quote:Op maandag 21 juni 2010 13:01 schreef eleusis het volgende:
Jij zegt 'klopt niet', ik noem het herstel, die nummers kunnen niet eeuwig omhoog blijven gaan
Hij is mooi!quote:Op maandag 21 juni 2010 13:01 schreef eleusis het volgende:
Jij zegt 'klopt niet', ik noem het herstel, die nummers kunnen niet eeuwig omhoog blijven gaan
quote:Op maandag 21 juni 2010 13:01 schreef eleusis het volgende:
Righttt...quote:Op maandag 21 juni 2010 13:01 schreef eleusis het volgende:
Sterk...quote:Op maandag 21 juni 2010 13:01 schreef eleusis het volgende:
Ook een nieuwe keuken, tuin, meubelen of een blik verf is productiequote:Op maandag 21 juni 2010 12:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Klinkt goed als daadwerkelijke productie (en dat hoeven niet eens huizen te zijn) de economie gaat aanjagen!
Helaas bedoelen ze dit niet...
En dat is gerelateerd aan de woningproductie? Dat vind ik altijd zo'n flauwekul argument, ik ken een installateur/loodgieter en die heeft het nog nooit zo druk gehad als nu. Als die BB'ers die hun oude uitgeleefde bende voor een premiumprijs wilde verkopen aan een grotere sukkel kiezen nu eieren voor hun geld en laten hun eigen badkamer, keuken of toilet opknappen. Meubelen worden ook gekocht door mensen die al reeds ergens wonen, en verf verkoopt ook goed met al dat achterstallig onderhoud op oude corporatiewoningenquote:Op maandag 21 juni 2010 13:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ook een nieuwe keuken, tuin, meubelen of een blik verf is productie
Je begrijpt het wederom nietquote:Op maandag 21 juni 2010 13:29 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En dat is gerelateerd aan de woningproductie? Dat vind ik altijd zo'n flauwekul argument, ik ken een installateur/loodgieter en die heeft het nog nooit zo druk gehad als nu. Als die BB'ers die hun oude uitgeleefde bende voor een premiumprijs wilde verkopen aan een grotere sukkel kiezen nu eieren voor hun geld en laten hun eigen badkamer, keuken of toilet opknappen. Meubelen worden ook gekocht door mensen die al reeds ergens wonen, en verf verkoopt ook goed met al dat achterstallig onderhoud op oude corporatiewoningen
Kap daar nou eens mee manquote:Op maandag 21 juni 2010 13:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je begrijpt het wederom niet
Sterker nog: die mensen kunnen er aanzienlijk meer aan uitgeven! Als je kijkt dat een huis enkele duizenden euro's per vierkante meter kost, kost het kleine stukje beton waar elk meubelstuk op staat al meer dan dat hele meubelstuk.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:29 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Meubelen worden ook gekocht door mensen die al reeds ergens wonen
Je bent seniel aan het worden, als jij me daar voor wil bannen moet je dat lekker doen. Zou ik erg trots op zijn, jij moet immers met jezelf leven en ik niet gelukkigquote:Op maandag 21 juni 2010 13:36 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Kap daar nou eens mee man, wil je er echt graag een half jaar af of zo?
Gaarne gefundeerde antwoorden en niet die gebruikelijke DAM antwoordenquote:Op zondag 20 juni 2010 12:02 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Het is zelfs nog erger, de HRA heeft als aanjager van de huizenprijzen ervoor gezorgd dat steeds een groter deel van iemands inkomen opgaat naar inwoning. Of dat iemand schulden toeneemt. Da's dus strikt genomen geen inflatie van ons geld.
Maar goed, ik denk dat men wel kan concluderen dat:
1) de HRA gewoon niet werkt waarvoor het bedoeld was;
2) het de staat enorm veel kost;
3) oneerlijk is omdat het de hardwerkende burger en ondernemer opzadelt met hogere belasting over de gehele linie om zo een kleinere groep (de huidige huizenbezitter) te kunnen bevoordelen;
4) De huizenprijzen enorm opjaagt, waardoor starters eenvoudigweg geen huis meer kunnen bekostigen;
5) schadelijk is voor de economie, omdat het a) de schuldenlast in Nederland onnodig opjaagt, en b) de gelden die nu worden aangewend om de HRA te financieren niet ergens anders voor kunnen worden gebruikt (of de belasting over de gehele linie te verlagen).
Afschaffen die HRA; werkt niet, kost teveel, en is oneerlijk. Het is een totaal antiliberale maatregel om een kleinere groep in Nederland te bevoordelen. En als liberaal zijnde snap ik dus niet dat een zogenaamde 'liberale partij' als VVD dit dan zo als stokpaardje heeft![]()
Maar stiekem denk ik dat de VVD helemaal geen liberale partij is, maar een conservatieve partij die de status quo wil handhaven![]()
^^ Helemaal mee eens. Alleen niemand durft het aan te pakken, o.a. omdat politici met bovenmodale salarissen ongetwijfeld ook een bovenmodale hypotheek hebben en zelf ook niet willen dat hun "investering" minder waard wordt.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:37 schreef SemperSenseo het volgende:
Mja, laat ik mijn edit nog maar 'ns plaatsen:
[..]
Gaarne gefundeerde antwoorden en niet die gebruikelijke DAM antwoorden
Weer eentje die de werkelijke reden doorziet van de machtige elite in Den Haagquote:Op maandag 21 juni 2010 13:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Helemaal mee eens. Alleen niemand durft het aan te pakken, o.a. omdat politici met bovenmodale salarissen ongetwijfeld ook een bovenmodale hypotheek hebben en zelf ook niet willen dat hun "investering" minder waard wordt.
Als daarmee desondanks toch de waarde van de woning daalt (d.w.z. meer dan winst op deze omzet aan keuken, tuin, meubelen en verf) is er sprake van negatieve productie.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ook een nieuwe keuken, tuin, meubelen of een blik verf is productie
Ook voor de leverancier van die producten/diensten?quote:Op maandag 21 juni 2010 14:22 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Als daarmee desondanks toch de waarde van de woning daalt (d.w.z. meer dan winst op deze omzet aan keuken, tuin, meubelen en verf) is er sprake van negatieve productie.
Hmm.. voor deze keer ben ik het wel eens met DAM. Maar dan moest die niet slechts reageren met 1 zin, dat komt een beetje dom over.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bij de eerste zin klopt het al niet meer
Een aanpassing van hypotheekvormen is het enige wat verdedigbaar isquote:Op maandag 21 juni 2010 14:30 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Hmm.. voor deze keer ben ik het wel eens met DAM.
Het is idd niet direct de HRA wat ervoor zorgt dat een hoger deel van het inkomen naar wonen gaat. Sterker nog HRA laat het juist afnemen.
Maar het zijn eigenlijk de hypotheevormen welke ingespelen op de HRA die ervoor zorgen dat de huizenprijzen opgejaagd worden.
Maar wat mij betreft zou het laatste direct verboden mogen worden. En op termijn (mayb niet nu) HRA afbouwen.
Daarom spreek ik in mijn stuk ook over de belangrijkste 'aanjager' en niet de 'directe oorzaak' van de hoge huizenprijzenquote:Op maandag 21 juni 2010 14:30 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Hmm.. voor deze keer ben ik het wel eens met DAM. Maar dan moest die niet slechts reageren met 1 zin, dat komt een beetje dom over.
Het is idd niet direct de HRA wat ervoor zorgt dat een hoger deel van het inkomen naar wonen gaat. Sterker nog HRA laat het juist afnemen.
Maar het zijn eigenlijk de hypotheevormen welke ingespelen op de HRA die ervoor zorgen dat de huizenprijzen opgejaagd worden.
Maar wat mij betreft zou het laatste direct verboden mogen worden. En op termijn (mayb niet nu) HRA afbouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |