En, wat waren je eigen conclusies? wat voor een afstanden loop je, voornamelijk kort (<2km) of langer (4-10km)?quote:Op maandag 12 juli 2010 01:28 schreef knnth het volgende:
Voor de geinteresseerden, een klein loopje dat ik heb opgenomen om de fouten uit m'n techniek te vissen.
http://vimeo.com/13245761
Wat mij juist opvalt is dat je de eerste fasen van een stap eigenlijk volledig mist naar mijn idee. Je landt eigenlijk al op je vlakke voet en niet op je hiel. Een volledig perfect looppatroon zou zijn landen op de buitenkant van je hiel en dan schuin naar voor afwikkelen en met je grote teen afzetten. Kun je jezelf ook vinden in dat je de begin fases van een stap mist? Ik ben ook wel benieuwd naar mijn looppatroon eigenlijk, zal het binnenkort eens filmenquote:Op maandag 12 juli 2010 12:04 schreef knnth het volgende:
Ik land met gestrekt been, dat zou niet moeten, verder nogal gespannen houding, heup is een beetje ingezakt. Gelukkig ook veel tips op het poseforum gekregen, zou ik weer vooruit mee moeten kunnen. Maar het is nog best pittig. Gelukkig ziet het er al veel beter uit dan anderhalve maand geleden.
Normaal loop ik 5k/10k, ben nu al twee maanden louter met techniek bezig, afstand komt wel weer in augustus/september.
Misschien is de demping uit je hak? Of anders is je achillispees om de een of andere manier korter geworden of heb je platvoeten gekregen?quote:Op maandag 12 juli 2010 22:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Sinds een aantal weken heb ik erg last van beide achillespezen nadat ik zo'n 2km heb gelopen. Het stuk tussen m'n hiel en kuit voelt dan helemaal stijf en zeurderig aan. Ik heb dit alleen maar tijdens het hardlopen, voorheen nog nooit last van gehad en ik loop al zo'n twee jaar.
Herkent iemand deze klachten?
quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:14 schreef beertenderrr het volgende:
ja, helemaal als de bron aangepakt wordtging vandaag voor de 2e keer en ze hebben het gevonden hoor, wat een pijn
Het komt omdat ik nogal platvoeten heb. Normaal als je een stap zet, heeft je voet een kommetje, zie foto:
[ afbeelding ]
Op deze foto is een spier te zien die de klappen opvangt bij elke stap. Het is een soort vering zegmaar. Bij het afzetten drukt die spier zich weer uit. Met platte voeten gebeurt dit niet, en kost dit dus extra kracht om vanuit 0 af te zetten. Dit is de oorzaak van de blessure. Deze spier staat namelijk op een of andere manier (ben het vergeten) in contact met een bloedvat en/of spier in mijn kuit. Tijdens het hardlopen zet dit bloedvat uit, omdat de kuit meer zuurstof nodig heeft, en dus op moet zwellen. Dit gaat bij mij niet goed, omdat het kapsel wat om het bloedvat heen zit (ik had geleerd bij biologie dat dit er niet omheen zat, maar ja, blijkbaar dus wel) niet genoeg mee rekt, doordat de spier in mijn platte voeten niet veert.
Wat ze nu gedaan hebben is mijn enkel iets van stand veranderd, waardoor de klappen iets anders worden opgevangen en mijn spier iets meer gaat doen tijdens het afwikkelen van de voet. Enkel is ingetaped en moet zo 3 dagen lopen zodat de enkel kan wennen aan de nieuwe stand. Hopelijk blijft die daarna ook zo in deze positie staan. Verder zijn ze begonnen met het losmaken van het kapsel en de spier in mijn kuit, wat erg verkrampt is. Zoals jullie snappen doet dit enorm veel pijnmaar ja, je moet er wat voor over hebben.
Goed, tot dusver mijn verhaalFysiologisch gezien niet helemaal correct uitgelegd denk ik, maar het klonk allemaal logisch toen de fysio het me vertelde. Het was ook aardig veel, dus ben al wat dingen vergeten en haal ongetwijfeld wat door elkaar. Dam tot dam ga ik waarschijnlijk wel redden gelukkig, was er redelijk op tijd bij. Ben blij dat ik tegen mijn geconditioneerde "met rust geneest alles" instelling in ben gegaan, want dit was niet over gegaan zonder behandeling. Tevens nieuwe schoenen gekocht met een kleine antipronatie correctie erin.
hoho, niet zo snelquote:
Hier nog een mizuno wave rider 13 fan! Mijn eerste paar echte hardloopschoenen waren van New Balance, daarna een paar Mizuno wave rider 12 (of 11?) en nu zonder enige problemen overgegaan naar wave rider 13. Sinds de mizuno schoenen heb ik geen echte blessure meer gehad (afkloppen!) Fijn dat er nu wat gedaan wordt aan jouw klachten beertenderr, ik hoop dat het gaat werken!quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:14 schreef beertenderrr het volgende:
[ afbeelding ]
Mizuno wave rider 13, kan iedereen deze serie aanraden
Hoe zit het met jouw marathonplannen Beertender? Staan die even in de ijskast?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:01 schreef beertenderrr het volgende:je gaat de volledige doen? Welke heb je in gedachte? Stoer hoor!
7 minuten per kilometer is wel erg hoor haha, dan kan je bijna naar het evy topic
Amsterdam! Ik heb gisteren een duurloop gedaan met phanos, die organiseren trainingslopen als voorbereiding voor de marathon. Het was nog maar 20 km, echt bizar dat dit zo ongeveer de kortste duurloop was. Maar ik voel me goed met die vele trainingen, dus ik heb er stiekem wel vertrouwen in. Ik ga wel alleen voor uitlopen (als in: niet wandelen), dan kan ik kijken of ik het leuk vind en voor een echte tijd (<4.00) wil trainen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:01 schreef beertenderrr het volgende:je gaat de volledige doen? Welke heb je in gedachte? Stoer hoor!
7 minuten per kilometer is wel erg hoor haha, dan kan je bijna naar het evy topic
Wanneer ik hersteld ben weet ik niet, het gaat wel beter maar ik voel nog altijd wel pijn bij m'n lies.quote:Op zondag 25 juli 2010 15:25 schreef beertenderrr het volgende:
Je ging toch ook voor de triatlon e-runner?Kan je in de sportschool ook mooi trainen. Goed om te horen dat het herstel al beter gaat, maar je bent er al best lang mee bezig. Wanneer denk je dat je weer helemaal fit bent?
Mijn marathonplannen staan nog steeds. Wil me volgend jaar proberen te plaatsen voor de marathon van New York, eerder gaat niet lukken. En anders wordt het het jaar erna. Ik denk dat ik vanaf september (mits ik helemaal fit blijf) flinke sprongen kan gaan maken. Ga dan op mezelf wonen en ik ga bij een atletiekvereniging, waardoor verbetering toch wel sneller zou moeten komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |