abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juni 2010 @ 12:54:37 #1
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_83094002
Het is weer tijd voor deel 61, waar de prijzen nog steeds zakken, maar vertel het vooral de verkopers want die leven nog in dromenland.

De geschiedenis:

'Huizenprijzen dalen 20%'
'Huizenprijzen dalen 20%' #2
'Huizenprijzen dalen 20%' #3
Huizenprijzen dalen 20% deel 3
'Huizenprijzen dalen 20%' #4
'Huizenprijzen dalen 20%' #5: De daling is begonnen
Huizenmarkt #6: kopers staken, verkopers geven niet toe.
Huizenmarkt #7: waar de markt muurvast zit
Huizenmarkt # 8: Woningmarkt totaal ingestort
De huizenmarkt #9: *pop* goes the bubble.
Huizenmarkt #10 waar nog steeds een stijging waarneembaar is
Huizenmarkt #11 Woningen in de ramsj?
Huizenmarkt #12 Stevige fundering of door en door rot?
Huizenmarkt #13 Ongeluksgetal? Of blijft het nog stabiel?
Huizenmarkt #14 Waar de meningen verdeeld zijn...
Huizenmarkt #15 Is 't al tijd voor stimuleringsmaatregelen?
Huizenmarkt #16: Waar makelaars hun aanbod photoshoppen
Huizenmarkt 17. Is er verschil in Koop en Huur?
De Huizenmarkt #18: Waar de tophypotheken worden afgeschaft
De Huizenmarkt #19: Waar de tophypotheken toch nog mogen
De Huizenmarkt #20: Waar de bubble in stand moet blijven
De Huizenmarkt #21 Over sukkels en fundimentalisten
De Huizenmarkt #22: waar het CDA de de HRA wil beperken
De Huizenmarkt #23: Waar het er heet aan toe gaat
De Huizenmarkt #24
Huizenmarkt deeltje 25
De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door
De Huizenmarkt #27: Fundamenteel discusiëren
Huizenmarkt #28: Stilte voor de storm?
Huizenmarkt #29: Stilstand is achteruitgang!
Huizenmarkt #30: Waar er nog steeds mensen in fase 2 zitten
De Huizenmarkt #31 - Waar de koopjes worden gevonden
De Huizenmarkt 32: Waar 6% in 18 maanden een bubble is
Huizenmarkt #33: Waar de boerderijen in Brabant nog verkopen
Huizenmarkt# 34: De woningmarkt vrij maken of niet?
Huizenmarkt #35: Speculeer hier over wijzigingen HRA
Huizenmarkt #36: Vol verwachting klopt ons hart
Huizenmarkt #37: Waar we ingesneeuwd raken
Huizenmarkt #38 Waar we bullshit verkopen, en anderen dissen
Huizenmarkt #39: Waar aflossen weer de norm wordt?
Huizenmarkt #40: Vals plat
Huizenmarkt #41: Waar heen leidt de weg...
Huizenmarkt #42: 'Geen verdere prijsdaling woningen'
Huizenmarkt #43: Wat doet de lokale politiek aan de crisis?
Huizenmarkt #44: We waar we vrolijk van baan wisselen
Huizenmarkt #45: Bevinden we ons in het oog van de storm?
Huizenmarkt #46: Waar de hippies het nog niet kunnen
Huizenmarkt deeltje 47: Waar de prijzen 50% dalen
Huizenmarkt #48: Waar de HRA-beperking in zicht is
Huizenmarkt #49: Afschaffen HRA? Huizenprijs -13%!
huizenmarkt #50: Jubileum uitgave
Huizenmarkt deeltje 51: -51% wordt gehaald. Let maar op!!!!
Huizenmarkt # 52: Waar de politieke strijd losbarst?
Huizenmarkt #53: Het word in ieder geval een mooie zomer
huizenmarkt #54: Groene blaadjes aan de bomen
Huizenmarkt deel 55: EU wil de sociale huursector beperken
Huizenmarkt #56: Rabo ziet ´t helemaal zitten.
Huizenmarkt #57: waar de prijs harder daalt dan de euro
Huizenmarkt #58: Duizenden gaan in de problemen komen
Huizenmarkt #59: De huizenprijzen blijven nog jaren dalen
Huizenmarkt #60: Waar de bouwproductie is gehalveerd.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 21 juni 2010 @ 12:55:38 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_83094045
-oeps-
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 21 juni 2010 @ 12:59:43 #3
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_83094206
Nummering klopt niet...
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  maandag 21 juni 2010 @ 13:01:38 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_83094289
Jij zegt 'klopt niet', ik noem het herstel, die nummers kunnen niet eeuwig omhoog blijven gaan
pi_83094355
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:01 schreef eleusis het volgende:
Jij zegt 'klopt niet', ik noem het herstel, die nummers kunnen niet eeuwig omhoog blijven gaan
  maandag 21 juni 2010 @ 13:04:36 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_83094392
quote:
Hij is mooi!
censuur :O
pi_83094573
quote:

Misschien dat PP007 of C. even de nummering kunnen aanpassen, huizenmarkt naar -61°C
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 21 juni 2010 @ 13:10:57 #8
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_83094589
quote:
Righttt...

Ik geef toe, je probeert je fout op een orginele manier recht te praten
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  maandag 21 juni 2010 @ 13:12:31 #9
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_83094646
quote:
Sterk...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_83095160
quote:
Op maandag 21 juni 2010 12:50 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Klinkt goed als daadwerkelijke productie (en dat hoeven niet eens huizen te zijn) de economie gaat aanjagen!
Helaas bedoelen ze dit niet...
Ook een nieuwe keuken, tuin, meubelen of een blik verf is productie
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83095165
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_83095296
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

En dat is gerelateerd aan de woningproductie? Dat vind ik altijd zo'n flauwekul argument, ik ken een installateur/loodgieter en die heeft het nog nooit zo druk gehad als nu. Als die BB'ers die hun oude uitgeleefde bende voor een premiumprijs wilde verkopen aan een grotere sukkel kiezen nu eieren voor hun geld en laten hun eigen badkamer, keuken of toilet opknappen. Meubelen worden ook gekocht door mensen die al reeds ergens wonen, en verf verkoopt ook goed met al dat achterstallig onderhoud op oude corporatiewoningen
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_83095552
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:29 schreef xenobinol het volgende:

[..]

En dat is gerelateerd aan de woningproductie? Dat vind ik altijd zo'n flauwekul argument, ik ken een installateur/loodgieter en die heeft het nog nooit zo druk gehad als nu. Als die BB'ers die hun oude uitgeleefde bende voor een premiumprijs wilde verkopen aan een grotere sukkel kiezen nu eieren voor hun geld en laten hun eigen badkamer, keuken of toilet opknappen. Meubelen worden ook gekocht door mensen die al reeds ergens wonen, en verf verkoopt ook goed met al dat achterstallig onderhoud op oude corporatiewoningen
Je begrijpt het wederom niet

Je denkbeeldige vriend heeft alleen werk omdat er koopwoningen zijn

[ Bericht 4% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 21-06-2010 13:42:33 ]
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83095606
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je begrijpt het wederom niet
Kap daar nou eens mee man , wil je er echt graag een half jaar af of zo?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 21 juni 2010 @ 13:37:01 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_83095638
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:29 schreef xenobinol het volgende:

[..]
Meubelen worden ook gekocht door mensen die al reeds ergens wonen
Sterker nog: die mensen kunnen er aanzienlijk meer aan uitgeven! Als je kijkt dat een huis enkele duizenden euro's per vierkante meter kost, kost het kleine stukje beton waar elk meubelstuk op staat al meer dan dat hele meubelstuk.
pi_83095649
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:36 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Kap daar nou eens mee man , wil je er echt graag een half jaar af of zo?
Je bent seniel aan het worden, als jij me daar voor wil bannen moet je dat lekker doen. Zou ik erg trots op zijn, jij moet immers met jezelf leven en ik niet gelukkig

[ Bericht 3% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 21-06-2010 13:43:20 ]
  maandag 21 juni 2010 @ 13:37:10 #17
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_83095652
Mja, laat ik mijn edit nog maar 'ns plaatsen:
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:02 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Het is zelfs nog erger, de HRA heeft als aanjager van de huizenprijzen ervoor gezorgd dat steeds een groter deel van iemands inkomen opgaat naar inwoning. Of dat iemand schulden toeneemt. Da's dus strikt genomen geen inflatie van ons geld.

Maar goed, ik denk dat men wel kan concluderen dat:
1) de HRA gewoon niet werkt waarvoor het bedoeld was;
2) het de staat enorm veel kost;
3) oneerlijk is omdat het de hardwerkende burger en ondernemer opzadelt met hogere belasting over de gehele linie om zo een kleinere groep (de huidige huizenbezitter) te kunnen bevoordelen;
4) De huizenprijzen enorm opjaagt, waardoor starters eenvoudigweg geen huis meer kunnen bekostigen;
5) schadelijk is voor de economie, omdat het a) de schuldenlast in Nederland onnodig opjaagt, en b) de gelden die nu worden aangewend om de HRA te financieren niet ergens anders voor kunnen worden gebruikt (of de belasting over de gehele linie te verlagen).

Afschaffen die HRA; werkt niet, kost teveel, en is oneerlijk. Het is een totaal antiliberale maatregel om een kleinere groep in Nederland te bevoordelen. En als liberaal zijnde snap ik dus niet dat een zogenaamde 'liberale partij' als VVD dit dan zo als stokpaardje heeft
Maar stiekem denk ik dat de VVD helemaal geen liberale partij is, maar een conservatieve partij die de status quo wil handhaven
Gaarne gefundeerde antwoorden en niet die gebruikelijke DAM antwoorden
pi_83095728
Bij de eerste zin klopt het al niet meer
  maandag 21 juni 2010 @ 13:39:08 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_83095735
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:37 schreef SemperSenseo het volgende:
Mja, laat ik mijn edit nog maar 'ns plaatsen:
[..]

Gaarne gefundeerde antwoorden en niet die gebruikelijke DAM antwoorden
^^ Helemaal mee eens. Alleen niemand durft het aan te pakken, o.a. omdat politici met bovenmodale salarissen ongetwijfeld ook een bovenmodale hypotheek hebben en zelf ook niet willen dat hun "investering" minder waard wordt.
pi_83096729
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

^^ Helemaal mee eens. Alleen niemand durft het aan te pakken, o.a. omdat politici met bovenmodale salarissen ongetwijfeld ook een bovenmodale hypotheek hebben en zelf ook niet willen dat hun "investering" minder waard wordt.
Weer eentje die de werkelijke reden doorziet van de machtige elite in Den Haag
pi_83097495
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als daarmee desondanks toch de waarde van de woning daalt (d.w.z. meer dan winst op deze omzet aan keuken, tuin, meubelen en verf) is er sprake van negatieve productie.
pi_83097685
quote:
Op maandag 21 juni 2010 14:22 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Als daarmee desondanks toch de waarde van de woning daalt (d.w.z. meer dan winst op deze omzet aan keuken, tuin, meubelen en verf) is er sprake van negatieve productie.
Ook voor de leverancier van die producten/diensten?
pi_83097782
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bij de eerste zin klopt het al niet meer
Hmm.. voor deze keer ben ik het wel eens met DAM. Maar dan moest die niet slechts reageren met 1 zin, dat komt een beetje dom over.

Het is idd niet direct de HRA wat ervoor zorgt dat een hoger deel van het inkomen naar wonen gaat. Sterker nog HRA laat het juist afnemen.

Maar het zijn eigenlijk de hypotheevormen welke ingespelen op de HRA die ervoor zorgen dat de huizenprijzen opgejaagd worden.
Maar wat mij betreft zou het laatste direct verboden mogen worden. En op termijn (mayb niet nu) HRA afbouwen.
pi_83097835
quote:
Op maandag 21 juni 2010 14:30 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Hmm.. voor deze keer ben ik het wel eens met DAM.

Het is idd niet direct de HRA wat ervoor zorgt dat een hoger deel van het inkomen naar wonen gaat. Sterker nog HRA laat het juist afnemen.

Maar het zijn eigenlijk de hypotheevormen welke ingespelen op de HRA die ervoor zorgen dat de huizenprijzen opgejaagd worden.
Maar wat mij betreft zou het laatste direct verboden mogen worden. En op termijn (mayb niet nu) HRA afbouwen.
Een aanpassing van hypotheekvormen is het enige wat verdedigbaar is
  maandag 21 juni 2010 @ 14:36:03 #25
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_83097978
quote:
Op maandag 21 juni 2010 14:30 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Hmm.. voor deze keer ben ik het wel eens met DAM. Maar dan moest die niet slechts reageren met 1 zin, dat komt een beetje dom over.

Daarom spreek ik in mijn stuk ook over de belangrijkste 'aanjager' en niet de 'directe oorzaak' van de hoge huizenprijzen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')