Zwartwerken is geen misdaad en door rood fietsen ook nietquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er moet zoveel ik mag ook niet door rood fietsen, en elke pool waarvan ik denk dat deze zwart klust moet ik ook maar bij meld misdaad anoniem aangeven.
Fraude is dan wel een misdaad?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zwartwerken is geen misdaad en door rood fietsen ook niet
Verder nog wat te melden?
Een huis is niet gedeeltelijk van de bank, omdat de bank niet profiteert van een eventuele waardestijging van het huis. De bank is alleen 100% eigenaar van de hypotheek. Pas wanneer de hypotheekrente en/of aflossing niet op tijd wordt betaald heeft de bank recht op het huis.quote:Op donderdag 17 juni 2010 09:26 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Ik denk dat er hier op fok maar weinig mensen zijn met een eigen huis. vrijwel alle huizen van de 20 - 35 jarige zijn voor meer dan 95% van de bank. Men huurt (aflossingsvrij) dus met een groot risico van de bank...
Je bent niet verplicht om de NSB'er uit te hangen, dat is een keuze. Echter als je geen melding maakt van een misdrijf ben je mogelijk medeplichtig. Daarnaast is een melding doen bij de autoriteiten vaak zinloos, ga maar eens aangifte doen van een misdrijf bij de politie. Die zijn niet gemotiveerd om er wat mee te doen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Moet je wel, is je burgerplicht
Teveel aanbod, Te hoge prijzen, deflatie, banken die minder risico nemen?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Valt tegen, ik probeer een onderbouwing te vinden voor het dalen van de huizenprijzen, maar ik zie vooral dom gelul voorbij komen
Ironisch eigenlijk, dat vrijwel alle experts in binnen- en buitenland het er wel over eens zijn dat de HRA moet verdwijnen. Toch zal je zien dat de nieuwe regering het probleem weer 4 jaar uitstelt (en dus 4 jaar verergerd).quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:22 schreef xenobinol het volgende:
Bedankt voor het filmpje Zeepbel![]()
http://www.youtube.com/user/vastgoedzeepbel#p/u/2/jlKMVjv3KQY
Eindelijk een econoom die dummie MR eens duidelijk uitlegt waarom de HRA geen effectieve maatregel is. MR == nep liberaal en schoothondje van de banken
Paars plus zal zeker wel aan de HRA gaan trekken, maar daar zal je niets of weinig van merkenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 18:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ironisch eigenlijk, dat vrijwel alle experts in binnen- en buitenland het er wel over eens zijn dat de HRA moet verdwijnen. Toch zal je zien dat de nieuwe regering het probleem weer 4 jaar uitstelt (en dus 4 jaar verergerd).
Jaren geleden is de HRA al beperkt op "max. 30 jaar"... Ik verwacht dat ALS ze iets doen, het nog zoiets wordt waar we de komende 20 jaar geen effect van hoeven te verwachten. Net als de AOW-discussie bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:19 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Paars plus zal zeker wel aan de HRA gaan trekken, maar daar zal je niets of weinig van merken
Nee... ze durven geen slechte boodschap uit te dragen, ze zijn niet gek en weten ook wel dat verandering noodzakelijk is. Het zijn met name oppertunisten die mensen hoop willen geven om ze vervolgens helemaal berooid achter te laten. Overigens heb ik geen hekel aan 'verrekte kut nichten' ik ben nl. niet homofoob, misschien moet je meer een voorbeeld nemen aan je grote idool, die zoent en knuffelt graag met mannenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En ze hebben ongelijkt, verekte kut nichten
Nou.... het staat er in ieder geval een stuk rustiger en gezonder voor dan in 2007. Ik ben het meestal oneens met Driver maar op dit punt had hij net zo goed gelijk kunnen krijgen als de overheden niet ongelimiteerd geld tegen de economie aangegooid hadden. Uiteraard is het heel moeilijk om voorspellingen over de toekomst te doen, maar daarom is het niet minder interessant toch?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 21:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jammer alleen dat er nergens onderbouwd wordt hoe het gaat met de huizenmarkt
Zo had je bijvoorbeeld eerst een of andere klepel, die heette Driver of zo en beweerde dat de werkeloosheid tot 10% oplopen op 1-1-2011, alleen nu is hij nergens meer te bekennen
Ik weet niet wat deze stelling in dit topic doet, maar je bent wel zeker verplicht misdaden aan te geven. Door rood rijden is een overtreding en geen misdrijf, dus dat is wat anders.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:21 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht om de NSB'er uit te hangen, dat is een keuze. Echter als je geen melding maakt van een misdrijf ben je mogelijk medeplichtig. Daarnaast is een melding doen bij de autoriteiten vaak zinloos, ga maar eens aangifte doen van een misdrijf bij de politie. Die zijn niet gemotiveerd om er wat mee te doen.
op een weg waar je 50 mag, harder dan 80 rijden is wel een misdrijf overigens, tenminste dat stond op de bekeuring..quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik weet niet wat deze stelling in dit topic doet, maar je bent wel zeker verplicht misdaden aan te geven. Door rood rijden is een overtreding en geen misdrijf, dus dat is wat anders.
Een misdrijf is altijd een overtreding van de wet, het verschil zit hem in de aard van de overtreding. Door rood licht rijden kan een zeer ernstige overtreding worden als dit tot gevolg heeft dat er gewonden of dodelijke slachtoffers vallen, het is dan ook aan een rechter om dit wel of niet te kwalificeren tot een misdrijf. In onze maatschappij heeft men het onderscheid gemaakt om praktische redenen, om het OM niet te overbelasten heeft men besloten om voor een aantal overtredingen niet direct tot vervolging over te gaan maar een transactievoorstel te doen. Het zou echter veel verstandiger zijn om wel tot vervolging over te gaan, de politie zou zich dan meer richten op de werkelijke misdadigers in onze maatschappij.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:59 schreef LXIV het volgende:
Ik weet niet wat deze stelling in dit topic doet, maar je bent wel zeker verplicht misdaden aan te geven. Door rood rijden is een overtreding en geen misdrijf, dus dat is wat anders.
Overigens snap ik niet waar het idee vandaan komt dat wanneer je iemand aangeeft je een NSB-er zou zijn. Iemand die steelt van onschuldige anderen de hand boven het hoofd houden, is dat dan zo edelmoedig? Als ik iemand zou kennen die fraudeerde met uitkeringen gaf ik hem zonder meer meteen aan: het is ook mijn geld dat hij jat.
U wordt 'verdacht'. Laat ze dat eerst maar eens bewijzenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 12:01 schreef Verburg_K het volgende:
op een weg waar je 50 mag, harder dan 80 rijden is wel een misdrijf overigens, tenminste dat stond op de bekeuring..
U wordt verdacht van een misdrijf stond er op![]()
Ik heb hem maar gauw betaald toen
Waarom is dat filmpje zo onhandig afgekapt?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:22 schreef xenobinol het volgende:
Bedankt voor het filmpje Zeepbel![]()
http://www.youtube.com/user/vastgoedzeepbel#p/u/2/jlKMVjv3KQY
Eindelijk een econoom die dummie MR eens duidelijk uitlegt waarom de HRA geen effectieve maatregel is. MR == nep liberaal en schoothondje van de banken
Dat wekt bij mij de vraag op wie de echte profiteurs zijn geweest van de enorme stijging van hypotheekschulden. De stijging de afgelopen 15 jaar was iets van 500 miljard euro, dat betekent dat iemand erg veel verdiend heeft. Wie is dat geweest? Banken? Gemeenten? Projectontwikkelaars? "Iedereen", omdat er dankzij die schuldenopbouw meer economische groei was en dus meer salaris etc.?quote:Op zondag 20 juni 2010 10:44 schreef LXIV het volgende:
Daarom is het in principe ook prima als de HRA gehandhaaft blijft, maar dan wel enkel bij hypotheken die je aflost. Dat is in het voordeel van de staat, want de totale kosten lopen minder uit de hand en het is ook in het voordeel van de hypotheeknemer, want die bouwt tenminste reeel vermogen op en het is beter voor het financiële stelsel, lees de banken, want de risico's worden veel kleiner.
De stijging van de huizenprijzen is virtueel, dat zijn nog steeds dezelfde huizen al worden ze hoger gewaardeerd. Eigenlijk is het alleen inflatie geweest en daar profiteert in principe niemand van. Met uitzondering van de kleine groep die nu heeft verkocht en gaat emigreren of huren.quote:Op zondag 20 juni 2010 11:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat wekt bij mij de vraag op wie de echte profiteurs zijn geweest van de enorme stijging van hypotheekschulden. De stijging de afgelopen 15 jaar was iets van 500 miljard euro, dat betekent dat iemand erg veel verdiend heeft. Wie is dat geweest? Banken? Gemeenten? Projectontwikkelaars? "Iedereen", omdat er dankzij die schuldenopbouw meer economische groei was en dus meer salaris etc.?
Het is zelfs nog erger, de HRA heeft als aanjager van de huizenprijzen ervoor gezorgd dat steeds een groter deel van iemands inkomen opgaat naar inwoning. Of dat iemand schulden toeneemt. Da's dus strikt genomen geen inflatie van ons geld.quote:Op zondag 20 juni 2010 11:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
De stijging van de huizenprijzen is virtueel, dat zijn nog steeds dezelfde huizen al worden ze hoger gewaardeerd. Eigenlijk is het alleen inflatie geweest en daar profiteert in principe niemand van. Met uitzondering van de kleine groep die nu heeft verkocht en gaat emigreren of huren.
De stijging van de hypotheekschuld is natuurlijk wel meer inkomen voor de banken geweest. En de gemeenten hebben enorm geprofiteerd van de aan de huizenprijs gekoppelde waarde van bouwgrond. En de overheid heeft natuurlijk ook heel veel overdrachtsbelasting binnengekopt, die op korte termijn de kosten van de HRA ruimschoots compenseert. Bouwbedrijven en projectontwikkelaars hebben ruime winstmarges behaald.
Maar netto heeft dus niemand verdiend, er is enkel een specifieke inflatie geweest.
Geen enkele subsidie of overheidsstimulatie zal werken.quote:Op zondag 20 juni 2010 12:02 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Het is zelfs nog erger, de HRA heeft als aanjager van de huizenprijzen ervoor gezorgd dat steeds een groter deel van iemands inkomen opgaat naar inwoning. Of dat iemand schulden toeneemt. Da's dus strikt genomen geen inflatie van ons geld.
Maar goed, ik denk dat men wel kan concluderen dat:
1) de HRA gewoon niet werkt waarvoor het bedoeld was;
2) het de staat enorm veel kost;
3) oneerlijk is omdat het de hardwerkende burger en ondernemer opzadelt met hogere belasting over de gehele linie om zo een kleinere groep (de huidige huizenbezitter) te kunnen bevoordelen;
4) De huizenprijzen enorm opjaagt, waardoor starters eenvoudigweg geen huis meer kunnen bekostigen;
5) schadelijk is voor de economie, omdat het a) de schuldenlast in Nederland onnodig opjaagt, en b) de gelden die nu worden aangewend om de HRA te financieren niet ergens anders voor kunnen worden gebruikt (of de belasting over de gehele linie te verlagen).
Afschaffen die HRA; werkt niet, kost teveel, en is oneerlijk. Het is een totaal antiliberale maatregel om een kleinere groep in Nederland te bevoordelen. En als liberaal zijnde snap ik dus niet dat een zogenaamde 'liberale partij' als VVD dit dan zo als stokpaardje heeft![]()
Maar stiekem denk ik dat de VVD helemaal geen liberale partij is, maar een conservatieve partij die de status quo wil handhaven![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |