
pi_85294149
Vandaag laatste lange duurloop gedaan voor de Marathon van berlijn. Wel een beetje te lang, namelijk 45,5 km :) Kijk hier (http://connect.garmin.com/activity/44454184) voor de Garmin data. Was bij het stoplicht vergeten Garmin weer aan te zetten, mis dus wel 1,5 kilometer :) Gelukkig liep ik samen met hardloopmaatje die de Milleniumloop in Sneek gaat lopen (102 km) dus uiteindelijk wel een goed beeld wat we gelopen hebben.

Heb vandaag vooral gelopen op rustige hartslag. 153 gemiddeld is prima. Al met al gemiddeld 10 per uur gelopen. Voor Berlijn hoop ik eindelijk onder de 3:30 te lopen, maar stiekem eigenlijk 3:20. Het moet er met de huidige vorm inzitten. Aankomende weken alleen nog op snelheid/ kortere stukken trainen.
pi_85300779
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 00:16 schreef BB-Pieter het volgende:
Vandaag laatste lange duurloop gedaan voor de Marathon van berlijn. Wel een beetje te lang, namelijk 45,5 km :) Kijk hier (http://connect.garmin.com/activity/44454184) voor de Garmin data. Was bij het stoplicht vergeten Garmin weer aan te zetten, mis dus wel 1,5 kilometer :) Gelukkig liep ik samen met hardloopmaatje die de Milleniumloop in Sneek gaat lopen (102 km) dus uiteindelijk wel een goed beeld wat we gelopen hebben.

Heb vandaag vooral gelopen op rustige hartslag. 153 gemiddeld is prima. Al met al gemiddeld 10 per uur gelopen. Voor Berlijn hoop ik eindelijk onder de 3:30 te lopen, maar stiekem eigenlijk 3:20. Het moet er met de huidige vorm inzitten. Aankomende weken alleen nog op snelheid/ kortere stukken trainen.
Waar anderen worstelen met de lange afstand is dat voor jou niet het probleem. Je loopt met een hartslag van 153, ik loop dat geloof ik ook ongeveer bij die snelheid. Al heb ik het tijdens m'n training nooit gemeten dus ms was het toen wel wat lager. Het zakt natuurlijk als je veel traint.
Ik heb in mijn marathontraining ook trainingen gedaan die ik juist wel sneller liep. Niet op marathontempo maar toch wel zo rond de 12 per uur en dan 30 km. Dat vond ik toch het fijnste lopen hoor.
Maar ook wel langzame trainingen van 10 km/u. Loop je veel km's in de week?
En hoe voelen je benen na 45 km? En eet je iets tussendoor?
Voor een goede bepaling van je marothon tijd is een halve marathon enkele weken voor je marathon wel een goed idee. Ik liep die op reserve en vandaar uit kon ik wel zo ongeveer berekenen wat het moest worden.
In ieder geval succes ^O^
pi_85349149
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 09:12 schreef e-runner het volgende:

[..]

Waar anderen worstelen met de lange afstand is dat voor jou niet het probleem. Je loopt met een hartslag van 153, ik loop dat geloof ik ook ongeveer bij die snelheid. Al heb ik het tijdens m'n training nooit gemeten dus ms was het toen wel wat lager. Het zakt natuurlijk als je veel traint.
Ik heb in mijn marathontraining ook trainingen gedaan die ik juist wel sneller liep. Niet op marathontempo maar toch wel zo rond de 12 per uur en dan 30 km. Dat vond ik toch het fijnste lopen hoor.
Maar ook wel langzame trainingen van 10 km/u. Loop je veel km's in de week?
En hoe voelen je benen na 45 km? En eet je iets tussendoor?
Voor een goede bepaling van je marothon tijd is een halve marathon enkele weken voor je marathon wel een goed idee. Ik liep die op reserve en vandaar uit kon ik wel zo ongeveer berekenen wat het moest worden.
In ieder geval succes ^O^
Ja, met zulke trainingen eet en 'rust' ik tussendoor. Rust houdt in dat, zoals zaterdag, we even stoppen voor de brug en voor het pontje, dat zijn de momenten dat ik even bij-eet.
De 'snelle' trainingen doe ik in ongeveer 14 per uur.
Qua afstand mag het ook geen probleem meer zijn, wil begin 2011 kwalificatietijd op de 100 km lopen in 10.30 uur. (voor spartathlon)
Ik loop nu gemiddeld tussen de 100 en 120 km per week. Maar lang niet altijd met Garmin. Alleen de lange duurlopen meet ik.

Qua hartslag zou ik daar nog meer aan kunnen werken, maar omdat ik nogal 'schemaloos' train heeft dat niet echt de nadruk. Die komt wel nu ik na Berlijn begin met voorbereiding op Spartathlon 2012.
pi_85377400
Wow, die Sparathlon is echt werkelijk waar episch! _O_

Al meerdere keren geweest in die regio ook, echt favoriete stuk Griekenland zo ongeveer. :)

Te vet! Maar ultralopen, wow, moet ik nog wel echt aan wennen (het idee alleen al). :+

Hehe, nee misschien volgend jaar een eerste keer een marathon proberen en ik wil zeker ook ooit nog de marathon van Athene lopen (van Marathon naar Athene), want dat is ook al zo'n wedstrijd met historie omgeven. :)

Nou, morgen maar weer duurloop doen dan om gelijk maar te werken richting deze plannen. :+ :P
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:52:48 #169
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_85382799
weet iemand toevallig nog mooie rondjes in Groningen? :9
pi_85382872
@deebee de Marathon in Griekenland is ook wel onwijs vet. En zwaar trouwens. Die heb ik ook nog voor de toekomst ooit op de planning. Maar er zijn zo verschrikkelijk veel mooie marathons, haha.

Succes met voorbereiding. Goede training voor aankomende half jaar/ jaar en die marathon moet wel lukken hoor!
pi_85388389
Neeeeeeeee! Mijn Garmin 305 heeft waterschade opgelopen toen ik hem afspoelde onder de kraan!
Had verwacht dat die er wel tegen kon maar niet dus! Shit, wat baal ik.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_85390228
Zo, goed uur @ 170 BPM gelopen, snelheid boeit dan niet zoveel (waaide ook flink), het voelde in ieder geval lekker aan. :)

Nu paar dagen rust en dan wat meer snelheidswerk voor de afwisseling, blokjes van 3 x 12 minuten (met om de 2 minuten snel/langzamer in die 12 minuten) of zo...
pi_85390345
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:52 schreef beertenderrr het volgende:
Ligt er erg aan waar je bent/woont. Vanuit het centrum ben je met 15 minuten lopen in het stadspark, dus dat is altijd een optie. Ik liep zelf meestal langs het damsterdiep/eemskanaal en dan via kardinge terug. En anders heb je altijd nog het plantsoen; zitten ook nog een paar aardige heuvels in.
Dus toch .
pi_85403234
Ey fokkers!

Ik wil over niet al te lange tijd beginnen met interval trainingen puur omdat er bij mij wel wat vet afkan. Ik loop nu 2x in de week 5 km in ongeveer 23 tot 25 minuten. Nu heb ik gehoord dat er verschillende programma's zijn die op mp3 te verkrijgen zijn wat voor mij wel handig is.

Nu is mijn vraag: Zijn er ook intervaltrainingen op mp3 beschikbaar? en zo ja waar kan ik ze vinden?

Alvast bedankt!
pi_85405366
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:52 schreef beertenderrr het volgende:
Ik woonde in het mooie Oosterpark, ging meestal richting Noorderplantsoen en daarna richting Kardingen/Beijum/Lewenborg. In elk geval zo veel moelijk wegen waar je weinig hoefde over te steken of te stoppen.
Voor overige inspiratie googlemaps
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')