Ik loop praktisch alleen maar buiten dus wellicht is dat voor mij minder noodzakelijk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:10 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
[..]
Niet echt een must, wel handig als je soms in de sportschool ook nog gebruikt maakt van je polar. Met een gecodeerde borstband moet je hem eerst linken aan je horloge, door je horloge een paar seconde tegen de band aan te houden, en vervolgens krijg je alleen de waardes op je schermpje die jou borstband door geeft. Met een ongecodeerde borstband loop je het risico dat als er iemand op een loopband naast je aan het hardlopen is je zijn waardes op je scherm krijgt. Bij het hardlopen buiten kan dit alleen gebeuren als je iemand inhaalt of een tegenligger tegen komt. Keuze is dus aan jou hoe belangrijk je een gecodeerde versie vindt. Ik zie net dat bij futurumshop.nl de FS2c (die schijnbaar ook bestaat) deze week voor 39,95 te bestellen is. Borstband zit er overigens al bij in.
De FR305 is (m.i. terecht) enorm populair onder hardlopers, zeker voor de prijs waar hij nu voor te krijgen is. Ik heb zelf de FR405, functioneel vrijwel hetzelfde (alleen iets kleiner, andere bediening en draadloze overdracht) en het is echt m'n beste aankoop in tijden. Vooral als je geavanceerde workouts zo van je computer naar je horloge exporteert. En je traingen/sessies zo in Garmin Connect of SportTracks importeert.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:43 schreef The_Hives het volgende:
Nu we het toch over sporthorloges hebben. Het buitenlopen bevalt goed, dus wil nu een stap verder gaan en een goed sporthorloge aanschaffen die tijd, afstand, snelheid en hartslag ed weergeeft.
Is het volgende horloge dan een goede koop of zouden jullie een ander aanraden?
http://www.futurumshop.nl(...)runner-305-gps.phtml
tja, ik ben natuurlijk niet zo'n pro als jou dus voor mij is dan die Fr305 goed genoegquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:41 schreef knnth het volgende:
[..]
De FR305 is (m.i. terecht) enorm populair onder hardlopers, zeker voor de prijs waar hij nu voor te krijgen is. Ik heb zelf de FR405, functioneel vrijwel hetzelfde (alleen iets kleiner, andere bediening en draadloze overdracht) en het is echt m'n beste aankoop in tijden. Vooral als je geavanceerde workouts zo van je computer naar je horloge exporteert. En je traingen/sessies zo in Garmin Connect of SportTracks importeert.
Ik heb bijv op de computer een workout als volgt ingevoerd en op m'n horloge gezet.
* warming up tot Lap wordt ingedrukt
* 8x: 400m tussen 4'45"/km - 5'00"/km met herstel tot HR 120
* cooling down met HR < 150
Vervolgens hoef je alleen maar op start te drukken en je FR vertelt je precies wat je moet doen
Geweldig ding.
Zeker doen!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:59 schreef The_Hives het volgende:
[..]
tja, ik ben natuurlijk niet zo'n pro als jou dus voor mij is dan die Fr305 goed genoeg
Het prijsverschil van meer dan 80 euro vind ik dan vrij fors
Denk dat ik hem zo maar bestel
Voor de duidelijkheid: dit kan dus gewoon ook met de FR305!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:59 schreef The_Hives het volgende:
[..]
tja, ik ben natuurlijk niet zo'n pro als jou dus voor mij is dan die Fr305 goed genoeg
Het prijsverschil van meer dan 80 euro vind ik dan vrij fors
Denk dat ik hem zo maar bestel
De FS serie is gericht op fitness, maarja of jij nou tijdens fitnessen je hartslag wilt weten of tijdens het hardlopen maakt natuurlijk weinig uit. Alleen maar een marketing trucje. Als ik zo het aanbod van de site waar je naar linkt bekijk zou ik inderdaad voor de FT4 gaan. Handige functie die de FT4 wel heeft en de FS3 niet is het opslaan van tien trainingen, ik ondervang dit zelf door gewoon alles in een excel-sheetje in te voeren iedere keer en zo te vergelijkenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:59 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Ik loop praktisch alleen maar buiten dus wellicht is dat voor mij minder noodzakelijk.
Gezien mijn positieve ervaringen met coolblue, zou ik daar ook graag een hartslagmeter kopen. Hier dus. Daar staat die FS3c, die sowieso schaars is op internet, niet meer op. Er staan wel genoeg andere (nieuwere?) Polars op, zou je dan kunnen zeggen wat ongeveer dezelfde specificaties/functionaliteiten heeft als die FS3c (FT4 wellicht?)?
Ik heb een jas van Odlo van 70¤ , perfecte jas tegen wind en regenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:46 schreef tim2308 het volgende:
Wat is een goed jack? Ik heb nu een jack van Inport gekocht in de aanbieding (30 ipv 100) maar die ademt nauwelijk (wordt nat van binnen van het zweet) en laat gewoon wind door. Voldoen de A merk jacks van rond de 100/150 euro of moet ik toch richting de 200/250 gaan ?
Ik zou ook meedoen, maar voel me niet helemaal super.... Net van vakantie terug en het lopen gaat niet echt super op het moment....quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
Morgen de ambtenarenloop, mensen!
Netjes!!!! Mijn doel is een 21 km te lopen, ben nu bij 14,4quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:59 schreef annoh het volgende:
Ik heb gisteren 24 km gelopen, mijn langste afstand ooit! Het ging redelijk, maar de laatste kilometers waren wel zwaar. Volgende week doe ik mee aan de 30 van amsterdam noord, ik ben benieuwd hoe dat gaat!
1.08.34 op de 15km. Volgens m'n horloge was de route net iets korter, maar in elk geval binnen m'n streeftijd van 1.10 gebleven (en het voelde niet geweldig, dus het is wel lekker om een redelijk basisniveau te hebben). 1.15 op de dam tot dam en 1.40 op de halve marathon moeten nu ook wel lukken.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
Morgen de ambtenarenloop, mensen!
Nou ja, ik ben pas in mei weer gaan trainen, dus t gaat sowieso nogal hardquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:05 schreef DeeBee het volgende:
Mooie tijd I.R.!
Vergis ik mij of ben je best wel vooruit gegaan de laatste tijd?
Ik ben geen expert, maar dat klinkt best wel snel. Denk je er aan dat je conditie & spierkracht niet het enige is wat telt, maar dat vooral pezen/gewrichten ook tijd moeten hebben om zich aan te passen, en dat hardlopen toch een andere beweging is dan tennissen?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 15:59 schreef Casp505 het volgende:
Had wel al een redelijke conditie, maar liep na 3 weken al 11,5 km in een uur![]()
quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:11 schreef computergirl het volgende:
ik vind mezelf een stoer wijf.![]()
Ben door een enorme regenbui gelopen, was nog natter dan onder de douche![]()
http://www.buienradar.nl/(...)=29&uur=16&minuut=35
[ afbeelding ]
Was niet de bedoeling natuurlijk...ik was wat langer onderweg en de bak met regen kwam wat eerder
Is moeilijk te zeggen qua hartslag, ivm mijzelf is het superlaag, maar als ik met 170-180 loop dan heb ik ook nergens last van qua gevoel. Plus dat mijn max ook 205 is en bij jou misschien wel heel erg anders...quote:Op zondag 29 augustus 2010 15:11 schreef The_Hives het volgende:
(...)
Op zich heb ik wel een goede conditie denk ik, maar voor de geoefende lopers:
een gemiddelde hartslag van 156 p/m over 14.4 km met 13.5 p/u is dat een goede hartslag? Ik loop dan niet tegen mijn limiet aan en ben totaal niet kapot als ik klaar ben.
thnxquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Is moeilijk te zeggen qua hartslag, ivm mijzelf is het superlaag, maar als ik met 170-180 loop dan heb ik ook nergens last van qua gevoel. Plus dat mijn max ook 205 is en bij jou misschien wel heel erg anders...
HR schema wat ik zelf gebruik voor m'n trainingszones: de onderste tabel (Karvonen) vind ik het beste overeen komen met mijn 'gevoel' tijdens het lopen. Je moet hiervoor dus alleen wel even je rusthartslag weten ('s ochtends in bed tellen of meten) en een keer je max HR, dat kan door even 10 sprintjes te trekken een viaduct op of iets totdat je begint te hyperventileren (just kidding).
Ik zelf zit altijd een stuk hoger in de hartslagen (onder 170 vind ik echt al 'laag'), maar dat kan dus per lichaam verschillen gewoon. Collega van mij liep ook halve marathon met gemiddeld 154 of zo (1:35) en dat kan ik mij absoluut niet voorstellen dat ik dat zou kunnen met zo'n gemiddelde voluit gelopen hebben, maar liep wel gewoon dezelfde tijd.
Net terug van rondje lopen, 5 kwartier met warming up en alles, liep 52 mins waar ik 2 weken terug nog 1:01 liep en gemiddelde lag nu maar 3 slagen hoger, dus conditie begint eraan te komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie me trouwens wil toevoegen als Runkeeper streetmate:http://runkeeper.com/user/rcsmit Op die manier doe ik ideeen voor trainingen op
[ Bericht 28% gewijzigd door tim2308 op 31-08-2010 14:38:22 ]De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
Long slow distance, dus aerobe training waarbij je dus eigenlijk niet heel inspannend conditie werk doet, maar wel je lichaam laat wennen aan vetverbranding tijdens het hardlopen en sowieso je hart-long functie natuurlijk ook traint.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:39 schreef The_Hives het volgende:
[..]
thnxwaar staat LSD voor in de excel-sheet? Mijn rusthartslag zal rond de 60 zijn. Toen ik vanmorgen mijn hartslagband omdeed zat hij rond die waarde.
Vandaag even Damloop-afstand geoefend. 1.10 over 16.2kmWeer gemiddeld hartslag 156 met een hoogste hartslag van 169. Gemiddeld 13.8 km/u ben ik erg tevreden over. Damloop in 1 uur 5 zou moeten kunnen
geweldige vooruitgang heb je trouwens in 2 weken tijd
Ik koop alleen jacks die ernstig in de uitverkoop zijn, heb nu een fijne van asics, een heel lichte van puma (voor als het weer verranderlijk is), en 2 van de h&m (een knalroze regenjas en een gewone). Ze hoeven echt niet heel duur te zijn, voor mij is het belangrijk dat ze licht zijn, goed lange mouwen hebben en niet opkruipen. 200 euro lijkt me persoonlijk een beetje onzinquote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:46 schreef tim2308 het volgende:
Wat is een goed jack? Ik heb nu een jack van Inport gekocht in de aanbieding (30 ipv 100) maar die ademt nauwelijk (wordt nat van binnen van het zweet) en laat gewoon wind door. Voldoen de A merk jacks van rond de 100/150 euro of moet ik toch richting de 200/250 gaan ?
Ik koop ook altijd kleding in de uitverkoop, want de normale prijzen zijn belachelijk. Het enige wat ik mis in mijn kledingcollectie is een goed wind/regenjack. Dus wachten op de opruiming eind herft denk ik.quote:Op woensdag 1 september 2010 09:05 schreef annoh het volgende:
[..]
Ik koop alleen jacks die ernstig in de uitverkoop zijn, heb nu een fijne van asics, een heel lichte van puma (voor als het weer verranderlijk is), en 2 van de h&m (een knalroze regenjas en een gewone). Ze hoeven echt niet heel duur te zijn, voor mij is het belangrijk dat ze licht zijn, goed lange mouwen hebben en niet opkruipen. 200 euro lijkt me persoonlijk een beetje onzin
Haha lekker boeiend joh, ieder z'n hobbyquote:Op donderdag 2 september 2010 10:52 schreef rooneyelst het volgende:
zo vermoeiend altijd van die gasten met een outfit van 1000eu op te hardlopen!
Hardlopen hoeft juist niets te kosten, goede schoenen en gaan!
Dat merk ik nu ook. Vooral op snelheid gelopen sinds ik weer begonnen ben. Merk dat ik relatief lang herstel nodig heb. Morgen echt een duurtraing doen; 16 km op normaal/langzamer tempo ipv 11 op snelheid. Alleen is zo'n soort training echt te saaiquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:33 schreef DeeBee het volgende:
Alleen maar snelheid trainen wil niet zeggen dat je dan weer sneller op niveau bent. Snelle trainingen vergen eigenlijk meer rust/herstel en als je teveel belast dan gaat het effect van snellere trainingen juist weer een beetje weg/tegen werken. Dus zou paar keer (flinke) duurronde doen en dan tussendoor 2/3x tot aan de wedstrijd even training met felle intervals proberen, dan moet je de snelheid ook wel een beetje aankunnen.
Ik heb hetzelfde programma i.v.m. voetbal. Een korte intervaltraining doe ik niet omdat ik dat al doe met de voetbaltrainingen. Meestal doe ik op zondag een duurloop en op maandag een rustige duurloop/herstel. Als ik zin heb loop ik woensdag ook rustig.quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:51 schreef TomLievense het volgende:
Ik ben me sinds kort fanatiek gaan toeleggen op het hardlopen. Ik weet alleen niet goed hoe ik dit kan combineren met voetbaltraining en wedstrijden. Op zaterdag, dinsdag en donderdag ben ik namelijk al met voetbal bezig. Er blijven dus nog vier dagen over om te trainen (ma,wo,vr,zo). Het lijkt me verstandig 2 dagen rust te houden, waaronder i.i.g. vrijdag (dag voor de voetbalwedstrijd). Op zondag heb ik alle tijd en wil ik een duurloop doen. Wanneer kan ik dan het beste nog een korte/intervaltraining doen?
Ma:
Di: VBL Training
Wo:
Do: VBL Training
Vr:
Za: Voetbalwedstrijd
Zo: Lange duurloop
Gister dus de 16 (of 17) gelopen in ongeveer 1:20. Net iets onder mijn normale snelheid gelopen en het ging echt super. Ik heb nu nog 6 weken om het tempo iets hoger te leggenquote:Op donderdag 2 september 2010 23:40 schreef DeeBee het volgende:
Ben het met je eens dat het stukken saaier is ja.
Ik heb vandaag juist intensief/interval getraind. 2 sets van 6 x 2 minuten, waarbij in de ene 2 minuten 400 meter wordt gelopen en die erna 500 meter.Daarna nog 6 x 300 meter en die 300 meter was 100 rustig en 200 meter hoog tempo (niet geklokt).
Maar merk wel dat ik nu dan even moet bijkomen hiervan en dat je lichaam ook vooruitgang boekt als je inderdaad langzamere omvang-training doet. Maar omdat het saaier is heb ik ook voor dat soort trainingen zelfs af en toe maar muziek op zelfs.
Netjes! Ik zie je vooruit gaan.quote:Op zondag 5 september 2010 13:51 schreef caspervc het volgende:
Net een nette 14 km gelopen (het langste ooit). Rustig aan gedaan, maar wel mooi 10,2 km/u. Ben ik erg tevreden mee!
http://connect.garmin.com/activity/47626889
Thanx, had na mijn vakantie een dipje (bier.... uit eten... ) maar nu loopt het weer lekker. Wel redelijk stijve benen vandaag... maarja. Dat hoort erbij. Kan me nu mooi op de 7H voorbereiden..quote:Op zondag 5 september 2010 23:47 schreef No-P het volgende:
[..]
Netjes! Ik zie je vooruit gaan.
Ben zelf na een lange vakantie maar weer begonnen met trainen. De 7heuvelen is alweer over 11 weken dus het werd tijd. Ondertussen waarschijnlijk nog even een 5em loop om te kijken waar ik sta.
Je loopt over de snelweg, eng man!quote:Op zondag 5 september 2010 13:51 schreef caspervc het volgende:
Net een nette 14 km gelopen (het langste ooit). Rustig aan gedaan, maar wel mooi 10,2 km/u. Ben ik erg tevreden mee!
http://connect.garmin.com/activity/47626889
Dat is zeker een overwinning, 6km ipv 50 meter, netjes hoor! Maar die City Run moet zeker lukken. Ik heb hem vorig jaar gelopen en ga dit jaar voor de halve marathon. Ivm blessure niet veel kunnen trainen, maar nu weer begonnen. Gister 12 km Grote beekloop Eindhoven gelopen in 1:04.quote:Op vrijdag 3 september 2010 07:32 schreef joers1 het volgende:
Ik ben nog echt in beginfaseIk loop nu intervalsets van 14 min hardlopen, 3 minuten wandelen, 16 minuten hardlopen, 3 minuten wandelen en weer 16 minuten hardlopen. Ik ben nog in opbouw naar ruim 6 kilometer aaneen hardlopen. Tempo is voor mij nog niet zo elangrijk.
Ik ga 10-10-2010 mijn allereerste hardloop-wedstrijd lopen, de IAK Cityrun Eindhoven (voorafgaand aan de marathon). En voor mij gaat her er nog puur om, dat ik dat hardlopend kan volhouden. Tijd is nog niet van belang.
Ben sinds kort ook lid van een loopgroep.
Ik ben afgelopen 10 maanden, na een maagverkleining, nu al ruim 45 kilo afgevallen en ben pas sinds mei met lopen bezig. Voor mijn operatie KON ik niet eens 50 meter hardlopen (ik woog toen 140 kilo ruim)
Voor mij is de Cityrun van 6 km. een overwinning op zich.....een doel wat ik ik perse WIL halen. Voor een ander is dat wellicht een peuleschil, maar voor mij een eerste mijlpaal. Als ik dat red, wil ikvolgend jaar de halve marathon proberen (heb een jaar om daarvoor te trainen dan haha).
Hehe, dan had je vorig jaar de 'Damloop-by-night' helemaal gruwelijk gevonden.quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:11 schreef The_Hives het volgende:
Baal er alleen van dat ik pas half 3 start. Ben meer een ochtend loper
Onder 1:15 is ook netjes.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik mik op een tijd onder de 1.15. Had vrij veel rust gehad, maar gisteren 11km geintervald en dat ging erg lekker, dus morgen nog even een duurloopje en dan moet het wel lukken.
Ik start met de gemeente om 12.40, en gelukkig vertrekt de groep voor ons om 12.10. Met een beetje geluk is het dus een lekker overzichtelijke weg en hoef ik niet te veel te wringen.
Nou ik heb een heel goed voorjaar gehad met heel veel intensieve training op de fiets, en daarna mooie PR's neergezet op de 10km en de halve marathon. De 10km had ik een gemiddelde snelheid van 15km/h en dat wilde ik doortrekken. Helaas toen blessure gehad waar ik eigenlijk pas net van ben hersteld. Wil echter de goede lijn wel weer door gaan trekken en nog veel sneller gaan lopen. Ik wil 4 tot 6x per week gaan lopen, waarvan 4x bij een atletiekvereniging hier in Groningen. Ben benieuwd wat het voor mijn tijden gaat betekenen. Ik hoop wederom flinke happen van mijn PR's afquote:Op zaterdag 11 september 2010 22:12 schreef DeeBee het volgende:
Ben jij afgelopen jaar nou zoveel meer gaan lopen trouwens beertenderrr?Want je hebt echt best wel snel vooruitgang geboekt toch nog? Of gewoon het eens wat serieuzer aan gaan pakken allemaal?
Heb de laatste weken voor mijn doen 'veel' gelopen en wil het nu wel tijdje volhouden met evenementen die eraan komen.
quote:Overdragen startnummers
Datum: 13-9-2010
Van 8 t/m 17 september 12.00 uur is het op www.damloop.nl mogelijk om je startnummer over te dragen aan iemand anders. Hier voer je het startnummer, de postcode en de geboortedatum in van degene die ingeschreven staat voor de Dam tot Damloop. Vervolgens voer je de naam, het adres en de geboortedatum van de nieuwe loper in. Na akkoord wordt er geen bevestiging per e-mail verstuurd. Verzending van het startnummer en de chips dient men onderling te regelen. Er worden geen losse huurchips verstrekt door de organisatie. Voor het omzetten van het startnummer wordt een kleine bijdrage in rekening gebracht voor Stichting Witte Bedjes.
Het overdragen van een startnummer is alleen mogelijk met een startnummer van de 10 of 4 Engelse Mijl trimloop, niet voor de wedstrijd en de businessloop. Wedstrijdnummers zijn niet overdraagbaar, gegevens van de businesslopers kunnen alléén gewijzigd worden door de contactpersoon.
Let op! Na de overdracht wordt door de organisatie geen nieuw startnummer opgestuurd. Je loopt met het nummer dat je hebt overgenomen en daar staat dan dus ook niet jouw naam op. Alleen in de uitslagen wordt de nieuwe naam opgenomen.
@the_hives het kan natuurlijk zijn dat je een super talent bent met hardlopen, daarvoor danquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:39 schreef The_Hives het volgende:
[..]
thnxwaar staat LSD voor in de excel-sheet? Mijn rusthartslag zal rond de 60 zijn. Toen ik vanmorgen mijn hartslagband omdeed zat hij rond die waarde.
Vandaag even Damloop-afstand geoefend. 1.10 over 16.2kmWeer gemiddeld hartslag 156 met een hoogste hartslag van 169. Gemiddeld 13.8 km/u ben ik erg tevreden over. Damloop in 1 uur 5 zou moeten kunnen
geweldige vooruitgang heb je trouwens in 2 weken tijd
Geen probleem, ik vind juist goed/leuk om die feedback te krijgenquote:Op woensdag 15 september 2010 00:22 schreef BB-Pieter het volgende:
[..]
@the_hives het kan natuurlijk zijn dat je een super talent bent met hardlopen, daarvoor dan. Maar ik vind je training nogal euhm, onverstandig. Als jij 1:10 loopt tijdens een TRAINING dan ben je naar mijn mening niet verstandig bezig over zo'n afstand. Het levert je namelijk vooral veer verzuring op, maar niet veel kracht om sneller te gaan.
Je hartslag vind ik wel extreem laag voor het tempo dat je gelopen hebt. Ben je zeker van de kwaliteit van je hartslagmeter? Versta me niet verkeerd, maar ik zie mezelf als een redelijk ervaren loper. Ik loop volgende week marathon Berlijn, en in de 6 weken daarna zowel de zuiderzeemarathon als de berenloop. (beide volle marathon) En ik wil niet zeggen dat dat verantwoord is voor snelheid, maar ik weet wel redelijk waar de grens ligt. En die moet je zeker niet opzoeken tijdens een training.
Heel veel succes zondag, ik denk dat je die 1:05 wel kan vergeten, al is het maar door de extreme drukte daar en het feit dat je achter de kassameisjes van de AH moet starten, dus veel slingerwerk te gaan heb. Ik vertrek op een 1:10 schema in A'dam, maar zal ook niet verbaasd zijn als dat 1:15 wordt.
Ik wens je veel succes! En nogmaals, begrijp me niet verkeerd, maar ik heb gewoon twijfels over resultaat bij zo'n intensieve training.
Groet!
Pieter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |